Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpa Cirkelsåg

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 maj 2010 - 12:08

MrLogan
  • MrLogan
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Ja då är det dags å byta ut min rusta såg och se vad jag kan hitta, jag skall bygga altan och känner jag vill ha något lite mer gediget :)

Jag har förkärlek till boschs grejor mestadels dom gröna då jag är en hemmapulare som inte behöver proffs maskiner men har inget emot profs grejor om det är till rätt pris så klart

Jag hade tänkt lägga max 2000 på sågen jag .. Nån som har några tipps .. å råd

#2

Postad 28 maj 2010 - 21:38

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

  • 1 103 inlägg
  • 0
För de pengarna kan du ju ta en DeWalt eller en AEG istället.

#3

Postad 31 maj 2010 - 18:56

Lisa91
  • Lisa91
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0
Gröna Bosch står sig väldigt bra i kvalite.
Aeg vet jag inte så mkt om.
Dewalt är mest namnet,gula Black o Decker tycker jag!
Om begagnat är ett alternativ så finns ju Makita,blå Bosch eller Hitachi.
Jag vågar väl inte nämna den gröna från Vendlingen,Tyskland....

#4

Postad 31 maj 2010 - 20:06

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
Vi testade en DeWalt och Makita på jobbet båda brann upp, Så om jag ska rekomendera något märke för dom pengarna du har nämt så blir de nog AEG.

#5

Postad 31 maj 2010 - 20:37

Lisa91
  • Lisa91
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Vi testade en DeWalt och Makita på jobbet båda brann upp, Så om jag ska rekomendera något märke för dom pengarna du har nämt så blir de nog AEG.

Om en ny maskin"brinner"så är det antingen handhavandefel eller fel(för klen)maskin för det jobbet!
Jag har slitit ut några maskiner på jobbet och hemma,men dom fungerar fortfarande,jag har aldrig kört ihjäl någon!

#6

Postad 02 juni 2010 - 08:37

MrLogan
  • MrLogan
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Ok det är inte lätt detta .. folk har egna favoriter vad det gäller märken mm .. hittade dock denna sidan från någon annan tråd .. vad tror ni om denna ? å har ni hört nåt om butiken..

http://www.toolstop....saw-240v-p10873

#7

Postad 02 juni 2010 - 08:46

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Själv kör jag uteslutande med Makita och är mer än nöjd, riktigt bra maskiner.

Gröna bosch skulle jag aldrig köpa, det är konsumentsmäckiga grejer som inte håller i längden.
Blå bosch är sjyssta grejer, men jag har som sagt snöat in på Makita istället.
Festool is the shit, men kostar betydligt mer.
DeWalt har varit väldigt bra men många upplever att kvalitén har sjunkigt i och med samgåendet med B&D.
Black n Decker - skulle jag aldrig köpa.

Däremot köper jag sällan mina grejer från Sverige då det är hutlösa priser här.

#8

Postad 14 februari 2011 - 20:35

chrick
  • chrick
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Jag gillar min Bosch GCM 12 SD ...den funkar.... :-)

#9

Postad 20 februari 2011 - 02:16

wobert
  • wobert
  • Lärjunge

  • 464 inlägg
  • 0

Jag gillar min Bosch GCM 12 SD ...den funkar.... :-)


Det är dock ingen cirkelsåg utan en kap & gersåg.

Jag säljer verktyg på mitt jobb och bland byggarna är det och har alltid varit hitachis cirkelsågar som gäller. Men bosch och makita är inte dåliga de heller. Festool har slutat med cirkelsågar så nu har de bara sänksågen men det är ju den ultimata sågen, kostar dock 4990:- + moms med två skenor.

Tänk på att blå bosch har 3 års garanti, alltid trevligt.

Ser att några har nämnt AEG, nuförtiden är ju AEG ett budgetmärke i klass med B & D. Designen är i samma klass och priset likaså.

#10

Postad 20 februari 2011 - 08:33

Lisa91
  • Lisa91
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0
Hitachi är ett mycket bra alternativ!
Men man ska nog inte lyssna för mycket på byggjobbarna enligt min erfarenhet.
Antingen så har dom alltid haft ett märke och vägrar byta så dom vet inget om något annat märke.
Eller så tar dom ut en maskin som det följer med något annat(minidammsugare,ryggsäck eller så) som dom tar hem innan chefen ser.....
Jag har kontakt med några serviceställen och håller lite koll på vad som är bra.
Hitachi och Makita verkar stabila.
Budgetmodellerna kommer nästan aldrig in till dom här ställena så där vet jag inte,men kapar man en hylla och några bräder per månad så håller nog dom flesta sågar!
Om man vill ha lite precision så rekommenderar jag aluminiumsula istället för plåt!
Sen finns ju den gröna från Vendlingen,Tyskland oxå.....

#11

Postad 27 februari 2011 - 17:59

chrick
  • chrick
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Det är dock ingen cirkelsåg utan en kap & gersåg.

Jag säljer verktyg på mitt jobb och bland byggarna är det och har alltid varit hitachis cirkelsågar som gäller. Men bosch och makita är inte dåliga de heller. Festool har slutat med cirkelsågar så nu har de bara sänksågen men det är ju den ultimata sågen, kostar dock 4990:- + moms med två skenor.

