Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Switch spel för fyraåring

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 november 2020 - 14:18

superninjamaster
  • superninjamaster
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Hej,

Tänkte att det är dags att introducera min fyraåring i tvspelens juvliga värld och funderar på vilka spel som kan passa.
Han har inte spelat några tvspel tidigare och endast ett fåtal spel på går gamla Nexus 10 platta som inte riktigt håller måttet längre..

#2

Postad 13 november 2020 - 18:36

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Yoshi, mario kart började min numera 5-åring med (vid~4). Nu är han självgående i mario odyssey. Galet hur snabbt de lär sig trots ytterst begränsad speltid(!)

#3

Postad 14 november 2020 - 13:16

superninjamaster
  • superninjamaster
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Låter bra, har ni spelat pikmin något?

#4

Postad 14 november 2020 - 13:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Kirby Star Allies är ganska så enkelt också.

Och 4 pers kan spela samtidigt :)



#5

Postad 14 november 2020 - 15:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Låter bra, har ni spelat pikmin något?

Det känns som det borde vara lite för komplicerat som förstaspel. Yoshi, Kirby hade jag också rekommenderat.

 

Mario Odyssey på easy mode, Mario Kart som sagt, Mario Tennis lär också funka. Kanske Splatoon 2, samt Lego-spel som Lego Undercover.

 

Även New Super Mario Bros U. Deluxe där man kan spela Nabbit som inte tar skada och coop.

 

Tror även Pokemon Let's Go lär funka bra.


Redigerat av Zoiler, 14 november 2020 - 15:56.


#6

Postad 14 november 2020 - 17:47

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0

Pikmin finns som demo, så det kan ju vara en ide att testa t.ex Kirby, Pikmin, Ori och andra spel först. Min 7-åring går helt lös på Pikmin iaf men det är ju en stor åldersskillnad i den åldern.



#7

Postad 14 november 2020 - 17:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ori till en fyraåring? Det är ju relativt svårt, finns det något bäbisläge?

 

Har liksom svårt att se att en fyraåring annars klarar Ginzoträdssekvensen :D



#8

Postad 14 november 2020 - 18:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Ja, Ori är alldeles för svårt. Massvis av kontroller att hålla reda på, och det krävs blixtsnabba reflexer emellanåt :D



#9

Postad 14 november 2020 - 19:05

superninjamaster
  • superninjamaster
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Många bra tips nu, rekomenderar ni Yoshi och kriby framför Mario? Vilket Mario ska man satsa på annars?

#10

Postad 14 november 2020 - 19:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

De är nog hyfsat likvärdiga. Odyssey är kanske lite mer avancerat. Yoshi har iofs en rätt läskig/skrämmande bana :D

 

Super Mario Bros U skulle jag köra på som Mario-spel, det är ju back to basics och alla kan spela samtidigt.

 

We recently finished running through this title with our 4 year old. This version of the game introduces the new child friendly character Nabbit who is immune to nearly all enemies in the game. This allows this game to be more approachable to a younger audience. Playing in tandem with my wife and I created a very enjoyable play experience. All the themes and characters were approachable for a 4 year old. Highly recommended!

 

 

Mario Kart funkar ju också som nämnts.



#11

Postad 14 november 2020 - 19:23

superninjamaster
  • superninjamaster
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Lutar att det får bli till att starta mer super Mario Bros U. Eventuellt Mario kart oxå så får vi se sen.. tänkte invänta black friday och se om det blir något trevligt pris🙂

Förövrigt,hur är Mario party?

#12

Postad 14 november 2020 - 19:47

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0

Jag menade mest att det finns demo på flera spel.

 

MarioParty känns som det skulle gå över huvudet på en 4-åring. Mina växte upp med Mariokart, Super Mario i 3d, Kirby och sen splatoon från 5år, Smash och Pokemon från 7.


Redigerat av Demon Slayer, 14 november 2020 - 19:50.


#13

Postad 14 november 2020 - 20:45

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Min 4-åring älskar Lego City Undercover, man kan även spela split-screen vilket är ett stor tumme upp. Annars är det MarioKart eller Mario Bros Deluxe.



#14

Postad 07 december 2020 - 11:19

superninjamaster
  • superninjamaster
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Sådär, köpte ett switch för några veckor sen och plockade med Super Mario Bros U direkt, när jag startade upp konsolen tittade jag in lite i e-shopen och snubblade över super bomberman och unravel two som båda var nedsatta på grund av cybermonday skulle jag tro.

 

Superbomber man var väl mest för min egen nostalgi men unravel two har jag sett lite och tyckt det såg mysigt ut.

 

Har spelat några timmar ihop nu och vi började med mario, han lärde sig hyffsat fort även om det är svårt med att synka hopp och framåt/bakåt samtidigt.

Men det funkar ganska bra att köra de första lite enklare banorna ganska bra, han har kört med Nabbit som inte tar skada av fiender så det förenklar lite.

När man kommer till lite svårare banor blir det genast lite problem, han får göra sig till bubbla och så en hel del men det funkar..

 

Efter ett tag provade vi på unravel istället och jag kan inte säga annat än att det var ett riktigt kanonköp, jag älskar spelet, hela idén och de fina miljöerna.

Det är verkligen ett kanonspel att spela ihop med någon som inte lärt sig att tima knapptryck och allt ordentligt eftersom man gör allt ihop, jag kan ta dom svåra hindren och sen dra upp honom, ibland får han ställa sig någonstans och vara motvikt medans jag svingar mig framåt för att sen dra fram honom.

 

Kan inte annat än att rekommendera unravel two, både till små och stora! 



#15

Postad 07 december 2020 - 12:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Kan inte annat än att rekommendera unravel two, både till små och stora! 

 

Spelade ettan själv och tyckte inte det var så bra, men köpte tvåan billigt till Xbox för att det var coop för nåt år sedan så det ligger i backloggen  :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.