Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TBS5880 USB DVB-T2/T/C CI TV Box

301 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 13 november 2012 - 08:31

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

SVT1/2 HD på mux 6 (Uddevalla, Herrestad, 730 Mhz) fungerar under Tvheadend, dock finns inget stöd för CAM. Mediaportal hittar alla kanaler under mux 6 men kan inget visa. Då beror det väll inte på chipet utan drivrutin/mjukvara?

btw Media Center & TBSViewer hittar inga HD kanaler hos mig, testat alla drivrutiner.


Mediacenter hittar alla Hd Kanaler hos mig jag fick även bild på kanal5 HD på mux 6 en kort stund innan
datorn hängde sig.

#52

Postad 13 november 2012 - 09:11

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Ok, då sänder de säkert på en frekvens eller kombination som "råkar" fungera. Vi andra får inte in mux 6 på de drivrutiner som hittills publicerats.

Jag har inte testat med andra programvaror än TBSViewer och NextPVR. TBSViewer fungerar med CAM. NextPVR har lite tajmingproblem med CAM som vi försöker lösa, hoppas på framgång där snart. Men det behöver alltså byggas in stöd i det program som styr tunern. I det här fallet Mediaportal. DVBLink ska stödja det numera enligt uppgift så är det ett möjligt sätt att få in det.

Windows MCE ska också stödjas enligt TBS, men för att det ska fungera så ska man köra igång det lilla bakgrundsprogrammet MCECITool som medföljer drivrutin-cdskivan. Har inte testat detta själv, men det slog mig just att det kanske löser CI-kopplingen även i Mediaportal/NextPVR o.dyl... ? Nån som testat?

#53

Postad 13 november 2012 - 09:16

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Goda nyheter!

Det finns en ny drivrutin som nu fungerar med mux 6! TBS har via fjärranslutning mot min burk löst problemet. Jag har drivrutinen, men har inte fått svar på om jag får posta länken publikt. Om det är nån som vill testa kan ni PM'a mig. Versionen på fungerande drivrutin är 1.0.0.4. Det är möjligt att den dyker upp på deras officiella hemsida också.

#54

Postad 13 november 2012 - 13:18

Jare
  • Jare
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Den nya drivrutinen fungerar på Stockholm Nacka sändaren , så nu kan jag se Svt1 HD, Svt2 HD, Tv4 HD, Kanal5 HD med TBSViewer.

Tack för det.

#55

Postad 13 november 2012 - 14:28

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Goda nyheter!

Det finns en ny drivrutin som nu fungerar med mux 6! TBS har via fjärranslutning mot min burk löst problemet. Jag har drivrutinen, men har inte fått svar på om jag får posta länken publikt. Om det är nån som vill testa kan ni PM'a mig. Versionen på fungerande drivrutin är 1.0.0.4. Det är möjligt att den dyker upp på deras officiella hemsida också.


Testade en snabbis på lunchen men MCE hittar inga HD kanaler alls nu förut hittade MCE alla HD kanaler men fick ingen bild.
Kan du be TBS testa med MCE på din Dator? Hade gärna gjort det själv men min Engelska är inte vad den borde vara.

Tack på förhand!

#56

Postad 13 november 2012 - 14:48

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Snyggt jobbat Barsk!

Fick just detta från deras support:


please, here is the link to the driver:

https://hotfile.com/...121112.zip.html

and please, feel free to share the link with other 5880 users in some forums, etc.

Redigerat av RElofsson, 13 november 2012 - 14:53.


#57

Postad 13 november 2012 - 15:08

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Jag fick samma svar från TBS support. Fritt och tanka ner! RElofsson var snabbast!

#58

Postad 13 november 2012 - 15:30

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
...fast tyvärr fungerar nu varken MUX 6 eller 7 för mig... Jag använder nät 6 UHF Kanal 27 (522 MHz) och nät 7 UHF Kanal 59 (778 MHz), med tidigare versioner fungerade i alla fall MUX 7. Får se vad supporten säger!

