Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dual Shock 4 Problem

139 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 mars 2014 - 17:00

Mr Bubbles
  • Mr Bubbles
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Nu börjar snart gummi på min PS4 kontroller att gå i smulor. Har läst på olika forums att väldigt många som har detta problem. Jag undrar om man går ditt man köpte sin PS4:a får man kontroller utbytt ? Har någon erfarenhet med detta ? Jag köpt PS4 på Elgiganten, finns någon som fått Dual Shock 4 utbytt hos EG ???

http://www.youtube.com/watch?v=w6YCpiPwcZY

Redigerat av Mr Bubbles, 02 mars 2014 - 17:03.


#2

Postad 02 mars 2014 - 17:16

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Min knarrar så sjukt högt att jag hör det trots att jag har headsetet på mig. Funderar på att höra av mig till elgiganten. Någon med erfarenheter?

#3

Postad 02 mars 2014 - 19:29

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0
Det man hört och läst så ska det inte vara några problem alls. Vet en som gick till just eg och fick sin utbytt. Beror nog lite på hur respektive personal är insatta i ämnet eller ej. Skriv ut och ta med uppgifter från Nordisk Film just in case.

#4

Postad 02 mars 2014 - 19:33

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0

Det man hört och läst så ska det inte vara några problem alls. Vet en som gick till just eg och fick sin utbytt. Beror nog lite på hur respektive personal är insatta i ämnet eller ej. Skriv ut och ta med uppgifter från Nordisk Film just in case.


Vilka uppgifter?

#5

Postad 02 mars 2014 - 19:37

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Vilka uppgifter?

Såg en länk från dom hur man skulle gå tillväga och kontaktuppgifter som företaget skulle anv mm från dom. Pröva o googla.

#6

Postad 02 mars 2014 - 19:40

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0

Såg en länk från dom hur man skulle gå tillväga och kontaktuppgifter som företaget skulle anv mm från dom. Pröva o googla.


Googlade lite men hittade inget av värde

#7

Postad 02 mars 2014 - 19:50

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Googlade lite men hittade inget av värde

Nä var ett tag sen jag läste den. Va typ nån faq från dom om vart man skulle vända sig till. Men står ju klart och tydligt nere på sidan att man ska vända sig till sin lokala butik här. http://www.nordiskfi.../Games/Support/

#8

Postad 02 mars 2014 - 20:10

Mr Bubbles
  • Mr Bubbles
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Sett att EG i Trollhättan har inga DS4 på lagret. Undrar hur funkar det då ? Jag vill inte lämna in kontrollen och vänta tills de beställer ny...

#9

Postad 03 mars 2014 - 15:40

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
Jag skickade in min kontroll med trasiga tummar till Spelbutiken och de va inge snack fick en ny. Det tog lång tid dock... Tur att jag köpt en till precis innan.
Nu är båda prydda med Orb controller thumb grips. Dom är kanon!

http://www.amazon.co...k/dp/B00GH7UA32

#10

Postad 03 mars 2014 - 16:26

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Upptäckt att triangel-knappen på min kontroll är trög och lite sticky. Kan vara min dotter (2 år) som är boven dock.

Någon annan som fått problem med facebutton?

(gummit på spakara är OK på min kontroll dock)

#11

Postad 03 mars 2014 - 18:10

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0
Analogspaksgummit (vilket vinnande Wordfeud-ord) på min handkontroll har klarat sig fint tills för ett par dagar sedan då det bildades sprickor på båda spakarna och sedan dess har gummit spruckit upp mer och mer. Jag ska ta och maila Ginza i veckan och se vad de säger. Jag är inte supersugen att skicka in min kontroll och få vänta flera veckor på en ny, men är de snälla så kan man ju hoppas att de skickar ut en ny DS4:a på en gång utan krångel.

#12

Postad 03 mars 2014 - 20:26

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Analogspaksgummit (vilket vinnande Wordfeud-ord) på min handkontroll har klarat sig fint tills för ett par dagar sedan då det bildades sprickor på båda spakarna och sedan dess har gummit spruckit upp mer och mer. Jag ska ta och maila Ginza i veckan och se vad de säger. Jag är inte supersugen att skicka in min kontroll och få vänta flera veckor på en ny, men är de snälla så kan man ju hoppas att de skickar ut en ny DS4:a på en gång utan krångel.


Nej utan kontroll kan man ju inte vara!

Själv tänkte jag nog köpa en ny och sen lämna in min gamla på Webhallen och förhoppningsvis få en ny!
Då gummit på min R3 spak har flagnat. Sen är det ju alltid bra att ha två kontroller.

