Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

3764 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3701

Postad 30 januari 2023 - 10:31

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0

Idisslad The last of us part 1 ska de ha 850 för! Det är gängse pris för nyproducerat vad det verkar? Skönt biblioteket börjat få in ps 5 lir hittade stray igår :)

 

Det roliga är att PC-versionen (som släpps 3 mars) kostar 59,99€ (674kr) på Steam.

 

Angående att ha konsolen stående, läs det jag citerade på förra sidan. Innan det har bekräftats från flera källor är det i nivå med nyheter som "drivrutiner förstör AMD GPUer" (som såklart visade sig vara fel).


Redigerat av Ageve, 30 januari 2023 - 10:33.


#3702

Postad 30 januari 2023 - 18:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Det roliga är att PC-versionen (som släpps 3 mars) kostar 59,99€ (674kr) på Steam.

Angående att ha konsolen stående, läs det jag citerade på förra sidan. Innan det har bekräftats från flera källor är det i nivå med nyheter som "drivrutiner förstör AMD GPUer" (som såklart visade sig vara fel).

Finns ju iof bildbevis även om allt går fejka. Metall har en smältpunkt men frågan är vilka förutsättningar krävs.

Dock så ska det va flytande metall som läcker ut så det är redan smält :)

Redigerat av oqvist, 30 januari 2023 - 18:14.


#3703

Postad 30 januari 2023 - 18:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0

Finns ju iof bildbevis även om allt går fejka. Metall har en smältpunkt men frågan är vilka förutsättningar krävs.

 

Det enda "bildbevis" som finns är väl efter att de har haft isär det. 

 

Verkstaden som "bevisade" att drivrutiner tog sönder AMD-grafikkort var också helt säkra, men de hade fel.

 

Med Nvidias elkontakter som brann berodde det på felaktig montering. Delvis dålig design såklart men de satt inte i som de skulle.

 

Det sprids mycket BS, och man bör vara skeptisk innan det har bevisats, från flera källor.

 

Dock så ska det va flytande metall som läcker ut så det är redan smält  :) 

 

Haha, ja om metall smälter har man nog större problem. Lava som rinner genom TV-bänken. ;) 


Redigerat av Ageve, 30 januari 2023 - 18:18.


#3704

Postad 10 februari 2023 - 13:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med plastgnek på någon av tumspakarna. Min vänstra är fullt funktionell men har en sjukt dryg friktion. Wd40?

#3705

Postad 04 mars 2023 - 10:35

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Hej. Har nyss skaffat plus premium.
Då får man ju tillgång till provveraioner och man får spela spel i tre timmar. Men jag ser inget om spelet bara är tillgängligt i 3 timmar från och med man startat det första gången eller om man kan spela lite när man vill i totalt tre timmar.
Kan jag spela spelet en timme om dagen i tre dagar?

#3706

Postad 07 mars 2023 - 09:46

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med plastgnek på någon av tumspakarna. Min vänstra är fullt funktionell men har en sjukt dryg friktion. Wd40?

Onödig info, men när jag snabbläste det där fick jag det till:

"...min fru är fullt funktionell men har en en sjukt dryg friktion. Wd40?"

Dags att lägga av med jazztobaken tror jag...

 



#3707

Postad 07 mars 2023 - 11:30

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Onödig info, men när jag snabbläste det där fick jag det till:
"...min fru är fullt funktionell men har en en sjukt dryg friktion. Wd40?"
Dags att lägga av med jazztobaken tror jag...

Min vänstring ligger väl närmare till hands än min fru :D

Sjukt irriterande är det

#3708

Postad 21 mars 2023 - 11:42

H160
  • H160
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tangentbord och mus? När jag handla PS5:an i helgen sa säljaren att dom haft kunder som köpt t/m som fungerat för att sedan efter någon uppdatering eller så fungera det inte längre. Det vill man naturligtvis inte råka ut för =)

Trådlöst ska jag ha, COD är förmodligen huvudsakliga syftet.

Steelseries marknadsför sig gärna för att vara kompatibla men mycket pengar i ämnet trådlöst.

Finns det andra vettiga alt.?

#3709

Postad 25 mars 2023 - 17:49

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0

Hejsan! Vi har en PS4 Pro som vi haft i några år. Nu har vi köpt en PS5 825GB och ska installera PS5. Det jag undrar är om vi kan ha båda installerade under samma huvudanvändare (jag) som konto i Playstation Network? Barnen vill ju kunna använda samma användare för att spela Fortnite. 

