Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Amerikanska PSN konto tråden

958 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 november 2013 - 22:50

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Tänkte skapa en tråd för oss som använder amerikanska PSN konto, informera varandra om erbjudanden, valutakurser m.m.
För att skapa ett amerikansk PSN konto är ganska enkelt.
  • Ha en ny mailadress som inte är kopplat till PSN/Sony tidigare
  • Gå till http://us.playstation.com
  • Skapa ett ett nytt konto och uppger USA som land
  • Registrera ett konto hos borderlinx för att få en amerikansk adress (Välj en adress till en delstat som har lägst sales tax t ex Oregon, Ohio etc.)
  • Gå till amazon US och köp Gift Cards, finns i 10 eller 50 USD:
    Amazon PSN Gift Card
    Uppge din amerikanska adress som du har fått från borderlinx och betala med ditt svenska VISA/Mastercard (köp max 2 gift cards per dag annars Amazon spärrar ditt konto
  • Du får koden direkt och kopia skickas till din mail
  • Gå till din amerikanska PSN/Wallet/Use Prepaid Card och slå in koden som du har fått från Amazon. Detta kan göras på SEN (Sony Entertainment Network) vilket är samma inlogg som PSN:
    https://account.sony...om/login.action
Frågor och Svar

F: Behöver jag amerikansk IP?
S: Nej, funkar utan VPN eller DNS

F: Måste jag använda mitt amerikanska PSN ID när jag lirar?
S: Nej, spelet är knutet till ditt konto och till din maskin och flera ID:n kan använda samma spel på din maskin

F: Varför göra via Amazon?
S: Sony kräver att ditt kort är från USA om du ska handla direkt via PSN


F: Vad är season pass?
S: Prenumeration på framtida DLC

F: Kan jag köpa PSN+ med US konto till mitt svenska konto?
S: Nej

Utöver giftcards kan du lösa följande via Amazon:

- Köpa PSN Plus kort
- Köpa Digitala PS4 spel

Redigerat av Lias08, 28 november 2013 - 23:13.


#2

Postad 23 november 2013 - 23:10

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Hur funkar det om jag köper spel kan jag lira dom sen på det europeiska kontot? Tänkte man kanskebara tar en eller 3 månader åt gången. Och jag fförmodar att gratis spelen i psn+ bara går att lira på det amerikanska kontot?

#3

Postad 23 november 2013 - 23:30

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Du kan lira med båda konton alla nerladdade/köpta spelen.
Jag kommer köpa alla mina spel digitalt.

#4

Postad 23 november 2013 - 23:48

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Ok men behöver det amerikanska vara aktivt hela tiden?

#5

Postad 23 november 2013 - 23:56

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Du kan lira med båda konton alla nerladdade/köpta spelen.
Jag kommer köpa alla mina spel digitalt.


Har du testat att köpa ett spel för USD än?

Tänkte testa på fredag när jag går PS4 men tänkte om någon redan testat på PS3?

#6

Postad 23 november 2013 - 23:57

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Jag vet folk som har amerikansk, svensk och japansk konto.
Du köper spel med amerikanska kontot och spelar med svenska..

Har du testat att köpa ett spel för USD än?

Tänkte testa på fredag när jag går PS4 men tänkte om någon redan testat på PS3?

Inte jag men min polare har testat och det funkar 100%.
Jag väntar också tills på fredag för om man aktiverar kontot med ps4 Sony erbjuder psn+ :)

#7

Postad 24 november 2013 - 00:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Jag vet folk som har amerikansk, svensk och japansk konto.
Du köper spel med amerikanska kontot och spelar med svenska..


Inte jag men min polare har testat och det funkar 100%.
Jag väntar också tills på fredag för om man aktiverar kontot med ps4 Sony erbjuder psn+ :)


Sweet! Tack för infon.

#8

Postad 24 november 2013 - 00:30

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Sweet! Tack för infon.

Vsg :)
En grej jag tänkte på nyss, varför ens ha ett svensk psn konto? Varför inte köra med amerikanska kontot hela tiden?

