Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 9 7,14 (20) Inga priser

#10601

Postad 18 juni 2020 - 12:10

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Kul att du ser resultat och är nöjd. Begriper inte för mitt liv hur du fixar det på extremt kalorisnåla 1000 kcal/dygn (din naturliga förbränning borde ligga runt det dubbla) men mår du bra så kör på.

Om du skulle göra någon ändring så vore väl ett förslag att lägga till ett eller två pass med tung styrketräning per vecka. På så sätt (och genom att hålla proteinintaget högt) minimerar du risken att tappa muskler under din bantning, vilket man ju sällan vill

 

 

nej jag begriper inte det heller om jag ska vara ärlig. 

så här ser det ut under veckan när jag jobbar kväll. 14-23 mån-tors

 

lunch mellan 13-14. idag åt jag fisk i folie.

120g torskrygg.

1/2 paprika i bitar

5cm purjolök

en handfull körsbärstomater

dill

persiljesmör

blir proppmätt av den portionen.

 

sen äter jag på jobbet mellan 18-19

då blir det en dubbel knäckebröd med ost emellan samt en proteinshake.

 

Sen äter jag inget mer förrän lunchen dagen efter.

 

känner i stort sett ingen hunger alls.

 

innan lunchen innan jobbet så går jag min powerwalk på tom mage. inga som helst problem det heller.

 

Förr var jag precis tvärtom. var alltid hungrig och blodsockret var som en jojo.

 

Styrketräning är verkligen inte min grej. Avskyr det. har gjort det i omgångar både på gym och hemma men tröttnar med en gång.



#10602

Postad 18 juni 2020 - 12:22

drue
  • drue
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0

nej jag begriper inte det heller om jag ska vara ärlig.
så här ser det ut under veckan när jag jobbar kväll. 14-23 mån-tors

lunch mellan 13-14. idag åt jag fisk i folie.
120g torskrygg.
1/2 paprika i bitar
5cm purjolök
en handfull körsbärstomater
dill
persiljesmör
blir proppmätt av den portionen.

sen äter jag på jobbet mellan 18-19
då blir det en dubbel knäckebröd med ost emellan samt en proteinshake.

Sen äter jag inget mer förrän lunchen dagen efter.

känner i stort sett ingen hunger alls.

innan lunchen innan jobbet så går jag min powerwalk på tom mage. inga som helst problem det heller.

Förr var jag precis tvärtom. var alltid hungrig och blodsockret var som en jojo.

Styrketräning är verkligen inte min grej. Avskyr det. har gjort det i omgångar både på gym och hemma men tröttnar med en gång.

Jag äter 12-20 (typ) så håller helt med om att myten om fasta och blodsocker är klart överskattad. Hunger är trots allt (i vår del av världen) egentligen bara en känsla. Men att komma under 1000 är ändå helt uteslutet för min del. Kämpar mig under 2000 just nu, men då kör jag i princip ett hårt träningspass om dagen också. 171/71 kg ca.

#10603

Postad 18 juni 2020 - 12:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Jag äter 12-20 (typ) så håller helt med om att myten om fasta och blodsocker är klart överskattad. Hunger är trots allt (i vår del av världen) egentligen bara en känsla. Men att komma under 1000 är ändå helt uteslutet för min del. Kämpar mig under 2000 just nu, men då kör jag i princip ett hårt träningspass om dagen också. 171/71 kg ca.

 

ja gymmar man så måste man ju ha mer mat. :)

 

får väl se hur länge det funkar. än så länge går det bra.

men blir väl ganska mycket mat och alkohol denna helg så jag kanske går upp allt igen :D



#10604

Postad 05 juli 2020 - 18:06

samsara
  • samsara
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0

Funderar på hur man bränner flest kalorier. 

Har märkt att om man äter regelbundet så orkar man jogga längre sträckor utan att bli trött men äter man ofta behöver man bränna fler kalorier. Om man däremot minskar portionerna kan man efter några kilometer känna att energin tar slut och man börjar snubbla och nästan trillar omkull.

Är själv fortfarande smal men jag frågade min läkare om orsaken till att jag har en fast mage med ett ytterst tunt fett tager. Har trotts detta lite kulmage. Min läkare påstod att det är bukfett som finns mellan organen och hon tyckte att jag skulle banta bort bukfetten trotts att jag är smal. Enligt protokollet har jag ca 10 % kroppsfett. "Lite mystiskt för enligt protokollet skulle jag kunna banta 8 kilo men lägger jag på 5 kilo skulle jag ha övervikt. 

Ps? Tror att dom mäter kroppsfett mellan höger och vänster fotsula? 



#10605

Postad 05 juli 2020 - 18:30

TijY
  • TijY
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Funderar på hur man bränner flest kalorier. 

Har märkt att om man äter regelbundet så orkar man jogga längre sträckor utan att bli trött men äter man ofta behöver man bränna fler kalorier. Om man däremot minskar portionerna kan man efter några kilometer känna att energin tar slut och man börjar snubbla och nästan trillar omkull.

