Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur ska en bra Tv-Bänk se ut????

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 september 2002 - 18:29

Unregisteredcc82d64c
  • Unregisteredcc82d64c
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0
Jobbar som prd ansvarig på en möbelkedja i Sverige och tänkte fråga hur Du vill att en bra Tv-Bänk ska se ut.

Vi hade en modell idenstsk med MIO´s "Bora" och "Beetle" förra året men dessa gick inte igenom vårt varuråd trots påtryckningar från mig med flera [V] (Dom är ju snusksnygga! )


Det måste ju vara rimliga ideer som går att lillverka tíll acceptabla priser..

På tal om pris; vad får en bänk kosta tycker Du?

Alla ideer mottages tacksamt.

PS:Japp.... jag har dessa snygga bänkarna hos mig [:D][:D][:)]

#2

Postad 04 september 2002 - 18:35

Assman
  • Assman
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Såhär ska en bänk se ut. Kolla sign. Mio, ikea mfl har minbänkar, större behövs tycker jag och kraftigare konstruktioner till bra priser. 0-3000:-?

#3

Postad 04 september 2002 - 18:37

Unregisteredcc82d64c
  • Unregisteredcc82d64c
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0
Sträck på dig , har redan varit inne "hos dig " och kollat. [:D]

#4

Postad 04 september 2002 - 18:48

Unregistered3e35add6
  • Unregistered3e35add6
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Det beror väll lite på vad man har för utrusting och inredning. men en tv bänk som man får plats med centern är bra. då ska man såklart få plats med resten också, så som dvd, förstärkare, video och cdspelare..... men jag har faktiskt inte sett speciellt många tv bänkar(inom rimliga priser) som har plats för center precis under tvn.

Nån smart lösning för sladdarna kan nog vara att betänka. Den borde också vara lite "ställbar" (hyllor å sånt)..

att den ska klara 50kg+ är väll inget jag borde behöva säga.

lycka till!

#5

Postad 04 september 2002 - 18:49

Unregistered3e35add6
  • Unregistered3e35add6
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
kostnad: 500-1500 max.

#6

Postad 04 september 2002 - 18:51

Unregistered4de6eba2
  • Unregistered4de6eba2
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Så här
http://www.swanspeak...s/Diva4.1HT.htm

#7

Postad 04 september 2002 - 18:56

Unregistered2785219d
  • Unregistered2785219d
  • Lärjunge

  • 420 inlägg
  • 0
Självklart skall den se ut så här:

http://moon.rip.it-p...ativ/414199.jpg

I bakbenet finns det en infälld grenkontakt, så att bara en kabel går ut på baksidan.

Priset bör ligga någonstans på 3000kr

Mvh
Joel

#8

Postad 04 september 2002 - 19:10

Unregistered3411a2ec
  • Unregistered3411a2ec
  • Forumräv

  • 764 inlägg
  • 0
Stabilt byggd, ställbara hyllor, möjlighet att "gömma" sladdar, gärna ställbara ben så att man kan justera titthöjden på tv, eller kanske möjlighet att bygga ut systemet. Hjul som tillval så att man enkelt kan dra fram anläggningen när man ska bak och koppla lite...

Nåja, det var lite saker jag saknar med den möbel jag har nu...

#9

Postad 04 september 2002 - 19:25

Unregisterede21be5fc
  • Unregisterede21be5fc
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Det jag starkt kan avråda från är "kilformade" TV-bänkar, d.v.s. bredare fram än bak (se t.ex. länken Joel bifogade). Kilformatet leder till problem vid lagring av DVD- samt VHS-filmer (och liknande för den delen), omöjligt att ställa in eller ta ut filmer utan att förstöra ordningen.

#10

Postad 04 september 2002 - 19:36

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
jag vill att en stereobänk ska vara jävligt värme avledande.. så jag kan ha mina block i den

#11

Postad 04 september 2002 - 20:00

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Ahh, härligt att höra att möbelföretag intresserar sig för vad konsumenterna verkligen vill ha..

