Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

2 St Nya Subwoofers från SVS. SVS PB2000 och SVS SB2000

679 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 04 januari 2014 - 20:59

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Bakermans kostade betydligt mer än en pb13 med slutsteg och hela baletten. Poängen var ju som bakerman sa att gränsen för vad du får ut för en specifik budget begränsades av tillgängligt utrymme. Det var då jag blev intresserad eftersom jag har ganska mycket utrymme över i biorummet.

#52

Postad 04 januari 2014 - 21:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
flikar in att du inte kan köpa så stort med shop usa utan att dom skulle vilja ha mycket mer frakt. du skulle få beställa dom i två omgångar som en annan här inne gjort ;)

Finns ju dock inga mätningar på dom ;) så inget faktum.

jodå, det är ett faktum, det är bara att göra matematiken :D

#53

Postad 04 januari 2014 - 21:01

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Bakermans kostade betydligt mer än en pb13 med slutsteg och hela baletten. Poängen var ju som bakerman sa att gränsen för vad du får ut för en specifik budget begränsades av tillgängligt utrymme. Det var då jag blev intresserad eftersom jag har ganska mycket utrymme över i biorummet.


Missa inte mitt inlägg i slutet av sida ett. ;)

#54

Postad 04 januari 2014 - 21:03

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 2
För 35k får du minst 20,6st Rumble 8'or :)

#55

Postad 04 januari 2014 - 21:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Jag är verkligen känslig för dist, likaså min polare som har dessa, men vi har aldrig störts av någon hörbar dist öht.

då är ni absolut inte känsliga för dist. en thd på över 2% är detekterbar för det mänskliga örat =)

#56

Postad 04 januari 2014 - 21:05

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Fast en "låda" på 3000 liter är kanske inget man bygger och ställer in i rummet. Den bygger man på plats. Få vet hur stort 1000 liter låda är...
För att sätta det i perspektiv så är mina baslådor på ungefär 220 liter styck. ;)

Fördelen med extremt stora lådor är att man kan använda motorsvaga element. Dom blir då betydligt billigare, och man kan då köpa fler för en given budget. :)

Med Shop USA skulle det kosta ungefär tio lök att få hem åtta såna här:

http://www.parts-exp...woofer--295-190

Lägg 3000 spänn på ett vettigt PA-steg så finns det ändå ett par tusen spänn kvar till att bygga lådan för. :)
Skulle dom få 400 liter per element så skulle det bli åka av med åtta såna. ;)


Sant, sant. Montera ihop en låda som är färdigsågad och förborrad löser jag nog. Man har ju byggt lego och ikeamöbler. :-)

Jag tänker mig två meter hög, två meter bred och lite under en meter djup. Blir ny bakvägg i rummet. :-) Skulle nog kunna bli närmare tre meter bred också, får mäta om det ska bli verklighet.

Tack för tipsen! Du tänker en portad låda? Jag har noll koll på design, men det går säkert att få hjälp med.

Jag tänker mig typ inuke 6000 som drivning?

Redigerat av Sigma78, 04 januari 2014 - 21:09.


#57

Postad 04 januari 2014 - 21:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

För 35k får du minst 20,6st Rumble 8'or :)

man kanske kan förhandla till sig 25 st. fatta fett! :D

#58

Postad 04 januari 2014 - 21:06

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 0

man kanske kan förhandla till sig 25 st. fatta fett! :D


Jag skulle inte tro att det vore omöjligt :)

#59

Postad 04 januari 2014 - 21:08

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

flikar in att du inte kan köpa så stort med shop usa utan att dom skulle vilja ha mycket mer frakt. du skulle få beställa dom i två omgångar som en annan här inne gjort ;)


jodå, det är ett faktum, det är bara att göra matematiken :D


Nja, enbart en objektiv mätning är ett faktum ;)

då är ni absolut inte känsliga för dist. en thd på över 2% är detekterbar för det mänskliga örat =)


Vi spelade nog inte i 100db vid tillfället.

#60

Postad 04 januari 2014 - 21:12

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Tack för tipsen! Du tänker en portad låda? Jag har noll koll på design, men det går säkert att få hjälp med.


