Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4, Problem och lösningar

490 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Playstation 4, Problem och lösningar (156 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

#51

Postad 15 december 2013 - 18:00

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Börjar bli riktigt orolig över mitt Ps4 :unsure:

#52

Postad 15 december 2013 - 18:11

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Informativt inlägg. Hur, vad eller bara att det är svart?

#53

Postad 15 december 2013 - 18:24

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Tycker den är högljudd,speciellt på Kz,men även märkt av att den varvar gärna upp efter ca 1h vad jag än spelar..... Men det kanske är normalt vad vet jag

#54

Postad 15 december 2013 - 18:36

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Min får också ryck på Killzone, högre och lägre blandat. Höga är högre än någon PS3a jag haft. Annars är den rätt tyst

#55

Postad 15 december 2013 - 18:42

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

äger du en katt? :ph34r:


Nej har ingen liten kisse eller hund!

Nä du kanske inte har petat på din... Men denna bilden var ju inte din sa du? Och på den bilden ser det fortfarande ut att ha varit något vasst.


Nej precis inte min på bilden! Valde just denna bild för att den ser exakt ut som denna!
Är precis som om den är någon ytbeläggning som har släppt. Va den nu är gjord utav så har det släppt iaf!

På bilden ser det nästan ut som någon form av kemisk reaktion, använder ni handkräm, salt från chips eller svetas mycket om händerna? Mina ser ut som nya och när jag synar och känner på spaktopparna så förstår jag inte hur dom kan nötas så. Gummit på mina spakar är ganska hårt också.


Nej ingen handkräm eller överkonsumtion av feta saker som chips eller otsbågar! Inget problem med handsvett heller!
Förstår heller inte hur dom kan nötas så pass!

Har haft en utav mina DS3 kontroller sedan PS3 kom. Visst den är sliten men inte mycket spår av att någon utav L3 eller R3
har slitits så!
Men nu är ju ytbeläggningen på L/R3 gjord utav något mjukare material!
Måste vara en liten felaktig batch eller något!

Här är lite trådar på samma problem.
http://www.neogaf.co...ad.php?t=711160
http://www.reddit.co..._grinding_away/
http://www.gamepur.c...mages-rele.html

#56

Postad 15 december 2013 - 18:57

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Skönt att höra att andra har problem med fläkten på Kz,nu tycker jag den inte är tyst direkt överhuvudtaget men när man startar den ja men på min tar det bara 15 min sen är fläkt i läge 2,kz nånstans mellan läge 5 o 6 efter 3-4 min. Har du made in china lr japan?

#57

Postad 15 december 2013 - 19:00

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Kinamade

#58

Postad 15 december 2013 - 19:05

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Ok min är japanmade,hursomhelst jädrigt besviken...... men kanske inte kunde vänta sig annat heller,liten o en fläkt o kraftfull då kan det bara gå en väg:/ Har ca 20 gardet i vardagsrummet så man kan ju bara tänka sig när det är sommar...

#59

Postad 16 december 2013 - 00:46

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Är väl inte förvånande att fläkten går upp i varv när man spelar Killzone?
Det är ett krävande spel grafiskt, och då maskinen får jobba extra hårt emellanåt på det spelet, så måste fläkten gå upp i högre varv för att hålla den kyld. Hade den INTE gjort det, så hade jag varit orolig.

Hellre högre fläktljud under detta spel, än en maskin som blir överhettad och pajjar.

#60

Postad 16 december 2013 - 07:27

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Är väl inte förvånande att fläkten går upp i varv när man spelar Killzone?
Det är ett krävande spel grafiskt, och då maskinen får jobba extra hårt emellanåt på det spelet, så måste fläkten gå upp i högre varv för att hålla den kyld. Hade den INTE gjort det, så hade jag varit orolig.

Hellre högre fläktljud under detta spel, än en maskin som blir överhettad och pajjar.


Men maskinen är felkonstruerad eftersom den inte är tystare när den pushas till max. Tänk hur maskinerna kommer låta när det är värmebölja i sommar... Ett större chassi och större och tystare fläkt hade kunnat lösa det här. Själv kör jag nästan bara CoD och då är den så gott som tyst, men det spelet kanske inte är så krävande...

#61

Postad 16 december 2013 - 09:21

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 1

Men maskinen är felkonstruerad eftersom den inte är tystare när den pushas till max. Tänk hur maskinerna kommer låta när det är värmebölja i sommar... Ett större chassi och större och tystare fläkt hade kunnat lösa det här. Själv kör jag nästan bara CoD och då är den så gott som tyst, men det spelet kanske inte är så krävande...