#9

Postad 24 november 2013 - 00:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Ser på Amazon att du kan köpa PS4 spel där digitalt och då får du 5 USD i credit:

http://www.amazon.co...n-20&ascsubtag=[referrer|www.google.se[type|link[postId|1469060591[authorId|5856732741879800112&docId=1001625111

#10

Postad 24 november 2013 - 00:46

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

Vsg :)
En grej jag tänkte på nyss, varför ens ha ett svensk psn konto? Varför inte köra med amerikanska kontot hela tiden?


Ibland är det väl olika gratis spel som släpps. Det ända jag kan tänka på. Kanske har något med var man laddar hem dom digitala kopiorna alltså det blir sämre nerladdningshastighet? Vet inte bara spånar ;)

#11

Postad 24 november 2013 - 01:31

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Ser på Amazon att du kan köpa PS4 spel där digitalt och då får du 5 USD i credit:

http://www.amazon.co...n-20&ascsubtag=[referrer|www.google.se[type|link[postId|1469060591[authorId|5856732741879800112&docId=1001625111

Din länk funkar inte.
Jag kunde inte låta bli, loggade in med amerikanska psn kontot på ps3 och gjorde den till primära. Jag kunde spela FIFA14 demo på amerikanska kontot som jag laddade ner med svenska kontot dessutom laddade jag ner med amerikanska kontot Grid 2 demo och kan spela den med svenska kontot utan problem.

Redigerat av Lias08, 28 november 2013 - 20:56.


#12

Postad 24 november 2013 - 11:56

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Här är korrekt länk:
http://www.amazon.co...b_5s_1_PSNNov10

#13

Postad 24 november 2013 - 12:56

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Någon som vet va seasonal.pass på tex assasins Creed 20dollar är ju billigt :-)

#14

Postad 24 november 2013 - 17:17

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Här är korrekt länk:
http://www.amazon.co...b_5s_1_PSNNov10

Spel som man spelar online som CoD, BF4 osv ska jag iallafall köpa från Sverige men offline spel kommer jag köpa amerikansk.
Jag läste om man köper digitala spel från amerikanska psn då hamnar man i deras server dessutom många dlc kan spöka osv. Igår t ex när jag spelade Grid 2 demo online då hamnade jag med bara amerikaner och mexikaner.

#15

Postad 24 november 2013 - 23:26

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Jag har redan kört preorder på AC4 och BF4 till PS4.. BF4 kör jag med redan nu på PS3:an och har köpt det där tillägget för $9.99 för att få PS4-uppgraderingen.

Jag kör bara nerladddningen på PS4:an, men spelar på mitt svenska huvudkonto. Jag har problem med att aktivera ett vanligt kontokort till mitt amerikanska PSN-konto, så jag kör med giftcards som jag köper via http://www.pcgamesupply.com/

Vi får se exakt hur bra/dåligt allt fungerar med PS4:an.. men på PS3:an så har det fungerat utmärkt i ett par år.

Något som jag tycker amerikanska PSN har som lyx som vi inte har i sverige är att i USA kör dem ofta med "Buy for $50 and get $10 back". Man köper ett spel för $59.99, sedan lite senare får man $10 i presentkod som man lägger till på PSN för nästa köp :P

Det är ju liksom 20% rabatt.. som om inte det redan är lågt jämfört med SEK.. =)

#16

Postad 24 november 2013 - 23:33

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Jag har redan kört preorder på AC4 och BF4 till PS4.. BF4 kör jag med redan nu på PS3:an och har köpt det där tillägget för $9.99 för att få PS4-uppgraderingen.

Jag kör bara nerladddningen på PS4:an, men spelar på mitt svenska huvudkonto. Jag har problem med att aktivera ett vanligt kontokort till mitt amerikanska PSN-konto, så jag kör med giftcards som jag köper via http://www.pcgamesupply.com/

Vi får se exakt hur bra/dåligt allt fungerar med PS4:an.. men på PS3:an så har det fungerat utmärkt i ett par år.

