Senaste filmen jag såg...
15349 svar till detta ämne
#14251
Postad 22 december 2019 - 21:37
oqvist
-
oqvist
-
Mega-Guru
-
-
9 902 inlägg
Såg den idag med och helt okay. Lite feg kör med säkra kort. Känns inte som det behövs en ny trilogi direkt.
Sen när kommer de sluta med det här att man ska va cool och backa när man kör sina execution moves? Ingen som tycker det är fånigt snarare än badass?
#14252
Postad 22 december 2019 - 22:32
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 005 inlägg
Såg SW igår, och den var ju inte alls dålig. Gillade Force Awakens med, men Last Jedi hade rätt tunn story. Sämsta SW-filmen tycker jag är Attack Of The Clones. Visst är Phantom Menace kass med Jar Jar Binks osv, men den hade ändå sina stunder med Pod Race t ex. Clones är bara tråkig.
Redigerat av Ageve, 22 december 2019 - 23:45.
#14253
Postad 22 december 2019 - 23:29
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
704 inlägg
Även jag var iväg och såg Star Wars på bio i helgen. Jag gillar Star Wars, men kan inte påstå att jag är ett stort fan direkt. Jag tyckte den första i den här senaste trilogin var en remake och förstod aldrig den otroliga internethysterin som uppstod kring The Last Jedi. Jag tyckte den var okej som underhållning, men så där när det gäller Star Wars-känslan. The Rise of Skywalker var bra och jag lämnade salongen med en bra känsla. Visst kan man bli upprörd hur vissa saker bara händer utan någon vidare förklaring, men det är lite så det funkar i Star Wars tycker jag.
Bonusen var ändå scenen från Tenet de visade innan filmen (6 minuter). OMG - väldigt, väldigt länge sedan jag blivit så sugen att se en film i förväg, men den här blir ett måste i sommar.
#14254
Postad 22 december 2019 - 23:35
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 960 inlägg
Tyckte trailern för Tenet var ovanligt lång, den var alltså 6 minuter?
Såg också SW idag. Tyckte den var ganska bra, men hade faktiskt (sällan jag säger det om film idag) kunnat vara längre.
#14255
Postad 23 december 2019 - 00:19
Fisher_king
-
Fisher_king
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Five feet apart på BD
Ingen höjdarfilm direkt nen Haley Lu Richards är ett fynd likt Jennifer Lawrence i ”Galen i dig”. Bra skådespeleri från hennes sida. Resten var godkänt men inte mer.
Betyg 4/10
#14256
Postad 23 december 2019 - 11:21
oqvist
-
oqvist
-
Mega-Guru
-
-
9 902 inlägg
Tyckte trailern för Tenet var ovanligt lång, den var alltså 6 minuter?
Såg också SW idag. Tyckte den var ganska bra, men hade faktiskt (sällan jag säger det om film idag) kunnat vara längre.
Här visade de inte tenet utan 6 underground. Only on Netflix
#14257
Postad 24 december 2019 - 16:02
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 960 inlägg
Här visade de inte tenet utan 6 underground. Only on Netflix
Då var nog Tenet roligare att se. 6 Underground hade jag ju kunnat se hemma innan.
#14258
Postad 24 december 2019 - 21:52
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3 166 inlägg
Venom 2.5 av 5
Ingen vidare story och ganska fåniga dialoger. Sen verkar CGI-programmerarna ha noll koll på fysikens lagar, när ska Hollywood lära sig. Väldigt plastigt utseende på Venom och Riot, borde se mer biologiska ut. Sen konstigt att i Venom-form så väger han ett ton men i människo-form väger han normalt fastän dom hela tiden är den samma.
Det som höjer filmen en del är Tom Hardys prestation.
