Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dags för total bojkott av Monster Cable Inc. ?

41 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 januari 2005 - 12:02

jockew
  • jockew
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Monster Cables Products Inc. har i USA stämt i princip alla företag som har produkter med ordet "monster" i namnet (till ex. Hanna-Barbara för filmen Scooby Doo and the monster in Mexico) vi talar om hundratals stämningar.

Med de blidaste av blida ögon kan man se det här som ett barnsligt sätt att försöka sänka det amerikanska rättssystemet, men man måste räkna med att ett stort antal företag inte ens har råd att stå emot av rädsla för att en lång process blir jättedyr innan de kan få tillbaka pengar.

Varför bryr jag mig? Vi vet väl alla hur olika företag beter sig för att vinna marknadsandelar, få en billigare produktion etc. (oftast är det ju mycket osnyggt) men den här varianten är i mina ögon rent intelligensförnedrande. Monster är ett ord från 1300-talet (tror jag mig ha läst) och när ett företag plötsligt vill bestämma över hur det ordet ska få användas så tycker jag att det är dags att protestera.

Inte klaga lite grand utan Total Bojkott.

Jag tycker helt enkelt att inget företag ska kunna bete sig hur illa som helst och överleva, detta är en viktig etik att behålla.

Ni som har kontakter i HIFI branchen kan väl fundera lite vad ni tycker, jag har några Monster kablar och filter själv och är plötsligt inte det minsta stolt över det.(de låter precis som förut)

Två länkar, en till en liten protest sida;
Boycott monster

och en till en lista med företagen som är stämda;

Stämda företag

Observera att jag inte har någonting personligt att tjäna på detta, tycker bara att en gräns för osmaklighet har passerats med några mil...

#2

Postad 10 januari 2005 - 12:11

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0
Själv tycker jag att det är ganska så typiskt USA tur att man inte äger några monster kablar :) kanske är därför som dom är så dyra för att kunna stämma så många företagare

#3

Postad 10 januari 2005 - 12:31

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

  • 581 inlägg
  • 0
Från min sida är det ingen ansträngning att hålla mig borta från Monster Cable utan en självklarhet. Deras stämningar emot andra företag är välkända och har pågått länge.

#4

Postad 10 januari 2005 - 12:35

Unregistered557c3156
  • Unregistered557c3156
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Det var tusan det roligaste jag läst på länge! :D . Fyfasen vilket dåligt sätt att framhäva sitt företagsnamn. Dom kommer ju att förlora både pengar och cred. på detta, kan inte tänka mig att dom vinner en enda av stämningarna.
Ett praktexempel på vad som händer när företag tillåts växa fritt och bli helt fartblinda för sin "storhet", corporate greed! :)

--------------
Ingen signatur AB.

#5

Postad 10 januari 2005 - 12:35

RipCurl
  • RipCurl
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
Only in America!

Jag som i förra veckan fick hem min digitalkabel samt två analoga.
Hade man veta detta innan =/

#6

Postad 10 januari 2005 - 12:46

Unregistered7b901feb
  • Unregistered7b901feb
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Monster Cable har förlitat sig på en billig ambulansjägare till advokat som inte är kompetent i varumärkeslagen i USA (som liknar vår).

Fel 1: Ordet "Monster" tilläts registreras som varumärke åt Monster Cable. Det borde aldrig ha gått igenom.

Fel 2: Ambulansjägaren stämmer allt och alla som överhuvudtaget har ordet "Monster" någonstans oberoende av vad för sorts verksamhet som ligger bakom.

Jag känner till ett fall där en arbetslös privatperson som har som hobby att göra halloweenmonster och sälja via nätet blev stämd av denna idiot till advokat. Efter ett antal turer drog Monster Cable tillbaka stämningen och betalade alla kostnader. Skälet var att hans monster inte hade med kablar att göra.

Detta är negativ PR för Monster Cable men det verkar som om de inte förstår vad som sker. De kommer att förlora minst 99% av fallen.

#7

Postad 10 januari 2005 - 14:18

robbah99
  • robbah99
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Att förlora i rätten i USA kostar klöver. Gissa vart dom plockar igen dom pengarna?