Något som jag tycker amerikanska PSN har som lyx som vi inte har i sverige är att i USA kör dem ofta med "Buy for $50 and get $10 back". Man köper ett spel för $59.99, sedan lite senare får man $10 i presentkod som man lägger till på PSN för nästa köp :P

Det är ju liksom 20% rabatt.. som om inte det redan är lågt jämfört med SEK.. =)

har du testat att köpa på Amazon?

blir ju lättare än att hålla på med att köpa giftcards

ska bli intressant och se hur det fungerar på PS4an

#17

Postad 24 november 2013 - 23:33

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Jag har redan kört preorder på AC4 och BF4 till PS4.. BF4 kör jag med redan nu på PS3:an och har köpt det där tillägget för $9.99 för att få PS4-uppgraderingen.

Jag kör bara nerladddningen på PS4:an, men spelar på mitt svenska huvudkonto. Jag har problem med att aktivera ett vanligt kontokort till mitt amerikanska PSN-konto, så jag kör med giftcards som jag köper via http://www.pcgamesupply.com/

Vi får se exakt hur bra/dåligt allt fungerar med PS4:an.. men på PS3:an så har det fungerat utmärkt i ett par år.

Något som jag tycker amerikanska PSN har som lyx som vi inte har i sverige är att i USA kör dem ofta med "Buy for $50 and get $10 back". Man köper ett spel för $59.99, sedan lite senare får man $10 i presentkod som man lägger till på PSN för nästa köp :P

Det är ju liksom 20% rabatt.. som om inte det redan är lågt jämfört med SEK.. =)

BF4 som du har köpt från amerikanska PSN och kör med din svenska PSN, kör du på svenska eller amerikanska server?

#18

Postad 26 november 2013 - 07:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Lätt att glömma att PSN blir billigare i USA också.

Brukar kunna fås för 30 USD på Black Friday.

#19

Postad 26 november 2013 - 18:43

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 1

har du testat att köpa på Amazon?

blir ju lättare än att hålla på med att köpa giftcards

ska bli intressant och se hur det fungerar på PS4an


Nopes, inte provat, men jag har dåliga erfarenheter av amazon.. de verkar jämt blockera mina köp när jag ska köpa kameraprylar eller spelhårdvara.. de säger bara att det inte finns som leverans till mitt land (Sverige). Skulle bara misstänka att detta även gäller PSN-grejjer... men jag vet inte.

BF4 som du har köpt från amerikanska PSN och kör med din svenska PSN, kör du på svenska eller amerikanska server?


Givetvis svenska servrar. i BF4 kan man och får man ju välja vilka servrar man vill köra mot... jag väljer alltid europeiska servrar.

Sen att det finns andra spel som kanske har andra förinställda serverval vet ja inte, men inte BF4 iallafall.

#20

Postad 26 november 2013 - 20:22

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Provade giftcard med mitt gamla USA konto och fick AC:BF för 473,22kr inkl aktiveringsavgifter och paypalavgift, lite rimligare än 669 kr. Lite bökigt med www.pcgamesupply.com då man var tvungen att göra ett telefonverifikation.
Hoppas det nu fungerar på PS4.

#21

Postad 26 november 2013 - 22:56

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Nopes, inte provat, men jag har dåliga erfarenheter av amazon.. de verkar jämt blockera mina köp när jag ska köpa kameraprylar eller spelhårdvara.. de säger bara att det inte finns som leverans till mitt land (Sverige). Skulle bara misstänka att detta även gäller PSN-grejjer... men jag vet inte.


Köper du digitalt från Amazon.com så måste du ha en amerikansk adress för att få köpa det, de gör ingen ip-koll. Det går att betala med svenskt kontokort. Har köpt mycket Steam-spel därifrån. Bör vara liknande med digitala PS4-spel om de inte har några specialregler för det.

#22

Postad 26 november 2013 - 23:05

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
http://www.neogaf.co...ad.php?t=722239

#23

Postad 26 november 2013 - 23:17

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

http://www.neogaf.co...ad.php?t=722239

Har du lust o förklara, det är så rörigt i tråden.

#24

Postad 26 november 2013 - 23:27

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Provade giftcard med mitt gamla USA konto och fick AC:BF för 473,22kr inkl aktiveringsavgifter och paypalavgift, lite rimligare än 669 kr. Lite bökigt med www.pcgamesupply.com då man var tvungen att göra ett telefonverifikation.
Hoppas det nu fungerar på PS4.

