Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Apple iPad *

929 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Hur reagerar du på iPad? (362 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta
Apple iPad 3G 16GB (Surfplattor) 8 7,9 (19) Inga priser
Apple iPad 3G 32GB (Surfplattor) 1 8,74 (18) Inga priser
Apple iPad 3G 64GB (Surfplattor) 8 8,47 (18) Inga priser
Apple iPad 16GB (Surfplattor) 9 8,52 (60) Inga priser
Apple iPad 32GB (Surfplattor) 9 9,04 (22) Inga priser
Apple iPad 64GB (Surfplattor) 1 8,53 (14) Inga priser
5 relaterade trådar

#801

Postad 01 december 2010 - 16:03

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Ja den har precis lanserats i Sverige men exemplet jag gav med just iPhone och Österrike så släpptes ju nästa generation där efter 4 månader. I USA började iPad säljas i april, inte maj, så det skulle kunna vara så att nästa iPad börjar säljas här runt maj nästa år.


3G Versionen började väl säljas i maj i USA? Ipad utan 3G är handikappad! :)

Visst, det kan möjligtvis hända att Ipad G2 dyker upp i Sverige i maj 2011, men jag skulle inte sätta många kronor på att det kommer att det blir så. Som simulcra påtalade så är det snarare troligt att lansering/säljstart sker i USA sker i april/maj, i Sverige så får vi nog se den någon gång sensommar/höst.

Jag kommer troligtvis att besöka en mässa i Las vegas i månadsskiftet mars/april, d v s något för tidigt för att få tag på en G2:a... :lol:

Redigerat av Tomas L, 01 december 2010 - 16:04.


#802

Postad 01 december 2010 - 16:53

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Då får du väl förlänga resan med en månad eller två :)

#803

Postad 01 december 2010 - 17:08

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

3G Versionen började väl säljas i maj i USA? Ipad utan 3G är handikappad! :)

Visst, det kan möjligtvis hända att Ipad G2 dyker upp i Sverige i maj 2011, men jag skulle inte sätta många kronor på att det kommer att det blir så. Som simulcra påtalade så är det snarare troligt att lansering/säljstart sker i USA sker i april/maj, i Sverige så får vi nog se den någon gång sensommar/höst.

Jag kommer troligtvis att besöka en mässa i Las vegas i månadsskiftet mars/april, d v s något för tidigt för att få tag på en G2:a... :lol:

Båda släpptes i april men wifi släpptes i början av månaden och wifi+3G i slutet. Om den är handikappad eller ej beror väl på vad man ska använda den till, personligen skulle jag nog skippa 3G då jag ändå bara skulle använda den hemma.

Varför tror du just sensommar/höst? Och vad är det som säger att det inte blir maj?

Det behöver ju inte vara för tidigt :P

Edit: Bytte ut ni mot du, tog bort två extra inlägg som kom med då sidan krånglade.

Redigerat av Unregistered37512, 01 december 2010 - 20:50.


#804

Postad 01 december 2010 - 19:40

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0
Funderar om detta kunde vara en lämplig produkt till min fru som använder store datorn mest till slösurfning. Fungerar farmville att spela på denna platta? :)

#805

Postad 01 december 2010 - 20:44

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Funderar om detta kunde vara en lämplig produkt till min fru som använder store datorn mest till slösurfning. Fungerar farmville att spela på denna platta? :)

Det fungerar inte direkt i webläsaren då den saknar flash men farmville finns att ladda ner från AppStore, har för mig att jag nyligen läste att spelet uppdaterades för att köra på iPadens upplösning istället för pixeldubblering.

#806

Postad 01 december 2010 - 21:02

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Vad menar du med "Surfa som en dator"?



"Surfa som en dator"...

Postad bild



Det fungerar inte direkt i webläsaren då den saknar flash.


Här kom svaret.

#807

Postad 01 december 2010 - 21:12

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0

Här kom svaret.

