Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rackskåp

1 svar till detta ämne Rackskåp
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 augusti 2019 - 14:06

Unregisteredfaab7b8b
  • Unregisteredfaab7b8b
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej!

Är i färd med att bygga hus och har för avsikt att samla hushållets förstärkare för multirum och hemmabio i ett gemensamt utrymme och har förberett med kabeldragning till följande rum och separat säkring. Tiilltänkta enheter ska placeras i ett rackskåp. Med hänsyn till enheternas storlek förmodar jag att ett full högt rack är nödvändigt. 

 

Tilltänkta enheter är 5 st nad 275, ett nad cl 580, en hemmabioförstärkare av ännu ej bestämd modell samt en blusound node2i. En nätverkswitch och strömlist är nödvändig likaså.

 

Vad är era erfarenheter gällande rack och hifiutrustning? vad sitter ni själva på för rack och vilka för- och nackdelar upplever ni med dem? Finns det behov av ett ventilerat rack eller rent av ett med aktiv kylning? Har ej varit i kontakt med rackskåp för förvaring av förstärkare tidigare så har ej någon tidigare erfarenhet av följande och är tacksam för all hjälp jag kan få för att hitta skåpet som passar följande behov så bra som möjligt.

 

Tilltänkt budget är ca 5000kr, om ett högre pris kan motiveras är andra alternativ tänkbara men blir ej heller ledsen om det går att få tag på till ett lägre pris.

 

Tack på förhand // Andreas



#2

Postad 15 augusti 2019 - 21:14

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Kylning kommer du behöva, men har svårt att tro att du hittar ett för 5000kr. Köpte precis ett för 43 + moms till jobbet, men då är det aktivt.

Jag kör en betydligt enklare lösning i ett litet rack, har en fläkt som suger ut varmluft men i övrigt helt passivt. Tänkte köpa en AC i somras men det blev aldrig så varmt att det behövdes.

Sen är jag nyfiken på vad du ska driva för multiroom-lösning med fem NAD 275?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.