Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Harman Kardon 3490

43 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 juni 2008 - 23:57

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Postad bild

"The insanely powerful Harman Kardon® HK 3490 combines all of an audiophile's must-haves (high-performance phono preamp, preout/main-in jacks, high-current amplification) with an array of multichannel extras (digitial-audio inputs, video switching, dual subwoofer outputs and Dolby® Virtual Speaker technology). Add The Bridge II docking station, and the HK 3490 will connect as elegantly to your newfangled iPod as it does to your time-honored turntable. The HK 3490 isn't a snob about where the music comes from, as long as it sounds great when it reaches its final destination — your ears."

Specifikationer
- 2x120watt uteffekt (8 ohm) bägge kanaler drivna
- Strömstyrka ±45 amps
- The Bridge II iPod dockstation kan anslutas (medföljer ej)
- Två digital audio ingångar (coaxial, optisk)
- Inbyggd radio med RDS och 30 snabbval
- Dubbla utgångar för subwoofer
- PreOut för anslutning av extra slutsteg
- Hörlursuttag med Dolby Headphone och DolbyVirtualSpeaker
- A+B högtalarväljare, styrbar via fjärrkontroll

Vad har ni för personliga åsikter om den här godsaken? Själv tycker jag den verkar rätt mysig och optisk ingång är något som väger tungt.

En liten fråga också för insatta - Hur står sig den här recievern mot Harman Kardon 970? Rensar den banan utan problem eller är H/K 970's påstådda 75-80 A too much to handle? Lite knasig jämförelse då det skiljer modeller emellan men försök ändå så gott det går om ni kan :-)

#2

Postad 14 juli 2008 - 19:38

east-bear
  • east-bear
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Hej du. Jagh ar precis köpt en 3490. Den driver mina Infinity Beta 50. Jag är jävligt nöjd med förstärkaren. Men jag har ingen annan att jämföra med :) Den driver jävligt bra orkar jätte mkt jämfört med min gamla Yamaha. En grej jag vill ha hjälp med, om någon har en HK med optisk ingång, vad heter den?

Alltså jag har med en optisk kabel kopplat in min PS3a i HKn. Grejen är att jag inte får ut något ljud? Jag vet inte vad kanalen heter. Det finns ju CD, PHONO bla bla bla. Men vad heter den optiska ingången? Det borde ju bara stå Optisk eller Digital eller nått på förstärkare men den existerar ju inte. Det kommer ljus ur kabeln osv. Jag har valt att ljudet ska komma ur den optiska ingången men jag får endå inget ljud.

#3

Postad 14 juli 2008 - 20:05

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0

Hej du. Jagh ar precis köpt en 3490. Den driver mina Infinity Beta 50. Jag är jävligt nöjd med förstärkaren. Men jag har ingen annan att jämföra med ;) Den driver jävligt bra orkar jätte mkt jämfört med min gamla Yamaha. En grej jag vill ha hjälp med, om någon har en HK med optisk ingång, vad heter den?

Alltså jag har med en optisk kabel kopplat in min PS3a i HKn. Grejen är att jag inte får ut något ljud? Jag vet inte vad kanalen heter. Det finns ju CD, PHONO bla bla bla. Men vad heter den optiska ingången? Det borde ju bara stå Optisk eller Digital eller nått på förstärkare men den existerar ju inte. Det kommer ljus ur kabeln osv. Jag har valt att ljudet ska komma ur den optiska ingången men jag får endå inget ljud.

Brukar stå bakpå och i manualen vilken kanal du ska välja :)

#4

Postad 15 juli 2008 - 22:17

east-bear
  • east-bear
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Brukar stå bakpå och i manualen vilken kanal du ska välja :D



Det dumma är att det enda som följde med var förstärkaren, kontrollen och en antenn. Ingen manual eller någonting. Jätte skumt tycker jag! Ingen som vet vad den heter på andra H/K förstärkare?


http://manuals.harma...NERS_MANUAL.pdf

Där är iaf manualen. Men jag hittar inget där heller!

Redigerat av east-bear, 15 juli 2008 - 22:22.


#5

Postad 16 juli 2008 - 13:30

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0
Underligt, storå det något källnamn brevid någon av dom digitala portarna, dvd eller nått sådan ?