Tänk på att blå bosch har 3 års garanti, alltid trevligt.

Ser att några har nämnt AEG, nuförtiden är ju AEG ett budgetmärke i klass med B & D. Designen är i samma klass och priset likaså.



Nä men den tillhörden blåa serien av verktyg som Bosch har och du snackar inte sanning om du inte påstår att dessa håller kanske dom du kört inte varit använd av endast en person, t.ex på ett bygge,då kan man inte se hur resten av grabbarna använder sakerna, Bosch är en av det bästa verktygen på marknaden, dock gäller det flera märken som , Makita, DeWalt, Flex, Festool, etc, Men blå Bosch är inget undantag......jag servar maskiner av senna typ så jag vet tro mig ! mvh Chrick

#12

Postad 18 september 2011 - 13:59

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0
Gammal tråd men måste lägga in min erfarenhet av Bosch "blåa" .
Köpte en elhyvel Bosch GHO 26-82 ,allt jag hyvlade blev snett ??
Handhavandefel tyckte jag. Men maskinen var omöjlig att hyvla korrekt med.
Efter lite undesökning av maskinen konstaterades att trumman som bladet sitter på sitter inte rakt i förhållande mot "hyvelbordet" , det skilde 0,8mm från ena sidan till den andra på trumman.
Fick en ny maskin samma fel, kollade runt i olika butiker ,samma fel på samtliga maskiner.Gjorde av med skitet och köpte mig en Makita istället.
Det intressanta var att Bosch var medvetna om detta produktionsfel men lät det bero.

Har kollat runt på en 235mm cirkelsåg och ser klagomål på Bosch "blåa" maskiner av varierande klingstorlek .Det klagas på bristfälliga sneda sågbord och inställning av dessa.
Tror inte jag satsar på Bosch "yrkesmaskiner" , satsar nog mer på Makita!

#13

Postad 26 oktober 2011 - 21:40

yvvi
  • yvvi
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Gammal tråd, men kan inte låta bli att lägga mig i :)
Hitachi eller Flex! Kör själv en Flex och den köttar på.

#14

Postad 26 oktober 2011 - 21:46

Unregisteredc27a2e24
  • Unregisteredc27a2e24
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hitachi är bra

#15

Postad 04 december 2011 - 20:56

raveper
  • raveper
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Bosch är bra. Både kap/ger samt cirkelsåg. Men de ska ju vara blå helst.

#16

Postad 05 mars 2012 - 23:16

chrick
  • chrick
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Annars kan man ju slänga sågen i golvet, så den blir sne, och måla den blå..... ;-)

#17

Postad 22 maj 2013 - 08:10

chrick
  • chrick
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Gammal tråd men måste lägga in min erfarenhet av Bosch "blåa" .
Köpte en elhyvel Bosch GHO 26-82 ,allt jag hyvlade blev snett ??
Handhavandefel tyckte jag. Men maskinen var omöjlig att hyvla korrekt med.
Efter lite undesökning av maskinen konstaterades att trumman som bladet sitter på sitter inte rakt i förhållande mot "hyvelbordet" , det skilde 0,8mm från ena sidan till den andra på trumman.
Fick en ny maskin samma fel, kollade runt i olika butiker ,samma fel på samtliga maskiner.Gjorde av med skitet och köpte mig en Makita istället.
Det intressanta var att Bosch var medvetna om detta produktionsfel men lät det bero.

Har kollat runt på en 235mm cirkelsåg och ser klagomål på Bosch "blåa" maskiner av varierande klingstorlek .Det klagas på bristfälliga sneda sågbord och inställning av dessa.
Tror inte jag satsar på Bosch "yrkesmaskiner" , satsar nog mer på Makita!

Makita är mycket bra maskiner, dom ligger helt klart bland dom bästa, vet att Hitachi cirkelsågar många gånger sålt´s med för smal klinga, för spaltkniven, etc och det e ju katastrof för dom som önskar ett rakt snitt en liten längre sträcka än 20 cm, lite tungt att behöva pressa genom materialet, men det verkar ju som vissa saker går upp och ner helt klart. Makita hade ett tag ett slitage problem på sina girsågar i lagerena som styr kap bredden, dock var det mest upp och ner så det gjorde inte så mycket då det i djupled ändå justeras med handen under sågningen, men visst är det retligt att köpa en ny såg av bra kvalité och sedan få en dålig upplevelse pga måndag hela veckan exemplar, ibland så ser inte tillverkaren det för än det rapporeteras från auktoriserade gross och service ställen att deras produkt har ett, "litet" fel, sedan är det ju det att omskostnaderna för en tillverkare att åtgärda problemen, Allt måste ju gå så fort idag. T.ex Volvo´s bilar får ju uppdaterad mjukvara långt efter att bilen släppts på marknaden, optimeringen fortsätter och info från felkoder sammlas ifrån alla Bilia verkstäder för att göra justeringar o.s.v men hårdvarufel, är inte bra för någon varken den som köper eller säljer. :-/ Mvh

#18

Postad 13 augusti 2015 - 10:20

chrick
  • chrick
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Ne skall man hae en helt okek cirkel såg så tycker jag nu mera att Hitachi C6BU 2 är den som jag iaf trivs bäst med.. av mina 3 cirkelsågar en skil proffs modell helt okej men den har varit med ett tag lika så Makita´n alla är med 165 klingor, Hitachi den enda med 30 mm cc hål, den har klingbromms me det gillar jag. Hej svejs!



