Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den stora Kult/B-films tråden 2.0: UHD Edition!

77 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 mars 2020 - 16:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Nu när det äntligen börjar släppas mer kult på UHD, så tänkte jag att jag lika gärna kan göra en dedikerad tråd även i 4K avdelningen.

 

Blue Underground släpper äntligen sina första titlar på formatet, den 26:e Maj, med Dolby Vision och Atmos ljud.

 

maxresdefault.jpg



#2

Postad 08 mars 2020 - 16:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Nästa vecka, Fredagen den 13:e(!), släpper engelska Second Sight, ny info om deras kommande Dawn of the Dead utgåva.

Alla 3 versionerna av filmen, är inkluderade på UHD :)



#3

Postad 08 mars 2020 - 16:19

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Blir lite trött faktiskt på BU som släpper dessa nu när man nästan precis köpt dem alla. Fick hem House by the cemetary för 2 v sen..... lär komma som UHD snart 🙈 Har tom för mig jag läste någonstans för längesen att de inte alls hade tänkt att släppa dessa på uhd.... fanns ingen vinst i det för dem

#4

Postad 08 mars 2020 - 16:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Det är billigare att ge ut film på UHD idag, än för bara nåt år sen.

Sen nämnde dom, att dom testar vattnet med dessa två, och ser om det säljer eller ej.

 

Men jag hoppas att alla deras kommande 4k remastrade titlar släpps som UHD/BD combos.

Så slipper man vänta ett år eller två på UHD utgåvan.

 

Men, ja, jag ångrar lite att jag köpte House by the Cemetery, istället för att vänta :D



#5

Postad 08 mars 2020 - 17:17

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Det är billigare att ge ut film på UHD idag, än för bara nåt år sen.
Sen nämnde dom, att dom testar vattnet med dessa två, och ser om det säljer eller ej.

Men jag hoppas att alla deras kommande 4k remastrade titlar släpps som UHD/BD combos.
Så slipper man vänta ett år eller två på UHD utgåvan.

Men, ja, jag ångrar lite att jag köpte House by the Cemetery, istället för att vänta :D


Ja det blir ju med all säkerhet att jag oxå skaffar dessa.....men kommer nog noga kolla recensioner innan köp! Deras 3 disc BD utgåvor är ju riktigt fina.

#6

Postad 08 mars 2020 - 17:32

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Enligt pressreleasen så ska båda filmerna ha svensk text på 4k utgåvan så det blir 2 givna köp för mig.

#7

Postad 08 mars 2020 - 17:35

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Deras 3 disc BD utgåvor är ju riktigt fina.

Brutalt fina :)

Trodde att det skulle bli sista gången som jag köpte om filmerna.

Man har ju uppgraderat femtioelva ggr genom åren, från sunkig VHS svartkopia, till nu senaste BD utgåvan.

Men är det märkbart skarpare bild, på Zombie, så får det bli en gång till ;)

 

Maniac är dock filmad på 16mm, så det man tjänar på den uppgraderingen, är just Dolby Vision.


Redigerat av Svante Skoog, 08 mars 2020 - 17:36.


#8

Postad 08 mars 2020 - 17:37

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Brutalt fina :)
Trodde att det skulle bli sista gången som jag köpte om filmerna.
Man har ju uppgraderat femtioelva ggr genom åren, från sunkig VHS svartkopia, till nu senaste BD utgåvan.
Men är det märkbart skarpare bild, på Zombie, så får det bli en gång till ;)

Maniac är dock filmad på 16mm, så det man tjänar på den uppgraderingen, är just Dolby Vision.


Ja maniac e lurig..... kan den verkligen bli bättre? Ja vi får se i maj!

