Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Final Fantasy VII - Remake [PS4]

100 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Final Fantasy VII - Remake (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 8,75 (11) 299:-
Final Fantasy VII - Remake - Deluxe Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 (0) Inga priser

#51

Postad 08 december 2015 - 08:00

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Jag blir mindre och mindre pepp på remaken ju mer man hör om hur de ändrar. Guldläge för SE att bara uppdatera grafiken och låta spelet vara exakt lika. Hade nog sålts nog mycket för minst investering. Ju mer de gör om ju mer "gamla" fans kommer de tappa, fast kanske de kan locka till sig nyare fans? Jag vet inte. 



#52

Postad 08 december 2015 - 08:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ju mer de gör om ju mer "gamla" fans kommer de tappa

Den stora majoriteten av de gamla fansen kommer såklart att köpa oavsett hur mycket de ändrar. Alla verkar inte tycka det är negativt med mer innehåll. Kommer du inte att köpa?

 

Tur att de ändrar på saker, de ändrar t o m på HD-porten som släpptes nyss. Så att man kan stänga av random encounters, öka hastigheten på gameplay och andra småförbättringar. Saker de tagit från Bravely Default antagligen.Tänk att spela Skies of Arcadia idag med den random encounter-raten. Allt var inte bättre förr.



#53

Postad 08 december 2015 - 08:43

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Undrar om remaken ska hålla en i handen hela vägen till slutet också. Gå dit, gör de etc.


Redigerat av New Player, 08 december 2015 - 08:44.


#54

Postad 08 december 2015 - 09:42

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 124 inlägg
  • 0

Jag har spelat FF7 en gång när det kom ut så jag kommer definitivt att ge det en chans igen. :)



#55

Postad 08 december 2015 - 11:20

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Den stora majoriteten av de gamla fansen kommer såklart att köpa oavsett hur mycket de ändrar. Alla verkar inte tycka det är negativt med mer innehåll. Kommer du inte att köpa?

 

Tur att de ändrar på saker, de ändrar t o m på HD-porten som släpptes nyss. Så att man kan stänga av random encounters, öka hastigheten på gameplay och andra småförbättringar. Saker de tagit från Bravely Default antagligen.Tänk att spela Skies of Arcadia idag med den random encounter-raten. Allt var inte bättre förr.

 

Om valmöjligheterna finns är det en större chans att det blir vid release, annars får det nog bli rea, men ja, jag kommer antagligen köpa än hur mycket de ändrar :P



#56

Postad 08 december 2015 - 11:36

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Ser ut att bli ett ytterligare FF spel där man ska springa runt och peppra på X knappen för att slå 85 slag på en gubbe. Spelade FF 15 Demot och det var det tråkigaste jag spelat på bra länge. Lär bli ett köp ändå. Ska köra igenom en Platinumrunda på den gamla PC portningen nu som släpptes I dagarna. :)



#57

Postad 08 december 2015 - 11:44

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Kommer troligen inte köpa den nya som kommer sedan, just för att all charm från det gamla försvinner.

#58

Postad 08 december 2015 - 12:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Du kanske får det i julklapp ;)



#59

Postad 08 december 2015 - 12:35

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Garanterat inte. Om inte du ger mig det ;)

Destiny Skulle dock vara en julklapp, bara det att jag inte behöll det.

#60

Postad 08 december 2015 - 13:07

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Köpte orginalet nu :wub:



#61

Postad 08 december 2015 - 13:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag har köpt originalet för länge sen, visst kan man spela det på vita? Spelar endel IX, vilket jag anser är bäst i serien :)

Redigerat av Zartok, 08 december 2015 - 13:31.


#62

Postad 09 december 2015 - 08:40

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0
Spelade igenom hela skiten i somras med en "extra allt" genomspelning. Säkert 150+ timmar. Men har inga problem att köra upp Platinum igen. Så j*vla kul. 😊 3x speed gör allt så mycket smidigare. Hoppas dom släpper PCportarna på 8an och 9an med i väntan på Remaken.