Jag har länge letat efter en bra tv-bänk men inte hittat någon som passat mina behov.. Kraven jag haft är att den ska klara en 32" widescreen-tv och ska rymma en centerhögtalare under tv-n. Den ska vara enkel och stilren och får gärna finnas i ett par olika träslag/färgutföranden..

Tyvärr har de enda jag hittat som motsvarat dessa krav varit dedikerade bänkar hos hifi-butiker som därmed blivit allt för dyra för att vara realistiska..

Ett problem jag upptäckt hos många bänkar är främst två saker.. Antingen är de för låga så att tv-n hamnar för lågt och därmed skyms om man har exempelvis höga glas eller dylikt på soffbordet.. Det andra problemet är att många tillverkare delar av bänken vertikalt precis under tv-n.. Detta gör att centerhögtalaren inte kan placeras idealiskt under tv-n..

Min personliga favorit utseendemässigt hittar du på länken nedan, dock har avståndet mellan hyllplanen varit lägre på de jag sett i butik. Den kostar ca 5000 kr.
http://www.quadraspire.co.uk/qav.htm

Slutligen blev det till att bygga en egen i mdf. Du hittar den under mina bilder.. Centern ryms och jag har dessutom plats till förvaring.. Möjligen är den lite tråkig utseendemässigt men det tar igen det genom att vara praktisk och stabil.. Kommer möjligen bygga till dörrar i frostat glas till nedre våningen av bänken på sikt men det är inget bestämt på den fronten..

Ett acceptabelt pris för en riktigt bra tv-bänk är för mig 2-3500.
En godkänd tv-bänk som jag kan tänka mig att leva med får kosta upp till 2500.. Detta är självklart min personliga uppfattning och priset gäller endast en bänkkonstruktion liknande den jag länkat till ovan, alternativt min egen bänk.. Alltså inte en hel bokhyllekombination..

M v h
/masaba

#12

Postad 05 september 2002 - 02:09

Unregistered7a92ccad
  • Unregistered7a92ccad
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
så här ska den se ut !! stilig snygg praktisk rymlig !![:D]men det jag saknade när jag köpte den var ventilation,nått att leda kablar i ..hjul kanske ,hade varit smidigt när man kopplade åså..priset var väl en aning för högt med, tror den kosta 4-5000:-

#13

Postad 05 september 2002 - 09:29

FroZe
  • FroZe
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Håller med, GÖMMA KABLAR vore verkligen skönt.
Jag köpte BORA på MIO och är grymt nöjd med utseende
och stabilitet, men råttbo't av sladdar sticker i ögonen!
Pris <2000 tycker jag är OK. Storleken är nog svår att ge råd om, BORA passar mig utmärkt, men vi har ju olika mänder prylar som ska in så lite olika modeller i samma serie är nog en bra idé. STÅL är snyggt!

#14

Postad 05 september 2002 - 12:47

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Kolla in RL 2807 från http://www.kayman.se/kayman_se.html.
Gått om plats för center, gjord i 22mm MDF klarar 400 Kg vikt.

#15

Postad 05 september 2002 - 13:03

dajz
  • dajz
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Den var snygg men tyvärr lite för bred om man nu ska ha plats med högtalarna utan att det ser ut som om man snickrat allt i ett stycket..

#16

Postad 05 september 2002 - 13:15

dajz
  • dajz
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Ulkesh med samtycke från sambon så ska jag förska bygga denna http://www.swanspeak...s/Diva4.1HT.htm

Den kostar i affär 6900:- det är pengar som jag absolut inte lägger på en tv/stereobänk. Samma sak som sambon tycker att man ska lägga 15000 på en matta... trodde alla köpte mattor på ikea och för 300 och när man spilde på dom så kastade man den och köpte en ny [:D]

Bygga en möbel till sin tv verkar vara det bästa alternativet genom att alla har vi olika behov. Men att centern ska få plats under tv är ett måste.