Är själv fortfarande smal men jag frågade min läkare om orsaken till att jag har en fast mage med ett ytterst tunt fett tager. Har trotts detta lite kulmage. Min läkare påstod att det är bukfett som finns mellan organen och hon tyckte att jag skulle banta bort bukfetten trotts att jag är smal. Enligt protokollet har jag ca 10 % kroppsfett. "Lite mystiskt för enligt protokollet skulle jag kunna banta 8 kilo men lägger jag på 5 kilo skulle jag ha övervikt. 

Ps? Tror att dom mäter kroppsfett mellan höger och vänster fotsula? 

 

Finns 10-20 tal olika sätt att mäta kroppsfett. Med olika precision beroende på vart du har fettet, så lägg inte för stor vikt vid dem. 

Mitt tips är maxlutning (15grader oftast) på rullbandet och 4-5km/h i 20-40min. Annars bara ut o gå i skogen med ryggsäck. 


Redigerat av TijY, 05 juli 2020 - 18:31.


#10606

Postad 07 juli 2020 - 20:17

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Funderar på hur man bränner flest kalorier. 

Har märkt att om man äter regelbundet så orkar man jogga längre sträckor utan att bli trött men äter man ofta behöver man bränna fler kalorier. Om man däremot minskar portionerna kan man efter några kilometer känna att energin tar slut och man börjar snubbla och nästan trillar omkull.

Är själv fortfarande smal men jag frågade min läkare om orsaken till att jag har en fast mage med ett ytterst tunt fett tager. Har trotts detta lite kulmage. Min läkare påstod att det är bukfett som finns mellan organen och hon tyckte att jag skulle banta bort bukfetten trotts att jag är smal. Enligt protokollet har jag ca 10 % kroppsfett. "Lite mystiskt för enligt protokollet skulle jag kunna banta 8 kilo men lägger jag på 5 kilo skulle jag ha övervikt. 

Ps? Tror att dom mäter kroppsfett mellan höger och vänster fotsula? 

 

Ät mindre kolhydrater och framför allt mindre socker, det är orsaken till bukfett. Mindre kolhydrater i kosten och mer fett gör din kropp bättre på att bränna fett under löpturen.

 

Fettmätning med en så kalla "våg" mäter bara fettet i benen. Funkar bättre på tjejer men överlag inge bra att mäta med. Det bästa vad jag vet är ett sånt där ägg man kliver in i, finns på vissa kliniker men kostar en del pengar, man behöver inte betala pengar för att se att man har fett på kroppen.



#10607

Postad 29 mars 2021 - 09:45

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Är på jakt efter sportarmband till mobilen (som sitter på överarmen). Men tycker det är svårt att hitta ett som jag får på armen. Någon som har några tips? Det är  bara ett fåtal som jag provat som passar. Antingen är det inget stretch och de sitter för hårt, eller så är bandet för kort trots stretch. Tänker att det säkert är flera som skriver i denna tråd som har samma problem. Normalt brukar jag åka runt till olika butiker och testa på plats, men det är ju inte ett alternativ för tillfället. Någon som har tips?



#10608

Postad 08 oktober 2021 - 08:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

sådär. minus 10kg med hjälp av  lchf.

Det tog knappt 9 veckor.

Har inte kört helt strikt för jag har druckit öl på helgen  och haft en vecka där jag varit tvungen att äta vanlig mat.

 

men jag är nöjd. Kläderna sitter bättre och jag mår bättre.

 

Nu ska jag ha mig en "ätarhelg" där jag ska äta allt jag har saknat :)



#10609

Postad 08 oktober 2021 - 10:25

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

sådär. minus 10kg med hjälp av  lchf.

Det tog knappt 9 veckor.

Har inte kört helt strikt för jag har druckit öl på helgen  och haft en vecka där jag varit tvungen att äta vanlig mat.

 

men jag är nöjd. Kläderna sitter bättre och jag mår bättre.

 

Nu ska jag ha mig en "ätarhelg" där jag ska äta allt jag har saknat :)

Vad har du saknat?



#10610

Postad 08 oktober 2021 - 12:23

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Vad har du saknat?


Hclf?

#10611

Postad 08 oktober 2021 - 12:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Vad har du saknat?

smörgås, pasta, pizza, bullar, kakor, chips och liknande kolhydratrik kost.

 

Men eftersom suget försvinner när man käkar lchf så var det inte så gott som jag föreställde mig.


Hclf?

exakt :)



#10612

Postad 08 oktober 2021 - 13:35

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Bra jobbat! :)

Varför körde du just lchf? Om du saknar vissa kolhydrater kan du väl anpassa kaloriintaget för att få plats med det.



#10613

Postad 08 oktober 2021 - 15:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Bra jobbat! :)

Varför körde du just lchf? Om du saknar vissa kolhydrater kan du väl anpassa kaloriintaget för att få plats med det.

nja,  lchf handlar ju inte så mycket om kalorier ut , kalorier in.

jag är ingen läkare eller dietist så jag vet inte riktigt hur det funkar men det är något med blodsockret och insulinet som gör något när man äter lchf och att kroppen blir lurad på något sätt och använder kroppsfettet som bränsle.

