Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung HT-XQ100

114 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 31 januari 2007 - 13:09

MagnusBernhardsson
  • MagnusBernhardsson
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
jag har ett system ouppackat som jag fick i bonus från jobbet

funkar ljudet att ha som stereo ljud också? har store brosan till det här systemet och de är ju sjukt bra

#52

Postad 31 januari 2007 - 22:55

Mac I am
  • Mac I am
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Nä nått vinande/pipande/sjukt ljud har jag icke hört från min??!!?? Visst brummar fläkten men inte stördet mig. Att du skulle fått två defekta på raken låter osannolikt. Inget knas med elen hemma, har du provat olika elutag. hade en gång en stärkare som skrek i ett utag men inte i ett annat?? vad för skivor har du matat den med? Och inte kan det väl inte vara så att japsen skickat en laddning spelare till sverige som skulle till något lågspänningsland? Nä så kan väl inte vara.
Lycka till
Marcus

#53

Postad 01 februari 2007 - 12:59

soulseeker
  • soulseeker
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
har testat olika uttag hemma och till och med testat i andra hus och hos min kompis som bor i lägenhet och den låter lika mycket. Vill inte smutskasta den jag köpt den hos men börjar också ifrågasätta vad dom får sina system från. Menar det är ingen liten kedja och dom lokala killarna här är schyssta som smör. Men när jag packade upp första så va påsarna upprivna där sladdar låg och när jag packar upp nästa så är påsarna sönder och det är en repa på framsidan. På det andra så fanns inga sånna där metalband som binder samman sladdar heller för nån hade bara snurrat ihop sladden och gjort en knut. Det händer inte hos japanerna kan jag säga. Bör nämnas att det var en repa på ena fronthögtalaren på första. Antagligen någon som haft svårt att få av stativet. Alltså små jack snarare än repor som om nån kört in en skruvmejsel. Hur gör man egentligen? Kan det vara så att det gått ut en defekt sändning med högtalarstativ som är fast. Drog ner och snett ner fram/bak och drog hårt men sen vågade jag inte mer för så svårt ska det inte vara.

På det andra systemet jag har hemma så sitter även "joysticken" på dvdenheten helt löst vilket den inte gjorde det första. Jag är helt förvirrad nu.

Att jag fått två använda produkter på raken är det ingen tvivel om men att få två defekta? Fläkten hör jag men det är typ som min datorfläkt fast mycket lägre. Men det är inte elskåpsljudet. Det du sa om att det kanske kommit en fel-last låter inte helt fel faktsikt. Att fel komponenter har hamnat i fel maskiner eller fel maskiner i fel lådor kanske.
Blir verkligen frustrerad nu men jag kan ju säga att jag aldrig hört något system som låtit såhär innan. Jättestörigt i tysta partier. Blir nog att lämna tillbaka och gå till en annan försäljare. För det är top notch annars. Och det finns verkligen inte någon som har lika mycket otur som jag.

Datorn byts nu för att dvdspelaren pajar alla skivor och fått fel grafikkort.
Tvn jag beställt skulle kommit för 3 veckorsen.
Hemmabiosystemet byts andra gången.

Om det finns en gud så gillar han fan inte prylbögar :)

PS. den låter vad du än gör, även om du inte har skivor i. Den första jag hade lät extra mycket när man bytte ljudläge från prologic till cinema movie stereo osv.
PS2. Ja man kan köra den i stereo och pro logic för att få lite olika effekter på stereokällan

Redigerat av soulseeker, 01 februari 2007 - 14:26.


#54

Postad 01 februari 2007 - 23:30

Mac I am
  • Mac I am
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Du bör kräva totalt villkors lös återbetalning och kompensation för utlägg om du rest fram och till baka till butiken eller dyl!! Fan va arg jag blir att dom använt grejorna helt oacceptabelt!!
Snälla du bli arg och agera!!
Sen skaffar du ett fungerande system och joinar gänget,
Lycka till Marcus

#55

Postad 02 februari 2007 - 13:36

soulseeker
  • soulseeker
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag gick ner och va förbannad och sa att detta är använt och att jag betalt för en NY vara.
Tonen blev sådär lagom rolig.
Dom sa att paketet kom direkt från samsung vilket verkar vara ren bullshit. Antingen håller samsung på me nått fluffens eller så gör butiken det men jag tror ju hellre det är butiken.
Fick inget nytt paket från dom (inte för att jag ville ha det) och dom sa med snäsig röst att vi tar en återbetalning.
Så den biten va ju iaf bra men sättet man blev behandlad på va fan oroväckande.
Va nere dagen innan och sa att det andra systemet hade varit uppackat och fick ett "det tror vi inte det minsta på". Menar vad har jag för anledning att ljuga för.
Tur jag inte bestämde mig för att köpa tv:n från dom. 2 av dom som jobbar där är skitsnälla, dom 2 andra försöker man undvika men nu fanns bara dom där.

