Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dishonored 2

124 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dishonored 2 (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 8 (0) 49:-
Dishonored 2 (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 7,89 (8) 79:-
Dishonored 2 (PC) (PC-spel) 8 7,5 (1) 52:-

#51

Postad 21 juni 2016 - 19:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Mmm, man kan spela som tjej eller kille. What to choose.



#52

Postad 25 september 2016 - 06:51

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Ahhh, måste ha detta spelet. 

 

En ny video släppt. 

 

Video 1

 

Video 2

 

 

Bifogad fil(er)


Redigerat av Glidtassen, 25 september 2016 - 06:54.


#53

Postad 07 oktober 2016 - 10:45

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Dishonored 2

 

Low Chaos Video



#54

Postad 30 oktober 2016 - 08:21

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Finns det inget intresse för Dishonored 2? Förbeställde igår. 



#55

Postad 30 oktober 2016 - 17:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jo, men jag håller mig undan från info för att gå in fräsch.



#56

Postad 31 oktober 2016 - 08:43

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Roligt, jag spelar om första spelet i omgångar. Dishonored finns mycket att upptäcka i, även om det är svårt att inte skada någon. 

Jag kör mest på "Hard" och försöker nu att låsa upp alla kassaskål, hitta alla runor och "Ben/bonecharms". 

 

Utifrån vad jag har sett på det senaste spelet så ser grafiken ut som om det första spelet borde ha gjort. Om vi tittar på Dishonored till PS3/360 så kunde texturer kännas ganska matta. Vidare verkar uppföljaren öppna upp för de mest otroliga kombinationer när man slåss.



#57

Postad 01 november 2016 - 17:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Liveaction

 

http://www.youtube.com/watch?v=-2JvtKTSWxU



#58

Postad 01 november 2016 - 21:19

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Kanske skulle varit lite mer reserverad med att kolla på klipp på nätet. Jag avvaktar efter att kolla på mer under veckan, och vill spela spelet istället. Under föregående året har jag mest spelat Far Cry 4, men Dishonored är någonting i en helt annan liga. Sistnämnda spelet handlar mer om innovation i både utveckling och gameplay. 


Redigerat av Glidtassen, 01 november 2016 - 21:24.


#59

Postad 07 november 2016 - 15:15

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Om man har förhandsbokat, betyder det att man kan ta hem spelet lite tidigare än releasen den 11:e?



#60

Postad 10 november 2016 - 19:08

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Har fått hem spelet. 

 

Har bara spelat 30 min drygt, men allt ser bättre ut. Vakter/soldater känns mer vakna, och man får verkligen känslan av att folk letar efter en. 



#61

Postad 10 november 2016 - 19:12

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Har fått hem spelet.

Har bara spelat 30 min drygt, men allt ser bättre ut. Vakter/soldater känns mer vakna, och man får verkligen känslan av att folk letar efter en.

Själv blev jag klart besviken på hur allt såg ut jämfört med det man sett från gameplay trailers. Riktigt fula och tom konstiga ansikten med uncanny valley etc.

Känns tom klart daterat jämfört med BF1 eller andra som lyckats klart bättre med både bättre grafik samt samtidigt bättre flyt.

Redigerat av masse70, 10 november 2016 - 19:20.


#62

Postad 10 november 2016 - 20:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vet inte om jag skulle säga att allt ser bättre ut. Minns inte hur dödsanimationerna såg ut i Dishonored 1, men nu ser det ut som stelkramp så att säga, de faller ju i helt sjuka positioner med ben och armar uppe, eller ben som vecklas ihop.

 

Grafiken överlag är ju bättre rent tekniskt (men flyter sämre), men ja, vad har de gjort med ansiktena? Ser ju mycket bättre ut i ettan, medan det nu ser ut som något vridet ur Fable.

 

http://www.youtube.com/watch?v=XnMcK-1dclE

 

Därtill har jag sett massa artefakter också, vita streck och blinkande saker. Skuggorna är lågupplösta och blinkar och försvinner. Jag hoppas verkligen Pro kan fixa till en del. Framedrops gick ner till tvåsiffrigt i början av kapitel 2.

 

Angående att vakterna känns vakna.. känns som att de ser en när de inte borde rätt ofta.


Redigerat av Zoiler, 10 november 2016 - 20:22.