#6

Postad 18 juli 2008 - 11:34

Unregisteredee9bef6e
  • Unregisteredee9bef6e
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0

Det dumma är att det enda som följde med var förstärkaren, kontrollen och en antenn. Ingen manual eller någonting. Jätte skumt tycker jag! Ingen som vet vad den heter på andra H/K förstärkare?


http://manuals.harma...NERS_MANUAL.pdf

Där är iaf manualen. Men jag hittar inget där heller!


Det står i manualen. Du måste välja vilken ingång du vill ha optisk/coaxial på.
Du trycker på den ingången fram på HK'n, dvs t.ex CD, håll ned knappen som du samtidigt trycker på T-mon knappen. Du trycker bara på den tills du får fram den ingång du vill använda.
Mvh

#7

Postad 22 juli 2008 - 16:32

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Jag får hem denna nu i veckan så jag kan återkomma med lite åsikter. Jag kommer koppla PC -> toslink -> 3490, med ett par Qln 604 mk2 och en W12'a.

#8

Postad 25 juli 2008 - 00:56

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Har fått hem och lyssnat en kväll nu, är riktigt nöjd med ljudet!

Den är också riktigt snygg vilket aldrig är fel :unsure:

#9

Postad 30 juli 2008 - 09:47

gtek890
  • gtek890
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0
Kniff du kan inte göra en lite recs :unsure: . Hur tror du den är gentemot te c c372, xtz class 100 osv..

// Gtek

#10

Postad 31 juli 2008 - 13:26

Millground
  • Millground
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Jag jämförde 3490 mot nya HK980 i butik i ca 30 minuter (båda inkopplade samtidigt och sedan växla mellan dem med fjärr) och med MA RS8 högtalare. Blev väldigt snopen av att det i princip inte gick att höra nån skillnad på dem alls. Jag fick anstränga mig extremt för att höra nån skillnad, och då lät 980 pyttepyttelite ljusare i klangen. Tycker båda hade samma driv och kraft. Jag drog även på volymen rejält för att se om 980 seglade förbi, men icke.

Förutsättningarna är väl aldrig helt optimala vid sådan lyssning vad gäller t ex placering och alla kablar i dessa "omkopplare". Det är möjligt att 980 kanske har kvaliteter utöver vad man får fram vid ett sådant test (3D-känsla?), men jag tvivlar på det för man hör ju skillnad när ett annat märke kopplas in t ex Marantz PM7001 (röster lät lite klarare och tydligare då). Jag tycker 3490:n känns väldigt prisvärd om man vill ha radio. En separat radio kostar annars 4000kr extra i samma serie! :D

Snygg design, lite billig känsla i volymratten dock.
Jag har gamla modellen HK3480 hemma, hade varit kul att jämföra dem sida vid sida.

#11

Postad 26 augusti 2008 - 14:17

hejo
  • hejo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hur är ljudet via de digitala ingångarna? Jag kommer i princip enbart köra ljud från dator via optisk S/PDIF så jag är väldigt intresserad av en bra D/A-omvandling. Någon som vet vilken sorts DAC det sitter i HK 3490 och hur hög samplingsfrekvens den klarar att ta emot?

#12

Postad 01 september 2008 - 00:59

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Hur är ljudet via de digitala ingångarna? Jag kommer i princip enbart köra ljud från dator via optisk S/PDIF så jag är väldigt intresserad av en bra D/A-omvandling. Någon som vet vilken sorts DAC det sitter i HK 3490 och hur hög samplingsfrekvens den klarar att ta emot?


Det var liksom hela grejen för mig när jag valde 3490n - att spela upp musik (lossless såklart) via optiskt från min HTPC.

Jag har tyvärr ingen info vad gäller DAC'en, jag resonerade som så att den borde vara bättre än den i mitt ljudkort :P

Har för övrigt hunnit använda pjäsen i lite mer än en månad och allting har fungerat mkt bra, nöjd är jag likaså.

Redigerat av Kniff, 01 september 2008 - 01:00.


#13

Postad 04 september 2008 - 11:37

hejo
  • hejo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Tack för svar! Har exakt samma scenario, precis beställt denna förstärkaren mycket på grund av detta också. Hoppas och tror den kommer leverera enligt förväntningarna till mina Canton Vento 807 DC.

