Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC projektor modeller: DLA-NP5, NZ7, NZ8, NZ9

459 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
JVC DLA-NZ8 (Projektorer) 1 (0) 169 900:-
JVC DLA-NZ9 (Projektorer) 1 (0) 289 900:-
JVC DLA-NZ7 (Projektorer) 1 (0) 98 900:-
JVC DLA-NP5 (Projektorer) 1 (0) 69 900:-

#201

Postad 19 januari 2022 - 08:18

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Verkar inte bli leverans denna veckan heller så förhoppningsvis nästa då. Olidligt detta  :(  :D



#202

Postad 26 januari 2022 - 17:32

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Någon som hunnit jämfört sony's Laser projje vpl-vw790es mot jvc dla-nz7 projektorn.

Mest nyfiken bara om hur ni upplever skillnaderna.
Nämn gärna storlek på duk och om det är ljust eller mörkt rum..😊

#203

Postad 27 januari 2022 - 00:55

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

https://www.youtube....h?v=LcodS6TO8U4

 

Jämför 790 mot Nz7



#204

Postad 30 januari 2022 - 09:56

perra1971
  • perra1971
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Verkar inte bli leverans denna veckan heller så förhoppningsvis nästa då. Olidligt detta  :(  :D

Några nyheter när den dyker upp ?



#205

Postad 30 januari 2022 - 11:25

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Några nyheter när den dyker upp ?

 

Hoppas verkligen på kommande vecka. Ser att HBB har satt Jan 31 på NZ8, så jag hoppas att de vet något jag inte vet :D


Redigerat av Drem, 30 januari 2022 - 11:36.


#206

Postad 30 januari 2022 - 17:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Genomgång av menyn och "generella" inställningar..

https://youtu.be/WMVHtpqdRVw

#207

Postad 31 januari 2022 - 10:27

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Genomgång av menyn och "generella" inställningar..

https://youtu.be/WMVHtpqdRVw

 

Lite kul att han bara rekommenderar att ha dynamic dimming avstängt utan att förklara varför. De flesta verkar köra Mode1. Samt HDR Level vill han ha till Auto. Verkar som att den ofta i Auto väljer ett lite för mörkt läge och många vill sätta den på 0 eller 1. 



#208

Postad 31 januari 2022 - 18:49

lädderlappen
  • lädderlappen
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Hej. En kul fråga bara, vad har du för rum till din nz8, duk? Själv har jag köpt mig en nz7 till dnp högkontrast duk i ett vardagsrum.

#209

Postad 31 januari 2022 - 19:02

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Hej. En kul fråga bara, vad har du för rum till din nz8, duk? Själv har jag köpt mig en nz7 till dnp högkontrast duk i ett vardagsrum.

 

Ett vardagsrum, helt ljuskontrollerat. Svart ecosombra akustiktak och sandfärgade väggar (mörk fondvägg). Duken är en Screen Research CLF 2:40:1 SolidPix 109"



#210

Postad 02 februari 2022 - 10:39

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

https://www.avforums...or-review.19508



#211

Postad 02 februari 2022 - 11:59

ultrasound
  • ultrasound
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Ett vardagsrum, helt ljuskontrollerat. Svart ecosombra akustiktak och sandfärgade väggar (mörk fondvägg). Duken är en Screen Research CLF 2:40:1 SolidPix 109"

beställde samma duk



#212

Postad 02 februari 2022 - 12:05

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

  • 466 inlägg
  • 0

beställde samma duk


Ska ni ha den varannan vecka då? ;).

Förlåt kunde inte hålla mig!!!

#213

Postad 02 februari 2022 - 23:32

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

beställde samma duk

 

Tycker det är helt rätt att satsa på den! Jag testade faktiskt deras högkontrast Multipix-duk men störde mig på "shine", eller "glittrande" i ljusa partier. Men den vita är det en lugnare och mer behaglig bild imo. Nu har man hållit på med denna hobby ett tag, det är roligt att minnas tillbaka hur det var i början. Min första proj, en Sony VPL-HS2 med 858x484 och hela 600:1 kontrastvärde ! Kördes till en början mot ett grått lakan :D Men man tyckte ju bilden var fantastisk, och sååå stor ! Så tiderna förändras, och vilka jättekliv projektionsteknologin har tagit sedan dess   :D 8x 484


Redigerat av Drem, 02 februari 2022 - 23:33.


