Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Telenor (fd Bredbandsbolaget) IP-TV

160 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 22 mars 2018 - 14:20

jollet
  • jollet
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

De sålde inte medium 8 favoriter när vi tecknade heller, de ville sälja Tivo-bas men då sa vi hej då! Så tog det ett par timmar så sålde de medium 8 favoriter

 

 

Haha, när var detta? 



#102

Postad 22 mars 2018 - 16:48

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Haha, när var detta?


Lite drygt 3 år sedan

#103

Postad 03 april 2018 - 14:51

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

Min Arris box har två ggr nu själv fyllt hårddisken på något sätt. Det uppvisar sig att man kan inte gå in på sina "inspelningar", meny-alternativet är borta.

Systeminformation visar att disken är full. 

Men startar man om hårt, dvs stänger även av / på med knappen bakpå (från standby läge) så friställs utrymmet

och jag har ca 50% ledigt igen.

Nån som stött på det tidigare?


Redigerat av rickardl, 04 april 2018 - 07:38.


#104

Postad 20 juli 2019 - 17:02

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Admin, föreslår att namnet på tråden ändras till Telenor IPTV.

Tråden verkar i stort sett vara död men kanske det går att blåsa liv i den igen.
Jag kan bidra genom att upplysa om att Telenor nu börjat lägga upp material i Play
med DD-ljud. Äntligen! Däremot gillar jag inte att de lagt transparans på Playbiblioteket.

#105

Postad 20 juli 2019 - 17:30

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Aldrig tänkt på det där med play, vart hittar jag det på boxen?

#106

Postad 20 juli 2019 - 17:42

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Aldrig tänkt på det där med play, vart hittar jag det på boxen?


Krävs mer än bas för att nyttja, annars ser man i epg när ett program går att spela upp, förr var det en grön play icon, men tror dom bytt färgtema efter telenor fw update. Har ej haft play sen det feta paketet med allt gick ut (gratis som första kund)

#107

Postad 20 juli 2019 - 18:34

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Aldrig tänkt på det där med play, vart hittar jag det på boxen?

Telenor har två typer av play. Dels den veckoöversikt som finns på epg:n. Här är ljudet som det var under livesändning. Riktigt bra funktion. Den andra finns under Meny. Har man bara bas så är det enbart Svt R man hittar här. Med paket Stor har man åtkomst till fler playbibliotek. Ljudet i dessa var tidigare bara stereo till min stora besvikelse vilket jag påpekat i ett brev till Telenor. SVT R har också bara ett smalt urval av program som gått på SVT. Därför har jag alltid streamat från min surfplatta i stället för att använda Telenors funktion. SVT:s egen playapp har dock inget surroundljud men nu kan jag ju få det via Telenor i stället. Suveränt!

Dock har Telenor en bra bit kvar innan det blir perfekt. Vill ju helst komma åt SVT:s samlade material och inte bara få smulorna i SVT R. Telia har löst det genom att förse kunderna med en smart TV-box i vilken man installerat SVT:s egen app. Men som sagt, ännu bara med stereoljud. SVT har dock en arbetsgrupp igång för att lösa detta.

Redigerat av Krutrök, 20 juli 2019 - 18:52.


#108

Postad 21 juli 2019 - 08:22

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Ok, då låter det som att fortsätta använda playkanalerna på appleTVn är mycket smidigare då... :ph34r:



#109

Postad 21 juli 2019 - 23:00

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Admin, föreslår att namnet på tråden ändras till Telenor IPTV.

Tråden verkar i stort sett vara död men kanske det går att blåsa liv i den igen.
Jag kan bidra genom att upplysa om att Telenor nu börjat lägga upp material i Play
med DD-ljud. Äntligen! Däremot gillar jag inte att de lagt transparans på Playbiblioteket.

 

Det finns Telenor KabelTV med så Telenor TV vore mer rätt.



