Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dual Shock 4 Problem

139 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 26 januari 2015 - 20:48

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Helt slut på kontroller på webhallen. Tydligen slut hos leverantören också. Undra vad som hänt.

http://www.webhallen...l_shock_4_black


Träffade just en kompis som varit och köpt sig en ps4:a nu ikväll. Han frågade om han fick låna en kontroll av mig då de tydligen är slut i hela Sverige...

#102

Postad 26 januari 2015 - 21:26

Belic
  • Belic
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0

Träffade just en kompis som varit och köpt sig en ps4:a nu ikväll. Han frågade om han fick låna en kontroll av mig då de tydligen är slut i hela Sverige...


Ja det är något konstigt som händer. Jag lyckades knipa 2st på Webhallen kista då mina hade gått sönder för typ 5:e gången.

#103

Postad 27 januari 2015 - 15:29

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Mitt gummi håller fortfarande samt att tidigare knirrande nu försvunnit! ^_^

#104

Postad 27 januari 2015 - 15:43

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0

Mitt gummi håller fortfarande samt att tidigare knirrande nu försvunnit! ^_^


Pratar vi fortfarande handkontroll? :ph34r:

#105

Postad 27 januari 2015 - 16:02

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Mitt gummi håller fortfarande samt att tidigare knirrande nu försvunnit! ^_^


Själv har vi 3 st dock är det 4personer som lirar på dem och fortfarande inte heller några problem, ta i frivilligt och hoppas det fortsätter så.

#106

Postad 27 januari 2015 - 16:44

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Pratar vi fortfarande handkontroll? :ph34r:


:ph34r: :lol:

#107

Postad 16 april 2015 - 11:31

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0

Min vänstra styrspak beter sig konstigt, går bra så länge man har den i maxläge, men ska man smyga runt lite så hackar gubben sig fram.

Blir svårspelat som sjutton.



#108

Postad 21 april 2015 - 08:56

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Mitt gummi håller fortfarande samt att tidigare knirrande nu försvunnit! ^_^

Upptäckte igår att gummit nu bubblat sig samt släppt på vänster spak. Inhandlades för 24:e april förra året så drog iväg ett mail till simplygames för att se vad de säger...



#109

Postad 21 april 2015 - 09:53

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Min kontroller har dålig täckning till konsolen verkar det som, skulle jag ha dosan bakom ryggen (bara för att testa) så kommer det inte gå att styra klockrent, den är väldigt känslig verkar det som...ibland kan det vara ett ben som stör connection till och med. Är det så dålig connection?



#110

Postad 21 april 2015 - 10:03

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Min kontroller har dålig täckning till konsolen verkar det som, skulle jag ha dosan bakom ryggen (bara för att testa) så kommer det inte gå att styra klockrent, den är väldigt känslig verkar det som...ibland kan det vara ett ben som stör connection till och med. Är det så dålig connection?

Står ps4:an där din ps3 tidigare stog, bredvid tv:en i bra höjd (galleri) så borde det inte vara några som helst problem vill jag tycka.



#111

Postad 21 april 2015 - 10:27

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Står ps4:an där din ps3 tidigare stog, bredvid tv:en i bra höjd (galleri) så borde det inte vara några som helst problem vill jag tycka.

Börjar faktiskt fundera på om det är något som stör signalen, har ju både TV, Boxee, Förstärkare och ibland någon dongel i TV (Chromecast/Garmin Virb Elite).

 

Ska stänga av så mycket som möjligt och testa igen. 



#112

Postad 21 april 2015 - 10:33

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Ja blåtand (som jag har för mig ps4 kontrollen använder sig av) ligger väl på 2.4Ghz(isch) bandet så om du inte kör 5Ghz hemma för dina streaming enheter så kanske det kan vara trångt i ethern. då borde ditt test ge resultat.



#113

Postad 21 april 2015 - 10:44

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Ja blåtand (som jag har för mig ps4 kontrollen använder sig av) ligger väl på 2.4Ghz(isch) bandet så om du inte kör 5Ghz hemma för dina streaming enheter så kanske det kan vara trångt i ethern. då borde ditt test ge resultat.

Oj, ja sånt där med frekvensband osv är jag osäker på...men får testa stänga av allt runtomkring och se om det blir bättre. Boxee stänger jag nästan aldrig av, så ska börja där :) Har på nåt vis fått för mig att mitt problem blir tydligare med headset inkopplat, och att folk inte hör mig om jag har dålig täckning till ps4an.



#114

Postad 10 maj 2015 - 18:23

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Idag så trasades plötsligt gummit sönder på vänsterspaken på min ena DS4a. Samtidigt så ser jag att den andra är skavd.

En är från själva PS4an inköpt på Elgiganten Jan 2014

Den andra från Siba Feb 2014.