#63

Postad 11 november 2016 - 10:15

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Verkar som pc optimeringen är kass?



#64

Postad 11 november 2016 - 12:56

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Verkar som pc optimeringen är kass?

 

Som vanligt då  :wacko:



#65

Postad 11 november 2016 - 13:18

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Nädå de var länge sen jag körde en riktigt dålig release på PC. Men nu så försöker jag undvika dag ett hets. Hjälper både konsol och PC att inte köpa på release dag :)



#66

Postad 11 november 2016 - 13:28

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Vet inte om jag skulle säga att allt ser bättre ut. Minns inte hur dödsanimationerna såg ut i Dishonored 1, men nu ser det ut som stelkramp så att säga, de faller ju i helt sjuka positioner med ben och armar uppe, eller ben som vecklas ihop.

 

Grafiken överlag är ju bättre rent tekniskt (men flyter sämre), men ja, vad har de gjort med ansiktena? Ser ju mycket bättre ut i ettan, medan det nu ser ut som något vridet ur Fable.

 

http://www.youtube.com/watch?v=XnMcK-1dclE

 

Därtill har jag sett massa artefakter också, vita streck och blinkande saker. Skuggorna är lågupplösta och blinkar och försvinner. Jag hoppas verkligen Pro kan fixa till en del. Framedrops gick ner till tvåsiffrigt i början av kapitel 2.

 

Angående att vakterna känns vakna.. känns som att de ser en när de inte borde rätt ofta.

De vita strecken/resterna syns väldigt tydligt i spelets introduktion: när Corvo och Emily beger sig in i den stora salen men blir ertappade av soldater (strax innan man väljer vilken karaktär man vill spela). Det är vita streck, fläckar som skiner igenom Corvos ögon. 

 

Jag har en SSHD 1TB 32GB Flash, och jag hoppas att den lyfter spelet en aning. Som sagt, jag har precis flytt staden och tagit mig ombord på båten men inte hunnit längre. Men jag tycker att laddningstiderna är ganska långa nu. Spelet har dock en rikare färgskala som animatörerna kan laborera med. Första Dishonored går i gråskala med blå inslag, men uppföljaren har större variation i både ljussättning såväl som färger.

 

När ni nämner Pro, menar ni senaste PS4:an?

 

Jag får dock redan nu lite mer creepy-känslor inför att känna mig iakttagen av vakter mm. Överlag måste jag känna att Dunwall inte längre känns som en kuliss. Men jag kände inte igen mig i introt som utspelar sig i Dunwall. Hoppas på att få besöka liknande miljöer, som flirtar lite med första spelet.


Redigerat av Glidtassen, 11 november 2016 - 13:41.


#67

Postad 11 november 2016 - 15:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

När ni nämner Pro, menar ni senaste PS4:an?

 

Ja.. vad jag har läst så ska frameraten vara mer stabil där och bildkvaliteten bättre. Laddningstiderna är lite smålånga ja, irriterande om man dör mycket. Och spelet är mycket svårare än ettan om man vill försöka smyga, vilket har lett mig mot en mer våldsam väg.



#68

Postad 11 november 2016 - 17:35

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Japp, spelet är mycket svårare. Vakter letar på annorlunda sätt, och jag får vara mer uppmärksam. Jag har tagit mig till Karnaca, men det är någonting som inte rimmar med uppföljaren?

 

Första spelet känns mer dystopiskt, mörkare. Jag tror att det är för mycket solsken i andra spelet. Ibland känns en scen som någonting hämtat ur Casablanca :)

 

Frameraten syns redan vid mellan-sticks animationer när man presenteras för nya platser (kortfilmerna). 

Dishonored 2 är ett stort kliv framåt gentemot 1:an, men kanske processorn pressas lite väl hårt. 

Spelutvecklarna, animatörerna har nästan pressat ljussättningen lite väl långt, antar att det tar upp en hel del space.


Redigerat av Glidtassen, 11 november 2016 - 17:48.


#69

Postad 13 november 2016 - 00:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag hade två vakter springandes efter mig i en trappa, båda ramlade omkull. Trodde det var en bugg, eftersom de andra vakterna inte ramlade sedan. Men det är tydligen medvetet, heh.