#14259
Postad 27 december 2019 - 07:46
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Venom 2.5 av 5
Ingen vidare story och ganska fåniga dialoger. Sen verkar CGI-programmerarna ha noll koll på fysikens lagar, när ska Hollywood lära sig. Väldigt plastigt utseende på Venom och Riot, borde se mer biologiska ut. Sen konstigt att i Venom-form så väger han ett ton men i människo-form väger han normalt fastän dom hela tiden är den samma.
Det som höjer filmen en del är Tom Hardys prestation.
Såg den på Ultra HD med Vision och Atmos igår. Bild och ljud var inget märkvärdigt. Jag har sett bättre med Vision+Atmos på Netflix trots att skivan har 4xBitrate. Handlingen var ett sömnpiller. Satt bara och väntade på att Spider-Man skulle dyka upp (vilket jag visste att han inte skulle, men kul att de fick med lite Spider-Man genom att knyta ihop med Into The Spiderverse efter eftertexterna).Tur den var billig på Black Friday.
#14260
Postad 28 december 2019 - 21:10
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Såg två riktigt bra deppiga rullar nu innan jul
Manchester By the Sea - ruskigt gripande och deprimerande drama med bra skådespeleri och snyggt foto. Handlar om en man som får ta hand om sin brors son men som själv råkat ut för något tragiskt och knappt klarar att ta hand om sig själv.
Marriage Story - också ett gripande drama med riktigt bra skådespeleri på alla fronter. Handlar om en skilsmässa som börjar urarta sig.
#14261
Postad 28 december 2019 - 23:34
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3 166 inlägg
Bad Santa 2 - 2 av 5
Denna var ju inte mycket att hänga i julgranen. Men det är ju så det blir när andra personer ska göra en uppföljare av en hit, dom mjölkar skämt från första filmen och har inga egna idéer iaf inga som är bra utan det känns som en billig kopia. Detta fenomen är väldigt vanligt nu för tiden när andra försöker sig på att göra uppföljare.
#14262
Postad 29 december 2019 - 00:22
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 678 inlägg
Asterix och den magiska drycken. Saknar all magi från de ”riktiga” tecknade filmerna. Får en tvåa.
#14263
Postad 29 december 2019 - 23:41
Fisher_king
-
Fisher_king
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
The edge of seventeen på bd
Undomsfilm för ungdomsr men även för vuxna. Man har ju sett det förut men underhållande ändå.
Betyg 6/10
Fanny och Alexander på SVT play
5 timmar Bergman är inte att leka med. Trots längden blir den aldrig tråkig och tiden flyger iväg. Bra skådespel och regin är ju oklanderlig.
Betyg 8.5/10
#14264
Postad 30 december 2019 - 09:52
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Precis vad jag kände innan jag gav upp. "Folk skrattade åt det grova språket, så nu lägger vi 98% av manustiden på grovt språk och resten på handling!".
Bad Santa 2 - 2 av 5
Denna var ju inte mycket att hänga i julgranen. Men det är ju så det blir när andra personer ska göra en uppföljare av en hit, dom mjölkar skämt från första filmen och har inga egna idéer iaf inga som är bra utan det känns som en billig kopia. Detta fenomen är väldigt vanligt nu för tiden när andra försöker sig på att göra uppföljare.
#14265
Postad 30 december 2019 - 22:03
Fisher_king
-
Fisher_king
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
6 Underground på Netflix
Lika Underhållande som att se Americas funniest home videos. Dvs det är roligt i 8 minuter. Sedan är det bara 2 timmar kvar av den här filmen.
Betyg 3/10
#14266
Postad 31 december 2019 - 08:20
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 853 inlägg
6 Underground på Netflix
Lika Underhållande som att se Americas funniest home videos. Dvs det är roligt i 8 minuter. Sedan är det bara 2 timmar kvar av den här filmen.
Betyg 3/10
Här hemma stängde vi av efter ca 3 minuter.
#14267
Postad 31 december 2019 - 22:01
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2 318 inlägg
Det är rätt intressant och kul att vi alla tycker så olika, för jag tyckte ”6 underground” var bra.