#9

Postad 08 mars 2020 - 21:52

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Lite info kring BU Zombie
 

Special Features and Technical Specs:
16-BIT DOLBY VISION/HDR PRESENTATION OF THE RECENT 4K RESTORATION OF THE FILM
EXCLUSIVE NEW DOLBY ATMOS AUDIO TRACK
 
DISC ONE (4K BLU-RAY):
Audio Commentary #1 with Troy Howarth, Author of Splintered Visions: Lucio Fulci and His Films
Audio Commentary #2 with Star Ian McCulloch and Diabolik Magazine Editor Jason J. Slater
When The Earth Spits Out The Dead - Interview with Stephen Thrower, Author of Beyond Terror: The Films of Lucio Fulci
Theatrical Trailers
TV Spots
Radio Spots
Poster & Still Gallery
Guillermo del Toro Intro
 
DISC TWO (BLU-RAY)
Zombie Wasteland – Interviews with Stars Ian McCulloch, Richard Johnson & Al Cliver, and Actor/Stuntman Ottaviano Dell'Acqua
Flesh Eaters on Film – Interview with Co-Producer Fabrizio De Angelis
Deadtime Stories – Interviews with Co-Writers Elisa Briganti and (Uncredited) Dardano Sacchetti
World of the Dead – Interviews with Cinematographer Sergio Salvati and Production & Costume Designer Walter Patriarca
Zombi Italiano – Interviews with Special Make-Up Effects Artists Gianetto De Rossi & Maurizio Trani and Special Effects Artist Gino De Rossi
Notes on a Headstone – Interview with Composer Fabio Frizzi
All in the Family – Interview with Antonella Fulci
Zombie Lover – Award-Winning Filmmaker Guillermo del Toro talks about one of his favorite films
 
ADDITIONAL SPECS:
Subtitles: English SDH, Français, Español, Português, Deutsch, Italiano, Dansk, Suomi, Nederlands, Svenska, Russian, Korean, Japanese, Chinese, Thai
First pressingly: Limited Edition slipcover
REGION-FREE

 
Källa: https://www.blu-ray.com/news/?id=26522
 
...och Maniac

Special Features and Technical Specs:
16-BIT DOLBY VISION/HDR PRESENTATION OF THE RECENT 4K RESTORATION OF THE FILM
EXCLUSIVE NEW DOLBY ATMOS AUDIO TRACK
 
DISC ONE (4K BLU-RAY)
Audio Commentary #1 with Producer/Director William Lustig and Producer Andrew Garroni
Audio Commentary #2 with Producer/Director William Lustig, Special Make-Up Effects Artist Tom Savini, Editor Lorenzo Marinelli, and Joe Spinell's Assistant Luke Walter
Theatrical Trailers
TV Spots
Radio Spots
 
DISC TWO (BLU-RAY)
• MANIAC Outtakes
Returning to the Scene of the Crime with William Lustig
Anna and the Killer – Interview with Star Caroline Munro
The Death Dealer – Interview with Special Make-Up Effects Artist Tom Savini
Dark Notes – Interview with Composer Jay Chattaway
Maniac Men – Interview with Songwriters Michael Sembello and Dennis Matkosky
The Joe Spinell Story
Mr. Robbie: Maniac 2 Promo Reel
MANIAC Publicity
MANIAC Controversy
 
ADDITIONAL SPECS:
Subtitles: English SDH, Français, Español, Português, Deutsch, Italiano, Dansk, Suomi, Nederlands, Svenska, Russian, Korean, Japanese, Chinese, Thai
First pressingly: Limited Edition slipcover
REGION-FREE

 
Källa: https://www.blu-ray.com/news/?id=26521

Redigerat av USiT2009, 08 mars 2020 - 21:56.


#10

Postad 09 mars 2020 - 13:03

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

  • 991 inlägg
  • 0

Jag är mest nyfiken på Dawn of The Dead....gick inte bra förra gången på UHD, hoppas på bättre tur denna gång!



#11

Postad 12 mars 2020 - 18:44

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Universal Pictures Home Enter4tainment will celebrate the 40th anniversary of John Landis' classic comedy The Blues Brothers (1980) with a brand new 4K Blu-ray release of the film, which will be available for purchase on May 19th.

