Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung HT-XQ100

114 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 januari 2007 - 15:21

Laxen99
  • Laxen99
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hejsan!

Är i köpartagen av en ny hemmabio och är intresserad av Samsung HT-XQ100, skulle vara kul att höra era erfarenheter kring denna..

/jonas

#2

Postad 03 januari 2007 - 20:11

_Christer_
  • _Christer_
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Var ruggigt nära att välja detta system men föll för LG:s LH-RH7700, väntade länge på att InWarehouse skulle få in QX100 men när jag började gräva lite djupare så var det lite ont om kontaktmöjlighter, lite mycket plast och halvklent med watt. Har även sett en del smånegativa omdömen.

Lycka till med ditt val :-)

#3

Postad 04 januari 2007 - 07:58

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
köpte detta system i VITT för en vecka sedan. Är till största del belåten men har ett problem, min Lacie 250gb hårddisk verkar inte funka till den. Den hittar helt enkelt inte den när jag kopplar in den.

I övrigt är ljudet mycket prisvärt och designen mer än prisvärd. HDMI funkar bra och de trådlösa bakhögtalarna gör ju att man slipper dra långa kablar.

I stort sett mycket nöjd.

#4

Postad 04 januari 2007 - 13:53

Laxen99
  • Laxen99
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Kul!

Har hört att den låter ganska mykcet under tysta partier på filmer/musik, är det nåt du känner igen?

#5

Postad 04 januari 2007 - 14:05

Unregistered2e1d849b
  • Unregistered2e1d849b
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Har beställt HT-XQ100 själv...
Ingen som har det och kan berätta lite mer om det?
Hoppas det inte är så klent i ljudet som alla säger...

#6

Postad 04 januari 2007 - 14:20

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Klent ljud?? Nä tycker den låter bra för att vara så små högtalare samt med tanke på priset!!

Klart att fläkten låter lite men absolut inget man störs av. Jämfört med tex en bra projektor är den hur tyst som helst.

#7

Postad 04 januari 2007 - 14:55

Unregistered2e1d849b
  • Unregistered2e1d849b
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Okej du har inga bilder på det?
Hur är det med trycket i baslådan tillräckligt med bas?

//SP

#8

Postad 04 januari 2007 - 15:54

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
ska ta lite bilder och lägga ut när jag fått min tv också, har beställt den vita samsungen till :)

bas lådan är helt ok. som sagt för det priset så är det verkligen att rekommendera både vad gäller ljud och design!

#9

Postad 04 januari 2007 - 16:03

Michailov
  • Michailov
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

köpte detta system i VITT för en vecka sedan. Är till största del belåten men har ett problem, min Lacie 250gb hårddisk verkar inte funka till den. Den hittar helt enkelt inte den när jag kopplar in den.

I övrigt är ljudet mycket prisvärt och designen mer än prisvärd. HDMI funkar bra och de trådlösa bakhögtalarna gör ju att man slipper dra långa kablar.

I stort sett mycket nöjd.

<{POST_SNAPBACK}>


Det här med att din hårddisk inte fungerar ihop med Samsung HT-XQ100 kan nog ha att göra med att den endast klarar av att läsa från hårddiskar formaterade i FAT32 och inte NTFS.

#10

Postad 04 januari 2007 - 16:45

Unregistered2e1d849b
  • Unregistered2e1d849b
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Okej perpelle låter väldigt bra!
Jag får mitt HT-XQ100 imorgon och min nya tv Samsung LE-40R72B! :)

Samsung LE-40R72B

Bifogad fil  11291_prod.jpg   9,16K   7 Antal nerladdningar

#11

Postad 04 januari 2007 - 21:12

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

köpte detta system i VITT för en vecka sedan. Är till största del belåten men har ett problem, min Lacie 250gb hårddisk verkar inte funka till den. Den hittar helt enkelt inte den när jag kopplar in den.