Va är det som ska verifieras? Telefonnummer för att man ska kunna beställa från psgamesupply?

#25

Postad 26 november 2013 - 23:29

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
en konsol kan ha flera primärkonton

och alla andra konton kan spela spelen som installerats på den konsolen oavsett vilket konto som köpt spelet så länge den konsolen är primärkonsolen för inköpskontot

#26

Postad 26 november 2013 - 23:31

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

en konsol kan ha flera primärkonton

och alla andra konton kan spela spelen som installerats på den konsolen oavsett vilket konto som köpt spelet så länge den konsolen är primärkonsolen för inköpskontot

Grymt, tack!
Hoppas att det funkar på PS4 på samma sätt.

#27

Postad 26 november 2013 - 23:34

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 1

Har du lust o förklara, det är så rörigt i tråden.


I grund och botten att man kan ha flera konton som använder samma konsol som primary. I praktiken innebär det att man kan både ha sitt USA-konto och sitt svenska konto som primary på en konsol, därmed kan man med USA-kontot tanka ner spel som vanligt och sedan spela med sitt svenska konto. Att det svenska kontot ska vara prmary är för att alla dina patchar och saves och trophies m.m. ska syncas som vanligt, som det görs på PS3:an typ.

#28

Postad 26 november 2013 - 23:39

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Novaland, du som har erfarenhet av Amerikanska psn. Jag försökte köpa game card till mitt usa konto men hemsidan du nämner tar 120kr avgift, är det så varje gång? Hur brukar du handla?

#29

Postad 26 november 2013 - 23:39

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 1

Va är det som ska verifieras? Telefonnummer för att man ska kunna beställa från psgamesupply?


Jo just.. Vet inte egentligen varför de vill göra det, kanske bara för att köpa giftcards och sedan ta koden och sälja till 3:e part är ett "lätt" sätt att tjäna pengar för någon som tagit över kreditkortsuppgifter. Butiken är i slutändan ansvarig, så för att förhindra att dem inte tar emot hackade kreditkortsuppgifter.

1. sno ett kreditkort
2. köp ett PSN giftcard (eller telefonkort eller andra lättsålda produkter)
3. tryck upp uppgiften på ett snyggt kort och sälj sedan på gatan till någon som vill köpa ett billigt kort.

typ nått sånt.. När sedan kreditkortsägaren kommer å klagar på köp som inte den har gjort med sin bank, så kommer visa/mastercard till butiken (pcgamersupply) och säger att de inte kan få ut pengar för köpet, efter som kreditkortet är hackat. Om de har klagomål så får de vända sig till polisen... vilka i sin tur lägger ner utredningen på grund av bristande ledtrådar..

#30

Postad 26 november 2013 - 23:42

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Jo just.. Vet inte egentligen varför de vill göra det, kanske bara för att köpa giftcards och sedan ta koden och sälja till 3:e part är ett "lätt" sätt att tjäna pengar för någon som tagit över kreditkortsuppgifter. Butiken är i slutändan ansvarig, så för att förhindra att dem inte tar emot hackade kreditkortsuppgifter.

1. sno ett kreditkort
2. köp ett PSN giftcard (eller telefonkort eller andra lättsålda produkter)
3. tryck upp uppgiften på ett snyggt kort och sälj sedan på gatan till någon som vill köpa ett billigt kort.

typ nått sånt.. När sedan kreditkortsägaren kommer å klagar på köp som inte den har gjort med sin bank, så kommer visa/mastercard till butiken (pcgamersupply) och säger att de inte kan få ut pengar för köpet, efter som kreditkortet är hackat. Om de har klagomål så får de vända sig till polisen... vilka i sin tur lägger ner utredningen på grund av bristande ledtrådar..

Ok men ska kortet verifieras från USA eller räcker det om jag ringer från Sverige? Det är väl första gången när man blir medlem ska verifiera sitt Visakort.

#31

Postad 26 november 2013 - 23:49

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Novaland, du som har erfarenhet av Amerikanska psn. Jag försökte köpa game card till mitt usa konto men hemsidan du nämner tar 120kr avgift, är det så varje gång? Hur brukar du handla?


120 låter mycket...

