Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
88 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV * (34384 inlägg) 3 dagar sedan
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 6 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 8 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 10 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 12 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 13 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 13 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 14 år sedan
installations problem (1 inlägg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 14 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 14 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 14 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 14 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 14 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 14 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 14 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 14 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 14 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 14 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 15 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 15 år sedan
ip tv (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 15 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 15 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 15 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 16 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 16 år sedan

#1

Postad 07 februari 2006 - 16:41

grand_master
  • grand_master
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Kreatel har nyligen släppt en ny serie HD-boxar med en hel del roliga finesser. Som bekant tillverkar de främst boxar för IPTV men i en hel del modeller bakar de även in stöd för marksänd digital-tv. I den nya 1900-serien finns fyra olika HD-boxar, där den värsta har b la:

* Förutom IPTV även stöd för DVB-T/C/S (dvs marksänt, kabel samt satellit)

* PVR med time shift. 80 GB hårddisk som standard. (kan utökas)

* Stöder MPEG4 (h.264), vanlig MPEG2 samt VC1

* En hel del utgångar b la komponent, HDMI, TOSlink

* Boxen är, enligt min uppfattning, rätt stilig

Se produktblad!

Själv kör jag IPTV över mitt ADSL via Telia och det går som smort. Boxen jag använder är en av Kreatels tidigaste modeller, nämligen 1510, och den är jävligt stabil måste jag säga (alla Kreatels boxar kör för övrigt Linux). STB-1510 verkar i det närmaste vara standardvalet när det gäller IPTV i Sverige då både Telia och Bredbandsbolaget kör dessa samt även många mindre aktörer som kommunala stadsnät, exempelvis i Sollentuna.

Hur som helst är det intressant då det öppnar en dörr för HD via IPTV. Jag har ingen riktig koll på hur mycket bandbredd en ström i MPEG4 (h.264) drar när man kör 720p respektive 1080i eller 1080p. Det kan tänkas att det blir för mycket för en vanlig ADSL-lina, men för folk som sitter på riktigt LAN borde det inte vara några problem med bandbredd. För övrigt drar min IPTV ca 3-4 MBit i bandbredd men då är det vanlig MPEG2 som körs.

#2

Postad 07 februari 2006 - 19:54

AiR
  • AiR
  • Lärjunge

  • 465 inlägg
  • 0
Verkar vara en trevlig liten tingest. Dessutom ser den ju ut som en futuristisk väckarklocka från 1970-talet (står ju till och med 1970 på produktbilden (vad nu det kan vara bra för) :)

Aha nu förstår jag, den heter 1970. Tänka sig :)

Redigerat av AiR, 07 februari 2006 - 19:59.


#3

Postad 08 februari 2006 - 07:01

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Det verkar som Kreatel har satsat på en mjukvarulösning, dvs. inte någon single chip-lösning. Det kan vara förklaringen till att dom är tidigt ute med en lösning. Vet inte vad priserna ligger på deras boxar är men single chip-lösningar brukar bli billigare.

#4

Postad 08 februari 2006 - 13:09

grand_master
  • grand_master
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Det verkar som Kreatel har satsat på en mjukvarulösning, dvs. inte någon single chip-lösning. Det kan vara förklaringen till att dom är tidigt ute med en lösning. Vet inte vad priserna ligger på deras boxar är men single chip-lösningar brukar bli billigare.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tror ingen av deras boxar kör med single-chip, då de istället har en hyffsat snabb RISC-processor. Sak samma, bara det flyter på. Min Kreatel 1510 rullar på jävligt stadigt och det är väl det som räknas.

Redigerat av grand_master, 08 februari 2006 - 13:09.


#5

Postad 08 februari 2006 - 13:33

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Sak samma, bara det flyter på. Min Kreatel 1510 rullar på jävligt stadigt och det är väl det som räknas.

<{POST_SNAPBACK}>


Håller med och kul om dom har lyckats. Då är det bara en prisfråga.

Förövrigt så verkar Kreatel har blivigt uppköpta av Motorola. Inte ovanligt att små framgångsrika bolags köps upp av dom stora pojkarna.

#6

Postad 19 februari 2006 - 12:39

promaster
  • promaster
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Hej

Finns även coola ip-tv boxar från http://www.aminocom.com

//Mattias

#7

Postad 07 mars 2006 - 08:53

Unregistered637ad9f0
  • Unregistered637ad9f0
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Skickade iväg en fråga till Kreatel ang dessa boxar.
Frågan:

Jag tycker att er produkt-serie IP-STB 1900 verkar intressant.
1* Jag kan inte hitta någon information i produktdatabladet om 1970 stöder DVB-T betalkanaler via boxer eller är det bara FTA kanaler som kan visas.
2* Om den stöder betalkanaler, vilka bildformat kan man då få ut på HDMI porten? Skalar boxen upp DVB-T MPEG2 PAL signalen till 720p/1080i?