I övrigt är ljudet mycket prisvärt och designen mer än prisvärd. HDMI funkar bra och de trådlösa bakhögtalarna gör ju att man slipper dra långa kablar.

I stort sett mycket nöjd.

<{POST_SNAPBACK}>


Det här med att din hårddisk inte fungerar ihop med Samsung HT-XQ100 kan nog ha att göra med att den endast klarar av att läsa från hårddiskar formaterade i FAT32 och inte NTFS.

<{POST_SNAPBACK}>


AHA!! men kan man ändra det?? går all data förlorad om man konverterar till fat32??

#12

Postad 04 januari 2007 - 22:08

jagelena
  • jagelena
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa mig hur jag kopplar för att få ljud i de bakre trådlösa högtalarna? Håller på att bli galen :).

#13

Postad 04 januari 2007 - 22:46

_Christer_
  • _Christer_
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Någon som kan hjälpa mig hur jag kopplar för att få ljud i de bakre trådlösa högtalarna? Håller på att bli galen


Har du alla delar som behövs? man behöver väl köpa till en "sändare" för att få dom trådlösa.

Redigerat av _Christer_, 04 januari 2007 - 22:47.


#14

Postad 04 januari 2007 - 22:47

jagelena
  • jagelena
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ja, den har jag köpt....så det borde fungera :)

#15

Postad 04 januari 2007 - 22:50

_Christer_
  • _Christer_
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Ok! har inte systemet själv så då blir det till att vänta på svar eller lusläsa manualen :-)

#16

Postad 05 januari 2007 - 06:55

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Någon som kan hjälpa mig hur jag kopplar för att få ljud i de bakre trådlösa högtalarna? Håller på att bli galen :).

<{POST_SNAPBACK}>


jag bara gjorde exakt enligt manualen punkt för punkt. funkar inte det kanske det är något fel på den?!

#17

Postad 05 januari 2007 - 14:41

altono
  • altono
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej!

måste man ha audiokablar mellan hemmabion och tvn för att få ljud från hemmabion när man kollar via digitalboxen om man har kopplat med en hdmi kabel mellan tvn och hemmabion? digitalboxen är kopplad med scart.

Hdmi kabeln ska väl överföra båda bild och ljud. Får det iaf inte att funka utan audiokablar iaf.
För att det ska bli ljud så måste den stå på aux och det är väl audiokablarna som jag har satt i?

Någon som kan förklara?

Redigerat av altono, 05 januari 2007 - 17:57.


#18

Postad 06 januari 2007 - 13:01

Pax81
  • Pax81
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Det är hdmi-ut på hemmabion och hdmi-in på tv'n. Ljudet kan alltså inte gå ut genom hdmi-in på tv'n och in på hdmi-ut på hemmabion. Signalerna går från hemmabion till tv'n, enkel väg. Så du får koppla ljudet som du har från tv'n eller direkt från boxen till hemmabion.

#19

Postad 08 januari 2007 - 10:02

exiz
  • exiz
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Hej..!
Köpte detta system igår och det funkar verkligen jätte bra men vart lite besviken över css skyddet som gör det omöjligt att spela backup filmer mm.. så jag undrar om någon vet om man kan kringå det på något sätt...

#20

Postad 11 januari 2007 - 22:08

Alexandra
  • Alexandra
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Jag köpte detta system för några månader sen. Det har varit problem hela tiden med systemet. Idag hämtade jag ut det och då har den varit på reparation i 2 månader. Menyerna var jättesega, dålig bild, kasst ljud. Allmän skit. Fick ett helt nytt system som ersättning.

Förstärkaren började låta direkt, den hackade och lät underligt. Mekaniskt ljud... Startade om den och sen dess har det inte låtit något ( några timmar)

vet inte riktigto m jag kan rekommendera det. det är snyggt iaf o matchar samsung 42 tvn med pianolack jag har <_<

#21

Postad 11 januari 2007 - 22:09

Alexandra
  • Alexandra
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Det är hdmi-ut på hemmabion och hdmi-in på tv'n. Ljudet kan alltså inte gå ut genom hdmi-in på tv'n och in på hdmi-ut på hemmabion. Signalerna går från hemmabion till tv'n, enkel väg. Så du får koppla ljudet som du har från tv'n eller direkt från boxen till hemmabion.

