Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha AVENTAGE 2011 - 9.2, Cinema DSP HD3, A.R.T. Wedge

234 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Yamaha RX-A810 (Surroundförstärkare) 5 8,42 (11) Inga priser
Yamaha RX-A1010 (Surroundförstärkare) 8 8,78 (8) Inga priser
Yamaha RX-A2010 (Surroundförstärkare) 6 9,19 (15) Inga priser
Yamaha RX-A3010 (Surroundförstärkare) 9 9,07 (13) Inga priser
Yamaha RX-A820 (Surroundförstärkare) 5 8,47 (16) Inga priser
Yamaha RX-A2020 (Surroundförstärkare) 9 9 (6) Inga priser
Yamaha RX-A1020 (Surroundförstärkare) 9 9,1 (19) Inga priser
Yamaha RX-A3020 (Surroundförstärkare) 9 9,31 (12) Inga priser
40 relaterade trådar
Yamaha AVENTAGE 2012 - AirPlay, 4K, Zone 2 HDMI, ny YPAO mic, ECO-mode (738 inlägg) 4 år sedan
Saknar tryck\driv. (26 inlägg) 5 år sedan
Kampanjer på Receivers! (370 inlägg) 6 år sedan
Värde på förstärkare på andrahandsmarkanden? (13 inlägg) 6 år sedan
Inget tryck i ljudet från vinyl! (29 inlägg) 7 år sedan
Vad är min begagnade receiver och/eller förstärkare värd? (34 inlägg) 7 år sedan
tuneln radiostationer (2 inlägg) 7 år sedan
Byta normalt 5.1 mot Sonos 5.1? (10 inlägg) 8 år sedan
Yamaha RX-A810 vs Onkyo HT-RC660 (TX-NR636) (1 inlägg) 8 år sedan
Yamaha RX-A1020 (4 inlägg) 9 år sedan
Onkyo NR636 vs NR727 (32 inlägg) 9 år sedan
Yamaha RX-A2020 Får ingen subwoofer i Stereoläget... (4 inlägg) 9 år sedan
Kalibreringsproblem Yamaha (1 inlägg) 9 år sedan
Pioneer SC-LX75 vs Yamaha RX-A3010 (51 inlägg) 10 år sedan
Effektförstärkare till Onkyo 1009 (2 inlägg) 10 år sedan
Är det värt att uppgradera från en Yamaha RX-767 till en RX-A1010? (1 inlägg) 10 år sedan
Pioneer VSX-923 eller Yamaha RX-A820 (19 inlägg) 10 år sedan
Yamaha, RX-V775 eller RX-A820? (5 inlägg) 10 år sedan
Yamaha RX-A1020 vs Marantz SR7007 till Canton??? (6 inlägg) 10 år sedan
trådlösa hörlurar permanent inkopplade (2 inlägg) 10 år sedan
Dubbla subutgångar (11 inlägg) 10 år sedan
RX-A1020 (13 inlägg) 10 år sedan
Audyssey MultEQ XT32 (63 inlägg) 10 år sedan
Denon AVR-X4000 vs Yamaha RX-A3010 (17 inlägg) 10 år sedan
Yamaha 3020 vs 3030 (43 inlägg) 10 år sedan
Kommentarer till Gillestuga blir till Lounge av 1a_prisjagare (13 inlägg) 10 år sedan
Om ni hade 10000kr till reciever! (29 inlägg) 10 år sedan
Ställa in sub och högtalare (7 inlägg) 11 år sedan
Bästa iPhone app bland förstärkarna (6 inlägg) 11 år sedan
Yamaha RX-V771 eller Denon AVR-2113 ? (7 inlägg) 11 år sedan
Dåligt ljud med ARC (6 inlägg) 11 år sedan
Yamaha-klubben (160 inlägg) 11 år sedan
Yamaha RX-A2010 och musikdelning (8 inlägg) 11 år sedan
Stryper basen? (5 inlägg) 11 år sedan
Var bör jag lägga krutet? (108 inlägg) 11 år sedan
Hemmabioförstärkare till A.P Blue Diamond v.3 (1 inlägg) 11 år sedan
Förstärkare till KEF (1 inlägg) 11 år sedan
Yamaha RX-A810 vs Pioneer VSX-2021 vs Onkyo TX-NR709 (24 inlägg) 12 år sedan
Yamaha RX-V1067 vs. Yamaha RX-A1010 (2 inlägg) 12 år sedan
Yamahafundering, eller kanske AVENTAGEfundering... (4 inlägg) 12 år sedan

