Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

MP och dubbla TV-Kort?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 november 2012 - 10:22

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Hej
Är ny på Mediaportal Jag kör med win7, mediaportal 1.3b, 2st TBS5880 och smartwi för att se på TV. När jag spelar in en kanal och försöker byta till en annan fryser mediaportal helt.
Är det någon inställning man måste ändra för att köra dubbla kort som jag missat?
Det ända jag har gjort är att söka kanaler på bägge korten är det något mer jag behöver ändra?

#2

Postad 20 november 2012 - 16:09

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Det är generellt sett inga problem att köra dubbla kort (jag har sex kort på min server av olika fabrikat och typer, använder också SmartWi). Du gör en kanalsökning på dina kort, i ditt fall med två likadana kort ska det inte behövas mer. Har man olika kort och i synnerhet om man kombinerar olika källor (T, C, S2, IP) kan man få ange vilka kanaler som är samma men det ska du inte behöva.

Däremot är drivaren för dina kort fortfarande beta och MediaPortal har inte ens släppt 1.3b eftersom det finns buggar kvar i den. Visst kan man ta hem deras kod och kompilera den men man kanske inte ska förvänta sig stabilitet - ens när de släpper sin beta. Det är ju trots allt en beta... De la ut en liten teaser igår, jag ser fram emot att få testa det hela! http://www.team-medi...titan-is-coming



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.