Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tipstråd - 6.000 - 9.000 kr *

43 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 januari 2005 - 12:05

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

  • 3 283 inlägg
  • 0
Officiell Tipstråd - 6.000 - 9.000 kr
Officiell Tipstråd - Upp till 2.500 kr | Officiell Tipstråd - 2.500 - 6.000 kr | Officiell Tipstråd - Över 9.000 kr

Tanken med denna tråden är att vi snabbt och smidigt ska samla ihop alla tips och frågor om subbar inom budgeten 6.000 - 9.000 kr. Ställ gärna din fråga här, vad du prioriterar, vad den ska användas till, önskad design/finish, önskad storlek, hur stort rum du har, eller vad du känner att du har för förutsättningar.

Ni andra får väldigt gärna tipsa, länka, och dela med er av erfarenheter...antingen direkt som svar på någons specifika fråga, eller rent allmänt tipsa om något ni tycker om. Gärna då mer utvecklat än att "XX är en jättebra sub". B)

/Moderatorerna

#2

Postad 06 februari 2005 - 22:20

öjje
  • öjje
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tjena ! Jag har lite beslutsångest , därför att jag inte riktigt vet vilken sub jag skall satsa på nu när jag tänkt byta upp mig ? Rummet är 20 kvadrat & jag kan nästan bara ha subben vid bakre vänstra hörnet . Jag vill hellre att den klarar musik lite bättre eftersom jag lyssnar hemskt mucket på både konserter som dvd audio / sacd skivor . Har funderat på både Kappa subben & yamaha 1500 ,vad tycker ni ???

#3

Postad 07 februari 2005 - 00:20

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

  • 3 283 inlägg
  • 0
Kanske att en REL Q150E eller Stampede kan passa bra? REL är kända för att vara snabba och riktigt bra till musik....och är ett av väldigt få märken som verkar ta delningsfilter på allvar, då dom erbjuder delning ner till riktigt låga frekvenser....något som är ett måste om de ska kunna integrera med olika HiFi-system.

Har man t.e.x. frontar som hänger med bra ner till 35 Hz ska man inte dela subben högre än så, då det kommer bli rätt slö och tråkig bas på den biten som överlappar. Som REL själva säger så är i.s.f. ett glapp i registret oftast att föredra före att överlappa...men optimalt är givetvis att hitta helt rätt, och dela precis där frontarna tappar. Väldigt många subbor på marknaden har inte ens möjlighet att dela lägre än 50 Hz, vilket ju gör att alla som vill använda dom till musik och har golvare eller djupgående stativare tvingas utesluta dom om dom vill ha en möjlighet att få till en smidig övergång, och en bra ljudbild.

I överigt är de två subbarna jag nämner väldigt små och smidiga lådor, vilket gör det enkelt att placera...har själv min Q150E i hörnet bakom soffan. I övrigt erbjuder den subben grym bra tryck och djup för sin storlek....och det som imponerar mest är att den hänger med till exakt allt. Aldrig upplevt den som slö.

Stampeden är lite mindre, har enklare stärkare och mindre element, men ska i sin tur vara ännu lite musikaliskare än Q150E.

Q150E kan fås för runt 8.000 kr och Stampeden går på ca 9.000 kr.

Info om Q150E.
Info om Stampede finns här, och här.

#4

Postad 07 februari 2005 - 01:20

Unregisteredde0753f4
  • Unregisteredde0753f4
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Jag använder mej av B&W´s asw-650. Den har funkat perfekt för mej. Både i stora rum och i små. Men dock lämpar den sig bäst till film. Inte att den är dålig till musik, men jag hade lagt lite mera pengar eller lyssnat på någon annan tilverkares subbar om jag ville ha en subb till bara musik. För b&w har inga subbar som jag tycker är klockrena till musik under 10000kr.