Tack på förhand,

Micke



#3710

Postad 29 mars 2023 - 12:29

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Det ska fungera numera men ni kan nog inte spela samtidigt på båda konsolerna om det var planen?

#3711

Postad 29 mars 2023 - 12:33

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0

Det ska fungera numera men ni kan nog inte spela samtidigt på båda konsolerna om det var planen?

Hej, det var iden att båda grabbarna ska kunna spela samtidigt på varsin konsol. Annars faller ju poängen med att ha två konsoler i min värld. Vad du säger är att man inte kan spela under samma account, men om vi skapar olika accounts så kan det funka (men då blir det ju ett problem med PSN och kopplingar där?)?



#3712

Postad 29 mars 2023 - 20:08

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Hej, det var iden att båda grabbarna ska kunna spela samtidigt på varsin konsol. Annars faller ju poängen med att ha två konsoler i min värld. Vad du säger är att man inte kan spela under samma account, men om vi skapar olika accounts så kan det funka (men då blir det ju ett problem med PSN och kopplingar där?)?


Jag har en ps4 pro. Min son har en PS5:a.
Vi har ett huvudkonto med ps plus som är på sonens ps5:a. Jag har skapat ett sekundärt konto på min ps4:a men kan fortfarande ladda ner spel, spela online och dessutom spela med min son (jag på PS4:a, han på sin PS5:a)

#3713

Postad 29 mars 2023 - 20:30

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0
Kanon, tack för snabbt svar!

#3714

Postad 05 april 2023 - 14:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

https://www.resetera...release.705290/

 

As previously mentioned by industry insider Jeff Grubb, Sony is planning to announce its "second phase of the PS5", which was in reference to its future game slate. Ironically though, this "second phase" is very much true for Sony's hardware offerings, with the new detachable disc drive PlayStation 5, Project Nomad (wireless earphones), Project Voyager (wireless headset), and Q Lite (handheld) all scheduled to release within a very short period. It's understood that the PlayStation 5 Pro is aiming for a holiday 2024 release.

 

 

De verkar med andra ord släppa allt som de kan komma på att tillverka. Förutom en Slim.



#3715

Postad 05 april 2023 - 17:24

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0
Bävar inför designen av en PS5 Pro.
Får hoppas att det inte behövs ett rappligt stöd iaf, för att den ska ligga horisontellt :D

#3716

Postad 05 april 2023 - 19:18

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 1

Bävar inför designen av en PS5 Pro.
Får hoppas att det inte behövs ett rappligt stöd iaf, för att den ska ligga horisontellt :D

 

Haha...

 

Bifogad fil  fakeps5pro.png   136,92K   0 Antal nerladdningar

 

(Japp, den är fake)



#3717

Postad 05 april 2023 - 22:33

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 1

Haha, så hiskeligt, att det nästan vore roligt om den blev så ful :D



#3718

Postad 06 april 2023 - 12:54

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

De verkar med andra ord släppa allt som de kan komma på att tillverka. Förutom en Slim.

Gissar att den disk-lösa blir Slimmer iaf.

Men inom ramen vad som är lämpligt utan att ändra tillverkningsnode.

#3719

Postad 12 april 2023 - 11:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Men inom ramen vad som är lämpligt utan att ändra tillverkningsnode.

Inser att AMD redan nu rullar ut APUs baserad på TSMC N4, Ryzen 7040.

 

Men det känns ändå lite för bra för att vara sant om N4 når konsol redan iår (om inte annat för att produktionstakten nyss löst sig med nuvarande N6-baserade modell). 7040 är tämligen "low power" dessutom, de brukar ligga före i kurvan så att säga. Men tron har nog vacklat lite iaf.

7040 har ungefär 2.5 ggr fler transistorer än 4800 (APU från 2020 baserad på N7, dvs den mest PS5-lika) och är endast något större (178 vs 156 mm2). Så det är väl där (dvs att Pro APU har ca 2.5 ggr fler trans. än Bas PS5 APU) nånstans vi kan sätta förväntningarna för en PS5 Pro APU. Att en eventuell Pro skulle vara N3-baserad känns ännu mer för bra...


Redigerat av pacman, 18 april 2023 - 07:19.


#3720

Postad 21 april 2023 - 07:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Har verkligen prislappen på en PS5 varit 6999:- jämt? Såg att min lokala ICA hade i butik men herrejösses vilken prislapp.
Betalade väl 5999:- för min Series X när den släpptes vad jag minns.

#3721

Postad 21 april 2023 - 10:35

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Har legat högre än så men verkar ha cementerat där nu.