Någonting måste ju varafel med vissa konsolers fläktar verkar det som. Då fläkten i min inte låter speciellt mycket vare sig jag spelar BF4 eller KZ:SF!

Men visst lite större chassi hade ju inte skadat! :)

#62

Postad 16 december 2013 - 10:37

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Någonting måste ju varafel med vissa konsolers fläktar verkar det som. Då fläkten i min inte låter speciellt mycket vare sig jag spelar BF4 eller KZ:SF!

Men visst lite större chassi hade ju inte skadat! :)

min är definitivt tystare än min PS3 iaf, också tystare än min digitaltvbox och boxee

Redigerat av Christopher_A, 16 december 2013 - 10:37.


#63

Postad 16 december 2013 - 10:47

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Min är också tyst, är känslig för oljud och sitter en meter från den så det hade jag reagerat på! Men visst, det slog mig när jag packade upp den att den var betydligt mindre än jag förväntat mig...

#64

Postad 16 december 2013 - 20:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Suck! Efter en timme med Resogun, så har stickan fått början av ett hål i mitten. Och nu börjar det bli obekvämt, då det känns som om man bränt sig lätt på tummen. Fick skrapa bort damm av gummit från tummen. Vad är det för j*vla material dom använt? Suddgummi? :D

Eftersom det verkar va lite 50/50 vilka som drabbas av detta, så verkar det ändå finnas en bra batch där ute. Min maskin är tillverkad i Kina, då jag undrar om det bara är dom kontrollerna som drabbas?

#65

Postad 16 december 2013 - 20:36

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Min är kines men de analoga ser nya ut efter många timmars spel. Jag kanske är lätt på handen...

#66

Postad 16 december 2013 - 21:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Min maskin är tillverkad i Kina, då jag undrar om det bara är dom kontrollerna som drabbas?

Haha :D

#67

Postad 16 december 2013 - 22:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Min 10 år gamla PS2 kontroll har spakar som ser nya ut i jämförelse :D

Fantastiskt, nu börjar även högerspaken flagna...

Nåväl, det löser sig nog. Pratade med en kompis som jobbar på Gamestop, och jag ska få ny kontroll. Får hoppas på redigare gummi nu ;)

Haha :D


Kina kvalité vettu :D

#68

Postad 17 december 2013 - 14:24

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Var inne på en Gamestop butik idag och klämde lite på PS4 demo-stationen de hade och där var båda kontrollerna "skavda", såg ut som man använt dem som suddgummi. Både på kanterna men även på toppen.

Tanken kanske är som i moderna pjäxor att man ska få en "avgjutning" av sin tumme för att få en perfekt spelupplevelse? :)

#69

Postad 17 december 2013 - 15:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Mer exempel på problem med stickorna:
http://www.lazygamer...-getting-worse/

Det som börjar bli irriterande att läsa, är de kommentarer från folk som inte tror på att det är nåt fel på gummit, utan vi som är för hårdhänta eller att vi spelar med långa naglar. Jo men tjenare. Underligt att samma problem inte hänt med övriga gummistickor på diverse konsoller isf ;)

Redigerat av Svante Skoog, 17 december 2013 - 15:29.


#70

Postad 18 december 2013 - 19:49

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Verkar hänga sig en del? När jag installerat bf4, så laggade menyerna som tusan... och nu skulle jag radera ett spel från bibliotek, då står det Vänta... gjort typ i 10 min nu...
Tryckte på powerknappen, nu står den och blinkar blått... ljusblått...

Edit: Va tvungen att dra ut sladden... gillar inte alls sånt... men nu funkar det iaf...

Redigerat av Garrett, 18 december 2013 - 20:36.


#71

Postad 20 december 2013 - 20:16

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Är nog kanske överkänslig mot fläktljud,vad ska vara så svårt att göra en konsol år 2013 som är lite tyst? O när man lånar ett spel på skiva då blir det ännu värre,nä Sony gör om gör rätt!

#72

Postad 20 december 2013 - 20:31

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
Ljudnivån på konsolerna verkar va väldigt olika.Lika som vad man upplever som störande.