Bägge har serienummer som börjar på 2

 

Någon som erfarenhet att dessa butikers policy för detta problem och om det skulle vara problem att de är över ett år gamla (borde gå på reklamation)?

Vill få bägge fixade innan det blir värre och vill inte vara utan kontroll - man vill ju få en ny i handen direkt.



#115

Postad 19 september 2015 - 21:43

Panthers
  • Panthers
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Har bara skummat igenom tråden lite snabbt så sorry om jag ställer frågor som redan kommit upp här innan.. 

 

Tidigare idag när jag satt å spelade Wolfenstein: Old Blood så började min DS4 bete sig högst märkligt. Handkontrollens diod fick fnatt och bytte färg om vartannat, samtidigt som joystickarna ej löd mina kommandon. Det var lite som att de fastnade i ett visst läge, å bara snurrade vidare åt exempelvis höger, trots att jag släppt tillbaka den i neutralläge.

Jag tror även att vissa av knapparna valde att funka lite när dom kände för det. Blev lite frustrerad, så kommer inte riktigt ihåg exakt vad som hände.. :P

 

Nån som råkat ut för samma, eller liknande, problem? 



#116

Postad 23 september 2015 - 19:48

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Idag så trasades plötsligt gummit sönder på vänsterspaken på min ena DS4a. Samtidigt så ser jag att den andra är skavd.
En är från själva PS4an inköpt på Elgiganten Jan 2014
Den andra från Siba Feb 2014.
Bägge har serienummer som börjar på 2
 
Någon som erfarenhet att dessa butikers policy för detta problem och om det skulle vara problem att de är över ett år gamla (borde gå på reklamation)?
Vill få bägge fixade innan det blir värre och vill inte vara utan kontroll - man vill ju få en ny i handen direkt.

Kan uppdatera lite.
I våras reklamerade jag kontrollen inköpt på elgiganten. Fick en ny i hand direkt i butiken.
Nu har jag även reklamerat Siba kontrollen och fick mycket sämre service.
Dag1 inlämnad och de vägrar byta den utan den ska på service.
Dag3 skickas vidare till expert verkstad
Dag16 skickas vidare till extern verkstad (antar nordisk film)
På måndag tänker jag gå och kräva en ny eller lånekontroll och självklart bensinpengar för alla turer fram och tillbaka.

#117

Postad 06 oktober 2015 - 11:26

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa två batterier på 2000 mAh stycket från Ebay till DS4. Någon som bytt batteri på sin(-a) kontroll(-er) och har något hum om hur många timmar ni fick ut, samt då vilken styrka på batterierna ni satte i.



#118

Postad 06 oktober 2015 - 17:21

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa två batterier på 2000 mAh stycket från Ebay till DS4. Någon som bytt batteri på sin(-a) kontroll(-er) och har något hum om hur många timmar ni fick ut, samt då vilken styrka på batterierna ni satte i.

 

Nope - men klart nyfiken på svar med tanke på hur länge (eller inte) batterierna håller. Mina triggers har dessutom börjat fastna på en av kontrollerna så fortsätter förfallet är de snart inget problem med att öppna upp den...



#119

Postad 07 oktober 2015 - 11:55

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Nope - men klart nyfiken på svar med tanke på hur länge (eller inte) batterierna håller. Mina triggers har dessutom börjat fastna på en av kontrollerna så fortsätter förfallet är de snart inget problem med att öppna upp den...

Jag har öppnat en kontroll en gång, kändes fel men gick rätt bra ändå :)



#120

Postad 08 oktober 2015 - 13:31

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Nope - men klart nyfiken på svar med tanke på hur länge (eller inte) batterierna håller. Mina triggers har dessutom börjat fastna på en av kontrollerna så fortsätter förfallet är de snart inget problem med att öppna upp den...

 

Dom knapparna skall väl gå att dra ut framåt bara utan att öppna dosan? Sök på tuben, vet jag såg något klipp på någon som rengjorde dom på insidan och bara tillbaks med dom så funkade det.



#121

Postad 14 oktober 2015 - 19:25

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Jag lämnade in min dual-shock med gummiproblemet för 5 veckor sedan på Siba.

För två veckor sedan fick jag information att servicen var försenad och att de erbjöd en lånekontroll som jag accepterade.

Sedan har jag inte fått någon mer information, men gick in idag och tittade status och får då:

SISTA PÅMINNELSE FÖR KOSTNADSFÖRSLAG där jag kan välja:

-Reparation: 533kr + frakt

-Retur utan åtgärd: 600kr

-Skrotning: 300kr

 

Blir helt vansinning. Har någon blivit nekad reklamation för att gummit lossnar på vänster analogspak? På elgiganten fick man en ny i handen.

 

Om någon har någon bra länk (helst officiell information från Sony) där felet bekräftats så får ni gärna länka.