#14

Postad 05 september 2008 - 17:41

guldfisk
  • guldfisk
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0

Jag drog även på volymen rejält för att se om 980 seglade förbi, men icke.

Högre volym borde tvärtom 3490 vinna på, eftersom den har högre effekt, även om det bara rör sig om knappa 2 dB. Strömstyrkan kan bortses från.

#15

Postad 14 september 2008 - 11:03

umehume
  • umehume
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
På baksidan av HK 3490 finns två "AC outlets". Är det någon som vet om det skulle gå att koppla in en fläkt där och vad man i så fall behöver?

http://manuals.harma...NERS_MANUAL.pdf

Redigerat av umehume, 14 september 2008 - 11:11.


#16

Postad 14 september 2008 - 23:34

hedov
  • hedov
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Hur är ljudet via de digitala ingångarna? Jag kommer i princip enbart köra ljud från dator via optisk S/PDIF så jag är väldigt intresserad av en bra D/A-omvandling. Någon som vet vilken sorts DAC det sitter i HK 3490 och hur hög samplingsfrekvens den klarar att ta emot?


Det var liksom hela grejen för mig när jag valde 3490n - att spela upp musik (lossless såklart) via optiskt från min HTPC.

Jag har tyvärr ingen info vad gäller DAC'en, jag resonerade som så att den borde vara bättre än den i mitt ljudkort :)

Har för övrigt hunnit använda pjäsen i lite mer än en månad och allting har fungerat mkt bra, nöjd är jag likaså.


Jag har lite liknande funeringar. Bra att DACn är bättre än de flesta ljudkort. Det tog även jag nästan för givet. Jag skulle dock vilja veta mer exakt vad det är för DAC, vilken tillverkare och frekvens samt bitrate alltså. Har letat en del efter denna information på nätet, men hittar inget. Är det någon som vet?

För övrigt undrar jag hur 3490n står sig om man spelar upp dåligt ljud (typ mp3 128 kbit eller youtube) från dator via optisk? Någon som orkar testa?

Någon som testat den med Dali Ikon 5 eller 6?

En ytterligare fundering: om man skaffar en Ipod-docka (The Bridge II alltså) till denna enhet, överförs då ljudet digitalt (och omkodas av den inbyggda DACn), eller överförs det analogt?

#17

Postad 17 september 2008 - 15:57

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Det var liksom hela grejen för mig när jag valde 3490n - att spela upp musik (lossless såklart) via optiskt från min HTPC.

Jag har tyvärr ingen info vad gäller DAC'en, jag resonerade som så att den borde vara bättre än den i mitt ljudkort ;)

Har för övrigt hunnit använda pjäsen i lite mer än en månad och allting har fungerat mkt bra, nöjd är jag likaså.


Jag har lite liknande funeringar. Bra att DACn är bättre än de flesta ljudkort. Det tog även jag nästan för givet. Jag skulle dock vilja veta mer exakt vad det är för DAC, vilken tillverkare och frekvens samt bitrate alltså. Har letat en del efter denna information på nätet, men hittar inget. Är det någon som vet?

För övrigt undrar jag hur 3490n står sig om man spelar upp dåligt ljud (typ mp3 128 kbit eller youtube) från dator via optisk? Någon som orkar testa?

Någon som testat den med Dali Ikon 5 eller 6?

En ytterligare fundering: om man skaffar en Ipod-docka (The Bridge II alltså) till denna enhet, överförs då ljudet digitalt (och omkodas av den inbyggda DACn), eller överförs det analogt?


Tjena!

Vad gäller Dac'en så vet jag faktiskt inte. Jag använde tidigare ett inbyggt ljudkort och som jag sa tidigare - 3490'ns Dac borde vara bättre än det (samt att man slipper galvanisk kontakt som man får om man kör analogt..)

Jag spelar upp musik både via Lossless samt mp3, och det är väl "som vanligt" så att säga. Mp3 med dålig kvalitet låter inte speciellt bra, medans lossless låter trevligare.

Redigerat av Kniff, 17 september 2008 - 15:57.