#101

Postad 17 juli 2012 - 13:28

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en a3010 och undrar om det går att ställa separata delningsfrekvenser på 5.1 och 2.1 källor, alltså på min gamla denon receiver kunde man ha tex subben delad 60hz vid tvåkanals lyssning och 80hz vid flerkanals lyssning utan att behöva göra om inställningarna varje gång man bytte mellan stereo källor och flerkanals källor?


Du har ett antal "Scenes" som lagrar ett antal olika inställning bla. antal högtalare, brytfrekvenser, DSP-läge etc. Du kan också länka en "Scene" till en ingång om du vill. Det går också att ha flera olika till en ingång.

#102

Postad 17 juli 2012 - 15:50

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0

Jag har i princip slutat använda original-fjärrarna och kör sedan ett antal år på Logitecs Harmony One. Du kan köpa både en sådan och en 2010 för mindre än vad en 3010 kostar. Sedan tycker jag nog att 3010 har lite mer att erbjuda med sin 3D signalbehandling etc. som motiverar priset. Tyckte den var ett fynd för 15.000 och vad är den då för under 12'?

Tack, bra tips, men jag använder helst originalfjärr! 3010 är en fin receiver och ett klipp för 12 papp. Nu sitter jag på dubbla rotel 1575-steg och kommer mest att använda receiverns försteg. Bildbehandlingen sköter Oppo-93 fint. Det jag inte vill kompromissa med är individuella cross-overs vilket utesluter RX-A1010 och lägre modeller. När sedan belyst fjärr också är ett krav så hamnar man på 3010 eftersom 2010 inte har detta! Kanske sjunker 3010 under 10', då slår jag till.

#103

Postad 18 juli 2012 - 09:16

Qudos
  • Qudos
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Tack, bra tips, men jag använder helst originalfjärr! 3010 är en fin receiver och ett klipp för 12 papp. Nu sitter jag på dubbla rotel 1575-steg och kommer mest att använda receiverns försteg. Bildbehandlingen sköter Oppo-93 fint. Det jag inte vill kompromissa med är individuella cross-overs vilket utesluter RX-A1010 och lägre modeller. När sedan belyst fjärr också är ett krav så hamnar man på 3010 eftersom 2010 inte har detta! Kanske sjunker 3010 under 10', då slår jag till.


Hej!

Jag är inne på att köpa 1010. Undrar vad du menar med "individuella cross-overs"?

Mvh
Qudos

#104

Postad 18 juli 2012 - 18:31

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0

Hej!

Jag är inne på att köpa 1010. Undrar vad du menar med "individuella cross-overs"?

Mvh
Qudos

På 1010 har du en global delningsfrekvens mellan sub och övriga högtalare. Vill du t ex dela frontarna på 40 Hz (som jag vill) och övriga högtalare på 80 Hz så går det inte på 1010, men på 2010.

#105

Postad 18 juli 2012 - 18:38

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Sjukt att en sådan funktion inte finns på en "premium" produkt som faktiskt 1010 bör gå under. Jag menar, den kostade trots allt 11.000:- när den kom för ett år sedan.

#106

Postad 18 juli 2012 - 19:16

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0
Håller med. Om jag minns rätt så kan man inte heller "EQ:a" subbasen på 1010. Man måste upp på 2010 för att få den funktionen.

#107

Postad 18 juli 2012 - 21:29

Qudos
  • Qudos
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Hej!

