Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SAMSUNG GÖR BORT SIG!

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 augusti 2016 - 11:34

Unregistered8517a803
  • Unregistered8517a803
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0
Till Samsung:

Hej

Jag måste bara fråga om de på samsung i korea är dumma i huvudet, hur kan de släppa en premium soundbar med allt och skita i typ det viktigaste dts stöd. Det är en kostnadsfråga men kan meddela att det har kosta dem mer än de tjänat.

Alla vi som tänkte köpa nya Samsung HW-K950 Dolby Atmos Soundbar kommer ALDRIG! ALDRIG! Köpa en soundbar som inte stöder det mest basic ljudformat.

Har läst runt och hela världen är missnöjd för att ni snålar, det är som min mamma lärde mig. Snålar man så straffar man sig själv bara i slutändan.

Ni kan ju ge denna feedback till dem där borta eller inte, men ingen kommer köpa den utan dts.

Avslutar med att säga JÄVLIGT TRÅKIGT! Här köper man era produkter och så går ni och sviker oss. SÅ JÄVLA SNIKET LÅGT!

#2

Postad 24 augusti 2016 - 12:09

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 6

Fast det är ju ett eget val vad man köper för produkter? Tycker absolut inte Samsung gör bort sig, däremot gör man bort sig om man funderar på att köpa en soundbar som inte stödjer de ljudformat man söker.



#3

Postad 24 augusti 2016 - 12:51

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Fast det är ju ett eget val vad man köper för produkter? Tycker absolut inte Samsung gör bort sig, däremot gör man bort sig om man funderar på att köpa en soundbar som inte stödjer de ljudformat man söker.

 

 

Men vad var nu detta?
Gör man bort sig om man funderar på att köpa en Soundbar som man som TS gått och väntat på till sin Tv som förmodligen också är en Samsung, när det sedan visar sig att den inte stödjer DTS? Det är ju därför TS uttrycker sin besvikelse.
Se TS tråd som en varning till andra som tänkt göra samma sak och som inte uppmärksammat bristen med denna Sondbar samt att TS hoppas på att Samsung Korea läser MHB ;) Det det är väl delvis för detta som MHB fyller en funktion tillsammans med prisjakt.

 

Jag håller med TS om att Samsung gör bort både sig och sina kunder, även om jag inte ens skulle komma på tanken att köpa en Soundbar


Redigerat av Unregistered8135c4b8, 24 augusti 2016 - 12:54.


#4

Postad 24 augusti 2016 - 13:05

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 3

Ja för att ta emot flerkanals ljud till en soundbar känns ju extremt prioriterat.

 

Edit: vissa inkl de flesta samsung bd-spelare kan koda om DTS till DD i Bd-spelaren. Så inget superstort problem i slutändan, är ju något man får kolla upp innan man köper en såpass dyr produkt ändå.

 

Det är ju inte som så att detta är det enda alternativet man har för en soundbar, bara köpa en som stöder DTS om det är ett måste.


Redigerat av SKIBBE, 24 augusti 2016 - 13:14.


#5

Postad 24 augusti 2016 - 13:07

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 3

Och om man nu köpt en soundbar och inte en riktig uppsättning högtalare, spelar det då någon roll om man får nöja sig med "bara" DD?



#6

Postad 24 augusti 2016 - 13:14

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Samsung har väl ett avtal med Dolby Atmos förmodligen. Sen är Dolby Atmos det vanligaste skulle jag tro. Är det något med DTS-X tekniken du är intresserad av så tror jag inte soundbar är rätt väg.



#7

Postad 24 augusti 2016 - 13:25

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 2
Min största undran är varför inte TS såg till att ta reda på vad den produkt han hade tänkt köpa klarar resp inte klarar?

För mig känns tråden mest som: person köper en produkt han inte vet vad den klarar och gnäller nu istället på tillverkaren för att han inte kollat sånt innan köp.

Vad har tillverkaren gjort för fel?

#8

Postad 24 augusti 2016 - 13:43

Unregistered8517a803
  • Unregistered8517a803
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Min största undran är varför inte TS såg till att ta reda på vad den produkt han hade tänkt köpa klarar resp inte klarar?
För mig känns tråden mest som: person köper en produkt han inte vet vad den klarar och gnäller nu istället på tillverkaren för att han inte kollat sånt innan köp.
Vad har tillverkaren gjort för fel?