Min kina konsol är inte hörbar vid användande av Netflix och vanligt surfande.har jag örat 2-4 dm så hör jag ett svagt brum.
Dvd/blu-ray svagt fläktljud, men inte så jag hör det från soffan.
Spelade BF4 i 2timmar.Enda gången jag hört att den fläktat på.
Konsolen placerad 2m snett bakom soffan i öppen byrå.dock visade termometern 26 grader i byrån.
Som reference så har jag min Epson 3200 projektor som är i mina öron ganska tyst.

Så det finns tysta Ps4.och så finns det dom som låter mer.samma som Ps3 konsolerna.

Redigerat av Fahla, 23 december 2013 - 19:40.


#73

Postad 20 december 2013 - 20:52

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 3

Är nog kanske överkänslig mot fläktljud,vad ska vara så svårt att göra en konsol år 2013 som är lite tyst? O när man lånar ett spel på skiva då blir det ännu värre,nä Sony gör om gör rätt!


Testa själv att bygga en PC med samma prestanda och i samma lilla chassi som inte hättar över och samtidigt låter mindre.


Allmän fundering här under.
Spelar människor utan ljud? Eller sitter dom med maskinen i sitt knä när dom spelar? Lite låter det ju alltid men vissa verkar kräva totalt ljudlöst.

Redigerat av Fiddey, 20 december 2013 - 20:54.


#74

Postad 20 december 2013 - 20:59

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Som den låter i Killzone är oacceptabelt. Jag stängde av den första gången jag spelade det då den varit ljudlös dittills

#75

Postad 20 december 2013 - 21:07

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Nej spelar med 5.1 o hör fläkten med skaplig volym... Låter likadant i Ac blackflag tyvärr:( Men båda spel är med skiva,Cod Ghosts köpte jag digitalt så låter inte så mkt men efter 1h spelande så ja då hörs fläkten dock inte lika mkt som dom förstnämnda spelen,nä stor besvikelse,går nog över till Xone då dom verkar lärt sig nåt men det får man såklart kolla upp innan köp

#76

Postad 20 december 2013 - 22:11

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Nej spelar med 5.1 o hör fläkten med skaplig volym... Låter likadant i Ac blackflag tyvärr:( Men båda spel är med skiva,Cod Ghosts köpte jag digitalt så låter inte så mkt men efter 1h spelande så ja då hörs fläkten dock inte lika mkt som dom förstnämnda spelen,nä stor besvikelse,går nog över till Xone då dom verkar lärt sig nåt men det får man såklart kolla upp innan köp


Intygar att X1 är nästintill ljudlös, har inte ens reflekterat ngt ljud, vare sig från digitalt el skiva.

#77

Postad 21 december 2013 - 00:01

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0

Nej spelar med 5.1 o hör fläkten med skaplig volym... Låter likadant i Ac blackflag tyvärr:( Men båda spel är med skiva,Cod Ghosts köpte jag digitalt så låter inte så mkt men efter 1h spelande så ja då hörs fläkten dock inte lika mkt som dom förstnämnda spelen,nä stor besvikelse,går nog över till Xone då dom verkar lärt sig nåt men det får man såklart kolla upp innan köp


Min pc låter som luftwaffe vs PS4:an som spinner som en kisse....köttat Blackflag på skiva via 5.1 ljud i 4 veckor :wub:

Redigerat av WarpGuN, 21 december 2013 - 00:13.


#78

Postad 21 december 2013 - 00:25

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 3

Intygar att X1 är nästintill ljudlös, har inte ens reflekterat ngt ljud, vare sig från digitalt el skiva.


Finns ju dom som har ljudlösa ps4or också (min låter nästintill inget alls, spelar jag så hör jag INGET ifrån den). Sedan behöver ju inte Xbox kylas på samma sett heller då dom har nätagget utanför chassit. Sedan får man ju se hur dom olika håller i längden och värme.

#79

Postad 21 december 2013 - 08:50

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Min PS4 varvar upp märkbart i BF4 också. Men medan ny bana laddas stannar fläkten. Tycker det verkar som fläkten inte bara styrs av temperatur utan programvaran styr den enligt belastning. Misstänker att fläkten går litet i onödan. Har den stående på skrivbord och den känns inte het direkt.

#80

Postad 21 december 2013 - 10:15

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Håller med om att det verkar vara mjukvarustyrt, Inget kan gå så varmt efter 30 sekunder Killzone.
Hittar man en serie/dagstidning och tittar i den går fläkten ner till noll på 3 sekunder. Det är det enda sättet att pausa Killzone i kapitlen annars låter den som en hårtork hela natten

Redigerat av Benkke, 21 december 2013 - 10:17.