Förvisso så fick jag mina pengar tillbaka men att man inte lyssnar på kunden när han säger att påsarna va öppna och att sladdarna va bara ihopvirade på nått halvdant sätt och allt annat med repor och sen så ljudet och dom säger inte ens att dom ska titta eller något. Dom tar förgivet att jag ljuger?? Tro fan man vill ha en splitter ny vara när man betalar för en. Är så ###### förbannad.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen undrar jag en liten sak. Vad är skillnaden mellan htxq100t och htxq100w och htxq100?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fick iaf tillbaka pengarna som sagt och även om det va två använda paket så kan jag inte säga att jag klagar helt på butiken men den ###### idioten jag fick återköpet av kunde ju va lite mer intresserad av om det är använda produkter...om inte för kundens skull så för butikens skull menar vafan ska folk tro när dom får öppna produkter?

Nån som vet nån bra affär i halland/norra skåne där man kan köpa som inte är nån megakedja som skiter i kunden?
Fick ju ändå lyssna på ljudet så...I'll be joining the gang soon ;)

#56

Postad 02 februari 2007 - 18:25

jules
  • jules
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Har provat dra hårt i stöden får inte av dom... ska man dra hårt så in i  helv*te för att få av dom, snabb hjälp behövs...

<{POST_SNAPBACK}>

Precis som du, riktigt less på att stöden på left/right högtalarna sitter som berg...

#57

Postad 03 februari 2007 - 14:18

Mac I am
  • Mac I am
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen undrar jag en liten sak. Vad är skillnaden mellan htxq100t och htxq100w och htxq100?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Skickade mail till samsung med just dessa frågor. 100W=vitt/t=svart, nästan 100%att detta stämmer. men sen finns systemet i ytterligare ett utförande, nämnligen med pelarhögtalare runt om. Icke snyggt om jag får tycka.
MArcus

#58

Postad 06 februari 2007 - 11:45

Unregistered322fc921
  • Unregistered322fc921
  • Lärjunge

  • 267 inlägg
  • 0
[/quote]

Jag kan spela en dvd-skiva innehållande divx-filer. Detta går bra men är inte speciellt lockande för mig. Jag vill fan kunna spela filmer som är kopierade. Blir nog att snacka med försäljaren eftersom denna lovade att spelaren kunde spela allt! För mig så försvinner mycket av användningsområdet för hela systemet om detta inte är möjligt. Jag menar, jag har en fristående dvd-spelare som klarar av att spela kopierade filmer men genom denna så kan jag inte får något 5.1-ljud eftersom förstärkaren inte har någon ingång för detta.

Om någon vet något sätt att komma runt detta så snälla upplys oss.

Tack!

//Henrik

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Jag äger storebror till detta system och för att spela backup skivor måste man bränna om dem med ett program som skriver om css:en. Jag använder Nero Recode och det fungerar med alla filmer utan problem. Antar att dvd shrink etc borde fungera också.

/Niklas

#59

Postad 06 februari 2007 - 11:48

Tatanka
  • Tatanka
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
[quote name='Rbu' date='Feb 6 2007, 12:45 ']
[/quote]

Jag kan spela en dvd-skiva innehållande divx-filer. Detta går bra men är inte speciellt lockande för mig. Jag vill fan kunna spela filmer som är kopierade. Blir nog att snacka med försäljaren eftersom denna lovade att spelaren kunde spela allt! För mig så försvinner mycket av användningsområdet för hela systemet om detta inte är möjligt. Jag menar, jag har en fristående dvd-spelare som klarar av att spela kopierade filmer men genom denna så kan jag inte får något 5.1-ljud eftersom förstärkaren inte har någon ingång för detta.

Om någon vet något sätt att komma runt detta så snälla upplys oss.

Tack!

//Henrik

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Jag äger storebror till detta system och för att spela backup skivor måste man bränna om dem med ett program som skriver om css:en. Jag använder Nero Recode och det fungerar med alla filmer utan problem. Antar att dvd shrink etc borde fungera också.

/Niklas

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Tack, jag hittade en tråd i helgen som beskrev detta. Testade med Nero Recode och det funkade. Skitbra...nu är ju systemet användbart :)

Tack för hjälpen.

//Henrik

#60

Postad 06 februari 2007 - 18:47

Unregistered56e19bf2
  • Unregistered56e19bf2
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Tjo!

Har haft mitt system ett bra tag nu och har egentligen ingenting att klaga på. Här har ni lite info om de saker ni tagit upp:

. Ljudnivå: Störs ingenting av fläkten, hör den inte ens. Hörseln är det inget fel på men sedan finns det väl folk som är mer känsliga än mig. Jämfört med ex. XBox360 så är detta knäpptyst.

. Problem med att spela skivor: En vän till mig som har storebror till vårt system hade lite problem, hans lösning var att ta upp luren och ringa Samsung support och 15 min senare var det löst. Kommer inte ihåg exakt men det hade att göra med hur man brände skivorna. Personligen har jag inga problem med nedladdade filmer eller backupkopior på egna filmer på varken DVDR eller DVDRW.