Jag brukar köpa $50 kort.. de med tilläggsavgiften på $7 brukar landa på 380:- inkl växlingsavgifter och liknande.

1 X
Playstation Network $50.00 Card (US)
$50.00 USD


Activation Fee for Playstation Network $50.00 Card (US)
$6.99 USD

Grand Total (USD): $56.99

Ok men ska kortet verifieras från USA eller räcker det om jag ringer från Sverige? Det är väl första gången när man blir medlem ska verifiera sitt Visakort.


Japp.. De kör med nån svensk service, så verifieringen e lugn.. kommer inte ihåg, men det ringer nog bara nån digital röst och uppger ett nummer som man ska skriva in.. inget konstigt.. ingen riktig person som pratar :P

#32

Postad 26 november 2013 - 23:51

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

120 låter mycket...

Jag brukar köpa $50 kort.. de med tilläggsavgiften på $7 brukar landa på 380:- inkl växlingsavgifter och liknande.

1 X
Playstation Network $50.00 Card (US)
$50.00 USD


Activation Fee for Playstation Network $50.00 Card (US)
$6.99 USD

Grand Total (USD): $56.99



Japp.. De kör med nån svensk service, så verifieringen e lugn.. kommer inte ihåg, men det ringer nog bara nån digital röst och uppger ett nummer som man ska skriva in.. inget konstigt.. ingen riktig person som pratar :P

Betalar du med paypal eller visakort?
Du är räddaren i nödan...tack som fan.

#33

Postad 26 november 2013 - 23:56

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Betalar du med paypal eller visakort?
Du är räddaren i nödan...tack som fan.


Mastercard, men arnars så.. :P

#34

Postad 27 november 2013 - 00:01

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Mastercard, men arnars så.. :P

Loggade in på mitt USA konto, såg att man kan lägga till pengar i plånkan via Paypal. Det är ju hur smidigt som helst.


#35

Postad 27 november 2013 - 00:09

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Loggade in på mitt USA konto, såg att man kan lägga till pengar i plånkan via Paypal. Det är ju hur smidigt som helst.


Mmm.. Tyvärr fungerar inte det för mig... kanske för att jag har ett "svenskt" paypal-konto, eller så är det för att kreditkortet kopplat till mitt paypal-konto har svensk adress... Men om det fungerar så är det nog smidigt.. :-)

Skulle vara om man "gör" ett amerikanskt paypal-konto....

#36

Postad 27 november 2013 - 00:14

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Grymt, tack!
Hoppas att det funkar på PS4 på samma sätt.

det är just det den länkade tråden handlar om

kan vara en ide att ha koll på den när europeer får sina PS4or

#37

Postad 27 november 2013 - 00:18

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Mmm.. Tyvärr fungerar inte det för mig... kanske för att jag har ett "svenskt" paypal-konto, eller så är det för att kreditkortet kopplat till mitt paypal-konto har svensk adress... Men om det fungerar så är det nog smidigt.. :-)

Skulle vara om man "gör" ett amerikanskt paypal-konto....

Försökte sätta in 5$ på i plånkan och betalningen gick ej genom eller det är under process. Jag har uppget min syrras adress i USA, dessutom min riktiga adress i Sverige på Amerikanska PSN.

Redigerat av Lias08, 27 november 2013 - 00:21.


#38

Postad 27 november 2013 - 00:22

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
lyckades precis köpa 10 usd gift card från amazon.com med mitt amazonkonto jag har för digitala us-köp. inga extra avgifter utan 9.99usd för 10$ gift card

http://www.amazon.co...uct/B00GAC1D2G/

Svenskt kontokort, amerikansk address (borderlinx)

nu ska jag bara skapa ett US-konto för PSN så får vi se hur det går med att aktivera koden när jag testar i helgen

rekommenderar inte någon att köpa mer än 10 usd innan ni vet om det fungerar om ni vill testa. kan vara ytterligare nåt hinder när man ska aktivera koden som jag inte känner till

Redigerat av Christopher_A, 27 november 2013 - 00:29.


#39

Postad 27 november 2013 - 00:26

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Loggade in på mitt USA konto, såg att man kan lägga till pengar i plånkan via Paypal. Det är ju hur smidigt som helst.