#8

Postad 10 januari 2005 - 15:25

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

  • 650 inlägg
  • 0
Monster Cables måste vara den största marknadsföringsbluffen som synats under modern tid.

Överreklamerat skit, alla som tror de är bättre har bara gått på den psykologiska hypen med varumärket Monster.

Supra är minst lika bra eller bättre......

Sen att dom försöker lura på folk nätfilter och annat skit för att få folk tro att det ger så förbannast bra skydd, sanningen är att alla apparater har ett inbyggt nätfilter som skyddar mot det mesta.

Skickliga marknadsförare helt klart hos Monster, det måste jag ge en eloge till faktiskt :)

Redigerat av Optoma, 10 januari 2005 - 15:26.


#9

Postad 10 januari 2005 - 21:21

amund
  • amund
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Se även dessa:
Denver Post
MadMartin/legal


/Amund

#10

Postad 10 januari 2005 - 23:13

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
I all hysteri om Monster så hoppas jag att ingen dricker Absolut eller köper Absolute skivorna då de gör precis samma sak.
Bara som en motpol så kan vi i Sverige också :)

#11

Postad 10 januari 2005 - 23:58

jockew
  • jockew
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

I all hysteri om Monster så hoppas jag att ingen dricker Absolut eller köper Absolute skivorna då de gör precis samma sak.
Bara som en motpol så kan vi i Sverige också  :)

Nu är det här inte en tråd om livets orättvisor utan bara min personliga reflektion att ett HIFIföretag (läs kabeltillverkare) som har en så obefintlig etik som Monster Cable Inc. bör hängas ut så att ALLA kan ta ställning till om de vill köpa samt/och/eller rekommendera deras produkter.

Jag önskar att tillräckligt många som vet om det här tar avstånd ifrån tillverkaren och deras produkter, speciellt naturligtvis handeln som vi kan påverka enkelt genom att säga t.ex. "nej jag bojkottar Monster".

Det är inte synd om ett företag som väljer att gå den här vägen, de kanske har anledning att gräva sin egen grav.(eller ska vi snart få veta att den som lämnat in stämningarna inte var på uppdrag av Monster Cable Inc.- ett klassiskt grepp i företagslurendrejarvärlden;)

Absolut och hundratusentals andra företag gör liknande saker (vissa vet vi mer om som t.ex. Apple som skapade iTunes Music Store fast de bara får använda namnet Apple så länge de håller sig borta från musikindustrin etc.) men i detta kabelforum är det väl ändå bara intressant med det som har en anknytning till vårt ämne?

Kabel? Ja!
Monsterkabel? Nej!

För enkelt?

#12

Postad 11 januari 2005 - 00:13

Unregistered9c8f60e6
  • Unregistered9c8f60e6
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Det är i min mening en betydlig skillnad mellan att rida på det i Sverige etablerade Absolut mot att använda det globala allmänt vedertagna monster.

#13

Postad 11 januari 2005 - 12:42

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

  • 2 031 inlägg
  • 0
Haha, de har ju stämt Discovery för deras program Monster Garage.. Herregud!!

#14

Postad 12 januari 2005 - 00:13

jockew
  • jockew
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Har ni några tips på hur man kan få handlarna att välja andra kablar än Monster att sälja? Det finns ju gott om alternativ...

#15

Postad 12 januari 2005 - 00:22

Unregistered8e461241
  • Unregistered8e461241
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0
Monster Cables är bara dyra (särskilt i Sverige) och det finns inget som talar för att man skall välja deras kablar.
Så för mig är det inte svårt att avstå.

Försök sprida detta så mycket som möjligt , här skall det bojkottas.

#16

Postad 12 januari 2005 - 00:56

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

  • 650 inlägg
  • 0
Hur är det med filmen Monsters Inc. då?

Stämma ett stort filmbolag i Hollywood vågar dom däremot inte, dom vågar bara ge sig på dom som är finansiellt svagare.

#17

Postad 12 januari 2005 - 00:58

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

  • 650 inlägg
  • 0

Monster Cables är bara dyra (särskilt i Sverige) och det finns inget som talar för att man skall välja deras kablar.
Så för mig är det inte svårt att avstå.

Försök sprida detta så mycket som möjligt , här skall det bojkottas.

Deras nätfilter HTS1000 måste vara årets största bluff, runt 2600:- för vad då?

