Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Series X|S - Beställningssnackstråden

224 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 oktober 2020 - 17:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Allt som rör Series X|S-beställningar tas numera här för att inte kluttra ned den officiella Series X|S-tråden.



#2

Postad 15 oktober 2020 - 10:51

cliff74
  • cliff74
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Någon som hört något från Webhallen om förbokningar av Series X?
Har bokning från Maj 2020 och fick mail om att jag inte får PS5 vid release men inte hört något om Xbox.

#3

Postad 15 oktober 2020 - 11:16

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Någon som hört något från Webhallen om förbokningar av Series X?
Har bokning från Maj 2020 och fick mail om att jag inte får PS5 vid release men inte hört något om Xbox.

Inte hört mer än att jag fick ett mail att min order hade fått nytt datum. 10/11.

Kan tillägga att jag beställde i januari.

Redigerat av La Cucaracha, 15 oktober 2020 - 11:17.


#4

Postad 15 oktober 2020 - 23:07

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Beställt från Microsoft, dom säger 10:e så litar på dom.

#5

Postad 16 oktober 2020 - 06:00

Unregisteredf324e84a
  • Unregisteredf324e84a
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 1

Beställde ifrån Elgiganten, beställde 3min efter att deras förbokning öppnade förra månaden, står också reserverad på min sida på Elgiganten.



#6

Postad 30 oktober 2020 - 16:22

wahlstrom
  • wahlstrom
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Beställt från Series X från Komplett i början av september. Ej hört något om tilldelning, någon annan som förbockat där och hört något?

#7

Postad 30 oktober 2020 - 19:04

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
fick mail av MS idag, dock på franska, mwn dom bad mig 2x kolla betalningsinformation och att den kan levereras under hela 10:e nov och när pengarna ska finnas på kontot.

saxat:

Hallå,

Tack för att du förbeställt din Xbox Series X eller Xbox Series S från Microsoft Store. Se till att du har beaktat följande instruktioner för att få din konsol så snart som möjligt efter utgivningen.

Beloppet kommer att debiteras från ditt kreditkort inom tio dagar efter leveransen för att säkerställa leverans av din konsol den 10 november 2020. Kontrollera att din kreditkortsinformation är uppdaterad i ditt Microsoft-konto: https : //account.microsoft.com.

När vi börjar behandla din beställning får du en leveransavisering. Observera att detta meddelande inte skickas till dig förrän din beställning har skickats. Beställningar kan levereras hela dagen den 10 november 2020, vi tackar i förväg för ditt tålamod.

Slutligen, för att säkerställa en lyckad leverans av din beställning, kontrollera att kontaktinformationen som tillhandahålls är uppdaterad på ditt Microsoft-konto (https://account.microsoft.com), inklusive ditt telefonnummer och e-postadress. , om transportföretaget behöver kontakta dig före leverans.

Tack för att du litar på dina köp,

Microsoft Store Team

Redigerat av SKIBBE, 30 oktober 2020 - 19:04.


#8

Postad 30 oktober 2020 - 19:58

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 1

Beställt från Series X från Komplett i början av september. Ej hört något om tilldelning, någon annan som förbockat där och hört något?


Komplett tillhör enligt uppgifter inte nån av de återförsäljarna som fick sköta förbokningarna och antagligen tilldelas första batchen.
Microsoft Store
Webhallen
Elgiganten
Mediamarkt
Power

Kan ha varit CDON också.

#9

Postad 30 oktober 2020 - 20:26

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Inte hört någonting från Webhallen heller. Förbokade i början på Januari. Fick watchdog legion igår och tänkte försöka hålla mig från att starta det på min One-X, men det skulle ju vara skönt om man fick ett besked. 



#10

Postad 30 oktober 2020 - 20:32

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Inte hört någonting från Webhallen heller. Förbokade i början på Januari. Fick watchdog legion igår och tänkte försöka hålla mig från att starta det på min One-X, men det skulle ju vara skönt om man fick ett besked.