Nope. Sluten. Det är det som är hela grejen med att ha en så stor sluten låda. Luftfjädern finns där, men blir väldigt liten. Därav att det går att använda ganska motorsvaga element. Elementet har ingen stark luftfjäder att jobba mot.

Åtta såna Dayton kan flytta ungefär 20 liter luft maximalt. Det är mer än tillräckligt för att få en massa infra. Vid "normal" användning skulle dom gå på tomgång.
Har dock inte en aning om hur dessa element låter, men på pappret ser dom bra ut för den lilla pengen.
Jag skulle dock inte drömma om att stoppa dom i en sluten låda på 80 liter som PE föreslår...

#61

Postad 04 januari 2014 - 21:17

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Detta är värt att fundera lite på! :-) Hade helt klart varit riktigt coolt! Förutom att spela mäktigt så hade det sett häftigt ut med 8 st 15" i "bakväggen".

#62

Postad 04 januari 2014 - 21:20

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Detta är värt att fundera lite på! :-) Hade helt klart varit riktigt coolt! Förutom att spela mäktigt så hade det sett häftigt ut med 8 st 15" i "bakväggen".


Så mycket plats bak i rummet finns det många som skulle döda för att ha, fast då skulle det nog bli en stor basabsorbent istället för att ha baselement där. ;)

#63

Postad 04 januari 2014 - 21:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Nja, enbart en objektiv mätning är ett faktum ;)

Vi spelade nog inte i 100db vid tillfället.

om en mätning visar annat än vad matematiken säger så har du gjort fel i mätningen eller gjort ett ordentligt byggfel. matematiken ljuger aldrig.

nej, det gjorde ni säkert inte. hade ni gjort det så hade ni väl haft det tredubbla distvärdet minst =) men jag är absolut med på att det kan vara svårt att detektera dist om man spelar väldigt lågt, och då distar heller inte lådan speciellt mycket eftersom du inte får ett högt internt tryck.

#64

Postad 04 januari 2014 - 21:26

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Så mycket plats bak i rummet finns det många som skulle döda för att ha, fast då skulle det nog bli en stor basabsorbent istället för att ha baselement där. ;)


Jag har ett rum på 35 kvm där min fru har lovat att jag får göra precis vad jag vill. :-) Det är 7,70 långt, så jag kan offra en meter utan att det gör någon jätteskillnad.

Men visst, väl värt att fundera på om något annat hade varit bättre. Absorbenter är inte lika macho som 8 st 15" däremot....

#65

Postad 04 januari 2014 - 21:32

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 2

om en mätning visar annat än vad matematiken säger så har du gjort fel i mätningen eller gjort ett ordentligt byggfel. matematiken ljuger aldrig.


Matematiska modeller bygger oftast på förenklingar av verkligheten. De ljuger inte, men är bara sanna för den förenklade världen som de räknar på. Ofta kommer man nära nog för att det ska vara praktiskt användbart, men ibland finns det okända parametrar som påverkar.

Mätningar är mer nära verkligheten, men man får vara noga så att man mäter rätt sak och på rätt sätt.

#66

Postad 04 januari 2014 - 21:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
låt oss säga att du mäter internt tryck på bakers basar. då har du parametrar som slaglängd och lådvolym. därigenom får du ett tryck. det inre trycket gör att det distar om det blir för högt. det går rätt enkelt att räkna ut ett internt tryck och därmed få veta hur högt basen spelar i sig själv och därmed även hur mycket det distar. det finns tom en liten väldigt enkel formel här någonstans för det =)

#67

Postad 04 januari 2014 - 21:44

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 2
Enkla formler är ofta just det, förenklingar. Såvida du inte har härlett formeln själv eller förstår bakgrunden kan du inte veta hur exakt den är.

Däremot är den säkert användbar, men var ödmjuk för att den kanske bara ger ungefär rätt resultat eller bara fungerar inom vissa gränsvärden.

#68

Postad 04 januari 2014 - 21:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
160dB inre ljudtryck ger 3% tillkommande dist (högre dist än okej).