Folk går på all skit nu för tiden, kan kanske behövas i USA där dom har 10ggr sämre elnät än vi i Sverige och där den kostar dryga tusenlappen.

#18

Postad 12 januari 2005 - 01:17

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0

Hur är det med filmen Monsters Inc. då?

Stämma ett stort filmbolag i Hollywood vågar dom däremot inte, dom vågar bara ge sig på dom som är finansiellt svagare.

Monster sued Walt Disney Co., maker of the animated flick "Monsters, Inc."

Kakmonstret samt staden Monster (i Holland) verkar dock ha klarat sig :(

Redigerat av Tomas_D700, 03 februari 2005 - 11:32.


#19

Postad 12 januari 2005 - 06:44

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
kingen

Redigerat av Grubbe666, 12 januari 2005 - 06:52.


#20

Postad 12 januari 2005 - 16:03

Unregistered0958527d
  • Unregistered0958527d
  • Beroende

  • 1 119 inlägg
  • 0
Jag bör inte lägga mig i diskussionen men två saker kan jag fastställa:

1. Stämningarna är verkligen det lägsta av beteenden

2. Monster Cable är ett säljkoncept (som t.ex. McDonald's) i första hand och inte produkterna i fokus, det räcker att ta del av deras säljarutbildningar för att se att produkterna säljs enligt "do you want fries with that" istället för att kunden går till butiken enbart för en specifik kabels skull (uppsökande beteende). Att produkterna är så mycket dyrare i Sverige beror på att man försöker sälja genom de trad. hi-fi butikerna istället för ladorna (i England är det t.ex. bara Comet, Currys och en tredje lada som säljer Monster Cable). I USA är det Best Buy, Circuit City m.fl. lador som säljer produkterna. Volymerna har gjort företaget mycket framgångsrikt (absolut inget fel i det!) men att de missbrukar rättssystemet på detta vis är rent vidrigt, oavsett vad utfallet blir. Det tar alltid massa onödig tid för den drabbade oavsett om man klarar sig i rättsprocessen eller ej.

Mvh,
"Cable Guy"

#21

Postad 12 januari 2005 - 20:24

Unregistered6de8f2a4
  • Unregistered6de8f2a4
  • Veteran

  • 1 504 inlägg
  • 0
Frågan är ju.. Kommer Supra att stämma Toyota? Vore ganska skoj o se.. :)

#22

Postad 14 januari 2005 - 22:24

jockew
  • jockew
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Vad får alla svenska handlare av Monster för att just sälja deras produkter?

Det finns ju verkligen alternativ att välja, är det verkligen bara för att Monster har det bredaste sortimentet kablar som de säljs av svenska HIFI butiker?

Jag blir ju nyfiken på hur snuskigt det är bakom kulisserna nu...

#23

Postad 15 januari 2005 - 02:50

Unregistered04f04027
  • Unregistered04f04027
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Det är i min mening en betydlig skillnad mellan att rida på det i Sverige etablerade Absolut mot att använda det globala allmänt vedertagna monster.

Eh, Ablsolut är ett av världens mest kända varumärken. Betydligt mer känt än Monster Cables...

#24

Postad 16 januari 2005 - 13:13

Unregistered46a10d28
  • Unregistered46a10d28
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
det är ju larvigt och helt urkorkat att företag kan köpa ord och stämma de som använder dom. näe hoppas dom förlorar mycket flis på alla stämningar, nån kanske motstämmer för felaktig stämning eller nåt och sänker dom, vore fint:)

#25

Postad 03 februari 2005 - 09:15

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0

Det är i min mening en betydlig skillnad mellan att rida på det i Sverige etablerade Absolut mot att använda det globala allmänt vedertagna monster.

Eh, Ablsolut är ett av världens mest kända varumärken. Betydligt mer känt än Monster Cables...

<{POST_SNAPBACK}>


Nu var det nog inte riktigt så han menade... :D Absolut klingar vodka - om någon säger Monster är det nog bara de mest störda stereopillarna som tänker kabel.

