Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

30+ och ensamstående = ångest

285 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 10 september 2010 - 11:29

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Bra komplettering! Givetvis handlar det om attityd. Inte attityd att vara en skitstövel men attityd att vara sig själv och våga stå för det och ta för sig. Det skapar en sk personlighet :-)

När det gäller tjejer så är det precis samma sak. Tjejer med en aura av olyckligt kontaktsökande och ensamhet över sig är inget jag dras till. Jag vill träffa människan och då måste det finnas en personlighet bakom ytan.

Ditt andra inlägg var också väldigt bra. Jag mådde extremt dåligt en tid i mitt förra förhållande där både jobbet var destruktivt och fritiden meningslös i kombination med tydliga utbränningssyndrom. Men efter att ha gjort slut och bytt jobb har jag inte sett röken av dylika problem. Din text gjorde det väldigt tydligt för mig hur saker och ting kan hänga ihop.


Precis. För eller hur känns det nästan i luften när någon har extremt dåligt självförtroende? Det blir nästan som att man blir arg på personen, börjar störa sig trots att man kanske inte ens känner denne. Jag har själv varit mobbad (och mobbat) och kan nu när jag ser tillbaka på det förstå varför. Jag hade extremt lågt självförtroende och ville bestämt göra som jag ville. Dvs. jag sket fullständigt i sociala regler. Kan ha att göra med att jag fick extremt fri "barnuppfostran" och lärde mig tidigt att vara den jag var. Min osäkerhet och min känsla av att inte vara värd något speglade sig i min verklighet och jag skapade därför (så som jag ser det) den yttre verkligheten på samma sätt. När jag dock fick självförtroende, attityd vände det istället helt om. jag blev poppis på en gång och alla skulle plötsligt vara med mig. Dock var detta självförtroende inte ordentligt uppbyggt och så fort det rassade blev jag återigen mobbad. Nu idag finns inte något sådant kvar och så har det varit sedan jag faktiskt byggt upp mitt självförtroende på riktigt i 18 årsåldern. Visst är det sammanträffande?

Kul att du uppskattade det =) Jag har en tendens att studera mönster i allt och kanske är det därför jag drar paralleller som inte är glasklara. Jo apropå det så kom jag tänka på en gubbe i USA som nu är ganska känd. Han var en sån som hade hur mycket fel som helst i kroppen och åt hur mycket medicin som helst för att överleva. Han fick veta att om han skulle sluta med medicinerna skulle han ha ett par dagar att leva. En dag fick han nog, flyttade in i en husvagn, slutade äta pillrena (var runt 70 år) och började göra det han älskade. vilket var att lära barn spela gitarr. Åren gick och han blev bara friskare. han lever än idag vad jag vet och är jätteuppskattad hos många barn. Äter inga piller längre och känner sig mycket friskare.

Det är som människor som har diverse problem när de är hemma och som på semestern är de som bortblåsta (jag är sådan). Mamma har ex ganska svår allergi och så "fort hon kommer hem" så börjar det enligt henne. När hon däremot är på en plats hon älskar så "försvinner" den. Likadant med min bror som bor i Göteborg och vantrivs. Han har också de senaste åren (ungefär samtidigt som han börjat vantrivas- sammanträffande ) fått jobbig allergi som gör att han ständigt är skittrött om han inte tar sina piller. Dock när han kommer hem till sitt barndomshem där han haft en lycklig barndom så är det återigen borta. Han menar att luftfuktigheten är anledningen. Dock var han på Öland förra veckan och bodde precis vid vattnet (luftuktighet anyone?) och sov som ett litet barn. Kan tillägga att han förknippar Öland med lyckliga semestrar och mysig nostalgi. Skulle jag säga detta till honom som nu är 40 skulle han tycka jag var knäpp eftersom om det inte går att förklara vetenskapligt så är det bara påhitt. Men eller hur är sammanträffandena här rätt...intressanta?

Sådana här exempel vimmlar det av i min närhet. men jag förstår att det är en enorm trygghet i att det har med omvärlden att göra för då behöver man inte ta tag i något själv. Jag vet själv hur frustrerande det kan vara när jag inser att jag skapar min verklighet om den inte är som jag vill att den ska vara. För om ni tänker efter, de personer som ni känner som lyckats bäst är det dem som har dåligt självförtroende och alltid är negativa eller är det dem som ser möjligheter och oftast upplevs som så trevliga? Eller är det en annan variant? När jag tänker efter så kommer jag fram till att jag inte känner så många lyckliga/lyckade människor, haha. Men de som lyckats bäst skulle jag säga är optimisterna som vågar misslyckas.

Men när man tänker efter så tycker inte jag att det är så konstigt att om man vantrivs med jobbet, förhållandet och sitt liv i allmänhet att man också inte mår kalasbra. Det blir ju också tydligt att de påverkar varandra när man byter liv och plötsligt känner sig som en ny människa. Jag tror det därför är skitviktigt att lyssna på sig själv och vad man egentligen vill. Det iaf det jag håller på med nu. har fått stanna upp på grund av krossade planer och tvingas se mig själv i vitögat.

#102

Postad 10 september 2010 - 17:03

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
För att träffa det motsatta könet kan det vara en god idé att börja träna med nåt typ gruppträning där både könen är med. Man mår bra av motion och får en positiv självkänsla vilket i sig attraherar. Man får också möjlighet att snacka lite om träning m.m..

Man kanske träffar nån i gruppen ute på stan eller nån annastans. Då har man ju nåt gemensamt.

#103

Postad 13 september 2010 - 08:35

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

För att träffa det motsatta könet kan det vara en god idé att börja träna med nåt typ gruppträning där både könen är med. Man mår bra av motion och får en positiv självkänsla vilket i sig attraherar. Man får också möjlighet att snacka lite om träning m.m..

Man kanske träffar nån i gruppen ute på stan eller nån annastans. Då har man ju nåt gemensamt.


Det kan man göra. Fast jag tycker det ofta blir mer ytliga bekanta och lite snack om det man har gemensamt istället för något annat.

#104

Postad 14 september 2010 - 12:04

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

Det kan man göra. Fast jag tycker det ofta blir mer ytliga bekanta och lite snack om det man har gemensamt istället för något annat.

Det var så jag träffade min, men då råkade vi komma på samma förfest i och för sig så det var lite enklare. Enkelt är det faktiskt inte. Man ska ju gå över en tröskel för att våga detta, men i efterhand kan det kännas bättre att man försökt än att inte ha gjort det.