Hade visserligen väldigt låga förväntningar efter allt man läst här men jag var helnöjd när jag hade sett den.
”6 underground” var en film helt i min smak med mycket action och lagom cheesy (stavning?) repliker. Denna kändes som nämnts tidigare mycket verkligare då det inte bara var skurkarna som strök med.
7 av 10 från mig och tillhörande varma rekommendationer.
#14268
Postad 01 januari 2020 - 22:31
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4 115 inlägg
6 Underground
Vilken j*vla skitrulle!!!
#14269
Postad 02 januari 2020 - 19:09
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3 166 inlägg
Det gyllene mötet 2,5 av 5
Jag är lite skeptisk till Richard Harris, tycker inte han är så rolig och se på med den fåniga frisyren och hade svårt att se honom som Steven Segall i denna rulle men måste erkänna att Harris presterade rätt bra actionmässigt men även riktigt bra som skådis.
Jag såg StudioS' dvd-utgåva och den var verkligen inte mycket att hurra över, var länge sen jag såg en så dåligt utgåva på dvd, kändes som en VHS utan flimmer.
Filmen hade ett ganska intressant soundtrack som användes lika flitigt som tex spaghetti western eller Carpenter-filmer.
Redigerat av Lactoferrin, 02 januari 2020 - 19:10.
#14270
Postad 03 januari 2020 - 06:42
Unregistered122fe119
-
Unregistered122fe119
-
Rookie
-
3 inlägg
Alfred Hitchcocks "I sista minuten" (North by Northwest) med bl a Cary Grant (1959).
En av mina favoritrullar som kombinerar både Alfred Hitchcock mystiken och Cary Grant som skådis.
8/10
#14271
Postad 03 januari 2020 - 11:09
Fisher_king
-
Fisher_king
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Frost 2 på bio
Värdig uppföljare till ettan med fler bottnar än man kan tro.
Betyg 7/10
#14272
Postad 05 januari 2020 - 01:37
Fisher_king
-
Fisher_king
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Olympus has fallen på Netflix.
Såg tvåan för ett tag sedan och tyckte den var kass. Ettan är lite bättre men inte mycket.
Betyg 4/10
Marriage story på Netflix
En film som inte kan bestämma sig för om den är Woody Allen eller Kramer vs Kramer. Bra skådespel men njaa.
Betyg 6/10
Redigerat av Fisher_king, 05 januari 2020 - 01:38.
#14273
Postad 05 januari 2020 - 01:51
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4 115 inlägg
#14274
Postad 05 januari 2020 - 05:02
PML73
-
PML73
-
Mästare
-
-
3 962 inlägg
The RIse of Skywalker - Nordisk Film, 4dx, Gränby Uppsala.
Jodå. Den är ett steg i rätt riktning. Upplevelsen med alla extraeffekter gör sitt till.
Storyn var kanske lite väl kort, men det var riktigt fint att se avslut för en del tidigare inblandade och introduktionen av nästa generation Jedikrigare. 2 timmar och 22minuter kändes i kortaste laget. Det var mycket som skulle in i den tids"rymden".
Det får bli
4 av 5 hyper space för filmen.
5 av 5 för effekterna i biografen, duktigt mör i kropp och sinne.
Nordisk FIlm 4dx har blivit något av familjens standardbiograf på senare tid. Inte riktigt lika bra ljud som MoS Salong 3, men med betydligt fler upplevelser kring filmerna.
#14275
Postad 06 januari 2020 - 23:47
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 853 inlägg
Dont F**k with cats på Netflix - riktigt sjuk jäkla historia. Riktigt sjuk.
Och väldigt intressant, såg den i ett svep.
#14276
Postad 07 januari 2020 - 00:23
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4 115 inlägg
Johan Falk: GSI
Länge sedan jag såg dem, tyvärr finns dock inte de tre första (noll tolerans, livvakterna och 3’e vågen) på Netflix, men det påverkar iofs inte GSI-serien.