Synopsis: Comedy icons John Belushi and Dan Aykroyd star in the outrageously funny musical comedy The Blues Brothers. After the release of Jake Blues (Belushi) from prison, he and brother Elwood (Aykroyd) take their blues band back on the road in an attempt to raise money for the orphanage where they were raised. Havoc ensues as the brothers seek redemption on their "mission from God." Directed by John Landis (National Lampoon's Animal House), the soul-stirring comedy classic features musical performances by blues legends Ray Charles, James Brown, Aretha Franklin and Cab Calloway.

Special Features and Technical Specs:
HDR10+ PRESENTATION OF THE FILM
DTS X AUDIO TRACK
Stories Behind the Making of The Blues Brothers
Transposing The Music
Remembering John
Theatrical Trailer
Optional English SDH, Danish, Finnish, French, French Canadian, Hindi, Spanish, Norwegian, and Swedish subtitles for the main feature

 

Bifogad fil  11586.jpg   73,32K   0 Antal nerladdningar

 

Källa: https://www.blu-ray.com/news/?id=26539


Redigerat av USiT2009, 12 mars 2020 - 18:46.


#12

Postad 26 mars 2020 - 21:45

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Trevligt initiativ att starta denna tråd! Har själv börjat köpa ganska mycket UHD :)



#13

Postad 27 mars 2020 - 08:15

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 1

Trevligt initiativ att starta denna tråd! Har själv börjat köpa ganska mycket UHD :)


Japp.... men tänk på trådens titel nu så att den inte spammas med en massa mainstream skit.👍

#14

Postad 27 mars 2020 - 21:40

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Inget datum för pre-orders än.

Men här är iallafall allt som är med i Dawn of the Dead boxen :)

 

90794912_1767218570079235_8955622835024297984_o.jpg?_nc_cat=104&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=pkJqRv68SU0AX878jrr&_nc_ht=scontent-lga3-1.xx&oh=61135ee572b3f53d95b61335361deb44&oe=5EA43818



#15

Postad 27 mars 2020 - 22:47

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Rad ska släppas på UHD-BD i slutet av maj av Vineger Syndrome. Solklart köp. Har bara funnits på Laserdisc i evigheter.



#16

Postad 28 mars 2020 - 11:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
Så gött att fler och fler av kultbolagen släpper på UHD. Hoppas Arrow får tummen ur snart, då dom sitter på ett brutalt stort lager med 4K transfers.

#17

Postad 29 mars 2020 - 10:09

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Blev fel där 

 


Redigerat av USiT2009, 29 mars 2020 - 10:10.


#18

Postad 09 april 2020 - 19:15

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 1

Inte så mycket information just nu
 

Universal Pictures Home Entertainment will celebrate the 45th anniversary of Steven Spielberg's Jaws with a brand new 4K Blu-ray release of the film, which will be available for purchase on June 2.
 
Synopsis: When a young woman is killed by a shark while skinny-dipping near the New England tourist town of Amity Island, police chief Martin Brody (Roy Scheider) wants to close the beaches, but mayor Larry Vaughn (Murray Hamilton) overrules him, fearing that the loss of tourist revenue will cripple the town. Ichthyologist Matt Hooper (Richard Dreyfuss) and grizzled ship captain Quint (Robert Shaw) offer to help Brody capture the killer beast, and the trio engage in an epic battle of man vs. nature.


Källa: https://www.blu-ray.com/news/?id=26655

Bifogad fil  jaws.jpg   111,97K   0 Antal nerladdningar



#19

Postad 15 april 2020 - 19:26

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 1

Har sett mina första "kult"-UHD:s nu. Tror dom räknas hit i alla fall :rolleyes: Escape From New York och They Live. Båda två såg riktigt bra ut måste jag säga!