Ah ok, tack för svaren :)
(Vet dock inte om jag behöver den funktionen då jag byter från en RX-V650, dvs steget upp till 1010 är ju bara det ganska stort :) )

Frågan är dock vad dessa stärkare vill ha för högtalare och om det där är skillnad mellan 1010 och 2020. Jag har tänkt satsa på in-walls.

Mvh
Qudos

#108

Postad 19 juli 2012 - 18:47

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0
På pappret klarar ju 2010 lite tyngre högtalare än 1010, men hur det låter i praktiken kan nog bara en provspelning avgöra. Är dina inbyggnadshögtalare trögdrivna? I så fall är nog 2010 ett bättre val. Den ökade flexibiliteten kan också komma väl till pass. Med inbyggnadshögtalare kommer du att behöva stöd av en eller två subwoofers och då är även 2010's subwoofer EQ en fördel. Har du is i magen så kryper säkert 2010 ned mot 7-tusen kronor inom ett par månader och är då att betrakta som ett klipp.

Redigerat av Saturnus, 19 juli 2012 - 18:50.


#109

Postad 19 juli 2012 - 18:58

Qudos
  • Qudos
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

På pappret klarar ju 2010 lite tyngre högtalare än 1010, men hur det låter i praktiken kan nog bara en provspelning avgöra. Är dina inbyggnadshögtalare trögdrivna? I så fall är nog 2010 ett bättre val. Den ökade flexibiliteten kan också komma väl till pass. Med inbyggnadshögtalare kommer du att behöva stöd av en eller två subwoofers och då är även 2010's subwoofer EQ en fördel. Har du is i magen så kryper säkert 2010 ned mot 7-tusen kronor inom ett par månader och är då att betrakta som ett klipp.


Jag har inte valt högtalare än tyvärr, men mycket bra tips om EQ och subbas :) Inköp kommer att ske tidigast oktober så förhoppningsvis har 2010 sjunkit lite.

Mvh
Qudos

#110

Postad 22 juli 2012 - 10:02

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0
Det lutar starkt åt en RX-A3010...!

Är det någon som lyckats registrera sig för den förlängda Yamahagarantin, 2 + 1 år? När jag gå in på registreringssidan finns bara Frankrike Tyskland och UK att välja som bosättningsland. Det står också att erbjudandet bara gäller i vissa länder. Har skrivit till Yamaha och aktuell ÅF om detta.

http://se.yamaha.com...nded_guarantee/

#111

Postad 22 juli 2012 - 10:13

Borked
  • Borked
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0

Kan man spela Last.FM-stationer på en A810?


Jag kan spela last.fm på min RXV-767, så det går självklart på en A810 också.

#112

Postad 22 juli 2012 - 10:47

Tuxie
  • Tuxie
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Jag kan spela last.fm på min RXV-767, så det går självklart på en A810 också.


Jag kan vad jag vet inte spela last.fm-stationer på min A2010 så jag tror inte att det går på A810 heller. Iallafall inte utan att krångla med en proxy som "konverterar" dina last.fm-stationer till vanliga mp3-radio-stationer.

A2010 har bara stöd för vTuner samt Napster som ändå inte funkar i Sverige och gränssnittet är otroligt ogenomtänkt. Jag rekommenderar INTE att köpa en Aventage *10 för nätradiostödet för de har inte ansträngt sig mer än vad som krävs för att få en till bock i feature-listan. Använd en HTPC, Sonos eller liknande om du vill ha den typen av funktioner.

#113

Postad 27 juli 2012 - 12:22

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
6000:- för en 1010 måste ju vara årets klipp! iaf väldigt prisvärt, hade jag varit ute efter en reciever just nu hade man slagit till:)

#114

Postad 27 juli 2012 - 13:37

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Vet inte om man kan kalla en receiver med fasta delningsvärden för alla högtalare runtom, för prisvärd när den kostar 6000:-
Helt sjukt.

#115

Postad 27 juli 2012 - 15:08

Unregistered6957e6b5
  • Unregistered6957e6b5
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Jag kan vad jag vet inte spela last.fm-stationer på min A2010 så jag tror inte att det går på A810 heller. Iallafall inte utan att krångla med en proxy som "konverterar" dina last.fm-stationer till vanliga mp3-radio-stationer.