#14277
Postad 07 januari 2020 - 01:25
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Ford V Ferrari
Förvånansvärt bra film!
#14278
Postad 07 januari 2020 - 02:25
Unregistereded94f3cc
-
Unregistereded94f3cc
-
Forumräv
-
-
910 inlägg
6 Underground
Vilken j*vla skitrulle!!!
+1
#14279
Postad 08 januari 2020 - 00:29
oqvist
-
oqvist
-
Mega-Guru
-
-
9 902 inlägg
World war z via bigscreen cinema. Ok zombie rulle. Allt flöt på fint. Inget popcornsprassel i salongen.
#14280
Postad 09 januari 2020 - 10:00
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
2 rullar på bio under helgerna.
Rise of Skywalker: Lämnar salongen med ett "meh" på läpparna, eller "det var det, kan vi göra något annat nu?" 3/5.
Frost 2: Det märks tydligt när manus och animatörer har många år på sig att bygga en bra story. Helt magiskt och den bästa animerade filmen på många år. 5/5
#14281
Postad 10 januari 2020 - 20:49
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 139 inlägg
Rise of Skywalker: Lämnar salongen med ett "meh" på läpparna, eller "det var det, kan vi göra något annat nu?" 3/5.
Håller med, vart inte heller speciellt imponerad, med tanke på längden på filmen hade iaf jag förväntat mig mer ...
#14282
Postad 11 januari 2020 - 00:13
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Dont F**k with cats på Netflix - riktigt sjuk jäkla historia. Riktigt sjuk.
Och väldigt intressant, såg den i ett svep.
Riktigt j*vla bra, satt bara och gapa genom hela 😲
#14283
Postad 11 januari 2020 - 21:23
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 678 inlägg
Miljö? Arv? Eller bara bara rent j*a psykfall?
#14284
Postad 12 januari 2020 - 16:31
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3 204 inlägg
Once upon a time in Hollywood - ger inget betyg men jag gillade filmen väldigt mycket. Riktigt spännande, bra karaktärer, fint djup runt skådespeleriet (i handlingen).
Nu har jag också sett den och det var inte mycket till spoiler inser jag nu.
Filmen i sig är kanske inte Tarantinos bästa men helt klart en bra film. DiCaprio gör däremot en lysande insats.
#14285
Postad 13 januari 2020 - 07:51
oqvist
-
oqvist
-
Mega-Guru
-
-
9 902 inlägg
Togo. Riktigt trevlig rulle.
#14286
Postad 13 januari 2020 - 09:13
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Spider Man Far From Home... Underhållande superhjälte film. Bättre än föregångaren. Ruskigt snyggt i 4K HDR
#14287
Postad 13 januari 2020 - 13:31
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 139 inlägg
Filmen i sig är kanske inte Tarantinos bästa men helt klart en bra film. DiCaprio gör däremot en lysande insats.
Tyckte mest det var ett sömnpiller .... om, tja .... ingenting.
Såg Zombieland Double Tap igår, kul dialog och massor av CGI-blod och zombies.
Redigerat av frollic, 13 januari 2020 - 13:32.
#14288
Postad 13 januari 2020 - 15:28
Mikolino
-
Mikolino
-
Veteran
-
-
2 007 inlägg
Tyckte mest det var ett sömnpiller .... om, tja .... ingenting.
Såg Zombieland Double Tap igår, kul dialog och massor av CGI-blod och zombies.
Ja den va ok, men väldigt väldigt kort tyckte jag!
#14289
Postad 13 januari 2020 - 16:46
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 139 inlägg
Ja den va ok, men väldigt väldigt kort tyckte jag!
Ja, det kan jag hålla med om.