Men det är bara så typiskt detta skruvade land i väst att folk får hållas...denna typ av informationsspridning/bojkott är helrätt mot ett beteende som detta! :huh:

/J

#26

Postad 03 februari 2005 - 09:24

Unregistered04f04027
  • Unregistered04f04027
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0
Det är helt ok att stämma i Sverige också. MTG/Viasat stämmer ju t ex 3 för att de använder varumärket i samband med tv-sändingar i mobil. De anser att det finns risk för sammanblandning med TV3.

Att Monster Cables försöker stämma en massa företag visar mer på hur skruvade deras jurister är, snarare än själva landet USA.

Prisjakt kan ju lämna in stämmningsansökningar mot t ex Pricerunner eller Prisextra e dyl. Det betyder precis lika lite som i Monster Cables fall att de kommer att vinna.

#27

Postad 03 februari 2005 - 11:18

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

  • 1 868 inlägg
  • 0
Det sjukaste jag läst, trodde inte det var möjligt. Listan är ju 6 sidor lång.

#28

Postad 03 februari 2005 - 15:12

jockew
  • jockew
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

<SNIP>

Prisjakt kan ju lämna in stämmningsansökningar mot t ex Pricerunner eller Prisextra e dyl. Det betyder precis lika lite som i Monster Cables fall att de kommer att vinna.

<{POST_SNAPBACK}>


Vinna är ju svårt men det som gör mig sur att det är många som inte ens har råd att ta fajten eftersom det kan bli JÄTTEdyrt om det inte går fort, därför lägger de sig eller betalar för att få använda namnet, bara därför tycker jag att företaget Monster ska sänkas. (De har antagligen en styrelse som vet om hela den här soppan men ändå godkänt...) (SPEKULERAR jag!)

#29

Postad 04 februari 2005 - 15:40

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0
Tja...kan man få igenom stämningar pga att man bränner sig på kaffet från McD, eller att man kan sätta dit Ford för att jätte-suven Explorer inte gillar skarpa undanmanövrar utan tendenser till att rulla (no shit sherlock)...då lär det här inte vara ett problem.

Jag vidhåller att det är något allvarligt fel med hela det landet.

/J

#30

Postad 04 februari 2005 - 15:47

Unregistered80766140
  • Unregistered80766140
  • Lärjunge

  • 478 inlägg
  • 0
Nu undrar jag om jag skal köpa Xindak högtalarkabel som har Monster ledare....

#31

Postad 06 februari 2005 - 00:13

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
Har aldrig gillar namnet "Monster Cable" ändå och mindre anledning att köpa dem hädanefter B)

Redigerat av Viggen, 06 februari 2005 - 00:14.


#32

Postad 06 februari 2005 - 01:32

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Snacka om "badwill". Detta är nog det dummaste jag hört talas om på länge! Kände mig tvungen att skriva ett mail till slumpvis utvald på monster cable. Avslutade med "Got a problem with that? Well... suit me!" Får väl se om man dyker upp på listan vad det lider B)

#33

Postad 06 februari 2005 - 10:17

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0

Snacka om "badwill". Detta är nog det dummaste jag hört talas om på länge! Kände mig tvungen att skriva ett mail till slumpvis utvald på monster cable. Avslutade med "Got a problem with that? Well... suit me!" Får väl se om man dyker upp på listan vad det lider :)

<{POST_SNAPBACK}>


Sue me....sue me.. :(

Men tanken var god!

#34

Postad 06 februari 2005 - 10:58

Gäst_KMJ_*
  • Gäst_KMJ_*
  • 0

Nu undrar jag om jag skal köpa Xindak högtalarkabel som har Monster ledare....

iiik! verkar som om jag har det :)

#35

Postad 06 februari 2005 - 15:04

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Visst handlar det om ett företag som tillverkar kablar, men tråden passar inte riktigt in i Kabelforumet.

Flyttar tråd

Redigerat av tb303, 07 februari 2005 - 10:22.


#36

Postad 06 februari 2005 - 16:05

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Sue me....sue me.. biggrin.gif



Jag visste det :) Kändes inte helt rätt helt enkelt...

#37

Postad 06 februari 2005 - 16:39

Unregistereddcdbc111
  • Unregistereddcdbc111
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Men... :) De har ju glömt att stämma Warner och J.K. Rowling för att "Monstrous Book of Monsters" förekommer i Harry Potter och fången från Azkaban :lol:

Alltså, det här kan ju inte generera annat än badwill.