Men va faaan vakna! Jag har inte köpt den som ja skev LÄS!

Jag bara klagar lite då jag är besvikn på samsung som snikar och grisar.

Samsung har väl ett avtal med Dolby Atmos förmodligen. Sen är Dolby Atmos det vanligaste skulle jag tro. Är det något med DTS-X tekniken du är intresserad av så tror jag inte soundbar är rätt väg.


Den tar inte vanlig ds signal som finns på alla blurays typ, vilket är åt **** jobbigt.

#9

Postad 24 augusti 2016 - 13:49

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 2


Jag bara klagar lite då jag är besvikn på samsung som snikar och grisar.

Den tar inte vanlig ds signal som finns på alla blurays typ, vilket är åt **** jobbigt.

Finns väl andra fabrikat som har det du vill och som är bättre över lag? Eller måste du ha Samsung? :)



#10

Postad 24 augusti 2016 - 14:11

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 1

Den tar inte vanlig ds signal som finns på alla blurays typ, vilket är åt **** jobbigt.

 

Fast den tar ju DD som också finns på alla blurays så vad är egentligen problemet? Du kommer inte att höra någon skillnad på DTS och DD på en soundbar iaf.



#11

Postad 24 augusti 2016 - 14:21

Unregistered8517a803
  • Unregistered8517a803
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Finns väl andra fabrikat som har det du vill och som är bättre över lag? Eller måste du ha Samsung? :)


Finns ingen bar med sub som har hdr, dolby atmos och dts. Samsung hade haft det om de valt att ha med dts.

Fast den tar ju DD som också finns på alla blurays så vad är egentligen problemet? Du kommer inte att höra någon skillnad på DTS och DD på en soundbar iaf.


Man hör skillnad och det blir alltid knas utan dts, har sonos 5.1 system och det går åt **** när det blir dts samma med samsung.

#12

Postad 24 augusti 2016 - 15:01

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Men va faaan vakna! Jag har inte köpt den som ja skev LÄS!

Jag bara klagar lite då jag är besvikn på samsung som snikar och grisar.

Den tar inte vanlig ds signal som finns på alla blurays typ, vilket är åt **** jobbigt.

Den enda som tycks snika här är väl isåfall du om du låst dig till nåt du bestämt på förhand som inte levererar det du kräver?

Varför inte då köpa nåt som lever upp till dina krav istället för att gnälla här som inte kommer ge dig nåt alls?

 

Men om du nu inte köpt den än förstår jag ännu mindre ditt problem, köp nåt som gör dig nöjd?

Om du nu är så besviken på Samsung, köp nåt annat?



#13

Postad 24 augusti 2016 - 15:07

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Vet inte vad tråden har för syfte faktiskt.

 

Visst kan man klaga på att ett visst märke kommer med en produkt som saknar det man söker, men det är väl inget mer med det?

Söker du något som ska kunna spela upp alla ljudformat du kan tänka dig så finns det bättre och eventuellt billigare lösningar än en soundbar.

Köper du en soundbar pga det estetiska eller för att kompromissa pga utrymme eller liknande så får man helt enkelt ta att det kommer saknas funktioner. 



#14

Postad 24 augusti 2016 - 15:20

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Finns ingen bar med sub som har hdr, dolby atmos och dts. Samsung hade haft det om de valt att ha med dts.

 

Ok. Så varenda jäkla märke gör m.a.o. bort sig enligt dig då  :rolleyes:

 

 

Man hör skillnad och det blir alltid knas utan dts, har sonos 5.1 system och det går åt **** när det blir dts samma med samsung.

 

Även om du nu skulle höra någon skillnad så har du redan gjort ett statement att det inte spelar någon roll genom att köpa en soundbar från första början :)



#15

Postad 24 augusti 2016 - 15:49

Unregistered8517a803
  • Unregistered8517a803
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0
Allt handlar om att jag inte platsen som många andra och då är det soundbar med bas typ som fungerar.

Samsung hade allt rätt med den som kommer nu förutom dts som de snålade med och det gör mig förbannad.

Vem faan bryr sig de andra märkena vi pratar inte om dem utan hur samsung snålade och gjorde en kanonprodukt till snik.