Zartok. Ps3/Vita är samma. Men denn versionen är ju riktigt nice med dom små tweaksen som gjorts. Denna "Remaken" med lite extra innehåll och några timmars mer Story hade räckt till mig.

Redigerat av Megaman1, 09 december 2015 - 08:43.


#63

Postad 03 januari 2020 - 10:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Länge sedan denna tråden var uppdaterad :D

 

Här är iaf en video av demo versionen, som läckt ut på nätet.

Får hoppas att den den släpps offentligt snart, så man äntligen kan få testa spelet.

 

https://youtu.be/1FfCpxxwX4Y


Redigerat av Svante Skoog, 03 januari 2020 - 10:48.


#64

Postad 03 januari 2020 - 13:53

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Jag tycker det ser sjukt bra ut. Har spelat orginalet en 3-4 gånger (brukar ligga på sirka 90h med guldchocobo och de loot man kan ta med han) och jag tycker det är lite larvigt att bry sig alltför mycket om at saker ändras. Man kan ju fortfarande spela orginalet och remaken är ju valfri. Ju fler ting att välja på desto bättre.

 

Bara dom inte ändrar materia-systemet.

 

SÅ skulle jag gärna se en remake av 9 men med den grafik-stil som tecknarna skapade och inte den cartoon-looken de har i spelet.

 

Bifogad fil  amano-steiner-final-fantasy-ix.jpg   11,79K   1 Antal nerladdningar



#65

Postad 04 januari 2020 - 09:23

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Visst ser det bra ut och jag lär köpa. Men undrar om detta är en följetong på många år för att kunna köra igenom hela spelet. Inte ett ljud om fortsättningen än. Midgar är ju bara en liten del av allt...

#66

Postad 04 januari 2020 - 10:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Men undrar om detta är en följetong på många år för att kunna köra igenom hela spelet. Inte ett ljud om fortsättningen än.

 

De sa redan från början att de kommer dela upp det på många spel, så ja det kommer komma FF7 flera år framöver.



#67

Postad 04 januari 2020 - 16:46

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

De sa redan från början att de kommer dela upp det på många spel, så ja det kommer komma FF7 flera år framöver.


Jo det vet jag, menade mer att det blir en never ending väntan. Och dyrt för ett enda spel totalt sett...

#68

Postad 04 januari 2020 - 17:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Och dyrt för ett enda spel totalt sett...

 

Inte samma spel nu dock. Det är mycket större än förr, inte bara för att alla assets tar mycket längre tid att göra men de har lagt till mycket också. Ser man till innehållet får man nog mycket mer per kapitel än vad man i snitt får i andra spel.

 

Vad gäller andra delen så har de börjat på den redan. Det som tar längst tid är att skapa grundjobbet med första delen, de senare delarna lär gå lite snabbare.

 

“We’ve already begun working on the next one as well, but I’m confident that playing through this title will expand your expectations just like the world that extends beyond Midgar,” said Nomura. Chances are the second episode will arrive on PS5, or perhaps both platforms as a cross-gen release.



#69

Postad 04 januari 2020 - 20:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Remake på nian skulle vara gudomligt! 😍

#70

Postad 05 januari 2020 - 11:08

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Inte samma spel nu dock. Det är mycket större än förr, inte bara för att alla assets tar mycket längre tid att göra men de har lagt till mycket också. Ser man till innehållet får man nog mycket mer per kapitel än vad man i snitt får i andra spel.

Vad gäller andra delen så har de börjat på den redan. Det som tar längst tid är att skapa grundjobbet med första delen, de senare delarna lär gå lite snabbare.


