Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Digital TV antenner inomhus

5 svar till detta ämne inomhusantenn boxer digital-tv marksänd marksänd digital-tv uhf vhf tv
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 oktober 2016 - 07:48

joshlucassweden
  • joshlucassweden
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!

Frågan är säkert ställd många gånger innan men....
Köpte ett boxerpaket med inspelningsbar box. Tog då med en av deras egna inomhusantenner (som tydligen skall kunna sitta utomhus med) valde deras egen för att slippa bekymmer. Jag har 1,2 km till närmsta mast fast är en del träd och annat skit längs vägen och 22km till nästa mast enligt teracoms hemsida. Jag har letat och letat testat och testat med kompassriktning och allt men får 0 i frekvens, 0 i signalkvalitet och 0 i signalstyrka överallt. Trots detta så hittar den ändå några få kanaler på vissa punkter som jag kan se lite grann av (de hackar och sånt skit).
Frågan är finns det någon bra (riktigt bra) inomhusantenn på typ kjell&co eller liknande?
Eller måste jag ha utomhus (får inte montera på vägg då det är radhus) och isf vad är bäst gitter?
Kan tillägga att här på västkusten behöver vi både UHF och VHF för några kanaler....

Tacksam för tips (helst inomhus)....

#2

Postad 28 oktober 2016 - 08:57

Unregisteredc58591b9
  • Unregisteredc58591b9
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

På den tiden jag hade inomhusantenn så köpte jag nån rund historia från Kjell & CO.

https://www.kjell.co...tenn-uhf-p30117

Fast den e ju bara UHF dock.

 

Dom verkar ju ha en hoper andra antenner också med både UHF och VHF men dom har jag ej provat.

 

Kan ju va så olyckligt att de träd o skit du nämner blir för mycket i kombination med husvägg.

Hoppas du hittar en lösning. :D


Redigerat av Unregisteredc58591b9, 28 oktober 2016 - 09:01.


#3

Postad 28 oktober 2016 - 09:23

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Vad är det för antenn du använder? Jag förutsätter att det är en antenn som behöver spänningsmatning, hur är det löst?

Vilken mast försöker du ta in från (kan vara så att den närmsta inte sänder alla kanaler)?

Även 22 km kan funka med inomhusantenn så det är inte troligt att det skulle bli 0/0 i signalstyrka/kvalitet om prylarna är hela.

Vad du menar med 0 i frekvens inser jag inte riktigt.



#4

Postad 28 oktober 2016 - 09:31

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Prova en manuell kanalsökning på en (eller flera) frekvens som närmaste masten sänder.

 

Frekvenstabeller hittar du på teracom.se. klicka på privat uope till höger så får du fram menyer med frekvenstabeller mm.



#5

Postad 28 oktober 2016 - 15:21

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

"(får inte montera på vägg då det är radhus)"

Har du vind? I så fall, sätt en vanlig utomhusantenn inne på vinden. Funkar utmärkt när du inte har längre än så till sändaren.



#6

Postad 28 oktober 2016 - 18:28

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Körde Boxer med inomhusantenn för runt 10 år sen utan problem 5 mil från sändare med massa skog och ej fri sikt emellan med sån där rund antenn som nämndes tidigare.






Även taggad med inomhusantenn, boxer, digital-tv, marksänd, marksänd digital-tv, uhf vhf, tv

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.