#214

Postad 03 februari 2022 - 09:11

Drexler
  • Drexler
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0

Jag fick min NZ8 förra veckan köpt ifrån "the Rock" i Lund. Min setup är Lumagen Pro-NZ8-Paladin DCR-130''d 2.40:1 Dreamscreen v7.

 

Jag tänkte att jag skulle mäta hur mycket ljus jag får ut, men min sensor har slut på batterierna så jag får återkomma med det! Innan jag fick testat projjen har jag varit lite orolig om ljudnivån generellt, men särskilt eshiftX och även enhets-variationen hos JVC. Med projektorn monterad på en hylla två meter bakom soffan har det turligvis inte varit några problem där. Låg och medium laser är väldigt tysta, men hög blåser på en del. Jag vill påstå at hög låter ca det samma som hög på min gamla x7000, men lite högre och mer enerverande frekvens. Dock inte värre än att det försvinner om jag drar upp volymen för allt utom helt stilla scener. Jag använder hög till 3D, men kör annars på medium för att slippa ljudet och spara lite på lasern. 3D är förövrigt mycket bättre än min gamla x7000. Ingen crosstalk alls! Kör man med CMD får man också ut betydligt mera ljus i 3D. Kör därför alltid 3D med CMD på hög. 

 

Ljudnivån från E-shiftX är väldig subtil, iaf vid 24hz, vilket är det mesta som jag ser. Tv sändningar vid 50hz verkar också funka fint utan störande ljud. Har inte kollar i detalj hur mycket den hjälper med upplösningen/skärpan, det är rätt subtilt iaf. 

 

Jämfört med X7000 är det rätt stor skillnad i detaljnivå på material med bra skärpa. Detaljerna i t ex Book of Boba Fett är på en annan nivå. Däremot var det svårt att se skillnad på UHD blurayen Oblivion. Troligtvis har den dock en 2K DI och därmed inte samma detaljnivå. En annan skillnad i bildkaraktär är att det mer lugn och väldigt klar/ren.

 

Har testat en del med och utan laser dimming, men just nu lutar det åt utan. Den går igång lite för tidigt så man tappar ljus i scener som inte är riktigt mörka. Man märker också att poppet i ljuskällorna försvinner till en stor del. Det är klar att man ger upp en del av svärtan utan dock... Jag körde alltid med dynamisk iris på min x7000, men tyckte aldrig att den stal ljus på samma sätt. Kommer kanske en uppdatering med ny firmware ifrån JVC?

 

Ett av de stora problemen jag haft är höjd svärtnivå i källmaterialet. Jag trodde först det var en inställning i projektorn eller Lumagen som var off eftersom jag såg det både via shield och i film i min bluray spelare. Ett tydligt exempel är "Book of Boba Fett". Det är extremt tydligt i inledningen att svärtnivån är helt off och fick justera med brightness hela vägen till -8 för att komma rätt. Testade också föregångaren "The Mandalorian", men där skulle brightness ligga på 0. Extremt frustrerande. Har inte tyckt mig se det på min gamla projektor, kanske döljde dens autoiris det på ett annat sätt?

 

Jag använder Lumagen till tonmappning så kan inte riktigt kommentera om det.

 

Säg till om det är något särskilt ni är nyfikna på?

 

Mvh Ted

 

Bifogad fil  pj.gif   251,86K   3 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  rum1.gif   499,29K   5 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  rum2.gif   312,45K   3 Antal nerladdningar


Redigerat av Drexler, 03 februari 2022 - 09:12.


#215

Postad 03 februari 2022 - 09:43

ultrasound
  • ultrasound
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Tycker det är helt rätt att satsa på den! Jag testade faktiskt deras högkontrast Multipix-duk men störde mig på "shine", eller "glittrande" i ljusa partier. Men den vita är det en lugnare och mer behaglig bild imo. Nu har man hållit på med denna hobby ett tag, det är roligt att minnas tillbaka hur det var i början. Min första proj, en Sony VPL-HS2 med 858x484 och hela 600:1 kontrastvärde ! Kördes till en början mot ett grått lakan :D Men man tyckte ju bilden var fantastisk, och sååå stor ! Så tiderna förändras, och vilka jättekliv projektionsteknologin har tagit sedan dess   :D 8x 484

Uppskattar dina erfarenheter. jag gjorde ett bra val då :)



#216

Postad 03 februari 2022 - 11:22

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Jag fick min NZ8 förra veckan köpt ifrån "the Rock" i Lund. Min setup är Lumagen Pro-NZ8-Paladin DCR-130''d 2.40:1 Dreamscreen v7.