#17

Postad 05 september 2002 - 14:52

Unregistered2785219d
  • Unregistered2785219d
  • Lärjunge

  • 420 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Assel
Det jag starkt kan avråda från är "kilformade" TV-bänkar, d.v.s. bredare fram än bak (se t.ex. länken Joel bifogade). Kilformatet leder till problem vid lagring av DVD- samt VHS-filmer (och liknande för den delen), omöjligt att ställa in eller ta ut filmer utan att förstöra ordningen.


Nu tar du väl i lite för mycket...

Leder till problem om man nu vill ha den som förvaringshylla för alla filmer och cd-skivor och VHS-band, ja. Min erfarenhet är att de flesta TV-bänkar idag är stora och skrymmande just för att de är fylllda till bredden med en massa lådor som kanske inte alla konsumenter prioriterar. Är de inte fyllda med lådor och saknar plats för center, så är de för små och inrymmer bara plats för en video och en förstärkare. Pratar vi om High-end möbler så ligger priserna vansinnigt högt, och trots det finns det sällan bra utrymmen för center. Därav min rekommendation.

Kom gärna med ett bättre förslag Assel.

Mvh
Joel

#18

Postad 05 september 2002 - 14:58

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Jag tycker att TV-bänkarna ska ha lite mer anpassade mått efter TV-apparaterna. Om man ser t.ex vad som passar till 32" Widescreen så brukar bänkarna antingen vara ca 80cm breda eller så är över 90cm. Jag tycker de snarare skulle vara mellan 85-90 då TV-apparaterna oftast är dessa mått, i alla fall på de jag kollat på :D.

#19

Postad 05 september 2002 - 20:52

Unregistered01d60d6f
  • Unregistered01d60d6f
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Har en Sony FX65, och har sneglat på bänkarna som är gjorda för den, men som så många andra konstaterat suger förvaringsutrymmet..

har inte bauhaus i nkpg, men fick en idé när jag såg Assman's konstruktion,

Leca-block kostar 18 kr styck, och har man tur kan man få tag i FURU-skivor till ett schysst pris så är det nog inga problem att lägga ihop skivorna själv, tror jag. Har iallafall en beställning på g :D

Dvs, assman: sitter skivorna "fast" i leca-blocken, eller är de bara ditlagda? Står det någonting i Bauhaus-papprena om vilken vikt hyllan tål? Min stackars teve väger omkring 70 kg tror jag..?

Tack för tipsen förrästen :D

#20

Postad 06 september 2002 - 00:22

JKB
  • JKB
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Fy för det japanska modet!

Ända sedan det asiatiska inspirerat våra möbelfirmor har tv-bänkarna designats för låga, det finns skräckexempel på bänkar på ca 20 cm´s höjd, urk!

Nej upp en bra bit, ca 55-60cm höga ska bänkarna vara har jag kommit fram till! Då störs man ej av sådant som står på soffbordet och blicken kan vara rakt fram när du sitter bekvämt i soffan.

Själv blev jag tvungen att kompromissa pga flera faktorer;

Orkar inte bygga själv nu, andra byggen på G.

Vill inte betala över 2500kr.

Måste ha en bänk med en centrerad hylla till centern, lagom bred(45cm) och hög nog att rymma center och video = 24,5cm tillsammans.

Ville ha en bänk i lönn/björk för att passa övrig inredning.

Måste ha hjul, har du haft en bänk med så förstår du.

Bänken måste vara tillräckligt djup, det finns många snygga skåp men de är för grunda för en tv.

Så det blev till och modda en IKEA-bänk (Oppli) med större hjul så att den blev 45cm hög ivarje fall (tidigare 40cm)

Allt som allt landade vi på under 1000kr och fick en superfin bänk! lite för låg ......men, men....

Priset bör ligga på mellan 1000kr och 2500kr tycker jag.
Centern skall kunna vara centrerad under tv:n.
Den skall vara snygg, inte bara praktisk.
Hjul är ett måste, ju större destu bättre.
Minst 50cm djup, gärna 60cm.
Höjd på 55-60cm.
Bredd på ca 1-1,5 meter så du kan ha lite prydnader mm brevid.
Gärna inbyggd fördelardosa till ström så att man bara drar en kabel ifrån bänken.
Gärna möjlighet att dölja kablar enkelt och snyggt.