#13

Postad 03 mars 2014 - 20:36

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Är själva originalgummit tänkt att kunna bytas ut? Menar i den här takten så lär det bli kostsamt att byta ut kompletta enheter i all evighet. Sett kompletta spakar och det talar väl för att gummit kanske inte går att ersätta, ORB-gummina är tänkta att sitta ovanpå befintligt gummi, väl?

Vore ju fint om det finns ngn. quick fix så man slipper byta hela kontrollen, tänkte uppdatera batteriet i den och då kan det vara fint om man slipper spränga kontrollen inför varje byte ;)

#14

Postad 04 mars 2014 - 19:32

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Beställde lite reservdelar och tillbehör idag:

2000mAh (original 1000mAh)

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild



#15

Postad 05 mars 2014 - 17:44

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Elgiganten sköter sina kort rätt. Dom byter ut direkt.

Bifogad fil(er)



#16

Postad 05 mars 2014 - 19:05

Skvall
  • Skvall
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Pinsamt att Sony inte har upptäckt detta tidigare.

#17

Postad 05 mars 2014 - 19:11

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Som med så mycket annat = köparen är "testföraren" men känns som att det kommer bli en kostsam historia denna gång.. hehehehe

#18

Postad 06 mars 2014 - 01:28

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0

Beställde lite reservdelar och tillbehör idag:

2000mAh (original 1000mAh)

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild


Läste några recensioner och tester av dom där batterierna, dom håller 2 timmar mindre än orginal batterierna.

Däremot kan du köpa dualshock 3 batterier på 1800mah och sätta i, dom passar nätt och jämt och ger en rejäl boost i batteriprestanda!

#19

Postad 06 mars 2014 - 12:49

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Jo de har ju funnits länge men 2000mAh lät bättre ;) Det visar sig hur de står sig, batterier är inte alltid ngn exakt vetenskap.

Kan lägga upp en jämförelse med original men det tar väl en stund att ro över dem från Kina, de postades igår.

#20

Postad 06 mars 2014 - 16:01

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0

Jo de har ju funnits länge men 2000mAh lät bättre ;) Det visar sig hur de står sig, batterier är inte alltid ngn exakt vetenskap.

Kan lägga upp en jämförelse med original men det tar väl en stund att ro över dem från Kina, de postades igår.


Gör gärna det, skulle va intressant. Idag var jag och hämta min nya handkontroll hos Elgiganten. Helt knarrfri och fin. Skulle behöva sådana skydd som du köpte så gummit inte slits. Men tar ju evigheter att beställa så dom hinner ju bli slitna igen. Lite drygt 4-500 timmar speltid höll min vänstra styrspak. Jag sa att jag bara hade användt min handkontroll i 2 veckor när elgiganten frågade, jag nämde inte att det var ren speltid :D

#21

Postad 06 mars 2014 - 16:16

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0

Gör gärna det, skulle va intressant. Idag var jag och hämta min nya handkontroll hos Elgiganten. Helt knarrfri och fin. Skulle behöva sådana skydd som du köpte så gummit inte slits. Men tar ju evigheter att beställa så dom hinner ju bli slitna igen. Lite drygt 4-500 timmar speltid höll min vänstra styrspak. Jag sa att jag bara hade användt min handkontroll i 2 veckor när elgiganten frågade, jag nämde inte att det var ren speltid :D

När jag köpte Orb thumb grip från amazon gick det snabbare än tåget. Typ 3 dagar ja skojar inte. mindre än 4-500 timmar iaf. :D

#22

Postad 06 mars 2014 - 16:22

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Ang. Nött gummi har jag redan bytt 2 ggr på MM, inga problem förutom att de ena gången ville skicka in den och ajg skulle få vänta på en ny..... "i pulled a face" och visade att "F-No" så fick jag en ny.

Sen har jag bytt två ggr pga R1/L1 som fastnade.

Så, egentligen inget bra facit för DS4:an, som jag i "konceptuellt" gillar med form och funktioner.

Men det ÄR lite jobbigt att nu sitta och spela och känna man inte får ta i och dra för mycket för då nöts gummit ner =/

För..... Av alla kontroller jag bytt in/har nu, känns det inte inte som att gummit skulle va bättre/mer hållbart på dessa än de jag bytt in för andra ändamål än gummit.

Tycker man har valt fel helt klart i material i så fall, det är nog itne tänkt att det ska ge bra grepp endast 24h (helt ärlligt den faktiska speltiden tills jag märkt att speciellt väsntra spaken börjar bli "slät"), hellre då att de hade haft något som itne blir märkbart sämmre över tid. Xbox 360 hade ju slätt, och det funkade helt klart för mig, känns inte sämmre nu än när jag köpte boxen på den äldsta av kontrollerna.