Vad står det för leveransdatum på din order då?

#11

Postad 30 oktober 2020 - 20:55

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Vad står det för leveransdatum på din order då?

 

Står inget leveransdatum. Endast.

 

Din order inväntar följande produkter.

  • 302846 lanseras 2020-11-10.
  • Beställningsdatum 2020-01-07 21:17


#12

Postad 30 oktober 2020 - 21:29

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

<p>

Står inget leveransdatum. Endast.

Din order inväntar följande produkter.

  • 302846 lanseras 2020-11-10.
  • Beställningsdatum 2020-01-07 21:17

Det tolkar iaf jag som att du borde få den på release. Jag TROR iaf lanseringsdstumet hade varit något annat om man får den senare.

#13

Postad 31 oktober 2020 - 03:59

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Nej, det stämmer inte. Jag har lagt order hos Webhallen på både Series X och PS5. Står releasedatum på båda när jag kollar min beställning, men gällande PS5 har jag fått Mail om att jag inte får någon därifrån i år.
Avseende Xbox Series X har jag inte hört något alls, så jag hoppas att den blir min på releasedagen.

#14

Postad 31 oktober 2020 - 09:54

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Nej, det stämmer inte. Jag har lagt order hos Webhallen på både Series X och PS5. Står releasedatum på båda när jag kollar min beställning, men gällande PS5 har jag fått Mail om att jag inte får någon därifrån i år.
Avseende Xbox Series X har jag inte hört något alls, så jag hoppas att den blir min på releasedagen.


Ok för jag hade iaf ett annat datum då min order skulle lanseras först och sen ändrades det till 10/11.
Ingen som haft kontakt med webhallen ang Xbox? Jag har en bokad på media markt också men jag trodde givetvis att en bokning sen januari på webhallen borde räcka.

#15

Postad 31 oktober 2020 - 10:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 695 inlägg
  • 0

Snabb genomgång av first-party studios och spel dom jobbar på:
https://www.youtube....h?v=uN8_4BQd5pc

 

Jag gillar också Generation Next, skön humor och vardagligt prat om spelande.



#16

Postad 31 oktober 2020 - 14:48

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Ok för jag hade iaf ett annat datum då min order skulle lanseras först och sen ändrades det till 10/11.
Ingen som haft kontakt med webhallen ang Xbox? Jag har en bokad på media markt också men jag trodde givetvis att en bokning sen januari på webhallen borde räcka.

Ja, de ändrade lanseringsdatum på beställninssidan, det märkte jag också.

#17

Postad 31 oktober 2020 - 14:49

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

fick mail av MS idag, dock på franska, mwn dom bad mig 2x kolla betalningsinformation och att den kan levereras under hela 10:e nov och när pengarna ska finnas på kontot.

saxat:

Hallå,

Tack för att du förbeställt din Xbox Series X eller Xbox Series S från Microsoft Store. Se till att du har beaktat följande instruktioner för att få din konsol så snart som möjligt efter utgivningen.

Beloppet kommer att debiteras från ditt kreditkort inom tio dagar efter leveransen för att säkerställa leverans av din konsol den 10 november 2020. Kontrollera att din kreditkortsinformation är uppdaterad i ditt Microsoft-konto: https : //account.microsoft.com.

När vi börjar behandla din beställning får du en leveransavisering. Observera att detta meddelande inte skickas till dig förrän din beställning har skickats. Beställningar kan levereras hela dagen den 10 november 2020, vi tackar i förväg för ditt tålamod.

Slutligen, för att säkerställa en lyckad leverans av din beställning, kontrollera att kontaktinformationen som tillhandahålls är uppdaterad på ditt Microsoft-konto (https://account.microsoft.com), inklusive ditt telefonnummer och e-postadress. , om transportföretaget behöver kontakta dig före leverans.

Tack för att du litar på dina köp,

Microsoft Store Team


Fick samma mail igår, även mitt på franska....