#110

Postad 22 juli 2019 - 10:15

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Det finns Telenor KabelTV med så Telenor TV vore mer rätt.

Kanske det men själv är jag nöjd med att det nu står rätt namn på operatören.
Är mer intresserad av att diskutera Telenors TV-tjänst än forumnamnet.

Har deras box VIP2853. Tycker att den är klumpig och långsam. Har inte kunnat
hitta att de har mer moderna boxar att erbjuda. Min har dessutom det problemet
att den plötsligt kan låsa sig när man bläddrar i menyer. Kan ta uppåt en minut
innan den släpper. Har påpekat det för supporten utan någon respons. Någon fler
som upplevt detta? Dessutom är det irriterande att de skickar uppdteringar till
boxen så att det man tittar på plötsligt bryts och man därefter hamnar på kanal 1.

#111

Postad 16 augusti 2019 - 15:39

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Själv kör jag Dreambox och Kodi kopplat till HDHomeRun tuners som fungerar alldeles utmärkt med Telenors TV tjänst.

Ljusår bättre än vanliga operatörsboxarna.


Redigerat av Leatherface, 16 augusti 2019 - 15:41.


#112

Postad 01 november 2019 - 11:31

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Någon som har närmare koll på TeleNors satsning på Apple TV? Släpptes häromdagen nyheter om att TeleNor lanserar en ny integration. Vad innebär det närmare bestämt? Förstår så långt som att Telenor Stream ingår som någon sorts integrerad del så man ska mindre behöva hoppa mellan olika appar. Men hur har dom löst det med SVT Play? Finns förstås som fristående app men finns det också tillgängligt i Telenors veckoarkiv? Telenor har ju än så länge inte gått ut med någon närmare information.

#113

Postad 02 november 2019 - 00:21

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Det är antagligen samma som du redan kan se i telefoner och här https://stream.telenor.se



#114

Postad 02 november 2019 - 16:41

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Det är antagligen samma som du redan kan se i telefoner och här https://stream.telenor.se

Nja, det ligger nog lite mer bakom. Om du kollar på länken jag bifogat ser du på bilderna att bla SVT finns med på skärmarna. Nuvarande Telenor Stream saknar ju detta. Trist dock om det bara skulle visa sig mest vara en hjälp till Apple att lansera nya streamingtjänsten Apple TV+

https://www.99mac.se...on-med-apple-tv

Redigerat av Krutrök, 02 november 2019 - 16:56.


#115

Postad 02 november 2019 - 18:07

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Det har ingenting med appletv+ att göra.

#116

Postad 02 november 2019 - 20:15

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Nu behöver inte bilder från marknadsavdelningen ha någon som helst anknytning till verkligheten...

#117

Postad 02 november 2019 - 22:47

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Själv kör jag Dreambox och Kodi kopplat till HDHomeRun tuners som fungerar alldeles utmärkt med Telenors TV tjänst.

Ljusår bättre än vanliga operatörsboxarna.

 

Antar att du menar Telenors TV-utbud via DVB-C, eller går det att få in TelenorStream i Kodi under AndroidTV? Det hade jag velat haft.

 

Jag fick för övrigt aldrig CMore-appen att funka i Kodi under AndroidTV på en NexusPlayer. Netflix-appen som väl har samma skapare funkar däremot sen Leia, dock kommer man inte åt alla bitrates, sällan dom högsta på respektive upplösning, men jag har lagt ner Netflix-addonet eftersom det verkar vara ständigt aktivt så fort man startar Kodi.

 

Nja, det ligger nog lite mer bakom. Om du kollar på länken jag bifogat ser du på bilderna att bla SVT finns med på skärmarna. Nuvarande Telenor Stream saknar ju detta. Trist dock om det bara skulle visa sig mest vara en hjälp till Apple att lansera nya streamingtjänsten Apple TV+

https://www.99mac.se...on-med-apple-tv

Jag förstår inte vad du menar, bilderna på mac99 visar ju enbart startsidan på TV-sektionen på TelenorStream-sajten/appen, och där har SVTs kanaler alltid funnits med?