#105

Postad 14 september 2010 - 14:21

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 315 inlägg
  • 0
Man kanske ska fundera hur man själv mår och tänker om man endast kan känna sig lycklig i ett förhållande.
Jag är singel och stormtrivs med det. Träffar tjejer ibland och gillar friheten att stå på egna ben.

#106

Postad 14 september 2010 - 14:24

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Man kanske ska fundera hur man själv mår och tänker om man endast kan känna sig lycklig i ett förhållande.
Jag är singel och stormtrivs med det. Träffar tjejer ibland och gillar friheten att stå på egna ben.


Ja absolut. Det är ju samhället och våran kultur som menar att vi ska vara två .Det finns ju ställen i världen där flera är normen. Jag tycker precis som du, man ska söka det man vill. Förhållande är inte lösningen på allt direkt =)

#107

Postad 14 september 2010 - 18:49

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

Man kanske ska fundera hur man själv mår och tänker om man endast kan känna sig lycklig i ett förhållande.
Jag är singel och stormtrivs med det. Träffar tjejer ibland och gillar friheten att stå på egna ben.

Skulle vilja ha det så ibland.. hehe.

#108

Postad 18 september 2010 - 10:26

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Internetdating är helt hopplöst.
Har börjat fundera om allt bara är bluff och båg. Nån som tror att alla brudarna på sidorna existerar? Att det skulle finnas så många hetingar som är Singel i Sverige verkar osannolikt, särskilt att det är omöjligt att få svar gör att man blir lite mer misstänksam.
Har provat dom flesta sidor, och jag har gjort seriös presentation, med foto(jag är snygg)

När jag skriver till tjejerna så skriver jag inte bara hej å hå utan ett par rader om mig och brukar dra till med nåt skämt också för att humor verkar ju locka de flesta kvinnor.

Men det är väldigt sällsynt att ens nån gång i på min sida och kolla läget, svar det går bara inte att få.

Efter att ha skrivit till kanske 200st, så har tre svarat, men aldrig har det blivit nåt mer av det.
Nej, att hitta någon genom datan är mission impossible. Det sitter för många skummisar här på nätet.

#109

Postad 19 september 2010 - 10:48

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 315 inlägg
  • 0
Bättre att skippa dejtsidor och bättre vara med i communities.

#110

Postad 20 september 2010 - 09:43

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Internetdating är helt hopplöst.
Har börjat fundera om allt bara är bluff och båg. Nån som tror att alla brudarna på sidorna existerar? Att det skulle finnas så många hetingar som är Singel i Sverige verkar osannolikt, särskilt att det är omöjligt att få svar gör att man blir lite mer misstänksam.
Har provat dom flesta sidor, och jag har gjort seriös presentation, med foto(jag är snygg)

När jag skriver till tjejerna så skriver jag inte bara hej å hå utan ett par rader om mig och brukar dra till med nåt skämt också för att humor verkar ju locka de flesta kvinnor.

Men det är väldigt sällsynt att ens nån gång i på min sida och kolla läget, svar det går bara inte att få.

Efter att ha skrivit till kanske 200st, så har tre svarat, men aldrig har det blivit nåt mer av det.
Nej, att hitta någon genom datan är mission impossible. Det sitter för många skummisar här på nätet.


Det är lite därför jag dragit igång/håller på att dra igång ett alternativ. Jag gick själv in på en dejtingsida och gjorde ett jättelångt test bara för att se vart jag hamnade. De träffarna var inte ens i närheten av intressanta. Javisst de delade vissa av mina intressen och vi reagerade liknande i situationer men so? När har reagerat lika +samma intressen inneburit kärlek? Jag är jäkligt skeptisk till de där testen och hur vetenskapliga de egentligen är. Jag har ett elvaårigt lyckligt förhållande och vi delar inte direkt samma intressen och vi reagerar inte alls lika på situationer.

Jag läste någonstans att anledningen till testet om hur människor reagerar och varför de utgår från det är för att de ansett att konfliktfria förhållanden är att eftersträva. Återigen galenskap. Jag vet inte om det är typiskt svenskt att vara konflikträdd men jag tycker det är synd att många tror att bara för att man bråkar innebär det att man inte passar eller vill göra slut. De vänner som man aldrig bråkat med är också de som man inte har så nära, anser jag. Bråk kan vara ett sätt att visa hur mycket man bryr sig.

Om du vill, tomtefiluren så kan du vara med på mitt experiment/min idé. Jag vet inte hur gammal du är och de som sökt är runt 30-50 med några äldre och några yngre så det bästa vore om du vore i den åldern. Jag har beskrivit lite mer det jag gör i samma tråd, några sidor bakåt. Vill du så kan du i sådant fall skicka foton till min mail på [email protected]. Friskt vågat hälften vunnet? :)

Redigerat av Takari, 20 september 2010 - 09:45.


#111

Postad 17 oktober 2010 - 14:15

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Hitta nån via jobbet!
Började en tjej på firman för 2 månader sen och nu har vi vart tillsammans i 1 månad :blink:

#112

Postad 17 oktober 2010 - 18:43

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
Trayzer: Gratz :) lycka till.

#113

Postad 18 oktober 2010 - 07:11

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Grattis :)

#114

Postad 19 oktober 2010 - 13:10

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Nu har jag provat på nåt nytt här, bara ett par gånger men ändå. Det är effektivt på datingsidorna.
Leta åt en snygg brud med en pres där det gärna ska stå om hur perfekt hon är och så vidare.

Då är det bara att skriva att jag tror du snackar skit och är egentligen en loser. Kanske inte just så men på ett ungefär. Då svarar dom för att dom ger sig inte innan dom lyckats motbevisa en. Helyllestilen den funkar inte.

Bättre att låtsas vara helt ointresserad och ge intrycket av att hon inte är så mycket att hänga i julgran.

#115

Postad 19 oktober 2010 - 22:49

Unregistered1322
  • Unregistered1322
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Nu har jag provat på nåt nytt här, bara ett par gånger men ändå. Det är effektivt på datingsidorna.
Leta åt en snygg brud med en pres där det gärna ska stå om hur perfekt hon är och så vidare.

Då är det bara att skriva att jag tror du snackar skit och är egentligen en loser...
..Bättre att låtsas vara helt ointresserad och ge intrycket av att hon inte är så mycket att hänga i julgran.