#16

Postad 24 augusti 2016 - 15:58

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Finns det några filmer som saknar Dolby Atmos men har DTS-X?



#17

Postad 24 augusti 2016 - 16:03

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 1

och varför skulle du inte ha platsen till ett högtalarsystem och istället en soundbar, man behöver inte ha ett par b&w 800D på 120kg i vardagsrummet för att ha en högtalare, det finns mycket mindre högtalare där ute som levererar mer än en soundbar.



#18

Postad 24 augusti 2016 - 16:16

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1

Allt handlar om att jag inte platsen som många andra och då är det soundbar med bas typ som fungerar.

Samsung hade allt rätt med den som kommer nu förutom dts som de snålade med och det gör mig förbannad.

Vem faan bryr sig de andra märkena vi pratar inte om dem utan hur samsung snålade och gjorde en kanonprodukt till snik.

Finns gott om lösningar som inte tar mer plats alls än en soundbar på väggen samt kompletterande baslåda.

Tex diverse små vägghängda och små högtalare som DLS Flatbox mfl.

 

Så du blir alltså förbannad för att en tillverkare för en specifik produkt som du hängt upp dig på saknar stöd för en specifik sak?

Låter som ett väldigt jobbigt förhållningssätt till livet imo....

 

Du om någon borde bry dig om "de andra märkena" då du just blir förbannad på Samsung och kräver nåt annat?

Maken till menlös tråd har jag då aldrig sett här under alla år.



#19

Postad 24 augusti 2016 - 16:35

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

 

Maken till menlös tråd har jag då aldrig sett här under alla år.

 

 

Varför lägger du då din energi på att svara i den. Eller du kanske vill styra upp forumet lite ;)


Finns det några filmer som saknar Dolby Atmos men har DTS-X?

 

Det måste väl finnas många filmer som antingen har det ena eller det andra. 
Sällan de har båda delar


Finns gott om lösningar som inte tar mer plats alls än en soundbar på väggen samt kompletterande baslåda.

Tex diverse små vägghängda och små högtalare som DLS Flatbox mfl.

 

 

Tror att TS är ute efter den effekten som en Soundbar sägs ha när det gäller spridning av ljudet trots att det bara kommer ur en soundbar. Dock hade jag själv satsat på vägghängda



#20

Postad 24 augusti 2016 - 16:36

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

 

Det måste väl finnas många filmer som antingen har det ena eller det andra. 
Sällan de har båda delar

Det är ju det jag frågar, jag har inte sett någon film med endast DTS-X ljudspår. Däremot med Dolby Atmos.



#21

Postad 24 augusti 2016 - 16:40

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1

Varför lägger du då din energi på att svara i den. Eller du kanske vill styra upp forumet lite ;)

Inte det minsta, sist jag kollade så var detta ett disksussionsforum där folk får uttrycka sina åsikter och det är precis vad jag gjort?

Men du kanske vill bestämma vem som får skriva och vad i trådar?

Redigerat av masse70, 24 augusti 2016 - 16:43.


#22

Postad 24 augusti 2016 - 16:52

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 1

Inte det minsta, sist jag kollade så var detta ett disksussionsforum där folk får uttrycka sina åsikter och det är precis vad jag gjort?

Men du kanske vill bestämma vem som får skriva och vad i trådar?

 

Hoppsan vad du var kitslig då. Du såg inte ;) i slutet av den meningen ?
Svarade dig på en seriös mening du också lyckades få in ett av alla dina kritiska inlägg mot TS, men det såg du kanske inte heller. Sen verkar det vara du som vill bestämma vad andra skall eller inte skall skriva här på MHB. Har noterat samma attityd från dig i många andra trådar jag läst och du verkar inte göra något annat än leka moderator här.



#23

Postad 24 augusti 2016 - 16:54

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Ja, du får väl helt enkelt tycka vad du vill ;)



#24

Postad 24 augusti 2016 - 16:58

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Vi får försöka hitta något gemensamt här, så tråden får ett syfte. Att skriva att Samsung gör bort sig som trådtitel bör såklart backas med något mer matnyttigt för att inte verka onödig enligt mig. Håller ni inte med mig får ni skriva det.