. DivX-"lagg": Har tyvärr också detta problemet, dock är det nästan obefintligt sålänge man inte tankar ner HD-upplösta serier osv. Serier som ligger på ~100MB per 10min (standard) eller 1cd´s filmer (700MB) brukar funka fint. Lite irriterande men man kan inte få allt.

. Textning: Funkar kanon! Bara att slänga in en *.srt med samma namn som filmen/serien, glöm inte att ställa om till svenskt språk så den tar åäö osv. (Språkkod: 1516) Verkar dock inte klara kursiv stil (<i> text </i>)

. Regionshack: Finns (kommer inte ihåg i huvudet dock) och funkar kanonbra. Beroende på övrig utrustning så kan ni behöva ställa om från PAL till NTSC i spelaren (står hur man gör i manualen)
I mitt fal behövdes det för att få lika bra bild på NTSC (R1) som PAL (R2). (Blev lite mer pixligt annars)

I övrigt är det verkligen ett kanonsystem som låter väldigt bra och som alla andra högtalare så blir dom bättre efter ett par veckors spelande. Riktigt bra djup i basen och rent ljud, funkar även fint i stereo.

Ni som har frågor och problem (stativen, CSS, ljudnivå osv) ring till supporten! Dom kan garanterat svara på era frågor och hjälpa till. Förstår inte varför folk drar sig för att ringa dit så fort man får problem? VÅGA RINGA! :unsure:

Mvh

Ruskpr1ck

Redigerat av Unregistered56e19bf2, 06 februari 2007 - 18:53.


#61

Postad 07 februari 2007 - 00:00

Gundulf
  • Gundulf
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Någon som kan hjälpa mig hur jag kopplar för att få ljud i de bakre trådlösa högtalarna? Håller på att bli galen :unsure:.

<{POST_SNAPBACK}>


jag bara gjorde exakt enligt manualen punkt för punkt. funkar inte det kanske det är något fel på den?!

<{POST_SNAPBACK}>


Hej,

jag märker att ingen har svarat på era problem med att få igång de bakre trådläsa högtalarna. Det tog mig ett tag att lista ut vad felet var och jag kan lova att ni har intryckta stift i RF-delen då manualen beskriver åt vilket håll man ska trycka in kortet. Manualen har tryckfel, man ska vända kortet. I mitt fall och säkert i erat fall så måste enheten in för reparation. I affären som jag lämnade in min enhet till hittade säljarna fel på två st demoex som de inte heller hade fått i gång :P

Samsung verkar tjafsa om vem som ska stå för reparationen men expert där jag köpt enheten ifrån säger att jag ska bli skadeslös oavsett. Att man överhuvudtaget kan trycka in RF-delen fel och därmed skada stiften är en dålig konstruktion men bortsett från det är anläggningen kanon för prisläget.

Gundulf

#62

Postad 13 februari 2007 - 16:43

shady_slim
  • shady_slim
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej!!

Jag har nu läst igenom den här tråden och tänkte ge mina synpunkter. Har haft Samsung HT-QX100 i en månad och är nöjd. Jag har inte haft några fel, inte irriterat mig på ljudnivån på fläkten eller nått sånt. Det jag använder absolut mest är usb-host funktionen. Laddar ner divx som jag lägger på usb-sticka och kollar på, klart smidigare än att hålla på och bränna skivor och funkar verkligen klockrent om man som jag har datorn i ett annat rum. Jag har dock upplevt "laggen" som någon beskrev, men på de flesta långfilmer ~700mb per 1h30min film så är det inget problem. Klart sweet att se divx via hdmi.

Det finns egentligen bara två grejer som jag irriterat mig på hittills, båda går nog att göra något åt men har inte orkat läsa in mig på det ännu. Dels EQ:n, störtlöjligt med en falsk EQ på displayen... vad tjänar det till? Dels att jag tycker basen är grymt överdimensionerad när jag lyssnar på musik, har testat de olika preinställda EQ lägena som pop, hall etc... men alla resulterar i att hela rummet skakar på relativt normal volym. Det låter inte bra helt enkelt.

Är det någon som hade erfarenhet av hur man gör den regionsfri? Har en hel del regionsfria skivor som vore kul att kunna se. Hjälper supporten till med en sån fråga? :)

Stort tack för tipset om subtitels också.

Har inte kollat så mycket på trådlösa sändingen till bakhögtalarna, hur funkar den... hur stor är lådan som man kopplar in dom (bakhögtalarna) i? Vad är bästa pris på en sån?

#63

Postad 13 februari 2007 - 20:01

Unregistered56e19bf2
  • Unregistered56e19bf2
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Hej Slim! :)

Hade också lite "problem" med basen i början men den blev lite rappare när jag spelat in systemet, dock sänkte jag helt enkelt effekten på basen så funkade det kanonbra. Håller med om att den låter lite väl mycket i utgångsläget.