Fast det beror väl på vad man jämför med, ett rpg, original FF7 eller att actionspel. Storyn ska väl ändå vara trogen, sen beror det ju på hur mkt de delar upp spelet i. Midgar i originalet är väl typ max 4-5 h i speltid. Jag är sugen men är skeptisk till upplägget. Episoder i sak är väl ok men om det ska krävas typ 6 episoder a 500 kr styck, så kostar det 3000 kronor och tar kanske 5-6 år att spela igenom.

Det tar ned hypen för mig även om det ser grymt ut och att mitt stora speli ntresse väcktes av FF7 1997..

#71

Postad 05 januari 2020 - 13:28

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Blir dom trogna orginalet då att när man sen kan färdas fritt så måste man ibland byta skiva?



#72

Postad 11 januari 2020 - 21:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Verkar bli MYCKET nytt i spelet.

Hela spelet utspelar sig i Midgar, men första episoden blir ändå lika långt som ett vanligt FF spel, runt 30-50 timmar.

Så dom har ju expanderat spelet och storyn rejält.

 

https://www.youtube....bXl63eVteQ&t=0s



#73

Postad 11 januari 2020 - 23:13

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Hela spelet i Midgar?? Ja då är det ju inte FF7 längre. Det utspelar sig i 1 stad i FF7-världen med några av spelets huvudkaraktärer.

#74

Postad 11 januari 2020 - 23:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Hela spelet i Midgar?? Ja då är det ju inte FF7 längre. Det utspelar sig i 1 stad i FF7-världen med några av spelets huvudkaraktärer.


Det nya ffvii kommer att vara flera spel långt, så övriga delar av spelet som kom då kommer senare.

#75

Postad 12 januari 2020 - 12:14

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Jag tolkade "hela spelet utspelar sig i Midgar" just som det står, men det verkar som jag borde tolkat det som: "hela första episoden utspelar sig i Midgar" och det visste vi ju.



#76

Postad 14 januari 2020 - 16:49

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Spelet är försenat, igen. Dock bara en månad :D

Nytt datum: 10:e April, om det inte blir ännu en försening ;)

 

https://www.youtube....h?v=YigRpA83yw8

 

Vore ju trevligt om dom iaf kunde släppa demo versionen nu.


Redigerat av Svante Skoog, 14 januari 2020 - 17:32.


#77

Postad 02 mars 2020 - 12:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Nu kan man ladda ner demo versionen :)

 

**** va snyggt spelet är, och schysst fighting system.

 

Edit: Fast jäklar va rörigt det blir emellanåt i fighterna. :D

Mycket att hålla reda på, speciellt när man måste kontrollera den andra karaktären i vissa moment.

Även om det är grymt spektakulär fighting, så önskar jag att man kunde pausa, och tänka efter lite, innan man gör nästa move.

Bossfighten var inte att leka med, fan va stressigt allt blev :D

 

Men det sätter sig nog, bara man får tid att komma in i systemet.

 

Hoppas resten av spelet håller måttet nu.


Redigerat av Svante Skoog, 02 mars 2020 - 13:57.


#78

Postad 02 mars 2020 - 23:22

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

så önskar jag att man kunde pausa, och tänka efter lite, innan man gör nästa move.

 

Jag trodde det skulle vara så med classic men ack vad man bedrog sig.



#79

Postad 03 mars 2020 - 08:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Har också laddat hem det, ska spela under veckan nu :)

#80

Postad 03 mars 2020 - 12:23

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Provade demot nyss! Grafiskt sett såg det underbart ut och HDR implementeringen var suverän. På nivån finns det mycket olika ljuskällor i olika färger och det såg verkligen fantastiskt ut med HDR. Även ljuseffekter vid strider och när man typ öppnar kistor såg riktigt häftigt ut. Det här är ögongodis! Även musiken i orkestral tappning var kanon. Hoppas definitivt att dom släpper musiken i fysisk utgåva för då blir det ett garanterat köp.