 

Jag tänker inte ge mig utan kräva gratis reklamation om det så krävs att jag åker dit med 20 utskriva sidor från olika forum.


Redigerat av e3henri, 14 oktober 2015 - 19:26.


#122

Postad 14 oktober 2015 - 20:09

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Jag lämnade in min dual-shock med gummiproblemet för 5 veckor sedan på Siba.

För två veckor sedan fick jag information att servicen var försenad och att de erbjöd en lånekontroll som jag accepterade.

Sedan har jag inte fått någon mer information, men gick in idag och tittade status och får då:

SISTA PÅMINNELSE FÖR KOSTNADSFÖRSLAG där jag kan välja:

-Reparation: 533kr + frakt

-Retur utan åtgärd: 600kr

-Skrotning: 300kr

 

Blir helt vansinning. Har någon blivit nekad reklamation för att gummit lossnar på vänster analogspak? På elgiganten fick man en ny i handen.

 

Om någon har någon bra länk (helst officiell information från Sony) där felet bekräftats så får ni gärna länka.

 

Jag tänker inte ge mig utan kräva gratis reklamation om det så krävs att jag åker dit med 20 utskriva sidor från olika forum.

När köptes konsolen / kontrollen? Är det inom två år låter det så pass galet att jag ringt och hört om status då det borde vara något fel i systemet. Sony har gett följande statement:

 

A very small number of users have reported to us that the rubber surface of their Wireless Controller DUALSHOCK®4’s analogue sticks have torn.

 

Although the rubber material of the analogue sticks fulfils our quality assurance standard, we will inspect individual DUALSHOCK®4 controllers experiencing this symptom, and will replace them with new ones for free as long as they are within the warranty.



#123

Postad 14 oktober 2015 - 21:57

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

När köptes konsolen / kontrollen? Är det inom två år låter det så pass galet att jag ringt och hört om status då det borde vara något fel i systemet. Sony har gett följande statement:

 

A very small number of users have reported to us that the rubber surface of their Wireless Controller DUALSHOCK®4’s analogue sticks have torn.

 

Although the rubber material of the analogue sticks fulfils our quality assurance standard, we will inspect individual DUALSHOCK®4 controllers experiencing this symptom, and will replace them with new ones for free as long as they are within the warranty.

Jo ska naturligtvis ringa dem imorgon och kolla detta.

Den är 1,5 år. Siba/Sony har 1 års garanti, men när jag lämnade in den så satte de automatiskt upp den som ett reklamationsärende. Vi hade en lång diskussion när jag lämnade in den varför man numera inte fick en ny direkt. Det var nya rutiner sades det där de måste undersöka den första innan man får en refurb/ny. När jag hämtade min lånekontroll så diskuterade vi detta igen. Jag ville naturligtvis få behålla den nya lånekontrollen jag hämtade ut, men de sade att jag ändå skulle få komma tillbaka efter att den blivit kollad och byta in lånekontrollen mot någon form av lagad eller annan ny kontroll.

 

Nu vet jag inte orsaken, men en sak som är säker är att problemet är det kända gummiproblemet och inget annat.

Om de nu har en policy att bara täcka gummiproblemet i en viss tid (kortare en än reklamationstiden) så skulle de sagt det när jag lämnade in den. Dessutom så skulle jag i så fall ifrågasätta policyn.

Men som sagt, fortsättning följer



#124

Postad 15 oktober 2015 - 07:13

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Jag har 2 dosor där gummit är sönder, förmodligen har det med hur jag spelar att göra :/

 

Har beställt gummi från aliexpress, så snart har jag 20st thumbstickrubber i olika färger hemma :)



#125

Postad 15 oktober 2015 - 08:10

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Jag har 2 dosor där gummit är sönder, förmodligen har det med hur jag spelar att göra :/

 

Har beställt gummi från aliexpress, så snart har jag 20st thumbstickrubber i olika färger hemma :)

Jag kör varannan laddning på två kontroller och på den ena är gummit kaputt och på den andra som nytt...



#126

Postad 15 oktober 2015 - 18:28

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0
Har pratat lite med Siba och nu verkar det som jag felaktigt hamnat i kommunikationen från verkstaden till butiken. Butiken har valt att skrota den och sedan får vi se hur de tänker lösa det mot mig.
De verkar ha ett väldigt konstigt servicesystem.

#127

Postad 30 oktober 2015 - 07:55

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Reklamerade min till electroworld när spaken börjat gå sönder. Haft den i 1 1/2 år. Fick en ny utan problem. Så nu kan man spela igen.

#128

Postad 30 oktober 2015 - 21:46

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Reklamerade min till electroworld när spaken börjat gå sönder. Haft den i 1 1/2 år. Fick en ny utan problem. Så nu kan man spela igen.