Ang. trådlösa sändningen så visst är det smidigt men man får ju lik förbannat dra kablar från högtalarna till den trådlösa mottagaren, har inga problem med att dra kablar längs golvet, isåfall är det kablarna som får gå via väggen till bakhögtalarna som stör mig personligen, tyvärr hjälper ju det inte med trådlöst då. Den är inte så värst stor och verkar funka kanon för dom som testat iallafall.

Som avslutning så slänger jag med regionshacket också :) (Och nope, supporten kan inte hjälpa dig med det, dom har iaf inte fått någon information i ämnet via Samsung själva)

1. Ta bort eventuell skiva i spelaren
2. Stäng av systemet och dra ut nätkabeln
3. Vänta 30 sek och koppla in nätkabeln igen
4. Sätt på spelaren med fjärrkontrollen och vänta tills det står "NO DISC"
5. Tryck på "ENTER" på fjärrkontrollen (Det kommer inte stå nåt på displayen)
6. Tryck 8, 4, 2, 6, 9 på fjärrkontrollen (Det kommer inte stå nåt på displayen)
7. Tryck på "ENTER", systemet kommer automatiskt att stänga av sig
8. Sätt på systemet igen
9. Stäng av systemet igen
10. Stäng av systemet igen
11. Sätt på systemet igen

VOILÁ!

Kan tipsa om att mixtra lite med NTSC och PAL också när du kollar NTSC-filmer (R1 US exempelvis)
På min TV (LG42PX4RV) via HDMI så blev det lite "pixligt" när man kollade NTSC-filmer men det löste jag genom att välja till NTSC istället (Utan att PAL-filmer blev sämre). Står hur man gör det i manualen. Men som sagt, kan bero på vad du har för TV och hur den tar emot signalerna.

Mvh

ruskpr1ck

#64

Postad 14 februari 2007 - 10:27

shady_slim
  • shady_slim
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej Ruskprick!

Tack för ditt utförliga svar!!

Jättetack för tipset om hur jag gör den regionsfri! Jag ska mixtra lite med NTSC / PAL inställningarna sen. Jag har en LG 37LC3R, visar sig hur det blir. :)

Ställde in effekten på basen igår och är ganska nöjd, hur menar du när du säger "spela in systemet"?

Jag skippar nog trådlösa bakhögtalare, känns inte riktigt värt det i mitt relativt lilla vardagsrum.

Någon som har nått bra tips på lister eller skenor man kan köpa för att dra sladd till bakhögtalare? Är det typ Clas Olsson som har sånt?

Hej svejs!

#65

Postad 14 februari 2007 - 18:03

Unregistered56e19bf2
  • Unregistered56e19bf2
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Ingen fara, alltid kul att hjälpa till!

"Spela in systemet", spela ett antal timmar (går ju av sig självt) så att allting "göttar till sig" så att säga :)
Finns flera anledningar till att det blir bättre efter ett tag. Handlar väl om allt från någon vecka till ett par månader beroende på hur mycket du spelar. Men du kan GARANTERAT höra stor skillnad om du skulle få hem ett nytt likadant system och koppla in det jämfört med högtalare som är inspelade.
Sök runt lite på forumet så finns det säkert trådar där det beskrivs varför, och bättre förklaringar än jag kan/orkar skriva ;)


Skenor hittar du lätt i välsorterade varuhus och byggaffärer osv (Coop Bygg, Clas Ohlson, Kjell o Co., Harald Nybord osv osv.)

Kom på en sak ang. din bas också, placeringen av just subwoofers är enormt viktig, du kommer höra stor skillnad om du flyttar runt den lite. Beroende på vilket ljud du vill ha och hur din lägenhet ser ut så kan du prova dig runt lite. Ett enkelt knep är att ställa suben där du vanligtvis sitter och kollar på film (ex. under soffan där du sitter eller på en platta du ställer på soffan), sedan går du runt i rummet och lyssnar där den låter som bäst så ställer du den där. Tvärtom helt enkelt. Borde fungera någorlunda bra.
Blir exempelvis en stor skillnad om du ställer den mot en vägg så den spelar rakt över rummet eller om du ställer den snett i ett hörn så inte ljudet studsar tillbaks mot suben.

Mvh

ruskpr1ck

#66

Postad 23 februari 2007 - 21:01

perzzan
  • perzzan
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hur har ni andra gjort på baksidan av enheten med sladdarna? Känns jättedumt att man nästan ska behöva vika hdmi kabeln för att få kåpan att sitta på bra.

Annars är jag ganska nöjd med produkten förutom att det dyker upp lite vita prickar (artifakter??) ibland som är måttligt störande. Någon mer som har samma problem?

Tillslut undrar jag bara om någon med säkerhet kan rekommendera ett visst bränn-Dvd märke som fungerar bra på maskinen.

Tack på förhand Daniel

#67

Postad 24 februari 2007 - 20:13

KobaX
  • KobaX
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
jag är väldigt intreserad av paketet men TVn jag söker ett system till är en bildrörs tv utan hdmi ingång och vad jag har förstått så finns dt inga scart kablar till HT-XQ100.. så är det som jag förmodar att jag inte kan använda detta system till min TV?