#18

Postad 27 september 2008 - 01:03

hedov
  • hedov
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Snackade med en snubbe på BRL igår och han menade att det sitter DAC:er av märket Analog Devices i alla H/K prylar (de som har DAC alltså). Dock har jag inte kunnat bekräfta detta, mer än att det verkar sitta en AD1955 i H/K 990 (https://www.minhembi...a...st&id=50126). AD1955 verkar riktigt schysst, men jag antar att det är någon billigare variant i 3490 ;) Nån som vet mer?

#19

Postad 27 september 2008 - 09:47

hejo
  • hejo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Snackade med en snubbe på BRL igår och han menade att det sitter DAC:er av märket Analog Devices i alla H/K prylar (de som har DAC alltså). Dock har jag inte kunnat bekräfta detta, mer än att det verkar sitta en AD1955 i H/K 990 (https://www.minhembi...a...st&id=50126). AD1955 verkar riktigt schysst, men jag antar att det är någon billigare variant i 3490 ;) Nån som vet mer?



Hej! Vet tyvärr inte vilket märke/modell av DAC det sitter i HK 3490. Ljudmässigt låter det dock bättre än om jag låter datorns integrerade ljudkort (Realtek ALC889A) göra DA-omvandlingen. DAC:en klarar att ta emot bitstream upp till 192Khz/24-bit.

Redigerat av hejo, 27 oktober 2008 - 22:43.


#20

Postad 26 oktober 2008 - 02:56

eklöf
  • eklöf
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Är också intresserad av DAC:en i 3490. Kör min musik via toslink till 3490:an och använder därför DACen i HK:n antar jag. Skulle vara intressant hur bra den är.

#21

Postad 28 oktober 2008 - 22:10

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Hej! Vet tyvärr inte vilket märke/modell av DAC det sitter i HK 3490. Ljudmässigt låter det dock bättre än om jag låter datorns integrerade ljudkort (Realtek ALC889A) göra DA-omvandlingen. DAC:en klarar att ta emot bitstream upp till 192Khz/24-bit.


DAC:en i H/K 3490 kan väll bara ta emot PCM?

EK

#22

Postad 29 oktober 2008 - 20:37

Fexor
  • Fexor
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Bara snabbjämfört H/K3490 mot Yamaha receiver och H/K 355 i stereo och tycker den stog sig väl verkar vara ett stabilt 2 kanals val med bra effekt och med nya designen större chans att sambon kan samsas med den.

#23

Postad 19 november 2008 - 14:06

En i kvadrat
  • En i kvadrat
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Går det att spela upp losslessformat med den inbyggda DACen i 3490? Jag kanske ska köpa den här tänkte jag men jag litar mer på infon härifrån än från snubbarna ute på BRL.

Någon som har jämfört den med motsvarande XTZ class A100DII? Den har ju också intern dac.

Hade varit intressant med en duell.

#24

Postad 19 november 2008 - 15:45

hejo
  • hejo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Går det att spela upp losslessformat med den inbyggda DACen i 3490? Jag kanske ska köpa den här tänkte jag men jag litar mer på infon härifrån än från snubbarna ute på BRL.

Någon som har jämfört den med motsvarande XTZ class A100DII? Den har ju också intern dac.

Hade varit intressant med en duell.


Vet inte riktigt vad du menar med att spela upp lossless men tror du syftar på ett format av ex. FLAC eller APE? Datorn skickar ju en bitstream från ex. datorn och innehållet är ju helt beroende på vad du spelar upp. HK 3490 klarar att ta emot 192khz/24-bit vilket är en väldigt hög upplösning så där har du inte begränsningen.

Jag har haft både HK 3490 och XTZ A100 D3 och kört båda dessa via S/PDIF. XTZ:an är väldigt neutral i ljudet och i mitt fall med ett par Canton Vento högtalare som är något ljusa i karaktären blir ljudet livlöst vilket det inte är med HK:n - Smaksak.

#25

Postad 20 november 2008 - 09:01

En i kvadrat
  • En i kvadrat
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar.

Ja, det är framför allt Flac jag syftar på och det var ju roligt att höra att det fungerar.

Jag förstod definitionen med 192khz som 192 mb/s men jag ser ju nu att det är olika enheter.

Roligt att höra att H/k gav ett varmare ljud vilket är vad jag letar efter, samtidigt som jag tycker att XTZ är lite för stor för min hylla.