 

Striderna blev dock lite röriga, speciellt när det blev mycket fiender. Hade gärna sett något läge som var i princip identiskt med originalets strider. Dock är det inget snack att jag kommer köpa spelet. Dock inväntar jag PS5 och ser om det kommer en separat PS5 utgåva eller en patch till PS4 versionen.



#81

Postad 03 mars 2020 - 13:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Jag spelade en gång till, och nu när jag lärt mig kontrollerna och systemet, så gick det mycket smidigare i fighterna :)

Knäckte bossen mycket snabbare.

 

Ja, grymt fin HDR i spelet.



#82

Postad 03 april 2020 - 09:06

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 1
Julafton idag.
Bifogad fil  IMG_20200403_100442.jpg   248,28K   5 Antal nerladdningar

#83

Postad 03 april 2020 - 09:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nice, släpps ju inte förrän 10:e. Läste något om att de hade problem med distributionen så att vissa butiker fått tidigare iofs.



#84

Postad 03 april 2020 - 09:49

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Hon frågade i kassan, det släpptes idag va? Jag svarade självklart japp.


Redigerat av New Player, 03 april 2020 - 09:51.


#85

Postad 03 april 2020 - 11:51

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Julafton idag.
attachicon.gifIMG_20200403_100442.jpg

V70/S80? där man kan ha handen längst ned i mitten - nice! Det + ljudsystemet är det jag saknar mest från min.



#86

Postad 03 april 2020 - 11:59

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 1
Det är en S80 -04

#87

Postad 03 april 2020 - 23:13

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Sjuan var bättre 1997 än vad detta är nu, hittills iaf är bara i slummen än så länge så saker och ting kan ju ändras.

#88

Postad 04 april 2020 - 05:20

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Kommit en bit in i spelet, det är magiskt bra! Fruktansvärt vacker samt underbar musik. 

Karaktärerna är magiskt bra. De har lyckats helt otroligt med att skapa unika karaktärer som man bryr sig om. 

Det här är så Final Fantasy ska vara! 

Hoppas på fler Final Fantasy som är i delar, så de kan göra spelen såhär bra. 

----

Jag fick mitt spel 31 mars =) 


Redigerat av ESAFESA, 04 april 2020 - 05:21.


#89

Postad 04 april 2020 - 09:53

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

En remake på världens bästa spel för egen del. Fighterna är ju helt klart sämre men det visste man ju sedan innan. Så vill jag gärna ha en grupp på tre som i originalet. Men originalet är ju bäst efter Midgar så det är mkt kvar. Det är ju inte dåligt men inte i närheten av 97/100 som det fick av Super Play har jag för mig


Redigerat av New Player, 04 april 2020 - 09:55.


#90

Postad 04 april 2020 - 10:35

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Körde förbi elgiganten, och de hade massa ex de sålde. Nu är kvällen räddad, måste bara boka tvn från frugan så... Hade förbokat spelet på annan sida men avbokade nu.

#91

Postad 04 april 2020 - 12:01

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

En remake på världens bästa spel för egen del. Fighterna är ju helt klart sämre men det visste man ju sedan innan. Så vill jag gärna ha en grupp på tre som i originalet. Men originalet är ju bäst efter Midgar så det är mkt kvar. Det är ju inte dåligt men inte i närheten av 97/100 som det fick av Super Play har jag för mig

Tycker fighterna är grymma! Det dom gjort bra mot XV är att man har mer nytta för magin nu! I XV funkade det INTE bra! 

Man kan inte bara peppra och överleva i REMAKE, vilket man kunde i XV. Samt atmosfären kan man nästan ta på! 

Ifs spelar jag med en HDR projektor på 91 tum, men fan vad man lever sig in i det. 

Ärligt hade jag INTE velat ha de gamla stridssystemet idag där skärmen blinka till så vart det fight. Det är ett nice stridssystem, men passar sig inte 2020. 

Ser man i FF12 där man såg fienderna innan fighten blev av, så var väl det ok. Men tycker detta är bättre, man springer runt och viftar lite tills man kan göra de riktiga attackerna. 

