Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Valkyria Chronicles Remastered till PS4

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 maj 2016 - 16:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
http://www.polygon.c...americas-europe

Jag vill posta en liten rekommendation till oss med ps4. Ett av dom absolut bästa och kanske det mest underskattade spelet hela förra generationen, Valkyria Chronicles kommer i remastrad version till ps4.

Jag såg detta igår kväll av en slump och idag är det en självklarhet att jag ska köpa det. 250 pix på webhallen ex (http://www.webhallen..._europa_edition). När det här släpptes till steam så gick det upp på förstaplatsen :D

Redigerat av Zartok, 12 maj 2016 - 16:45.


#2

Postad 12 maj 2016 - 18:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Underskattat, ligger ju på 86 på MC. Men du kanske menar försäljningen  :)

 

Jag har inte spelat det, men tror jag skulle gilla det. Vi har fått det så kommer en recension från Filip förr eller förmodligen senare.

 

Hoppas detta går bra så de remastrar tvåan och trean (JP only) också.

 

Du vet att det kommer ett nytt spel till PS4 också va?

 

http://www.cinemable...sive-99677.html



#3

Postad 12 maj 2016 - 18:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

ja, självfallet, det borde jag ju ha förtydligat! =) dom som spelat det verkade tycka om det, mig inkluderat. jag har även köpt det spelet man kan köpa till psvita med =)

 

jag har för mig att jag hade läst något rykte om det, men det står ju i din länk att det kan komma redan 2016, dvs nu i vinter, och DET är ju fett intressant för någon som verkligen gillade VC och... var det tvåan jag måste ha då? det finns en närstridstrupp som har en slägga :D



#4

Postad 13 maj 2016 - 06:45

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Riktigt bra taktiskt rpg faktiskt. Animen var helt ok också :D 



#5

Postad 13 maj 2016 - 11:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

har inte sett animen märkligt nog, men det kanske är för att jag inte varvade spelet och ville göra det. men nu behövs det ju inte dras fram någon gammal ps3, jag får remasteren!

 

vi väntar spänt på... skyrim remaster :D

 

det enda störande är att den här remastern inte kommer förrän om flera dagar! är det nödvändigt att sitta och hålla på den egentligen? den är säkert klar och redo att skeppas. hade kunnat köpa den online också, via psn, om jag hade fått tag i den här och nu. annars så verkar jag i det stora hela föredra skivor :o



#6

Postad 13 maj 2016 - 12:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ja den är klar, jag har ju skivan =P

 

Men det är väl annat som tar tid.. logistik du vet.



#7

Postad 15 maj 2016 - 13:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Mähh! Vi vanliga dödliga får vänta till på tisdag :/
Funderar vart som den kan tänkas finnas i Umeå som är nära mig, elgiganten låter som ett rimligt tips.

#8

Postad 18 maj 2016 - 07:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
DSC_0112_zpsbane5hac.jpg

Tanten köpte det åt mig igår :D

#9

Postad 19 maj 2016 - 20:53

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

DSC_0112_zpsbane5hac.jpg

Tanten köpte det åt mig igår :D

Vad snällt av henne, du får bjuda ut henne & äta lite god mat :)

 

Själv kommer jag vänta med en hel del spel tills den updaterade versionen av PS4 kommer..



#10

Postad 20 maj 2016 - 07:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det här kan du köpa, det ser nog exakt likadant ut som på PS3, med reservation till att mitt minne kan svikta :D

Spelade dom första striderna igår och det är precis lika kul som jag minns det :D

#11

Postad 20 maj 2016 - 10:22

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0


Spelade dom första striderna igår och det är precis lika kul som jag minns det :D

 

Spelade också första striderna igår. Fortfarande ett fantastiskt spel. Tyvärr får det vänta ett tag för mig, måste ta mig igenom Doom och Uncharted 4 först.



#12

Postad 20 maj 2016 - 11:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Spelade också första striderna igår. Fortfarande ett fantastiskt spel. Tyvärr får det vänta ett tag för mig, måste ta mig igenom Doom och Uncharted 4 först.

håller fullständigt med. det är en rätt annorlunda spelmekanik också, vilket jag tror många som spelat det uppskattar. jag tycker att det är synd att det "undersäljer" så pass mycket som jag anser att det gör.

 

spelet till ps4 som kommer, azure revolution eller vad det nu hette, är ett action-rpg och verkar som jag ser det inte alls lika kul :/



#13

Postad 20 maj 2016 - 11:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det här kan du köpa, det ser nog exakt likadant ut som på PS3, med reservation till att mitt minne kan svikta :D

Spelade dom första striderna igår och det är precis lika kul som jag minns det :D

Tor bara det är 1080p/60fps som är annorlunda. Lär ju knappast släppa någon uppiffad neoversion iaf.