#20

Postad 15 april 2020 - 19:33

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Ja, Carpenter filmer passar fint här :)

 

Skaffade nyss They Live och Prince of Darkness, bägge såg riktigt bra ut.

Hoppas på att Arrow får tummen ur snart, och släpper deras 4K remastrade The Thing på UHD.



#21

Postad 16 april 2020 - 07:49

Riggins
  • Riggins
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0
Man man ju hoppas. Har för mig att någon på Bluray.com frågade Arrow om just det. Svaret var att det just nu är för dyrt för dem att släppa utgåvor i 4K. Kan det stämma?

#22

Postad 16 april 2020 - 09:26

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Låter rätt rimligt. Kostnaden per enhet är väldigt hög för UHD-BD (snittar i regel på ca 7 dollar, jämfört mot Blu-Ray som ligger på 3 dollar) samtidigt som försäljningen är betydligt lägre. Vinstmarginal kontra efterfrågan talar sitt tydliga språk tänker jag.



#23

Postad 16 april 2020 - 10:47

Riggins
  • Riggins
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0
Ok! Tack för info, det uppskattas. Jag var osäker på hur mkt det egentligen kostar att tillverka bd och uhd. Men om det är som du säger så förstår man ju att dessa indie-bolag är tveksamma på att hoppa på 4K-tåget. Tror ni att det kan komma längre fram? Tänker tex på faktumet att PlayStation 5 kommer stödja 4K-bluray och då borde fler ha tillgång till formatet. Önsketänkande säkert.

#24

Postad 16 april 2020 - 10:52

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Blue underground sa ju att de inte skulle göra UHD .... men där blev man lurad av att köpa deras 3-disc utgåvor som nu kommer som uhd.....(som jag visserligen kommer köpa )😂

#25

Postad 16 april 2020 - 14:19

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Ok! Tack för info, det uppskattas. Jag var osäker på hur mkt det egentligen kostar att tillverka bd och uhd. Men om det är som du säger så förstår man ju att dessa indie-bolag är tveksamma på att hoppa på 4K-tåget. Tror ni att det kan komma längre fram? Tänker tex på faktumet att PlayStation 5 kommer stödja 4K-bluray och då borde fler ha tillgång till formatet. Önsketänkande säkert.

Xbox har haft det sedan Xbox One X. Tror inte att det har hjälpt försäljningen av UHD mycket.

#26

Postad 16 april 2020 - 14:42

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Xbox har haft det sedan Xbox One X. Tror inte att det har hjälpt försäljningen av UHD mycket.


Sen Xbox one S

#27

Postad 16 april 2020 - 16:52

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
Många kult bolag som hoppat på nu, förutom Blue-Underground, så har ju Synapse, Second Sight, Vinegar Syndrom m.m. titlar på gång, så vi kommer nog att se mycket mer frampå. Va ju samma med Blu-Ray, dröjde även där innan kultbolagen långsamt började hoppa på formatet.
Känner på mig att även Arrow snart får tummen ur.
Iaf innan slutet på nästa år.

Dags att dom skrotar dvd skivan i combo släppen, och trycker in en UHD tillsammans med BD skivan.

Dock är jag tveksam till att vi kommer att se lika mycket kult på UHD som på BD, då mycket av det är filmat på 16mm. Där får man inte ut mer detaljer av en 4K scan, jämfört med 2K. Fast HDR kan ju ge en finare bild.

Redigerat av Svante Skoog, 16 april 2020 - 16:55.


#28

Postad 16 april 2020 - 17:06

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Om det är skjutet på negativ, varpå just negativet används vid inskanning, kan 16mm se klart bättre ut i 4K av min erfarenhet. Oftast klart tydligare, mer definierad kornstruktur och bättre detaljer. Skärpan blir förstås begränsande, men fortfarande är det en tydlig förbättring. Däremot är reversal oftast lite svårare att få det mesta ur, ffa när det kommer till ljussättning och färger.