Redigerat av KobaX, 24 februari 2007 - 20:14.


#68

Postad 24 februari 2007 - 22:43

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
någon som testat plugga in en extern hårddisk och kört xvid film?? nyfiken på om subtitles funkar till i så fall??

#69

Postad 24 februari 2007 - 23:15

Unregistered001c7f99
  • Unregistered001c7f99
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Ang problem med bränt media - kan det ha något att göra med nedanstående som jag läste om HDMI på Toms hardware?
--klipp--
Kopieringsskydd (HDCP)
HDMI har licensierat ett inbyggt copyrightskydd som kallas High-Bandwidth Digital Content Protection (HDCP), som skapades av Intel som ett skydd mot stöld av filmer med mera. HDCP krävs på HD-mottagare eller DVD/HD-DVD/Bluray-spelare och recorders som använder HDMI.

http://www.tomshardw...17/hdmi-02.html

#70

Postad 25 februari 2007 - 22:16

Unregistered78f30789
  • Unregistered78f30789
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0


Nu har jag vart och lagt en beställning på detta system på Expert inklusive sändare för högtalarna ibak som ingick i priset för 5499.
Funderade först på att köpa lösa delar mm och bygga mig mitt egna hem bio system men känner att jag nog kommer klara mig fin fint med detta system ett tag iallafall, blir ju mycket bättre än vanliga tv ljudet som jag är van vid :rolleyes:

Å så passar d så fint till min R-tv ^_^

#71

Postad 28 februari 2007 - 15:50

Makedonii
  • Makedonii
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Står det inte på era högtalare att dem "not are removable". Så står det iaf på mina.

Lägger man huvudet nära förstärkaren hör jag också ljud, men inget som jag stör mig på.

Skulle också vilja veta hur man får bort de där strecken på förstärkaren. vet att man på något sätt kan göra så att endast tiden visas.

<{POST_SNAPBACK}>



det står GRILLS ARE NOT REMOVABLE de innebär att "grillen" kan inet tas bort på framsidan...de handlar inte om Foten

#72

Postad 02 mars 2007 - 08:53

exiz
  • exiz
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Hallå!
någon som löst problemet med CSS skyddet?
i början funkade alla brända filmer men nu kommer bara den dära rutan upp jäkligt störande..är väldigt nöjd annars men skyddet är ett hel*ete!

#73

Postad 06 mars 2007 - 11:07

KobaX
  • KobaX
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
hej jag har en fråga, om man använder detta system till en R7a och kopplar datorn till TVn genom VGA. Går det då att få ljud från detta systemet på dator bilden på TVn?

lite svårt att formulera men alltså om detta system är kopplat till en r7 genom HDMI går det då att få ljud till datorbilden som är kopplad till TVn genom VGA?

hoppas ni förstår och jag är tacksam för ett svar :(

Redigerat av KobaX, 06 mars 2007 - 11:08.


#74

Postad 08 mars 2007 - 00:33

Makedonii
  • Makedonii
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
jag undrar om man kan få ljud från DVD'n medans man tittar på tv. men då menar ja via HDMI kabeln?

Redigerat av Makedonii, 08 mars 2007 - 23:45.


#75

Postad 08 mars 2007 - 23:41

Makedonii
  • Makedonii
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Eureka! idag har jag lyckats ta bort fotstöden från framhögtalarna och jag har goda tips på hur ni gör det!

-Se bilden nedan:
1. Ställ högtalaren på golvet.
2. Trampa med båda fötterna på fotstöden ("grillen" vänd mot kroppen). (den gula)
3. Ta tag i högtalaren med båda händerna på undersidan av högtalaren. (den röda)
4. Dra snett mot magen (va inte rädd o ta i, variera styrkan försiktigt med en hårdare o hårdare drag)
5. När du tar i var försiktiga så att du inte får högtalaren i ansiktet lr ngt liknande :D

yes, så går det till. jag har även satt de upp på väggen, ska försöka lägga in några bilder så fort ja har gömt alla sladdar o snyggat till de i rummet :lol:

Bifogad fil(er)


Redigerat av Makedonii, 08 mars 2007 - 23:50.


#76

Postad 09 mars 2007 - 20:36

KobaX
  • KobaX
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Finns det ingen som vet eller kan informera om det inte finns något sätt eller om det går att få ljud från TVn till 5.1 systemet? dvs tex från digital-tv, dator, analogt etc ? är mkt tacksam för ett svar då jag mest kolla film dator -> tv genom vga och det skulle ju vara onödigt att köpa detta system om man inte kan få det att fungera till detta

#77

Postad 20 mars 2007 - 19:18

Miheisso
  • Miheisso
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag har samma problem som tidigare inlägg. Ligger inne med en CRT tv och därmed kräver jag en scart för att det ska fungera! Någon som vet?

Behöver även veta om jag kan koppla in min dators ljud till systemet?