#14

Postad 20 maj 2016 - 15:48

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

Det här kan du köpa, det ser nog exakt likadant ut som på PS3, med reservation till att mitt minne kan svikta :D

Spelade dom första striderna igår och det är precis lika kul som jag minns det :D

Har ingen PS4 har så pass mycket kvar att spela på PS3:an har inte speciellt mycket tid över för spel, men eftersom jag har klarat av att vänta

så pass länge som jag gjort med att inte köpt PS4 så kan jag vänta tills den uppgraderade versionen kommer 4.5 eller Neo eller vad den kommer att döpas till.



#15

Postad 20 maj 2016 - 23:22

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

håller fullständigt med. det är en rätt annorlunda spelmekanik också, vilket jag tror många som spelat det uppskattar. jag tycker att det är synd att det "undersäljer" så pass mycket som jag anser att det gör.

 

spelet till ps4 som kommer, azure revolution eller vad det nu hette, är ett action-rpg och verkar som jag ser det inte alls lika kul :/

 

Det är ju just blandningen av turordningsbaserad strategi och direktstyrda karaktärer som gjorde spelet så unikt, och kul. Jag har full förståelse att Sega vill bredda marknaden för uppföljaren men de verkar tyvärr göra det genom att ta bort allt som gjorde originalet så speciellt.

 

Jag hoppas att jag har fel, men jag tror tyvärr att Azure Revolution kommer att floppa rejält. Man har gjort fansen av originalet arga och besvikna genom att göra ett action-spel istället för att strategi-rpg, och jag tror inte att det kommer att locka många nya spelare för det ser helt enkelt inte ut att vara ett speciellt bra action-spel.

Nu ska jag inte måla fan på väggen riktigt än. Jag dömer trots allt spelet efter att bara ha sett en halvtimmeslång youtube-video av demot och saker kan ju ändras innan release.

 

Tillsvidare är jag nöjd att ha fått remastern och jag hoppas verkligen att spelet nu hittar den publik det alltid förtjänade. Har vi tur kanske vi får en "riktig" uppföljare då.



#16

Postad 20 maj 2016 - 23:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag tror du har rätt, jag tyckte absolut inte att det såg det minsta intressant ut. Denna remaster dock, mumma! Dessutom så kostar det bara 250 i affär, 200 på psn!

#17

Postad 24 maj 2016 - 16:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

MHB:s recension



#18

Postad 24 maj 2016 - 17:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Beröm! Att det dessutom kostar hälften av ett vanligt nytt spel är bara bonus :D

#19

Postad 24 maj 2016 - 22:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

The latest issue of Weekly Famitsu features an interview with Valkyria: Azure Revolution director Takeshi Ozawa, who discusses the changes being made to the game as a result of the Battle Demo Ver. 1.0 included with Valkyria Chronicled Remastered in Japan.

  • The battle system has changed greatly from the demo. Details will be shared on the official website, but it is more RPG-like now.
  • Since the demo battle had action elements that were too intense for an RPG, you couldn’t think through things as you fought, so we’re introducing a new action gauge for both enemies and allies.
  • It’s been changed so that players can optionally stop time when using weapons and magic.


#20

Postad 25 maj 2016 - 08:09

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

 

The latest issue of Weekly Famitsu features an interview with Valkyria: Azure Revolution director Takeshi Ozawa, who discusses the changes being made to the game as a result of the Battle Demo Ver. 1.0 included with Valkyria Chronicled Remastered in Japan.

  • The battle system has changed greatly from the demo. Details will be shared on the official website, but it is more RPG-like now.
  • Since the demo battle had action elements that were too intense for an RPG, you couldn’t think through things as you fought, so we’re introducing a new action gauge for both enemies and allies.
  • It’s been changed so that players can optionally stop time when using weapons and magic.

 

Glädjande att de har lyssnat på kritiken och gör ändringar men innan de har gått tillbaka till ett turordningsbaserat system är jag fortfarande tveksam.



#21

Postad 25 maj 2016 - 08:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Mycket glädjande. Hoppas verkligen att det är som det låter, att det blir mer likt originalet :)

#22

Postad 25 maj 2016 - 08:29

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Valkyria Chronicles skins till CoH2 :)



#23

Postad 14 februari 2018 - 12:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

har nyss börjat spela det här. har gjort ett par, tre uddrag kanske och det är ju sjukt underhållande. 