#81

Postad 21 december 2013 - 11:38

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Ja samma med min,som någon nämnde också att den är ju inte het direkt när den fläktar på.... Så hoppas på uppdatering av mjukvaran:)

#82

Postad 21 december 2013 - 12:33

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
Något störande ljud från handkontrollen, från den högra analog styrdel eller vad den nu heter.
Den klickar när man trycker den åt vänster, den slår inte i plasten utan bara när man rör den lite åt vänster.
Ska man få den utbytt eller går det enkelt att återgärda ?

#83

Postad 21 december 2013 - 13:00

iRichard
  • iRichard
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Jag har också märkt att fläkten kan gå upp i varv och låta förfärligt när jag spelar Killzone. Men detta märker jag mest bara när det är knäpptyst i rummet och det är helt instängt. Konsolen ligger ca 2 meter ifrån mig när jag lirar. Brukar öppna fönsterluckan som ligger 1 meter från konsolen och släppa in lite kall luft. Då känns det som fläkten blir lite tystare. Vill också påpeka att jag upplever att konsolen låter mer sedan 1.52 uppdateringen.

Det enda problem jag har haft hittills är att ibland när jag stänger av konsolen eller startar ett spel så kan skärmen blinka svart, vitt, svart osv. väldigt snabbt i en sekund. Mönstret kan va lite olika varje gång. En gång när jag startade Killzone så blev skärmen helt svart. Kunde höra ljudet men såg ingenting. Tryckte på PS-knappen och då kunde jag se menyn. Valde spelet igen och blev helt svart. Startade om och då fungerade det som vanligt. Som sagt, bara hänt en gång. Jag gissar på en software bugg. Har kikat på HDMI kontakten och ingången och inga böjda metallbitar där inte.

Min är Made in China, om någon undrar.

#84

Postad 21 december 2013 - 13:51

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Finns ju dom som har ljudlösa ps4or också (min låter nästintill inget alls, spelar jag så hör jag INGET ifrån den). Sedan behöver ju inte Xbox kylas på samma sett heller då dom har nätagget utanför chassit. Sedan får man ju se hur dom olika håller i längden och värme.


Samma här! min låter inte heller speciellt mycket och det efter flera timmars spelande i både BF och KZ.
Om jag ska jämföra med något så är min PS4:a tystare än min PS3 slim tex!

#85

Postad 21 december 2013 - 18:10

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Min går också tyst och fint. Den varvar upp nån gång då och då i Killzone, men den är fortfarande betydligt lägre i ljudnivå än min gamla PS3:a.

#86

Postad 21 december 2013 - 21:49

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Äh fixar fläkten sig med nån slags uppdatering så får Ps4 10/10 av mig utan tvekan,så nöjd annars förutom fläktljud... Som det är nu 7/10:/

#87

Postad 21 december 2013 - 22:57

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 3
Ljudlösa ps4 undrar jag om det finns! Kanske dom det är fel på? Man kan ju vända på allt för om inte fläkten funkar så kanske ps4:an tar skada i längden? Så vilket är rätt när jag lirar bf4 så klart den låter men inte mycket och den blir varm så klart den måste kyla. Kör ändå med hörlurar så jag hör den inte ändå. Så länge den funkar bryr jag mig inte så mycket.

#88

Postad 22 december 2013 - 17:58

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Suck! Efter en timme med Resogun, så har stickan fått början av ett hål i mitten. Och nu börjar det bli obekvämt, då det känns som om man bränt sig lätt på tummen. Fick skrapa bort damm av gummit från tummen. Vad är det för j*vla material dom använt? Suddgummi? :D

Eftersom det verkar va lite 50/50 vilka som drabbas av detta, så verkar det ändå finnas en bra batch där ute. Min maskin är tillverkad i Kina, då jag undrar om det bara är dom kontrollerna som drabbas?

Min har också börjat gå sönder gummit går lossnar i pulverform på min med ..

Redigerat av jimjans, 22 december 2013 - 18:01.


#89

Postad 22 december 2013 - 19:35

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Märks inget på mina ännu och jag har spelat 47 timmar BF4 plus några timmar AC4 och Resogun. Min maskin är också från Kina.

#90

Postad 22 december 2013 - 19:43

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
117 timmar bf4 och 15 min ghosts och inte ett tecken på gummislitage. Japan tillverkat

Redigerat av solitarypredator, 22 december 2013 - 19:43.