3* Stöder HDMI porten HDCP?

(Ja jag vet att DCP är en del av HDMI standarden men det skadar alldrig att fråga)

Svaret:

Eftersom Kreatel enbart säljer sina produkter till bredbandsoperatörer/TV-operatörer är det de som bestämmer vad som kommer att stödjas i dagsläget. Boxen säljs alltså ihop med operatörens tjänstepaket för IPTV-tjänster och ev. andra distributionssätt som marksänd TV.

Det innebär att om Boxer skulle vilja köpa vår Kreatel IP-STB 1970 box och erbjuda den till sina kunder skulle deras säkerhetssystem integreras i boxens mjukvara för att kunna visa kanalerna. I dagsläget är dock inte Boxer kund till oss, utan det är FTA-kanaler som så här långt stödjs.

Och ja, HDMI-porten stödjer HDCP.

Tyvärr går det alltså inte för slutkunder att köpa boxen direkt från oss, utan den kommer finnas tillgänglig på svenska marknaden först när någon av de svenska operatörerna erbjuder den i sitt TV-paket.

Vänliga hälsningar,
XXX XXX
Kreatel


/Dixen

#8

Postad 07 april 2006 - 11:06

joka_90
  • joka_90
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite..

tror ni att man skulle kunna streama en dvd från datorn via nätverket till en kreatel 1510 box?

när man startar boxen verkar den ladda ner något i början, kanske en image av operativsystemet eller något sånt. boxern har bara 256kb flash minne men ett dram minne på 128mb

Vilka portar och ip nummer är det tror ni?

Operativsystemet är ju linux med mozilla med mera.
borde vara roligt om man kunde fixa lite med operativsystemet och sånt :)

http://www.kreatel.c...IP-STB_1510.pdf

#9

Postad 07 april 2006 - 11:22

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
operativsystemet laddas ner från operatören... så du måste grabba den till datorn på nåt sätt och sen ändra om så den laddar ner från annat ställe då du startar om boxen...
operativsystemet är linux... mozilla är bara en webläsarare och har inget med operativsystemet att göra... för att ta reda på ip och portar skulle du kunna använda programmet iptraf till linux... till windows vet jag inte vad de finns för program...

Redigerat av Leatherface, 07 april 2006 - 11:24.


#10

Postad 07 april 2006 - 14:20

Fridberg
  • Fridberg
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Letar med ljus och lykta efter en box som ska klara HDTV MPEG4, ha hårddisk med DVD-brännare och dubbla tuners. Har hittat denna:

http://www.reel-mult...omer/index.html

Mycket pengar förvisso men det är en tämligen komplett maskin. I nuläget har den inte DVI/HDMI men det kommer ett upgrade-kit i mitten på året då deras prestigemodell Avantgarde lanseras. Det ska också gå att uppgradera till Blue Ray när det kommer. Kort för wlan finns också.

Har idag varit i kontakt med deras kundsupport och det finns ägare av deras produkter i Sverige så jag hoppas det ska kunna fungera med CD.

Bifogad fil  reelbox_02.jpg   5,57K   4 Antal nerladdningar

#11

Postad 07 april 2006 - 15:47

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
programvaran som är i den suger däremot och är långt ifrån färdig än... bättre vänta på dreambox dm8000 modellen istället då... om CD funkar eller inte beror på om kortet blivit låst i combomottagaren isf kommer det inte funka i nån annan mottagare överhuvudtaget...

Redigerat av Leatherface, 07 april 2006 - 15:48.


#12

Postad 06 juni 2006 - 17:01

Thegambler79
  • Thegambler79
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Hej

Finns även coola ip-tv boxar från http://www.aminocom.com

//Mattias

<{POST_SNAPBACK}>


Hej,

Hittade en svensk återförsäljare av en av Aminos boxar, möjligt dom kan tänka sig att ta in fler.
Ville bara informera er om detta då kanske nån har glädje av det.

Länk till återförsäljaren

PDF med info om boxen

Tycker det verkar vara en fin liten låda.

MVH
//Putte

#13

Postad 25 augusti 2006 - 10:53

fixarfrasse
  • fixarfrasse
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Hej

Jag har bredbandsbolagets digital-tv-tjänst. Det jag undrar är om man kan använda andra IP-TV-boxar än kreatels och det allra intressantaste var om jag kunde skippa boxen helt och bara köra med HTPC.

Jag har sökt flera dagar efter information på nätet om det finns mjukvara för PC som kan ansluta sig till bredbandsbolagets tjänst men hittar inget alls. Någon som vet något om detta?