Så bara för den inte har flash så kan man inte surfa med den som en dator? Jag har valt att inte ha Flash på min MacBook men det går att surfa som med en "vanlig" dator..

#808

Postad 01 december 2010 - 23:05

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Så bara för den inte har flash så kan man inte surfa med den som en dator? Jag har valt att inte ha Flash på min MacBook men det går att surfa som med en "vanlig" dator..

Fast flash är ändå en del av internet vare sig man vill eller inte :)

Jag är själv kluven om jag vill ha en ipad eller en Tab ... vore inte iTunes inblandat skulle valet vara så mycket enklare :|

#809

Postad 01 december 2010 - 23:36

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Så bara för den inte har flash så kan man inte surfa med den som en dator? Jag har valt att inte ha Flash på min MacBook men det går att surfa som med en "vanlig" dator..


Nej precis.
Missförstå mig rätt, det finns ingen annan surfplatta som är bättre just nu, jag kommer därför vänta med inköp.

Jag blir inte klok på tillverkare som har riktigt fräscha och bra produkter, men medvetet väljer att inte ha med viktiga funktioner. Jag vill ha en Ipad, men den funkar inte fullt ut som jag vill så det blir inget köp.

Bang&Olufsen syndromet.

#810

Postad 02 december 2010 - 00:32

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Text text text, bla bla bla, text text text...

Tekniksajten Digitimes citerar den kinesiska tidningen EDN som talat med en källa med i insyn i Apples fabriker.


”Videosamtal, bättre mobila funktioner, USB-port, ny skärmteknologi, och förbättrat gyroskop”, är några av de nya funktionerna, som lovas när Ipad 2 lanseras."


http://www.affarsvar...icle3025696.ece

Till alla er som köat säger jag bara STORT GRATTIS, snart är det nog dags att köa igen :)

G


Jag skrattar högt när jag läser det här. HÖGT. Herregud, hade jag varit en återkommande läsare på affarsvarlden.se så hade jag efter denna artikel slängt varenda länk och varenda cache-fil och varenda kaka som siten förorenat min dator med och slängt alltihop. För evigt. Alltid lika roligt när tidningar kommer med "lovanden" och "faktan".

#811

Postad 02 december 2010 - 14:55

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Båda släpptes i april men wifi släpptes i början av månaden och wifi+3G i slutet. Om den är handikappad eller ej beror väl på vad man ska använda den till, personligen skulle jag nog skippa 3G då jag ändå bara skulle använda den hemma.

Varför tror du just sensommar/höst? Och vad är det som säger att det inte blir maj?

Det behöver ju inte vara för tidigt :D


Om Ipad skulle presenteras i jan/feb eller kanske april som simulacra säger, så är det inte särskilt troligt att de skulle släppa Ipad G2 i sverige i maj. Lansering av Ipad G1 i månadsskiftet nov/dec för att sedan presentera G2 två månader senare och lova en snabb release i de länder där de precis börjat marknadsföra och sälja G1? Visst, det är inte omöjligt, men det vore väldigt korkat rent affärsmässigt! Och är det något Apple är bra på så är det affärer och att släppa produkter i rätt tid. Det sägs att Ipad började utvecklas redan för 10 år sedan (läs i "Allt om Ipad") men att den släpptes först i år när allt, operativ, marknad, hårdvara, prisnivå var redo för en release.


Nej precis.
Missförstå mig rätt, det finns ingen annan surfplatta som är bättre just nu, jag kommer därför vänta med inköp.

Jag blir inte klok på tillverkare som har riktigt fräscha och bra produkter, men medvetet väljer att inte ha med viktiga funktioner. Jag vill ha en Ipad, men den funkar inte fullt ut som jag vill så det blir inget köp.

Bang&Olufsen syndromet.