Jag ska gå och lyssna på den nu och återkommer till tråden om jag har några fler funderingar.

#26

Postad 20 november 2008 - 17:27

umehume
  • umehume
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Vilket är det bästa sättet att integrera en subwoofer med en HK3490 för att se på film?
Jag har en nyinköpt BK XLS200 och B&W 685 högtalare.

Jag har kopplat in subben med lågnivåkabeln som följde med, men jag undrar om det går att göra några inställningar för att förändra balansen mellan högtalarna och subben.

#27

Postad 17 april 2009 - 22:17

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Jag mailade till HK´s tekniska support och fick reda på att det sitter ett AK4589 som D/A i HK 3490. Här finns mer

Redigerat av Unregisterede10e9503, 17 april 2009 - 22:19.


#28

Postad 18 april 2009 - 12:17

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0

En liten fråga också för insatta - Hur står sig den här recievern mot Harman Kardon 970? Rensar den banan utan problem eller är H/K 970's påstådda 75-80 A too much to handle?

HK 980 är kraftigare och låter bättre. I högre impedanser kan du nog spela lite högre med HK 3490

#29

Postad 20 april 2009 - 10:10

twallsten
  • twallsten
  • Användare

  • 210 inlägg
  • 0
Inne på en 3490 men undrar en sak om sub-utgångarna, är det fullregister ut eller är de delade, i så fall vid vilken frekvens? Hittar inget om att det går justera iallafall...

#30

Postad 20 april 2009 - 16:46

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Det måste ju vara fullregister. Det är ju en stereostärkare.

#31

Postad 06 maj 2009 - 10:39

Shine_on7
  • Shine_on7
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Hur kopplar jag bäst ihop min dator, ska använda den som ljudkälla, till min 3490...är även intresserad av förslag till kabel för detta.

#32

Postad 06 maj 2009 - 15:51

JessKiwi
  • JessKiwi
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Hur kopplar jag bäst ihop min dator, ska använda den som ljudkälla, till min 3490...är även intresserad av förslag till kabel för detta.


Du kan köra optiskt ut från datorn till optical in i din 3490 med en TOSLINK-kabel.

#33

Postad 07 maj 2009 - 16:21

Shine_on7
  • Shine_on7
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Hoj!

Någon som kan posta en bild på baksidan av era 3490?

Stay tuned :)

(tack Jezz)

Redigerat av Shine_on7, 08 maj 2009 - 08:39.


#34

Postad 08 maj 2009 - 18:36

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Kolla bara in galleribilderna på HK 3490 på prisjakt.

Länk

#35

Postad 10 maj 2009 - 20:31

Unregisteredc76b79e2
  • Unregisteredc76b79e2
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Ni som redan har denna, hur varm blir den? Går det att ha den i ett skåp med enbart öppning bakåt tror ni? Den kommer dock ha bra med utrymme ovanför.

Redigerat av Unregisteredc76b79e2, 10 maj 2009 - 20:32.


#36

Postad 10 maj 2009 - 21:20

Unregistered1496
  • Unregistered1496
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Ni som redan har denna, hur varm blir den? Går det att ha den i ett skåp med enbart öppning bakåt tror ni? Den kommer dock ha bra med utrymme ovanför.


jag har min stående på en bänk helt öppet och där blir den inte särskilt varm alls, det är inte nån fara att ha den i ett skåp om det är öppet bakåt definitivt inte om du har bra med utrymme ovanför

#37

Postad 20 oktober 2009 - 13:15

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Ni som har HK 3490 vad står det i displayen när ni kör musik och HD via den optiska ingången?
I min display har det hela tiden stått 88,2kHz vid cd spelning och 96kHz vid blu-rayuppspelning. Och jag antar att det är stärkaren som uppsamplar. Men helt plötsligt nu så står det bara 44,1kHz resp. 48 kHz. Undrar om det blivit något fel på D/A omvandlaren?

Har någon lust att kolla?

Tack!


Edit: Det är inte alls stärkaren som uppsamplar utan det är min Panna BD60 som skickar ut 88,2/96kHz genom optiska utgången. Felet var att jag hade bockat för HDMI audio out. Tydligen så skickar spelaren ut den lägre frekvensen genom den optiska utgången om HDMI audio out är förbockad.
Så nu är det löst.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 20 oktober 2009 - 23:41.