<{POST_SNAPBACK}>

hej. hur menar du med backupskivor? jag kan spela brända dvd filmer på min.

#22

Postad 12 januari 2007 - 00:06

exiz
  • exiz
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
hej jo jag menar brända filmer det står nått att den inte kan spela prohibited disc lr nått sånt...

#23

Postad 14 januari 2007 - 00:21

Firre77
  • Firre77
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Hej på er alla samsung ht-xq100 ägare.

Behöver eran hjälp med en sak.

Jag packade upp mitt system innan i dag, men tycker det låter väldigt mycket.
Bortsett från fläkt ljudet har jag även ett annat mycket irriterande ljud. Vet dock inte om det är fläkten eller mer ett surrande från kanske en konding eller något.

Har systemet i sovrumet, men att sova med det igång är helt uteslutet.
Även i tysta perioder i en film gör sig ljudet ihågkommet.

SÅ... är jag känslig?? eller är detta ljud överlag för alla samsung ht-xq100???

Blir oehört tacksam om alla samsung ht-xq100 ägare kunde stoppa örat vid sitt system. Tack tack!!!

Tack igen... Jesper

#24

Postad 14 januari 2007 - 00:58

Barrracuda
  • Barrracuda
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
tja!


Köpte mitt HT-XQ100 för nån dryg månad sedan. Hade lite problem med den trådlösa, då den inte fick nån kontakt med hemmabiot. Efter några turer till återförsäljaren så fick jag äntligen både nytt hemmabio och ny trådlös mottagare. Nu fungerar den klockrent.

Enda problemet jag har nu, är att den inte spelar mina brända dvd-skivor.
En enda film fungerade.. resten står det "prohibited disc...."

Tycker det är konstigt, det står ändå under teknisk data att den ska spela alla DVD-R skivor.
Återförsäljaren säger också den ska spela brända dvdfilmer, men icke!

Någon som vet vad felet är?
Är det någon inställning på bränningen?


// Barra

#25

Postad 14 januari 2007 - 01:01

Barrracuda
  • Barrracuda
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Det här med att din hårddisk inte fungerar ihop med Samsung HT-XQ100 kan nog ha att göra med att den endast klarar av att läsa från hårddiskar formaterade i FAT32 och inte NTFS.

<{POST_SNAPBACK}>



Hur kopplar man hårddisken till hemmabiot?

// Barra

#26

Postad 14 januari 2007 - 11:47

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

  • 413 inlägg
  • 0

Det här med att din hårddisk inte fungerar ihop med Samsung HT-XQ100 kan nog ha att göra med att den endast klarar av att läsa från hårddiskar formaterade i FAT32 och inte NTFS.

<{POST_SNAPBACK}>



Hur kopplar man hårddisken till hemmabiot?

// Barra

<{POST_SNAPBACK}>


USBporten?

#27

Postad 15 januari 2007 - 10:40

rob08
  • rob08
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har en Samsung 40-R72 tv + en HD860 (se nedan)





Jag vill dock ha hembioljud och såg detta system som verkar passa designmässigt. Har dock några frågor, hoppas nån kan hjälpa


1. Måste man använda dvd-spelaren som följer med detta system eller kan jag använda min hd860?
(om inte, vet nån nåt hembiosystem som funkar ihop med hd860?)

2. Om man nu måste använda dvdspelaren i systemet, är den regionsfri? går den att göras regionfri?

#28

Postad 15 januari 2007 - 22:18

Barrracuda
  • Barrracuda
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

USBporten?

<{POST_SNAPBACK}>



Försökt med det, men inget händer.

#29

Postad 16 januari 2007 - 08:22

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

USBporten?

<{POST_SNAPBACK}>



Försökt med det, men inget händer.