#18

Postad 31 oktober 2020 - 19:20

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Ok för jag hade iaf ett annat datum då min order skulle lanseras först och sen ändrades det till 10/11.
Ingen som haft kontakt med webhallen ang Xbox? Jag har en bokad på media markt också men jag trodde givetvis att en bokning sen januari på webhallen borde räcka.

Såg en fråga om förbokningar på webhallens kundforum och om man ska tro på detta svar,  så verkar det lugnt - https://forum.webhal...s-x-forbokning/



#19

Postad 01 november 2020 - 02:16

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Såg en fråga om förbokningar på webhallens kundforum och om man ska tro på detta svar, så verkar det lugnt - https://forum.webhal...s-x-forbokning/

Det var ju ett bra svar. :-)

#20

Postad 03 november 2020 - 19:27

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Brukar webhallen ha nån slags releasegrej?

#21

Postad 03 november 2020 - 21:48

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Brukar webhallen ha nån slags releasegrej?

Är väl högst tveksamt, nu med hårdare Covid-regler?

#22

Postad 04 november 2020 - 11:48

Marcus187
  • Marcus187
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Microsoft har reserverat pengarna på kontot, antar att det betyder att jag får boxen på release dagen  :-)


Redigerat av Marcus187, 04 november 2020 - 11:49.


#23

Postad 04 november 2020 - 12:53

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
oj redan, hade en överföring med datum för imorgon eller fredag,minns ej. men flyttad pengarna nu direkt ist.

#24

Postad 04 november 2020 - 13:29

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Ingen reservation hos mig än...

#25

Postad 04 november 2020 - 14:49

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
Har Elgiganten redan fått dom i lager ? Står att de har 5 i Norrköping

#26

Postad 04 november 2020 - 15:54

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Har Elgiganten redan fått dom i lager ? Står att de har 5 i Norrköping

 

 

Dom har nog fått dom redan men kommer inte sälja först på tisdag. 



#27

Postad 04 november 2020 - 18:24

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Dom har nog fått dom redan men kommer inte sälja först på tisdag.

Ne det har du rätt i, jag var inne och prata med dom och så klart fick de inte sälja he he.
Men jag frågade hur det var med dom som bokat o han sa att de kommer prioritera dom som köpt med all access

#28

Postad 05 november 2020 - 09:15

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Idag som senast tycker man att elgiganten borde börja skeppa ut dessa konsoler som har standard leverans om dom ska hinna fram i tid. Står ju 3-5 arbetsdagar leverans och nu börjar det bli tajt.

#29

Postad 05 november 2020 - 10:15

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Idag som senast tycker man att elgiganten borde börja skeppa ut dessa konsoler som har standard leverans om dom ska hinna fram i tid. Står ju 3-5 arbetsdagar leverans och nu börjar det bli tajt.


Dom har nog koll, det skulle ju inte vara jättebra om folk redan får sina konsoler imorgon pga snabb leverans.

#30

Postad 05 november 2020 - 12:11

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Loggade in på ms precis och verkade som jag ej fyllt i allt? märkligt valde kort/adress osv vid beställning. verkade som kortet ej vart bekräftat och en USA adress vart förvald/default.

aja ändrat det nu, kanske påverkar leveranstiden dock om dom inte lyckats reservera några pengar än.
typiskt!

update: pengarna är reserverade!

Redigerat av SKIBBE, 05 november 2020 - 12:37.


#31

Postad 05 november 2020 - 12:27

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 1
Webhallen har skickat min Series X och fick nyss meddelande från en kompis att även de skickat hans Series X :-)

#32

Postad 05 november 2020 - 12:42

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 1
Nice om folk börjar få sina redan imorgon. 🤣🤣🤣

#33

Postad 05 november 2020 - 13:00

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

haha :D



#34

Postad 05 november 2020 - 14:46

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Loggade in på mitt MS konto nu för att se status.
Jag betalar via PayPal och det står bara ”Betalt med Paypal”, ser inte på Paypal om det är något reserverat eller på mitt konto som PayPal är kopplat mot.