 

Jag tänkte att jag skulle mäta hur mycket ljus jag får ut, men min sensor har slut på batterierna så jag får återkomma med det! Innan jag fick testat projjen har jag varit lite orolig om ljudnivån generellt, men särskilt eshiftX och även enhets-variationen hos JVC. Med projektorn monterad på en hylla två meter bakom soffan har det turligvis inte varit några problem där. Låg och medium laser är väldigt tysta, men hög blåser på en del. Jag vill påstå at hög låter ca det samma som hög på min gamla x7000, men lite högre och mer enerverande frekvens. Dock inte värre än att det försvinner om jag drar upp volymen för allt utom helt stilla scener. Jag använder hög till 3D, men kör annars på medium för att slippa ljudet och spara lite på lasern. 3D är förövrigt mycket bättre än min gamla x7000. Ingen crosstalk alls! Kör man med CMD får man också ut betydligt mera ljus i 3D. Kör därför alltid 3D med CMD på hög. 

 

Ljudnivån från E-shiftX är väldig subtil, iaf vid 24hz, vilket är det mesta som jag ser. Tv sändningar vid 50hz verkar också funka fint utan störande ljud. Har inte kollar i detalj hur mycket den hjälper med upplösningen/skärpan, det är rätt subtilt iaf. 

 

Jämfört med X7000 är det rätt stor skillnad i detaljnivå på material med bra skärpa. Detaljerna i t ex Book of Boba Fett är på en annan nivå. Däremot var det svårt att se skillnad på UHD blurayen Oblivion. Troligtvis har den dock en 2K DI och därmed inte samma detaljnivå. En annan skillnad i bildkaraktär är att det mer lugn och väldigt klar/ren.

 

Har testat en del med och utan laser dimming, men just nu lutar det åt utan. Den går igång lite för tidigt så man tappar ljus i scener som inte är riktigt mörka. Man märker också att poppet i ljuskällorna försvinner till en stor del. Det är klar att man ger upp en del av svärtan utan dock... Jag körde alltid med dynamisk iris på min x7000, men tyckte aldrig att den stal ljus på samma sätt. Kommer kanske en uppdatering med ny firmware ifrån JVC?

 

Ett av de stora problemen jag haft är höjd svärtnivå i källmaterialet. Jag trodde först det var en inställning i projektorn eller Lumagen som var off eftersom jag såg det både via shield och i film i min bluray spelare. Ett tydligt exempel är "Book of Boba Fett". Det är extremt tydligt i inledningen att svärtnivån är helt off och fick justera med brightness hela vägen till -8 för att komma rätt. Testade också föregångaren "The Mandalorian", men där skulle brightness ligga på 0. Extremt frustrerande. Har inte tyckt mig se det på min gamla projektor, kanske döljde dens autoiris det på ett annat sätt?

 

Jag använder Lumagen till tonmappning så kan inte riktigt kommentera om det.

 

Säg till om det är något särskilt ni är nyfikna på?

 

Mvh Ted

 

attachicon.gifpj.gif

 

attachicon.gifrum1.gif

 

attachicon.gifrum2.gif

 

Stort grattis till din NZ8! Och tack för intrycken. Ser väldigt trevligt ut måste jag säga  :wub: Jag har säkert massa frågor när jag fått min. Verkar stå helt stilla med leveranser vilket är otroligt frustrerande, men kanske en lärdom att inte förboka nästa gång utan plocka från butik som tar in i lager  :unsure:  



#217

Postad 03 februari 2022 - 15:03

Drexler
  • Drexler
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0

Stort grattis till din NZ8! Och tack för intrycken. Ser väldigt trevligt ut måste jag säga  :wub: Jag har säkert massa frågor när jag fått min. Verkar stå helt stilla med leveranser vilket är otroligt frustrerande, men kanske en lärdom att inte förboka nästa gång utan plocka från butik som tar in i lager  :unsure:  

 

Tack för det!  :D

Tråkigt att det ska dröja så för dig. Var har du beställt den? Du kan ju alltid avboka om det nu drar ut ordentligt på tiden och de har den på lager någon annanstans.