A2010 har bara stöd för vTuner samt Napster som ändå inte funkar i Sverige och gränssnittet är otroligt ogenomtänkt. Jag rekommenderar INTE att köpa en Aventage *10 för nätradiostödet för de har inte ansträngt sig mer än vad som krävs för att få en till bock i feature-listan. Använd en HTPC, Sonos eller liknande om du vill ha den typen av funktioner.


Det står i specifikationen att A2010 även ska kunna hantera Rhapsody, SiriusXM och Pandora. Är det något du testat eller fungerar det inte i Sverige tror du? Vad är det som är dåligt med gränssnittet? när man tittar på hur deras APP ser ut så verkar ju allt väldigt enkelt, men vad vet jag som inte har testat live.
//Lars

#116

Postad 27 juli 2012 - 15:35

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0

Vet inte om man kan kalla en receiver med fasta delningsvärden för alla högtalare runtom, för prisvärd när den kostar 6000:-
Helt sjukt.


Utveckla gärna då jag inte är med på vad du menar, inte helt och hållet iaf. Och vilka reciverar har inte fasta delningsvärden i den prisklassen. Den har ju trots allt kostat det dubbla, samt det kan väl inte bara vara delningsvärdena som avgör huruvida en reciver är prisvärd eller ej?

Samt vilken anser du är mer prisvärd?

#117

Postad 27 juli 2012 - 20:24

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Har en A810 och satte idag upp högtalare på verandan hemma. Tänkte jag skulle köra zon2 på dom.
Koppla in dom mot Zon 2 och fick det att funka till slut men....
Som jag har trott ( kanske uppfattat detta fel) är att jag skall kunna köra två olika källor mot dom olika zonerna.
Alltså barnen sitter i vardagsrummet och kollar på film jag kopplar över fjärren till zon 2 och då skall jag kunna lyssna på spotify ( genom ipad /USB ) på zon 2 utan att det påverkar deras filmtittande. Skall detta funka?? Just nu får jag samma källa till bägge zonerna.

#118

Postad 27 juli 2012 - 21:00

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0

Har en A810 och satte idag upp högtalare på verandan hemma. Tänkte jag skulle köra zon2 på dom.
Koppla in dom mot Zon 2 och fick det att funka till slut men....
Som jag har trott ( kanske uppfattat detta fel) är att jag skall kunna köra två olika källor mot dom olika zonerna.
Alltså barnen sitter i vardagsrummet och kollar på film jag kopplar över fjärren till zon 2 och då skall jag kunna lyssna på spotify ( genom ipad /USB ) på zon 2 utan att det påverkar deras filmtittande. Skall detta funka?? Just nu får jag samma källa till bägge zonerna.

Har du ljudkällan satt till "auto" i båda fallen så tror jag receivern väljer HDMI var gång. Testa att ändra ljudkälla till USB för zon 2.

Vad gäller garantiförlängningen som jag själv frågar om ovan så har jag fått svar från Yamaha (Tyskland!) idag; De säger att garantin kan förlängas även i Sverige och att deras webbutvecklare arbetar för fullt på att klämma in Sverige bland förvalsalternativen. Be patient, är budskapet.

#119

Postad 27 juli 2012 - 22:16

Tuxie
  • Tuxie
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Det står i specifikationen att A2010 även ska kunna hantera Rhapsody, SiriusXM och Pandora. Är det något du testat eller fungerar det inte i Sverige tror du? Vad är det som är dåligt med gränssnittet? när man tittar på hur deras APP ser ut så verkar ju allt väldigt enkelt, men vad vet jag som inte har testat live.
//Lars


De tjänster du räknar upp gäller bara Aventage köpta i USA. Köper du den i Europa så får du inte ens funktionerna tillgängliga för användning via proxy. :P Napster som följer med funkar bara i UK och Tyskland.

