Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4, Problem och lösningar

490 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Playstation 4, Problem och lösningar (156 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

#451

Postad 26 juli 2015 - 11:19

Unregisteredb33ec5bc
  • Unregisteredb33ec5bc
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Mors!

 

Min PS4 kan inte mata ut dvd'n som sitter i, den surrar och låter med skivan kommer inte ut. Jag har provat diverse lösningar på nätet men den vill ändå inte. Det fungerar inte ens med manuell utmatning med hjälp av den lilla skruven på sidan. Jag har också provat med att ställa den på högkant, stänga av och vänta ett par timmar, men utan lycka.

 

Någon som har något tips? Jag köpte min PS4:a på Elgiganten den 14/3-2014 och har fått den utbytt en gång i höstas. Kan jag fortfarande reklamera den eller åberopa garanti? 

 

:unsure:



#452

Postad 05 september 2015 - 15:44

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Tips på olika "knoppar" till kontrollen. Har själv beställt några olika att testa.
http://www.kontrolfreek.com/

#453

Postad 12 september 2015 - 17:32

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 003 inlägg
  • 0

Ett tips om touchpaden på DS4 inte fungerar:

 

Tog isär en av mina igår, och sladden innuti touchpaden låg intill kontakten. Jag har inte haft isär den innan så det måste ha varit så från fabrik. Efter inkoppling funkar den...

 

Jag märkte det i Until Dawn. Inget hände när man skulle använda den, och det var inte så konstigt direkt...

 

Kabeln sitter under en plastbit som har två klisterkuddar. Det är bara att bända med en mejsel så klickar den loss.



#454

Postad 25 september 2015 - 23:07

berne
  • berne
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

s*tan vad tid det tar att ladda ner ett spel...gggg

 

köpte fifa 16, har fiber 100/100 men ändå så tar det sjukt lång tid, börja ladda ner kl ca 18.45, å har fått ner 12GB och har 4timmar kvar enligt ps4.

 

 

tips? kör med kabel btw



#455

Postad 26 september 2015 - 01:02

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Det släpptes helt nyligen, väl? Bara att ta att det tar lång tid. PS har problem här, med kapacitet. Som bäst har jag fått ner 20 GB på under 14 minuter (vilket ju är mer än godkänt), men mer normalt är 20 GB på två-tre timmar (vilket inte är OK).



#456

Postad 22 januari 2016 - 11:07

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Mina handkontroller laggar titt som tätt, lever liksom sina egna liv, när det hettar till i tex bf4, lyder liksom inte... är det dags att skaffa nya då eller? Haft dom sen release... vart så senaste 3-4 veckorna... har nog med problem att sikta med HK som det är!  :unsure:



#457

Postad 22 januari 2016 - 12:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Mina handkontroller laggar titt som tätt, lever liksom sina egna liv, när det hettar till i tex bf4, lyder liksom inte... är det dags att skaffa nya då eller? Haft dom sen release... vart så senaste 3-4 veckorna... har nog med problem att sikta med HK som det är!  :unsure:

 

har inte ens haft min ps4 i två månader och upplever samma sak i bf4. tror det är lagg i spelet och inte i kontrollen.  Eller är det hela tiden för dig?

för mig bara nån gång ibland. Då kan gubben vända sig ett kvarts varv till exempel utan att jag rör spaken.  Tror som sagt det är lagg i spelet för det rycker till då och då just i dom matcherna också.



#458

Postad 22 januari 2016 - 22:16

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
https://m.youtube.co...e&v=fxcdnPFVBY4

#459

Postad 22 januari 2016 - 22:22

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0
Nu börjas det igen med inputlagg. Aldrig nånsin upplevt nåt liknande med varken ps3 eller ps4. Konstigt. undrar vad det beror på att alla upplever saker så annorlunda? Är det ögonen? Hjärnan? Kanske är lite trög i skallen, men det är inget nytt 😂

#460

Postad 22 januari 2016 - 22:27

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Stängde av aimassist för typ två veckor sen och allt gick åt ****. Alla verkade fixa att sikta efter några dagar utom jag och jag kände mig helt j*vla värdelös. Sen bytte jag till en gammal kontroll i förrgår och helt plötsligt träffade jag och gick inte 0-7 mot nivå 5 noobs i varenda närstrid. Jag hade en av de blåa kontrollerna och tydligen är det mycket folk som har haft problem med dem.