Optimala vore om det fanns plugin till XBMC. Men finns det en lösning för PC så är jag beredd att ställa undan Xboxen och bygga en HTPC. Jag vet att det är fler bbb-kunder som är intresserade av få reda ut detta innan de skaffar ip-tv.

/Frasse

#14

Postad 18 september 2006 - 14:37

Unregistered2785219d
  • Unregistered2785219d
  • Lärjunge

  • 420 inlägg
  • 0
Men vad innebär det här? Är jag låst vid den där 1510-boxen som BBB skickar ut om jag har IPTV? Vad skall jag göra om jag vill spela in? Eller innebär svaret nedan endast att man inte kan köpa just Kreatels lådor som konsument? Vilka andra finns det isåfall man kan köpa om man har bredband genom fiber, och vill kunna spela in samtidigt som jag vill ha lite bättre bildanslutningar som tex komponent?


Mvh
Joel

[quote name='Dixen' date='Mar 7 2006, 10:53 ']

Svaret:[quote]Eftersom Kreatel enbart säljer sina produkter till bredbandsoperatörer/TV-operatörer är det de som bestämmer vad som kommer att stödjas i dagsläget. Boxen säljs alltså ihop med operatörens tjänstepaket för IPTV-tjänster och ev. andra distributionssätt som marksänd TV.


Tyvärr går det alltså inte för slutkunder att köpa boxen direkt från oss, utan den kommer finnas tillgänglig på svenska marknaden först när någon av de svenska operatörerna erbjuder den i sitt TV-paket.
[quote]

Redigerat av Unregistered2785219d, 18 september 2006 - 14:37.


#15

Postad 18 september 2006 - 15:00

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
joel: Det betyder att du måste ha en video eller dvdinspelare som kopplas in från boxen. Du måste byta kanal på boxen.

Fixarfrasse: Nej, du kan inte köpa vilken box som helst och sen köra IPTV från den. Du kan enbart använda den som BBB skickar till dig då de gör anpassningar i OSet på boxen så den funkar för deras utsädnningar.
Mig veterligen så har ingen lyckats fixa en stabil lösning för att få ut kanalerna och sånt direkt via datorn.

Än så länge så lyser PVR, HDMI, HDTV och annat mumsigt med sin frånvaro på IPTVmarknaden i sverige.

#16

Postad 18 september 2006 - 15:05

Unregistered2785219d
  • Unregistered2785219d
  • Lärjunge

  • 420 inlägg
  • 0
Ap-dåligt, om jag får säga det själv. Det låter ju som rena stenåldern...

#17

Postad 18 september 2006 - 15:24

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Gör som jag och maila BBB och klaga... be de framföra önskemålen till produktchefen... osv osv osv... för möjligheterna finns helt klart.

#18

Postad 06 januari 2007 - 12:31

fixarfrasse
  • fixarfrasse
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Fixarfrasse: Nej, du kan inte köpa vilken box som helst och sen köra IPTV från den. Du kan enbart använda den som BBB skickar till dig då de gör anpassningar i OSet på boxen så den funkar för deras utsädnningar.
Mig veterligen så har ingen lyckats fixa en stabil lösning för att få ut kanalerna och sånt direkt via datorn.

Än så länge så lyser PVR, HDMI, HDTV och annat mumsigt med sin frånvaro på IPTVmarknaden i sverige.

<{POST_SNAPBACK}>


Ok, men det finns lösningar, även om de är instabila? Ditt inlägg skrevs i september, har det skett några förändringar sedan dess? Har du länkar till till dessa "instabila" lösningar så man kan kolla upp det, och kanske hjälpa till?

HDTV känns inte så intressant ännu. Väldigt få utsändningar är i riktig HDTV så vitt jag förstått. Problemet är väl också att det skulle suga så otroligt mycket bandbredd.

#19

Postad 06 januari 2007 - 12:51

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0

Ok, men det finns lösningar, även om de är instabila? Ditt inlägg skrevs i september, har det skett några förändringar sedan dess? Har du länkar till till dessa "instabila" lösningar så man kan kolla upp det, och kanske hjälpa till?

<{POST_SNAPBACK}>


En länk till en möjlig "instabil" lösning finns i tråden om Telias bredbands-TV. Ta dig en titt i:
https://www.minhembi...dpost&p=1247897

Borde vara applicerbart för Bredbandsbolaget och andra IPTV operatörer också antar jag.

/Peter Cigéhn

#20

Postad 19 januari 2007 - 00:42

fixarfrasse
  • fixarfrasse
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Ok, men det finns lösningar, även om de är instabila? Ditt inlägg skrevs i september, har det skett några förändringar sedan dess? Har du länkar till till dessa "instabila" lösningar så man kan kolla upp det, och kanske hjälpa till?

<{POST_SNAPBACK}>


En länk till en möjlig "instabil" lösning finns i tråden om Telias bredbands-TV. Ta dig en titt i:
https://www.minhembi...dpost&p=1247897

Borde vara applicerbart för Bredbandsbolaget och andra IPTV operatörer också antar jag.