 

https://imgur.com/RyBkdR9



#70

Postad 13 november 2016 - 13:01

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jag har tagit mig en bra bit in i spelet och klarat av The Clockwork Mansion, detta var en level som de verklingen lyckats med (otroligt genomarbetat med flyttande rum). Min invändning hittills är hur speltillverkaren förälskat sig i ljussättningen. 

 

Ok, spelet är väldigt vackert ljussatt, men ibland skymmer det upplevelsen. Antingen går man i bländande solljus, eller vandrar man runt i ett dunkel där man inte ser mycket. Jag har korrigerat inställningarna för "Brightness" i spelet. Annars är spelet precis så bra som jag trodde, om inte bättre. 

 

Spelet har en djupare intrig än sin föregångare, men jag stannar sällan upp och läser lappar/brev eller studerar målningar. Tankarna vandrar ibland till första Bioshock med tanke på den vemodiga violinen som svävar i bakgrunden, soundtracket har likheter. Att de sedan har valt att designa vissa delar som påminner aningen om Art Deco, Art Noveau + spelets audiographs förstärker bara den känslan, men det är bara positivt. 

 

"The Royal Conservatory" uppdraget har inslag av samma rumsliga arkitektur som "The Golden Cat" när man närmar sig byggnaden. Tror inte att det handlar om re-skin, men tyckte bara att den yttre delen av byggnaden var snarlik. 

 

Vet inte hur långt jag har kvar, men måste säga att min PS4 pressat hårt nu med denna grafik, och vidare min SSHD tillför inte mycket på dessa saves. 

Bifogad fil(er)


Redigerat av Glidtassen, 14 november 2016 - 07:18.


#71

Postad 15 november 2016 - 08:04

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Har varit bekymrad över bristen på affärer för vapen. Men uppenbarligen skall flera levels ha "The Black Market Shops" men dessa kan vara lite knepiga att hitta. Detta spelet är enormt, och har uppenbarligen mer gåtor att lösa än vad jag först trott. Måste medge att jag bara sprungit förbi alla lappar, samtal. Spelet har så pass många bottnar att man måste spela det flera ggr för att komma åt någon essens i berättelsen.



#72

Postad 15 november 2016 - 15:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja du kan uppgradera dina vapen på svarta marknaden. De borde du ha hittat redan när du kom till Karnaca eftersom det är ett sidouppdrag. Håller med om att det känns som Bioshock Infinite estetiskt/ljudmässigt ibland.

 

Dishonored 2 på Pro = inga fördelar:

 

http://www.youtube.com/watch?v=DJ9HGjcrEGs&feature=youtu.be

 

 

Grafikmotorn de använder är för övrigt ID Tech 5, den gamla motorn som användes i Rage. Inte den nya som användes till DOOM. Nu när han sa det så kände jag igen texturproblemen... helt sjukt att se hur t.ex. bultar på dörrar laddas in och ut när man går fram och tillbaka en halvmeter ifrån dem. Spelet känns gammalt grafikmässigt.


Redigerat av Zoiler, 15 november 2016 - 15:27.


#73

Postad 15 november 2016 - 16:48

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jo, jag har uppgraderat vid hamnen vid Karnaca. Men problemet är att man blir skickad till enskilda distrikt av staden, och kommer inte tillbaka till hamnen. Hade föredragit att kunna färdas med båt utifrån en lista, om man behövde återbesöka vissa platser.

 

Tror nästan att jag spelar för lite överlag?

 

Dishonored 2 är ett konstverk, fullt av smarta gåtor och pussel. Att sedan den anpassade varianten för konsolerna inte riktigt når upp till PC-varianten känns lite trist. Men jag tror att det kommer en patch snart :)


Redigerat av Glidtassen, 15 november 2016 - 18:17.


#74

Postad 16 november 2016 - 09:39

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Jag är relativt sugen på spelet men behöver jag ha spelat 1an för att förstå?



#75

Postad 16 november 2016 - 09:44

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Du behöver inte ha spelat första spelet, men jag tycker ändå att 1:an är så pass bra att du borde pröva denna också. 

 

Jag har kommit till Jim Dosh låset: arrrrght, god dammit!

 

De har designat spelet så det är "walkthrough-safe" för varje speltillfälle är låset individanpassat, de byter både följd på namn och symboler kopplade till det specifika namnet. Men all info som man behöver för att knäcka koden finns bredvid låset.