 

Gällande Telenor är jag mer fundersam på varför Disney-filmerna försvunnit ur TelenorStream(för dom som har ViaplayFilm) i tysthet, medan dom finns kvar hos CanalDigitals streamtjänst(samma koncern, annat varumärke). Förvisso har man ju tillgång till dom filmerna genom Viaplay-appen, men det var ofta jag föredrog att se äldre Disney-filmer via Stream istället, eftersom CanalDigital/BBB/Telenor inte var lika klåfingriga med att croppa sönder filmerna, medan många var sunkigt croppade till 1.78:1 på Viaplay fanns dom i korrekta 2.20-40:1, 1.75:1 eller 1.66:1 i CD/BBB/Telenors arkiv.

 

Senast häromdagen saknade jag detta, när jag skulle se på Mary Poppins på Viaplay innan den utgick 1 Nov, jag har sett den på Viaplay flera ggr förut under minst två olika licens-perioder, och då har den alltid varit i korrekta 1.66:1, men denna gången hade Viaplay lyckast få till en helmysko 1.37:1-kopia, som inte alls var rolig att se på.

 

Nu upptäcker jag ytterligare en sak som Viaplay missat, dom har alla Herbie-filmerna utom den äldsta, Love Bug från 1968, men nu ser jag att den finns i CDs Disney/Viaplay-arkiv, och hade således även funnits i Telenors arkiv om dom inte helt slopat Disney-filmerna. Det var flera i släkten som ville sett Love Bug nyligen, eftersom det kördes en Love Bug-designad Porsche i 24-timmars på Spa i somras, som man blev glad av att se köra runt varje gång den syntes i bild under sändningen, vilket tyvärr inte var så mycket pga alla rödflaggor pga regnavbrott.

maxresdefault.jpg

LM1.jpg



#118

Postad 03 november 2019 - 05:29

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Funkar utmärkt för mig i Kodi så antagligen fel inställning för Adaptive InputStream addon där man kan ställa lite av varje du kan t.ex. testa ställa in minimum bitrate på 5000000 eller nåt i den stilen.

Vad jag vet så ska det inte vara nån skillnad på IPTV och DVB-C då det gäller Telenor Stream men det är nåt helt annat.

Det är Telenors Play tjänst.

 

Att Disney filmer försvunnit har säkert och göra med att dom lanserar sin Disney+ tjänst snart.

Kommer säkert försvinna från övriga operatörer med.

 

https://preview.disneyplus.com/se/


Redigerat av Leatherface, 03 november 2019 - 05:32.


#119

Postad 03 november 2019 - 10:29

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Ni har alla så rätt! Har lagt nog in lite för stor betydelse vad gäller bilden på länken. Det bottnar nog i min längtan efter en lösning där man lyckats integrera SVT med samma gränssnitt och funktionalitet som övriga kanaler. Telenor har i mitt tycke lyckats bra med sitt veckoarkiv men ska man titta på äldre avsnitt på SVT så är man hänvisad till att streama via SVT:s egen app. SVT Play R, som annars finns till förfogande, är en klumpig lösning som dessutom saknar många program som gått. Den har dock fördelen att den har orginalljud. Streamar man med SVT:s app och Chromecast får man bara stereoljud.

Hade hoppats att pressreleasen var ett steg i rätt riktning även fast jag inte är något fan av Apple. Så vad handlar egentligen ståhejet om?

#120

Postad 03 november 2019 - 17:30

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Funkar utmärkt för mig i Kodi så antagligen fel inställning för Adaptive InputStream addon där man kan ställa lite av varje du kan t.ex. testa ställa in minimum bitrate på 5000000 eller nåt i den stilen.

Vad jag vet så ska det inte vara nån skillnad på IPTV och DVB-C då det gäller Telenor Stream men det är nåt helt annat.