Du skrev innan att du undrade varflr du bara fått ca 3 svar på dina hundratals försök. Undrar varför.
Lycka till med letandet hur som :D

#116

Postad 20 oktober 2010 - 21:13

Unregistered1866
  • Unregistered1866
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Du skrev innan att du undrade varflr du bara fått ca 3 svar på dina hundratals försök. Undrar varför.
Lycka till med letandet hur som :(


Mitt i prick! :D

#117

Postad 23 oktober 2010 - 14:23

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Du skrev innan att du undrade varflr du bara fått ca 3 svar på dina hundratals försök. Undrar varför.
Lycka till med letandet hur som :)


Det har varit med normala, smörmail, berätta lite om sig själv och så vidare. Då har jag kanske fått 3 svar av 100st
Nu däremot när jag är taskig mot dom så svarar ca 4 av 5.

Har inte provat ta det längre än så men jag kanske är nåt på spåren här.
Tror kvinnor gillar förnedring.

#118

Postad 23 oktober 2010 - 21:50

Unregistered1322
  • Unregistered1322
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Har inte provat ta det längre än så men jag kanske är nåt på spåren här.
Tror kvinnor gillar förnedring.

Lycka till med singellivet. Med den attityden och bristen på insikt kommer du få leva det länge...

#119

Postad 24 oktober 2010 - 09:31

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Lycka till med singellivet. Med den attityden och bristen på insikt kommer du få leva det länge...


Jag är ju inte så seriös som det låter, det va såklart lite överdrivet.
Men flertalet av mina ex har dumpat mig för maktgalna psykon som inte ens låter dom gå utanför lägenheten ensamma, alla samtal övervakas, all post kollas, jag kommer aldrig förstå mig på den kvinnliga hjärnan.
Har alltid fått höra hur snäll jag är och finare människa går inte att hitta men ändå så dras dom till dessa som man inte ens kan kalla män.

Kolla bara på pundare, dom är ofta omringade av unga tjejer som är helt galna. Samma sak med grovt kriminella. Dom får brudar dom. Fast det är klart att kvinnorna som dras till såna kan ju inte va så mycket att hänga i julgran.

Har en tjejkompis som nyligen dumpade sin sambo, en drogfri kille med jobb och stabilt liv, allt va bra. Hon flyttade raka vägen in hos en pundare och sen dess har det bara gått utför. Jag försökte varna henne men det gick såklart inte.
Tjejer, svara mig, vad se ni hos dessa muppar?

Vad är det för fel på oss helyllekillar.

#120

Postad 24 oktober 2010 - 10:11

Unregistered1322
  • Unregistered1322
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Man kan vara spännande utan att vara ett maktmissbrukande svin.

#121

Postad 24 oktober 2010 - 11:03

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Eftersom jag är tjej/kvinna känns det som jag borde säga något. Såklart finns det kvinnor som söker sig till kontrollerande och problemförhållanden då de har extremt dåligt självförtroende och känner att de förtjänar det. Jag känner några sådana både på den kvinnliga och manliga sidan. Det de har gemensamt är dåligt självförtroende och att de inte är så starka mentalt. Även om dessa finns så betyder det inte att kvinnor är sådana, inte män heller. Jag har lite problem med sådana enorma generalisationer eftersom vi är såpass olika, Om du tänker på alla män du någonsin känt så tror jag att det kommer märkas att de skiljer sig ändå ganska markant från varandra. Samma sak gäller såklart kvinnor. Jag kan förstå att det är underlättande att dra alla över en kam och tycka att alla karlar eller alla brudar är si och så. Tyvärr(?) är det inte sant. Så även om det verkar som att kvinnor gillar förnedring eller inte så finns det de som gillar det men även de som inte gillar det. Jag gillar UFC och uppskattar inte direkt blommor och choklad, det gör mig inte mindre kvinnlig, Skillnaden mellan kvinna och man är framför allt fysisk och kulturell men man inte glömma bort att vi ändå är individer. Så, nu kan min snoriga hjärna vila lite. :)

#122

Postad 24 oktober 2010 - 11:27

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Det känns som jag har nån sorts magnet som dras till såna här kvinnor som antingen hatar män eller bara vill ha såna som torterar dom.

Jag lovar jag kan känna lukten av en sån kvinna på en km avstånd.

Jag som trodde jag hade hittat drömkvinnan för ett tag sen. En granne. Jag har bara spanat i hemlighet ett bra tag innan jag vågade ta mod till mig och fråga om hon ville hitta på nåt, hon bjöd över mig och vi satt och snackade och så vidare en hel kväll och kom väldigt nära varandra. Fortsatte hålla kontakten. Hon är helt fantastiskt, för att inte tala om utseendet. Filmstjärnorna har inget att komma med här inte. Om nån som sett filmen Weird Science Så förstår ni vad jag menar, om jag fick möjligheten att välja precis hur min drömkvinna skulle se ut så skulle resultatet bli precis som min granne. Bara att se ett kort på henne eller höra rösten gör så att alla världsproblem försvinner.
Så jag sa dom sa det va, att jag är intresserad och frågade om hon vill hitta på nåt mer gånger för att se vart det leder.
Men då kom bakslaget, självklart så hade hon också haft en massa dåliga erfarenheter förut och sa att hon aldrig mer kommer kunna lita på en man, ett par dagar senare säger hon att hon redan har en karl. Men jag har aldrig sett denne man. Så jag undrar om han existerar eller om hon bara ville slippa mig. Numera så svarar hon sällan på mina mess, sura korta svar. Det knäckte mig en aning faktiskt. Jag vill hellre höra sanningen, många tjejer kör istället med lögner för att dom tror att man kanske inte blir lika sårad då?

Jag börjar ge upp hoppet. Kan tilläggas att min meritlista från yngre dar är inte så imponerande, så av förståeliga själ så sorterar många bort mig redan där.

Finns faktiskt en tjej som säger hon vill vara med mig, men dom enda gångerna hon hör av sig är när hon behöver pengar eller nåt annat, så henne har jag släppt taget om.

#123

Postad 24 oktober 2010 - 14:22

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Det känns som jag har nån sorts magnet som dras till såna här kvinnor som antingen hatar män eller bara vill ha såna som torterar dom.

Jag lovar jag kan känna lukten av en sån kvinna på en km avstånd.