#21

Postad 06 september 2002 - 00:31

asting
  • asting
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Jag tittar också på lite bänkar och vill gärna ha glasdörrar på. Hur fungerar fjärren då? Går IR frostat glas???

Min polares brorsa är förresten designer på HDK i Göteborg (och audiofil). Han har gjort en hifibänk med nån sorts hypertunn björkfanér som täcker fronten. När systemet är avstängt ser det ut som en vanlig möbel i björk, men när det är igång lyser dioder och display igenom den tunna fanéren! Hur coolt som helst...

#22

Postad 06 september 2002 - 00:46

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Den ultimata TV-bänken är cirka 80 cm hög, 1 meter bred och 45-50 cm djup. Hellst 4 hyllplan så har man plats för center, förstärkare, dvd, satellitmottagare, video och annat kul. Sen är det ju en fördel med moduluppbyggda bänkar typ Quadraspire men det brukar oftast vara ruskigt dyra. De flesta TV-bänkar verkar tyvärr vara designade för de som bara äger en 28" + video. Var är alla bänkar anpassade för en fet hembio?

#23

Postad 06 september 2002 - 12:06

jonte
  • jonte
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Ähh gör som jag och tillverka en egen

Finns väl under länkarna nedan

#24

Postad 04 december 2002 - 12:58

Unregistered53ccf756
  • Unregistered53ccf756
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Denna tråd är intressant!

Så upp med dig =)

Dajz:

Var såg du den där DIVA.. 6900kr tv stället någonstans?

Har du lyckats bygga ihop en kopia av möbeln?? jag tycker den är skitsnygg..

Modellen heter HDAV-CB2 och färgen liknar körsbär tycker jag.. *färgblind* =(

Skulle matcha mina körbärs Infinity alpha system skit bra!

#25

Postad 04 december 2002 - 14:51

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Detta är mycket intressant då jag under an längre period varit på jagt efter något att ställa tvn på.

Det jag letar efter är något i stil med detta:
* Hjul eller åtm. möjlighet att koppla på hjul under bänken. Detta krav ruckas inte på.

* Plats för center direkt under tvn

* Högre höjd än dagens standardmöbler. Ett par decimeter till borde det gå att höja untan att det blir för tornliknande.

* Personligen har jag inget behov av att kunna plocka in hela anläggningen under tvn, det finns det bättre möbler för men någon hylla eller två under centern skulle inte skada. Kan vara bra att lägga grnkontakt, filmer, dekoder m.m. på

* Bra om man får plats med kablar bakom, men det gå egentligen att ordna ändå.

#26

Postad 04 december 2002 - 15:21

Unregisteredf0944125
  • Unregisteredf0944125
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Ulkesh
Så här
http://www.swanspeak...s/Diva4.1HT.htm
******** vad läckert!![:)] Vill ha allt....... Men vad kostar det tro??

#27

Postad 04 december 2002 - 15:28

Unregistered4de6eba2
  • Unregistered4de6eba2
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Runt 7000 :- Assman, då finnes den i bok eller valnöt.

#28

Postad 04 december 2002 - 17:29

Unregisteredb2b1596f
  • Unregisteredb2b1596f
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
En bra tv-bänk ska framförallt ha gott om plats till alla grejer man behöver ställa i den, tåla stora vikter och vara snygg att se på..

#29

Postad 04 december 2002 - 18:56

Unregistered67fb9b50
  • Unregistered67fb9b50
  • Veteran

  • 1 665 inlägg
  • 0
Kolla mina prylar för tv-bänk exempel... jag e grymmt nöjd me den... kostade 4500 (-rabatt [;)])

#30

Postad 04 december 2002 - 20:03

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 0
Väldigt varierande åsikter om just höjden tycker jag.