#59

Postad 13 november 2012 - 15:42

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Konstigt. Är inte Filipstad en slavsändare till Karlstad, dvs exakt samma utsändning som jag har? Fungerade för mig på två olika maskiner med senaste drivern, både på 32 och 64-bit. Säker på att du fått på drivern korrekt?

#60

Postad 13 november 2012 - 16:56

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Ren slav är det inte eftersom MUX1 och 2 skiljer men 3-7 är lika. Jag har provat diverse varianter, inklusive att rensa burken (Windows 7, 32-bit) helt på TBS-drivare, avinstallera kortet, boota om och installera från grunden. Den rapporterar rätt version, v1.0.0.4, och det är tydligt när jag går mellan de olika varianter jag har att det bara är 1.0.0.4 som knäcker mottagningen på MUX7.

#61

Postad 13 november 2012 - 17:20

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Det var ju olyckligt. Då får du också sätta upp din burk för remote access! :)
Nä, hoppas dom hittar vad det är som strular. Jag har en burk som sitter helt utanför mitt nät som dom får labba på bäst dom vill om behovet finns.

#62

Postad 13 november 2012 - 17:44

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
hittar inga HD-Kanaler i tbs-viewer heller. :(

#63

Postad 14 november 2012 - 13:25

Jare
  • Jare
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Provade med win 7 mce och allt funkar här, HD kanalerna 1,2,4 och 5. Nacka Stockholms sändaren.

#64

Postad 14 november 2012 - 13:33

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Det jag har märkt med TBSViewer är att den är lite kinkig att starta visningen på HD-kanalerna ibland när man hoppar runt mellan programmen. Jag tror dock det är relaterat till hur dom bygger DirectShow-filtrena internt i programmet. Om man pekar applikationen till National Geographic och den inte ger nån bild. Avsluta appen och starta om - den startar då på den kanal man ställde in sist och vips har man bild! Så det är nog en bugg i TBSViewer som spökar också.

Status på drivern är att det är verifierat att vissa har problem och dom ska försöka fixa det med RELoffsons hjälp denna gången.

Redigerat av Barsk, 14 november 2012 - 13:35.


#65

Postad 14 november 2012 - 13:45

Revolty
  • Revolty
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Mux 6 (SVT, 3:an & 5:an HD) fungerar nu under TBSViewer, har ej testat WMC än. Det kvittar för min del om det fungerar i TBSViewer då det är ett skitprogram men förhoppningsvis finns det snart stöd för 5880 CAM i MediaPortal, det finns det för alla andra TBS produkter.

Tråkigt att kortet ger så dålig signal, på kanaler som jag har 90-100 via TV mottagaren får jag 50-60 via datorn. Någon som känner till något program där man kan se 'live' signal på en fekvens så att man kan finjustera antennen?

#66

Postad 14 november 2012 - 15:47

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

förhoppningsvis finns det snart stöd för 5880 CAM i MediaPortal, det finns det för alla andra TBS produkter.

Planerat stöd för TBS med CI i 1.3.0, spännande! Första betan ska komma inom några veckor, den ska helt klart testas med TBS5880.

#67

Postad 14 november 2012 - 19:14

Revolty
  • Revolty
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Planerat stöd för TBS med CI i 1.3.0, spännande! Första betan ska komma inom några veckor, den ska helt klart testas med TBS5880.

Det finns redan en beta som faktiskt fungerar! CAM menyn fungerar inte men kodningen gör det, även HD. Det var lite besvärligt att kompilera (översättning/stavning?) filerna.. Jag har lagt upp binära filerna här, dock enbart DVB-T frekvenser i TV servern (krånglade med å, ä & ö i frekvens filnamnen).

#68

Postad 15 november 2012 - 18:23

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Det finns redan en beta som faktiskt fungerar! CAM menyn fungerar inte men kodningen gör det, även HD. Det var lite besvärligt att kompilera (översättning/stavning?) filerna.. Jag har lagt upp binära filerna här, dock enbart DVB-T frekvenser i TV servern (krånglade med å, ä & ö i frekvens filnamnen).

Har testat denna nu men hittar fortfarande inga HD-Kanaler och får ingen bild på kodade kanaler
nåt specielt jag måste ändra i inställningar?