 

Känns som om jag mönstrar och gör ett IQ-test igen, nu vill jag inte skämmas :(


Redigerat av Glidtassen, 16 november 2016 - 09:44.


#76

Postad 17 november 2016 - 20:59

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jag klarade Jindosh-låset, men knäckte bara var första personen satt. Uppenbarligen hade jag uber-flyt, jag gick på ledtråden med vilken vapensköld personerna hade, sedan chansade jag på de sista fyra. Jag har sprungit genom spelet, inte följt upp brev eller ledtrådar. Har kollat en del på sändningar av spelet, och där blir jag helt ställd: jeeesus vad många alternativ det finns att spela och lösa problem, detta spel är ett mästerverk.



#77

Postad 17 november 2016 - 21:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag klarade Jindoshlåset enkelt, i och med att jag fick lösningen av en snubbe :P



#78

Postad 18 november 2016 - 06:52

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jag klarade Jindoshlåset enkelt, i och med att jag fick lösningen av en snubbe :P

 

Men det är inte samma lösning, utan det verkar som om spelutvecklaren byter namn på karaktärerna i hur de sitter i relation till varandra?

 

Först måste dessa sorteras, vem sitter var - det sedan vad heter resp?

 

Men jag kollade på en live-stream igår, och insåg på "The Clockwork Mansion" och hur man kan ta sig till Jindosh nästan från rum 1, genom att ta genvägar med hjälp av de roterande rummen. Jag följde hela killens gameplay, men insåg sedan hur han måste kontra alla fienden som han gick förbi på invägen, och hur han måste besegra dessa på vägen ut istället. 

 

Spelstilarna varierar mycket på detta spel, en del kör hack n slash, andra stealth och jag kombinerar själv båda två. Men de gamers som verkligen nördat ned sig i spelet kan stanna på en level i många timmar + många saves för att verkställa varje litet drag perfekt. 


Redigerat av Glidtassen, 18 november 2016 - 09:38.


#79

Postad 21 november 2016 - 07:23

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Spelar om spelet, tog mig till slutet men hade inte tillräckligt många runor för slutstriden. Har spelat spelet på "Medium" och har haft lagom motstånd, bara för att bli helt manglad i den sista striden. Det är ändå någonting som inte engagerar i spelet, kan inte sätta fingret på det?

 

Mycket känns same, same när det kommer till spel-mekanik, även om det estetiska ibland är över all förväntan. Såg en recension där man menade att: det känns som ett gammalt spel, fast i en nyare förpackning. Jag tror delvis att det är intrigen som inte fångar upp mig riktigt. Dishonored 2 är vad Dishonored 1 borde ha varit. 

 

Spelet känns väldigt ojämt i uppbyggnaden. The Clockwork Mansion är en level som är väldigt genomarbetad. Jag förstår inte vem/vilka som orkat kämpa sig igenom logiken bakom de rörliga rummen. Det känns nästan som om de först byggt en verklig 3D modell, för att alla rumsliga aspekter verkar stämma?

 

Mot slutet tappar dock spelet en hel del, och elementen med problemlösning försvinner helt. Jag tror inte att de gjort alla levels kronologiskt, men att spelet tappar mystik och edge mot slutet känns tråkigt. När man först presenteras för Karnacca breder sig vackra landskap ut sig, som badar i solsken. Men tyvärr är det mer landskap som ser intressanta ut på håll, men som man sedan inte kan besöka. 

 

Vad jag saknar i spelet är en fast punkt dvs. dit man alltid återvänder för att uppgradera utrustning. I första spelet träffade man alltid Piero mellan varje uppdrag, vilket gjorde att man kunde planera sina uppdrag bättre. I min senaste session sprang jag igenom hela världen, nästan för att vissa delar var pretentiösa, överdådiga med information och ledtrådar och jag orkade inte med att läsa allt. 



#80

Postad 21 november 2016 - 13:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Inte tillräckligt med runor för slutstriden? Det har du garanterat för du behöver inga runor alls :) . Kom ihåg vad det är för typ av spel i grunden och ta dig an bossen därefter.