Jag antar att allt är ok fortfarande då det står att beräknat leveransdatum är 10 november.

#35

Postad 05 november 2020 - 15:32

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Är det förresten ngn som vet hur själva Gamepass ultimate-delen funkar om man tar All Access? Om man t.ex själv redan har GPU i 6 månader till så är ju en kod som bara bygger på befintligt ganska nice men misstänker att det kanske funkar annorlunda.

#36

Postad 05 november 2020 - 16:32

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 1

Är det förresten ngn som vet hur själva Gamepass ultimate-delen funkar om man tar All Access? Om man t.ex själv redan har GPU i 6 månader till så är ju en kod som bara bygger på befintligt ganska nice men misstänker att det kanske funkar annorlunda.

 

Hittar inte nu, men är rätt säker på att jag läst att man får en helt vanlig kod som bygger på som om man köpt koden fristående. 

 

Edit: Från https://www.xbox.com...-all-access#faq

 

If you’re already an Xbox Game Pass Ultimate member, wait until your existing membership has a prepaid balance that is less than 12 months before redeeming the 24-month Ultimate membership through Xbox All Access. You will be unable to redeem with more than 12 prepaid months of Xbox Game Pass Ultimate.


Redigerat av appel_, 05 november 2020 - 16:36.


#37

Postad 06 november 2020 - 08:15

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Loggade in på mitt MS konto nu för att se status.
Jag betalar via PayPal och det står bara ”Betalt med Paypal”, ser inte på Paypal om det är något reserverat eller på mitt konto som PayPal är kopplat mot.

Jag antar att allt är ok fortfarande då det står att beräknat leveransdatum är 10 november.

Ser likadant ut för mig. Hade gärna sett någon bekräftelse på att konsollen börjat röra på sig då det är helg snart. Dom har väl fortfarande sitt lager i Holland som den ska ta sig från? Men kanske dom mellanlagras i Sverige hos den som fått ansvaret för transporten ut till folk?


Redigerat av peggen, 06 november 2020 - 08:16.


#38

Postad 06 november 2020 - 10:11

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 0
Någon som förbokat via CDON? Jag bokade inom några minuter efter att den lagts ut för förhandsbokning, men jag har än så länge inte fått någon bekräftelse på om jag får den till relasedagen eller ej. Tycker att den borde skickas snart om den ska hinna fram till tisdagen.

#39

Postad 06 november 2020 - 12:46

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 1

Aj då. Pratade med Elgiganten nyss. Fick detta svar:

 

"Ja den skickas 10e. Vi har haft lite olika info men senast igår fick vi uppdatering om att den skickas på release inte att den är framme då."

 

Tur att jag har en bokad på Webhallen oxå. Kommer hämta från Webhallen och lämna tillbaka den som kommer från Elgiganten. Ganska kasst att såpass stort företag inte kan leverera på release när Webhallen börjat skeppa ut sina redan. Men då vet man det till nästa gång. Blir inge mer Elgiganten för mig.



#40

Postad 06 november 2020 - 13:46

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Fick mail från Webhallen nu och så länge som man bokat innan slutet på Augusti, så ska man få en på releasedagen. Senare bokningar innan jul.

 

"Bäste Webhallenkund,

Du får det här mejlet då du har en bokning på Xbox Series X.

Vi vill informera dig om att enligt den preliminära tilldelningen kommer du få en tilldelad enhet på releasedagen (+ eventuell leveranstid).

Under sådana här intensiva releaser vill vi flagga för att det finns risk för att något går fel och att tilldelningen blir något mindre än väntat vid varje leverans. Om man inte får tilldelning av den leveransen på grund av något oförutsett så är man automatiskt bland de första på kö till nästkommande leverans som kommer i december.