#69

Postad 15 november 2012 - 20:53

Revolty
  • Revolty
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Har testat denna nu men hittar fortfarande inga HD-Kanaler och får ingen bild på kodade kanaler
nåt specielt jag måste ändra i inställningar?

Aktivera CAM:en och kör multidecryption >= 2. Jag gjorde inga ändringar för att hitta HD kanalerna dock.

#70

Postad 16 november 2012 - 11:24

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Aktivera CAM:en och kör multidecryption >= 2. Jag gjorde inga ändringar för att hitta HD kanalerna dock.

Tack!
Hittade var man skulle aktivera cam:en, nu fungerar det.

#71

Postad 16 november 2012 - 11:49

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
TBS har släppt en ny driver som nu fungerar på både min och RELofssons datorer med mux 6 och 7 så långt vi kan se. Vi håller tummarna att det fungerar för övriga också. Notera att driver versionen fortfarande är 1.0.0.4, men en ny build date (2012-11-16). Drivrutinen innehåller också en exe-fil för automagisk uppdatering. Kan vara enklare att köra den.

https://hotfile.com/...121116.zip.html

#72

Postad 16 november 2012 - 13:41

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Ok ska testa den, fick en i morse daterad 2012-11-15 men fick inte Mux 7 att fungera.

#73

Postad 16 november 2012 - 14:32

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

TBS har släppt en ny driver som nu fungerar på både min och RELofssons datorer med mux 6 och 7 så långt vi kan se. Vi håller tummarna att det fungerar för övriga också. Notera att driver versionen fortfarande är 1.0.0.4, men en ny build date (2012-11-16). Drivrutinen innehåller också en exe-fil för automagisk uppdatering. Kan vara enklare att köra den.

https://hotfile.com/...121116.zip.html


Testade att köra med .exe filen som följde med men fick efter det windowskrasch och bluescreen, fick göra en systemåterställning och nu fungerar
datorn igen. Skall testa att lägga i drivrutinerna manuellt ikväll

#74

Postad 17 november 2012 - 03:14

Revolty
  • Revolty
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Testade att köra med .exe filen som följde med men fick efter det windowskrasch och bluescreen, fick göra en systemåterställning och nu fungerar
datorn igen. Skall testa att lägga i drivrutinerna manuellt ikväll

Fick denna att fungera under w7 x64 med samtliga HD kanaler. Men efter en formatering under w7 x86 så gick installationen via device manager igenom men så fort jag använde det så bluescreen:ade det datorn. :/

Är det ingen som har problem med signalen? får ut hälften av vad TV:n ger.. :/

#75

Postad 19 november 2012 - 08:13

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
är det nån som kör med senaste drivrutinen och win7 x86 problemfritt?

#76

Postad 20 november 2012 - 08:49

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

är det nån som kör med senaste drivrutinen och win7 x86 problemfritt?

Jag kör på Win7x86 och upplever inga blåskärmar eller andra krascher. De var inne på min testburk igen igår och provade lite fler saker (som inte jag haft några problem med) och det ska komma en releaseversion av drivaren inom kort. Än så länge är det ju bara betaversioner som släppts under testernas gång.

#77

Postad 20 november 2012 - 10:06

Jare
  • Jare
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Jag kör win 7 x64 windows mediacenter programet och om datorn har varit i sleep mod så crachar allt och datorn startar om när man försöker titta på live tv. Det verkar bara hända efter sleep. Har också långsamma kanal byten när det gäller hd kanalerna får först upp en ruta där det står att kanalen är kodad inan bilden kommer,på sd kanaler går kanalbyten snabbt. Kanske beror på vilken cam man har , vet ej. Det är med drivrutinen daterad 2012-11-16.

#78

Postad 20 november 2012 - 10:11

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Jag kör på Win7x86 och upplever inga blåskärmar eller andra krascher. De var inne på min testburk igen igår och provade lite fler saker (som inte jag haft några problem med) och det ska komma en releaseversion av drivaren inom kort. Än så länge är det ju bara betaversioner som släppts under testernas gång.