Tacksam för svar

#78

Postad 22 mars 2007 - 08:56

WendelClark
  • WendelClark
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Hej har precis beställt paketet med trådlösa enheten!

Nu till min fråga vilken väg skall man stoppa in kortet för den trådlösa enheten finns det ngt märke eller ngt annat som ni kan ge tips om så man slipper sätta sönder stiften?

Ev. kan dom juh ha uppdaterat manualerna!!!!

#79

Postad 22 mars 2007 - 13:38

altono
  • altono
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej har precis beställt paketet med trådlösa enheten!

Nu till min fråga vilken väg skall man stoppa in kortet för den trådlösa enheten finns det ngt märke eller ngt annat som ni kan ge tips om så man slipper sätta sönder stiften?

Ev. kan dom juh ha uppdaterat manualerna!!!!

<{POST_SNAPBACK}>



Detta vill jag också veta så man inte förstör sakerna.

MVH Altono

#80

Postad 24 mars 2007 - 19:51

tolare
  • tolare
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag har nyss köpt en Samsung HT-XQ100 och när jag ska spela brända DVD kommer det en ruta med text, jag höll på att trycka på olika knappar men när jag tryckt på play och sedan stopp knappen var det bara att trycka på play igen så funkade det.

#81

Postad 26 mars 2007 - 10:46

Unregistered4acb255f
  • Unregistered4acb255f
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej,

Jag skulle aldrig rekomendera att köpa till de trådlösa bakre högtalarna då jag anser att det är lögn att kalla dessa trådlösa då man är tvingad att ha sladdar från de bakre till en stor ###### mottagare/sändare som ska stå någonstans vid de bakre högtalarna. Om man då vill sätta upp dessa på väggen försviner ju vitsen helt med trådlöst, då du måste ha sladd längs väggen. känner mig lurad av säljaren på Expert som är lika okunnig som jag :) ... Sen att mottagaren/sändaren är lika stor som min externa hårddisk gör ju inte saken bättre. Konstant lite brus i de trådlösa bakre får du också räkna med om du köper dessa!

Sen håller jag med någon annan som tidigare skrev om hdmi-kabeln som medföljer. Den måste vikas så den typ går av för att det ska vara möjligt att stänga det bakre skyddet. Nu förstår jag varför alla demoex ute i butikerna saknar bakre skydd. Jo för att de okunniga säljarna inte lyckats lista ut hur man stänger skyddet :rolleyes:

Har ej försökt att ta bort stativen till mina främre, men har fått mig ett par skratt när jag läste hur svårt det verkar vara för vissa att ta bort dessa. Det är humor det ;)

länk till en sida att göra detta system + flera regionsfria : http://www.videohelp...g XQ100&hits=50

Har som så många andra problem med mina brända skivor, vissa funkar å vissa inte. Ska testa att bränna med Nero Recode och se om det går bättre. återkommer med svar.

#82

Postad 28 mars 2007 - 22:04

tolare
  • tolare
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
För mig funkar det perfekt att bränna med Nero Recode :rolleyes:

#83

Postad 30 mars 2007 - 15:30

Firre77
  • Firre77
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

För mig funkar det perfekt att bränna med Nero Recode  :D

<{POST_SNAPBACK}>



Hur funkar detta program?? Jag har testat ALLT!! dvd Decrypter, DVDFab något prog som heter DVD region+CSS free m.m Från det att jag har en .img fil på disken så kan jag inte för allt i världen få den att spela på detta ###### system!!! suck.. antal timmars svärande o 20 dvd skivor färre på spindeln :-)

#84

Postad 31 mars 2007 - 10:29

Unregistered4acb255f
  • Unregistered4acb255f
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
har inte heller fått det att funka med nero. Ser filmerna direkt från datorn numera. med S-video. inte DVD kvalité men det duger åt mig, plus att man slipper bränna.

#85

Postad 31 mars 2007 - 11:11

FilipG
  • FilipG
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Var iväg och köpte detta systemet igår och kan tillägga att fläkten låter som en gammal avdankad Zundapp moppe ifrån 1976.
För ett system som kostar 5.500 spänn så tycker man ju dom kan sätta in en riktig fläkt och inte en som förstör hela ljdbilden. Utom om man krämar på som fan då, då hör man ju inget annat ändå, för kraften och ljudet i högtalarna är ruggigt bra för priset. Fast, om dom säger att fläktljudet är "working as intended" så kommer jag lämna tillbaks systemet.

Redigerat av FilipG, 31 mars 2007 - 15:50.


#86

Postad 02 april 2007 - 16:53

Jucky
  • Jucky
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Har precis fått tillbaka modulen för trådlösa bakhögtalare, då jag lämnade in dem eftersom de brusade hela tiden... kopplade i den, och döm av min förvåning då det fortfarande är ett konstant brus... ska det verkligen vara så???? Det förstör ju onekligen en del av filmtittandet????? Ni andra som har ett sånt här. har ni också ett brus i bakhögtalarna... har ni inte det åker jag tillbaka med den!