Funkade ej via paypal för mig, pengar drogs via paypal men Sony nekade. Idioter, nu måste man maila rundor för att få pengarna släppta,

#40

Postad 27 november 2013 - 00:34

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Funkade ej via paypal för mig, pengar drogs via paypal men Sony nekade. Idioter, nu måste man maila rundor för att få pengarna släppta,

Jag testade bara 5 dollar, paypal får behålla mina 35kr. Paypal måste vara verifierad i USA, amerikansk konto, adress och paypal frågar alltid efter SSN "social security number" och har man inte SSN då spärrar dom kontot.
Jag skulle kunna be syrran att fylla på mitt USA konto så skickar jag pengar till henne, ett alternativ. Vet inte om det är värd besväret :D
Jag vet om jag frågar henne hon kommer säga "herregud människa, du är 32 år snart" :D

Redigerat av Lias08, 27 november 2013 - 00:38.


#41

Postad 27 november 2013 - 00:37

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
ska man ha us billing adress?
eller svensk?

när man skapar konto i steg tre och fyller i kreditkortsuppgifter, dvs efter location

Redigerat av Christopher_A, 27 november 2013 - 00:37.


#42

Postad 27 november 2013 - 00:41

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Jag har US adress, om du inte känner någon i USA här kan du söka efter namn/adress: http://www.whowhere.com/

#43

Postad 27 november 2013 - 00:46

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
skippade att lägga in billing information
verkar ha fungerat det också

gick precis in på us PSN store nedan och la till gift card jag köpte på amazon, man behöver inte använda någon proxy för denna länk verkar det som
http://us.playstatio...ystation-store/

har nu 10 usd på mitt amerikanska psn-konto

ser att om man spenderar 60 usd på PSN senast 3 december så får man 10 usd tillbaks också.


så lättast och billigast verkar vara att köpa giftcards på amazon och aktivera dem på PSN store i länken ovan

Redigerat av Christopher_A, 27 november 2013 - 00:47.


#44

Postad 27 november 2013 - 00:54

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0

skippade att lägga in billing information
verkar ha fungerat det också

gick precis in på us PSN store nedan och la till gift card jag köpte på amazon, man behöver inte använda någon proxy för denna länk verkar det som
http://us.playstatio...ystation-store/

har nu 10 usd på mitt amerikanska psn-konto

ser att om man spenderar 60 usd på PSN senast 3 december så får man 10 usd tillbaks också.


så lättast och billigast verkar vara att köpa giftcards på amazon och aktivera dem på PSN store i länken ovan

Tackar för tipset. Fungerade hur bra som helst. 5min med amazon,borderlinx och psn. Lätt som en plätt.

#45

Postad 27 november 2013 - 01:03

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
verkar inte vara några prisskillnader mellan att köpa spel på amazon och psn store just nu men det kommer säkert komma specialerbjudanden. Hoppas det kommer nu i helgen med black friday och black monday

fullprisspel hamnar på ca 399kr
1 års ps plus kostar 330kr

#46

Postad 27 november 2013 - 01:07

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

1 års ps plus kostar 330kr

Kan man köpa PSN+ med USA kontot och aktivera den på svenska kontot?

#47

Postad 27 november 2013 - 01:13

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Kan man köpa PSN+ med USA kontot och aktivera den på svenska kontot?


tror inte det. köper du med ditt PSN-konto så aktiveras det direkt på det
Köper du på amazon så gissar jag att koden är regionslåst

#48

Postad 27 november 2013 - 11:17

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

tror inte det. köper du med ditt PSN-konto så aktiveras det direkt på det
Köper du på amazon så gissar jag att koden är regionslåst

Så länge vi får billiga spel så är jag nöjd =)
Ska testa köpa gift card från Amazon nu

#49

Postad 27 november 2013 - 20:53

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Köpte precis 60$ gift cards för tot 410kr, ska köpa Bf4 för 59$ och avtar eller nåt för 1$ så jag får tillbaka på kontot 10$ ;)
Får Bf4 för ca 290-300kr.

#50

Postad 27 november 2013 - 21:57

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Ni som håller på med detta kan ni inte lägga en guide sen när ni vet hur det funkar?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.