Själv har jag just nu en bänk som är drygt 65 cm hög inkl hjul, och det tycker jag är lite för högt. Dels hamnar bilden strax ovanför ögonhöjd när jag sitter bakåtlutat i fåtöljen, och dels hamnar bilden strax ovanför diskant och mellanregister på mina golvhögtalare.

När jag köper ny bänk snart kommer den att vara 55-60 cm hög. Med 80 cm höjd skulle man ju titta halvvägs upp i taket tycker jag.

Med tanke på hur många snygga och relativt billiga TV-bänkar det finns så skulle jag aldrig betala 3000 spänn för enbart en TV-bänk. Upp till ca 1500 kanske, om den var av bra kvalitet.

#31

Postad 04 december 2002 - 21:56

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
4 hyllor från toppen tv:n centern,recivern och dvspelaren.
Dessutom som många har nämt att man ska kunna gömma kablarna.

Det som verkar vara nästan omöjligt är att hitta en tvmöbel som är tillräckligt djup,de flesta ligger på mellan 45-50 cm.
Har en tv som är 59 djup och då det är extremt fult att ha en tvbänk som inte är tillräckligt djup.

#32

Postad 04 december 2002 - 22:33

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Själv föredrar jag en bänk som matchar TV´n.. Alltå tillverkad av samma tillverkare som TV'n och sedan separat rack för stereon. Pris 3000-10000:- om det är snyggt, gediget och praktiskt.

#33

Postad 05 december 2002 - 01:16

Unregisteredc2ecd9aa
  • Unregisteredc2ecd9aa
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Det finns bara en tv-bänk, och det är den här:
http://kali.dnsalias.com/tv/tv3.jpg :D

..frostad glashylla för centern finns - mer behöver man juh inte. Och djup är den så det räcker och blir över, samt förstås kabelkanal i 'foten' ;)

.wey

#34

Postad 05 december 2002 - 01:33

Unregistered192fb032
  • Unregistered192fb032
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Gör som Svensson: köp en Billy på IKEA [8D]

#35

Postad 05 december 2002 - 07:27

Unregistered53ccf756
  • Unregistered53ccf756
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Weyland:

Är det en 36"2527 som är med på bilden??

Var kan man köpa detta tvstativ???

#36

Postad 05 december 2002 - 07:47

Unregisteredc2ecd9aa
  • Unregisteredc2ecd9aa
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Det är en 32" Philips 9617 på bilden, men stativet är egentligen gjort för en 36" sonytv... mao verkar det passa till de flesta 32"+modeller.

Den går att köpa på Onoff, Siba osv - billigast på Netonnet tror jag dock:
http://www.netonnet....m.asp?iid=46255

...och för er som eventuellt vill ha en, så har jag en till salu då jag bytt till projektor och inte har riktigt plats för en TV oxå ;)

.wey

#37

Postad 05 december 2002 - 07:57

Unregistered53ccf756
  • Unregistered53ccf756
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Kan man få lite tekninsk fakta om den...

Typ höjd mellan glaskivorna och tv..

Totalhöjd..

Passar den bra till din 32.. står den stabilt?

#38

Postad 05 december 2002 - 09:14

tian
  • tian
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Som min bänk ska dom se ut ;) https://www.minhembi...w.asp?user=tian

#39

Postad 05 december 2002 - 10:14

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Jag tycker faktiskt att min är riktigt snygg, letade bra länge innan jag fastnade för någon. Eftersom man har husdjur så vill iaf jag ha glasdörrar, av någon anledning lyckas alltid katthåret leta sig dit annars.[;)]

#40

Postad 05 december 2002 - 12:18

Unregistered53ccf756
  • Unregistered53ccf756
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Dajz:

Var kan man köpa den? diva bänken..