 

Det värsta med 16mm rent arbetsmässigt är att skador, skakningar, flimmer etc. oftast är mer tidskrävande att få bort än på 35mm. Samt att bildytan är så liten att det ibland blir svårt att få hela bilden i fokus när man scannar filmen. Ändock står jag fast vid att det inte är overkill med 4K för just 16mm. Kan däremot vara svårt att övertyga konsumenter om det.



#29

Postad 16 april 2020 - 18:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
Hittills så har jag bara sett Evil Dead och Texas Chainsaw , när det gäller 16mm på UHD. Men speciellt Texas Chainsaw, såg identisk ut med blu-ray’n. Så där kändes det som bortkastade pengar.
Typ samma med Evil Dead, när det gäller detaljerna. Lite jämnare filmgrain iofs. Dock så har Evil Dead HDR, vilket gjorde det värt att uppgradera.

Maniac är ju också filmad på 16mm, så det ska bli intressant att se om vi tjänar några findetaljer på den. HDR lär iaf göra sitt i de mörka scenerna :)

#30

Postad 16 april 2020 - 18:17

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Däremot är reversal oftast lite svårare att få det mesta ur, ffa när det kommer till ljussättning och färger.
.

Om jag inte minns fel, så var väl Texas Chainsaw på reversal?

Edit: Jepp, det var reversal, såg jag nu.

Redigerat av Svante Skoog, 16 april 2020 - 18:18.


#31

Postad 17 april 2020 - 07:14

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Se https://www.minhembi...howtopic=339743


Redigerat av USiT2009, 17 april 2020 - 13:58.


#32

Postad 17 april 2020 - 08:01

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 1

Nice!

Men nu börjar det dock bli för mainstream ;)

 

Vi håller oss till filmer från B/Kult bolagen.

 

Kan göra en separat tråd för Klassikers :)


Redigerat av Svante Skoog, 17 april 2020 - 08:28.


#33

Postad 17 april 2020 - 08:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Rad ska släppas på UHD-BD i slutet av maj av Vineger Syndrome. Solklart köp. Har bara funnits på Laserdisc i evigheter.

Verkar va hårt limiterad, och endast tillgänglig från deras shop.

 

"This special limited edition 3D Lenticular (front) and Holographic (back) slipcover (designed by Earl Kess and based on the iconic original poster artwork) is strictly limited and is only available here at VinegarSyndrome.com! We will not be repressing this release in any format once it sells out."

 

https://vinegarsyndr...ck/products/rad

 

Edit: Eller dom menade nog bara slipcover releasen. Läste fel där ;)

 

Har inte sett filmen sen 80-talet, så minns knappt nånting.

Ska bli kul att se om den iaf.

 

VS-319_slipcover_front_w4k_50676551-7c4e-4d80-b585-15fc6b5aad0b_720x.jpg?v=1585317799


Redigerat av Svante Skoog, 17 april 2020 - 08:32.


#34

Postad 07 maj 2020 - 15:35

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Recension av Zombie UHD'n :)

https://www.blu-ray..../264455/#Review



#35

Postad 08 maj 2020 - 10:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Studio Canal släpper 4K remastrad Flash Gordon!

 

Trailer:

https://youtu.be/O6uOHnxf85g

 

11746_tn.jpg

 

COMPLETE PRESS RELEASE:

STUDIOCANAL is excited to announce the new 4k, Ultra High Definition restoration of Mike Hodge's cult classic FLASH GORDON (1980), in honour of the film's 40th anniversary. The film will be released on 4K UHD Collector's edition, Blu-ray, Steelbook, DVD and digital on August 3rd, with special screenings TBC. FLASH GORDON will also be distributed by STUDIOCANAL in France, Germany, Australia and New Zealand this Summer.