#3722

Postad 21 april 2023 - 15:47

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Har verkligen prislappen på en PS5 varit 6999:- jämt? Såg att min lokala ICA hade i butik men herrejösses vilken prislapp.
Betalade väl 5999:- för min Series X när den släpptes vad jag minns.

PS5 (skivversionen) kostade också runt 6000:- när den släpptes.



#3723

Postad 22 april 2023 - 16:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Har verkligen prislappen på en PS5 varit 6999:- jämt? Såg att min lokala ICA hade i butik men herrejösses vilken prislapp.
Betalade väl 5999:- för min Series X när den släpptes vad jag minns.

De har ju höjt priset internationellt sedan launchen också, pga "inflationen".


Redigerat av Zoiler, 22 april 2023 - 16:34.


#3724

Postad 28 april 2023 - 20:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 1
Tyckte väl att nästan 7000:- kändes lite väl obekant. Ganska orimlig höjning skulle jag påstå med tanke på att den har 2,5 år på nacken nu också. Såg iofs att Series X också hade stigit lite i pris.

#3725

Postad 03 maj 2023 - 09:15

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Ganska orimlig höjning skulle jag påstå med tanke på att den har 2,5 år på nacken nu också. Såg iofs att Series X också hade stigit lite i pris.

Orimlig? Du har mao helt missat att vi har grov inflation och att svenska kronan är svag?


Redigerat av pacman, 03 maj 2023 - 09:19.


#3726

Postad 03 maj 2023 - 12:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

It’s been a hot topic of discussion as of late, but yes, Insider Gaming has previously revealed that Sony does have a PlayStation 5 Pro in development. Our report in March was dismissed as being inaccurate by many when it was first reported and although the PlayStation 5 Pro could be canceled at any given time, Insider Gaming can report with a 100% degree of certainty that the PlayStation 5 Pro is currently in development.

https://insider-gami...-hardware-2024/

Mkt rök nu.

#3727

Postad 07 maj 2023 - 16:35

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Måste ju släppa pro de glömde ju digital utgång för ljud med ps 5 . Verkligen retarded man ska måsta koppa hdmi till tv eller förstärkare för att få en digital passthrough. Fungerar väl då i stort alla tv apparater ironiskt nog har detta nuförtiden men ändå efterblivet.



#3728

Postad 07 maj 2023 - 20:19

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 1

Digital ut är ju gammal teknik, du får ju inte HD ljud med detta. Varför man skulle vingklippa sig själv med detta i 2023 fattar jag inte helt? Inte ens DD+ går som standard öve f.eks optisk, ja ibland fungerar det ändå, men det är utanför spec och isåfall nedkomprimerat.



#3729

Postad 07 maj 2023 - 21:37

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Tv apparater har oftast en optisk utgång, så man kan koppla den vägen till en äldre förstärkare, som saknar HDMI växel.

Optisk utgång försvann redan på PS4 slim.



#3730

Postad 07 maj 2023 - 23:45

Anton
  • Anton
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 1

Digital ut är ju gammal teknik, du får ju inte HD ljud med detta. Varför man skulle vingklippa sig själv med detta i 2023 fattar jag inte helt? Inte ens DD+ går som standard öve f.eks optisk, ja ibland fungerar det ändå, men det är utanför spec och isåfall nedkomprimerat.

Kan inte hålla med dig mera här.



#3731

Postad 08 maj 2023 - 03:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Digital ut är ju gammal teknik, du får ju inte HD ljud med detta. Varför man skulle vingklippa sig själv med detta i 2023 fattar jag inte helt? Inte ens DD+ går som standard öve f.eks optisk, ja ibland fungerar det ändå, men det är utanför spec och isåfall nedkomprimerat.

Finns fortfarande många som kör stereo med hifi utrustning. Du får okomprimerat ljud till skillnad från dolby formaten vad mer kan du begära :)

Att dra via tvn blir ju bara extra onödig kabeldragning idiotlösning.

Redigerat av oqvist, 08 maj 2023 - 03:26.


#3732

Postad 08 maj 2023 - 03:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Hur är det med PS VR 2. vad man läser så kopplar man bara in den via usb så går fortfarande köra klumplösningen med hdmi till tv och digital ut till dac/förstärkare? 



#3733

Postad 08 maj 2023 - 15:51

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 1

Finns fortfarande många som kör stereo med hifi utrustning. Du får okomprimerat ljud till skillnad från dolby formaten vad mer kan du begära :)

Att dra via tvn blir ju bara extra onödig kabeldragning idiotlösning.

Ja då kan du köra tv ut, det är säkert det de gör ändå, man sitter ju inte med optisk från alla sina källor med ett 2-kanal system?