<{POST_SNAPBACK}>


Koppla in hårddisken i USB-porten. Tryck sedan på USB på fjärrkontrollen. Har du rätt kanal på din TV så dyker där upp en meny där du ser vad som finns på din hårddisk. Bläddra med pilarna och välj med enter. Det enda problemet är att spelaren inte läser diskar som är formaterade i NTFS utan bara i FAT32.

#30

Postad 16 januari 2007 - 19:38

PeterBjorkman
  • PeterBjorkman
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej

Någon som lyckats montera av fotstöden till fronthögtalarna. Pratat med Samsung support som säger att man ska dra dem snett bakåt men jag lyckas inte. Tar i ganska mycket och man vill ju inte göra sönder dem? Någon?

Mitt system låter ganska mycket också, är det någon som har ett system som inte låter mycket eller gör alla det? Mitt hör man tydligt då det är tyst!

#31

Postad 16 januari 2007 - 21:21

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Hej

Någon som lyckats montera av fotstöden till fronthögtalarna. Pratat med Samsung support som säger att man ska dra dem snett bakåt men jag lyckas inte. Tar i ganska mycket och man vill ju inte göra sönder dem? Någon?

Mitt system låter ganska mycket också, är det någon som har ett system som inte låter mycket eller gör alla det? Mitt hör man tydligt då det är tyst!

<{POST_SNAPBACK}>


mkt o mkt?! fläkten hörs lite om det är helt tyst! men är man inte sjukt känslig så störs man väl ändå inte B)

jag tycker iallafall systemet är prisvärt! assnygg design och hyfsat ljud till det priset hittar man inte. sluta klaga o lägg till mer pengar så får ni ett bättre system!!

#32

Postad 17 januari 2007 - 13:09

Unregistered2e1d849b
  • Unregistered2e1d849b
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Det låter inte mycket, verkar vara mycket gnäll på ljudet...
fotstöden till fronthögtalarna hur tar man av dom!?

#33

Postad 17 januari 2007 - 16:25

PeterBjorkman
  • PeterBjorkman
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Bifogad fil  ht_xq100_f_l.jpg   18,55K   6 Antal nerladdningar

SilverPower Postat Idag, 13:09
  Det låter inte mycket, verkar vara mycket gnäll på ljudet...
fotstöden till fronthögtalarna hur tar man av dom!?


Fotstöd, stativ ja dem som gör att man kan ställa fronthögtalarna på en tv-bänk. Fick inte du sådana till ditt system eller??

#34

Postad 17 januari 2007 - 17:23

Unregistered2e1d849b
  • Unregistered2e1d849b
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Klart jag fick fotstöd, stativ till! Men jag vill inte ha dom på tv-bänken ska upp på vägen så stativen ska av... vill inte ta i för hårt! Någon som vet hur man gör!?

#35

Postad 18 januari 2007 - 14:38

PeterBjorkman
  • PeterBjorkman
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Ok, sorry fattade fel. Vi har samma problem du och jag, vill också ha upp dem på väggen!

#36

Postad 19 januari 2007 - 11:11

Unregistered2e1d849b
  • Unregistered2e1d849b
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
okej ingen fara! Vet du hur man får av stativen?

//SP

#37

Postad 21 januari 2007 - 13:38

PeterBjorkman
  • PeterBjorkman
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Nej, har nu två alternativ, åka till samsungs service partner och be dem ta av stöden eller så sågar jag av skiten för nu vill jag ha upp frontarna på väggen.

#38

Postad 21 januari 2007 - 20:34

exiz
  • exiz
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
hej.....det är bara att dra bort stöden...var inte rädd att de ska gå sönder utan dra ner bara

#39

Postad 21 januari 2007 - 22:12

polarn
  • polarn
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Mina stöd var det inga problem alls att ta av, bara att dra av dom.