For the new 40th Anniversary 4k restoration, Flash Gordon was scanned from the original 35mm negative to produce 4K files. Over 500 hours of manual restoration repaired serious damage that included image instability, scratches and intermittent flicker. The sound was scanned from the original track negative and underwent restoration to improve issues ranging from audio drop-outs throughout the feature and during reel changes, digital clicks and optical distortion. The film was colour graded for theatrical, home entertainment and 4K HDR release, using previous digital releases and 35mm prints as a reference. In line with the Director's vision and the original 35mm cinema release, VFX work was applied to remove the strings in all scenes where visible. This restoration was approved by Director Mike Hodges in May 2020, and will include the first 4K HDR Dolby Vision master of Flash Gordon.

"I'm very grateful to STUDIOCANAL for this brilliant 4k restoration. The restoration captures perfectly the vivid colours of the sets, skies and costumes. It also corrects some of the problems encountered with the special effects system we used. With Chroma key compositing we could insert skies, rocket ships, hawk-men, pretty well whatever we wanted, into the blue backing built into the studio sets. The problems came later when we had to eliminate, for example, the wires used on the hawk-men. We were eventually successful but even then some 35mm prints were variable and the wires would be back again. With this new restoration that problem is thankfully laid to rest. Of course Chroma key is primitive by the side of the current process, CGI (Computer Generated Imaging). That said I'm pleased we stuck with the old fashioned system. CGI would have been too slick. After all Flash Gordon was a cartoon strip from the 1930s brought back to life on celluloid some five decades later." Mike Hodges, April 2020

SPECIAL FEATURES AND TECHNICAL SPECS:

DISC ONE - 4K BLU-RAY

  • BRAND NEW 4K RESTORATION OF THE FILM, SUPERVISED AND APPROVED BY DIRECTOR MIKE HODGES
  • New Lost in Space: Nic Roeg's Flash Gordon (also iTunes extra)
  • Audio commentary with Mike Hodges
  • Audio commentary with Brian Blessed
  • Behind the scenes of Flash Gordon
  • Stills gallery (also iTunes extra)
  • Storyboards gallery (also iTunes extra)
  • Original theatrical trailer

DISC TWO - BLU-RAY

  • Interview with Mike Hodges
  • Interview with comic book artist Alex Ross TBC
  • Interview with screenwriter Lorenzo Semple, Jr. TBC
  • Episode 24 of Flash Gordon (1979-1982): The Survival Game / Gremlin's Finest Hour
  • Sam Jones's acting start
  • Entertainment Earth on Flash Gordon merchandise
  • Bob Lindenmayer discusses deleted scenes and original endings
  • 35th Anniversary Greenroom
  • 35th Anniversary reunion featurette
  • Renato Casaro extended interview
  • Brian Blessed anecdotes
  • Melody's musings
  • On the soundtrack (Brian May & Howard Blake)
  • Easter Eggs

THE FIVE-DISC COLLECTOR'S EDITION INCLUDES

  • The 4K Blu-ray plus two Blu-ray discs
  • BONUS BLU-RAY DISC OF LIFE AFTER FLASH, the 2017 feature documentary celebrating the film and it's star, directed by Lisa Downs
  • ORIGINAL SOUNDTRACK CD by Queen & Howard Blake
  • 32 page booklet
  • 16 page Titan mini book (The Story of Flash Gordon)
  • Reproduced booklet of the first strip of original comic books
  • Poster of original artwork
  • 4 artcards of various incarnations of Flash film posters across the years
  • 1 sew on 'Flash patch'

Redigerat av Svante Skoog, 08 maj 2020 - 10:21.


#36

Postad 09 maj 2020 - 13:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Recension av Maniac:
http://mondo-digital.com/maniac80.html

 

https://www.blu-ray..../265463/#Review


Redigerat av Svante Skoog, 11 maj 2020 - 09:07.


#37

Postad 15 maj 2020 - 19:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Lite nyheter ang Blue Underground:

 

"4K UHD UPDATE:

Advanced sales on our ZOMBIE and MANIAC 4K UHDs are off to a strong start. The first pressings are already two-thirds sold out! If you're one of those collector's who really wants the slipcover, we suggest you order sooner rather than later.