Gränsnittet är väl inte svårt att använda men onödigt omständigt (måste hoppa fram och tillbaka mellan olika skärmar hela tiden) och rätt fult. Det kräver att man har TV:n på för att se vad man gör, du kan t.ex. inte bara välja "nätradio" och bläddra bland dina favoriter med "channel +/-" eller liknande som man gör med en vanlig radio. Det är dessutom helt separat från FM-radio, du kan inte skapa en lista med blandade FM- och nätstationer. FM-radiostödet är inte heller någon höjdare för den delen, du kan exempelvis inte namnge stationer eller sortera dem på ett smidigt sätt och det är andra knappar på fjärren för att växla radiostationer än att bläddra bland andra saker, t.ex. nätradiostationer...

#120

Postad 27 juli 2012 - 22:43

Unregistered6957e6b5
  • Unregistered6957e6b5
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

De tjänster du räknar upp gäller bara Aventage köpta i USA. Köper du den i Europa så får du inte ens funktionerna tillgängliga för användning via proxy. :P Napster som följer med funkar bara i UK och Tyskland.

Gränsnittet är väl inte svårt att använda men onödigt omständigt (måste hoppa fram och tillbaka mellan olika skärmar hela tiden) och rätt fult. Det kräver att man har TV:n på för att se vad man gör, du kan t.ex. inte bara välja "nätradio" och bläddra bland dina favoriter med "channel +/-" eller liknande som man gör med en vanlig radio. Det är dessutom helt separat från FM-radio, du kan inte skapa en lista med blandade FM- och nätstationer. FM-radiostödet är inte heller någon höjdare för den delen, du kan exempelvis inte namnge stationer eller sortera dem på ett smidigt sätt och det är andra knappar på fjärren för att växla radiostationer än att bläddra bland andra saker, t.ex. nätradiostationer...

Tack för svaret Tuxie, är inne på att köpa a2010 eftersom a2020 inte verkar ha så mycket mer funktioner och att priset enligt min mening är hel okey.

#121

Postad 28 juli 2012 - 06:33

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

Utveckla gärna då jag inte är med på vad du menar, inte helt och hållet iaf. Och vilka reciverar har inte fasta delningsvärden i den prisklassen. Den har ju trots allt kostat det dubbla, samt det kan väl inte bara vara delningsvärdena som avgör huruvida en reciver är prisvärd eller ej?

Samt vilken anser du är mer prisvärd?


Beroende på hur lågt de olika högtalarna går ned i frekvens, så vill man ibland dela de olika. Har du t.ex. frontar och center som går rätt djupt, och samtidigt en kompetent sub, så vill du kanske dela de vid 80Hz. Men har du då mindre sateliter bak så bör de kanske delas vid 100 eller 120Hz säger vi. Delar du då vid 80Hz även där så tappar du ju återgivningen mellan 80-100/120Hz till viss del då högtalarna inte kan återge dessa frekvenser på rätt nivå.

Jag har faktiskt aldrig stött på en förstärkare i den prisklassen eller 2 tusenlappar under som inte fixat separata delningsfrekvenser för t.ex. front & center. Det som nästan är värst, är ju att denna förstärkare såldes för över 10k när den kom.

Men visst, har du högtalare som alla kan delas vid 80Hz, då drabbas du ju inte av denna inställningsbegränsning. Samtidigt så kan du aldrig prova heller och se om t.ex. 60Hz hade passat dig än bättre på t.ex. bara frontarna.

#122

Postad 31 juli 2012 - 11:10

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0

Tack. I biogrottan är det en nödvändighet. Konstigt att baklyst fjärr inte verkar finnas till modellen strax under, RX-A2010? Den har annars allt jag behöver och ett attraktivt pris.


Har du en Smartphone så kan du använda den i biomörkret. Funkar kanon (Android)

#123

Postad 31 juli 2012 - 14:02

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0

Har du en Smartphone så kan du använda den i biomörkret. Funkar kanon (Android)

Tack! Nu blev det en RX-A3010 trots allt så problemet är löst. Kan tillägga att receivern låter mycket bra! Hittar dock inte "channel mute" som min gamla RX-V2700 hade.... Ovärderligt när man trimmar in subwoofrarna.