Ett par saker som jag stör mig på är:

när jag kollar DIVx filmer från hårddisk så har den problem med kamerasvepningar, och sådant när mycket händer på skärmen... den 'laggar'. Lite synd att den inte har kraft för att köra DIVX flytande(för det mesta går det bra dock).

Sen undrar jag om det går att få bort det störiga på stereon när man kollar på film. Det ser ut såhär:

* (*) ((*)) (((*))) ((((*))))

Ser lite ut som den letar radiostationer eller nåt, det är lite störande när man ser på film. Någon som vet hur man tar bort det? :)

Annars e ja toknöjd med den. har för övrigt 2.1 systemet men jag antar att det är samma förutom det.

#40

Postad 22 januari 2007 - 12:54

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Mina stöd var det inga problem alls att ta av, bara att dra av dom.

Ett par saker som jag stör mig på är:

när jag kollar DIVx filmer från hårddisk så har den problem med kamerasvepningar, och sådant när mycket händer på skärmen... den 'laggar'. Lite synd att den inte har kraft för att köra DIVX flytande(för det mesta går det bra dock).

Sen undrar jag om det går att få bort det störiga på stereon när man kollar på film. Det ser ut såhär:

*    (*)    ((*))    (((*)))    ((((*))))

Ser lite ut som den letar radiostationer eller nåt, det är lite störande när man ser på film. Någon som vet hur man tar bort det?  B)

Annars e ja toknöjd med den. har för övrigt 2.1 systemet men jag antar att det är samma förutom det.

<{POST_SNAPBACK}>


på min visas själva EQ:n när man spelar skivor och filmer. lite störigt att man inte kan se tiden i displayen istället, eller kan mna det? nån som vet?

#41

Postad 22 januari 2007 - 17:24

Unregistered2e1d849b
  • Unregistered2e1d849b
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Har provat dra hårt i stöden får inte av dom... ska man dra hårt så in i helv*te för att få av dom, snabb hjälp behövs...

#42

Postad 22 januari 2007 - 20:04

Alexandra
  • Alexandra
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Står det inte på era högtalare att dem "not are removable". Så står det iaf på mina.

Lägger man huvudet nära förstärkaren hör jag också ljud, men inget som jag stör mig på.

Skulle också vilja veta hur man får bort de där strecken på förstärkaren. vet att man på något sätt kan göra så att endast tiden visas.

#43

Postad 23 januari 2007 - 09:11

Tatanka
  • Tatanka
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

tja!


Köpte mitt HT-XQ100 för nån dryg månad sedan. Hade lite problem med den trådlösa, då den inte fick nån kontakt med hemmabiot. Efter några turer till återförsäljaren så fick jag äntligen både nytt hemmabio och ny trådlös mottagare. Nu fungerar den klockrent.

Enda problemet jag har nu, är att den inte spelar mina brända dvd-skivor.
En enda film fungerade.. resten står det "prohibited disc...."

Tycker det är konstigt, det står ändå under teknisk data att den ska spela alla DVD-R skivor.
Återförsäljaren säger också den ska spela brända dvdfilmer, men icke!

Någon som vet vad felet är?
Är det någon inställning på bränningen?


// Barra

<{POST_SNAPBACK}>



Hej,

Jag har exakt samma problem som du. I manualen så står det att det inte går att spela skivor som inte har CSS (Content Scrambling System, stavning?). När jag försöker spela en bränd film så står det bara Prohibited Disc, är det någon som vet om/hur man tar sig runt detta? Dom som får det att fungera med brända filmer, hur gör ni om man får fråga?

Tacksam för svar.

//Henrik

#44

Postad 23 januari 2007 - 09:30

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

tja!


Köpte mitt HT-XQ100 för nån dryg månad sedan. Hade lite problem med den trådlösa, då den inte fick nån kontakt med hemmabiot. Efter några turer till återförsäljaren så fick jag äntligen både nytt hemmabio och ny trådlös mottagare. Nu fungerar den klockrent.

Enda problemet jag har nu, är att den inte spelar mina brända dvd-skivor.
En enda film fungerade.. resten står det "prohibited disc...."