 

Kan såklart förstå att man önskar att Samsung hade stöd för DTS, men om dom nu gör en soundbar utan DTS stöd så är det väl nästan bara att titta på en annan soundbar eller kolla om man får plats med ett hembiosystem som stödjer allt du kan tänka dig.



#25

Postad 24 augusti 2016 - 17:01

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Vi får försöka hitta något gemensamt här, så tråden får ett syfte. Att skriva att Samsung gör bort sig som trådtitel bör såklart backas med något mer matnyttigt för att inte verka onödig enligt mig. Håller ni inte med mig får ni skriva det.

 

Kan såklart förstå att man önskar att Samsung hade stöd för DTS, men om dom nu gör en soundbar utan DTS stöd så är det väl nästan bara att titta på en annan soundbar eller kolla om man får plats med ett hembiosystem som stödjer allt du kan tänka dig.

Är precis det jag själv tycker och det som gör att tråden känns helt menlös.

Känns mest som att TS hakat upp sig på en enda sak och nu är förbannad och vill inte lyssna på oss andras tips eller frågor vi kommit med för att lösa frågan.

 

Verkar mest handla om att hans aversion mot Samsung och inte att lösa själva grundproblemet.

Men hävdar man det blir man istället beskylld för att leka moderator och lägga energi på saker man ska skita i och annat trams. 


Redigerat av masse70, 24 augusti 2016 - 17:03.


#26

Postad 24 augusti 2016 - 18:12

Unregistered8517a803
  • Unregistered8517a803
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0
Har mailat dem som flera hundra andra månniskor gjort och det är ett stort problem när företag snålar på licenspengar.
Nu blev det samsung denna gång, men börjar bli jävligt trött på när det går att ha dts men de snålar.

Priset på soundbaren 16k och de kan inte ta med simpelt dts, det är det ja faan lackar på.

Sen är det inte dts x utan vanlig j*vla dts som jag menar men självklart vill ja ha x också. Det blir kajko varje gång en enhet inte stöder dts.

Redigerat av Unregistered8517a803, 24 augusti 2016 - 18:13.


#27

Postad 24 augusti 2016 - 18:21

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1
Fan vad jag lackar på folk som SKRIKER och inte kan diskutera på ett vettigt j*vla sätt!

Vad är som fuckar kajko utan DTS?

#28

Postad 24 augusti 2016 - 19:28

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Ja, du får väl helt enkelt tycka vad du vill ;)

 

Tack det uppskattar jag :)

 

 

 

Vad är som fuckar kajko utan DTS?

 

Kan tyckas att TS överreagerar en aning, men faktum är att om man inte kan skicka DTS till den enhet som skall spela upp ljudet så måste man ställa enheten som sänder till PCM och det är inte alltid det blir så lyckat.
90% av mina filmer har DTS

Dock skulle jag vilja rekommendera dig TouchingEvil att fundera om vad gäller soundbar. 
Som Masse skrev ovan så finns det andra bättre lösningar och du får så mycket bättre ljud från vägghängda högtalare med en liten Marantz för att ta ett exempel. Det behöver inte kosta så mycket, men ger så mycket mer. Dessutom kan du bygga ut ett sådant system.

 

https://www.hembiobu...marantz-nr1606/


Redigerat av Unregistered8135c4b8, 24 augusti 2016 - 19:30.


#29

Postad 24 augusti 2016 - 19:46

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

DTS och riktig surround, Ok ljud till film och tv men inte så kul till musik,

 



#30

Postad 24 augusti 2016 - 20:01

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Vad är det för fel på denna tex?

 

Formatstöd:

 

Surroundformat Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby Digital EX, Dolby TrueHD, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, DTS, DTS Neo:6, DTS 96/24, DTS-ES, DTS-HD High Resolution Audio, DTS-HD Master Audio, Multichannel PCM


Redigerat av masse70, 24 augusti 2016 - 20:01.


#31

Postad 24 augusti 2016 - 20:04

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1

DTS och riktig surround, Ok ljud till film och tv men inte så kul till musik,

Hur får man riktig surround från en soundbar?  :huh:



#32

Postad 24 augusti 2016 - 21:03

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Hur får man riktig surround från en soundbar?  :huh:

Dockningsbara trådlösa surrar. Funkar riktigt bra.