#81

Postad 21 november 2016 - 19:33

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Till viss del behöver man runor för att uppgradera: styrka, uthållighet, vilket jag inte gjort. Jag spelar om just nu och jäklar vilken skillnad det blir om man verkligen utforskar varje level. Jag trallar nu runt länge i Karnacca harbour och skall försöka plocka varje runa och bonecharm som jag kan :)

 

Har nu sett mina första stora buggar på PS4, men det handlar om det vanliga: karaktärer fastnar i fasader, står och rycker eller joggar mot tomma väggar. AI:n är en katastrof ibland, jag kan ibland nästan går cirklar runt vakter utan att dom upptäcker mig. Jag tror visst att Piero gör en cameo i Karnacca harbour, väldigt lik iallafall, fast yngre. Han står och grälar med ett par fiskare i hamnen om priser för fisk. 


Redigerat av Glidtassen, 21 november 2016 - 19:35.


#82

Postad 21 november 2016 - 19:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Till viss del behöver man runor för att uppgradera: styrka, uthållighet, vilket jag inte gjort.

 

Men inte för slutbossen.

Spoiler



#83

Postad 22 november 2016 - 07:02

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Antar att det kan stämma, men jag rusade igenom hela spelet vid första speltillfället. Jag var hela tiden sugen på att se alla nya levels, men insåg i efterhand att: om man rusar genom Dishonored 2 blir man besviken. Spelet har egentligen en annorlunda karakatär, där tanken är att man skall stanna upp, laborera med olika möjligheter. 

 

Jag har sett de mest otroliga lösningar av gamers på båda spelen i serien, saker som jag själv aldrig skulle tänkt på. 

 

 

Bifogad fil(er)



#84

Postad 22 november 2016 - 15:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

MHB:s recension

 

 

Kolla 5:12 här för exempel på inkonsekvent AI.

 

http://www.youtube.com/watch?v=zdROBBvRLqc

 

Jag har sett de mest otroliga lösningar av gamers på båda spelen i serien, saker som jag själv aldrig skulle tänkt på.

 

 

Ja, jag såg också ett par videos igår som var sjukt kreativa, men det tar också mängder med timmar att komma på och utföra det (stod i deras beskrivning).



#85

Postad 22 november 2016 - 18:22

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Kan tycka att recensionerna är onödigt hårda, handlar mer om hur spelet beter sig på PC snarare än vad spelet handlar om. Men vi får väl se ytterligare en patch plus DLC. 


Redigerat av Glidtassen, 22 november 2016 - 18:23.


#86

Postad 22 november 2016 - 19:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Kan tycka att recensionerna är onödigt hårda, handlar mer om hur spelet beter sig på PC snarare än vad spelet handlar om. Men vi får väl se ytterligare en patch plus DLC. 

 

Vilka recensioner, menar du videon? Spelet har fått bra betyg i recensioner och den videon pratar om själva spelet så jag vet inte vad du syftar på. Jag ville bara visa ett exempel på att datorn kan se dig när du är strax bakom ibland och ibland inte.



#87

Postad 22 november 2016 - 20:41

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Du har rätt, jag visade inte vad jag refererade till. Jag har sett flera recensioner där spelet sågas nästan allena pga. buggar, att spelet inte är färdigt. 

 

Den buggigaste releasen jag någonsin sett var nog Fable 2, det var en ren katastrof. Där krockade hela ljudavsnitt med vad som hände i spelet. PS4'ans version av Dishonored lider nog inte av lika mycket buggar som på PC. Men jag tror att många gamers kommer känna sig mättade av Dishonored efter senaste spelet, de kan rimligtvis inte göra ett tredje spel med samma upplägg? 

 

Även om Karnacca är väldigt vackert så saknas den dystopiska känslan som jag fick av första spelet. Vad jag hade önskat vore att de kunde lagt in en karta och ett järnvägssystem där man fritt kunde röra sig mellan de olika stadsdelarna. Just nu känns spelet lite slutet: man klarar av en stadsdel i taget, och återvänder inte sedan. Hela iden kring Karnacca inbjuder till att röra sig friare mellan olika platser, men i gameplay får man mest beskåda spännande landskap på håll.  

 

Lionhead försökte med ett mer naturligt samspel i Fable 2, man kunde röra sig mellan olika platser, jobba, köpa fastighet osv. Jag hade delvis velat se fler "fasta knytpunkter" i Dishonored 2. Jag tror dock att iden kring ovanstående låter roligare i teorin än i praktiken. Serier som Assassin's Creed låter dig jaga massor av vapen, byta kläder, renovera stadsdelar, men även det blir tråkigt efter ett tag.

