Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Prisjakt har fått ny design

446 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#251

Postad 11 september 2012 - 16:58

hollger
  • hollger
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
En fråga bara efter att den värsta besvikelsen lagt sig.
Funktionen för att sortera efter kategorier i de senaste prisändringarna skulle jag vilja ha tillbaka!
Är det möjligt att de kan implementeras igen?

#252

Postad 11 september 2012 - 22:37

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 6
Finns det någon månadsprenumeration att köpa för att tillgå den gamla designen?

#253

Postad 11 september 2012 - 23:36

MrAndLar
  • MrAndLar
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Verkar som i framtiden då jag går i pension så slipper jag glasögon, med dessa storlekar på ikoner mm så kommer det funka utmärkt, om det nu inte är en anpassning till 4K skärmar ;)
Nog med klagomål....

Kan ni skippa "tabbarna" då man tittar på en pryl och när man får upp "butiker".
Istället för separata "tabbar" vilket gör det svårt att jämföra priset så vore en lista med "filterknappar" ett mera praktiskt sätt att jämföra.
Helst oxå att den använder olika bakgrundsfärger för att skilja på "nät" "fysisk" och "internationellt" samt eventuella andra "typer" av butiker...
En karta är kanske spännande för dom i storstaden sthlm/gbg/malmö, för oss andra blir det mest ett klutter och när den inte "zoomar" in utan visar "vyn" norden så känns det bara meningslöst att titta på kartan...
Jag hade gjärna sett en "prisgraf" istället för en helröd stapel per butikspris istället för bortgömt i en "statistik graf".. Men antar att butikerna ogjärna ser att graferna syns allt för mycket...

Minns jag fel eller fanns det fler kategorier under dator kategorin tidigare?
Vore bra med en "genväg" till övriga spelkontroller då en Razer Nostromo Gaming eller Logitech G13 är PC prylar och kategorin "Spel och spelkonsoller" inte direkt för tanken till Dator, kringutr och möss/tgb bord där man börjar leta "normalt"....

Filtreringen är ett lyft, med att visa "tillbehör" till ex motorola razr som underkategorier..Och vad jag kan se så är prestandan på sökfunktionen lyft rejält nu iaf? Tidigare (ca 2månader sen) på min (6år) gamla dell så hoppade det och hackade/flimrade vid varje tangent.. Iofs kan Firefox ha skärpt sig oxå...men jag upplever det inte som segt.

"Dela detta" är dock lite som ett färgglatt memory, jag vet inte om jag missar det någonstans, men "tipsa/skicka via e-mail"? eller är det så "00-tal"? (en som inte använder facebook till detta, eller har google+/twitter eller pinit konton)
En sak slog mig? Varför inte en QR-kod? så man kan lära en prisjakt app vad man vill ha?
Samt att den "appen" skulle kunna bekräfta med hjälp av QR kod info att man hittat rätt pryl exempelvis när tillverkaren envisas med en "babiljard" modellbeteckningar på samma prylar men till olika funktioner/pris?

#254

Postad 11 september 2012 - 23:40

Memme112
  • Memme112
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 6
Seriöst Prisjakt pinsamt hur ni kunde göra om de så dåligt efter ett års utveckling. Besvikelsen är för det första; Man ser inte prisbevakningen lika bra, 2; Om man höll på ett objekt tidigare fick man fram bild o beskrivning (SNÄLLA LÄGG TILL IGEN)!!!

#255

Postad 12 september 2012 - 00:45

DXD
  • DXD
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 6
Tillbaka med den gamla... :(

#256

Postad 12 september 2012 - 08:46

Unregistered4228b38e
  • Unregistered4228b38e
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Bra jobbat! Renare, tydligare, inte lika rörig. Tar som alla förändringar en tid att vänja sig, men efter den satt sig så är min uppfattning att det är en stor förbättring.

#257

Postad 12 september 2012 - 11:17

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 4

Finns det någon månadsprenumeration att köpa för att tillgå den gamla designen?


Bra fråga/idé, undrar detsamma.

#258

Postad 12 september 2012 - 11:57

Brasse83
  • Brasse83
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 7
Jag har pratat med några kollegor om prisjakt.
Och det är många som tror att de antingen har kommit till helt fel sida, eller till en tablet-anpassad sida. Vilket har resulterat att de sökt sig till andra sidor.