 

Har nu precis fått uppdaterat min Chromapure-licens. Tänkte prova autokalibreringen via Lumagen och se vad jag får för resultat med en 3D-LUT och min 10 år gamla i1 Display 3 Pro colorimeter. Markus har redan kalibrerat user1 ingången, men hos the Rock. Jag kan jämföra resultatet med den. Jag hoppas framförallt kunna få ut lite mer ljus genom att kalibrera ifrån high bright läget i projektorn. 



#218

Postad 03 februari 2022 - 17:55

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Tack för det!  :D

Tråkigt att det ska dröja så för dig. Var har du beställt den? Du kan ju alltid avboka om det nu drar ut ordentligt på tiden och de har den på lager någon annanstans.

 

Har nu precis fått uppdaterat min Chromapure-licens. Tänkte prova autokalibreringen via Lumagen och se vad jag får för resultat med en 3D-LUT och min 10 år gamla i1 Display 3 Pro colorimeter. Markus har redan kalibrerat user1 ingången, men hos the Rock. Jag kan jämföra resultatet med den. Jag hoppas framförallt kunna få ut lite mer ljus genom att kalibrera ifrån high bright läget i projektorn. 

 

Har en butik jag handlat genom när det gäller just projar och dukar framför allt, då man gärna vill vara trogen kund och bli väl bemött så återkommer man, med berättigad liten rabatt etc. Tyvärr så verkar det bli en onödigt lång väntan för mig på projen denna gång, men det är inte butikens fel, eller distributörens. Nästa NZ8 som kommer till Sverige är min, bara den väntan inte blir onödigt lång. Börjar misstänka att det hänt något logistiskt eller annat i leden för JVC...

 

Jag har "endast" 109" duk så jag räknar med att Mid laser räcker även för HDR. High bright läget är intressant om man får ut så mkt mer ljus på den. Finns det mätningar på detta? D6500 vs High bright? 


Redigerat av Drem, 03 februari 2022 - 18:47.


#219

Postad 03 februari 2022 - 23:39

Drexler
  • Drexler
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0
Fördelen med profile off/high bright är att man får projektorns native färgskala utan någon typ filtrering/ grundinställning. Den är givetvis helt off färgmässigt, men kan man sedan tämja den undviker man dubbla inställningar, en gång i projektorns picture mode (i t ex natural eller user1) och sedan en gång till med själva kalibreringen. Eftersom man bara kan dra ned ljus i reglagen och inte öka så tappar man ljus om man har två justeringar som arbetar mot varandra. Och det kan ske om grundinställningen i picture mode som du arbetar utifrån är lite "off" åt fel håll. Då får du en felaktig kompensering i detta picture mode som du sen måste åtgärda med din kalibrering vilket leder till ljustapp.

Ett annat sätt att åtgärda det är att köra en autocal på projektorn innan man gör kalibreringen. Då ska grundinställningarna bli korrekta och man slipper igen motarbetande inställningar.

Detta är iaf teorin från kalibreringsproffsen på avsforum - som jag förstått det iaf... 😀

#220

Postad 03 februari 2022 - 23:43

Drexler
  • Drexler
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det blir så mkt mer ljus man kan få ut på det sättet, men blir det lite till så varför inte?
High bright ligger på ca 2500 lumens, sen droppar det till 1800-2000 efter att färgerna har kalibrerats. Iaf är det det jag dett rapporteras. Jag ska prova och mäta sälv och se om det blir någon skillnad.

#221

Postad 04 februari 2022 - 11:39

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Tack, ska bli riktigt intressant att se dina resultat. Tror inte att jag skall behöva något mer ljus i mid än standard, på mina 109". Körde N7an med manuell aperture något nedstängd och dynamisk iris och tyckte det var full tillräckligt. 


Redigerat av Drem, 04 februari 2022 - 11:41.