150dB inre ljudtryck ger 1% tillkommande dist (extremt bra).

140dB inre ljudtryck ger däremot bara 0,3% tillkommande dist (omöjligt bra).

162dB inre lådtryck får man om lådvolymen är 15ggr elementets p-p volym.

156dB inre lådtryck får man om lådvolymen är 30ggr elementets p-p volym.

150dB får man om lådvolymen är 60ggr elementets p-p volym.

1liter = 1000cm^3 så om både SD och Xmax är angivet i cm^2/cm så gäller följande:

VD = SD * Xmax / 1000

Det är för en väg...den summa du får X2 = totalt vad den flyttar luft.

allt snott :D

#69

Postad 04 januari 2014 - 21:55

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

Det enda jag ska tillägga var att den lät bättre i sitt rum än min pc13 ultra lät i mitt, så rummet kan ha hjälpt till endel i min upplevelse. Kala väggar och jag fick sweetspoten (hörnplaceringen).


SB13 har väl samma element som PB13 fast i mindre låda. Med PB13 har man valet att köra i slutet läge (lägre group delay osv) eller basreflex med högre SPL. Låter SB13 bättre än PB13 i slutet läge?

Angående Sunfire:

http://www.youtube.c...h?v=tL8yjIAg4dA

Redigerat av Ageve, 04 januari 2014 - 22:00.


#70

Postad 04 januari 2014 - 22:01

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 1
Som sagt, förenklingar. Det ser du t.ex. på att alla siffror är så jämna och fina. Verkligheten är sällan så enkel.

Däremot är det säkerligen nära nog för att fungera som uppskattningar rent praktiskt.

#71

Postad 04 januari 2014 - 22:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
tyvärr så kan jag inte svara på din fråga ageve, eftersom det var i två helt olika rum och dessutom vid så vitt skilda tidpunkter (ett halvår typ). därav så är det omöjligt att svara på. mätningar säger att pc ultra är bättre, men i rummet som jag satt i idag så lät den bättre än pc gjorde i mitt rum även om jag också körde slutet.

#72

Postad 04 januari 2014 - 22:05

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Jämföra två olika lådor i två olika rum säjer inte ett skit om något. ;)

#73

Postad 04 januari 2014 - 22:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
jodå, det kan säga om lådorna är bra eller dåliga :D både pc13 ultra och sb13 ultra är mycket bra i sin kategori =)

ojoj, snacka om att sunfire gör bra subbar. dess autokalibrering är alltså så jävla avancerad att subben GÅR SJÄLV dit den låter bäst? :lol:

Redigerat av Zartok, 04 januari 2014 - 22:27.


#74

Postad 04 januari 2014 - 22:43

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

om en mätning visar annat än vad matematiken säger så har du gjort fel i mätningen eller gjort ett ordentligt byggfel. matematiken ljuger aldrig.

nej, det gjorde ni säkert inte. hade ni gjort det så hade ni väl haft det tredubbla distvärdet minst =) men jag är absolut med på att det kan vara svårt att detektera dist om man spelar väldigt lågt, och då distar heller inte lådan speciellt mycket eftersom du inte får ett högt internt tryck.


Nej, för det är ju vid 100db som disten ligger runt 5%, vi spelade nog ca 90db och då är ju disten lite lägre. Nån procentenhet dist kan tex göra så att man uppfattar basljudet som lite mörkare tex, det behöver alltså inte betyda att det låter skit bara för att det är ngn procent över det optimala värdet, dock vill man ju ha så lite dist som möjligt.

#75

Postad 04 januari 2014 - 22:48

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

SB13 har väl samma element som PB13 fast i mindre låda. Med PB13 har man valet att köra i slutet läge (lägre group delay osv) eller basreflex med högre SPL. Låter SB13 bättre än PB13 i slutet läge?

Angående Sunfire:

http://www.youtube.com/watch?v=tL8yjIAg4dA


Nej det är inte likadana element i PB13 och SB13.

Ageve; vad är det du vill visa med denna film på den äldsta sunfiremodellen? att dom inte har förankrat subben mot golvet med bra fötter eller?