Och då är det såna personer som ni säger att ni vill locka hit, dvs nya användare och noviser.

#259

Postad 12 september 2012 - 17:15

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 6
Prisjakt/Aftonbladet vill börja om på ny kula och rensa bort alla trogna prisjaktare/hemmabioare, ser ingen annan förklarning.
Skulle kunna tänka mig att lägga några silvermynt per månad för att ni ska kunna ha kvar den gamla designen.

Finns det något lättare sätt än radera omdömen/inlägg man lagt än manuellt en & en?
Varför ska jag hjälpa en sida som inte lyssnar på vad användarna vill? Det är ju ändå dem som ska använda skiten.
Låt folk vara med och bestämma hur dem vill ha det, låt oss rösta om det istället och sedan kan folk komma med ideer som kan göras om.

Redigerat av Auxvoice, 12 september 2012 - 17:17.


#260

Postad 12 september 2012 - 18:50

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

  • 261 inlägg
  • 6
Jag får nog tyvärr hålla med de flesta andra som är negativa här.

Har använt sidan några dagar nu för att jag tänkte man skulle vänja sig, den initiala besvikelsen lägga sig och man skulle kunna se något positivt i det hela. Men tyvärr. Jag kan faktiskt inte komma på något som jag tycker blev till det bättre. Saker är rörigare, det är klumpigare att navigera mellan kategorier, det ryms mindre information på skärmen så man får scrolla och ha sig, saker funkar inte som de ska.

Prisjakt gick från att vara en sida jag snabbt kastade mig och kollade saker på flera gånger om dagen, till en sida som jag drar mig för att besöka för jag tycker den är omständig.

Var det någon användare som har bett om dessa förändringar? Jag är tveksam. Varför inte lägga energin på vettiga funktioner som att kunna lista produkter efter pris INKL frakt och liknande? Eller optimering så man så snabbt som möjligt kan få så mycket information som möjligt presenterat så överskådligt som möjligt.

Önskar jag kunde säga Bra jobbat, men tyvärr...

EDIT: Jag vill med andra ord gärna ha tillbaka den gamla designen!

Redigerat av nipe, 12 september 2012 - 18:55.


#261

Postad 12 september 2012 - 20:32

woicer
  • woicer
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 2
Jag måste säga att jag gillar den nya layouten skarpt. Simpelt och stilrent, lätt att hitta och komma åt informationen man försöker nå. Mer än så behövs det inte. Sidan gör verkligen sitt jobb och det sker kvickt. Jag har aldrig pillat på en surfplatta och gillar inte hur sidor anpassar sig efter dessa, men jag ser inte hur folk får ihop det här riktigt. Den tidigare designen kändes en aning rörig på vissa delar och man fick för mycket information som inte var av intresse. Bra jobbat och framför allt, bra vågat.

Som vanligt kommer det alltid att gråtas ut när förändringar görs, det känns som att det ligger lite i vår natur. Ge det någon vecka folks upprördheten att någonting nytt i livet inträffat har avtagit. Detta gäller allting. Samma procedur kommer att upprepa sig så fort någonting nytt sker.

Redigerat av woicer, 12 september 2012 - 20:39.


#262

Postad 12 september 2012 - 20:59

Nyheten
  • Nyheten
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 1
Prisjakts nya version tycker jag är klar och tydlig i sin nya design.

På er startsida under rubriken Nytt På Prisjakt, kan man läsa om en ny katagori: Sommardäck?

Är det inte lite off nu?

#263

Postad 12 september 2012 - 21:38

de_laurent
  • de_laurent
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
När jag försöker skrolla i "Min Lista" skrollas innehållet till höger i stället.
Skulle det vara möjligt att få tillbaka det gamla beteende, dvs. att listorna skrollas för sig och det som visas till höger för sig?