Visst är det lite trist att Flash f n inte stöds av Safari i Ipad eller Iphone, men det är ju inget stort problem och absolut ingen dealbreaker, fråga oss som testat! Vad ska du göra med Flash? Till stor del används det till reklam, så se det som ett effektivt reklamfilter! :) De större sidor som bygger på Flash finns eller är på väg med appar som fungerar bättre än via browser, t ex Youtube, playkanaler från SVT, TV4, Femman etc, mm. F ö så gör HTML 5 att utvecklarna inte längre behöver använda sig av Flash.

EDIT: det finns f ö en browser till Iphone/Ipad som stödjer Flash och det är Skyfire som konverterar Flash till HTML 5 m h a servrar, men den är inte tillgänglig för oss i Sverige ännu (den släpptes i UK för några dagar sedan). Ett annat alternativ för att se Flash-sidor är att fjärrstyra sin hem-PC (som förhoppningsvis klarar Flash) via WIFI eller internet med t ex RDP, VNC, Teamviever, RDesktop eller något annat "remote desktop"-verktyg.

Redigerat av Tomas L, 02 december 2010 - 16:29.


#812

Postad 02 december 2010 - 15:05

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

... vore inte iTunes inblandat skulle valet vara så mycket enklare :|


Av ren nyfikenhet.
Varför är iTunes en dealbreaker?
Personligen används det endast när paddan ska uppdateras och vid första sync när man slängde på all musik/bokmärken/och diverse..

#813

Postad 02 december 2010 - 15:50

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Ja precis, jag kopplar in paddan i datorn som mest en gång per vecka för att göra backuper och om det är ngn skiva som jag vill ha med på den, trots att ipaden väldigt sällan ens används för musik, allt annat gör jag på iPaden.

En stor orsak till att jag ens kopplar in telefonen dagligen är för att ladda den, och eftersom iPaden laddas tokigt långsamt från datorn så finns det ingen mening att koppla in den.

Redigerat av simulacra, 02 december 2010 - 15:51.


#814

Postad 02 december 2010 - 16:50

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Om Ipad skulle presenteras i jan/feb eller kanske april som simulacra säger, så är det inte särskilt troligt att de skulle släppa Ipad G2 i sverige i maj. Lansering av Ipad G1 i månadsskiftet nov/dec för att sedan presentera G2 två månader senare och lova en snabb release i de länder där de precis börjat marknadsföra och sälja G1? Visst, det är inte omöjligt, men det vore väldigt korkat rent affärsmässigt! Och är det något Apple är bra på så är det affärer och att släppa produkter i rätt tid. Det sägs att Ipad började utvecklas redan för 10 år sedan (läs i "Allt om Ipad") men att den släpptes först i år när allt, operativ, marknad, hårdvara, prisnivå var redo för en release.

EDIT: m h a servrar, men den är inte tillgänglig för oss i Sverige ännu (den släpptes i UK för några dagar sedan). Ett annat alternativ för att se Flash-sidor är att fjärrstyra sin hem-PC (som förhoppningsvis klarar Flash) via WIFI eller internet med t ex RDP, VNC, Teamviever, RDesktop eller något annat "remote desktop"-verktyg.

Ja min gissning är att den presenteras slutet av mars/början av april, börjar säljas i USA och några till länder under april och sedan fler länder, bl.a. Sverige, i maj. Maj är fem månader bort så inte direkt omöjligt att det blir så.

Skyfire släpptes en väldigt kort tid i Sverige och flera andra länder, men de drog tillbaka den på grund av överbelastade servrar så nu kommer de släppa den igen allt eftersom servrarna pallar för trycket.

#815

Postad 02 december 2010 - 20:22

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Om Ipad skulle presenteras i jan/feb eller kanske april som simulacra säger, så är det inte särskilt troligt att de skulle släppa Ipad G2 i sverige i maj. Lansering av Ipad G1 i månadsskiftet nov/dec för att sedan presentera G2 två månader senare och lova en snabb release i de länder där de precis börjat marknadsföra och sälja G1? Visst, det är inte omöjligt, men det vore väldigt korkat rent affärsmässigt! Och är det något Apple är bra på så är det affärer och att släppa produkter i rätt tid. Det sägs att Ipad började utvecklas redan för 10 år sedan (läs i "Allt om Ipad") men att den släpptes först i år när allt, operativ, marknad, hårdvara, prisnivå var redo för en release.