B&W ASW675 kostar 9998:-. Och det är den och uppåt som låter bra, iaf till musik. Till film så är det ju inte så himla viktigt hur tight basen är. Det brukar ju oftast bara bli ett sort muller om allting.
Fast det finns ju undantag, och det är Nautilus subbarna. Jag lyssnade på dom i sthlm, jag vill ha. Och alla som varit till hifi-klubben på sveavägen (längre upp) vet att dom har ju inte världens bästa rum där dom har nautilus högtalarna. Men ändå så funka den subben perfekt. Men detta är ju bara enligt min mening.
Ska även tillägga att jag faktiskt inte hört så många andra subbar än b&w´s.

Fast hur som helst så kan jag rekomendera asw-650 för 6998:-. En ganska bra allround sub.

#5

Postad 08 februari 2005 - 04:28

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Tack för den rekomendationen..jag är på jakt efter en ny sub :lol:

#6

Postad 08 februari 2005 - 22:32

Muzze
  • Muzze
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Någon som lyssnat på en earthquake MKIV-10 ? Skulle va kul att höra lite åsikter om den.

#7

Postad 09 februari 2005 - 19:33

öjje
  • öjje
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om de har testat REL Q 150E i någon svensk tidning typ Hi-Fi & musik eller Hemmabio tidningen & i så fall vilket nr ???

#8

Postad 09 februari 2005 - 21:49

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

  • 3 283 inlägg
  • 0
Jag vet att den blivit årets sub i What HiFi 3 ggr i rad, och även årets sub i Home Entertainment något år....osäker på när och var man hittar dom dock. Det är ju inte svenska tidningar dock.... :wub:

#9

Postad 11 februari 2005 - 13:01

danielsundmark
  • danielsundmark
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
Infinitys Kappa Sub måste ju vara med här! Jag har bara lyssnat på den en kort stund till musik av olika slag och måste säga att den är grymt musikalisk. Ska fungera bra även till film. Kolla testet på smartson...

http://www.smartson......Kappa Sub.htm

Det är inte ett helt nytt test direkt, priset stämmer inte heller för den, kostar 7790kr i dagsläget.

#10

Postad 11 februari 2005 - 13:28

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Infinity kappa fanns nyss (förhoppningsvis fortfarande) för 6595 kr på AVD i Sundsvall. Tips för kappa sugna. Funderade lite på hur två sådana skulle låta (förmodligen mer än mina grannar tål blev vad jag kom fram till...).

#11

Postad 11 februari 2005 - 23:01

danielsundmark
  • danielsundmark
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
Detta lät tokintressant! Var in på deras hemsida, men där stod bara vilka märken dom sålde. Skickade omedelbart iväg ett mail till dom...

Hoppas tipset stämmer!

#12

Postad 12 februari 2005 - 15:44

danielsundmark
  • danielsundmark
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
Tusen tack Donmeta! Jag har idag beställt en Kappa Sub av AVD iSundsvall för 6495kr! De hade ingen hemma i lönn som jag är ute efter men han trodde att han kunde få tag på en till 99%. Den svarta finns tydligen inte att få tag på längre och det började bli riktigt dåligt med dom andra också :D . Han skulle höra av sig på måndag till mig. Pratade med en Patrik tror jag, mycket trevlig var han i alla fall. Han hade själv köpt en och trodde att jag skulle bli mycket nöjd med den :lol:

#13

Postad 17 februari 2005 - 08:50

Unregistered989
  • Unregistered989
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
jag var och kolla subwoofers igår och ville egentligen kolla på rel q150e, men de hade ingen hemma, bara quake och den verkar lite för klen när jag vill ha en sub till film också, han rekommenderade då miller & kreisel k-9 (eller k-10).

är det någon som har någon erfarenhet mellan den och rel q150e?

finns det någon annan liten sub mellan 6 och 9k eller ska man köpa begagnat kanske?

#14

Postad 17 februari 2005 - 11:10

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0

bara quake och den verkar lite för klen när jag vill ha en sub till film också,


Lyssnade du på den och konstaterade att den var för klen eller antog du det?

