Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sensation VS Galaxy S2

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 maj 2011 - 13:36

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
Ska skaffa ny jobb mobil och får välja precis vilken jag vill förutom Iphone.
Har kommit fram till att det står mellan HTC Sensation och Samsung Galaxy S2 men kan inte bestämma mig.
Läser i specen att S2 endast väger 116g medans Sensation väger 148g, kan detta stämma, är båda uppgifterna inkl batteri?
Kameran är viktigt men där det det ju 8mp på båda, nån som sett någon test av kamerorna på dem?
På Sensation står det dubbla led flash men på S2 bara led, är det inte dubbla på S2?
Har läst att många tror hårt på Sense 3.0 i HTC:n men vad har S2 i sin lur?
Hur är det med känsligheten på touchen?
Jag är inte så bra på sånt här men ska leva med luren ett par år sen så jag vill ha den bästa möjliga.
Tacksam för alla tips :)

//Pea

#2

Postad 19 maj 2011 - 13:42

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Ska skaffa ny jobb mobil och får välja precis vilken jag vill förutom Iphone.
Har kommit fram till att det står mellan HTC Sensation och Samsung Galaxy S2 men kan inte bestämma mig.
Läser i specen att S2 endast väger 116g medans Sensation väger 148g, kan detta stämma, är båda uppgifterna inkl batteri?
Kameran är viktigt men där det det ju 8mp på båda, nån som sett någon test av kamerorna på dem?
På Sensation står det dubbla led flash men på S2 bara led, är det inte dubbla på S2?
Har läst att många tror hårt på Sense 3.0 i HTC:n men vad har S2 i sin lur?
Hur är det med känsligheten på touchen?
Jag är inte så bra på sånt här men ska leva med luren ett par år sen så jag vill ha den bästa möjliga.
Tacksam för alla tips :)

//Pea


Hmm många frågor.
För det första säger inte antalet pixlar något om den egentliga kvalitén på kameran.
För det andra verkar det inte ens som att du varit inne och klämt på någon av dem, vilket rekommenderas eftersom du kanske bestämmer dig redan då.

#3

Postad 19 maj 2011 - 13:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hmm många frågor.
För det första säger inte antalet pixlar något om den egentliga kvalitén på kameran.
För det andra verkar det inte ens som att du varit inne och klämt på någon av dem, vilket rekommenderas eftersom du kanske bestämmer dig redan då.


Svårt att klämma på sensation då den inte är släppt än. Men det går ju att se hur sense 3.0 är om man kollar på incredible. Sensation är klumpigare och har även aluminium i sitt chassie, den har även högre upplösning på skärmen men om det är en fördel är väl lite osäkert i dagsläget iaf, inte många appar som utnyttjar det, men det hinner det kanske komma inom snar framtid.

Men sgs2 har en erkänt bra skärm, och en ganska bra kamera, tror den blir svårslagen htc har inte varit kända för sina kameror tidigare iaf

#4

Postad 19 maj 2011 - 14:14

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

Svårt att klämma på sensation då den inte är släppt än. Men det går ju att se hur sense 3.0 är om man kollar på incredible. Sensation är klumpigare och har även aluminium i sitt chassie, den har även högre upplösning på skärmen men om det är en fördel är väl lite osäkert i dagsläget iaf, inte många appar som utnyttjar det, men det hinner det kanske komma inom snar framtid.

Men sgs2 har en erkänt bra skärm, och en ganska bra kamera, tror den blir svårslagen htc har inte varit kända för sina kameror tidigare iaf


Nä vet att just kamera delen inte brukar vara så bra på HTC, speciellt inomhus. Är S2:ans bra där?
Nån som vet hur det är med viktspecen, väger S2 bara 116g inkl batteri?
Hur är S2:ans motsvarighet till Sense 3.0?

#5

Postad 19 maj 2011 - 14:23

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Nä vet att just kamera delen inte brukar vara så bra på HTC, speciellt inomhus. Är S2:ans bra där?
Nån som vet hur det är med viktspecen, väger S2 bara 116g inkl batteri?
Hur är S2:ans motsvarighet till Sense 3.0?