#14290
Postad 13 januari 2020 - 18:41
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Jag tyckte första Zombieland var lagom lång och den var knappt 1,5 timme. Allt måste inte vara tre timmar tycker jag.
#14291
Postad 13 januari 2020 - 21:18
Fisher_king
-
Fisher_king
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Lyckligare kan ingen vara (Blu ray)
Tänkte innan att det nog kunde vara en lagom lättsmält och trevlig film på en söndagkväll. Nej, jag hade fel. Den var bara seg och långtråkig.
Betyg 3/10
#14292
Postad 13 januari 2020 - 22:02
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 139 inlägg
Jag tyckte första Zombieland var lagom lång och den var knappt 1,5 timme. Allt måste inte vara tre timmar tycker jag.
Den var ju inte dålig pga sin korthet, men den kunde fått vara längre, precis som senaste Star Wars väldigt gärna kunde ha varit kortare.
(imho)
Redigerat av frollic, 13 januari 2020 - 22:03.
#14293
Postad 15 januari 2020 - 02:22
oqvist
-
oqvist
-
Mega-Guru
-
-
9 902 inlägg
Rambo: last blood. Stallone kopierar taken. 2/5 gubbar.
#14294
Postad 15 januari 2020 - 17:57
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 448 inlägg
Once Upon a Time... in Hollywood 2.5/5
Har inte så värst mycket att säga egentligen. Bra skådespelare, snyggt foto och intressant tidskänsla. Men ändå förvånansvärt likgiltig.
Avslutningsvis kan nämnas att 35 mm biograffilm rör sig med en hastighet av 1½ fot i sekunden, vilket sedvanligt även gäller Tarantinos bildspråk.
Redigerat av Zacabeb, 15 januari 2020 - 18:01.
#14295
Postad 16 januari 2020 - 10:51
Mikolino
-
Mikolino
-
Veteran
-
-
2 007 inlägg
Terminator: Dark fate
Njaeej, vilket meeeeeh jag fick i känsla av denna rulle..
Jag rangordnar "serien" i kvalisort såhär!
T-2
Salvation
T (1)
T-3
Genisys
Dark Fate
#14296
Postad 16 januari 2020 - 11:03
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Ettan är hundra ggr bättre än Salvation IMO.
#14297
Postad 16 januari 2020 - 19:37
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
766 inlägg
Ettan är hundra ggr bättre än Salvation IMO.
+1
#14298
Postad 17 januari 2020 - 08:46
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Terminator: Dark fate
Njaeej, vilket meeeeeh jag fick i känsla av denna rulle..
Jag rangordnar "serien" i kvalisort såhär!
T-2
Salvation
T (1)
T-3
Genisys
Dark Fate
Salvation och Genisys är skräp. Dark Fate var åtminstone underhållande.
#14299
Postad 17 januari 2020 - 21:35
oqvist
-
oqvist
-
Mega-Guru
-
-
9 902 inlägg
De flesta har vart semiunderhållande ändå. Dark Fate var ju bara en remake av T2 så egentligen minst intressant även om nya tittare blir nog imponerade igen
#14300
Postad 17 januari 2020 - 21:46
Mikolino
-
Mikolino
-
Veteran
-
-
2 007 inlägg
Ettan är hundra ggr bättre än Salvation IMO.
Höll mer er till för något år sen då jag av nån anledning (tror test av anläggning) kollade Salvation ett par ggr, på några månader och den växte till sig! ska jag klassa lite hårdare så kan jag nog tycka 1 och salvation delar andraplatsen, de är bra på helt olika saker helt enkelt, men att jämföra den med genisys är för mig helt konstigt! är som att jämföra kolfiber och plast!
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
tnorlund
2024-04-22 19:58:56
-
UPDATE 2024
jacoby
2024-04-15 17:17:29
-
UPDATE 2024
jacoby
2024-04-15 17:09:47
-
UPDATE 2024
jacoby
2024-04-15 16:57:35
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|