Det är Telenors Play tjänst.

 

Att Disney filmer försvunnit har säkert och göra med att dom lanserar sin Disney+ tjänst snart.

Kommer säkert försvinna från övriga operatörer med.

 

https://preview.disneyplus.com/se/

Jag ska ge CMore-addonet ett försök till längre fram, men det blev mindre viktigt nu iom att CMore fixat så det är 50fps igen via Chromecast, det kom tillbaka den helgen då SDHL började för nån månad sen, så jag antar att dom helt enkelt i tysthet hade dragit bort 50fps från dom kunder som "bara" hade MycketSport, och begränsat 50fps till AllSport och operatörs-kunderna.

Gällane Telenor, finns det alltså ett Kodi-addon för TelenorStream? Jag hittade inget när jag gjorde en snabb sökning nu.

Jo det var en rimlig förklaring gällande Disney, ytterligare en streamtjänst släkten måste skaffa, men om den tjänsten kommer ha med HELA Disneys filmarkiv, så man kan plöja alla deras gamla animerade lång/kort-filmer och live action-filmer från 40-80talet i kronologisk ordning, med engelskt ljudspår på allt, och gärna engelsk text, så vore det helt ok. Disneys animerade/live action-arkiv från 40-80talet är väldigt bra och kulturhistoriskt intressant. Det var först mot slutet av 80talet som det börja tappa i kvalite, och bli ointressant för mig som vuxen, även om barnen väl gillar renässansen och senare bättre.


Redigerat av tTW, 04 november 2019 - 20:07.


#121

Postad 04 november 2019 - 19:02

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Nej finns inget addon för Telenor stream än sålänge.

Bara för Cmore och och Viaplay.

Finns däremot ett addon där du kan se ganska mycket från 1-12an genom addonet Retrospect.


Redigerat av Leatherface, 04 november 2019 - 19:03.


#122

Postad 28 april 2022 - 16:37

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som drabbats av lite olika problem efter att Telenor uppgraderade för ett tag sen?

  1. Vi har haft väldiga problem med att boxen med hårddisk tappar bild och ljud 1-5 sekunder, den nadra har vi inte märkt det på men den används inte lika mycket.
  2. Inspelningar slutar inte utan tuggar på i flera timmar och då det inte går att avsluta en inspelning så är lösningen att radera den.
  3. Serieinspelning har inte alltifd fungerat, så avsnitt missas.

Dessa problem utöver att ungefär allt blev sämre* gör att vi kollar oss om efter annan leverantör av IPTV.

 

* Detta känns som att det är standard för allt nuförtiden, de som jobbar med UX verkar inte ha någon verklighetsförankring alls och får alldeles för fria tyglar.



#123

Postad 28 april 2022 - 17:01

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

yep.

1. händer ibland kortare ljudtapp, dock under sekunden typ.

2. har anmält detta och kom på hur man återupprepar felet. det sker för mig när boxen är avstängd och inspelning startar och man sedan slår på boxen så stannar inte inspelningen då den skall. enda sättet att stoppa är att ta bort inspelningen som du säger.

3. har inte märkt det, dock så spelas repriser in...

 

firmware har nu datum 220330 så det har skett någon form av uppdatering sedan den initiala releasen. den firmware jag noterade innan var 220318.

och den stora uppgraderingen var 220307 typ? så i alla fall två uppdateringar sedan dess.



#124

Postad 28 april 2022 - 18:00

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Tack.
1. Du tappar bara ljud? Bilden försvinner för oss så TV:n börjar visa LGs tavlor vid de längre avbrotten.
2. Ska kolla om jag kan se samma mönster, problemet är att det inte jag som startar boxen.
3. Repriser har alltid spelats in för oss, verkar vara ett svårlöst problem.

#125

Postad 28 april 2022 - 18:29

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Bild och ljudproblemen finns där oavsett box och ligger i själva sändningen.