 

Hur ska jag lättast kunna få stereo från Nintendot, Apple-TV, PS5, streamer osv? Att sitta och begära att alla dom ska ha optisk eller PCM ut då får man nog sitta och vara sur ganska länge, då är det absolut lättare att bara ta från tvn.


Redigerat av Demon Slayer, 08 maj 2023 - 15:53.


#3734

Postad 08 maj 2023 - 18:50

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Coaxial, optiskt och usb är min dans i regel. Fortfarande rätt sällsynt med DACar med hdmi som interface. Vet inte om det kommer slå eller om alla hoppar till bt direkt.

Blir ju en onödigt tjock och dyr kabel bara för att ge en ljudsignal...

2023 är det otroligt enkelt begära detta kan jag tycka. Det är inte många kronor extra per konsol även om det blir en del i bulk

#3735

Postad 08 maj 2023 - 20:31

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Hur är det med PS VR 2. vad man läser så kopplar man bara in den via usb så går fortfarande köra klumplösningen med hdmi till tv och digital ut till dac/förstärkare? 

 

PSVR2 har ju halvinbyggda hörlurar (in-ear) men går säkert att byta till andra lurar om man vill. Vilket jag hade föredragit om jag inte haft 7.1 i spelhålan.


Redigerat av boombaaz, 08 maj 2023 - 20:34.


#3736

Postad 09 maj 2023 - 03:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

PSVR2 har ju halvinbyggda hörlurar (in-ear) men går säkert att byta till andra lurar om man vill. Vilket jag hade föredragit om jag inte haft 7.1 i spelhålan.

Vill använda mina egna hörlurar kopplade till bättre källa för de lir där man inte rör sig så mycket iaf. Men verkar som det går koppla via tvn



#3737

Postad 09 maj 2023 - 09:52

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Coaxial, optiskt och usb är min dans i regel. Fortfarande rätt sällsynt med DACar med hdmi som interface. Vet inte om det kommer slå eller om alla hoppar till bt direkt.

Blir ju en onödigt tjock och dyr kabel bara för att ge en ljudsignal...

2023 är det otroligt enkelt begära detta kan jag tycka. Det är inte många kronor extra per konsol även om det blir en del i bulk

Kan du ge exempel på en vanlig typ förstärkare som "många som kör stereo" använder sig av? Vad använder du själv?



#3738

Postad 09 maj 2023 - 10:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Kan du ge exempel på en vanlig typ förstärkare som "många som kör stereo" använder sig av? Vad använder du själv?


Rme adi-2, audio gd reference 9, audio gd nfb 10.32 är de jag använder.

Adi-2 var sista inköpet inte tittat så mycket efter det men det som verkar hända är att fler och fler lägger till Bluetooth medan de behåller de standarder som finns. Sista veckorna har man suktat lite efter rörförstärkare men inte sett någon med hdmi :)

#3739

Postad 09 maj 2023 - 18:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Där är det 1 optisk och 1 coax. Det är ju inte jätteovanligt att man idag har en Apple-TV, en Nintendo Switch och ett Playstation (eller BD-spelare), och då räcker ju inte inngångarna till? Det du beskriver kräver att man endast har 2stk källor och att minst en av dom har koax och en har optisk. Det blir ju krångligt hur du än gör. Nä det enklaste är att dra alla källor till tvn och så en kabel från tvn til förstärkaren om man kör stereo.



#3740

Postad 09 maj 2023 - 18:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Där är det 1 optisk och 1 coax. Det är ju inte jätteovanligt att man idag har en Apple-TV, en Nintendo Switch och ett Playstation (eller BD-spelare), och då räcker ju inte inngångarna till? Det du beskriver kräver att man endast har 2stk källor och att minst en av dom har koax och en har optisk. Det blir ju krångligt hur du än gör. Nä det enklaste är att dra alla källor till tvn och så en kabel från tvn til förstärkaren om man kör stereo.

Enklare är det ju inte för fem öre. Du får dra en kabel till tvn och sen kabel tillbaks till en annan dac. Det blir inte kortare eller smidigare kabeldragning i de flesta fallen. har du femhundra enheter på samma ställe kan det ju va värt att använda en bulkig receiver men nu ger de en ju inte ett val att optimera sin setup.

Men det här är typiskt konsoltänk det ska bara finnas en lösning.



#3741

Postad 09 maj 2023 - 19:00

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Enklare är det ju inte för fem öre. Du får dra en kabel till tvn och sen kabel tillbaks till en annan dac. Det blir inte kortare eller smidigare kabeldragning i de flesta fallen. har du femhundra enheter på samma ställe kan det ju va värt att använda en bulkig receiver men nu ger de en ju inte ett val att optimera sin setup.