Visst är det lite trist att Flash f n inte stöds av Safari i Ipad eller Iphone, men det är ju inget stort problem och absolut ingen dealbreaker, fråga oss som testat! Vad ska du göra med Flash? Till stor del används det till reklam, så se det som ett effektivt reklamfilter! :wub: De större sidor som bygger på Flash finns eller är på väg med appar som fungerar bättre än via browser, t ex Youtube, playkanaler från SVT, TV4, Femman etc, mm. F ö så gör HTML 5 att utvecklarna inte längre behöver använda sig av Flash.

EDIT: det finns f ö en browser till Iphone/Ipad som stödjer Flash och det är Skyfire som konverterar Flash till HTML 5 m h a servrar, men den är inte tillgänglig för oss i Sverige ännu (den släpptes i UK för några dagar sedan). Ett annat alternativ för att se Flash-sidor är att fjärrstyra sin hem-PC (som förhoppningsvis klarar Flash) via WIFI eller internet med t ex RDP, VNC, Teamviever, RDesktop eller något annat "remote desktop"-verktyg.


Hmm, jag skall testa att surfa lite med en polares Ipad och se hur det funkar och om jag blir sugen. :)

#816

Postad 02 december 2010 - 20:41

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0
Mitt användningsscenario är som lyder, använda som gps typ TomTom i bilen.
Surfa på tåg, buss, bil, cafeer o på jobbet.
Vill inte behöva betala mer för att skaffa 3G varianten av ipad, orkar inte hålla på att Jailbreaka
min Iphone. Finns det ens gps på den?
Kan den verkligen va nåt för mig att ha,,?
Förresten när man kör tvillingkort så stänger man väl ner den andra under tiden, man kan inte ha båda på samtidigt. Rätt eller fel??

P.s har redan en skärm på dasset.

#817

Postad 02 december 2010 - 20:55

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0

Mitt användningsscenario är som lyder, använda som gps typ TomTom i bilen.
Surfa på tåg, buss, bil, cafeer o på jobbet.

Då är det definitivt en 3G variant du behöver, det är den enda modellen som har GPS, och dessutom så vill du jo ha 3G i alla lägen du beskriver ovan :wub:

Vill inte behöva betala mer för att skaffa 3G varianten av ipad, orkar inte hålla på att Jailbreaka
min Iphone. Finns det ens gps på den?

Kan den verkligen va nåt för mig att ha,,?


Om du inte vill betala för 3G varianten, och inte hålla på med Jailbreak av iPhonen, då är inte iPad rätt för dig!
Köp en billig netbook, och nöja dig med att vara en netbook looser ;)
Om jag var dig, med ditt behöv, så skulle jag själv köpa minsta modellen på 16GB med 3G, då har du snålat, men ändå fått med den viktigsta funktionen för dig :)

#818

Postad 02 december 2010 - 22:59

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Personligen skaffade jag 3G versionen, när man är på resa vill man ju kunna använda sin Ipad fullt ut.

#819

Postad 03 december 2010 - 08:16

Unregisteredbcf53c4d
  • Unregisteredbcf53c4d
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Visst är det lite trist att Flash f n inte stöds av Safari i Ipad eller Iphone, men det är ju inget stort problem och absolut ingen dealbreaker, fråga oss som testat! Vad ska du göra med Flash? Till stor del används det till reklam, så se det som ett effektivt reklamfilter! :wub: De större sidor som bygger på Flash finns eller är på väg med appar som fungerar bättre än via browser, t ex Youtube, playkanaler från SVT, TV4, Femman etc, mm. F ö så gör HTML 5 att utvecklarna inte längre behöver använda sig av Flash.