#76

Postad 04 januari 2014 - 22:55

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

jodå, det kan säga om lådorna är bra eller dåliga :D både pc13 ultra och sb13 ultra är mycket bra i sin kategori =) ojoj, snacka om att sunfire gör bra subbar. dess autokalibrering är alltså så jävla avancerad att subben GÅR SJÄLV dit den låter bäst? :lol:


Ja då snackar vi bra EQ ;)

Sunfire modellen i filmen är två generationer tillbaka mot den sista som säljs nu, en ca 10år gammal modell, utan EQ, sämre element och mindre stabilt byggd låda.

#77

Postad 04 januari 2014 - 22:58

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
En viss mängd dist kan t,om upplevas som tydligare bas i vissa fall. Ibland luras folk som inte upplevt riktigt distfri bas av detta. :)

#78

Postad 04 januari 2014 - 23:00

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 1

En viss mängd dist kan t,om upplevas som tydligare bas i vissa fall. Ibland luras folk som inte upplevt riktigt distfri bas av detta. :)


Det har du nog fått om bakfoten :) tydligare kan den aldrig bli med mer dist.

#79

Postad 04 januari 2014 - 23:06

Unregistered13d51662
  • Unregistered13d51662
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
Xtraljud.
Kan du förklara vad som skiljer elementen på pb13 och sb13?

#80

Postad 04 januari 2014 - 23:12

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
vw_danne.
Ja det jag kommer ihåg är att SB13 elementet är optimerat för en mindre och enbart sluten låda jämfört mot PB13.

Vill du veta allt så finns informationen på hemsidan någonstans.

#81

Postad 04 januari 2014 - 23:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
om jag sätter en sunfire på ett golv idag, menar du då att den INTE kommer att gå till bästa basplatsen själv?

#82

Postad 04 januari 2014 - 23:37

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Det har du nog fått om bakfoten :) tydligare kan den aldrig bli med mer dist.

Vet du vad övertoner är?

#83

Postad 05 januari 2014 - 00:28

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 1

jodå, det kan säga om lådorna är bra eller dåliga :D


Nope. En skitbra låda i ett kasst rum kan låta precis hur dåligt som helst. Den enda chansen att veta hur bra en låda är, är att jämföra den mot andra lådor på samma placering i samma rum. Allt annat blir missvisande.
Visst kan man mäta på en låda i frirymd eller ekofri kammare, men det säjer ju ändå inte hur olika lådor presterar i just ditt lyssningsrum. ;)

Vet du vad övertoner är?


Klart han inte vet. Sluta ställa så där dumma frågor.
Men han kommer säkert att googla och återkomma med ett svar som är dummare än din fråga.

#84

Postad 05 januari 2014 - 00:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
I dont buy. Då måste vi ha hemskt olika preferenser. Eller i mitt fall preferens och ditt referens. Jag vågar utlova att en av svs finare modeller går att märka att den är bra oavsett rum, så länge vi talar om realistiska rum som finns i verkligheten :P

#85

Postad 05 januari 2014 - 00:45

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 1
Så i ett badrum skulle du kunna avgöra om en låda är bra eller inte? Det finns ju dom som har betongrum utan kubikmeterstora absorbenter vettu..

#86

Postad 05 januari 2014 - 00:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Utan att ha testat så säger jag ja. Actually, jag blev jävligt sugen att testa bara för att du kom med den utmaningen. Jag ska bara få en realistisk möjlighet till det så :D

#87

Postad 05 januari 2014 - 00:54

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Det går inte att avgöra i ett badrum. Oavsett vad du ställer in så låter allt bumligt. Tro mej. Jag har en baslåda i mitt badrum.
EN VELODYNE!!! :D :lol:

Bifogad fil(er)



#88

Postad 05 januari 2014 - 01:00

Forshaga
  • Forshaga
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 2
Du är en mycket sjuk man Baker ;-)

#89

Postad 05 januari 2014 - 01:02

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Tack! :)