#461

Postad 22 januari 2016 - 22:31

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Förmodligen har det med blåtandsprotokollet till handkontrollen att göra. Många upplever problem när de har headset kopplade till handkontrollen.

#462

Postad 23 januari 2016 - 14:18

Unregisteredb868a650
  • Unregisteredb868a650
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Hur går det att spela tv-spel med trådlöst HDMI mellan PS4 & projektor? BENQ W2000.

 

- Responstiden?

- Lagg?

- Skadar projektorn/ps4?

 

Vill inte behöva sätta upp en 3 meters list på taket för att få 230v & HDMI kabel dragen dit.

Tänkte skala av 230v till BENQ w2000 & koppla in denna till det närmaste dosan i taket (20 cm från. Har Fas, Nolla & Jord).

Lägger även upp en ATV3 för streaming av filmer via ITUNES. 

 

Finns det en annan lösning som gör det bättre än ovanstående så berätta gärna mer!

Angående ljudsystem så är det inte nödvändigt med värsta hembiopaket med surround men gärna ett par bra högtalare som fungerar med det trådlösa systemet!

 

Postade även denna i Projektordelen då det är en 50/50 fråga!


Redigerat av Unregisteredb868a650, 23 januari 2016 - 14:19.


#463

Postad 23 januari 2016 - 21:51

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Vill inte behöva sätta upp en 3 meters list på taket för att få 230v & HDMI kabel dragen dit.

Tänkte skala av 230v till BENQ w2000 & koppla in denna till det närmaste dosan i taket (20 cm från. Har Fas, Nolla & Jord).

 

Hur menar du nu? Menar du att du ska byta ut kontakten på kabeln så den passar i takuttaget normalt avsett för en lampa? Eller tänker du skala av kabeln och skarva kabeln som går i taket?


Redigerat av boombaaz, 23 januari 2016 - 21:52.


#464

Postad 24 januari 2016 - 12:34

Unregisteredb868a650
  • Unregisteredb868a650
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Hur menar du nu? Menar du att du ska byta ut kontakten på kabeln så den passar i takuttaget normalt avsett för en lampa? Eller tänker du skala av kabeln och skarva kabeln som går i taket?

Klippa - skala - koppla ihop med wago/toppklämmor i eldosan i taket. Så projektorn får konstant spänning. Det borde väl inte störs projektorn så mycket då det är väl i princip samma sak som att koppla in i en vanlig vägguttag?

Men det är inte det största problemet.. Det är är om det trådlösa systemet fungerar smärtfritt vid tvspel!

Redigerat av Unregisteredb868a650, 24 januari 2016 - 12:37.


#465

Postad 24 januari 2016 - 16:33

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Klippa - skala - koppla ihop med wago/toppklämmor i eldosan i taket. Så projektorn får konstant spänning. Det borde väl inte störs projektorn så mycket då det är väl i princip samma sak som att koppla in i en vanlig vägguttag?
Men det är inte det största problemet.. Det är är om det trådlösa systemet fungerar smärtfritt vid tvspel!


Så får du inte göra om du inte är behörig elektriker vilket jag inte tror du är för en behörig elektriker hade aldrig gjort så.

#466

Postad 24 januari 2016 - 17:31

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Bättre o bara byta ut kontakten på kabeln så den passar i uttaget i taket.