Skumt jag gjorde en ominstallation av win7x86 la in dom senaste drivrutinerna daterade 2012-11-16 och får blåskärm så fort korten går igång jag
kan inte byta drivrutiner ens, enda som funkar är att göra en systemåterställning. kör nu med drivrutiner daterade 2012-11-15 och nu fungerar det stabilt
dock inga HD-Kanler.

#79

Postad 21 november 2012 - 11:56

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Ny drivrutin daterad 2012-11-19 http://www.tbsdtv.co...er_v1.0.0.4.zip
nu fungerar alla HD-kanaler för mig.

#80

Postad 21 november 2012 - 12:48

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Härligt att höra!

Det är bara att gratulera dsd, RELofsson och alla andra som varit delaktiga i att få drivrutinerna att fungera! Jag har ju jobbat en del i detta själv, men det är många som varit delaktiga. Ett teamwork! :)

Så nu funkar det. Nu är nästa fråga - funkar det bra? Stabilitet? Hantering av CAM? Funktion i WMC, Mediaportal, DVBLink m.m? NextPVR kan jag svara på själv - där är vi inte framme än.

#81

Postad 21 november 2012 - 20:17

Jare
  • Jare
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Är det någon som har haft kontakt med TBS som kan fråga om dom planerar att fixa så två Tbs5880 kan dela på en cam för avkodnig av betalkanalerna, om det är möjligt och hårdvaran stödjer det?

#82

Postad 22 november 2012 - 09:50

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Lustigt att du frågar! Jag skickade just en sån fråga för typ en timme sen! :)

#83

Postad 22 november 2012 - 10:07

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Hur är det med linux drivern? Ingen här som provat den?

#84

Postad 22 november 2012 - 12:17

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0

Hur är det med linux drivern? Ingen här som provat den?

Jag har provat, den fungerar dåligt iaf med tvheadend. Oftast ingen signal alls, en enstaka gång har den fått signal och kan då hitta diverse kanaler. Bilden funkade på sd-kanalerna men frös på hd-kanalerna. Det har bara hänt en gång, resten av gångerna funkar den inte alls.

Dessutom var det glapp i min strömkontakt, så jag fick skruva isär den och då gick strömpluggen i längre. Efter lite rotation så glappar den inte längre. Kuriosa i sammanhanget är att tunern har både in och ut, men man endast borrat hål för in. Men öppnar man upp den kommer man åt både in och ut.

Får heller inget svar från tomtarna som gjort apparaten, men det verkar ju andra ha fått. De kanske är selektiva i sitt val av kundsupport.

Redigerat av gusax, 22 november 2012 - 12:17.


#85

Postad 22 november 2012 - 13:05

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Jo, ser att det varit dåligt på linux-sidan hela tiden med alla TBS apparater. Antingen
kan dom inte eller vill inte, därför svara dom inte. Inte lönt att köpa TBS om man ska köra
linux tydligen. Synd. Då finns tydligen bara en usb t2 dongel som jag vet funkar i linux :(

#86

Postad 22 november 2012 - 13:14

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0

Dessutom var det glapp i min strömkontakt, så jag fick skruva isär den och då gick strömpluggen i längre. Efter lite rotation så glappar den inte längre. Kuriosa i sammanhanget är att tunern har både in och ut, men man endast borrat hål för in. Men öppnar man upp den kommer man åt både in och ut.

Oh? Du menar utgång för antennsignalen? Vore mumma så slipper jag uppgradera min antennsplitter...

Kan nämna att jag hade lite strul med antennsignalen också, men när jag satte i en antenkontakt som låg med lite böj och "tryck" så fick jag helt ok signalnivå. Misstänker lite dålig passning internt i kontakten, kanske löser sig om man klämmer till den lite så det garanterat blir kontakt.

Strömkabel är sitter också lite dåligt i min, åker gärna ur med väldigt liten kraft, men i övrigt ingen felfunktion så sett.

Redigerat av Barsk, 22 november 2012 - 13:30.


#87

Postad 22 november 2012 - 13:25

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Jag upptäckte oxå det med strömkabeln jag borrade upp hålet i chassit så kontakten går in längre nu sitter den bättre. nån som testat RF out?