#87

Postad 03 april 2007 - 12:21

Unregistered4acb255f
  • Unregistered4acb255f
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
ja, det brusar som in i ****. Går inte att använda. Jag har kopplat ur mina och kör med sladd.
Så nu är min trådlösa enhet till salu, någon som är sugen efter denna "positiva" kritik? :)

#88

Postad 03 april 2007 - 13:30

Jucky
  • Jucky
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
haha det är sant alltså? kan inte tänka mig att Samsung kan ge ut en sån skit!? nåväl! tack så mycket för svaret iaf!

#89

Postad 04 april 2007 - 19:53

Jucky
  • Jucky
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
ok! kan inte riktigt acceptera att jag måste "skrota" trådlösa modulen... men men. Har du (eller någon?) koll vars man kan nå bra köpa högtalar kablar till den? gärna till schysst pris också!

#90

Postad 04 april 2007 - 21:00

tolare
  • tolare
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

För mig funkar det perfekt att bränna med Nero Recode   :D

<{POST_SNAPBACK}>



Hur funkar detta program?? Jag har testat ALLT!! dvd Decrypter, DVDFab något prog som heter DVD region+CSS free m.m Från det att jag har en .img fil på disken så kan jag inte för allt i världen få den att spela på detta ###### system!!! suck.. antal timmars svärande o 20 dvd skivor färre på spindeln :-)

<{POST_SNAPBACK}>


Du måste koda om filmerna med Nero Recode, DVD decrypter gör filmerna fria från CSS kod och kodfria skivor spelar inte HT-XQ100 upp.
Öppna Nero 7 från startmenyn välj Foto och Video sedan Nero Recode.
När programmet är öppnat välj Omkoda en hel DVD til DVD sedan Importera DVD, (Video_TS från HDD) sedan tryck på Nästa sedan Bränn. Nu ska skivan ha ett CSS kod igen och spelaren kan läsa skivan.

#91

Postad 23 april 2007 - 16:40

siralex32
  • siralex32
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Tjenare!

Hittar inget bra svar hur det blir om man kopplar datorn till anläggningen?
Får man samma kräm då också?
Låter fläkten mycket även vid datoranvändning också?

siralex32

#92

Postad 25 april 2007 - 22:13

Denkan
  • Denkan
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej! följd denna tråd ett tag och köpte till slut det vita 5.1 systemet från TechniStore. Kommer hem och tar för givet att den inte skall läsa mina brända DVD-kopior. Men det gör den , utan problem!!!
Inte gjort några inställningar alls utan den läser allt jag matar i. Använt "dvd-shrink" i bland i hop med "anyDvd" Verkar som vissa av er har problem med brännt och andra inte? Undrar om det är maskinen eller skivorna och hur man brännt? skulle vissa system vara utan kopierings scrambler och andra inte?

Största irritations momentet är att den defaultar alla inställningar när man släcker strömmen till den
någon funnit lösning?
###### va snygg den blir mot valnöts färgad fondvägg
Marcus

<{POST_SNAPBACK}>


Hmm, konstigt att det fungerar för vissa. Jag har använt Nero tidigare när jag brände img-filer, nu för tiden använder jag mig av K3b. Inget av detta verkar fungera. Iofs så borde väll CSS-skyddet vara borttaget redan när img-filen bränns så jag kan inte se att olika program skulle kunna göra saken bättre, men vad vet jag. Ingen annan som har någon idé?

Tack
//Henrik

<{POST_SNAPBACK}>



fick hem mitt system idag och tillsammasn med min Samsung LE-40R72 så kan det ju inte bli annat än snyggt.

Gällande ljudet - En XBOX 360s fläkt låter betydligt mycket mer än vad "huvudenheten" gör.

har varit lyckosam och haft en lättsam installation av systemet, inga problem med de "trådlösa" högtalarna heller.

enda problemet är att den inte vill spela vissa brända dvd skivor, som sagt, CSS- Skydd. måste gå att kringå på något sätt. ska googla lite på nätet.

gällande regionshacket så fungerar äve detta så överlag är jag mycket nöjd. förutom att jag får ta och bränna om halva mitt dvd arkiv, ska pröva om det funkar med DVD Shrink!

#93

Postad 19 maj 2007 - 21:15

Hayles
  • Hayles
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jag har nu köpt ett HT-XQ100 tillsammans med den trådlösa mottagaren. Det är en grej jag dock inte förstår mig på.

I manualen står det:

1. Anslut de främre och centerhögtalaren samt subwoofern, se sidan 12.
- De ska alltså anslutas i huvudenheten, vilket är gjort.

2. Sätt i TX-kortet i anslutningsporten för TX-kortet på baksidan av huvudenheten.
- Gjort.

Men sen,

3. Anslut de främre vänster och höger högtalare i den trådlösa mottagarmodulen
- Va? Ska de främre anslutas till den?

4. Sätt i den trådlösa mottagarmodulens strömkontakt i ett vägguttag och sätt strömbrytaren i läge "ON".


Är det verkligen rätt? Varför ska de främre högtalarna anslutas i den trådlösa?