Ja, precis. Det är tyvärr en väldigt utbredd missuppfattning att man mer eller mindre inte kan se på video utan Flash. Faktum är att jag själv blev rejält förvånad när jag med Ipaden surfade in på svtplay.se och allting fungerade perfekt!

Bifogad fil  svtplay.JPG   122,55K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregisteredbcf53c4d, 03 december 2010 - 08:18.


#820

Postad 03 december 2010 - 08:53

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Ja, precis. Det är tyvärr en väldigt utbredd missuppfattning att man mer eller mindre inte kan se på video utan Flash. Faktum är att jag själv blev rejält förvånad när jag med Ipaden surfade in på svtplay.se och allting fungerade perfekt!

Bra där av svt,nu är det bara för tv4 o dom andra o ta efter då.

#821

Postad 03 december 2010 - 09:43

klurig
  • klurig
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Jag har redan en G1 och är jättenöjd. Köper kavske en ny padda när G3 kommer. Då kan alla som väntat på G2 känna sig frånåkta :wub:

#822

Postad 03 december 2010 - 10:07

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0
Tycker synd om alla som läser denna tråden för att söka tips och råd inför ev köp. Det är inte så många objektiva reviews här, mest subjektiva hyllningar och övertalningsförsök.

Så är det ju förvisso alltid, att man ska ta folks åsikter med en nypa salt, men det blir alltid på något sätt lite extra religiös när det kommer till Apples prylar. Jag har skrivit en hel del i den här tråden, både positivt och negativt om min padda (som är min första Apple-pryl någonsin). Jag är nöjd med mitt köp, men det finns nackdelar. Att tex inte flash finns är en nackdel, det finns ingen i hela världen som kan säga emot det argumentet. Att man inte kan synka trådlöst med iTunes är en nackdel. Jag kan rabbla ett tag.

Det finns nästan alltid work arounds för nästan allting, men många kanske inte vill förändra sina vanor in absurdum och många gånger till det mer komplicerade. Respektera det och försök se saker och ting utifrån.

/Konsument- och moralpolisen

#823

Postad 03 december 2010 - 10:46

leafgren
  • leafgren
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Någon här som har problem med VLC appen?
Kanske har tagits upp här innan men, jag gör ett försök.

Lade in en video som jag spelat in med min iPhone 4 (HD) och döm av min förvåning när paddan säger att den kanske inte klarar av att spela upp formatet pga prestandan!
Den är ju för fasen inspelad med en iPhone!

Provade även att lägga in en vanlig avi-fil på en sissodär 300mb, då klarade den att spela upp filen men inget ljud...
Tyckte att det var smidigt att slippa och konvertera HELA tiden, vill ju bara kunna drag and drop, typ.
Tips på andra program som faktiskt fungerar?

#824

Postad 03 december 2010 - 12:51

Chupaka
  • Chupaka
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Tycker synd om alla som läser denna tråden för att söka tips och råd inför ev köp. Det är inte så många objektiva reviews här, mest subjektiva hyllningar och övertalningsförsök.

Så är det ju förvisso alltid, att man ska ta folks åsikter med en nypa salt, men det blir alltid på något sätt lite extra religiös när det kommer till Apples prylar. Jag har skrivit en hel del i den här tråden, både positivt och negativt om min padda (som är min första Apple-pryl någonsin). Jag är nöjd med mitt köp, men det finns nackdelar. Att tex inte flash finns är en nackdel, det finns ingen i hela världen som kan säga emot det argumentet. Att man inte kan synka trådlöst med iTunes är en nackdel. Jag kan rabbla ett tag.

Det finns nästan alltid work arounds för nästan allting, men många kanske inte vill förändra sina vanor in absurdum och många gånger till det mer komplicerade. Respektera det och försök se saker och ting utifrån.