Jag som trodde jag hade hittat drömkvinnan för ett tag sen. En granne. Jag har bara spanat i hemlighet ett bra tag innan jag vågade ta mod till mig och fråga om hon ville hitta på nåt, hon bjöd över mig och vi satt och snackade och så vidare en hel kväll och kom väldigt nära varandra. Fortsatte hålla kontakten. Hon är helt fantastiskt, för att inte tala om utseendet. Filmstjärnorna har inget att komma med här inte. Om nån som sett filmen Weird Science Så förstår ni vad jag menar, om jag fick möjligheten att välja precis hur min drömkvinna skulle se ut så skulle resultatet bli precis som min granne. Bara att se ett kort på henne eller höra rösten gör så att alla världsproblem försvinner.
Så jag sa dom sa det va, att jag är intresserad och frågade om hon vill hitta på nåt mer gånger för att se vart det leder.
Men då kom bakslaget, självklart så hade hon också haft en massa dåliga erfarenheter förut och sa att hon aldrig mer kommer kunna lita på en man, ett par dagar senare säger hon att hon redan har en karl. Men jag har aldrig sett denne man. Så jag undrar om han existerar eller om hon bara ville slippa mig. Numera så svarar hon sällan på mina mess, sura korta svar. Det knäckte mig en aning faktiskt. Jag vill hellre höra sanningen, många tjejer kör istället med lögner för att dom tror att man kanske inte blir lika sårad då?

Jag börjar ge upp hoppet. Kan tilläggas att min meritlista från yngre dar är inte så imponerande, så av förståeliga själ så sorterar många bort mig redan där.

Finns faktiskt en tjej som säger hon vill vara med mig, men dom enda gångerna hon hör av sig är när hon behöver pengar eller nåt annat, så henne har jag släppt taget om.


Ajajaj, då förstår jag varför du känner så för kvinnor i allmänhet.

Jag har ju börjat med mitt dejtingexperiment och även ett annat test vid sidan om eftersom det krävs ett visst antal för att kunna göra vettiga matchningar. Så jag tänkte att om jag nu kan matcha människor så borde jag ju också kunna avgöra vilka som passar ihop och inte. Så jag började höra efter på olika ställen på internet om det fanns intresse för detta. Det gjorde det verkligen och det visade sig att jag tydligen hade koll eftersom jag fick tillbaka svar som "hur visste du det?", "jag ryser", "helt rätt" och liknande.

En av de första tjejerna som skickade bilder till mig, skickade bilder på två män. Jag visste inget eftersom hon bara skickat bilder. Det jag såg när jag satte dessa två i relation till varandra var att han var ett lejon och hon en kattunge. Jag tyckte det var glasklart att de inte passade och sa det jag skrev. Sedan tittade jag på nästa man hon skickat och fick då reda på att han var det nya intresset. Det jag såg var att hon höll på att gå in i samma fälla igen. Han såg ut som en kopia så jag sa det till henne och sa att hon såklart fick göra som hon ville men att jag inte trodde att han var ett bra val för henne. Några veckor senare skickar hon en bild på en annan kille som är hundra gånger bättre. Så kanske hjälpe jag henne på traven.

Det jag tänker på när jag hör det du berättar att du förmodligen gör något liknande. Du verkar bli intresserad av samma typ av tjej och jag skulle förmodligen kunna se det. Det är så tråkigt att det ska behöva vara så eftersom det finns så enormt mycket bra människor därute.

#124

Postad 28 oktober 2010 - 09:33

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Jag raderade en drös poster med endast en punkt i posterna.
Förövrigt en intressant tråd.
Önskar alla lycka till i sin jakt på en livspartner.

#125

Postad 05 november 2010 - 12:56

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Jag raderade en drös poster med endast en punkt i posterna.
Förövrigt en intressant tråd.
Önskar alla lycka till i sin jakt på en livspartner.


Tack. Jag gjorde så då jag fick en uppmaning från någon att radera vissa inlägg då det blev för personligt. Det gick inte att radera så jag fick lägga till en punkt istället.

#126

Postad 05 november 2010 - 13:09

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

  • 1 253 inlägg
  • 0

Eftersom jag är tjej/kvinna känns det som jag borde säga något. Såklart finns det kvinnor som söker sig till kontrollerande och problemförhållanden då de har extremt dåligt självförtroende och känner att de förtjänar det. Jag känner några sådana både på den kvinnliga och manliga sidan. Det de har gemensamt är dåligt självförtroende och att de inte är så starka mentalt. Även om dessa finns så betyder det inte att kvinnor är sådana, inte män heller. Jag har lite problem med sådana enorma generalisationer eftersom vi är såpass olika, Om du tänker på alla män du någonsin känt så tror jag att det kommer märkas att de skiljer sig ändå ganska markant från varandra. Samma sak gäller såklart kvinnor. Jag kan förstå att det är underlättande att dra alla över en kam och tycka att alla karlar eller alla brudar är si och så. Tyvärr(?) är det inte sant. Så även om det verkar som att kvinnor gillar förnedring eller inte så finns det de som gillar det men även de som inte gillar det. Jag gillar UFC och uppskattar inte direkt blommor och choklad, det gör mig inte mindre kvinnlig, Skillnaden mellan kvinna och man är framför allt fysisk och kulturell men man inte glömma bort att vi ändå är individer. Så, nu kan min snoriga hjärna vila lite. :)


Takari, säger bara woow. Du verkar som en drömkvinna ;)... Dels på intressen men även hur du resonerar vilket tyder på väldigt bra tankesätt. :unsure:

#127

Postad 06 november 2010 - 09:29

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Jag undrar hur det kommer sig att man dras till en viss sorts kvinnor hela tiden.
För mig slår det aldrig fel, alla som fångar mitt intresse är såna som har blivit halvt ihjälslagna av nån tidigare pojkvän och nu är manshatare, jag kan nog känna lukten av en sån kvinna på tre mils avstånd.

Det kan ju inte vara slumpen.....
Jag kanske vill försöka laga dom, men det blir nästan mission impossible.