Samma sak på Elgiganten - ny i handen.

På Siba fick jag vänta tre veckor på att få en lånekontroll och sedan ytterligare två veckor på att få besked om att jag får behålla lånkontrollen.

Kommer undvika Siba framöver....



#129

Postad 09 november 2015 - 20:20

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Jag har 2 dosor där gummit är sönder, förmodligen har det med hur jag spelar att göra :/

 

Har beställt gummi från aliexpress, så snart har jag 20st thumbstickrubber i olika färger hemma :)

Fått dina gummin? Passade dom trots att det gamla va borta?

 

Läst lite på forum där folk har tagit bort allt det gamla gummit och ersatt med ett nytt.

Känns smidigare och kränga på nytt gummi om det är möjligt.

 

Problemet är bara att jag inte fått nån bra direktlänk till nått gummi jag vet passar på en spak utan gummi. Måste ju sitta bra.

 

Nån som vet?



#130

Postad 09 november 2015 - 20:55

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Fått dina gummin? Passade dom trots att det gamla va borta?

 

Läst lite på forum där folk har tagit bort allt det gamla gummit och ersatt med ett nytt.

Känns smidigare och kränga på nytt gummi om det är möjligt.

 

Problemet är bara att jag inte fått nån bra direktlänk till nått gummi jag vet passar på en spak utan gummi. Måste ju sitta bra.

 

Nån som vet?

 

Du kan ju annars köpa hela spakarna http://www.ebay.com/...vUAAOSwsB9WAuTH :P

 

Fast min jobbarkompis köpte något liknande dessa http://www.ebay.com/...RMAAOSwVL1WAm~d - han beskrev att han kämpade med att få bort gamla utnötta och sedan drog över dessa nya färgglada bara. 



#131

Postad 09 november 2015 - 22:01

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Du kan ju annars köpa hela spakarna http://www.ebay.com/...vUAAOSwsB9WAuTH :P

Fast min jobbarkompis köpte något liknande dessa http://www.ebay.com/...RMAAOSwVL1WAm~d - han beskrev att han kämpade med att få bort gamla utnötta och sedan drog över dessa nya färgglada bara.

Ok tack. Men spakarna måste man öppna upp hela kontrollen va? Såg ganska avancerat ut.

#132

Postad 10 november 2015 - 11:13

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Jag har fått hem mina nu, återkommer med bild!

 

P.S Dom är väldigt stora men GRYMT grepp iom upphöjda plupparna.



#133

Postad 10 november 2015 - 11:22

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Kostade 1USD fraktfritt http://www.aliexpres...2393350655.html

 

EDIT* Vänster spak saknade gummi men höger hade allt kvar, så det passar oavsett hur man gör.

Bifogad fil(er)


Redigerat av hifimarcus, 10 november 2015 - 11:27.


#134

Postad 10 november 2015 - 12:07

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Kostade 1USD fraktfritt http://www.aliexpres...2393350655.html

EDIT* Vänster spak saknade gummi men höger hade allt kvar, så det passar oavsett hur man gör.

Grymt. Blir en beställning då. Återkom gärna efter några speltimmar. Ser ju lite klumpiga ut.

#135

Postad 10 november 2015 - 12:09

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Grymt. Blir en beställning då. Återkom gärna efter några speltimmar. Ser ju lite klumpiga ut.

Gör så, i värsta fall har du 8kr i sjön ;) Tog typ 2,5v till Umeå



#136

Postad 10 november 2015 - 12:31

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Gör så, i värsta fall har du 8kr i sjön ;) Tog typ 2,5v till Umeå

Du får fan swisha om jag inte blir nöjd.. 😉

#137

Postad 10 november 2015 - 13:47

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Du får fan swisha om jag inte blir nöjd..

I fix ;)



#138

Postad 10 november 2015 - 14:16

PackSwede
  • PackSwede
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0

Tack för tipset, blev tvungen att beställa trots att jag inte ens har en PS4 (än...)



#139

Postad 10 november 2015 - 15:59

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Som sagt, sjukt låga priser i kina...

Beställer man "original" sticks så är dom också riktigt billiga, t.ex http://www.aliexpres..._79_78_77_91_80,searchweb201644_5,searchweb201560_9



#140

Postad 28 november 2017 - 16:40

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Är det fler här som råkat ut för att handkontrollen inte längre vill laddas upp? Jag skulle spela lite häromdagen och fick då meddelandet om att handkontrollen måste laddas. Satte i kabeln mellan kontroll & enheten men inget händer..

Köpte PS4an för lite mer än 1 år sen från CDON och har nu skickat en förfrågan om detta kan reklameras. En snabb google sökning visar att fler verkar ha problemet men inga konkreta lösningar förutom att återställa kontrollen med den lilla knappen vilket jag redan testat.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.