Tycker det är konstigt, det står ändå under teknisk data att den ska spela alla DVD-R skivor.
Återförsäljaren säger också den ska spela brända dvdfilmer, men icke!

Någon som vet vad felet är?
Är det någon inställning på bränningen?


// Barra

<{POST_SNAPBACK}>



Hej,

Jag har exakt samma problem som du. I manualen så står det att det inte går att spela skivor som inte har CSS (Content Scrambling System, stavning?). När jag försöker spela en bränd film så står det bara Prohibited Disc, är det någon som vet om/hur man tar sig runt detta? Dom som får det att fungera med brända filmer, hur gör ni om man får fråga?

Tacksam för svar.

//Henrik

<{POST_SNAPBACK}>


ja det hade varit bra om man hade kunnat gå runt det! har testat en divX film utbränd på CDskiva, resultat = prohibited disc. En film köpt i peking, resultat = no disc.
???

#45

Postad 24 januari 2007 - 10:02

Tatanka
  • Tatanka
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

tja!


Köpte mitt HT-XQ100 för nån dryg månad sedan. Hade lite problem med den trådlösa, då den inte fick nån kontakt med hemmabiot. Efter några turer till återförsäljaren så fick jag äntligen både nytt hemmabio och ny trådlös mottagare. Nu fungerar den klockrent.

Enda problemet jag har nu, är att den inte spelar mina brända dvd-skivor.
En enda film fungerade.. resten står det "prohibited disc...."

Tycker det är konstigt, det står ändå under teknisk data att den ska spela alla DVD-R skivor.
Återförsäljaren säger också den ska spela brända dvdfilmer, men icke!

Någon som vet vad felet är?
Är det någon inställning på bränningen?


// Barra

<{POST_SNAPBACK}>



Hej,

Jag har exakt samma problem som du. I manualen så står det att det inte går att spela skivor som inte har CSS (Content Scrambling System, stavning?). När jag försöker spela en bränd film så står det bara Prohibited Disc, är det någon som vet om/hur man tar sig runt detta? Dom som får det att fungera med brända filmer, hur gör ni om man får fråga?

Tacksam för svar.

//Henrik

<{POST_SNAPBACK}>


ja det hade varit bra om man hade kunnat gå runt det! har testat en divX film utbränd på CDskiva, resultat = prohibited disc. En film köpt i peking, resultat = no disc.
???

<{POST_SNAPBACK}>


Jag kan spela en dvd-skiva innehållande divx-filer. Detta går bra men är inte speciellt lockande för mig. Jag vill fan kunna spela filmer som är kopierade. Blir nog att snacka med försäljaren eftersom denna lovade att spelaren kunde spela allt! För mig så försvinner mycket av användningsområdet för hela systemet om detta inte är möjligt. Jag menar, jag har en fristående dvd-spelare som klarar av att spela kopierade filmer men genom denna så kan jag inte får något 5.1-ljud eftersom förstärkaren inte har någon ingång för detta.

Om någon vet något sätt att komma runt detta så snälla upplys oss.

Tack!

//Henrik

#46

Postad 24 januari 2007 - 10:11

Spearone
  • Spearone
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Nå hur är det? Är det nån som vet om man kan stänga av displayinfernot, inte bara dimma ner den?

#47

Postad 24 januari 2007 - 21:43

Mac I am
  • Mac I am
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej! följd denna tråd ett tag och köpte till slut det vita 5.1 systemet från TechniStore. Kommer hem och tar för givet att den inte skall läsa mina brända DVD-kopior. Men det gör den , utan problem!!!
Inte gjort några inställningar alls utan den läser allt jag matar i. Använt "dvd-shrink" i bland i hop med "anyDvd" Verkar som vissa av er har problem med brännt och andra inte? Undrar om det är maskinen eller skivorna och hur man brännt? skulle vissa system vara utan kopierings scrambler och andra inte?