#128

Postad 06 november 2010 - 11:26

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

  • 1 180 inlägg
  • 0
Du verkar söka skadat gods undermedvetet. Förmodligen bottnar det nog i att du inte tycker dig förtjäna bättre. Jobba på ditt liv och ditt självförtroende så blir det bättre :(

#129

Postad 06 november 2010 - 11:38

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Du verkar söka skadat gods undermedvetet. Förmodligen bottnar det nog i att du inte tycker dig förtjäna bättre. Jobba på ditt liv och ditt självförtroende så blir det bättre :(


Det lustiga är att jag har självförtroende så det räcker och blir över för tillfället.
Har gjort mig av med ca 60kg, på den tiden så vågade man ju knappt prata med nån brud, inte så konstigt kanske. Man va ju ingen fotomodell direkt :lol:
Idag rullar det liksom bara på, förr eller senare måste det dyka upp nån kvinna som har både ögon och hjärna.
Jag blir lika förvånad varje gång nån väljer bort mig för en aktiv missbrukare tex. Sen kommer dom till mig och beklagar sig när dom fått sig en omgång med knytnäven. Vad göra, sätter man sig själv i skiten så tycker jag man får ta sig därifrån på egen hand också.
Jag har i alla fall bytt taktik från att försöka vara schysst och hjälpa alla till att mer tänka på mig själv, man kan ju inte på egen hand lösa alla problem på denna planet, risken är dessutom stor att man blir utnyttjad om folk märker att man alltid säger ja när dom ber om nåt.

Tänk om det inte är tjejerna det är fel på, det kanske är jag som blivit misstänksam mot alla efter att ha blivit blåst så många gånger, vem vet ;)

#130

Postad 07 november 2010 - 10:33

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Takari, säger bara woow. Du verkar som en drömkvinna ;)... Dels på intressen men även hur du resonerar vilket tyder på väldigt bra tankesätt. :)


Hehe, kul att höra :)
Jag tänkte säga att jag redan har en som tycker så om mig men sen kom jag att tänka på att jag ska fråga honom (pojkvännen/sambon/dröm-mardröms mannen) och jag fick till svar "ibland är du min drömkvinna", "ibland är du min mardrömskvinna" haha :). Jag antar att det är kompilcerat :)

För mig är mitt tankesätt det jag tycker är vettigt. Jag tror sällan att generaliseringar fungerar och jag kan bli lite galen på att mannen ska göra si och kvinnan så. Kanske mest för att jag alltid gjort som jag velat och sällan följt sociala regler. Nu när jag är lite äldre har jag upptäckt hur fåniga många sociala regler är och tråkiga. Jag fick veta förra veckan att en person som har asperger tycker inte (nu vet jag inte om alla ser så men enligt honom så var det så) att man behöver prata om väder och vind utan går direkt och pratar om det som de bryr sig om. När jag hörde det så kände jag direkt att jag gärna skulle se fler göra så. Det är alldeles för mycket snack om vädret och för lite om personen bakom. Min poäng försvann här någonstans hm..aja :)

#131

Postad 07 november 2010 - 17:25

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Det lustiga är att jag har självförtroende så det räcker och blir över för tillfället.
Har gjort mig av med ca 60kg, på den tiden så vågade man ju knappt prata med nån brud, inte så konstigt kanske. Man va ju ingen fotomodell direkt :)
Idag rullar det liksom bara på, förr eller senare måste det dyka upp nån kvinna som har både ögon och hjärna.
Jag blir lika förvånad varje gång nån väljer bort mig för en aktiv missbrukare tex. Sen kommer dom till mig och beklagar sig när dom fått sig en omgång med knytnäven. Vad göra, sätter man sig själv i skiten så tycker jag man får ta sig därifrån på egen hand också.
Jag har i alla fall bytt taktik från att försöka vara schysst och hjälpa alla till att mer tänka på mig själv, man kan ju inte på egen hand lösa alla problem på denna planet, risken är dessutom stor att man blir utnyttjad om folk märker att man alltid säger ja när dom ber om nåt.

Tänk om det inte är tjejerna det är fel på, det kanske är jag som blivit misstänksam mot alla efter att ha blivit blåst så många gånger, vem vet :)


Jag vet inte hur det fungerar för andra angående självförtroende som det heter men för mig kan det variera från dag till dag, vecka till vecka. Det beror mycket på hur jag känner och mår och är inte något statiskt. Någon slags grund i självförtroendet har jag nog men det är svårt att se en dag då allt går åt helskotta. Så jag vete fåglarna hur det är med självförtroende om det är något statiskt eller om det kan variera från person till person.

Det jag tänker på och lägger märke till när du skriver är att du haft en taktik att vara trevlig medan till skillnad från en riktig badboy som skiter fullständigt i sådant. Jag tror ärlighet och ett oberoende är attraktivt (i vilket fall för mig). Om man tittar på rockstjärnor och filmstjärnor som är poppis i kvinnors ögon verkar det ofta vara de som inte bryr sig, de som går sin egen väg. Fast sen så finns det ju dem som gillar Antonio Banderas och han är ju ingen badboy någonstans. Så det är väl olika.

Men hm..vissa forskare menar ju att man drar sig till bekväma situationer exempelvis så som man blivit uppväxt med. Har man blivit uppväxt med att bli illa behandlad av sin pappa exempelvis då han aldrig varit hemma eller struntat i personen så löper man större risk att återskapa detta i vuxen ålder eftersom det finns en trygghet i det. Jag känner några få som har misshandlarförhållanden och i dessa fall så har båda haft trasiga uppväxter och tjejerna kommer från misshandlaruppväxter. De har stannat år efter år trots att det funnits möjlighet att lämna men ändå så väljer de den vägen. Detsamma verkar ju gälla pedofiler, många verkar ha varit med om det som små. Dock betyder det inte att en misshandlaruppväxt=misshandlarförhållande i vuxen ålder.

Jag tror väldigt mycket på att man skapar sitt liv och baserar min grundsyn på livet på detta. Det kan vara svårt att ta in då det innebär att en knivig sits har man själv åstadkommit och det ääär ju så skönt att skylla på alla andra. Grannen, samhället, pojkvännen/flickvännen, pengar etc. Det kan vara jobbigt och verkligen se sig själv i vitögat och förstå att man valt denna sits. Så jag håller med dig tomtefiluren om att personerna som har misshandlarförhållanden har valt det själva. Jag har exempelvis märkt att om jag fått för mig något så ju mer jag tror på det desto mer förverkligas det. Många misstog min blyghet för dumhet när jag var yngre och det gjorde att jag började tro på att jag var korkad. Jag trodde på det och återskapade det därför. Ända tills den dagen då jag fick nog och med blod,svett och tårar ville motbevisa alla. Jag gjorde det och det var första steget mot att inse och byta syn mot mig själv. Sedan dess så har jag inte hört det igen och det är ändå minst 10 år. Det är oftare jag hör att jag inte är så dum, klurig och ibland även smart. :) Så kanske är det så att du har en bild av att du bara träffar på slödder och trasiga tjejer som inte är intresserade utav dig. Du återskapar detta och får därför tillbaka detta. Så prova att byta tankegångar är mitt stora tips.