#88

Postad 23 november 2012 - 10:42

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Hmm, det sägs att den nya kombinerade drivern (DVB-T/C) som TBS nu släppt presenterar devicet som ett DVB-T oavsett om man kör kabel eller antenn. Sen testar den internt om det är det ena eller det andra varje gång man byter kanal - vilket kan göra att det tar längre tid att byta kanal. Att enheten inte presenterar sig som DVB-C kan göra att applikationer hanterar den fel. Nån som testat den som DVB-C tuner för Comhem t.ex?

Jag misstänker att den här lösningen kommer skapa mångt mycket mer problem än vad det ev löser...

#89

Postad 25 november 2012 - 14:10

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0

Jag upptäckte oxå det med strömkabeln jag borrade upp hålet i chassit så kontakten går in längre nu sitter den bättre. nån som testat RF out?

RF out fungerar.

#90

Postad 25 november 2012 - 20:46

Lancen
  • Lancen
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

RF out fungerar.


Finns det stöd för att ändra frekvens eller blir det någon default..?

#91

Postad 26 november 2012 - 09:08

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0

Finns det stöd för att ändra frekvens eller blir det någon default..?

RF out borde ju rimligen vara en bypass som ju bara skickar antennsignalen vidare, ev via en aktiv förstärkare. Så att du kan koppla in fler mottagare i en kedja.

#92

Postad 26 november 2012 - 12:02

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0

Finns det stöd för att ändra frekvens eller blir det någon default..?

RF out skickar bara vidare antennsignalen till nästa enhet, precis som om du förlängt antennkabeln.

RF out borde ju rimligen vara en bypass som ju bara skickar antennsignalen vidare, ev via en aktiv förstärkare. Så att du kan koppla in fler mottagare i en kedja.

Ja det är bara skicka vidare.

#93

Postad 26 november 2012 - 12:17

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0
Testade en massa i Linux igår med senaste drivrutinerna som går att ladda ner från deras hemsida. Det har inte kommit några nya för Linux, så det är samma gamla skåpmat som innan.

Fick stabil mottagning på samtliga muxar iaf, med 3.5-kernel 64 bit. Det kan man testa med tzap och glo i snr-kolumnen samt unc-kolumnen. snr vill man ha uppåt 200 och unc (fel som inte gick att rätta) helst noll. scan-s2 hittar alla muxar och alla kanaler, däremot lyckades jag aldrig få ut nån kanallista som nåt program accepterade därifrån. Med dvbscan så fick man fram en kanallista som accepterades av tzap, mplayer och vlc. Det enda program som jag fick att fungera någorlunda var vlc, där kunde jag titta både på SVT HD och SVT SD. Men helt hundra funkar det inte. Kopplar man in boxers CI+-cam så kan inte vlc öppna några kanaler (däremot kan den ratta in frekvensen), kopplar man däremot in en vanlig cammodul för mpeg4 så fungerar gratiskanalerna. Betalkanalerna får man felmeddelande på med mpeg4-cam ansluten, vilket har jag inte i huvudet för tillfället.

Vlc gjorde som vanligt skäl för sitt rykte att vara världens buggigaste program och kraschade ofta vid kanalbyten från DVB-T till T2 och omvänt. Men om det berodde på drivrutinerna eller inte vet jag ej. Sannolikt så är det en vlc-bugg.

Positivt är att drivrutinen behöver kompileras innan installation, vilket innebär att man har källkoden och kan rätta fel själv nu när nissarna som gjort apparaten uppenbarligen inte får tummen ur. Dock hör även nån firmware till det hela, och jag har ingen aning om hur det där funkar. Möjligen ligger allt intressant i firmware, och då är man i samma sits som med windows.

#94

Postad 07 december 2012 - 10:51

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
20% rabatt på TBS5880!

http://www.buydvb.ne...ters/2012-12-5/

#95

Postad 07 december 2012 - 10:57

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Jag har haft min TBS inkopplad ett tag med den MCECITool igång separat som altså ger CI-funktionalitet för program som inte har stöd för det internt. Men jag fick slumpvisa hängningar i det programmet (NPVR) som bara gick att lösa genom att boota om maskinen, lyckades inte ens döda processen via aktivitetshanteraren.