#264

Postad 13 september 2012 - 02:54

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 2

För er som har varit med ett tag, kolla reaktionerna när vi släppte gamla versionen 2008:
https://www.minhembi...howtopic=210774 (v6 var samma design som v5)

V4:
http://web.archive.o...ww.prisjakt.nu/

De gamla versionerna har tyvärr varit mkt mer fungerande vid varje byte till ny design. Jag förstår inte varför ni inte kan göra en inkörnings-sida och låta all möjlig ANVÄNDAR-feedback styra istället för ett larvigt prestigekrig med pricerunner (som ligger åratal bakom prisjakt i alla fall!).
Jag tycker om den lite renare designen som kom nu, men tycker att "laggningen" är vidrig.

#265

Postad 13 september 2012 - 08:25

Jarbo
  • Jarbo
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Prisjakts nya version tycker jag är klar och tydlig i sin nya design.

På er startsida under rubriken Nytt På Prisjakt, kan man läsa om en ny katagori: Sommardäck?

Är det inte lite off nu?


Vi har inte kunnat släppa så många nya kategorier på senaste tiden tyvärr, och som du ser så är nyheten om sommardäcken 5 månader gammal. Jag kan i alla fall meddela att vinterdäck inte är långt ifrån klar nu :)

#266

Postad 13 september 2012 - 08:27

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1
Vet inte om jag är blind, men vart tog knappen vägen där man kunde navigera tillbaka till Minhembio?

Fanns ju som nån typ flik-knapp tidigare högst upp på sidan.

Visst kan man trycka bakåt i webläsaren, men jag saknar den knappen.

Redigerat av masse70, 13 september 2012 - 08:28.


#267

Postad 13 september 2012 - 08:46

Seron
  • Seron
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Kommer ni att göra något åt hur man väljer sortering för Mina bevakningar? Grundinställningen verkar vara "Egen inställning" vilket är verkar vara lika med "Godtycklig röra".

#268

Postad 13 september 2012 - 10:04

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

  • 387 inlägg
  • 0

Kommer ni att göra något åt hur man väljer sortering för Mina bevakningar? Grundinställningen verkar vara "Egen inställning" vilket är verkar vara lika med "Godtycklig röra".


Godtycklig röra är detsamma som sorterat efter tidpunkt för senaste prisändring. Så var det även innan designändringen. Men detta kommer att göras ännu tydligare framöver.

Om du går över till att se listan i expanderat läge framgår det nog lite bättre: https://www.prisjakt...?l=Watch&view=m

#269

Postad 13 september 2012 - 10:33

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Nu bör listorna fungera mycket bättre överallt exempelvis har vi ändrat en hel del i "Mina Bevakningar". Inom några dagar kommer vi även att erbjuda er att testa en ny variant av kategoriboxen på startsidan (de stora ikonerna). Vi vill testa en variant där vi kan expandera underkategorierna redan på startsidan men även behålla den rena känslan för nya användare. Det är viktigt för att att få feedback från er för att se ifall det kan vara en bra lösning. Vi återkommer när det är dags att testa.

#270

Postad 13 september 2012 - 10:53

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 1

När jag försöker skrolla i "Min Lista" skrollas innehållet till höger i stället.
Skulle det vara möjligt att få tillbaka det gamla beteende, dvs. att listorna skrollas för sig och det som visas till höger för sig?


Det är en bug som ses i Firefox. Vi arbetar på det.

En fråga bara efter att den värsta besvikelsen lagt sig.
Funktionen för att sortera efter kategorier i de senaste prisändringarna skulle jag vilja ha tillbaka!
Är det möjligt att de kan implementeras igen?


Det finns möjlighet att sortera efter kategori i senaste prisändringarna genom att klicka på kolumnen "Kategori". Vill man filtrera är det bara att söka i sökfältet överst. Se exempelvis https://www.prisjakt...egori#prodlista .

#271

Postad 13 september 2012 - 11:19

Seron
  • Seron
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Godtycklig röra är detsamma som sorterat efter tidpunkt för senaste prisändring. Så var det även innan designändringen. Men detta kommer att göras ännu tydligare framöver.

Om du går över till att se listan i expanderat läge framgår det nog lite bättre: https://www.prisjakt...?l=Watch&view=m


Jag förstår, det finns logik bakom. Men kommer ni att lägga till rubriker på kolumnera som man kan klicka på för att sortera, istället (eller som komplement) för den irriterande dropdown-listan? Varför har ni överhuvudtaget valt en sådan lösning i Mina bevakningar när det är klickbara rubriker överallt annars?

