Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jag rekommenderar H/K DVD-25...

62 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 04 januari 2003 - 13:03

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Den kan kanske prestera en bättre bild tack vare Faroudja-chippet, om det går att se skillnad med människans öga, än vad DVD-25 gör. Men vi är ändå tillbaka vid det yttre, och till och med du måste ju hålla med mig om att Philips spelare är väldigt ful... [:P] [:D]

Bara H/K lanserar en egen projektor med det typiskt vackra utseendet så är den estetiska enhetligheten klar... [8D]

#52

Postad 04 januari 2003 - 18:05

Unregisteredaa036c64
  • Unregisteredaa036c64
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Jag får bara ställa mig i kön av alla som har och gillar DVD-25:an. Köpte paketet hos Bestsound 21.600 för dvd-25, avr2550 och Infinty Modulus. Bara modulus kostar 13'-15' separat. Så jag tror att jag gjort ett ganska bra köp. Otroligt bra pers. på Bestsound (Dejjan i alla fall) kunde svara på alla möjliga och omöjliga frågor. Och övertygade mig i alla fall.

/R

#53

Postad 04 januari 2003 - 18:32

miol11
  • miol11
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
WayFar

"Den kan kanske prestera en bättre bild tack vare Faroudja-chippet, om det går att se skillnad med människans öga, än vad DVD-25 gör. Men vi är ändå tillbaka vid det yttre, och till och med du måste ju hålla med mig om att Philips spelare är väldigt ful..."

Skillnaderna i bild är lätt att se (även för en otränadt öga) givetvis beroende på DVD-MTRL

Och ditt påstående att Philipsen är ful.......ja designen kunde vara både bättre och sämre.
Största problemet för mej är just att det är en Philips har lite svårt för det märket MEN sånt får man ta att köpa H/K:n för att den är snyggare eller har "hörge status" kan jag lätt leva med......

#54

Postad 07 januari 2003 - 18:45

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Men alltså att dömma av den här tråden så både syns och syns INTE lagerbytet?
Hur är det egentligen?

#55

Postad 07 januari 2003 - 19:10

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Nu har jag sett 10 filmer på min DVD-25:a, och samtliga lagerbyten har passerat obemärkt förbi. Så är det hos mig, och det är jag glad för! [:(]

#56

Postad 07 januari 2003 - 19:17

Unregistereda22e6a76
  • Unregistereda22e6a76
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Jag är helnöjd med min DVD-25-a.
Har haft den nu i 3 månader och har inga klagomål alls.
Eftersom jag gillar H/K-s design upplever jag den inte alls som plastig, ska i så fall vara cd.släden men men.

Visst händer det att man märker av lagerbyte någongång ibland men detta tycker inte jag är ngt som stör överhuvudtaget - det är så pass kort stund så detta tycker jag att man får svälja. Här snackar vi bara nån tiondels sekund och detta tycker iaf inte jag är ngt som man kan klaga på. Störs man av detta så letar man verkligen fel på spelaren.
På vissa filmer märks lagerbytet inte alls.

/Markus

#57

Postad 07 januari 2003 - 21:41

Unregistered96208dfb
  • Unregistered96208dfb
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Jag har haft spelaren i några månader nu och tycker den är super! jag ser lagerbyten på nån film i mellanåt, men det stör inte.

JAg tycker den är skitsnygg, men går man fram å känner på t.ex släden så blir man ju lite besviken, kunde ha fått varit nått massivt [:(] men, men. 4500 var den värd, helt klart.

Mp3 hanteringen tycker jag inte om, men jag använder inte funktionen alls nästan, så det spelar heller ingen roll!

/HeGGe

#58

Postad 07 januari 2003 - 21:42

Unregisteredc9048ebd
  • Unregisteredc9048ebd
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Efter att ha läst mycket trevligt om dvd-25:an, klämt och kollat lite, har jag lagt in en beställning till slut. känns inte alls plastig anser jag och så e den ju så extremt skön för ögat. blir rätt långa dagar tills den kommer skulle jag tro.

/björk

#59

Postad 08 januari 2003 - 11:29

miol11
  • miol11
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
björken:
"så e den ju så extremt skön för ögat."

Jag köpte 963:an för att bildkvaliteten är "så extremt skön för ögat"

Jag har sagt det förut och jag säger det igen det fokuseras för mycket på bagateller som tex design och lager byte, känns det viktigt!!??

#60

Postad 08 januari 2003 - 13:33

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
För min del kan jag inte förstå varför lagerbytet skall vara ett problem på spelare överhuvudtaget

Det finns något som heter "buffer" och det KAN INTE vara svårt att genomföra detta för att utesluta avbrott vid lagerbyte.
Utseendet på själva spelaren är ganska sekundärt om bara spelaren isig fungerar utmärkt, däremot får man självklart "tycka" när det gäller utseendet!!

#61

Postad 08 januari 2003 - 15:22

Unregisteredc9048ebd
  • Unregisteredc9048ebd
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
miol11

Jag sa aldrig att jag köpte 25:an enbart för att den faller mig i smaken utseendemässigt men det är ju ingen direkt nackdel. Det kan väl ändå aldrig vara fel att tycka att en grej är snygg. Prestanda är viktigt men inte allt och vad jag har sett och hört så går hur som helst inte dvd 25:ans bild och ljudkvalitet av för hackor, till det priset.
Tycker dock inte att en produkts design kan betraktas som en bagatell, men det kanske bara är jag?.

/henric

#62

Postad 10 januari 2003 - 20:26

Unregistered0d93250e
  • Unregistered0d93250e
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Angående HK DVD10, så har jag haft en i 1 1/2år nu, och den har varit jättebra, inga problem. Tror jag uppgraderar till en DVD 25 dock, för att få progressive scan till min Panasonic AE100. Jag har haft 3 HK produkter under åren, inga problem alls, vilket man inte kan säga om tex dom Philips jag haft.

#63

Postad 19 januari 2003 - 19:53

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Okay det verkar som detta är en gedigen spelare. (ta i trä)

Fick hem en i torsdagskväll och den har fungerat klanderfritt, helt perfekt genom 5 filmer i helgen. Efter problem med 2 Denon-spelare i en följd blev det till att tänka om och mycket tack vare denna tråd gjorde jag en chansning på denna spelare istället.

Halva priset mot denon 2800mkII är ju inte dumt alls. Inte ens nu om jag skulle bli garanterad en fungerande mkII kan jag själv motivera att köpa den istället för HK DVD 25.

Något som jag blivit förvånad över och som jag ser som ett STORT PLUS är att lagerbytet har varit obefintligt på alla de filmer jag sett hittintills.[:)]

En numera lycklig ägare av HK DVD 25.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.