/Konsument- och moralpolisen


Jag är nästan övertygad att du mera tycker synd om dig själv för att du tror att du valde fel produkt och nu vill du projicera din ångest över oss. Men med tanke på att Apple prylarna håller ett bra andrahands pris så kan du sälja den och köpa nåt annat ( gissningsvis en Android platta ) och vara glad för ditt inköp .

Vad gäller ditt "rabblande" så kan jag tillägga att det är bara dina önsketänkande och förvrängda syn på realiteten.
Jag har inte märkt att de som skriver här och berättar sina erfarenheter med sina iPads gör "subjektiva hyllningar och övertalningsförsök" utan snarare beskriver hur de upplever produkten och till vad de använder den till. Jag själv använder den till mångt mycket mera än att bara surfa och läsa e-böcker och den fungerar definitivt bättre än min Compaq netbook som numera bara ligger och dammar.

Vad gäller flash stöd så fattar inte jag varför du saknar den i iPaden ? Om du kollar så youtube fungerar utmärkt, svt fungerar utmärkt och att surfa till vanliga sidor är en fröjd när man slipper alla flash reklam som stör på en vanlig dator. ( är inte därför de flesta skaffar nuförtiden Flash-blocker till sina webbläsare för att slippa reklam ? )
Men kanske du saknar flash stöd för att titta på vissa porr-sidor kanske ?

Att synka iPad med iTunes trådlöst vore en trevligt sak eller ladda batteriet i den trådlöst men än så länge får man nöja sig med vad man får. När det gäller andra saker så jag kan se på filmer trådlöst med Air Video från min dator, jag kan se live-TV från Eye-TV, jag kan synca mina filer med DropBox trådlöst, jag kan styra min XBMC och SqueezeBoxar trådlöst från paddan. Har jag nämnt Spotify som fixar musiken trådlöst till iPaden ?

Jag tycker att DU inte ska se så trångsynt på saker och ting utan " Respektera andras åsikt och försök se saker och ting utifrån."

ha det trevligt med din iPad :-)

#825

Postad 03 december 2010 - 13:02

Unregisteredbcf53c4d
  • Unregisteredbcf53c4d
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Så är det ju förvisso alltid, att man ska ta folks åsikter med en nypa salt, men det blir alltid på något sätt lite extra religiös när det kommer till Apples prylar. Jag har skrivit en hel del i den här tråden, både positivt och negativt om min padda (som är min första Apple-pryl någonsin). Jag är nöjd med mitt köp, men det finns nackdelar. Att tex inte flash finns är en nackdel, det finns ingen i hela världen som kan säga emot det argumentet. Att man inte kan synka trådlöst med iTunes är en nackdel. Jag kan rabbla ett tag.


Jag hatar Itunes. Och jag vill bara spy på det mesta som har någonting med Apple att göra.

"Problemet" är att det inte finns någon annan produkt som ens kommer i närheten av Ipad. Samsung Galaxy är ett dåligt skämt och Netbooks är ett värdelöst koncept.

En del av kritiken mot Ipad tycks ta sin utgångspunkt i att Ipad som produkt aspirerar på att ersätta en "riktig" dator. Och då kan jag förstå det mesta av kritiken om att den är "inlåst", saknar usb-ingång, hdmi-port, etc, etc. Ipad är dock ett nytt koncept - i första hand att betrakta som en "surfplatta" och komplement till en vanlig dator.

När det gäller Flash så kan jag med handen på hjärtat säga att det för mig är en mycket liten, i det närmaste obetydlig nackdel. Mig veterligen har jag inte missat någonting alls. Flera videosajter - allt från Svtplay till Youporn (har jag hört ryktesvis :wub: ) - fungerar redan utmärkt på Ipad och övriga ställer om till html5 eller specialanpassar sig för Ipad.