Nån annan som upplevt detta? Är det ett problem i drivrutinerna eller i MCECITool? Ni som kör via Mediaportal eller DVBLink. Stabilt därifrån?

#96

Postad 07 december 2012 - 14:22

Lancen
  • Lancen
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

RF out borde ju rimligen vara en bypass som ju bara skickar antennsignalen vidare, ev via en aktiv förstärkare. Så att du kan koppla in fler mottagare i en kedja.



RF out skickar bara vidare antennsignalen till nästa enhet, precis som om du förlängt antennkabeln.

Ja det är bara skicka vidare.



Nu var det inte det jag frågade...

RF OUT är en annan sak, Wiki:
(Radio Frequency out) Refers to coaxial sockets on the back of set-top boxes, VCRs and DVDs that output analog video signals for older TVs that do not have composite video or component video inputs. Since the video source controls the channels or source material, the "RF out" signals are modulated onto a channel or carrier, and the TV is set to that channel.

Det ni pratar om är loop-through (möjlighet för vidarekoppling) av inkommande signal.


Jag var alltså intresserad av att kunna skicka en analog signal som ligger ute på det interna antenn-nätet. Lite old-tech men effektivt i vissa fall.



Antar att det inte finns en modulator i detta kort...


Redigerat av Lancen, 07 december 2012 - 14:25.


#97

Postad 07 december 2012 - 15:31

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Du har rätt.
Det var James Bond tror jag som plötsligt nämde RF out, Och sen hoppade du på tåget med din tolkning. Och sen tänkte jag inte närmre på den exakta innebörden. Så var soppan ett faktum. :)

Jag har inte testat denna antenna out än, men jag är rätt säker på att det inte finns nån RF modulator där. En loop through antagligen, och förmodligen inte med aktiv förstärkning vilket gör att signalen tappar styrka genom mottagaren, vilket förmodligen är varför de inte har borrat nåt hål. För de flesta som inte har en redan stark signal blir det då bara strul.

#98

Postad 08 december 2012 - 13:02

Jare
  • Jare
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Fungerar tbs5880 motagaren och cam med senaste dvblink ? Är det någon som har prövat DVBLink v4.5.2 beta ?

#99

Postad 08 december 2012 - 14:02

Lancen
  • Lancen
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
En fråga som varit uppe men inte fått svar...
Kör en burk med W7-64 och fortfarande med tre stycken FireDTV för marksänt och har 7st Smartwi och följaktligen 4st separata TV: Har en rock solid funktion med Mpeg4 men ingen DVBT2.

Vill inte börja soppan med strul igen. Har haft snart två helt problemfria år...

Så till frågorna:

Fungerar två eller flera tbs5880 i WMC (W7-64)?

Fungerar Smartwi?


/L

#100

Postad 08 december 2012 - 19:14

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Fungerar tbs5880 motagaren och cam med senaste dvblink ? Är det någon som har prövat DVBLink v4.5.2 beta ?


Jag håller på och provar men än så länge så har jag inte fått den att fungera.
TBS5880 verkar extremt känslig, ibland kan jag skanna och hitta alla kanaler utan den mux som ligger på följande: Nät 7 VHF Kanal 9 (205.5 MHz)
Den innehåller några Cmore kanaler samt National Geographic HD och MTV HD, det verkar inte som jag kan ange i DVBLink att det skall vara VHF istället för UHF som alla andra har... Och om jag hittat kanaler så verkar det inte som jag kan tuna in dem, det verkar inte som den kan låsa...
Men det kan vara DVBLink som strular det vet jag inte...

I vilket fall så fungerar det bättre i DVBLink med version 4.5.2 beta 1.
TBS5880 dyker upp som en enhet och det går att skanna och ibland hittar den kanaler, ibland hittar den inte några fast den har 98% signal styrka och runt 68% kvalité...

Jag återkommer när jag testar lite mer.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.