 

Vad jag menar är: Dishonored 2, ser ut och känns som ett levande samhälle som man vill leva och verka i, men lämnas mest med färggranna kulisser. 

 

Äh, jag bara snackar! Tror ändå inte att jag hade velat baka scones, eller fiska abborre i Karnaccas hamn. 

 

Som jag skrev förut, vissa levels har ett väldigt djup i nästan en filosofisk tanke: vilka som bor där, rika vs. fattiga, och jag hade velat se en interaktion på ett djupare plan. Men Dishonored är å andra sidan inte den kategorin av spel. 


Redigerat av Glidtassen, 22 november 2016 - 20:46.


#88

Postad 19 december 2016 - 07:26

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Ingen ny patch än vad jag sett? Intresset för Dishonored 2 verkar ljummet härute. 



#89

Postad 19 december 2016 - 13:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ingen ny patch än vad jag sett? Intresset för Dishonored 2 verkar ljummet härute. 

 

Ja inte bara här, det sålde 40 % sämre än ettan i UK när det lanserade och var inte ens med på topp 10 i USA i november. Själv förstår jag inte hur det kan ligga på 88 på MC.



#90

Postad 20 december 2016 - 17:12

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

UPDATE

 

UPDATE 2

 

Har kommit en update 1.02 kan vara värt att kolla.

 

 

Hoppas att de fixat ljus-buggarna. 


Redigerat av Glidtassen, 20 december 2016 - 17:14.


#91

Postad 22 december 2016 - 08:10

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Har tagit mig till slutet, återigen och denna gång har jag verkligen samlat på bonecharms, runor, craftat speciella bonecharms osv. Men det år någonting i spelet som gör att jag tappar intresset efter dryga två månader. Som jag tidigare nämnt, vissa levels blir pretentiösa i finess och estetik, och andra mot slutet är bara återanvänd gammal skåpmat. Jag förstår att de inte byggt varje level kronologiskt, men spelet tappar mycket mot slutet i charm och man är inte lika nyfiken på uppgörelsen. 



#92

Postad 07 januari 2017 - 14:21

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Har spelat klart spelet nu, men slutet kändes lite tunt. Ganska annorlunda att möta sista leveln om man samlat på sig bonecharms runor osv. 



#93

Postad 25 januari 2017 - 07:47

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Det har kommit en ny patch 1.03

 

Denna var väldigt stor på närmare 2GB. Vet inte mycket om skillnaderna på PS4, men uppenbarligen skall det ha att göra med saves. Man skall kunna ladda om valfria uppdrag, och återvända till dessa utan att tappa framsteg. Men jag har inte hittat en meny där man kan hitta enskilda missions. Jag ser inte stora skillnader på framerate. 

 

Jag tror att patchen blir viktigare för PC-användare. 


Redigerat av Glidtassen, 25 januari 2017 - 10:40.


#94

Postad 26 mars 2017 - 07:43

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Det har kommit en nyare update till detta spel. 

 

Jag har spelat på Dishonored 2 på min nya Playstation Pro, och det är skillnad. Det syns i framerate, men även i 1080p så har grafiken fått sig en liten boost. Alla ytor är klarare i relation till varandra. 

 

 

Arkane Studios has just released the third major update for Dishonored 2. According to the release notes, this update comes with various UI optimizations, adds a a « Full » option for the « Mana Replenish » setting and adds an option to hide the quick select dock.

 

In addition, this update fixes a bug where AMD 400 Series Crossfire enabled GPUs will have lower auto graphics presets than the single card GPU, and fixes a PC bug where the player will lose in-game sound/audio after alt-tabbing too quickly.

Unfortunately, the release notes do not include any performance improvements, so it’s safe to say that this new version of Dishonored 2 runs similar to its previous one.

 

This update will be auto-downloaded from Steam, and you can read its complete changelog below.