Hmm... Pappa har Monster högtalarkabel hemma. Men den köptes 1990 och då höll de väl inte på att stämma företag, eller? :(

#38

Postad 07 februari 2005 - 14:52

Unregistered8f7d7607
  • Unregistered8f7d7607
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Detta var banne mig det roligaste jag läst sedan jag konfirmerades. Sicken idioti. Jag tänker inte köpa den monster-kabeldosa jag tittat på.

#39

Postad 08 februari 2005 - 06:55

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

  • 1 120 inlägg
  • 0
Äääääää
Vem bryr sig!

De gör grymma kablar och då köper jag dem!

Jag skiter i vem som stämmer vem där över... där är allt stämbart och "I couldnt care less!"
Att jag tycker att det är vansinnigt precis som er är självklart men orkar inte bry mig om allt som de hittar på där över..

De har bland de absolut bästa DVI/HDMI kablarna som går att få tag i och då köper jag dessa utan minsta betänklighet. :lol:

#40

Postad 16 februari 2005 - 13:58

Unregistered3c9ed621
  • Unregistered3c9ed621
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Är det inte så att de är bland de kändaste att få tag i?
Är helt borta inom kabel-genren, kan nästintill inte ett skit. Trots det så känner jag till Monster Cable. Lika som Apple, har man en aggressiv marknadsföring så gör det inte någonting om man ligger efter prestandamässigt eftersom de flesta "nybörjare" som vill ha något inom dessa genrer genast tänker på någon av dem och såklart köper dem då man gärna vill ha något man känner till sedan förut, ger ett sken av trygghet...

Har nu raderat mitt minne från dessa "Monster Cable" och föreslår er att göra likadant, de kommer nog bli lika hatade som Microsoft är bland vissa?

#41

Postad 16 februari 2005 - 15:53

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Jag skulle bara vilja lägga till lite information från Monster Cable eftersom deras perspektiv saknas i debatten. Jag har fortfarande inte satt mig in i informationen kring dessa påstådda stämningar och vill inte döma ut någon på förhand.

There have been a lot of rumors, misinformation, and false accusations spread on the web about Monster Cable and its trademark and brand protection efforts.  We have been wrongfully accused of suing any company using the "Monster" name, and as being a "corporate bully."

Anyone who knows our company, or me personally, knows that we are not that kind of company, and I am not that kind of person.  The information out there is categorically untrue.

Being a champion of the entrepreneur, and having started Monster in a garage with no money myself, I would be the last person to want to stop someone who had a legitimate right to use a trade name for their business.  Those who know me and have met me, know that we have built a fantastic company from nothing through sheer hard work and a lot of sweat equity.  You can check out our story at: http://monstercable.com/company_info/ and http://www.monsterpa...hoIsMonster.asp.

I have even spoken at several colleges about how to become an entrepreneur, and value these opportunities. In fact, my parents were on one of the last boats out of China during its civil war.  I truly have lived the American dream, and I am not going to prevent others from achieving it. I feel fortunate to have been born an American.

Some of the negative press you have read may have started with some newspaper articles that have mistaken information in them, or others who have found this opportunity to spread negative press for their own agendas.

Snow Monsters mistakenly portrayed that our objection to their attempt to register trademarks was a lawsuit, which isn't true.  We have not sued Snow Monsters.  We would never try to harm a company whose focus is on ski education programs and products for children.

In fact, Monster is a big supporter of programs for children.  You can see what we have recently done with kids at Monster Park. The videos with Yomi Agunbiade, director of Recreation and Parks, that is up on our web site shows our compassion for kids at the opening of Monster Park.

Before you form any negative impressions of my company or how I have
directed it, permit me to straighten out some of the misconceptions.

1) We do not have any trademark infringement lawsuits pending, and we do not object or take action against businesses just because they sell products that have "Monster" in their names.  If we did, we would never be able to run our business, not to mention the financial burden would crush us.  We have better things to do than spend this kind of money and time.

2) There are over 1,100 registered "Monster" trademarks in the U.S. Patent and Trademark office, and probably hundreds more that are unregistered. We don't have any intention of suing them or taking any action against them. These marks have been allowed by the Trademark Office, just as our 50+ marks in the various classes listed below.