#124

Postad 01 augusti 2012 - 10:27

rastabengen
  • rastabengen
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Usch har länge och väl letat efter nåt nytt nu när min Onkyo har ett par år på nacken och valet föll på Yamaha A810 och suttit hela helgen och pillat och mekat och till slut gav jag upp. Besviken som fasen och den levererade verkligen inte och när jag slängde in min gamla Onkyo så blev det ett leende igen. Nä diggade inte alls menyerna och ljudet som många beskriver som varmare kan jag bara ta ett annat ord för, tamare, verkligen avsaknad av tryck i det som man vill ha. Nope Yamaha gör om, gör rätt. Blir en Onkyo istället helt klart.

#125

Postad 05 augusti 2012 - 10:33

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0

Vad gäller garantiförlängningen som jag själv frågar om ovan så har jag fått svar från Yamaha (Tyskland!) idag; De säger att garantin kan förlängas även i Sverige och att deras webbutvecklare arbetar för fullt på att klämma in Sverige bland förvalsalternativen. Be patient, är budskapet.

Update: till de befintliga UK, France och Germany, har man nu från tyskt håll lagt till Austria och Switzerland, suck! Vad hände med Sweden? Hur svårt kan det vara?
https://yamahaeurope...lang=sv&pkxy=av

#126

Postad 08 augusti 2012 - 17:12

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0

Update: till de befintliga UK, France och Germany, har man nu från tyskt håll lagt till Austria och Switzerland, suck! Vad hände med Sweden? Hur svårt kan det vara?
https://yamahaeurope...lang=sv&pkxy=av

Jag inser att jag förmodligen är i en extrem minoritet som bryr mig om den här garantihistorien, men med en dåres envishet vägrar jag ge upp och har nu skrivit till såväl Yahama Tyskland som den högsta chefen i Yamaha Japan om det här. Utlovar man förlängd garanti ska det också gå att registrera detta. Återkommer om jag mot förmodan skulle få svar, he he!

#127

Postad 08 augusti 2012 - 17:41

Unregistered6957e6b5
  • Unregistered6957e6b5
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Jag inser att jag förmodligen är i en extrem minoritet som bryr mig om den här garantihistorien, men med en dåres envishet vägrar jag ge upp och har nu skrivit till såväl Yahama Tyskland som den högsta chefen i Yamaha Japan om det här. Utlovar man förlängd garanti ska det också gå att registrera detta. Återkommer om jag mot förmodan skulle få svar, he he!

Jättebra, på dom bara!!!

#128

Postad 10 augusti 2012 - 09:21

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Jag inser att jag förmodligen är i en extrem minoritet som bryr mig om den här garantihistorien, men med en dåres envishet vägrar jag ge upp och har nu skrivit till såväl Yahama Tyskland som den högsta chefen i Yamaha Japan om det här. Utlovar man förlängd garanti ska det också gå att registrera detta. Återkommer om jag mot förmodan skulle få svar, he he!


Kanon, inom en månad har jag köpt en 3010 ! Har fått en handlare att gå ned till 10.000 för en 3010. Måste vara decenniets kap!

Redigerat av PML73, 10 augusti 2012 - 09:21.


#129

Postad 10 augusti 2012 - 09:45

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
För 10' är det definitivt ett kap.

#130

Postad 10 augusti 2012 - 10:30

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

För 10' är det definitivt ett kap.


Jag lyssnade på senaste Pioneer men den kostade 18.500 och jag tror att den blir fööör anonym(läs: korrekt) tillsammans med mina neutrala högtalare. Yamaha har en något spretigare/vildare topp/diskant som jag tror kommer att liva upp ljudet ett par snäpp.

Kan knappt bärja mig till löning. :rolleyes:

#131

Postad 10 augusti 2012 - 10:53

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Bara att gratulera, det jag gillar mest är nog den personliga klarheten i mellan/topp registret kombinerat med det ofärgade bastrycket som kommer ut ur suben.

#132

Postad 10 augusti 2012 - 13:08

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0

Kanon, inom en månad har jag köpt en 3010 ! Har fått en handlare att gå ned till 10.000 för en 3010. Måste vara decenniets kap!