#15

Postad 17 februari 2005 - 13:11

Unregistered989
  • Unregistered989
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0

bara quake och den verkar lite för klen när jag vill ha en sub till film också,


Lyssnade du på den och konstaterade att den var för klen eller antog du det?

<{POST_SNAPBACK}>


försäljarn sa det, och jag kunde inte göra annat än att hålla med den ser löljigt liten ut :lol:

han sa att quake var en mycket bra musiksub och en trevlig hembiosub, men han antydde väl att det fanns bättre filmsubbar för samma pris...

observera att jag kollade på subwoofers, jag lyssna inte :(

#16

Postad 17 februari 2005 - 15:40

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
I see, tack! :( Är själv intresserad av Quaken därför var jag nyfiken, men jag är då mer ute efter just en musik-sub än film så det verkar ju bra :-)

#17

Postad 21 februari 2005 - 14:11

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0
har sån beslutsångest vad jag ska välja
yamaha sw-1500 för 5045 kr inklusive frakt från tyskland
kappa sub för 6600 kr inklusive frakt från sundsvall
har ett par qln 601 stativare som frontar så subben kommer alltid vara inkopplad så den måste fungera bra till musik
kappan ska tydligen fungera riktigt bra till musik men yamahan har fjärr så att det är enkelt att justera nivån när man byter mellan musik och film
vad skulle ni välja och motivera gärna varför
rgds
matte

#18

Postad 21 februari 2005 - 15:25

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
vart ******** hittade du 1500:an för 500 spänn?

#19

Postad 23 februari 2005 - 22:02

Mr plasma
  • Mr plasma
  • Lärjunge

  • 411 inlägg
  • 0
Har ägt en Yamaha SW-1500:a i ca 5 timmar nu! :P
Har fixat och trixat och himlars vad denna subb har tryck volym....

När jag inte har någe ljud till den så finns ett dovt basljud när man lägger örat mot hålet på sidan...
När jag la fingret på någen ingång bak på subben försvann brumm ljudet!
Jag skruvade dit jordkabeln som följde med och installerade den på min Yamaha RX-V 1500. Då minskade ljudet radikalt.
Tror att det är förstärkaren i subben som brummar lite svagt (Inte hörbart...måste böja sig ner och lägga örat mot den).

Har kopplat från pre out till mono L 2 på subben.

Är det någon som kan tippsa om crossovern mm. Jag har 100 Hz nu och kör med frontarna i läge "large".

En som måste köpa någen bra film så man kan visa kompisarna! :)
Kan rekomendera denna subb till Er som undrar! (Men jag har bara ägt den några timmar än! :() Jag betalade 7200 kr för den! Helt klart värd var enda penny!

Redigerat av Mr plasma, 23 februari 2005 - 22:07.


#20

Postad 15 mars 2005 - 22:39

Abraham
  • Abraham
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Hej!
Nu var det ett par år sedan jag letade sub, men jag skaffade DefinitiveTechnology 200 TL. Denna sub gick då på ca 9000, men förmodar att den är mycket billigare idag om det nu är så att den finns kvar. Detta är nog det bästa köp som jag har gjort. Den går ner till 18 Hz, har en effekt på 250 W RMS. Den passar riktigt bra till både musik och bio enligt mig. Den spelar riktigt djupt, med en lite luftig karaktär och är blixtsnabb. Den har för övrigt ett element på 12’’.
Nu vet jag inte om jag svarar på något direkt, men om det är någon som leter efter en sub för både musik och bio, så släng ett öga på DefinitiveTechnologys subbar också...

#21

Postad 23 mars 2005 - 18:17

Unregistereda22e6a76
  • Unregistereda22e6a76
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Hallå!

går i planer att byta ut min befintliga subwoofer till en ny bättre.