#126

Postad 28 april 2022 - 19:07

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

Tack.
1. Du tappar bara ljud? Bilden försvinner för oss så TV:n börjar visa LGs tavlor vid de längre avbrotten.
2. Ska kolla om jag kan se samma mönster, problemet är att det inte jag som startar boxen.
3. Repriser har alltid spelats in för oss, verkar vara ett svårlöst problem.

1. ja, jag märker det mest med att receivern klickar till då det blir ett avbrott i dolby digital strömmen och den skall ställa om listening mode.

har hdmi till TVn och optical till receivern.


Bild och ljudproblemen finns där oavsett box och ligger i själva sändningen.

nja, möjligt men just de här audio drop outs förekom inte för mig innan 7:e mars uppdateringen.



#127

Postad 28 april 2022 - 21:36

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

Bild och ljudproblemen finns där oavsett box och ligger i själva sändningen.

Nej, vi har testat att titta på samma program med olika boxar (samma modell) och det är bara den med hårddisk som har problem och problemet uppstod med uppgraderingen av boxen.

#128

Postad 28 april 2022 - 21:45

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

1. ja, jag märker det mest med att receivern klickar till då det blir ett avbrott i dolby digital strömmen och den skall ställa om listening mode.
har hdmi till TVn och optical till receivern.

Ok, jag har bara HDMI till receivern och HDMI från den till TV:n.

Fick ett nytt problem idag när en inspelning inte avslutades, det gick inte att komma in i menyn. Det blinkade till när man klickade på Menu-knappen, men inget hände, Info- och EPG-knapparna fungerade som de ska.
Enda sättet att lösa det på var att stänga av strömmen till boxen, bonusen med det var att inspelningen avslutades och fanns kvar.

#129

Postad 29 april 2022 - 09:41

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

Alla som har problem med att inspelningarna, kontakta telenor-supporten på 020-222 222 och anmäl problemet.

Fråga om det är något de har hört talas om och säger de Nej så hänvisa 

till mitt supportärende: Case ID:000000022217066-Kvalitetsproblem för TV



#130

Postad 29 april 2022 - 19:50

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Och idag fungerade inte serieinspelningen av ett program...

#131

Postad 30 april 2022 - 09:56

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

suck.. idag försvann de flesta kanalerna...

igår hade jag 55 kanaler efter den senaste ändringen av abonnemanget från telenor.

Men idag så är det typ 9 st i kanallista 'Alla'...

Omstart av box / portal hjälpte inte.

Sitter i telefonkö till supporten.


Redigerat av rickardl, 30 april 2022 - 09:58.


#132

Postad 30 april 2022 - 10:39

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

även Telenor stream appen i mobilen verkar ha samma kanaler som boxen tillgängliga.

Sitter i fortfarande i telefonkö, 1h passerades nyss....



#133

Postad 30 april 2022 - 10:50

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

Loggar man in på "Mitt Telenor" på websidan så saknas mitt TV-abonnemang...

Nice.

1h 16minuter nu i kö.



#134

Postad 30 april 2022 - 11:00

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Så strängt

#135

Postad 30 april 2022 - 11:15

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

https://www.telenor....bredbandsnatet/

 

Aktuella större driftstörningar

Område Sverige
Störning Telenor VOD och Stream
Status Arbete pågår
Beskrivning
Just nu har vi problem med Telenor Stream samt VOD. Fel visar sig även genom att kanalplatser saknas för TV kunder med kanalpaket Flex och Mellan. Det betyder att du kanske inte kan använda tjänsten alls. Våra tekniker jobbar på att lösa problemen så att du snart kan streama som vanligt igen.
Rapporterat Lördagen den 30 april, 10:31
Förväntas löst Lördagen den 30 april, 14:31
 
att de inte lägger upp det tidigare så slipper man sitta i telefonkö i 1h40m...
 

Redigerat av rickardl, 30 april 2022 - 11:20.