Största irritations momentet är att den defaultar alla inställningar när man släcker strömmen till den
någon funnit lösning?
###### va snygg den blir mot valnöts färgad fondvägg
Marcus

#48

Postad 27 januari 2007 - 13:10

Tatanka
  • Tatanka
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Hej! följd denna tråd ett tag och köpte till slut det vita 5.1 systemet från TechniStore. Kommer hem och tar för givet att den inte skall läsa mina brända DVD-kopior. Men det gör den , utan problem!!!
Inte gjort några inställningar alls utan den läser allt jag matar i. Använt "dvd-shrink" i bland i hop med "anyDvd" Verkar som vissa av er har problem med brännt och andra inte? Undrar om det är maskinen eller skivorna och hur man brännt? skulle vissa system vara utan kopierings scrambler och andra inte?

Största irritations momentet är att den defaultar alla inställningar när man släcker strömmen till den
någon funnit lösning?
###### va snygg den blir mot valnöts färgad fondvägg
Marcus

<{POST_SNAPBACK}>


Hmm, konstigt att det fungerar för vissa. Jag har använt Nero tidigare när jag brände img-filer, nu för tiden använder jag mig av K3b. Inget av detta verkar fungera. Iofs så borde väll CSS-skyddet vara borttaget redan när img-filen bränns så jag kan inte se att olika program skulle kunna göra saken bättre, men vad vet jag. Ingen annan som har någon idé?

Tack
//Henrik

#49

Postad 29 januari 2007 - 20:05

PeterBjorkman
  • PeterBjorkman
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Alexandra Postat Jan 22 2007, 20:04 
  Står det inte på era högtalare att dem "not are removable". Så står det iaf på mina.


Står det inte även "Grills" för som betyder högtalargaller??

perpelle Postat Jan 22 2007, 12:54 

på min visas själva EQ:n när man spelar skivor och filmer. lite störigt att man inte kan se tiden i displayen istället, eller kan mna det? nån som vet?


EQ:n och EQ:n, tror att det är någon slinga som visas och inte själva EQ:n vilket gör det ganska löjligt så tiden hade ju vart lite mer intressant!!

#50

Postad 30 januari 2007 - 20:42

soulseeker
  • soulseeker
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
behöver veta lite från er andra användare av detta systemet.
När jag packade upp första systemet jag hade hemma så pep det så inne i ****. Läst här att vissa har problem med fläkten eller tycker den stör lite. Och visst hör man fläkten men det va enligt mig inte störigt. MEN...detta "electronic buzz" ljudet va helt förskräckligt.
Så det blev att packa ner allt igen *vilket gjorde ont för det är ju sååå extremt coolt/snyggt/sexigt*.
Fick hem ett nytt...vad händer då...
jo samma ljud igen från förstärkaren. Det är inte fläkten. Det låter som ett högspänningsskåp. Undrar om ni kan höra nått om ni lägger huvudet mot enheten eller i allmänhet. Det är störigt i tysta partier på filmer.
Jag har en nackdel för mitt rum är väldigt tyst, finns inga fläktar eller nära kök eller något. Men jag har ändå en dator igång och det ljudet gick rakt igenom datorns 4 fläktar.
Som sagt, det är inget fläktljud men om ni kan säga om ni också har nått elektroniskt oväsen från era apparater så hade jag varit tacksam för då lutar det mot att jag tyvärr får ta nått annat system.
För övrigt bortsätt från detta så har detta systemet ett riktigt mäktigt ljud. För de pengar man lägger så blir man riktigt impad och att den vunnit ELSA award eller va det hette är verkligen inget man blir förvånad över. Måste jag byta så kommer jag bli riktigt ledsen kan jag säga.
Så inget negativt om ljudet från maskinen...ljudet i maskinen är däremot värre...i enbart mitt fall hoppas jag verkligen för jag vill ha detta snygga systemet med überljud för sin prisklass.

Redigerat av soulseeker, 30 januari 2007 - 20:46.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.