Weyland:

Kan man få lite info? =) teknisk data.. höjd m.m. se inlägg ovan

#41

Postad 05 december 2002 - 12:43

Unregisterede93f6c51
  • Unregisterede93f6c51
  • Lärjunge

  • 306 inlägg
  • 0
Någon som har fler goa bilder?
ett tips från mig är Soundstyles som finns på länken nedan:
http://www.soundstyle.net

#42

Postad 05 december 2002 - 13:47

dajz
  • dajz
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Ojdå... missat att läsa i denna tråden.. tydligen efterfrågad....
http://www.dvdcenter.se/ har den gå in under högtalare -> diva och längst ner finns den.
Jag har inte byggt någon kopia på den än för att jag har inte haft tid.

#43

Postad 05 december 2002 - 15:46

Unregistered46e1de31
  • Unregistered46e1de31
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Intressant ämne! Har suttit å funderat på att bygga egen tvbänk eftersom jag inte hittar något som direkt passar. Kan hålla med rätt mycket av det från föregående svar av de andra här.

• Plats för center-högtalare under TV:n (och möjlighet att lägga till en överhylla så man kan ha center ovanför TV:n). Har en Canton Ergo CM-52 som behöver minst 25cm i höjdled (innermått). Och väljer man att ha centern ovanför TV:n så är 25cm OK för att få plats med t.ex. en receiver. Hyllplanet under TV:n ska helst vara höj- och sänkbart.

• Smart lösning för att kunna dra och gömma kablar, förgreningsdosor etc. Inbyggd belysning för att lätt kunna koppla med sladdar etc.?

• "Rätt" höjd över golvet. TV:ns nederkant omkring 60-65cm över golvet. Centerns (min) mitt (om under TV:n) hamnar då precis en bit över soffbordskanten (höjd ca 50cm). Gärna ställning i metall (under) så möbeln kommer upp ca 20cm över golvet. Eller kanske rent av utbytbar ställning (olika höjdmått).

• Bredden ska helst vara anpassad efter standard 32"-36" TV-apparater. Nu vet jag inte exakt bredd på 36-tummare, men minst 90cm bred så att en 32" som är 85cm bred får plats (och att det finns lite plats för att ev. kunna ställa en slags överhylla om man vill ha centern eller kanske någon komponent ovanför TV:n, t.ex. DVD, VHS eller bara några prydnadssaker).

• Djup minst 55cm.

• Klara mycket mer än en vikt på 50kg. I mitt exempel: TV 55kg, Receiver 16kg, DVD 7kg, Centerhögt. 10kg = 88kg. Så inte dumt om den klarar minst 150kg.

• Utbyggbar!? Om bänken bara har en bredd på ca 90cm då TV:n får plats, hade det inte varit dumt med en passande stereobänk som är högre. Jag tänker på någonting liknande IKEAs Kaxås med rökfärgad glaslucka framtill. Bra om även stereobänken klarar uppåt 50kg och över.

• Hjul som tål maxvikten.

• Olika utföranden? Metall/glas, faner (körsbär, bok, svart), massiv ek.. etc. Olika modeller; t.ex. med eller utan metallställning, bredare bänk med plats för t.ex. plasma-tv på 43-50", glasluckor som ska gå ta av om man så vill, olika passande (matchande) delar t.ex. stereobänk, överhylla osv.

• Pris: 1000-4000 kr.

Det är vad jag kan komma på så här på rak arm.

/Zer0Racer

#44

Postad 05 december 2002 - 15:59

Unregistereda39cb9d5
  • Unregistereda39cb9d5
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
tv-bänk snygg eller hur??
http://www.schroers....ex_thelo_e.html

audio
http://www.schroers....ex_alpha_e.html

#45

Postad 05 december 2002 - 18:47

Unregisteredc2ecd9aa
  • Unregisteredc2ecd9aa
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Den är 48cm hög, hyllplanet ställbart mellan 10-30cm från undersidan av övre planet (fyra lägen).
65cm djup och 75cm bred, den är inte rektangulär så den är smalare baktill, precis som foten. Foten är snarare 70cm djup btw, sticker ut 5cm - men TVn sticker ut 5cm från hyllplanet normalt oxå.