Nej, har svårt att se hur de skulle kunnat göra detta bättre. Enligt mig är detta ett perfekt stridssystem, man verkligen känner hur man träffar fienderna. 

Samt återigen, karaktärerna, det är perfektion! 

-----

Senast jag levde mig in i ett spel såhär mycket var i Nier Automata, extremt viktigt med bra handling och att man verkligen känner för karaktärerna. 

Jag hade gett spelet 10/10 enkelt. Det är ett mästerverk. Är så otroligt glad att de gjort det i olika delar med, så de kan lägga så mycket energi på varje del av spelet. 


Redigerat av ESAFESA, 04 april 2020 - 12:04.


#92

Postad 05 april 2020 - 14:36

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Körde 2 h igår. Tycker inledningen är Nice, lite nytt men man känner ju verkligen igen sig i händelserna. Märks att det är ett spel med en grym originalstory bakom sig.

Grafiken är väldigt bra tycker jag. Striderna känns bättre än ffxv då man måste tänka lite.

#93

Postad 06 april 2020 - 11:07

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
10/10
https://www.gamereac...asy VII Remake/

#94

Postad 07 april 2020 - 02:05

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0


Gillar inte att de skrev hur många kapitel det är i recensionen... 



#95

Postad 07 april 2020 - 10:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Tror jag väntar med att skaffa spelet.

Verkar va nån bug, som strular till det med texturer som inte laddas in.

Vissa är så suddiga, att det ser ut att ha ramlat ut ur ett PS2 spel.

 

Ska komma en patch nu den 10:e, så får hoppas att det blir fixat då.

 

final-fantasy-vii-remake-graphics-ps4-ps4-pro.original.jpg

 

final-fantasy-vii-remake-texture-quality.original.jpg

 

https://www.pushsqua...ps4_and_ps4_pro


Redigerat av Svante Skoog, 07 april 2020 - 10:44.


#96

Postad 07 april 2020 - 13:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

jag har sett några såna här reviews, men jag tycker inte att jag läst speciellt mycket om endgame. Finns det sånt till det här spelet? Läst om dungeonliknande content, men hur upplevs endgame? I originalet så kunde man ju faktiskt sänka över 300 timmar, det känns spontant inte som att det finns mer än kanske 50 timmar här. Eller har jag bara läst "fel" reviews?



#97

Postad 07 april 2020 - 13:45

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Jag har kommit ca 50%. Och spelat kanske i 35 timmar. Men då gör jag alla sidequests och letar i varje hörn efter kistor osv.

Så spelar du verkligen allt! Så kan man räkna med 70-80 timmar.

Vill ärligt talat inte det ska ta slut. För det är så otroligt bra.

#98

Postad 07 april 2020 - 22:24

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 1
https://youtu.be/qyGl5C3Uwak

#99

Postad 25 maj 2020 - 06:07

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Jag tycker spelet är bra men inte i närheten av upplevelsen med originalet. Det är inte samma tempo i handlingen i detta, det är lite segt med alla passager där man ska fightas i korridorer. Lite för mycket för min smak.

Annars är ju Fightingen rolig men saknar att kunna sätta ordrar på sidokaraktärerna, för de är inte smarta om man inte tar kontrollen själv...

Blir spännande o se resterande delar. Jag är dock bara på kap 14.

#100

Postad 03 juni 2022 - 19:32

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Nu gick det att uppgradera sin gratis PS4-version til PS5-version.

 

Förut har det vart så att man inte kunde det om man inte hade köpt PS4-versionen, dvs oss som fick den med PS+ hade en egen version som inte fungerade att uppgradera.

 

Lekte runt lite idag bland alla olika versioner och kunde uppgradera till PS5 gratis, och det kan se ut som man kan få både extrasaker + Yuffie-quest också, men jag har inte testat att faktiskt spela Yuffies historia så kan inte garantera det.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.