Godtycklig röra är detsamma som sorterat efter tidpunkt för senaste prisändring.


Kan ni i så fall inte ändra beskrivningen till "senaste prisförändring" i stället för "egen sorteringsordning", för det är det i varje fall inte.

#272

Postad 13 september 2012 - 11:50

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

  • 387 inlägg
  • 0
Seron, kan väl bara säga att jag håller med dig på samtliga punkter i ditt senaste inlägg. Vi kommer som sagt var göra den ännu tydligare - men hur detta konkrek kommer implementeras vågar jag inte svara på just nu. Dina synpunkter och önskemål är dock noterade.

#273

Postad 13 september 2012 - 17:34

RickysHand
  • RickysHand
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
<p>Vad som är mest fel med nya prisjakt:
1) Så pass "tung" att det går från en sida man gärna hade 10-15 tabs uppe till en där man drar sig från att ha ens en tab uppe (extremt långsam nu)

2) Svårare att navigera i (listor över de vanligaste kategorierna vore trevligt att ha igen)

3) "visa kolumn" kräver nu att man flyttar muspekaren från vänster till höger sida (generellt sett - försök att se till att musrörelser är så små som möjliga, om ni måste ha det för peplattor så gör en separat version (eller ännu bättre - låt en välja utseende)

4) Saknas möjlighet att återgå till gamla revisionen

5) Alldeles för ljus med för låg kontrast (ansträngande för ögonen, känns lite som att återgå till en crt igen)

6) använder inte hela horisontella utrymmet (varför inte? och kom inte med "responsiv design", detta problem löstes redan med html2.x)

7) horisontell list följer med när man skrollar ner (generellt sätt är jag för dränkning av de som föreslår detta, det trasar helt sönder skrollning med spacebar/pgdn/pgup)

8) extremt långsam sida vg listor (som är prisjakt's huvuduppgift imo)

9) automatiskt generera söklista medans man väljer kriterier, detta sattyg är anledningen till varför jag stänger av javascript öht

Om ni inte lyckades med att även trasa sönder er backend så varför inte ha med det gamla gränssnittet som alternativ?

Oh, och då ni hävdar att ni inte själva upplever problemen så ta en relativt modest maskin och öppna ett rimligt antal - säg 40-50 - tabs, på väldesignade sidor är detta inget problem även på maskiner med mindre än 4gig ram oavsett webläsare

Redigerat av RickysHand, 13 september 2012 - 17:38.


#274

Postad 13 september 2012 - 17:44

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Ingen respons på min fråga?

edit, nu efter lite detektivarbete lyckades jag hitta den gömd längst ner på sidan gömd bland annat bråte.

Redigerat av masse70, 13 september 2012 - 17:45.


#275

Postad 13 september 2012 - 18:22

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Ingen respons på min fråga?

edit, nu efter lite detektivarbete lyckades jag hitta den gömd längst ner på sidan gömd bland annat bråte.


Aftonbladet bryr sig inte om vad du har för frågor. O inte mina heller för den delen ;)

Redigerat av Auxvoice, 13 september 2012 - 18:23.


#276

Postad 13 september 2012 - 18:24

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 1
Och inte mina, kanske vi kan starta en klubb?

#277

Postad 13 september 2012 - 19:29

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

O inte mina heller för den delen ;)

O inte jag heller för den delen ;)

#278

Postad 13 september 2012 - 19:47

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 4
Kan inte tänka mig att era huvudägare Schibstedt, en börsnoterad miljardorganisation, sanktionerat att ni slänger ut en tidig alpha av en av Sveriges mest besökta sidor, bara sådär över en natt? Ni själva är ju en affärsrörelse som omsätter miljoner. Vad säger era kunder, annonsörerna? Vore grymt intressant att ta del av analyserna och projektarbetet i förgrunden till det här fiaskot..

Gör ni ingen testning eller något?

Kan bara gissa hur många klick per besökare osv gått ner. Jag orkar knappt landa på den nya startsidan innan jag byter...innan var det en fröjd att klicka runt och leta.