3)  We have not sued or filed actions against the hundreds of companies that are using the word Monster.  So if anyone is representing this to you, they are not right and should be corrected.

What I think has happened, is people are misinterpreting the U.S. Patent and Trademark office's database.  When you do a search on the USPTO database for Monster, it brings up a bunch of records dating back to 1983; like a Google search does.  It appears people are seeing the search results and assuming they are lawsuits.  They are not lawsuits. In fact, most of the search results are duplicate listings or merely requests for 60 day extensions (which allow us to do further investigation to see if there are any potential conflicts).  The database shows Monster has opposed about 80 trademarks over the last twenty years.  That's about 4 trademark oppositions a year, which isn't very many for a company that has over 50+ Monster trademarks and is a famous brand.

Don't just take my word for it, please search the database for yourself.

(Click on the links and you will see the words "Extension of Time" on many
of them).

Search for Monster Cable products

4)  Trademark registrations and trademark oppositions are decided by the U.S. Patent and Trademark Office, not us.  Even if we do object to a particular filing to register a trademark, it is the Trademark office that determines if the business or person filing for the trademark registration is entitled to it, NOT US.

5) Our examination and investigation of businesses filing trademarks with our name Monster is normal processes for any company having a trademark that they want to protect.  We know we don't own the word Monster; however like any other trademark holder we do have the right and need to protect our Monster brand when it is in danger of being diluted, tarnished, or infringed.

6) The federal trademark law says that we are required to police our marks and enforce them or we will lose them, or risk weakening them.  We didn't make these rules.  Congress and years of Supreme Court rulings have determined the rules of the game.  This type of protection is authorized by federal and state statutes (referred to as anti-dilution laws) designed to prevent the weakening of a famous mark's reputation.  For more information, you may want to check out: Nolo Press).

7) Anyone can use a trademark without having the trademark registered in the U.S. Patent and Trademark office, as long as it doesn't infringe or dilute someone else's trademark.  This is referred to as a common law trademark. There are many trademarks that exist under common law rights.

In the case of Snow Monsters, we have NEVER sued them, and we are not trying to harm their company. I think that their products are great and don't cause us any problems, I have written them and told them so.  They are also using the word "monster" for characters, not as a brand, which is how we use Monster.  Please, see the list of our trademarks below that I have provided for you.

8) I hate frivolous lawsuits as much as the next person, and would never engage in a lawsuit that was frivolous.  They are a waste of the public's money, and the time of the parties involved.  In fact, the courts do not allow "frivolous" lawsuits to proceed.  The courts have procedural safeguards to eliminate frivolous lawsuits, as well as penalties (like Rule 11) that can be levied against attorneys and parties who bring such suits. We have never been accused by a court of filing frivolous lawsuits.

9) The newspaper articles and other rumors that said we sued the Chicago Bears, Boston Red Sox, Fenway Park, or a Cajun restaurant are all untrue. We have NEVER filed any lawsuits or other actions against them.  Don't just take our word for it, do a search of the court records, and the USPTO database, and we can guarantee that you will find that we have not sued (or even filed trademark oppositions) against these companies.

10) There are millions of Monster fans who love our company and love our products.  My passion for the products and unrelenting drive to innovate and create the highest quality products is well known in the industry and with consumers.  Where most companies find out how to take quality out of something to reduce costs, we find how we can "improve" products and make them the best of class.  That's why our customers love Monster products.

I am very sad indeed to see misinformation out there as it wrongfully portrays the company to be a corporate bully, when nothing could be further from the truth.

If anyone wants to talk with me about this, or if this email does not answer your questions, please email me at [email protected]. Although I may not get back to you immediately since I am currently on travel, I will get back to you.

In the meantime, I ask everyone not to prejudge until you know all of the facts.

Hope this clears things up for you.  We merely want to protect the trademarks that it has taken me 25 years of hard work to build.

If anyone else is under a wrong impression about our intention otherwise, please feel free to pass this on.

Monsterously yours,

Noel Lee
The Head Monster



#42

Postad 08 december 2005 - 02:16

Unregistered990
  • Unregistered990
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0
dog tråden efter monsters cables syn på det hela? =)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.