Ja 116g är ink batteri, sgs2 är grymt lätt och har ett batteri på hela 1650ma, finns en del bilder utlagda på nätet som är tagna med sgs2 och den kameran är iaf i dagsljus nästan lika bra som nokia n8.
Jag har bara lekt med sgs2 i ett par timmar och jag gillar inte sense, har haft htc de sensate åren men försöker undvika att använda sense :) Det jag testa så gilla jag tw4 ganska bra.

#6

Postad 19 maj 2011 - 14:35

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

Ja 116g är ink batteri, sgs2 är grymt lätt och har ett batteri på hela 1650ma, finns en del bilder utlagda på nätet som är tagna med sgs2 och den kameran är iaf i dagsljus nästan lika bra som nokia n8.
Jag har bara lekt med sgs2 i ett par timmar och jag gillar inte sense, har haft htc de sensate åren men försöker undvika att använda sense :) Det jag testa så gilla jag tw4 ganska bra.


Ok, 32g mindre är inte fel. Har aldrig gillat Samsung förut då jag har upplevt dom buggiga men vad jag förstått så har dom blivit bättre och bättre. Med S2 så följer det tydligen med en HDMI adapter, hur är det med Sensation, kan man koppla den till TV:n?

#7

Postad 19 maj 2011 - 14:38

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
Verkar som att S2 har 16gb intern minne men Sensation bara 1gb, stämmer detta?

#8

Postad 19 maj 2011 - 14:45

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Ok, 32g mindre är inte fel. Har aldrig gillat Samsung förut då jag har upplevt dom buggiga men vad jag förstått så har dom blivit bättre och bättre. Med S2 så följer det tydligen med en HDMI adapter, hur är det med Sensation, kan man koppla den till TV:n?


Sensation är också utrustad med mhl som kan kopplas till tvn. Adaptern medföljer inte om jag förstått det rätt, man får köpa till kabeln extra till samsungen


Verkar som att S2 har 16gb intern minne men Sensation bara 1gb, stämmer detta?


Samsungen klarar sig ju rätt bra utan sd-kort, men det går att sätta i ett sånt också så man kan få 16+32 medans sensation bara kan få 1+32 och jag tror bara det inbyggda kan användas till appar. Samsungs kan användas till all typ av lagring.

#9

Postad 19 maj 2011 - 17:35

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

  • 1 429 inlägg
  • 0
Går ju absolut inte att svara på denna fråga, då Sensation inte är släppt.

Men gissningsvis så är de ganska jämbördiga, om HTC inte strular till något med denna...

Det stora plusset med Sensation är ju dess upplösning. Sense 3.0 kan ju också ses som ett pluss, om man gillar sense då.
Kvaliten på kameran går ju inte att svara på. Inte heller mobilens faktiska prestanda vid användning.
Personligen känns HTC mer gediget kvalitetsmässigt jämfört med Samsung på alla sätt.

S2an är som bekant tunnare, och lättare. Dessutom har den en skärmteknik som de flesta verkar föredra över HTCs SLCD.
Jag gissar att batteritiden är bättre på Galaxyn, för övrigt...

För min del blev det iaf en Samsung Galaxy S2, som jag väntar på.

#10

Postad 19 maj 2011 - 22:07

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
Var mest inne på HTC:n innan men nu börjar det luta åt Samsungen.
Blir till att åka och klämma lite på den.

#11

Postad 19 maj 2011 - 22:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Absolut inget fel på byggkvaliten när de gäller SGS2.
Känns riktigt bra..Inget knarrande eller liknande.

Men vist kanske HTC har en känsla av mer kvalite med lite metall men då väger den betydligt mer...

Blir SGS2 för mig..

Lekt med polarens SGS2 några ggr...

Fifffff*n vilken mobil.
Surfa på den är som en dröm för en internetberoende som mig :-)

#12

Postad 19 maj 2011 - 23:29

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0
Samsux, visst om du gillar plast så ska du köpa SGS2, där känner sig alla plastälskande vänner sig hemma.

Rent kvalitetsmässigt så kan du inte jämföra HTC med en Samsung, sen får du ju dras med Touchwiz, hur roligt är det? elller stock utseende om du gillar det.

Nej, anledningen man köper HTC är pga kvaliten samt Sense, Sense 3.0 är helt underbart.