#279

Postad 13 september 2012 - 19:51

Magge82
  • Magge82
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 6
När man har loggat in på prisjakt borde man kunna välja under sin profil på två olika lägen.

Enkelt läge: sidan ser ut som den gör idag (v7).

Avancerat läge: sidan ser ut mer som förra (v6).

Man skulle t.ex. som flitig prisjaktare slippa dom totalt värdelösa dropdown menyerna.

Redigerat av Magge82, 13 september 2012 - 20:03.


#280

Postad 14 september 2012 - 03:57

sepi
  • sepi
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Det är en bug som ses i Firefox. Vi arbetar på det.


Detta är anledningen till att jag kom hit för att läsa om någon annan rapporterat samma.

Samma fel på en surfplatta (Galaxy tab 7), när man försöker scrolla listan så rullas hela sidan ner.

#281

Postad 14 september 2012 - 06:08

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

När man har loggat in på prisjakt borde man kunna välja under sin profil på två olika lägen.

Enkelt läge: sidan ser ut som den gör idag (v7).

Avancerat läge: sidan ser ut mer som förra (v6).

Man skulle t.ex. som flitig prisjaktare slippa dom totalt värdelösa dropdown menyerna.


När det gäller det du skriver om dropdown menyer är det precis så vi tänker angående det jag skrev i tidigare inlägg. Inom ett par dagar kommer ni att kunna testa det här alternativet. Vi återkommer.

Detta är anledningen till att jag kom hit för att läsa om någon annan rapporterat samma.

Samma fel på en surfplatta (Galaxy tab 7), när man försöker scrolla listan så rullas hela sidan ner.


OK, tack för infon!

Vet inte om jag är blind, men vart tog knappen vägen där man kunde navigera tillbaka till Minhembio?

Fanns ju som nån typ flik-knapp tidigare högst upp på sidan.

Visst kan man trycka bakåt i webläsaren, men jag saknar den knappen.


Tack för din input. Vi diskuterar just den här frågan internt. Återkommer i ämnet.

#282

Postad 14 september 2012 - 06:24

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Jag tycker det ser bra ut på PC , ser inget problem med ikoner
Jag försökte fylla i egenskaper på en film och allt fungerade utom ljudformat, inget hände. Någon bugg?


Vi har testat det här och fann inget fel. Kan du ge mer information så vore vi tacksamma. Skicka gärna med länken också.

#283

Postad 14 september 2012 - 07:57

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Det finns mer info här, exakt samma som outdoor miner

#284

Postad 14 september 2012 - 09:04

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

Gör ni ingen testning eller något?


Först hade vi intern testning. Sen testade moderatorerna, sen testade vår användarpanel (100 pers) och efter det hade vi en 10 dagars publik beta där vi uppmanade alla att gå in och kommentera. Faktum var att ingen av våra testare påpekade något problem med att man behövde "hoovra" för se under kategorier (Däremot så var där en massa andra saker som man påpeka!).
Vi har också gjort användarstudier som kollar på navigationssättet och där visade det sig att de erfarna användarna använde sökningen för navigering och de oerfarna använde kategoriträdet.

Kan bara gissa hur många klick per besökare osv gått ner. Jag orkar knappt landa på den nya startsidan innan jag byter...innan var det en fröjd att klicka runt och leta.


Du behöver inte gissa :P , det har minskat. Men inte mer än hur det brukar vara under den här perioden av månaden.

#285

Postad 14 september 2012 - 10:07

selver
  • selver
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag gillar vissa delar av det. Men, vad har hänt med databasen gällande varor ? Hittar inte i närheten av lika många produkter jag hitta förr. Oså märkte ja att ni har färre filtreringar, iaf när det gäller högtalare/förstärkare för det är det ända jag kollat in än så länge.

#286

Postad 14 september 2012 - 12:37

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

Jag gillar vissa delar av det. Men, vad har hänt med databasen gällande varor ? Hittar inte i närheten av lika många produkter jag hitta förr. Oså märkte ja att ni har färre filtreringar, iaf när det gäller högtalare/förstärkare för det är det ända jag kollat in än så länge.