 

Dishonored 2 – Update 3 Changelog:

  • Fixed a bug where AMD 400 Series Crossfire enabled GPUs will have lower auto graphics presets than the single card GPU
  • Fixed a bug where the player can get control-locked in the Keybind menu if they use a mouse and gamepad.
  • Fixed a PC bug where the player will lose in-game sound/audio after alt-tabbing too quickly
  • Added option to hide the quick select dock
  • Fixed a bug where Quick Save / Quick Load is available in Iron Mode
  • UI optimization
  • Fixed a bug where the FPS drops when the player looks at a gravehound’s smoke.
  • Fixed a bug where possessing a Gravehound causes their smoke effect to build up.
  • Fixed shadows missing on particles
  • Fixed a bug where normal maps were inverted with negative scaled objects
  • Fixed a bug where using Far Reach on a hanging speaker causes strange physics in subsequent Far Reaches
  • Fixed a bug where aiming Focused Strike or Spyglass at the sky results in poor depth of field masking
  • Fixed a bug where Jindosh still talks to player in lab after death or being rendered unconscious
  • Fixed a bug where the journal may become blurred
  • Fixed a bug in Long Day In Dunwall where screen turns dark a short time after speaking with Meagan
  • Fixed a bug where the player becomes control-locked when attempting to load corrupt mission saves
  • Fixed a bug where overwriting corrupt New Game + save with no free space can cause a crash during or after credits
  • Fixed a bug where Autosave Thumbnails persist after switching Profiles
  • Fixed a bug in “Long Day in Dunwall” where saving as the mission causes the Mission Save to not be created
  • Fixed a bug where canceling a mission selection on the main menu and then starting a New Game + prevents selecting a difficulty setting
  • Fixed a bug where mantling as the elevator hits the ground will cause game to crash
  • Fixed a bug where Doppelgänger doesn’t replenish mana with Corvo
  • Fixed a bug where NPCs will rediscover bodies after a save/load and enter search mode a second time
  • Fixed reported issues with some localization text
  • Fixed a bug where Springrazor traps attached to Rats and Bloodflies will not go off if possessed
  • Fixed a crash when Far Reaching to an NPC while killing them with Shadow Kill
  • Fixed a bug where Rats were unable to consume severed limbs
  • Fixed a crash that could occur during a fight with a rewired Clockwork Soldier
  • Bloodthirst post-process is now brighter
  • Fixed a bug where one-handed thrown objects were misaligned to the right of the crosshair
  • Fixed a bug where the Springrazor won’t trigger when it is put on a bolt
  • Added a « Full » option for the « Mana Replenish » setting
  • Fixed a crash when player falls off of platform inside painting while in possession.

Redigerat av Glidtassen, 26 mars 2017 - 08:36.


#95

Postad 26 mars 2017 - 14:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

 

Det har kommit en nyare update till detta spel. 

 

Jag har spelat på Dishonored 2 på min nya Playstation Pro, och det är skillnad. Det syns i framerate, men även i 1080p så har grafiken fått sig en liten boost. Alla ytor är klarare i relation till varandra. 

 

Det lär vara placebo. Ser inga visuella förändringar i patchen och sedan tidigare vet vi att det inte är några i 1080p.



#96

Postad 26 mars 2017 - 15:19

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

När jag menade skillnad syftade jag mer på skillnaden mellan vanlig PS4 och PS4 Pro, inte i relation till patchen. 



#97

Postad 26 mars 2017 - 15:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja det förstår jag att du menade. Men vad jag säger är att det är tekniskt dokumenterat att det inte är några grafiska skillnader mellan PS4 och PS4 Pro, renderingen är identisk utöver frameraten. Det är det som är så dåligt. Så det är placebo du märker av. Såvida du inte har en 4K TV och har satt den på 1080p, då får man supersampling.

 

Det enda sättet att få skillnader är om de patchar in det och det ser inte ut att vara några förändringar i senaste patchen, är vad jag också menade.

 

Se själv:

 

http://www.youtube.com/watch?v=BZrR7JVSSq4


Redigerat av Zoiler, 26 mars 2017 - 16:14.


#98

Postad 02 april 2017 - 06:01

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

När kommer vi att få se lite DLC-material?

 

http://www.gamerevol...c-possibilities



#99

Postad 24 juni 2017 - 03:25

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Nu kommer lite DLC till Dishonored 2

 

Death Of The Outsider


Redigerat av Glidtassen, 24 juni 2017 - 03:25.


#100

Postad 25 juni 2017 - 09:27

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Beställde spelet i början av veckan. Behöver ha något att göra när Fallout 4 är "klart".





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.