Sen

#13

Postad 19 maj 2011 - 23:49

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Samsux, visst om du gillar plast så ska du köpa SGS2, där känner sig alla plastälskande vänner sig hemma.

Rent kvalitetsmässigt så kan du inte jämföra HTC med en Samsung, sen får du ju dras med Touchwiz, hur roligt är det? elller stock utseende om du gillar det.

Nej, anledningen man köper HTC är pga kvaliten samt Sense, Sense 3.0 är helt underbart.

Sen


Vad är så bra med sense, jag har inte hittat nått och som tur är så har jag nu blivit av med det :)
Sense är så begränsat, man kan inte göra ett dugg vettigt i det. Finns ett par saker som är bra kontakter och delvis galleriet. Byggkvalite har htc alltid haft, men tycker inte samsungen känns så plastig, finns gott om telefoner som är värre.

#14

Postad 20 maj 2011 - 05:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Samsux, visst om du gillar plast så ska du köpa SGS2, där känner sig alla plastälskande vänner sig hemma.

Rent kvalitetsmässigt så kan du inte jämföra HTC med en Samsung, sen får du ju dras med Touchwiz, hur roligt är det? elller stock utseende om du gillar det.

Nej, anledningen man köper HTC är pga kvaliten samt Sense, Sense 3.0 är helt underbart.

Sen



Jag hatar Samsung så...

Men det går inte att komma ifrån att SGS2 är nr1.
Bara läsa alla recensioner.
Jag tar hellre att den är gjord av plast när allt annat är bättre.

TW måste du inte ha..
Du kan byta launcher och lockscreen..
Värre att byta ut internminne,kamera,cpu,skärm på HTC..

Sense är inget specielt..

Gissar att du inte ens testat en SGS2

#15

Postad 20 maj 2011 - 09:39

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Samsux, visst om du gillar plast så ska du köpa SGS2, där känner sig alla plastälskande vänner sig hemma.

Rent kvalitetsmässigt så kan du inte jämföra HTC med en Samsung, sen får du ju dras med Touchwiz, hur roligt är det? elller stock utseende om du gillar det.

Nej, anledningen man köper HTC är pga kvaliten samt Sense, Sense 3.0 är helt underbart.

Sen

Utveckla gärna fördelarna med Sense kontra Touchwiz. :)

#16

Postad 16 juni 2011 - 13:49

marben
  • marben
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Vet inte om det fortfarande är aktuellt för dig, men jag hittade iaf denna sida med recension av både HTC Sensation och Samsung Galaxy S2

www.bästa.com/Mobilen


Väl mött!

/marben

#17

Postad 27 augusti 2011 - 20:41

Akkia
  • Akkia
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
va fasiken! Jag hade bestämt mig för en samsung när jag hittade din tråd, Marben... HTC Sensation känns också intressant nu, ju...

#18

Postad 29 augusti 2011 - 19:58

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Har bara lekt lite polares telefoner och att Samsungen skulle vara plastig är rent skitsnack anser jag. Däremot tycker jag den är för tunn, blir svår att hålla i. Men det är ett svårt val.

Redigerat av Melmac, 29 augusti 2011 - 20:00.


#19

Postad 30 augusti 2011 - 06:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Fördelen är att man kan köpa ett skal till den utan att den blir varken för tung eller fet.
Köpt ett som är knottrigt på sidorna+ att de går upp 1-2mm ovanför skärmen så att den skyddas bättre.

Kostade 15 spänn inkl frakt.. Funkat klockrent sen ja köpte telefonen.

I övrigt känns den som ny än.
Inget knarrande eller dylikt.

Riktigt bra ihopsatt.. Toppklass

#20

Postad 31 augusti 2011 - 09:00

gbg_mattias
  • gbg_mattias
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Jag har erfarenhet av båda dessa telefoner. Det som fick mig att lämna tillbaka min galaxy s2 var den urdåliga GPS:en. Provade flera telefoner med samma resultat. Tog tid innan den låste samt att noggrannhet var sådär. Bytte till en Sensation som fungerade klockrent.

Kompisens galaxy s2 fungerar dock bättre. Skulle jag köpa den GS2 och är intresserad bra gps skulle jag prova just den telefonen jag skall köpa i skarpt läge först.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.