Jag har i sovrummet och i köket också. ;)
Biorummet har givetvis fått störst uppmärksamhet. Köket har en riktigt bra låda. Sovrummet är riktigt usel, men den sämsta av dom alla är ändå badrummet. :D
Men det duger till lite utfyllnad när man ligger och bubblar med en bra maltwhisky. :)

#90

Postad 05 januari 2014 - 01:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hahahahahaha! Fy fan vad du är sjuk baker. Du behöver fan samtalsterapi mot din basnarkomani! :D jävligt fint badrum, men hur i helskotta tänkte du när du skulle ha in en bas där? Lite extra stöd när du sjunger i duschen eller? :D

#91

Postad 05 januari 2014 - 01:11

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Tack. Jag har kaklat det själv. ;)
Varje rum man spenderar tid i förtjänar ett ljudsystem. Nu hade jag kanske inte behövt köpa ett tvåkanalssystem för 15k, men ska man lyssna på musik så får det gärna låta okej också. :)
Sen sprang jag på denna baslåda på tradera för 600 spänn. Den fanns i grannbyn, så den fick duga för tillfället. Det blev med den som det blir med många tillfälliga grejer, den blev kvar länge. ;)

Har dock skissat på olika varianter av DIY där jag kan gömma basen. Har bara inte hittat ett tillräckligt bra element än.

När man ligger och bubblar är det gött att kunna välja mellan lite finlir sådär mysigt, eller kunna dra på utav bara helevete. :D

Eftersom ni kallar mej skadad så tänker jag inte varken visa eller berätta vad jag har i varken sovrum eller kök. :D

#92

Postad 05 januari 2014 - 01:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Visa. Det sjukaste är ju trots allt bsdrummet. I köket eller sovrummet köper vi nog alla att man kan ha ljudsystem. Men en subwoofer... i... badrummet. Det har jag aldrig hört talas om. First time for everything :D

#93

Postad 05 januari 2014 - 01:20

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Varför ska man inte ha i badrummet!!? :huh:
Badrummet är ju på knappa 15 kvadrat, och jag bubblar i en timme varje fredagkväll under hela vinterhalvåret.
Om man ska lyssna på musik så vill man ju att det ska låta så bra som bara möjligt?

Men det var det jag menade med att det är svårt med bas på olika ställen. I ett badrum kommer basen inte att låta skitbra oavsett hur man gör.
Jag öppnar alla skåp och luckor när jag bubblar, som hjälp för diffussion/absortion, och min svängda glasvägg hjälper till också på något konstigt sätt tror jag, men inte fan är basen bra oavsett.

Det låter dock helt klart godkänt. :)

#94

Postad 05 januari 2014 - 02:09

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

om jag sätter en sunfire på ett golv idag, menar du då att den INTE kommer att gå till bästa basplatsen själv?


Japp, dom nya är inställda på att stå vakt.

#95

Postad 05 januari 2014 - 02:15

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 1

Vet du vad övertoner är?


Ja men jag tror inte att du vet det iom att du frågar.

#96

Postad 05 januari 2014 - 02:18

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Ja men jag tror inte att du vet det iom att du frågar.

Hmm, om du förstår innebörden med övertoner så förstår du också att dessa kan göra att ljudet upplevs tydligare.

#97

Postad 05 januari 2014 - 02:23

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Hmm, om du förstår innebörden med övertoner så förstår du också att dessa kan göra att ljudet upplevs tydligare.


Vet faktiskt inte vad du är ute efter i dina diskussioner? Men det är nog dags att sluta med OT nu :)

#98

Postad 05 januari 2014 - 02:28

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Vet faktiskt inte vad du är ute efter i dina diskussioner? Men det är nog dags att sluta med OT nu :)

Du förstår alltså inte?

Varför ifrågasätta då?

Menar du att du påstår att jag har fel?

#99

Postad 05 januari 2014 - 02:31

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 2

Du förstår alltså inte?

Varför ifrågasätta då?

Menar du att du påstår att jag har fel?


Du behöver nog en tupplur ;)

#100

Postad 05 januari 2014 - 02:51

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Du behöver nog en tupplur ;)

Sluta ta diskussioner du inte förstår dig på. Tack.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.