#23

Postad 06 mars 2014 - 21:19

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Gör gärna det, skulle va intressant. Idag var jag och hämta min nya handkontroll hos Elgiganten. Helt knarrfri och fin. Skulle behöva sådana skydd som du köpte så gummit inte slits. Men tar ju evigheter att beställa så dom hinner ju bli slitna igen. Lite drygt 4-500 timmar speltid höll min vänstra styrspak. Jag sa att jag bara hade användt min handkontroll i 2 veckor när elgiganten frågade, jag nämde inte att det var ren speltid :D


Will do men precis som reksallad skriver så behöver inte lev.tiden vara fasligt lång, jag beställde dem från ebay/England så det borde kunna gå skapligt.. teoretiskt.

Men det ÄR lite jobbigt att nu sitta och spela och känna man inte får ta i och dra för mycket för då nöts gummit ner =/


Finns aluminiumspakar, även knappar för den delen, för DS3 att frambringa så de kommer jag lägga vantarna på så fort det kommer till DS4. Ser dock gärna att ex. ORB passar även dessa men det visar sig.

#24

Postad 07 mars 2014 - 19:57

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Idag var jag och bytte ut min handkontroll på Webhallen i Solna då gummit nästan hade släppt helt på R3 spaken! Var inga som helst problem. Killen i disken sa bara att, jaha jag gissar att du har problem med gummit! Sen fick jag en ny! :)

#25

Postad 08 mars 2014 - 01:36

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0

Idag var jag och bytte ut min handkontroll på Webhallen i Solna då gummit nästan hade släppt helt på R3 spaken! Var inga som helst problem. Killen i disken sa bara att, jaha jag gissar att du har problem med gummit! Sen fick jag en ny! :)


Om serienummret bak på kontrollen börjar på 1 så ska dom hålla bättre, batch med 2 har tydligen mest problem. Min nya börjar på 1 så vi får väl se :)

#26

Postad 08 mars 2014 - 09:25

Mr Bubbles
  • Mr Bubbles
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Har beställt de här till min kontroller

Postad bild

Postad bild

#27

Postad 08 mars 2014 - 12:07

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0

Om serienummret bak på kontrollen börjar på 1 så ska dom hålla bättre, batch med 2 har tydligen mest problem. Min nya börjar på 1 så vi får väl se :)


Jasså? Källa?

Redigerat av reksallad, 08 mars 2014 - 12:08.


#28

Postad 08 mars 2014 - 12:36

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0

Jasså? Källa?


Orkar inte leta fram källan bland hundratals svar men det var nån som bifogat bild på ett mail från Sony supporten och den killen skrev att han skulle byta ut sin kontroll till en med ett serienr som började på 1 för den batchen hade inte lika mycket problem

#29

Postad 08 mars 2014 - 14:43

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Nya kontrollen börjar på 1. Känner redan nu att gummit på denna är lite hårdare!

#30

Postad 08 mars 2014 - 14:56

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0

Nya kontrollen börjar på 1. Känner redan nu att gummit på denna är lite hårdare!


Exakt samma känsla jag fick av min

#31

Postad 08 mars 2014 - 14:58

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Min börjar på 1 och den börjar ge med sig lite. Men den håller ju tydligen bättre än era, eftersom jag inte behövt byta den ännu.

#32

Postad 08 mars 2014 - 15:12

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Min gamla gav upp redan efter ett par timmars spelande. Då hade gummit nöts av lite till här om dagen då det gick hål i det!

#33

Postad 09 mars 2014 - 01:57

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0

Min börjar på 1 och den börjar ge med sig lite. Men den håller ju tydligen bättre än era, eftersom jag inte behövt byta den ännu.


Bilden du skicka på din var mer sliten än den jag bytte :P

#34

Postad 09 mars 2014 - 11:01

Mr Bubbles
  • Mr Bubbles
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Orkar inte leta fram källan bland hundratals svar men det var nån som bifogat bild på ett mail från Sony supporten och den killen skrev att han skulle byta ut sin kontroll till en med ett serienr som började på 1 för den batchen hade inte lika mycket problem

Den killen från Sony supporten är riktig troll då. Min PS4 är köpt på release dagen,kontrollens serienr börjar på 1 och gummi börjar ge sig. Ska använda den lite till innan jag drar till ElGiganten :D

#35

Postad 09 mars 2014 - 15:19

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0

Den killen från Sony supporten är riktig troll då. Min PS4 är köpt på release dagen,kontrollens serienr börjar på 1 och gummi börjar ge sig. Ska använda den lite till innan jag drar till ElGiganten :D


Nja, finns flera olika batchar, tex 1010, 1011 m.m men generellt så ska serienr 1 vara bättre än 2, verkar så om man googlar lite

#36

Postad 09 mars 2014 - 15:45

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Nja, finns flera olika batchar, tex 1010, 1011 m.m men generellt så ska serienr 1 vara bättre än 2, verkar så om man googlar lite


Kan bekräfta lite av det. Har 2st dosor som gått sedan jul. Båda börjar på serienr 1 och ingen av dem verkar ha en tedens till dålig gummi, ser som ny ut.