Det låter konstigt, vi har inte minskat på egenskaperna eller filterna. Har du något konkret exempel?
Det måste givetvis fixas direkt om det är så, men skicka exempel så fixar vi det :wub:

#287

Postad 14 september 2012 - 14:33

dotcom
  • dotcom
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 2
Alltså byt tillbaka till den gammla sidan!!, denna blev värdelös kommer sluta använda prisjakt nu. :(

#288

Postad 14 september 2012 - 14:34

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Felet gällande editering av egenskaper är nu funnen och fixad :).

#289

Postad 14 september 2012 - 15:16

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
För er som vill påverka designen: https://www.minhembi...howtopic=301891

Rösta så snabbt som möjligt!

#290

Postad 14 september 2012 - 15:29

dunde
  • dunde
  • Mästare

  • 3 094 inlägg
  • 0
Men det var/är väl knappast största problemt hur stora ikonerna är....

#291

Postad 14 september 2012 - 15:36

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Men det var/är väl knappast största problemt hur stora ikonerna är....


Vår uppfattning har varit att kategorimenyn och hur den varit utformad har varit det största bekymret för många av våra användare. Vilket är det största bekymret enligt dig?

#292

Postad 14 september 2012 - 16:22

selver
  • selver
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Det låter konstigt, vi har inte minskat på egenskaperna eller filterna. Har du något konkret exempel?
Det måste givetvis fixas direkt om det är så, men skicka exempel så fixar vi det :wub:


Finns säkert fler, men ett exempel är att det ej finns något filter för "auto kalibrering" för förstärkare.
Har även väldigt starkt minne av att när ja sökte på förstärkare förr med "D/A för ljud: 24bit / 192 kHz" filtrerat så hitta ja fler än 10 st.

Redigerat av selver, 14 september 2012 - 16:25.


#293

Postad 14 september 2012 - 17:57

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Lite fientligt inställd till ändringen av designen än så länge, men använder också AdBlocker så därför blir det också ovanligt mycket luft, antar jag.

Ska testa lite på paddan där hemma. Fungerar det bättre än innan är det inte mer än en fördel.

Återkommer.

#294

Postad 14 september 2012 - 22:08

pirx
  • pirx
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Först, tack PrisJakt för en utmärkt sajt med mycket funktionalitet!
(även om flera av mina inköp blivit fördröjda i månader för att jag surfat runt hos er alldeles för mycket innan jag bestämt mig, hehe)

Men den nya designen... Som vissa säger, är det en App jag kollar på?

* För stora... ja jag vet inte, ikoner/rutor/fält?? Allt känns liksom för stort.
Jag är en sån som i windows explorer (filhanteraren, på den tiden jag nu använde windows) valde "detaljerad lista", istället för "feta ikoner".
I det avseendet tror jag att många här är som jag.

* sidan är segare. det tar märkbart längre tid för den där "visar X av Y produkter" infon att uppdatera sig när jag ställer in parametrar för att söka efter produkter

* det grå fältet som visar just den "visar X av Y produkter" infon hoppar omkring lite hur som helst. Verkar liksom inte sitta fast i sidan. Det gjorde det väl iofs inte i den förra designen heller, men nu verkar det ha glappat loss ännu mer.

* och snälla, gör det grå fältet lite snyggare. Det är tråkigt med bara en enda grå färg (ingen gradient eller så). Det har ingen kant (kanske en tunn svart kant runt?). Och texten är liksom inte i mitten vertikalt, och går för långt ut till vänster... osv.

Använder Chrome.

Men som sagt, sajten är funktionsrik, och jag kommer säkert hänga kvar tills ni tagit åt er av feedbacken här och "satt" den nya designen snyggt.

Tack!

#295

Postad 14 september 2012 - 23:17

cash is king
  • cash is king
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 3
Instämmer med flertalet kritiker att jag gillade det "gamla" utseendet bättre. Jag kaske är ensam om det, men jag har aldrig egentligen fattat vitsen med ett "mobilt" läge för det första, även i mobilen har jag valt skrivbordsversionen just för att man annars blir av med viktig och relevant information.
Med den nya designen har det blivit fler klick för att komma in på rätt underkategori/filtrering, känns som att sidan är ännu tyngre att arbeta med - särskilt påtagligt när man surfar via mobilen (skrivbordsversionen). Såna här leksaksutseenden får mig nästan att längta tillbaka till tiden då TBG var i sitt esse - så enkel, men ändå så funktionell. Ok kanske inte helt rättvist då prisjakt faktiskt tillfört mycket funktionalitet som inte tidigare fanns, men jag ser inte vad som har gjort denna förändring till det bättre - varken i datorn, surfplattan eller mobilen.