Det räknas också som hushålls el och kräver ingen behörighet



#467

Postad 28 januari 2016 - 20:15

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Min ds4 började få problem med vänster joystick, den registrerade inte alltid. Problemet blev värre och värre och för några veckor sen funkade framåt inte öht samt att gummit började lossna. Kontaktade sony med typ 2 veckor kvar på garantin och nu är den tydligen lagad och på väg tillbaka. Ska bli spännande att se hur länge den håller.



#468

Postad 29 januari 2016 - 10:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Är dessa tumgrepp bra som man sätter på spakarna? Har problem med att jag tappar greppet. Tycker dom är för små.
Såg att cdon hade för 30kr. Fanns olika sorter. Är det skillnad på dom? Eller är dom värdelösa?

#469

Postad 29 januari 2016 - 10:55

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Är dessa tumgrepp bra som man sätter på spakarna? Har problem med att jag tappar greppet. Tycker dom är för små.
Såg att cdon hade för 30kr. Fanns olika sorter. Är det skillnad på dom? Eller är dom värdelösa?

 

Jag har två olika sorter, och jag är nöjd med de...  på lite olika sätt, ska se om jag kan hitta bilder.



#470

Postad 29 januari 2016 - 11:03

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Den ena modellen ser ut ungefär så här:

s-l1000.jpg

 

Den är bekväm och bra, men om man som jag har tendens till hand/tum-svett vid spännande spel så kan mittenytan bli lite halkig..

 

Den andra ser ut så här:

51X7YSU7ElL._SX425_.jpg

Den har bra grepp, men jag upplever att "taggarna" känns obekväma efter en stunds spelande..

 

Hoppas det var till någon hjälp.

 

/Zeb!



#471

Postad 29 januari 2016 - 11:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Tack för det. Ska nog beställa ett par och testa ☺

#472

Postad 29 januari 2016 - 13:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Pest eller kolera



#473

Postad 29 januari 2016 - 14:26

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Pest eller kolera

 

givande svar.



#474

Postad 30 januari 2016 - 12:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ohoy. Mitt ljud till ps4 har börjat klippa som fan. Både chattljudet och spelljudet. Någon som vet vad det beror på?

#475

Postad 31 januari 2016 - 03:22

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Så får du inte göra om du inte är behörig elektriker vilket jag inte tror du är för en behörig elektriker hade aldrig gjort så.

 

Det är nog snarare ett "mjao" är ett nej. Man får ju (utan elbehörighet) ansluta och byt ut fast anslutna ljusarmaturer, man får byta ut vägguttag och strömställare. Om det där arbetet räkas som ett "utbyte" så är det ju ok...

 

Men förstås ska man ju veta vad man håller på med.



#476

Postad 31 januari 2016 - 03:43

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Någon som lyckats få PS4an att skicka ljuddata i ren 2 kanal ? Det finns ingen 2 kanals inställning man kan bocka in. Stänger man av flerkanals dekodern och matar in ett spel så hoppar den till surround direkt igen. Är det jag som är blind ? Har jag missat något ? Är lite jobbigt att spela nu när jag saknar en centerkanal....

 

På PS3an kunde man lätt välja 2 kanal, sen var det bara att tuta och köra !


Redigerat av Phonophilos, 31 januari 2016 - 03:58.


#477

Postad 01 februari 2016 - 13:02

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Det är nog snarare ett "mjao" är ett nej. Man får ju (utan elbehörighet) ansluta och byt ut fast anslutna ljusarmaturer, man får byta ut vägguttag och strömställare. Om det där arbetet räkas som ett "utbyte" så är det ju ok...

 

Men förstås ska man ju veta vad man håller på med.

 

Nej, du får byta ut men inte installera nytt. Att koppla en ny kabel till det fasta elnätet får du inte göra precis som att du inte får sätta upp nya eluttag utan behörighet.



#478

Postad 02 februari 2016 - 08:41

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Någon som lyckats få PS4an att skicka ljuddata i ren 2 kanal ? Det finns ingen 2 kanals inställning man kan bocka in. Stänger man av flerkanals dekodern och matar in ett spel så hoppar den till surround direkt igen. Är det jag som är blind ? Har jag missat något ? Är lite jobbigt att spela nu när jag saknar en centerkanal....