#136

Postad 30 april 2022 - 11:25

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

jag passade på att fråga om mitt föregående ärende kring inspelningarna och arbete pågår kring det och det är inte bara jag som drabbats så några fler har hört av sig i alla fall.



#137

Postad 30 april 2022 - 13:08

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Nej, vi har testat att titta på samma program med olika boxar (samma modell) och det är bara den med hårddisk som har problem och problemet uppstod med uppgraderingen av boxen.

 

Här finns problemen oavsett box t.ex. på  CMore's sportkanaler.


Redigerat av Leatherface, 30 april 2022 - 13:10.


#138

Postad 01 maj 2022 - 17:22

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0



https://www.telenor....bredbandsnatet/

Aktuella större driftstörningar

Område Sverige

Störning Telenor VOD och Stream

Status Arbete pågår



Beskrivning
Just nu har vi problem med Telenor Stream samt VOD. Fel visar sig även genom att kanalplatser saknas för TV kunder med kanalpaket Flex och Mellan. Det betyder att du kanske inte kan använda tjänsten alls. Våra tekniker jobbar på att lösa problemen så att du snart kan streama som vanligt igen.

Rapporterat Lördagen den 30 april, 10:31

Förväntas löst Lördagen den 30 april, 14:31

att de inte lägger upp det tidigare så slipper man sitta i telefonkö i 1h40m...

Vi kollade inte på dagen igår så vi slapp problemen, men på kvällen hade vi betydligt fler kanaler än vanligt.
Nu är det mer normalt antal kanaler men jag har också upptäckt att kanallistan vi hade är borta, vet inte om den försvann nu eller vid uppgraderingen.

Redigerat av qahwa, 01 maj 2022 - 17:22.


#139

Postad 01 maj 2022 - 17:25

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

Här finns problemen oavsett box t.ex. på CMore's sportkanaler.

Vi har inte CMore, men vi har jämfört med SVT och TV4, men problemen har funnits på alla kanaler.

#140

Postad 18 maj 2022 - 19:08

GamePat
  • GamePat
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
"Nu har vi lanserat vår första Telenor Stream-app för smarta tv-apparater! Appen kan användas av dig som har en smart tv från Samsung tillverkad 2018 eller senare. Men även du som har en smart tv från ett annat märke kan så klart kolla på Telenor Stream, genom att använda Airplay eller inbyggd Chromecast."

Undrar varför bara Samsung? Skulle andra märken skilja sig så radikalt att de inte kan använda samma app trots att de har samma gränssnitt? Låter märkligt det där

#141

Postad 19 maj 2022 - 06:44

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0

"Nu har vi lanserat vår första Telenor Stream-app för smarta tv-apparater! Appen kan användas av dig som har en smart tv från Samsung tillverkad 2018 eller senare. Men även du som har en smart tv från ett annat märke kan så klart kolla på Telenor Stream, genom att använda Airplay eller inbyggd Chromecast."

Undrar varför bara Samsung? Skulle andra märken skilja sig så radikalt att de inte kan använda samma app trots att de har samma gränssnitt? Låter märkligt det där


Samsung har ett eget "os", Tizen.

#142

Postad 19 maj 2022 - 15:32

GamePat
  • GamePat
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Samsung har ett eget "os", Tizen.

Tack, där ser man. Men det borde väl inte ta allt för lång tid att släppa appen till övriga märken, eller?

#143

Postad 19 maj 2022 - 18:11

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0

Tack, där ser man. Men det borde väl inte ta allt för lång tid att släppa appen till övriga märken, eller?


Stor skillnad på "borde" och verkligheten.

Ta canal digitals app. Den kom till tizen 2015, tror 2019 års modeller var de sista som stöds. Appen har parallellt funnits till iphone och android. Iphone och androidversionerna har rebrandats tilö allente. Appen finns även till apple tv - men inte till android tv. Det betyder att imgen som har en tv med android tv, eller en burk/sticka med android tv kan köra allentes app, eftersom android och android tv är olika saker. Och hur kul är det att vara tvungen att casta från sin telefon.
Det sura är att en xiaomi mi box s nästan är gratis, och en appletv 4k kostar 200å.