Men det här är typiskt konsoltänk det ska bara finnas en lösning.

3 enheter = 3stk HDMI til TV + 1 kabel från tv til förstärkare. Totalt 4stk kablar.

Så som du vill ha det: 3 enheter = 3stk HDMI till TV + 3st koax/optisk från varje källa til förstärkare. Totalt 6stk kablar. (fast det går ju inte ens eftersom du inte har mer än 2stk digitala inngångar men du vill ha det såhär ändå av någon konstig anledning).



#3742

Postad 09 maj 2023 - 19:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Det är ju inte konstigt. Jag har ju inte tre DACar på samma ställe så en ingång räcker gott och väl. Men som du säger ju fler enheter desto mindre problem med krav på bulkiga receiver eller tv apparat med 8 hdmiingångar

#3743

Postad 22 maj 2023 - 17:56

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0

Alex testar 1080p med konsolinställningar med, och CPU/GPU som motsvarar PS5 (Ryzen 5 3600 och 2070 Super). Det blir över 60fps för det mesta, med några dippar. En 60fps patch till konsol kanske är möjlig med andra ord.

 

Citerar mig själv här, men nu har iaf 60 fps patchen till A Plague Tale Requiem kommit, och det blev mycket riktigt 1080p.

 

Det var dock en hel del annat som fick stryka på foten med, t ex hönor och ankor som saknas, mindre gräs och kortare draw distance.

 

Råttorna är dessvärre fortfarande 30fps, och PC-versionen har också fått en ny komisk inställning: Rats refresh rate.  :lol:

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2023-05-22 kl. 18.54.48.png   29,16K   0 Antal nerladdningar

 

Dessvärre har ingen av versionerna rat tracing dock.

 

DF:

https://www.youtube....h?v=u88a6kEl_iQ


Redigerat av Ageve, 22 maj 2023 - 18:17.


#3744

Postad 24 maj 2023 - 20:13

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Playstation Showcase 2023, kl 22.00.

 

https://www.youtube....h?v=D4EKydVVvHk



#3745

Postad 25 maj 2023 - 04:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Mycket våld blir det :)... Jag trodde dragon dogma II var witcher 4 och tyckte nu har de allt outsourcat och slaktat licensen. De har snott röstskådisar från witcher 3 och satt vit Gerald peruk på huvudkaraktären? Slump?



#3746

Postad 25 maj 2023 - 07:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Jisses vilket tamt showcase. Trodde verkligen de skulle visa en stark "fas 2", men nä.

Med det sagt, The Plucky Squire ser helt fantastiskt ut. Förvisso inte exklusivt så inget showcase för specifikt PlayStation men visuellt fantastiska spel förtjänar ändå att hyllas.

Edit: Såg inte precis hela men hade de ens nått till PSVR2?

Redigerat av pacman, 25 maj 2023 - 07:23.


#3747

Postad 25 maj 2023 - 08:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0
Jag hade hoppats på att det var fokus på exklusiva PS5 och PSVR2 spel, men det var ju mest en massa thirdparty, cgi trailers och indie spel.
Live service skiten åker direkt i soptunnan.

Spider-man såg ut som mer av samma, så inte speciellt upphetsande där heller.

Nej, det känns inte som att Sony heller har speciellt mycket att komma med i år, om man nu inte älskar Spider-Man.

Ang PSVR2, så var Horizon spelet rätt mediokert också. Kändes mer som en climbing simulator.
Snygg grafik dock, med störigt mycket reprojection.
Så hade hoppats på att dom skulle ha visat upp nåt nytt Astro, eller nåt annat maffigt exklusivt VR spel, som gör det värt en investering.

Har dom redan gett upp PSVR2 tro?
Glad att jag fick låna av en polare, för känns inte värt pengarna för tillfället.

#3748

Postad 25 maj 2023 - 09:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Tredjepersonslir är inte bra för vr. Testa gt 7 istället

#3749

Postad 25 maj 2023 - 10:33

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Teardown är visserligen fantastiskt men det har ju funnits på PC i snart tre år och utan moddarna så vet jag inte om det kommer vara särskilt imponerande...



#3750

Postad 28 maj 2023 - 19:22

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0

Naughty Dog har iaf hintat att ett nytt spel är på gång, samt att TLoU multiplayer är försenat...

 

https://twitter.com/...2479488/photo/1

 

Bifogad fil  FxEzBouagAACrHl.png   164,21K   0 Antal nerladdningar





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.