Kan du få dem att sätta ut det priset på hemsidan så blir jag glad (pga prisgaranti via kortföretaget).

#133

Postad 10 augusti 2012 - 13:20

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 1

Jag inser att jag förmodligen är i en extrem minoritet som bryr mig om den här garantihistorien, men med en dåres envishet vägrar jag ge upp och har nu skrivit till såväl Yahama Tyskland som den högsta chefen i Yamaha Japan om det här. Utlovar man förlängd garanti ska det också gå att registrera detta. Återkommer om jag mot förmodan skulle få svar, he he!

Jag tror definitivt INTE att det beror på mitt mail till herr Hiroo Okabe, men nu har ta mig f-n listan uppdaterats med en hal massa nya länder!
https://yamahaeurope...lang=sv&pkxy=av
Nu är det bara att registrera era Aventage-receivers så får ni ett år förlängd garanti!

#134

Postad 10 augusti 2012 - 14:16

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0
H

Jag tror definitivt INTE att det beror på mitt mail till herr Hiroo Okabe, men nu har ta mig f-n listan uppdaterats med en hal massa nya länder!
https://yamahaeurope...lang=sv&pkxy=av
Nu är det bara att registrera era Aventage-receivers så får ni ett år förlängd garanti!


Härligt. Blir till att välta Aventager då när jag kommer hem. Om jag nu inte skrev upp numren någonstans sist...... :unsure:

#135

Postad 10 augusti 2012 - 19:16

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Kan du få dem att sätta ut det priset på hemsidan så blir jag glad (pga prisgaranti via kortföretaget).


Njae, killen som var säljchef på marken hade tydligen lite otalt med finansiella chefen om prissättningen. Men till killens försvar måste jag säga att denna butik hade den mest kompetenta personal jag någonsin mött vad gäller både foto och ljud/bild(fler än en person).

Och jag kommer att handla där framöver. Har tidigare bara handlat hos en annan god dealer på hötorgshuset. Denna butik har tyvärr fastnat i deras nuvarande märken och följer inte "bang for the buck" lika bra som förr. Varför jag nu lämnar dem.

:(

Jag tror definitivt INTE att det beror på mitt mail till herr Hiroo Okabe, men nu har ta mig f-n listan uppdaterats med en hal massa nya länder!
https://yamahaeurope...lang=sv&pkxy=av
Nu är det bara att registrera era Aventage-receivers så får ni ett år förlängd garanti!


Kanon, grattis till ett ruskigt gott jobb, har idag hämtat hem lite småskulder från polare jag hjälpt för läääänge sedan. Innan månaden är slut är jag lycklig ägare till en 3010 :D .

Redigerat av PML73, 10 augusti 2012 - 19:17.


#136

Postad 10 augusti 2012 - 20:52

Unregistered6957e6b5
  • Unregistered6957e6b5
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Jag tror definitivt INTE att det beror på mitt mail till herr Hiroo Okabe, men nu har ta mig f-n listan uppdaterats med en hal massa nya länder!
https://yamahaeurope...lang=sv&pkxy=av
Nu är det bara att registrera era Aventage-receivers så får ni ett år förlängd garanti!

Kanonbra jobbat!!!!
Tack för det

#137

Postad 10 augusti 2012 - 21:10

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Finns det några "downs" med 3010?

#138

Postad 13 augusti 2012 - 13:43

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0

Finns det några "downs" med 3010?


Saknar väl 4k-upplösning för kommande upplösningar efter 1080p.. Saknar Spotifyintegration om man vill ha det.. Men spotifyintegrationen saknas ju även i 2012-års modeller tyvärr. (dock finns 4k-upplösning) Jag vet inte riktigt hur mycket man behöver 4k-upplösning eller hur långt bort det ligger.. Antagligen ligger det rätt många år bort eller?
I övrigt ser jag inget negativt med modellen :)

Redigerat av widde, 13 augusti 2012 - 13:44.