Redigerat av Hayles, 19 maj 2007 - 21:16.


#94

Postad 20 maj 2007 - 01:04

Snewp
  • Snewp
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Jag har nu köpt ett HT-XQ100 tillsammans med den trådlösa mottagaren. Det är en grej jag dock inte förstår mig på.

I manualen står det:

1. Anslut de främre och centerhögtalaren samt subwoofern, se sidan 12.
- De ska alltså anslutas i huvudenheten, vilket är gjort.

2. Sätt i TX-kortet i anslutningsporten för TX-kortet på baksidan av huvudenheten.
- Gjort.

Men sen,

3. Anslut de främre vänster och höger högtalare i den trådlösa mottagarmodulen
- Va? Ska de främre anslutas till den?

4. Sätt i den trådlösa mottagarmodulens strömkontakt i ett vägguttag och sätt strömbrytaren i läge "ON".


Är det verkligen rätt? Varför ska de främre högtalarna anslutas i den trådlösa?

<{POST_SNAPBACK}>

Logist sett så menar de, DE bakre högtalarna eftersom de är de ENDA som skall anslutas till mottagarmodulen förutom då strömkabeln givetvis..

Samsung "reserverar" sig mot feltryck.. Ta inte manualen så bokstavligt =)


...
Ni andra som har detta system... Jag funderar på att köpa det. Men läst att så många tycker
fläkten låter illa, endel får inte den trådlösa enheten att fungerar korrekt samt att de tycker
systemet är lite klent.

Kan nån "cranka upp" lite och återberätta till mig? Klara man sig med det? Finns det nått tryck i basen?

Är inte särskilt kräsen och har ALDRIG haft ett 5.1 system tidigare.. så,,

Skulle passa ypperligt till min PV70 som även den har lite pianoblänk i sig :)

#95

Postad 20 maj 2007 - 09:37

Unregistered4acb255f
  • Unregistered4acb255f
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Har haft systemet ett par månader nu och det fungerar bra ljudmässigt. Mitt tips är att strunta i den trådlösa enheten då den är känslig för övrig elektronik som kan finns i närheten. Fläkten låter inget speciellt på min har knappt hört den, visste inte att den fanns inan jag läste om det här. - för att den kan ha svårt att spela brändaskivor. Men vill du ha trådlöst kan du skicka ett pm till mig så kan du få köpa den enheten billigt :=) lycka till

#96

Postad 21 maj 2007 - 15:43

Hayles
  • Hayles
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Snewp: Tack!

Sitter det här TX-kortet fel?

http://img513.images...41750684ly5.jpg

#97

Postad 22 maj 2007 - 18:04

Hayles
  • Hayles
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Snewp: Tack!

Sitter det här TX-kortet fel?

http://img513.images...41750684ly5.jpg

<{POST_SNAPBACK}>


Ingen som har de bakre högtalarna "trådlösa" och vet om kortet sitter rätt?

Edit: Det var rätt och de bakre funkar nu perfekt efter lite trixande.

Redigerat av Hayles, 24 maj 2007 - 12:46.


#98

Postad 25 maj 2007 - 13:44

slanbanan
  • slanbanan
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag är jäkligt sugen på att köpa detta system. Men det lät jävligt oroväckande det där med att den inte spelar upp alla brända skivor.
Då jag har ett antal hundra brända filmer vore det ju inte särskilt roligt om jag inte kunde kolla på hälften av dom.
Någon som vet nåt sätta att ta sig förbi problemet utan att bränna om filmer?

Mvh. Marcus

#99

Postad 17 juni 2007 - 20:23

Unregistered52597f7d
  • Unregistered52597f7d
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har ägt mitt HT-XQ100 svarta system med trådlösa bakhögtalare nu i en månad och får säga att jag är hyffsat nöjd. Jag fick igång det mesta utan probz. Va lite meck med PAL/NTSC för att få bra bild ihop med min 37" Panasonic plasma. Sen lite irriterande att CSS skyddet finns. Använder mig av Daemon tools och mountar ISO filmer jag tankat ner. Kör sen igenom filen i DVDFab Platinum som tar bort skyddet och sen bränner filmen. Då kan jag kolla på den.

Läste om många klagomål på fläkten.
Fläkten låter väl inte så mycket så jag tänker på det.

Men har ett annat problem nu.
Skulle starta den idag och kolla på en film, men får inte igång den.
Trycker på power knappen, på displayen så visas "punkterna" som vanligt, men sen kommer bara en
rund cirkel med ett snedstreck i (som en datanolla Ø) upp och den stängs av igen ???
Har testat Allt tror jag. Resettat den, ryckt strömmen osv. Men den vägrar.

Nån som har varit med om det ?

#100

Postad 29 juni 2007 - 16:46

Unregistered52597f7d
  • Unregistered52597f7d
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hitta inget på nätet. Ringde Samsung supporten... bara å lämna in den.
Fått tillbaka den nu. Får se hur länge den funkar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.