Jag har Dali 909 nu som frontar, men jag skulle vilja komplettera med en bra musiksub för att få det där lilla extra
Nu har jag en CerwinVega 12X nånting. tror jag den heter. Köpte den på hifiklubben när dom hade bra pris. Den funkar väl ok, men vill ha en bättre

Men till frågan, skulle behöva tips på en riktigt bra sub som passar mina Dali 909. Går i funderingar att senare uppgradera frontarna till Audiovector, så subben skall även fungera för AV.
Hade väl tänkte mig i prisklassen mellan 5-10000 kr.
gärna en musiksub, men naturligtvis ska den ge tung bas även till dvd

// Markus

#22

Postad 26 mars 2005 - 11:42

Unregistereda22e6a76
  • Unregistereda22e6a76
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Någon?

#23

Postad 26 mars 2005 - 12:45

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0
om AVD i sundsvall fortfarande säljer kappa subben för 6500 så är det ett hett alternativ, jag var inne på den men ville ha fjärr så jag skaffade en yamaha sw-1500 i tyskland för 5100 annars kolla om du kan hitta en begagnad REL
typ den här en strata 3 för 7500 kr
http://www.hifimagas...?annonsID=12529

rgds
matte

#24

Postad 26 mars 2005 - 16:38

Unregistereda22e6a76
  • Unregistereda22e6a76
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Jag funderade även på B&W ASW-650.
Den verkar ju vara rätt schysst, eller?

Hur står sig den mot kappasubben?
En fördel med 650 som jag ser det är att den har slutet kabinett,
= lättare att placera och så = bättre till musik
Min CW som jag har nu har basreflexportar, men den är svår att placera, kan dessutom bara ha den på ett ställe och det är bredvid tv-n till vänster,

Dessutom har 650 en 12-tums bas, och inte 10-tum som kappa har.

Redigerat av Unregistereda22e6a76, 26 mars 2005 - 16:38.


#25

Postad 26 mars 2005 - 21:36

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0
innan jag köpte min yamaha var jag till hifiklubben och lyssnade på både 650 och 675 och jag tycker att ska du jämföra en B&W sub med kappan så får du nog gå upp till 675 för att få lika kontrollerat ljud till musik, enligt mig så behövs det inte särskilt bra sub för att det ska fungera till film. tror alla subbar jag kollade på innan jag köpte yamahan hade dugit till film. kappan är ju sluten och den är en riktigt bra musik sub jag tyckte den lät bättre än min yamaha men jag ville ha fjärr med olika presets

rgds
matte

#26

Postad 26 mars 2005 - 21:48

Unregistereda22e6a76
  • Unregistereda22e6a76
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Ja, det är sant. De flesta subbar funkar bra till film.

Men stämmer det verkligen att kappan är sluten? har läst att den har basreflexport riktad bakåt

#27

Postad 09 april 2005 - 19:44

Erik P
  • Erik P
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Jag har haft mina B&W DM309 ett tag nu. Det är dags att uppgradera med en subbas i systemet, samtidigt som jag ska handla bak-högtalare. Frågan är nu vilken sub som passar till dessa. Som förstärkare har jag en Denon 2105. Jag vill ha en sub som kan ge högtalarna lite hjälp i de lägsta regionerna d'r de inte riktigt räcker till vid musiklyssning och en som levererar mkt tryck till biolyssning. Vad skall jag ha? Runt 7k kan vara acceptabelt pris.

#28

Postad 08 augusti 2005 - 19:41

Unregistereda22e6a76
  • Unregistereda22e6a76
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
skulle behöva ett litet råd.
Har nu fått en köpare på min Cerwin-vega sub, LW-12X.
Den dom reade ut för 1995 på klubben.

Tycker ni jag ska sälja den? den ger ju som sagt bra tryck, men spelar väl sisådär. Funderar på att köpa en sub i detta intervallet i så fall, upp till 9000 kr. Tycker ni att det är värt pengara? är en sådan sub mycket mycket bättre än min Cerwin?

/ M

Redigerat av Unregistereda22e6a76, 08 augusti 2005 - 19:42.