#222

Postad 04 februari 2022 - 11:58

Drexler
  • Drexler
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0

Dock, alla vinster du får i ljus får du också i kontrast eftersom svartnivån förblir opåverkad. Ovanpå det kan du dra ned din iris lite för ytterliggare kontrast om du nu inte vill ha ett högre ljusflöde. Inte för att jag tror att en kanske 10% ökning i kontrast blir särskilt synlig...



#223

Postad 04 februari 2022 - 14:36

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Ja det ska bli oerhört spännande att testa, om den kommer hem någon gång.. 😔

#224

Postad 04 februari 2022 - 16:25

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Lösa rykten tagit från AVS:

 

Hello everyone, I have two news, one verified and the other not.

The verified one is that JVC moves the factory to Japan that's why all deliveries are moved from July onwards. the other very strange but begins to circulate, that a hardware modification will be made to the projectors that will allow greater light output.

Do you know anything about this second news?



#225

Postad 04 februari 2022 - 17:51

Drexler
  • Drexler
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0
Tack för tipset! Vilken tråd är det i?

#226

Postad 04 februari 2022 - 18:18

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Det skrevs i den officiella NZ tråden tidigare idag.
Har svårt att tro på det senare ryktet dock...

Redigerat av Drem, 04 februari 2022 - 18:16.


#227

Postad 04 februari 2022 - 22:54

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Då var det första ryktet bekräftat:
https://www.jvckenwo...11029-02-en.pdf

Redigerat av Drem, 04 februari 2022 - 22:54.


#228

Postad 05 februari 2022 - 08:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Kul att det börjar dyka upp enheter här hemma och omdömen🤗 Ska bli intressant ni som tar steget från n serien hur ni upplever uppgraderingen, själv avvaktar jag nog lite till.

@Drexler kul att du är nöjd och grattis💯

https://www.avforums...or-review.19508

S. w brukar ha koll, börjar bli mycket pengar att bara klicka på köpknappen😎

If you already own the DLA-N7 it's hard to justify the additional cost of upgrading, but if you want uncompromising performance, and you have deep enough pockets, this projector is the best in its class.

Redigerat av mcmike, 05 februari 2022 - 08:16.


#229

Postad 05 februari 2022 - 22:18

Marquee
  • Marquee
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Det blir en NZ8 för mig från samma kille i Tyskland. Ca 167000 då. Men det verkare som att komponentbristen är ett fortsatt problem för leverans är beräknad till mellan 7:e och 11:e april.  Garantin måste jag dock se över och ingen retur på det heller. Men vinsten är ju då 23 tusen o det är ju en slant. Beräknad förbrukning är nog 3 timmar varje dag och säljer OLED:en. 



#230

Postad 06 februari 2022 - 11:46

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Det blir en NZ8 för mig från samma kille i Tyskland. Ca 167000 då. Men det verkare som att komponentbristen är ett fortsatt problem för leverans är beräknad till mellan 7:e och 11:e april.  Garantin måste jag dock se över och ingen retur på det heller. Men vinsten är ju då 23 tusen o det är ju en slant. Beräknad förbrukning är nog 3 timmar varje dag och säljer OLED:en. 

 

Ja kolla upp garantin. Verkar skilja mellan de europeiska länderna. Köper du en i Sverige har du 3 års garanti.



#231

Postad 06 februari 2022 - 13:08

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Det här är väl lite som att svära i kyrkan, men jag har prövat detta med med Apple tv4 och min JVC X30 med gott resultat. https://youtu.be/6d1VnAkfu04

#232

Postad 06 februari 2022 - 13:31

Mikespike82
  • Mikespike82
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Ja kolla upp garantin. Verkar skilja mellan de europeiska länderna. Köper du en i Sverige har du 3 års garanti.