#19

Postad 10 september 2015 - 13:55

vampz
  • vampz
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Blåa bosch är jätte överlägsna idag, fast på träarbeten är fortfarande Festool bäst.

 

Men om du ska bygga en altan är det väll en kap och geringssåg du vill ha?

 

Mitt tips är att du köper från blocket, många som säljer sjyssta verktyg idag till bra priser!

 

Dewalt har en jätte bra gerringssåg, DWS780, om du hittar den för ca 2000 kr så gör du ett riktigt klipp :)


Redigerat av vampz, 10 september 2015 - 13:55.


#20

Postad 07 januari 2016 - 13:59

oobum
  • oobum
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

ÄR det just en cirkelsåg du är ute efter, och i den prisklassen, så finns det bara ett alternativ;

 

http://www.toolab.se...sag-165MM-1100W



#21

Postad 10 februari 2018 - 15:43

chrick
  • chrick
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Festool har jag med dock sänksåg... visst det är en cirkelsåg på sitt vis, men en gammal hederlig cirkelsåg har alltid varit en som man kör utan aluskenor som man bör ha då man kör Festool sänksåg, går att köra utan med om man vill göra det lite iaf  känslomässigt krångligare, men det går, inget jag rekommenderar för den som inte är van vid maskiner som dess i övrigt, cirkelsågen är ingen snäll såg att komma i kläm i med, ni fattar vad jag menar!



#22

Postad 16 februari 2019 - 10:54

Unregistered8af4ff71
  • Unregistered8af4ff71
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Att som hemmafixare köpa proffsgrejjer handlar också mycket om att vara nöjd med sitt köp. Har man en grön Bosch för 1500kr som är några månader kan det kännas "billigt" att uppgradera för 500kr till en blå, som man vet alltid kommer kunna leverera perfekt resultat.

 

Själv kör jag Bosch blåa med skena och är otroligt nöjd. Skenan är ju rena fusket :)

 

Helt klart att man önskar att man hade allt i Festool... Frågan är ju om det någonsin kommer vara befogat att köpa, den blåa boschen lär ju inte slitas ut direkt... 

 

https://allaverktyg....ta-cirkelsagen/

 

https://www.xn--bst-...5a.se/cirkelsag

 

edit: stavfel


Redigerat av Unregistered8af4ff71, 13 november 2019 - 18:26.


#23

Postad 01 mars 2019 - 09:42

chrick
  • chrick
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Visst skallman köpa såg efter behov, sladd, batteridrivet ja då bör man ku ha en del andra verktug av samma sort med samma batteri typ om det skall vara värt det, prövkörde  lite olika på Ahlsells elverktygs mini mässa fär nog säga att do prisvänligaste Maskinerna som känns bra t.ex SKIL fantastisk såg tyckte den kändes stabilare än Makitas t.ex nu är jag en sådan som går och bänner lite i sakerna för att se om dom sviktar osv,  kan dock säga att Makitan sågade som en dröm ändå Boschen och Hitachin med Hitachci byter nog namn nu snart föresten.

När det gäller skruvdragare  så ett tips jag fick nog värsta måndags exemplet men jag har ju skruvat varje arbets dag och lediga dag i mitt liv nästan och att behöva lämna in den nia modellen Blå bosch för glapp sidledes i chucken, visst de e den starkaste modellen men hårt har jag fan inte kört den, klumpig ja det är den deb som har snvändning för den kraften som den har på ettan fär gärna skriva ett inlägg för den går otroligt sagta och det känns maaskinen skall gå av i både extra handtaget och det naturliga hantaget.

Makita har jag med dom är lätta känns lite leksakiga men så fanken heller lagom starka hållbara inte bhövt lämna in nån gång "än"  slagskruvdragaren suverän.

DeWalt fin krft i maskinerna men ur usla battri temperaturs styrningar vid laddning speciellt då batteriet  laddas svin kallt har lagat några sådana battrier för vänner nu och kan barta konstatera att man fär själv se till att temperaturen på batteriet ä rummstemperead om man vill att styrladdeletroniken skall hänga med annars urstarka, det finns fler maskiner köp efter behovet duger en Ryobi köp då för fanken en sådan dom e inte dåliga absolut inte i sin prisklass!



#24

Postad 24 augusti 2019 - 05:45

Unregistered464575bd
  • Unregistered464575bd
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Gröna Bosch står sig väldigt bra i kvalite.
Aeg vet jag inte så mkt om.
Dewalt är mest namnet,gula Black o Decker tycker jag!
Om begagnat är ett alternativ så finns ju Makita,blå Bosch eller Hitachi.
Jag vågar väl inte nämna den gröna från Vendlingen,Tyskland....

hålla med





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.