// Sat

#37

Postad 09 mars 2014 - 17:03

Mr Bubbles
  • Mr Bubbles
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Nja, finns flera olika batchar, tex 1010, 1011 m.m men generellt så ska serienr 1 vara bättre än 2, verkar så om man googlar lite

Så om serienr 1 är kass, då serienr 2 är extra kass ? :D

#38

Postad 09 mars 2014 - 18:50

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0

Så om serienr 1 är kass, då serienr 2 är extra kass ? :D


Ungefär så ja.

#39

Postad 11 mars 2014 - 20:39

Unregistered06c4b26f
  • Unregistered06c4b26f
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Ingen annan som haft problem med att DS4 tappat synkning mot PS4?

Fått det själv nämligen och fick lämna in den hos game, vet inte om det blir reparation eller utbyte av PS4:an. Hur som helst så har den varit inne i 2 veckor nu så man har liiiite BF4 abstinens nu.

#40

Postad 11 mars 2014 - 20:43

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Är det därför du har varit borta. vi började undra var du tagit vägen.

#41

Postad 11 mars 2014 - 21:01

Unregistered06c4b26f
  • Unregistered06c4b26f
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Är det därför du har varit borta. vi började undra var du tagit vägen.


Jaså kul att bli saknad! Men gissar att det är för att du, solitarypredator och zerokelvin inte har något att skjuta in er på när jag inte är med :P

#42

Postad 12 mars 2014 - 00:28

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0

Jaså kul att bli saknad! Men gissar att det är för att du, solitarypredator och zerokelvin inte har något att skjuta in er på när jag inte är med :P


Jaa, min kd har ju gått ner nu :(

#43

Postad 15 mars 2014 - 16:48

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Så nu har jag hämtat ut 2000mAh batterierna, kom dock igår. Seriösaste förpackningen jag stött på i.a.f. från ebay/Kina =)

Postad bild

Postad bild

Nu gäller det bara att lista ut när DS4´an är fulladdad = är det när den slutar lysa gult? Alltså startat konsolen med dess egna on/off-knapp och kopplat i DS4´an för laddning utan att trycka på PS-knappen.

Kommer dock ta en stund; ladda originalbatteriet/spela slut på en laddning och försöka dokumentera tiden på bästa vis/byta batteri/ladda upp 2000mAh batteriet/spela slut på en laddning och först nu vet jag om det räcker längre.

Sen kan det ju kanske va att de presterar som bästa efter några laddningscykler men det lär väl visa sig.

#44

Postad 17 mars 2014 - 01:15

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Har beställt de här till min kontroller

Postad bild

Postad bild


Var beställde du? Kostade?

#45

Postad 17 mars 2014 - 20:51

Mr Bubbles
  • Mr Bubbles
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Var beställde du? Kostade?


KontrolFreek 254SEK

#46

Postad 17 mars 2014 - 21:43

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
Är det många som nytt sina pga att L1 & R1 fastnar ibland?

Har börjat bli så på min ena kontroll vilket är ganska dåligt med tanke på att jag bara spelat Max 50 timmar med den.

Finns det något policy att visa till butiken ifall de börjar härja om att den skall skickas in osv?

#47

Postad 18 mars 2014 - 12:39

Belic
  • Belic
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Min L1 & R1 har också börjat fastna, men fortsatte köra ett tag till och nu är den normal igen. Kan vara värt att testa.

#48

Postad 18 mars 2014 - 19:05

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Är det många som nytt sina pga att L1 & R1 fastnar ibland?

Har börjat bli så på min ena kontroll vilket är ganska dåligt med tanke på att jag bara spelat Max 50 timmar med den.

Finns det något policy att visa till butiken ifall de börjar härja om att den skall skickas in osv?


L1 och R1 fastnar för mig också. Och gummit är riktigt nött nu på ena spaken.

Har hört att man inte får en ny kontroll direkt på Gamestop utan att de måste skicka in den och så får man vänta på en ny. Gäller detta alla Gamestop eller är det olika från butik till butik?

#49

Postad 19 mars 2014 - 06:23

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Min L1 & R1 har också börjat fastna, men fortsatte köra ett tag till och nu är den normal igen. Kan vara värt att testa.


Tack, får lugna mig lite och se om även min skärper dig.
Är duktigt irriterande när det händer på Ghosts dock ;-)

#50

Postad 19 mars 2014 - 12:20

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Här är en som rengjort sina L1 & R1 knappar!
https://www.youtube....h?v=fRu3qKcUECk



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.