#29

Postad 10 augusti 2005 - 09:44

Unregistereda22e6a76
  • Unregistereda22e6a76
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Hur bra är eg. B&W ASW650?
Har sålt min Cerwin-vega nu, behöver en ny rätt snabbt.

Hur står sig B&W-n mot Audiovecto k-sub super?
tacksam för svar. Har inte möjlighet att lyssna på AV.

// Markus

#30

Postad 10 augusti 2005 - 22:47

LSound - Thomas
  • LSound - Thomas
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
Hei

Jeg har selv eid en slik Cerwin Vega LX12, og den er den absolutt aller verste subwooferen jeg har hørt :lol:

Så uansett hvilken sub du kjøper vil den være bedre :)

Jeg prøvde selv mange subs før jeg fant en jeg ble fornøyd med, og det ble en SVS PB10

Det er ikke noen andre subs i prisklassen som spiller høyere, og dybere.

http://www.lsound.no...de=info&id=1432

En annen fordel med PB10 er at den har porten på fremsiden, så den er rimelig enkel å plassere.

Du bør ikke bare se på elementets størrelse når du bedømmer en sub. PB10 har en slaglengde på ca 50mm, hvor de fleste andre subs har ca 20-25mm, så den kan flytte mere luft enn hva størrelsen på elementet tilsier.

En annen ting er at en sub uten port skal produsere all lyden med elementet, men en med port får hjelp av porten.

Redigerat av LSound - Thomas, 10 augusti 2005 - 22:54.


#31

Postad 11 augusti 2005 - 08:11

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0

En annen fordel med PB10 er at den har porten på fremsiden, så den er rimelig enkel å plassere.

Är det inte så att om den har porten nedåt så är den lättare att placera än om den har porten på fram/baksidan? Det hade jag fått för mig när jag läst ett antal forum. Men jag har ingen koll på subbar så det är mycket möjligt jag missförstått saken.

#32

Postad 11 augusti 2005 - 08:48

LSound - Thomas
  • LSound - Thomas
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0

En annen fordel med PB10 er at den har porten på fremsiden, så den er rimelig enkel å plassere.

Är det inte så att om den har porten nedåt så är den lättare att placera än om den har porten på fram/baksidan? Det hade jag fått för mig när jag läst ett antal forum. Men jag har ingen koll på subbar så det är mycket möjligt jag missförstått saken.

<{POST_SNAPBACK}>


Jeg forsøker å tenke, men kan ikke se hvorfor det skulle være enklere med porten under, sammenlignet med på fremsiden. I teorien burde det nesten være motsatt da en port montert under vil kunne komme nærmere bakveggen.

Redigerat av LSound - Thomas, 11 augusti 2005 - 09:03.


#33

Postad 11 augusti 2005 - 19:59

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0
Ni som har funderingar på subwoofer i den här prisklassen - kolla in Velodyne SPL1200!

Kostade 17000kr, kostar nu ~9000kr

MVH
Marcus

#34

Postad 21 oktober 2005 - 22:42

primeaniac
  • primeaniac
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Är det någon som lyssnat/vet nått om den mer än det lilla jag finner på qoogle på Quad L-subben?

#35

Postad 01 november 2005 - 21:37

Unregistereda22e6a76
  • Unregistereda22e6a76
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Har precis köpt en ny sub. Blev en B&W ASW-650. verkar verkligen bra av första intrycket :angry:
Har kopplat in den i kväll, den blir säkert ännu bättre med lite inspelning.
Blev en stor skillnad mot min gamla Cerwin-Vega LW12X, som var rätt bumlig.

Den är klart värt en provlyssning för er som letar sub för er upp till 9000 kr.

/ Markus

#36

Postad 05 maj 2011 - 15:14

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0
Måste nog bege mig på sub-jakt snart, ska byta högtalare och kommer att köra B&W DM683 som frontar, HTM61 center och DM685:or som surr.