Jag tror också att ju mer du söker efter det du verkligen vill ha i livet och är den du är så kommer intressanta människor in i ditt liv. Så har jag upplevt det gång på gång. Det är när jag följer logiken och är någon jag tror att andra uppskattar som det går åt pipsvängen. Så var den du är tomtefiluren och var så kräsen att du får det du vill ha och mer, inte mindre. :)

#132

Postad 09 november 2010 - 09:34

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
En sak som jag tycker är skum ? Vet inte ifall det är bara jag ..... men har nästan alltid haft sambos och har en nu . Men under "ensamma perioder" är det ibland svin svårt att träffa någon , sen när man gör det då dyker det upp hur många snygga smarta roliga tjejer som helst . Har varit så " alltid " Vet inte fall man signalerar någon typ av looser signal dom ensamma periderna :)

Lycka till alla ensamma !!!

#133

Postad 09 november 2010 - 23:05

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

En sak som jag tycker är skum ? Vet inte ifall det är bara jag ..... men har nästan alltid haft sambos och har en nu . Men under "ensamma perioder" är det ibland svinsvårt att träffa någon , sen när man gör det då dyker det upp hur många snygga smarta roliga tjejer som helst . Har varit så " alltid " Vet inte fall man signalerar någon typ av loser-signal dom ensamma perioderna :(

Lycka till alla ensamma !!!


Gräset är alltid grönare på andra sidan.
Antagligen är man mer avslappnad när man kilar stadigt, vilket omedvetet strålar ut till omgivningen osv och blabla. Första tanken som slog mig bara.

#134

Postad 23 november 2010 - 18:45

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

En sak som jag tycker är skum ? Vet inte ifall det är bara jag ..... men har nästan alltid haft sambos och har en nu . Men under "ensamma perioder" är det ibland svin svårt att träffa någon , sen när man gör det då dyker det upp hur många snygga smarta roliga tjejer som helst . Har varit så " alltid " Vet inte fall man signalerar någon typ av looser signal dom ensamma periderna :unsure:

Lycka till alla ensamma !!!



Jag tror det också kan ha att göra med att ibland så letar man och ibland gör man det inte. Jag tänkte dra en parallell. Jag mådde jäkligt bra för ett par veckor sedan och när jag cyklade hem hittade jag en hundring. Jäkligt najs tyckte jag som aldrig egentligen hittar sånt. Nästa dag hittade jag en femtiolapp. OJ! tyckte jag då. Dagen efter började jag leta och inget hittades. Jag tror det är lite samma sak som du beskriver. När man letar efter någon så blir det tydligt att man letar och då är det svårt att hitta någon. När man däremot slutar leta och börja leva och ha det bra så börjar det hända saker. :)

#135

Postad 12 december 2010 - 11:06

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Kanske har nåt på g nu, det är bara det att hon är ung.
Vad gör man? Det tar emot lite det gör det, själv så bryr jag mig inte om åldern.
Min senaste dam är över 40 och nu en som är under 20. Man kan ju ändå inte styra över sina känslor.
Visst är det bara att köra på?
Tror knappt någon +30 skulle tacka nej om det dök upp en ung vacker tjej.

#136

Postad 12 december 2010 - 23:07

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
då va jag här igen! suck... mitt liv är ett totalt misslyckande! ger seriöst upp nu! har bara prylar ingen kärlek.. orkar inte!

#137

Postad 13 december 2010 - 17:21

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

då va jag här igen! suck... mitt liv är ett totalt misslyckande! ger seriöst upp nu! har bara prylar ingen kärlek.. orkar inte!

Vad har hänt?

/G

#138

Postad 13 december 2010 - 19:02

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Vad har hänt?

/G



Totalkrasch i ett till förhållande! är nu 32 och har bara en slinga krashade förhållanden bakom mig, har rannsakat mig själv ett flertal gånger, bytt mål taktik osv, men snälla pojkar får aldrig vackra flickor!

spelar ingen roll hur jag gör, blir skit av allt! funderar allvarligt på att logga ut för gott!

#139

Postad 13 december 2010 - 19:09

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
Mikolino

Man blir deprimerad bara av att läsa hur kass du mår och det tyder på att du mycket kass

Jag har bara ett tips att ge dig ...

Åk på semester ( förutsätter att du har råd, sälj annars prylarna )

Åk till fjärran östern

Thailand, Kina Vietnam, indonesien, malaisia, indien ... osv

Åk så långt bort från den västerländska tristessen och jäktet

Vila upp dig och lapa sol och bad ... ta massage varje dag ...

Ta en resa på 30 dagar ..

Väl där hittar du säkert många läckerheter .. lev och gör livet lyckligt att leva ..

Sedan är det bara du själv som kan hitta tillbaka till livet igen ..

Håller tummarna för dig :)

Maveric :)

Redigerat av Unregistered1939, 13 december 2010 - 19:12.


#140

Postad 13 december 2010 - 19:21

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
resa är inget för mig, aldrig varit restypen, än mindre skulle jag fixa de själv! många som genom åren sagt de men jag fixar det inte! klarar inte längre av att "inte ha kontroll" och en resa nånstan där jag har noll koll skulle enbart sluta med ett tidigt avbryt och hemåt!

Varenda jäkla polare (har inte så många) har stabila förhållanden o barn, men jag lyckas helt enkelt inte hitta någon som känner såpass starkt för mig, jag är inte på något sätt elak, pressande eller konstig! men verkar dra mig till kvinnor som inte är redo för en sådan som mig=seriös,, i princip alla säger de klassiska " de e inte fel på dig utan mig" så trött på o höra detta!

jag är underbar och vet de! självförtroendet är på högt o lågt, men jag orkar helt enkelt inte mera, mina fantasier om olika avslut blir bara starkare o starkare,

vet att ett forum inte kanske kan hjälpa mig, men behöver väl dryfta av mig lite o nästan be världen dra åt ****!

suck!

#141

Postad 13 december 2010 - 19:30

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
Mikolino

Jag känner inte dig så bra från forumet, men jag tycker att det är bra att du pratar här ..
så att vi kanske kan hjälpa dig upp igen ..