#33

Postad 24 augusti 2016 - 21:29

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Dockningsbara trådlösa surrar. Funkar riktigt bra.

Lurig produktbild, hade jag klickat upp produkten och vidare på bilderna så hade det faktiskt framgått.

 

Personligen anser jag inte längre det vara en soundbar iom surroundburkarna.



#34

Postad 25 augusti 2016 - 05:34

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Lurig produktbild, hade jag klickat upp produkten och vidare på bilderna så hade det faktiskt framgått.

 

Personligen anser jag inte längre det vara en soundbar iom surroundburkarna.

Surrarna är dockade på bilden och blir da extra högtalare till soundbaren.



#35

Postad 25 augusti 2016 - 08:35

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Tack det uppskattar jag :)

 

 

 

 

Kan tyckas att TS överreagerar en aning, men faktum är att om man inte kan skicka DTS till den enhet som skall spela upp ljudet så måste man ställa enheten som sänder till PCM och det är inte alltid det blir så lyckat.
90% av mina filmer har DTS

Dock skulle jag vilja rekommendera dig TouchingEvil att fundera om vad gäller soundbar. 
Som Masse skrev ovan så finns det andra bättre lösningar och du får så mycket bättre ljud från vägghängda högtalare med en liten Marantz för att ta ett exempel. Det behöver inte kosta så mycket, men ger så mycket mer. Dessutom kan du bygga ut ett sådant system.

 

https://www.hembiobu...marantz-nr1606/

Jo, men det finns drösvis med soundbar som stödjer både DTS och Dolby, däremot så verkar ju TS vilja ha en som stödjer DTS-X och Dolby Atmos samtidigt. Men då får han helt enkelt köpa något annat än en soundbar eller strunta i allt vad DTS-X och Atmos heter.



#36

Postad 25 augusti 2016 - 09:24

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Jo, men det finns drösvis med soundbar som stödjer både DTS och Dolby, däremot så verkar ju TS vilja ha en som stödjer DTS-X och Dolby Atmos samtidigt. Men då får han helt enkelt köpa något annat än en soundbar eller strunta i allt vad DTS-X och Atmos heter.

 

 

Precis
Atmos och X är två vitt skilda tekniker och går inte att återge i samma soundbar om det ens fungerar i praktiken att återge något av dem.
Däremot så borde det fungera med vanlig DTS men inte ens det verkar fungera enligt TS.
Dock ser jag i specen, att DTS Surround finns med. 
 


Redigerat av Unregistered8135c4b8, 25 augusti 2016 - 09:24.


#37

Postad 25 augusti 2016 - 11:28

Unregistered8517a803
  • Unregistered8517a803
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0
Vill ha vanlig 5.1 dts gärna master och det stödjer den inte. Dts x har jag aldrig begärt. Men det är jobbigt då 90 % av alla mina blu rays har dts :(

#38

Postad 25 augusti 2016 - 11:41

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Vill ha vanlig 5.1 dts gärna master och det stödjer den inte. Dts x har jag aldrig begärt. Men det är jobbigt då 90 % av alla mina blu rays har dts :(

Hänger fortfarande inte med, det finns ju massvis med soundbars som har stöd för allt det du söker (om nu inte DTS-X eller Atmos är ett krav).



#39

Postad 25 augusti 2016 - 11:42

Unregistered8517a803
  • Unregistered8517a803
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Hänger fortfarande inte med, det finns ju massvis med soundbars som har stöd för allt det du söker (om nu inte DTS-X eller Atmos är ett krav).


Atmos, dts och hdr vill ja ha

Redigerat av Unregistered8517a803, 25 augusti 2016 - 11:44.


#40

Postad 25 augusti 2016 - 12:01

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 2

Atmos, dts och hdr vill ja ha

Köp inte en soundbar isåfall, bättre att du satsar på ett mindre system med receiver istället.


Redigerat av hifimarcus, 25 augusti 2016 - 12:02.


#41

Postad 25 augusti 2016 - 12:03

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

  • 910 inlägg
  • 0

Atmos, dts och hdr vill ja ha

 

Hdr är inget ljudformat i fall du nu skulle ha missat det...