So with this good news, we've made the decision to release a couple more of our 4K restorations on UHD this year. And going forward, select New Releases will debut as 4K UHD + Blu-ray combos! We've got at least 5 more 4K restorations in the works, so look for some exciting announcements soon!!"

 

"On the most recent episode of Shock Waves, Blue Underground Bill Lustig officially announced new 4K restorations of Vigilante (currently in progress) Daughter of Darkness 4K (from the Original Camera Negative), and The Final Countdown restoration from the Original Camera Negative (once Technicolor reopens)!"

 

Känns som att 2020 blir ett bra år för UHD, när det gäller kultsläpp :)


"William Lustig broke the news that our next two 4K UHD releases are THE HOUSE BY THE CEMETERY and THE NEW YORK RIPPER, coming August 25th!"

 

97329886_10158185570980149_4486210223911993344_o.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=t46InCBydG0AX-wMJBa&_nc_ht=scontent.fagc1-2.fna&_nc_tp=7&oh=6034598acc0c1d37c23a39b396f5f946&oe=5EE37C0A

 

97279339_10158185571665149_4844628603427618816_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=iI4FCFvyZscAX8gKeVq&_nc_ht=scontent.fagc1-1.fna&_nc_tp=7&oh=5157229172b34eb952f7be621e67729e&oe=5EE2A0C4



#38

Postad 16 maj 2020 - 13:12

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 1

Fasen vad kul att det börjar släppas så pass många kultrullar på UHD!



#39

Postad 22 maj 2020 - 13:37

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 1

DAWN OF THE DEAD: LIMITED EDITION Blu-ray and 4 UHD pre-orders update!! Released October 26th, pre-order direct from www.secondsightfilms.co.uk (UK shipping only) from Tuesday May 26th at Midday. Will also be available from all other online retailers shortly after.

https://www.facebook...econdSightFilms

 

Bifogad fil  100499782_1818847434916348_8886427475911901184_o.png   571,77K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  EUIVCl8WoAAukal.jpg   274,26K   0 Antal nerladdningar



#40

Postad 27 maj 2020 - 18:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Lite jämförelser med senaste BD utgåvan. Bilderna är konverterade till SDR.

https://caps-a-holic...d2=14139&c=4966

 

Visst, det är inte samma natt och dag skillnad, som när man gick från DVD till BD, men tittar man närmare, så ser man att de skarpaste findetaljerna är ännu tydligare, då dom i jämförelse, klumpar ihop sig lite på BD utgåvan.

https://caps-a-holic...91&l=0&i=2&go=1

 

Finare filmgrain också.

 

Ska bli jävligt nice att se med Dolby Vision.


Redigerat av Svante Skoog, 27 maj 2020 - 18:06.


#41

Postad 28 maj 2020 - 11:24

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Maniac jämförelse:

 

Gillar inte att dom croppat bilden.

https://caps-a-holic...d2=14148&c=5488

 

Tydligen ska Dolby Vision göra en del, men är lite tveksam till denna uppgraderingen.

Har beställt den, och återkommer när jag jämfört med BD:n.



#42

Postad 28 maj 2020 - 13:27

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Maniac jämförelse:

Gillar inte att dom croppat bilden.
https://caps-a-holic...d2=14148&c=5488

Tydligen ska Dolby Vision göra en del, men är lite tveksam till denna uppgraderingen.
Har beställt den, och återkommer när jag jämfört med BD:n.


Ja den är jag oxå tveksam till

#43

Postad 28 maj 2020 - 13:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Ja den är jag oxå tveksam till

Jag vet inte om det är pga det skarpare grainet, inzoomningen, eller om dom lagt på lite edge enhancement, men om man t.ex. tittar på nr 59, på pelaren som hon är vänd mot, så är sifforna tydligare på BD:n.