Maveric

#142

Postad 13 december 2010 - 19:42

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0
Mikolino,

Jag känner inte dig heller men du är bara 32, och tro mig livet går upp och ner. Du kanske bara känner att det BARA går ner men det stämmer inte, det svänger alltid och när du blir lika gammal som mig (....) så kommer du att inse att en människa måste gå igenom skit för att bli människa, om du fattar vad jag menar. Utan dalar kan man inte uppskatta topparna.

Jag tycker att du skulle kanske fundera att prata med någon profesionell om hur du känner, kolla på vårdguiden eller liknande. Under tiden har jag ett tips som kanske låtér banalt, men motionera så mår man mycket bättre, kanske är lite svårt nu när det ligger 4 meter snö ute men åk skidor då istället....

Var inte rädd för att söka hjälp för ingen människa behöver må dåligt idag.

#143

Postad 14 december 2010 - 00:18

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
Tack för ert stöd, ska försöka på mig o redogöra nån slags linje hur mitt liv har sett ut!

14-15 första riktiga kärleken, loosade oskulden, härligt förhållande, kändes äkta, men slutade med att hon va otrogen, va ju inget kul, men kom starkt tillbaka då man va ung!

16-17 Andra förhållandet, ganska seriöst, slutade för att jag tröttnade på tösen.

18-20 Tredie förhållandet, nu började känslor bli riktigt starka och "vuxna" flyttade hemifrån o vi va väl halvsambos! slutade i ren katastrof, hon va otrogen och behandlade mig som skräp!

22-25 Fjärde, riktigt kul förhållande, flyttade ihopa, även till annan stad osv. trivdes finemang, funderade på familj, hände några smågrejjer( nån flört här o där för båda) men inget allvarligt! men slutade i semi kaos med att hon ville prova sina "vingar" isthlm, de ville inte ja, trist uppbrott, men helt ok, är fortfarande vänner idag och hon är en av dom bästa vännerna ja har! ingen av oss vill annat än vara vänner! ses ett par ggr per år, pratar i tele ofta osv!


27-30 femte: började trevande, men utvecklades till ett fullfjädrat förhållande, jag ärvde hus, hon o barnen(första gången de e barn inblandat) va sambos/särbos rätt länge, slutade i total extrem katastrof, hon otrogen på alla möjliga sätt och beskyllde mig för både de ena o de andra, va riktigt elak, polis blev inkopplad pga hennes förtal osv, ångrar denna episod mest av allt i hela mitt liv, tänker på de ofta än idag (inte på henne, men skadan hon åsamkade mig)

31!? träffade ett psykfall, höll några månader innan ja skickade henne.. märklig tjej,, inget ja tog skada av dock!

31-32 6:e, härlig tös, hade hittat tillbaka till mig själv, va redo för nå nytt! hon va lite yngre (23 då) vi trodde på varandra, framtiden såg ljus ut! sen rätt av så gör hon slut, jag fattade ingenting, hon blev elak!

32-idag

Underbart förhållande, 2 små barn tjejer på 5 o 7, allt som en dröm,, hade verkligen hittat rätt! sen igår... som en avtryckarknapp till av-läget. "jag är inte redo"



så ser min bakgrund ut! oerhört förenklat, går inte riktigt att få fram min känsla i den texten! men vissa har varit extremt elaka och jag kommer ingen vart!

Efter idioten 27-30 gick ja o fick proffisionell hjälp, funkade inte, provade nästan ett helt år!

jag kan inte ta mer misslyckanden!! jag ser det tråkiga alternativet som den enda vettiga lösningen för mig!

#144

Postad 14 december 2010 - 00:20

Kikuchiyo
  • Kikuchiyo
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Mikolino: Full respekt för att du vill ha koll, och en resa till Nepal för att "finna dig själv" är det nog ingen som rekommenderar. Men varför inte prova på några nya grejer där du kan ha rätt så stor koll. Kryssa till Riga, eller börja med en hobby som du alltid tyckt verkat rolig.

Det viktigaste är helt enkelt att träffa mer människor och ha roligt med dem, vare det är killar eller tjejer. Du kanske har uttömt din nära bekantskapskrets på "span". Den rätta kan också vara mer annorlunda än du tror, och om du rör på dig lite ökar sannolikheten att du stöter på henne.

Slutligen, som dom andra säger, var inte rädd för att snacka med någon professionell. Det hjälper! I mitt yrke har jag möjligheten att skicka andra kollegor till psykolog och gör det regelbundet. Vad har du att riskera?

Lycka till!


edit: Ok, jag ser att du haft sju###### otur! Förstår mycket väl varför man skulle bli lite nojig. Hursomhelst: det finns så många ofantligt roliga saker i livet som du just nu inte har en aning om! Hur många sköna vänner du inte träffat, så många tjejer som du inte blivit kär i än, och dom har inte hunnit bli kära i dig! Jag vet att det låter som floskler men ge livet ett par chanser till, det kan reda upp sig även ur rent ###### mörker.

Redigerat av Kikuchiyo, 14 december 2010 - 00:23.


#145

Postad 14 december 2010 - 01:33

mackeo
  • mackeo
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Tittar man på mig själv - en 35-årig oskuld som aldrig varit i något förhållande eller haft någon som helst erfarenhet av det andra verkar kalla "kärlek" - så... känn dig inte som ett totalt misslyckande, det finns så många mer (bl.a. mig själv) som är avundsjuka på dig för att du faktiskt har varit med om så mycket. Som någon annan sa så består ens liv som sagt av både toppar och dalar och av mina samtal med psykolog och jag vet inte allt så känner jag igen ganska många av de råd som verkar dyka upp i den här tråden - som faktiskt är rätt intressant att läsa i från och till.

Kämpa vidare så gott det går och fundera på vad det är som DU vill uppnå, och gör vad DU kan åt det - det är egentligen det enda som DU kan påverka. Allt kan kännas som skit och helt åt **** men tar du dina egna behov på allvar så vänder det förr eller senare... det är väl kontentan av de tips och råd som jag har fått hittills.

Men nu ska jag nog själv gå tillbaka till att tycka synd om mig själv och fundera på vafan man ska hitta på, så lätt är det inte när det börjar kännas som att man har provat på det mesta som är möjliga... men om det nu hjälper på något sätt - du är inte ensammen om att vara less och känna dig uppgiven.