 

På PS3an kunde man lätt välja 2 kanal, sen var det bara att tuta och köra !

 

På min superbilliga Pioneer-stärkare är det bara att trycka på knappen märkt "Stereo" - voila!   ;)

Tyvärr vet jag inget sätt att downmixa från PS4an, förutom att köra optisk ut och ställa in PS4an på PCM.



#479

Postad 02 februari 2016 - 10:08

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

På min superbilliga Pioneer-stärkare är det bara att trycka på knappen märkt "Stereo" - voila!   ;)

Tyvärr vet jag inget sätt att downmixa från PS4an, förutom att köra optisk ut och ställa in PS4an på PCM.

 

Tack för svar ! 

Förhoppningsvis så kommer min nya centerkanal snart, då slipper jag detta problem, kan hålla mig från att spela fallout 4 ett tag till   :rolleyes:



#480

Postad 02 februari 2016 - 10:15

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Tack för svar ! 

Förhoppningsvis så kommer min nya centerkanal snart, då slipper jag detta problem, kan hålla mig från att spela fallout 4 ett tag till   :rolleyes:

Och på min Yamaha-receiver kan jag ställa in att jag inte har någon centerhögtalare, så lägger den det ljudet på frontarna istället.



#481

Postad 06 februari 2016 - 01:39

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt om frågan redan ställts, men finns detnågot smidigt sätt att ställa in autouppdatering på som det var på PS3?

Har en fjärrströmvrytare på tv-bänken så det mesta är strömlöst oftast, men på PS3an kunde man ju ställa in en tid (i mitt fall 6.00) som det startade och kollade uppdateringen/laddade upp saves.
När min tv-bänk fick ström igen så startade därför PS3an automatiskt (om klockan var efter 6.00) och uppdaterade.

Smidig funktion tycker jag, som jag inte kan hitta på PS4an...

#482

Postad 07 februari 2016 - 19:18

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

PS4an måste väl ha enable internet in standby mode för att ladda upp saves osv automagiskt, och kör man standby mode så är det inte så populärt att bryta strömmen..



#483

Postad 07 februari 2016 - 22:19

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

PS4an måste väl ha enable internet in standby mode för att ladda upp saves osv automagiskt, och kör man standby mode så är det inte så populärt att bryta strömmen..

Det är vad jag har för mig med, men man kan ju hoppas på en uppdatering.
Jag tyckte det var skitsmidigt iaf!

#484

Postad 08 februari 2016 - 19:40

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Min ds4 började få problem med vänster joystick, den registrerade inte alltid. Problemet blev värre och värre och för några veckor sen funkade framåt inte öht samt att gummit började lossna. Kontaktade sony med typ 2 veckor kvar på garantin och nu är den tydligen lagad och på väg tillbaka. Ska bli spännande att se hur länge den håller.

Fick hem en helt ny kontroll i brun omärkt kartong, trodde först det va min lagade men det va det inte.

Hoppas den funkar och håller längre än ett år :D



#485

Postad 10 februari 2016 - 19:16

Killbom
  • Killbom
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Min PS4 har låtit som en hårfön vid vissa spel,speciellt bloodborne,så fort spelet drar igång så har fläkten gått upp i maxvarv (tror jag) o ljudnivån ifrån ps4àn har varit olidlig,lackade ur på den igår o for ned till sickla för att besöka clas ohlsson (inköp torx t9 mejsel) samt webhallen (artic silver 5 pasta) for hem o skruvade isär hårfönen,såg ren o fin ut inuti så inge dammproblem,blir många småskruvar som skall bort och en del bändande i plasten för att få isär den,på denna så sitter ingen kylfläns spänd med bygel ala pc utan en hel chassiplåt är pressad mot cpu`n,hur som helst torkade rent med aceton o på med lite arctic silver,skruvade ihop den igen för att upptäcka att vissa skruvar inte ville dra nått mer i plasten (små träskruvar) hur som helst den sitter ihop nu o funkar klockrent,tror fläkten går på tomgång nu bara,inte ens när man drar igång bloodborne så varvar den upp längre,vet ej om det enbart har med kylpastan mellan cpu/plåt o göra eller om det varit taskig kontakt på nått annat inuti (rengjorde vad jag misstänker vara tempsensorn inuti också) hur som helst det är såhär tyst den borde varit från början men med lite arbete så sitter jag nöjd nu : )