#38

Postad 02 februari 2010 - 17:07

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Hejsan!

Skaffade mig denna stärkare idag. Vill köra koaxial ifrån min dator till stärkaren. Hur byter jag till koaxial som inputkälla på stärkare? Hittar inte det :/

EDIT: Hittade det efter många men i manualen :)

Redigerat av Svenn3SaataN, 02 februari 2010 - 17:13.


#39

Postad 06 februari 2010 - 15:30

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Har en fråga till!

Om jag vill ha lite mer hemmabio känsla kan jag koppla in 2 högtalare i speaker två och sen köra både speaker 1+2 samtidigt? :) Lär ju bli bättre hemmabio känsla då till film. Sen när jag ska pumpa musik så kör jag med enbart speaker 1 och ger dem all effekt. Går detta? :P

#40

Postad 08 mars 2010 - 13:27

Sidewalker
  • Sidewalker
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Har en fråga till!

Om jag vill ha lite mer hemmabio känsla kan jag koppla in 2 högtalare i speaker två och sen köra både speaker 1+2 samtidigt? :) Lär ju bli bättre hemmabio känsla då till film. Sen när jag ska pumpa musik så kör jag med enbart speaker 1 och ger dem all effekt. Går detta? :D



Det går, men det ger inte någon större hemmabio känsla då det är en stereo förstärkare och således bara har vänster&höger. Vrid upp volymen istället :lol:

#41

Postad 24 april 2010 - 15:49

xarl
  • xarl
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
alltså mina klipsch rb 61or spelar så sjukt ###### bra nu mot vad dom gjorde när jag ägde en yamaha rx-v663, HELT sanslöst vilken skillnad. hela detta album http://open.spotify....vUXXjNmQc10UUyE
är kul att lyssna på bara för att det låter så ###### nice !
jag är grymt nöjd med denna stärkare! =)

jag kör coax mellan dator och min 3490. det funkar som sagt mycket bra!

en hk 3490 är en toppen maskin för dessa väldigt rimliga pengar!

#42

Postad 03 juli 2010 - 01:17

Expandy
  • Expandy
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Kan man använda denna som väckarklocka på något sätt? Den har väl inte den funktionen som standard, men man kanske kan använda någon form av "wake by" och helt enkelt bara starta förstärkaren en tidpunkt?

Förslag eller tips mottages med öppna armar.

#43

Postad 11 augusti 2010 - 08:23

Langos
  • Langos
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag hämtade min 3490 igår.

Första intrycket är gott men med några anmärkningar.

Att bas, balans och diskantkontrollerna är så pass tattiga som de är är lite sorgligt, om det är något jag vill skruva på så är det dem men utan täckplåtarna på förstörs helhetsintrycket. Nu står hela pjäsen bakom en lucka så det är ett mindre problem.
En annan sak som stör mig är den ENORMA fjärrkontrollen, helt absurt stor faktiskt, till ingen större nytta.
Att den startar i standby läge efter att man brutit strömmen till den är också ett problem, vet någon om de är en inställning som går att ändra?

Efter att ha pluggat in samtliga högtalare kan jag bara konstatera att det är en väldig skillnad i ljudet jämfört med min Yamaha 496RDS och att ljud från källor med optisk utgång också skilljer sig markant från hur jag är van att höra min stereo låta. Jag vågar nog säga att den låter bättre på alla vis faktiskt, dock hör jag hur kasst mina hemmabyggen till högtalare låter, dax för nya.

På baksidan finns en in respektive ut-port för fjärrkontroller, vad kan kopplas in där?

Kan man använda denna som väckarklocka på något sätt? Den har väl inte den funktionen som standard, men man kanske kan använda någon form av "wake by" och helt enkelt bara starta förstärkaren en tidpunkt?

Förslag eller tips mottages med öppna armar.


Om den inte startade i standby skulle man kunna använda en digital timer som slår på strömmen till den, kanske?

Redigerat av Langos, 11 augusti 2010 - 08:31.


#44

Postad 21 november 2010 - 16:57

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Finns det något inbyggt delnings filter i HK 3490?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.