Stabil? Ärligt talat har jag ingen data på vilken vikt den är godkänd för, mer än att den Sony 36" som ska stå på den inte lär vara någon lätt pryl. Vi testade att ha den som sittbänk ett tag, tar iaf lätt två personer sittandes på framkanten utan att böja sig en millimeter ;) Tror fan ja kan stapla hela bohaget på den där saken. TVn stod iaf hur stabilt som helst, ovansidan har två 'fötter' som kan passa in i diverse skåror i TVn om man vill, eller så tar man bort dem. TVns uttagshärva hamnade ca 10cm innanför bänkens bakkant med min TV - så plastskydded som sedan monteras bakom TVn döljer det mesta om man ser den från sidan.. hyllplanet är ~50cm djupt men följer fotpelarens form så den är inte heller så lätt att mäta.

Några andra vinklar med min montering:
http://kali.dnsalias.com/tv/

Den där Thelobänkan var nästan ännu snyggare, om än lite jobbig att hålla ren kanske.

.wey

#46

Postad 06 december 2002 - 00:39

Unregistered3d4401bf
  • Unregistered3d4401bf
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Vi har en sådan Sony TV-bänk med en 36" TV ovanpå, TV:n väger 95 kg så det är ingen lätt pjäs, log glatt åt killarna som levererade den (vi bor på tredje våningen utan hiss) [};)]. Den har inte vikit sig en mm på 10 månader och är jäkligt snygg.

Jag vet inte om det går att köpa extra hyllplan men i så fall är den ett bra alternativ.

#47

Postad 06 december 2002 - 01:59

Unregisteredc8e48ff0
  • Unregisteredc8e48ff0
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Jag känner att jag måste få göra ett inlägg här, jag gick länge å funderade på vad jag skulle ha för TV-bänk, jag köpte Benno på IKEA, men den är rätt tråkig, men praktiskt. Men den abolsut snyggaste man kan tänka sig är den här:

http://moon.rip.it-p...default.asp?s=2

passar perfekt till en Silverfärgad 32-tums TV, den är egentligen byggd för 36 tum, men alla TV-bänkar som är "byggda för 32-tums" är ju så precis till TV:n, jag tycker att det är skönt när det finns lite space på sidorna. samtidigt som det finns kabelränna och grenkontakt på baksidan, Kanon tycker jag, det kan ju kanppt inte bli bättre, pris för en sådan borde inte ligga över 2.500 kr, så mitt råd är den här.

#48

Postad 06 december 2002 - 02:06

Unregisteredc8e48ff0
  • Unregisteredc8e48ff0
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
dumma länk. gör så här:

- gå in på länken
- välj sortiment
- välj butiksvaror
- på "produkttyper uppe i det grå fältet väljer du "TV-bänkar / Fästen
- sen väljer du TV möbler widescreen
- till sist väljer du "TV VIDEOBÄNK ROYAL 36 WIDE"

tack för ordet!

#49

Postad 06 december 2002 - 08:23

Unregistered53ccf756
  • Unregistered53ccf756
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Goda nyheter..

Tog kontakt med Swanspeakers angående den snygga TV-bänken HDAV-CB1 (3 fack) / HDAV-CB2 (2 fack) [björk eller valnötsfaner] och fråga de om de hade nån general agent i sverige som sålde denna bänk.-..

Som vi alla vet så är 6990kr lite FÖR mycket pengar för en tvbänk... Dajz sida www.dvdcenter.se

Efter lite research så fick jag ett mail tillbaka och de sa att www.goldenagemusic.se i Alingsås var deras svenska agent.. =)

Direkt länk: http://www.goldenage...akersystem.html

Blev mycket lycklig när jag såg priset på bänken på goldenagemusic.. = 4990kr (2000 billigare än dvdcenter)

Ska kontakta dem idag och kolla om priset stämmer så jag återkommer med mer nfo om några timmar..

Ta´t lugnt grabbar det ordnar sig! [;)]

Mvh Matte

#50

Postad 06 december 2002 - 10:31

dajz
  • dajz
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Fortfarande lite dyrt med 5000 för en tv-bänk den är ju ändå bara i MDF



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.