 

Efter din story testade jag detta själv. Supernöjd!

 

Den har (efter någon timme bloodborne) inte vridit upp fläkten på någon av de mer hörbara nivåerna. Den är knappt hörbar ens när det är tyst i rummet, i nivå med min dator / xbox one. Innan klev den rätt snabbt upp på klart hörbar fläktnivå och ibland även på hårtorksläge. Vi enklare spel (kan rekommendera Lovers in a dangerous spacetime) stannar fläkten på samma nivå som i startmenyn.

 

Man såg tydlig hur dåligt applicerad kylpastan var då ungefär 50% av processorn var helt ren då jag monterade av flänsen.



#486

Postad 11 februari 2016 - 14:17

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Jag blir inspirerad av era erfarenheter av att byta ut kylpastan. Min kylfläkt går för fullt under filmsekvenserna i Fallout 4.

 

Jag har förstått att det är Arctic Silver man ska ha. Duger det med T-röd för rengöringen?



#487

Postad 20 februari 2016 - 11:26

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Mina handkontroller laggar titt som tätt, lever liksom sina egna liv, när det hettar till i tex bf4, lyder liksom inte... är det dags att skaffa nya då eller? Haft dom sen release... vart så senaste 3-4 veckorna... har nog med problem att sikta med HK som det är!  :unsure:

 

 

Märkte av detta igen när jag körde blops3 singelplayer över lan här hemma idag, spelade med grabben och vi hade sonys egna HS... har en splitterny kontroller... helt plötsligt så svarar inte kontrollen ibland, när det skjutas, eller sikta med höger stick... bara lägger av i nån sekund... skitirriterande... nu hade jag ps4an vid TVn, står under TVn, och i bänken är HTPCn igång, vet inte om nåt stör ut, men sitter bara 2,5M ifrån... men det ska ju funka tycker man... funkar med 360 kontroll från HTPCn, och aldrig vart några problem med ps3 kontrollerna...  :ph34r:


Redigerat av Garrett, 20 februari 2016 - 11:27.


#488

Postad 26 februari 2016 - 13:29

MrJ1981
  • MrJ1981
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

Hej

 

Tänkte bara fråga här om det är möjligt att ladda ner uppdateringar för spel på ps:an på datorn.

Har bara mitt telefon internet här.

Kan spela, men inte bra. Ladda ner något kan jag glömma.

Men har tillgång till wifi med datorn emmellnåt.



#489

Postad 09 mars 2016 - 12:50

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0
Känns som att jag har dålig kontakt med handkontrollen emellanåt, står typ en meter ifrån så kan inte va för långt borta. Nån mer som känns vid problemet? Spelar ju uteslutande online men händer när man har så bra ping som e möjligt så borde inte vara det...

#490

Postad 09 mars 2016 - 21:24

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Om jag sjunker ner ordentligt i soffan och "gömmer" (för PS4) handkontrollen i knät så kan det hända att knapptrycken inte registreras. 



#491

Postad 10 mars 2016 - 23:31

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1

Någon som har problem med uppladdningar av sparningar på molntjänsten? Trots att jag har gott om plats så laddas inget upp. Jag har kollat och jag har kryssat i att ladda upp mina savefiler. Men när ungarna Terraria blev korrupt så var den senaste savefilen på molnet ett år gammal. Några idéer?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.