#146

Postad 14 december 2010 - 12:32

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Hmm, det ser inte ut som att du har varit singel speciellt mycket?
Mår du dåligt av det? Låt dig själv annars vara det, finns fördelar med att vara singel också!
Lev livet, du kommer garnaterat träffa nån som är rätt för dig för resten av livet.
Jag menar, du verkar ju absolut inte ha några problem att träffa tjejer bara det att det inte riktigt blivit rätt än.
Du/ni kanske går för snabbt in i ett förhållande?

#147

Postad 14 december 2010 - 18:25

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
En hobby! Var i landet bor du? Jag är dykinstruktör och hade jättegärna kört ett par prova-på-dyk gratis med dig - en perfekt sport för oss som måste ha kontroll på allt och dessutom lysande när är ute och reser utan sällskap - finns massor med trevliga dykare!

#148

Postad 14 december 2010 - 19:04

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Tittar man på mig själv - en 35-årig oskuld som aldrig varit i något förhållande eller haft någon som helst erfarenhet av det andra verkar kalla "kärlek" - så... känn dig inte som ett totalt misslyckande, det finns så många mer (bl.a. mig själv) som är avundsjuka på dig för att du faktiskt har varit med om så mycket. Som någon annan sa så består ens liv som sagt av både toppar och dalar och av mina samtal med psykolog och jag vet inte allt så känner jag igen ganska många av de råd som verkar dyka upp i den här tråden - som faktiskt är rätt intressant att läsa i från och till.

Kämpa vidare så gott det går och fundera på vad det är som DU vill uppnå, och gör vad DU kan åt det - det är egentligen det enda som DU kan påverka. Allt kan kännas som skit och helt åt **** men tar du dina egna behov på allvar så vänder det förr eller senare... det är väl kontentan av de tips och råd som jag har fått hittills.

Men nu ska jag nog själv gå tillbaka till att tycka synd om mig själv och fundera på vafan man ska hitta på, så lätt är det inte när det börjar kännas som att man har provat på det mesta som är möjliga... men om det nu hjälper på något sätt - du är inte ensammen om att vara less och känna dig uppgiven.


Jo jag måhända haft "tur" att få uppleva kärlek, men hade med facit i hand hellre aldrig upplevt de! hur jag än vrider och vänder på det så har det inte varit värt allt det negativa som det blivit som resultat!

Tro det eller ej, kan sätta mig in i din situation rent mentalt, men är säker på att du har det jag tex. saknar, ett rikligt nätverk med vänner, jag ahr princip inga kvar en anledning till det är just mina toppar och dalar, ingen orkar med mig längre pga mina misslyckanden! blir aldrig inbjuden till något/några!

Det jag kan säga om ditt "läge" är en hederlig floskel,, det kommer när du minst anar det! det har det gjort ett par ggr. för mig, men mitt lager är nu uttömt, innan har jag alltid kunnat se att det löser sig osv, trots att jag mått riktigt kasst, denna gången är allt annorlunda, vet inte hur jag ska beskriva detta!


Hmm, det ser inte ut som att du har varit singel speciellt mycket?
Mår du dåligt av det? Låt dig själv annars vara det, finns fördelar med att vara singel också!
Lev livet, du kommer garnaterat träffa nån som är rätt för dig för resten av livet.
Jag menar, du verkar ju absolut inte ha några problem att träffa tjejer bara det att det inte riktigt blivit rätt än.
Du/ni kanske går för snabbt in i ett förhållande?


jo singel har jag varit en hel del, siffrorna som jag skrev stämmer inte helt 100%, att vara singel har jag oftast sett som en dålig period, men har samtidigt inte varit desperat utan låtit allt bara gå som de går! har funderat många gånger om jag ahr för bråttom elelr pressar förhållandet för hårt, men jag har verkligen inte detta, nångång! utan tagit allt lugnt o fint, respekterat deras liv utöver det i ett förhållande osv, varit väldigt förstående osv.. !


En hobby! Var i landet bor du? Jag är dykinstruktör och hade jättegärna kört ett par prova-på-dyk gratis med dig - en perfekt sport för oss som måste ha kontroll på allt och dessutom lysande när är ute och reser utan sällskap - finns massor med trevliga dykare!


Bor i Blekinge! låter skojj med dykgrejjer, uppskattar din gest, men antar att du bor i någonstadsdjungel!¨
Ang. hobbys så har jag haft ett gäng genom åren, de flesta är dock beroende på fler utövare och ekonomin tillåter inte allt jag velat! kört hojj, rc-bilar osv.. och som jag nämnde innan så har jag skitit bort eller par polare o en del skitit bort mig, så jag har ingen längre att riktigt umgås med, alla har sitt eget, att vara singel i min krets är ett oehört negativt tillstånd!

Nya polare? ja det skulle säkert hjälpa, men vem vill ha en ny polare som e ganska bitter o trist!? e skitsvårt o hitta! Kroglivet ser jag enbart som patetiskt för min del, finner ingen somhelst positiv känsla när jag är ute! jag är nog för gammal!



Jag börjar bli lite rädd för mig själv som det är nu, brukar alltid vara den logiska, inte helt dumma personen! men imorse när jag kom hem efter arbetet så kunde jag inte sova! utan låg o grät och formulerade avskedsbrev i tankarna och tillvägagångssätt och massor med mörka saker, har aldrig varit här innan, vet att det är fel, men känns så rätt ändå!

#149

Postad 14 december 2010 - 19:42

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Mikolino, alla har vi perioder i livet som rent utsagt är skit. Tyvärr har vissa människor längre perioder än andra. Jag tycker dock det är hemskt tråkigt att läsa att du mår som du mår. Det känns verkligen som att du skulle behöva ha någon att prata med, som kan förstå din situation och som kan hjälpa dig. Om det inte har hjälpt innan så kanske det kan hjälpa dig nu? :)

#150

Postad 15 december 2010 - 07:27

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Jepp, bor i Storstadsdjungel men är i både Skåne och Blekinge rätt ofta eftersom det ligger en hel del sjyssta vrak en bit ner i landet och från Polen når man endel också. Synd bara att man inte kan åka tillbaka till Polen då de inte riktigt gillar att man dyker General von Steuben iom gravskyddet :ph34r:

Men likväl - jag tar mer än gärna med mig en extra utrustning ner nästa vända så snart isen släppt lite - alt så hyr vi något till dig och så åker vi ut och gör två prova på i en vassig vik! Fastnar du som jag gjort för dykning ställer jag självklart upp och hjälper dig med en dykkurs!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.