Vi kommer täcka en del ordrar in på 27 augusti. Om du har bokat detta datum eller en liten tid innan det finns en något högre risk för att din enhet påverkas av en eventuell försening. Vi ber dig som bokat under den tiden att ha detta i åtanke i din planering inför release.

Vi kommer enligt prognosen kunna täcka samtliga ordrar på Xbox Series X innan jul.

Om du skulle ha några frågor kan du se de vanligaste frågorna, eller ställa din egen, om Xbox Series X och S på vårt kundforum.

Tack för att du är kund hos oss på Webhallen
//Webhallen-teamet

"



#41

Postad 06 november 2020 - 14:22

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Beställde i september, så mitt mail var inte lika positivt.

#42

Postad 06 november 2020 - 14:38

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Beställde i september, så mitt mail var inte lika positivt.

 

Fuck samma för mig. Beställde i början av september och samma här. Där sprack min plan att hämta upp på WH.



#43

Postad 06 november 2020 - 14:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Är det förresten ngn som vet hur själva Gamepass ultimate-delen funkar om man tar All Access? Om man t.ex själv redan har GPU i 6 månader till så är ju en kod som bara bygger på befintligt ganska nice men misstänker att det kanske funkar annorlunda.

 

Lär vara delat som tidigare nämnt, dvs du får en kod med X månader.



#44

Postad 06 november 2020 - 15:41

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Aj då. Pratade med Elgiganten nyss. Fick detta svar:

 

"Ja den skickas 10e. Vi har haft lite olika info men senast igår fick vi uppdatering om att den skickas på release inte att den är framme då."

 

Tur att jag har en bokad på Webhallen oxå. Kommer hämta från Webhallen och lämna tillbaka den som kommer från Elgiganten. Ganska kasst att såpass stort företag inte kan leverera på release när Webhallen börjat skeppa ut sina redan. Men då vet man det till nästa gång. Blir inge mer Elgiganten för mig.

 

Jaha.., det var ju runk. Blir bojkottning för mig med nästa gång.



#45

Postad 06 november 2020 - 16:07

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Fick samma mail från webhallen som samplehead så jag räknar med att hämta ut den på tisdag. Hade ju hoppats på att dom hade haft öppet sen måndag men så lär inte vara fallet :(

#46

Postad 06 november 2020 - 19:31

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Ser likadant ut för mig. Hade gärna sett någon bekräftelse på att konsollen börjat röra på sig då det är helg snart. Dom har väl fortfarande sitt lager i Holland som den ska ta sig från? Men kanske dom mellanlagras i Sverige hos den som fått ansvaret för transporten ut till folk?

Nu drog Paypal pengarna!



#47

Postad 06 november 2020 - 22:18

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Aj då. Pratade med Elgiganten nyss. Fick detta svar:

 

"Ja den skickas 10e. Vi har haft lite olika info men senast igår fick vi uppdatering om att den skickas på release inte att den är framme då."

 

Tur att jag har en bokad på Webhallen oxå. Kommer hämta från Webhallen och lämna tillbaka den som kommer från Elgiganten. Ganska kasst att såpass stort företag inte kan leverera på release när Webhallen börjat skeppa ut sina redan. Men då vet man det till nästa gång. Blir inge mer Elgiganten för mig.

 

Ja, fan vilka idioter.



#48

Postad 06 november 2020 - 23:23

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Ni som har beställt från Elgiganten har ni fått något mail eller nått?? beställde ni i butik eller online ?

Jag beställde i butik eftersom jag valde det där all access men jag har inte hört något.



#49

Postad 07 november 2020 - 06:37

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Ni som har beställt från Elgiganten har ni fått något mail eller nått?? beställde ni i butik eller online ?
Jag beställde i butik eftersom jag valde det där all access men jag har inte hört något.


Beställde online men inte hört nåt. Men med tanke på vad jag skrivit tidigare så lär man höra nåt först på tisdag.

#50

Postad 07 november 2020 - 07:02

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Netonnet får inga konsoler eller hur blir det ??!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.