Lite mycket information att hålla reda på nu i början kanske men jag antar att man kommer in i det.

 

Har aldrig spelat ett liknande spel förut. Gillar verkligen att jag gör mitt drag, och sen kan jag bara sitta och titta på all action, det passade mig. Gillar även alla mellansekvenser.

 

Vad finns det för mer spel med samma upplägg? detta gav mersmak. Behöver inte vara anime just. 



#24

Postad 14 februari 2018 - 13:35

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Vad är du ute efter? Turbaserad strid? Tales-serien där Tales of Berseria är den senaste titeln. Eller Megami Tensei-serien.

 

Om det inte måste vara till Ps4, Skull of the Shogun, Fire Emblem.



#25

Postad 14 februari 2018 - 13:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Vad är du ute efter? Turbaserad strid? Tales-serien där Tales of Berseria är den senaste titeln. Eller Megami Tensei-serien.

Om det inte måste vara till Ps4, Skull of the Shogun, Fire Emblem.

Är ute efter ett liknande spel som jag skrev. Vad det heter vet jag inte. RPG står det men finns mycket som inte liknar detta alls.

Gillade upplägget i detta som jag skrev. Att man inte bara springer omkring och skjuter ”manuellt”

Tack för tips, ska kolla in spelen du nämner.
Kikade just nu på xcom 2. Det verkar vara samma upplägg som detta.

#26

Postad 15 februari 2018 - 07:49

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

xcom är srpg, tales serien är actioncombat afaik. Disgaea serien borde fungera, Fire emblem.


Redigerat av izikiel, 15 februari 2018 - 07:49.


#27

Postad 15 februari 2018 - 08:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

xcom är srpg, tales serien är actioncombat afaik. Disgaea serien borde fungera, Fire emblem.

 

 

tackar. ska kika dessa spel :)

 

srpg= strategic role playing game alltså.  Förvirrande med alla förkortningar.

 

RPG för mig är mer Dragon age eller skyrim och liknande spel.

 

vad är Valkyria för genre då? för mig känns inte alls som rollspel för mig, utan bara strategi. Men det kanske är fel? :)



#28

Postad 15 februari 2018 - 10:03

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

vad är Valkyria för genre då? för mig känns inte alls som rollspel för mig, utan bara strategi. Men det kanske är fel? :)

 

Tactical role-playing game är Valkyria Chronicles. 



#29

Postad 15 februari 2018 - 12:32

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

jag måste vara den sämsta taktikern i mannaminne. tycker det är skitsvårt.springer mest omkring och vet inte hur eller vad jag ska göra. 

 

är på uppdrag 4 nu tror jag och dom dödar min tank eftersom dom har 3-4 tankar plus massa folk med raketgevär (Lancer) ?

Dessutom finns knappt några skydd att gömma sig bakom.  Men kul är det i alla fall :)



#30

Postad 15 februari 2018 - 18:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vad finns det för mer spel med samma upplägg? detta gav mersmak. Behöver inte vara anime just. 

 

Du bör helt klart kika på Advance Wars och framförallt Fire Emblem.

 

På PC finns Shadow Run. Sen kan det nog vara värt att kolla på CRPG:s som Divinity Original Sin, Wasteland 2 t.ex. De är dock ganska hardcore.



#31

Postad 15 februari 2018 - 20:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Du bör helt klart kika på Advance Wars och framförallt Fire Emblem.

På PC finns Shadow Run. Sen kan det nog vara värt att kolla på CRPG:s som Divinity Original Sin, Wasteland 2 t.ex. De är dock ganska hardcore.

Tack för tips. Glömde skriva att jag bara spelar på ps4 😊

#32

Postad 15 februari 2018 - 21:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Divinity 1 finns på PS4 iaf. Texttungt spel dock. Har du smartphone kan du nog testa Fire Emblem där.



#33

Postad 15 februari 2018 - 22:59

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Spelade VC när det kom (2007-2008?) och fastnade inte riktigt. Kan ha varit för ung och omogen då ;) Men tänkte på Grand Kingdom som är gratis på PS+ nu, kan det vara något liknande? Ser turbaserat ut iaf, sen kan jag inte gå i god för kvaliten. Men är det gratis kan man ju chansa  :)



#34

Postad 15 februari 2018 - 23:00

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Divinity 1 finns på PS4 iaf. Texttungt spel dock. Har du smartphone kan du nog testa Fire Emblem där.


Aha såg att det fanns till telefonen ny, gratis . Ska testa det. Ska även kika in ps4 spelet 😊



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.