#139

Postad 13 augusti 2012 - 20:04

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Saknar väl 4k-upplösning för kommande upplösningar efter 1080p.. Saknar Spotifyintegration om man vill ha det.. Men spotifyintegrationen saknas ju även i 2012-års modeller tyvärr. (dock finns 4k-upplösning) Jag vet inte riktigt hur mycket man behöver 4k-upplösning eller hur långt bort det ligger.. Antagligen ligger det rätt många år bort eller?
I övrigt ser jag inget negativt med modellen :)


Ok, vad gäller 4k så är jag inte intresserad, mp3 och spotify är svordomar i mitt hem. :blush:
På något sätt påminde ljudet i 3010an mig om ljudet i mina gamla arcam alpha förstärkare, 9int och 10p.

Ska bli kul, bara två veckor kvar... :wub:

#140

Postad 17 augusti 2012 - 13:59

Unregistered5bf71094
  • Unregistered5bf71094
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Slog precis till på en 3010 för 9500:- från Electroworld.se.
De har 20% rabatt på receivers till 19:e :D

Hoppas på mycket nöje med min nya Yamma.

#141

Postad 18 augusti 2012 - 05:28

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Slog precis till på en 3010 för 9500:- från Electroworld.se.
De har 20% rabatt på receivers till 19:e :D

Hoppas på mycket nöje med min nya Yamma.


Totalsumma med frakt?

#142

Postad 18 augusti 2012 - 06:27

Unregistered5bf71094
  • Unregistered5bf71094
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
9547:- (inkl 35kr för faktureringsavgift)

Redigerat av Unregistered5bf71094, 18 augusti 2012 - 11:36.


#143

Postad 18 augusti 2012 - 21:53

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Jag är också galet sugen på att beställa ifrån Electroworld.

Ska jag ha en 3010 eller 2010? Beslutsångest :unsure:

Har en 5.1 uppsättning av
och
så det känns ju som 2010 ska räcka mer än väl effektmässigt.
Jag hittar ingen annan avgörande skillnad mellan dem, eller missar jag något?

Ser på prisjakt att Electroworld har ganska dåliga omdömen vid reklamationshanteringar, men det bör väl inte spela roll i detta fallet då det är Yamha själva som sköter servicen?

#144

Postad 19 augusti 2012 - 13:28

masong
  • masong
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
funderar på en 2010 men en snabb fråga, kan man koppla in komponent och köra ut den med hdmi?

#145

Postad 24 augusti 2012 - 12:37

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
Såg idag på mediamarkt Nacka forum att man kan köpa en 3010 för 9990:-. Stod inte att det var ett demo-ex men man vet aldrig, frågade ingen. Bara ett litet tips helt enkelt.

#146

Postad 24 augusti 2012 - 16:30

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0

funderar på en 2010 men en snabb fråga, kan man koppla in komponent och köra ut den med hdmi?

Kanske inte svar på frågan, men man kan detta på 3010. En kvalificerad gissning är att det går även på 2010. Leta upp manualen så står det där i en tabell.

#147

Postad 25 augusti 2012 - 08:34

skruvis
  • skruvis
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Kanske inte svar på frågan, men man kan detta på 3010. En kvalificerad gissning är att det går även på 2010. Leta upp manualen så står det där i en tabell.


Alla Aventage modellerna kan det även 810:an.
http://se.yamaha.com...amps/rx-a810_g/
Postad bild

#148

Postad 28 augusti 2012 - 23:40

Aeroslok
  • Aeroslok
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Ngn som får Rix fm att fungera på net radio?

#149

Postad 29 augusti 2012 - 00:43

slackie
  • slackie
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Jag funderar på att byta upp mig från en H/K AVR-635 till antingen 2010 eller 3010. Kommer jag sakna ngt? Vilken bör jag satsa på?

#150

Postad 29 augusti 2012 - 08:18

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Köpte just en 3010. Bättre DACar (SNR 123db jmf med 113db), mer kräm, större kondensatorer. Prisskillnaden så liten att jag tyckte det var värt det.

Redigerat av Unregistered1605, 30 augusti 2012 - 07:46.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.