#42

Postad 25 augusti 2016 - 12:11

clawfinger
  • clawfinger
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Till TS:

 

Vad har du för BD-spelare?

 

Hittade detta: http://www.techradar...-1312785/review

 

"Fortunately, there is a solution of sorts to the DTS problem. The thing is, some Blu-ray players carry re-encoding systems that can convert DTS to Dolby Digital 'on the fly'. So if you want to get surround sound from a DTS soundtrack you can go into one of these player's menus and switch the re-encoding to Dolby Digital on.

Apparently, all of Samsung's Blu-ray players for the past three years have carried this re-encoding feature [...]"



#43

Postad 25 augusti 2016 - 14:59

Unregistered8517a803
  • Unregistered8517a803
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Hdr är inget ljudformat i fall du nu skulle ha missat det...

Ja vet! Har lg oled 65 E6 där av hdr. Men ni som säger vad ja kan ta istället för den baren är ja vidöppen för förslag så länge det inte är en j*vla kloss till förstärkare. Vill att det ska stödja dts, armos och hdr.

Jag har panasonic ultra hd spelare 900 :)

Redigerat av Unregistered8517a803, 25 augusti 2016 - 15:00.


#44

Postad 25 augusti 2016 - 21:51

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Men varför inte ta en titt på länken som jag gav dig innan ?



#45

Postad 25 augusti 2016 - 22:10

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 1

Allvarligt talat, vad ska man med en ljudprodukt till om den inte kan avkoda vanig DTS som finns på typ 70% av alla filmer som släppts senaste 8 åren?

Det handlar inte om att mata ut 5.1 likt vanlig anläggning utan funktionalitet att faktiskt få ut något ljud över huvud taget.



#46

Postad 26 augusti 2016 - 07:02

Unregistered8517a803
  • Unregistered8517a803
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Men varför inte ta en titt på länken som jag gav dig innan ?


Vad kan den driva för atmos högtalare ? Och jag tar nog snaste modellen 1607 istället :)

Men vad för högtalare pallar den dä plutten stt driva ?

#47

Postad 26 augusti 2016 - 08:00

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Allvarligt talat, vad ska man med en ljudprodukt till om den inte kan avkoda vanig DTS som finns på typ 70% av alla filmer som släppts senaste 8 åren?

Det handlar inte om att mata ut 5.1 likt vanlig anläggning utan funktionalitet att faktiskt få ut något ljud över huvud taget.

Just den aktuella Atmos-soundbaren som diskuteras verkar ju vara lite av en team-effort mellan Samsung och Dolby, för att promota Atmos som något lätttillgängligt för vardagsrummet. Och då har DTS fått stryka på foten. Dessutom såg man nog inte det som ett problem om nu alla Samsung blu-ray spelare kan koda om till Dolby Digital. Och köper man en Soundbar från Samsung för 15k så älskar man nog Samsung, och har därmed en Samsung blu-ray. Ungefär så kanske utvecklarna tänkte?



#48

Postad 26 augusti 2016 - 09:43

Unregistered8517a803
  • Unregistered8517a803
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Just den aktuella Atmos-soundbaren som diskuteras verkar ju vara lite av en team-effort mellan Samsung och Dolby, för att promota Atmos som något lätttillgängligt för vardagsrummet. Och då har DTS fått stryka på foten. Dessutom såg man nog inte det som ett problem om nu alla Samsung blu-ray spelare kan koda om till Dolby Digital. Och köper man en Soundbar från Samsung för 15k så älskar man nog Samsung, och har därmed en Samsung blu-ray. Ungefär så kanske utvecklarna tänkte?


Så är det nog, men någon ge mig atmos högtalare som kan drivas av marantz 1607 tack :)

#49

Postad 26 augusti 2016 - 13:16

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Så är det nog, men någon ge mig atmos högtalare som kan drivas av marantz 1607 tack :)

 

 

Kul att du hittade rätt väg att gå .. Kan tyvärr inte hjälpa dig med högtalare, då jag inte har koll på dessa eller tid att hjälpa dig att googla. 

Lycka till med din nya setup :)



#50

Postad 27 augusti 2016 - 10:33

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Så är det nog, men någon ge mig atmos högtalare som kan drivas av marantz 1607 tack :)

Vilka Atmos högtalare som helst skulle jag säga.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.