 

Skulle jag äta kolhydrater så minskar den effekten väldigt mycket.

 

Äter jag dessutom kolhydrater så blir det stora förändringar i blodsockret så jag får både hungerkänslor, sötsug och trötthet.

 

Nu kan jag gå en hel dag utan att äta något utan att bli varken hungrig eller trött och även blodsockret ligger på en jämn och stabil nivå.

 

 

Varför jag körde lchf är för att det är det enda som funkar för mig om jag vill förbränna kroppsfett.  Inget annat ger nämnvärt resultat. :)



#10614

Postad 08 oktober 2021 - 15:17

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

nja, lchf handlar ju inte så mycket om kalorier ut , kalorier in.
jag är ingen läkare eller dietist så jag vet inte riktigt hur det funkar men det är något med blodsockret och insulinet som gör något när man äter lchf och att kroppen blir lurad på något sätt och använder kroppsfettet som bränsle.

Skulle jag äta kolhydrater så minskar den effekten väldigt mycket.

Äter jag dessutom kolhydrater så blir det stora förändringar i blodsockret så jag får både hungerkänslor, sötsug och trötthet.

Nu kan jag gå en hel dag utan att äta något utan att bli varken hungrig eller trött och även blodsockret ligger på en jämn och stabil nivå.


Varför jag körde lchf är för att det är det enda som funkar för mig om jag vill förbränna kroppsfett. Inget annat ger nämnvärt resultat. :)

Tänker att detta kan bli början på en lång tråd 😅Ska inte börja gå djupare in på det.
Härligt att du hittat något som fungerar för dig 😊

#10615

Postad 08 oktober 2021 - 15:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Tänker att detta kan bli början på en lång tråd Ska inte börja gå djupare in på det.
Härligt att du hittat något som fungerar för dig

hehe jag har säkert helt fel men som sagt, Det funkar för mig och det är ju huvudsaken. :)

 

efter denna helg blir det att fortsätta igen. Ser redan fram emot det faktiskt :)



#10616

Postad 08 oktober 2021 - 16:58

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

nja,  lchf handlar ju inte så mycket om kalorier ut , kalorier in.

jag är ingen läkare eller dietist så jag vet inte riktigt hur det funkar men det är något med blodsockret och insulinet som gör något när man äter lchf och att kroppen blir lurad på något sätt och använder kroppsfettet som bränsle.

 

 

Om kroppen skulle bli lurad att använda kroppsfett som bränsle, vad händer då med kalorierna som finns i maten du stoppar i dig?


Redigerat av Buddypresley, 08 oktober 2021 - 17:01.


#10617

Postad 08 oktober 2021 - 17:16

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Om kroppen skulle bli lurad att använda kroppsfett som bränsle, vad händer då med kalorierna som finns i maten du stoppar i dig?

fråga mig inte. du får läsa på och skaffa dig en egen uppfattning om hur det fungerar.



#10618

Postad 21 mars 2022 - 09:53

Unregistered98904970
  • Unregistered98904970
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

 Synthetic urine, which is offered in the dried up form, is crucial to mix in the water to get the proper benefits of it in a highly effective manner. Those who want to conquer urine tests prefer to buy the highest quality Synthetic urine and the whizzinator touch kit. If perhaps web users make use of this https://whizzinator.com/ site, they receive more information regarding Synthetic urine.



#10619

Postad 10 februari 2023 - 08:47

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Ursäkta en amatörfråga men here goes. Jag tänkte förbättra min form allmänt genom att gymma två gånger i veckan och ta en löprunda två gånger i veckan (samt försöka äta bra). Vill få lite mindre fett och lite mer muskelmassa. Har inga extrema ambitioner men vill bli lite fastare i kroppen och må bättre. Frågan är: när tycker ni man skall äta i förhållande till träningspassen? Före eller efter?

Åtta år har förflutit och jag tränar fortfarande regelbundet flera gånger i veckan. Mix av cardio och styrketräning. Känner mig i bra form trots en ålder på 51. Jag skall försöka hålla igång så länge det går. God form är en färskvara och det är lika viktigt att motionera i alla åldrar tänker jag. B)



#10620

Postad 10 februari 2023 - 09:01

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Härligt Hasse, jag har själv nyss kommit igång med lite lunchpass på gymmet, uteslutande cardio nu i början åtminstone. Känns bättre ganska direkt, skönt med kollegor som också lunchtränar så får man lite peppning.



#10621

Postad 10 februari 2023 - 16:20

DPC
  • DPC
  • Forumräv

  • 696 inlägg
  • 0

Träning är bland det bästa som finns och för mig också nödvändigt. Hittade tillbaka till gymmet för två år sedan och nu är jag helt hooked :) Det går även att göra goda, personliga resultat högre upp i ålder. Har en gubbe på gymmet som fyller 75 år och är imponerande vältränad. Själv så har det börjat gå bra i bänkpressen och jag hoppas det kan fortsätta. Kommer bli lite kondition nu också under våren. Börjar sakna lite löpning.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.