 

https://caps-a-holic...09&l=0&i=7&go=1



#44

Postad 28 maj 2020 - 13:46

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Ja märkligt... och att ingen annan nämt croppningen av bilden!



#45

Postad 28 maj 2020 - 13:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Ja märkligt... och att ingen annan nämt croppningen av bilden!

Som vanligt när det gäller UHD recensioner, så är det ALLTID bättre, även om det inte ÄR så emellanåt.

https://caps-a-holic...=115787&i=7&l=0

 

Men dom vill väl fortsätta få gratis recensions exemplar.

 

Önskar att det fanns mer kritiska recensenter, som verkligen går igenom och jämför med blu-ray versionen.

 

Men, det är en sak att jämföra screenshots. Så jag kommer tillbaks med mitt egna omdöme när skivan trillat in.


Redigerat av Svante Skoog, 28 maj 2020 - 14:53.


#46

Postad 28 maj 2020 - 22:05

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Ja märkligt... och att ingen annan nämt croppningen av bilden!

Fast att den är något beskuren på UHD-BD behöver inte nödvändigtvis vara till dess nackdel rent bildmässigt. DPX-filerna som restaureringen har resulterat är antagligen i någon annan upplösning än den distribuerade. Om man kommer till slutsatsen att filmen kan visas upp pixelmappat till priset av något mer beskuren bild än den tidigare utgåvan, är det i slutändan oftast värt det eftersom skalningsfaktorn annars är så pass liten.

 

Det är av det skälet som exempelvis Rädda menige Ryan visas upp i 1.78:1 på UHD-BD hellre än 1.85:1, då bilden är beskuren från 3996x2160 till 3840x2160.


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 28 maj 2020 - 22:05.


#47

Postad 29 maj 2020 - 17:15

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Arrow ska börja släppa titlar på Ultra HD Blu-ray formatet.

 

https://twitter.com/...7211776/photo/1

 

Bifogad fil  7AFF06F7-A956-4FDA-B66F-6C0DF3215B51.jpeg   271,75K   0 Antal nerladdningar



#48

Postad 30 maj 2020 - 08:39

Riggins
  • Riggins
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0
Bra nyheter! Är däremot inte så sugen på att ”dubbeldippa” på titlar jag redan har, då jag antar att de kommer släppa gamla releaser i 4K nu.

#49

Postad 11 juni 2020 - 13:27

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Blue Underground has revealed the official cover art for the upcoming 4K Blu-ray release of Harry Kümel's film Daughters of Darkness (1971), starring Delphine Seyrig, John Karlen, Danielle Ouimet, Andrea Rau, and Paul Esser.

The label has also confirmed that the release will arrive on the market this Fall.

Complete technical specs and supplemental features to be included on the upcoming release have not yet been finalized.

Synopsis: International screen icon Delphine Seyrig (Last Year at Marienbad) stars as Elizabeth Bathory, an ageless Countess with a beautiful young "companion" (Goth goddess Andrea Rau) and a legendary legacy of perversion. But when the two women seduce a troubled newlywed couple (French beauty Danielle Ouimet and John Karlen of Dark Shadows and Cagney & Lacey), they unleash a frenzy of sudden violence and depraved desire that shocked both art house audiences and grindhouse crowds worldwide.

Co-written and directed by Harry Kumel, Daughters of Darkness remains one of the most exquisitely mesmerizing adult horror films ever made. Blue Underground is proud to present the Director's Cut of this classic psychosexual shocker newly remastered in High Definition and packed with Extras, including brand new interviews with Harry Kumel, Danielle Ouimet, and Co-Writer/Co-Producer Pierre Drouot.


Källa: https://www.blu-ray.com/news/?id=26952

Bifogad fil  11862_tn.jpg   110,96K   0 Antal nerladdningar



#50

Postad 12 juni 2020 - 18:48

KinoNiki
  • KinoNiki
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Inget releasedaturm för denna Amazon exclusive tyvärr...

81N5zzWj4KL._SL1500_.jpg





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.