/Peter Cigéhn

<{POST_SNAPBACK}>

Fantastiskt skoj för Teliaanvändarna att de kan göra det (ironi). Jag testade samma grej men VLC vägrade koppla upp sig mot strömmen. Jag har ingen aning om varför, misstänker dock att det har med krypteringen att göra. Jag sniffade trafiken och den var mycket riktigt av samma typ som telias, men sen tog det stop. Är det någon som händelsevis har kommit längre än jag med BBB-tjänsten (eller vad de heter nu för tiden)?

#21

Postad 19 januari 2007 - 11:57

gorbag
  • gorbag
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Fantastiskt skoj för Teliaanvändarna att de kan göra det (ironi). Jag testade samma grej men VLC vägrade koppla upp sig mot strömmen. Jag har ingen aning om varför, misstänker dock att det har med krypteringen att göra. Jag sniffade trafiken och den var mycket riktigt av samma typ som telias, men sen tog det stop. Är det någon som händelsevis har kommit längre än jag med BBB-tjänsten (eller vad de heter nu för tiden)?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är enbart kodningen som sätter stopp för det här idag.
Innan BBB valde att koda alla sina IP-TV kanaler så gick det utmärkt att se på flera kanaler samtidigt osv. genom att bara gå med i flera multicast kanaler. Detta var ju bra för kunden så det stoppade man givetvis omedelbart genom att koda alla kanaler. :)
Det borde fortfarande vara helt genomförbart om man dekodar kanalerna.

Jag vet inte vad som menas med att lösningen skulle vara instabil, boxen gör inget speciellt och strömmen är en helt vanlig MPEG-TS. Iofs så var det väldigt få program som har perfekt stöd för MPEG-TS och multicast då det fortf. är rätt så ovanligt i resten av världen.

Det man missar genom att använda VLC/mplayer för att se istället är ju främst EPGn, och man får göra sin egen kanallista. Konfigurations informationen till boxen kan ses komma in på port 22222 eller något sånt till alla kunder som har ip-tv. I den strömmen hittar man även ip/port för alla kanaler.

Tyvärr så verkar det som om BBB kanske kodar sädningen till både box och kort, men det är jag inte helt säker på än...

#22

Postad 21 januari 2007 - 18:07

fixarfrasse
  • fixarfrasse
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Det är enbart kodningen som sätter stopp för det här idag.
Innan BBB valde att koda alla sina IP-TV kanaler så gick det utmärkt att se på flera kanaler samtidigt osv. genom att bara gå med i flera multicast kanaler. Detta var ju bra för kunden så det stoppade man givetvis omedelbart genom att koda alla kanaler. :)
Det borde fortfarande vara helt genomförbart om man dekodar kanalerna.

Jag vet inte vad som menas med att lösningen skulle vara instabil, boxen gör inget speciellt och strömmen är en helt vanlig MPEG-TS. Iofs så var det väldigt få program som har perfekt stöd för MPEG-TS och multicast då det fortf. är rätt så ovanligt i resten av världen.

Det man missar genom att använda VLC/mplayer för att se istället är ju främst EPGn, och man får göra sin egen kanallista. Konfigurations informationen till boxen kan ses komma in på port 22222 eller något sånt till alla kunder som har ip-tv. I den strömmen hittar man även ip/port för alla kanaler.

Tyvärr så verkar det som om BBB kanske kodar sädningen till både box och kort, men det är jag inte helt säker på än...

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, låter jäkligt intressant. Låter som om de ha valt hyffsat enkla lösningar så det borde inte vara orimligt att kunna lösa det med lite kod och hårdvara. Det handlar ju faktiskt inte om att hacka något utan bara att kunna använda datorn som box. Eftersom man ändå måste dekryptera strömmen med sitt kort så tycker man inte att de har någon anledning att hindra lite kreativitet. Kommer att titta närmare på det när jag har tid.

#23

Postad 31 augusti 2009 - 08:06

Hälge_Larsson
  • Hälge_Larsson
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Ni har inte "provat" att spara den krypterade strömmen för att senare skicka den tillbaka till boxen och på så sätt "dekryptera" strömmen? Detta kanske kan fungera, dock kanske är det mer strömmar än just TS strömmen (APID och VPID för audio och video), det är bara att kolla upp vad den skickar med wireshark. alltså vilka andra kanaler skickar den ca modulens ström.

Kolla upp MPEG TS standard och SI & EPG.
Tänk på vilka parametrar du anger för digitala satellite/cable mottagare. Audio Pid, Video Pid och SID... fast kanske är annorlundare med en digital signal.

Redigerat av Hälge_Larsson, 31 augusti 2009 - 11:04.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.