#91

Postad 22 december 2013 - 19:56

Unregisterede606b1f9
  • Unregisterede606b1f9
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Har vart med om att den spottad ur skivan , dock inte när jag spelat någonting! Sen fortsätter den i en loop. Funkar att dra ur strömkabeln och trycka på powerknappen för att forsla den sista elekricitet som är kvar i den. Dock är det ingenting jag vill hålla på med, kan detta vara ett hårdvaru eller mjukvarumässigigt fel? Har haft den sen release! Detta hände igår när jag satt och kikade på viaplay, så plötsligt spottade den ut FIFA14 och fortsatte sen efter några sekunder i en loop som sagt tills jag stängde av den! Så JÄVLA segt.

#92

Postad 22 december 2013 - 20:46

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
några timmar knack och resogun och kontrollen började smula...

#93

Postad 23 december 2013 - 11:47

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Min har också börjat gå sönder gummit går lossnar i pulverform på min med ..


kanske detta vore ett alternativ :) http://www.ebay.com/...=item5af88e7091

fast att dom går sönder så fort är helt kass....

#94

Postad 23 december 2013 - 17:09

Unregistered76cc6905
  • Unregistered76cc6905
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag får inte ens igång min ps4,eller den går igång-lyser blått och blir varm men tv:n hittar den inte.
är en 3 år gammal samsung och prövat via min projektor men inget funkar.Den hittar inte signalen.Englandsexemplar.
Någon ide?

#95

Postad 23 december 2013 - 17:54

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Uppstarten på video, vitt ljus när det fungerar

Bifogad fil  uppstart.wmv   19,36MB   34 Antal nerladdningar

#96

Postad 27 december 2013 - 21:32

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Efter att ha testat Lego:Marvel, Resogun, Fifa14-demo, Trine2-demo, Contrast, Playroom, Netflix är det bara i Killzone den varvar upp på fullt ös och efter 30 sek. Klart godkänd ljudnivå på de andra

#97

Postad 28 december 2013 - 12:19

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0
Testade lite Cod igår online. Då jag endast har ett äldre Pc headset med 2st 3.5mm kontakter, valde jag att koppla in det för att få ljud. Det visade sig att jag ändå hade mic. Förmodligen via kameran (?).
Ska in o köpa en Y-Koppling 3.5mm idag och då bör micen i headsetet funka om man pluggar in båda i Y-kopplingen och den in i DS4an?
Sen undrar jag hur man stänger av kamera-micen så den inte tar upp vartenda ljud. Den sände ju nästan hela tiden och har jag micen i HS också borde det bli rundgång/eko..
Hoppas ni förstår vad jag menar.. =)

Edit: Inser nu att jag borde tagit detta i Headset-tråden.. Men är ju iofs ett Ps4-problem också. ^ ^

Redigerat av Megaman1, 28 december 2013 - 12:20.


#98

Postad 28 december 2013 - 12:28

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Efter att ha testat Lego:Marvel, Resogun, Fifa14-demo, Trine2-demo, Contrast, Playroom, Netflix är det bara i Killzone den varvar upp på fullt ös och efter 30 sek. Klart godkänd ljudnivå på de andra

Har du Lego:Marvel på disc?

#99

Postad 28 december 2013 - 13:15

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Ja, spelat ett par timmar. Ljudet var som i allt annat utom Killzone

Redigerat av Benkke, 28 december 2013 - 13:59.


#100

Postad 28 december 2013 - 21:29

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Testade lite Cod igår online. Då jag endast har ett äldre Pc headset med 2st 3.5mm kontakter, valde jag att koppla in det för att få ljud. Det visade sig att jag ändå hade mic. Förmodligen via kameran (?).
Ska in o köpa en Y-Koppling 3.5mm idag och då bör micen i headsetet funka om man pluggar in båda i Y-kopplingen och den in i DS4an?
Sen undrar jag hur man stänger av kamera-micen så den inte tar upp vartenda ljud. Den sände ju nästan hela tiden och har jag micen i HS också borde det bli rundgång/eko..
Hoppas ni förstår vad jag menar.. =)

Edit: Inser nu att jag borde tagit detta i Headset-tråden.. Men är ju iofs ett Ps4-problem också. ^ ^


Jag har ett gammalt pc headset som jag körde med innan jag köpte ett nytt. Och med det funkade micen med en sådan Y-koppling.
Kamera micen kan du ej stänga av, den är alltid på! Tror dock att micljudet bara kommer genom headsetet om du har det inkopplat!
Ang. om kameran funkar som mic om man ej har mic på headsetet vet jag ej.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.