Så mitt tips är - håll inte andan medan du väntar

#144

Postad 21 maj 2022 - 11:10

GamePat
  • GamePat
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Stor skillnad på "borde" och verkligheten.

Ta canal digitals app. Den kom till tizen 2015, tror 2019 års modeller var de sista som stöds. Appen har parallellt funnits till iphone och android. Iphone och androidversionerna har rebrandats tilö allente. Appen finns även till apple tv - men inte till android tv. Det betyder att imgen som har en tv med android tv, eller en burk/sticka med android tv kan köra allentes app, eftersom android och android tv är olika saker. Och hur kul är det att vara tvungen att casta från sin telefon.
Det sura är att en xiaomi mi box s nästan är gratis, och en appletv 4k kostar 200å.

Så mitt tips är - håll inte andan medan du väntar


Tack, nej har ingen hopp om att en app till android kommer, men man vet inte. Har en Xiaomi Stick till TVn och är sjukt nöjd med den. Det enda som fattas är just Telenors app annars är jag nöjd för tillfället.

#145

Postad 24 maj 2022 - 20:09

WotPubgRedC
  • WotPubgRedC
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Stor skillnad på "borde" och verkligheten.

Ta canal digitals app. Den kom till tizen 2015, tror 2019 års modeller var de sista som stöds. Appen har parallellt funnits till iphone och android. Iphone och androidversionerna har rebrandats tilö allente. Appen finns även till apple tv - men inte till android tv. Det betyder att imgen som har en tv med android tv, eller en burk/sticka med android tv kan köra allentes app, eftersom android och android tv är olika saker. Och hur kul är det att vara tvungen att casta från sin telefon.
Det sura är att en xiaomi mi box s nästan är gratis, och en appletv 4k kostar 200å.

Så mitt tips är - håll inte andan medan du väntar

Niklas över i Allente tråden svarade på en fråga angående TV app för lg(webOS) vilket var att de jobbar på en app för både android tv och webOS. Eftersom Telenor äger CD och att Telenor stream i stort sett är en om design av samma app borde både Allenete och Telenor stream appen för TV komma ut i runt samma tid punkt.

Redigerat av WotPubgRedC, 24 maj 2022 - 20:10.


#146

Postad 24 maj 2022 - 23:09

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0
Och allente har ju redan en app för webos och android tv... viaplay.

Så varför skulle telenor få tillgång till en app som ägs av ett bolag de äger 50% av

#147

Postad 25 maj 2022 - 00:02

WotPubgRedC
  • WotPubgRedC
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Och allente har ju redan en app för webos och android tv... viaplay.

Så varför skulle telenor få tillgång till en app som ägs av ett bolag de äger 50% av

Det är inte samma app och har inte alla de tjänstern som allente appen har. Därför är det två appar.

Redigerat av WotPubgRedC, 25 maj 2022 - 00:04.


#148

Postad 25 maj 2022 - 05:49

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Det är inte samma app och har inte alla de tjänstern som allente appen har. Därför är det två appar.

Betydligt fler tvkanaler samt paramount+ bl.a.



#149

Postad 25 maj 2022 - 07:17

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0

Det är inte samma app och har inte alla de tjänstern som allente appen har. Därför är det två appar.


Det är två appar för att bolagen som utgör allente hade var sin. Den app som rebrandats är gamla cd-appen.

Om allente tar fram en app för webos och android tv, vad är det som säger att den är baserad på den gamla CD-appen,och vad är det som ger telenor rätten till den appen? Varför skulle NENT gå med på det?

#150

Postad 25 maj 2022 - 07:21

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 854 inlägg
  • 0
Synd det saknas en del titlar o serier i Paramount + via Allente appen, tx nya Startrek serien.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.