#296

Postad 14 september 2012 - 23:21

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

  • 782 inlägg
  • 0
Har upptäckt en bugg när man väljer att visa bilder i en produktlista. Bilden på produkten blir ju större on mouse over, även priserna hos 3 återförsäljare visas och så är ett det ett par knappar längst ner. Men då har jag märkt att knapparna i den förstorade pop upen inte syns helt. Det största felet är dock att vid mouse out så förblir pop upen kvar dvs bilden återgår inte till normalstorlek och täcker därmed över en eller ett par produktbilder nedanför. Detta måste fixas. Naturligtvis skall bilderna återgå till normal storlek när man för bort muspekaren. Apropå detta med bildvisning i produktlistor samt olika sorteringar av produktlistor så har detta stört mig länge nu. Nämligen att om jag tex väljer att visa bilder och sortera efter populäraste först. Ja då blir de valen bara för den produktkategorin jag för tillfället kollar på. Om jag går och kollar på en annan produktkategori så försvinner mina val och jag måste återigen välja visa bilder och sortera efter populärast först. Varför är det så? Om jag valt att visa bilder och sortera efter populärast först så vill jag behålla det valet alltid ända tills jag väljer nått annat. Kan ni inte fixa detta för en gångs skull?

Här ett skärmklipp på hur det ser ut:

http://i259.photobuc...tskrmklipp1.png

Som synes så syns inte knapparna ordentligt och förstoringen täcker produkten nedanför. Denna försvinner heller ej när man för bort muspekaren. Använder förövrigt Google Chrome 21.

Redigerat av Joakim_A, 14 september 2012 - 23:24.


#297

Postad 14 september 2012 - 23:28

Unregistered7c1628dd
  • Unregistered7c1628dd
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 1
Nya designen påminner om en dålig spel portning från konsol till pc.
Nog sagt.

#298

Postad 15 september 2012 - 09:31

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 1
Vi behöver fler åsikter!

Efter att vi fått många kommentarer på kategorimenyn så har vi tagit fram en ny variant för vana användare. Standardläge kommer att vara att visa de "stora" ikonerna men man ska ha en möjlighet att klicka på en knapp för att se expanderat läge. Väljer man expanderat läge kommer ni fortsättningsvis alltid att få expanderat läge men det finns en möjlighet att klicka på knappen och få tillbaka "pensionärsläget" . Ni finner förslag och möjlighet att rösta på : https://www.minhembi...howtopic=301891

#299

Postad 15 september 2012 - 10:07

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Strunt det samma vilken av dessa som används, båda varianterna är ok. (Men INTE den versionen med popupprutor under symbolerna såsom det är för tillfället - dom är bara irriterande)

Vad som INTE ÄR OK är när det tar 15 - 20 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sekunder för en sida att bläddra upp alla komponenter och bli skrollbar... Sajten har blivit EN PEST att använda!!!!!!!!!!!!!!! VIDRIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Min dator är "supersnabb" (quad-core, med SATA3 SSD å 8GB RAM) och tidigare prisjaktversionen hängde med riktigt bra. Att starta explorer som jag använder tar ca 1 sekund, och skillnaden mellan nya och gamla prisjakt är lätt 10 - 20 ggrs försämring, om det nu blev något klarare.

Redigerat av BestRip, 15 september 2012 - 10:28.


#300

Postad 15 september 2012 - 10:35

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Populära produkter ser inte bra ut med ett tomt utrymme till höger. Antar att era thumbnails är för stora för att ha 5 produkter i bredd. Men detta måste ju ändå gå att lösa med bättre design och minskat typsnitt?

Men helst skulle jag vilja se ett förslag på en topp 10 lista. Fler produkter är mer intressant.

Postad bild



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.