Skulle haft en sub till det med och funderat lite på Velodyne CHT-10Q. Tror ni Velodyne-subben är vettigare än B&W ASV610? Ej XP-versionen, den är nog lite utanför min budget. Eller har någon några andra bra förslag?

Kommer väl bara använda subben till film, 683:orna tror jag inte behöver någon hjälp när det spelas musik i stereo.
Måste nog ta en resa ner mot Uppsala, Sthlm på lite provlyssning något tag HBB säljer ju Velodyne iaf. Någon kanske har fler bra förslag på Hifi-butiker mellan Gävle ner till Stockholm där man kan kika/lyssna på subbar?

Mitt biorum är ganska litet med, bredd ca 3.5m och 4m långt med öppen portal på motsatta kortsidan där inte filmduken och högtalarna är. Kommer att ha subben placerad mellan mediabänk och ena fronthögtalaren.

Redigerat av HenkeEdge, 06 maj 2011 - 17:31.


#37

Postad 20 augusti 2019 - 14:21

Unregisteredcb2a5033
  • Unregisteredcb2a5033
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Funderar på Rel ti-9 eller någon xtz

#38

Postad 27 augusti 2019 - 11:20

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Jag är småsugen på att byta ut min b&w asw610
Sub för mina b&w 683 s2. Tror nästan det är värt mer än att prova andra förstärkare. Tycker subben inte riktigt pallar med samma tryck som golvarna. Har kollat på xtz verkar intressanta men de går inte att lyssna på tyvärr

Redigerat av Andreas3200, 27 augusti 2019 - 11:20.


#39

Postad 27 augusti 2019 - 12:53

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

När de gäller sub, så kolla på xtz, svs och eventuellt klipsch. 

Har en xtz 1x12 cinema och är väldigt nöjd.



#40

Postad 27 augusti 2019 - 13:07

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0

 men de går inte att lyssna på tyvärr

Jag ser ingen anledning att åka runt och lyssna på olika rum. Ta en vettig konstruktion som får bra kritik av folk som verkar veta vad de talar om. Inte svårare än så. :)



#41

Postad 27 augusti 2019 - 14:58

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Jag ser ingen anledning att åka runt och lyssna på olika rum. Ta en vettig konstruktion som får bra kritik av folk som verkar veta vad de talar om. Inte svårare än så. :)


Xtz w12,17 kostar 5990 kr den verkar intressant. Min nuvarande b&w sub väger endast 10 kg och är så liten för att vara en 10 tummare. Tror storleken på kabinettet begränsar något bra ljudtryck

#42

Postad 28 augusti 2019 - 11:20

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Har läst lite om xtz subben. Verkar ha många som är nöjda med den. Men en del som har haft problem med subben. Och problem att få in den rätta ljudinställningen. Man vill ju inte ha en bumlig bas speciellt inte om det ska spelas musik. Inte för att jag måste ha sub för musik hade dock varit roligt att prova spela med sub till viss musik

Redigerat av Andreas3200, 28 augusti 2019 - 11:23.


#43

Postad 28 augusti 2019 - 11:28

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0

Har läst lite om xtz subben. Verkar ha många som är nöjda med den. Men en del som har haft problem med subben. Och problem att få in den rätta ljudinställningen. Man vill ju inte ha en bumlig bas speciellt inte om det ska spelas musik. Inte för att jag måste ha sub för musik hade dock varit roligt att prova spela med sub till viss musik

Jag hade valt mellan

 

Kostar ungefär samma.



#44

Postad 04 maj 2020 - 11:07

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Frågan är om dessa verkligen är 4000kr bättre än XTZ då dessa nu kostar 5995kr och har vunnit test i svenska tidningar både som 12" och 10".

Själv har jag en uråldrig canton sub med dubbla 8or så för mig är ju alla en förbättring haha.

Problemet jag har i mitt blivande filmrum är snedtak bakom och framför mig, men som tur så är det välisolerat med textil golv. Ca 30 kvm.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.