Det har funkat kanon för mig i ifrån Tyskland. De har ju JVC verkstad och den är ljusår snabbare och bättre än infocare i Sverige. Tror min projektor var borta i Max 2 veckor när jag skickade den på service. Men handlaren måste vara en licensierad JVC återförsäljare

#233

Postad 06 februari 2022 - 18:52

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0
NZ8 har ett rek.pris på 180.000SEK i Sverige. Så om den kostar 167.000:- i Tyskland så skiljer 13.000:-

Tror inte särskilt många åf i Sverige skulle varit omöjliga att justera priset för att möta dig om du förklarar läget. Så slipper du ta några risker eller oroa dig för garantin.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#234

Postad 06 februari 2022 - 20:22

Marquee
  • Marquee
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

NZ8 har ett rek.pris på 180.000SEK i Sverige. Så om den kostar 167.000:- i Tyskland så skiljer 13.000:-

Tror inte särskilt många åf i Sverige skulle varit omöjliga att justera priset för att möta dig om du förklarar läget. Så slipper du ta några risker eller oroa dig för garantin.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

 

Hej, Marcus. Tack för din input om priset och att det kanske finns lite utrymme för ett bättre pris. Jag tittar på din hemsida vad du har för skärmar och skulle behöva en ca 3m bred 2,40:1 men ser att både Hembiobutiken och även du tror jag säljer 2,35:1 vilket är samma som jag har. Men fått lära mig att modern film är 2,40 inte 2,35. Eller är jag ute o seglar?

 

I övrigt hade jag gärna sett en tab-tension men litar inte på att duken kommer vara slät o fin över tid så blir nog det billigaste alternativet och det är ramspänd. Den jag har nu är en Multibrackets med gallon utspänd och ca 108 tum stor för en ca 3800 för några år sen.  


Redigerat av Marquee, 07 februari 2022 - 19:27.


#235

Postad 06 februari 2022 - 22:35

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0
De flesta fabrikat kan man få även i 2.40:1 om man så önskar. Specifika generella frågor är det nog bättre om du vänder dig till din åf som du vill handla av, så svävar inte tråden ut.

/Marcus

#236

Postad 06 februari 2022 - 23:00

Marquee
  • Marquee
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

De flesta fabrikat kan man få även i 2.40:1 om man så önskar. Specifika generella frågor är det nog bättre om du vänder dig till din åf som du vill handla av, så svävar inte tråden ut.

/Marcus

 

Hej igen.

 

Kika i din post så ser du min offert med lite av varje. Hörs!

 

Mvh

Ulf



#237

Postad 08 februari 2022 - 22:20

Marquee
  • Marquee
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Läste på AVSForum att nån nämnde juni för leverans. Hoppas det inte är caset här i Svedala.



#238

Postad 09 februari 2022 - 11:45

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Läste på AVSForum att nån nämnde juni för leverans. Hoppas det inte är caset här i Svedala.

 

Man flyttar produktionen från Thailand till Japan (Mars), det är nog därför. Frågan är om det blir en delay, om produktionen i Japan står redo att direkt köra igång eller ej, och om Thaifabriken fortsätter köra fram tills dess. Ingen vet. Nästa NZ8 som kommer till Sverige är min, men det var mer än fyra veckor sedan det senast kom en NZ8 så..... Ingen aning. Min beställdes i Nov  :( NZ7 verkar komma in några stycken då och då.. Men beställer man en NZ8 idag, beroende på backlog/preorders hos svenska distributören så får man räkna med att vänta ett tag gissar jag på.

 

Någon hade räknat ihop antalet NZ8-ägare på AVS och kom fram till 44st om jag minns rätt. Givetvis hänger inte alla på AVS men ändå. Majoriteten av de 44 var i USA, dvs RS3100. Här snackar vi verkligen "limited production" . Till Sverige har det kommit 3st NZ8 så här långt...


Redigerat av Drem, 09 februari 2022 - 12:09.


#239

Postad 09 februari 2022 - 16:10

lädderlappen
  • lädderlappen
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Så dessa nz8:or har Hembiobutiken, The Rock och Tele hå fått.

#240

Postad 09 februari 2022 - 21:22

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Så dessa nz8:or har Hembiobutiken, The Rock och Tele hå fått.


Hembiobutiken 2st och The Rock 1st. Det är inget konstigt med det, de beställde först. Det tråkiga är att leveranser stoppar helt efter dessa.

#241

Postad 10 februari 2022 - 17:39

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
84990 kr kommer NP5 kosta..

https://therock.se/p...kt/jvc-dla-np5/

Redigerat av mcmike, 10 februari 2022 - 17:45.


#242

Postad 10 februari 2022 - 18:22

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

  • 466 inlägg
  • 0

84990 kr kommer NP5 kosta..

https://therock.se/p...kt/jvc-dla-np5/


Lampbaserad 4k med 120hz? Jag vet att jag kan läsa på om detta.(gjort det)

Jag blev verkligen att stå med en fot i "köp-lägret" och en "nej tack tar nz7an istället" pga 8k som bör vara användbart i framtiden.
Nu målar jag upp det väldigt lätt att bara skriva så när det säkerligen är många fler punkter/specikationer att ta upp.

Hur som helst är det stora investeringar och jag är verkligen nyfiken hur den står sig.
Projektor är en av de tänkta nästkommande uppgraderingarna i bion :)

#243

Postad 10 februari 2022 - 18:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
E. Shiften 8k skulle jag personligen inte hänga upp mig på. Man ser inte pixlarna, inte ens på nära håll med 4k. Lite skillnad mot din Epson😊

Redigerat av mcmike, 10 februari 2022 - 18:30.


#244

Postad 10 februari 2022 - 18:35

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

  • 466 inlägg
  • 0

E. Shiften 8k skulle jag personligen inte hänga upp mig på. Man ser inte pixlarna, inte ens på nära håll med 4k. Lite skillnad mot din Epson😊


Du har rätt i det, man hänger gärna upp sig på siffror lätt :).

Men min Epson hänger verkligen inte med en JVC, de har varit min dröm länge nu.
Har köpt grejer i samma prisklass men fortfarande inte en JVC, antar jag vill hålla drömmen i liv :P.

#245

Postad 10 februari 2022 - 18:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Du har rätt i det, man hänger gärna upp sig på siffror lätt :).

Ja det är lätt hänt! Men i slutändan så skulle man ev behöva jämföra sida vid sida, om man överhuvudtaget skulle märka någon skillnad😊

Men min Epson hänger verkligen inte med en JVC, de har varit min dröm länge nu.
.

Epsonen är bra i prisklassen, men visst Jvc hoppar åttor runt den med HDR material
🤗

Har köpt grejer i samma prisklass men fortfarande inte en JVC, antar jag vill hålla drömmen i liv :P.

Fast du köper ju dyra prylar utan att kika😅

För mig finns det två aspekter just nu som talar för NZ!

Lasern och Blixsnabbt handskakning..

Redigerat av mcmike, 10 februari 2022 - 18:44.


#246

Postad 10 februari 2022 - 18:49

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

  • 466 inlägg
  • 0
Håller med epsonen i den prisklassen är oslagbar :)

Haha köper inte helt i blindo :P, men jag håller med. Jag skulle behöva dema lite mera kanske :P.

Men i detta fall med projektorer har jag nog jämfört alldeles för många gånger, speciellt Sony vs JVC.
Och min personliga åsikt är att JVC vinner i alla tävlingar där, men det är min personliga åsikt.

Jag blev mindblown i julas när jag var i Sundbyberg och demade N7an emot en Sony projektor i 200 000:- (minns inte modell namnet kan kolla upp det).
N7an var helt fantastisk i mina ögon.

#247

Postad 10 februari 2022 - 19:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Du och jag gillar Jvc"s bildkaraktär, det gör inte alla. Det är ju det som är så kul att man kan tycka så olika och det är ju okey. Vi har olika glasögon på som tur är.🤓 Fast JVC's DTM finns det ett facit för😉

Redigerat av mcmike, 10 februari 2022 - 19:23.


#248

Postad 10 februari 2022 - 19:33

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Om jag inte minns fel, så skrev Marcus i förra generations tråden att skillnaderna mellan n5/7 var små, om alls synliga? Får gärna rätta mig! Vilket då borde innebära att NP5 är en bra ersättare😊

Redigerat av mcmike, 10 februari 2022 - 19:33.


#249

Postad 10 februari 2022 - 19:45

lädderlappen
  • lädderlappen
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Jag har sett och jämnfört n5:an (antar att np/5 är samma) mot nz:7. Tycker det är en klar skillnad dem imellan, även om den inte är så stor. Bättre svärta, mer djup, bättre skärpa.

#250

Postad 10 februari 2022 - 20:15

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Hoppas att Marcus har gjort sin jämförelse, nz7 vs nz8 klar snart? Där kommer vi få ett facit, maskinerna mellan🤓

Redigerat av mcmike, 10 februari 2022 - 20:17.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.