Visst finns det ett och annat underhållande Flash-spel på Internet, men de flesta av dessa spel går ju ändå inte att spela utan mus eller tangentbord. Och när det gäller kvalitet kommer de inte i närheten av spelen på Appstore (Pinball, GT Racing, Rage, för att nämna några).

#826

Postad 03 december 2010 - 13:57

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0

Jag hatar Itunes. Och jag vill bara spy på det mesta som har någonting med Apple att göra.

"Problemet" är att det inte finns någon annan produkt som ens kommer i närheten av Ipad. Samsung Galaxy är ett dåligt skämt och Netbooks är ett värdelöst koncept.

En del av kritiken mot Ipad tycks ta sin utgångspunkt i att Ipad som produkt aspirerar på att ersätta en "riktig" dator. Och då kan jag förstå det mesta av kritiken om att den är "inlåst", saknar usb-ingång, hdmi-port, etc, etc. Ipad är dock ett nytt koncept - i första hand att betrakta som en "surfplatta" och komplement till en vanlig dator.

När det gäller Flash så kan jag med handen på hjärtat säga att det för mig är en mycket liten, i det närmaste obetydlig nackdel. Mig veterligen har jag inte missat någonting alls. Flera videosajter - allt från Svtplay till Youporn (har jag hört ryktesvis :wub: ) - fungerar redan utmärkt på Ipad och övriga ställer om till html5 eller specialanpassar sig för Ipad.

Visst finns det ett och annat underhållande Flash-spel på Internet, men de flesta av dessa spel går ju ändå inte att spela utan mus eller tangentbord. Och när det gäller kvalitet kommer de inte i närheten av spelen på Appstore (Pinball, GT Racing, Rage, för att nämna några).


Vi är till största del överens. Jag tycker också att applehatare fokuserar mer på teknik än användning, men vill man kolla målservice på aftonbladet tex, så får man ändra vanor, och alla kanske inte vill ändra alla dessa vanor.

Håller med om att spelen på iPad kickar alla flashspel med ett fåtal undantag.

Jag är nästan övertygad att du mera tycker synd om dig själv för att du tror att du valde fel produkt och nu vill du projicera din ångest över oss. Men med tanke på att Apple prylarna håller ett bra andrahands pris så kan du sälja den och köpa nåt annat ( gissningsvis en Android platta ) och vara glad för ditt inköp .

Vad gäller ditt "rabblande" så kan jag tillägga att det är bara dina önsketänkande och förvrängda syn på realiteten.
Jag har inte märkt att de som skriver här och berättar sina erfarenheter med sina iPads gör "subjektiva hyllningar och övertalningsförsök" utan snarare beskriver hur de upplever produkten och till vad de använder den till. Jag själv använder den till mångt mycket mera än att bara surfa och läsa e-böcker och den fungerar definitivt bättre än min Compaq netbook som numera bara ligger och dammar.

Vad gäller flash stöd så fattar inte jag varför du saknar den i iPaden ? Om du kollar så youtube fungerar utmärkt, svt fungerar utmärkt och att surfa till vanliga sidor är en fröjd när man slipper alla flash reklam som stör på en vanlig dator. ( är inte därför de flesta skaffar nuförtiden Flash-blocker till sina webbläsare för att slippa reklam ? )
Men kanske du saknar flash stöd för att titta på vissa porr-sidor kanske ?

Att synka iPad med iTunes trådlöst vore en trevligt sak eller ladda batteriet i den trådlöst men än så länge får man nöja sig med vad man får. När det gäller andra saker så jag kan se på filmer trådlöst med Air Video från min dator, jag kan se live-TV från Eye-TV, jag kan synca mina filer med DropBox trådlöst, jag kan styra min XBMC och SqueezeBoxar trådlöst från paddan. Har jag nämnt Spotify som fixar musiken trådlöst till iPaden ?

Jag tycker att DU inte ska se så trångsynt på saker och ting utan " Respektera andras åsikt och försök se saker och ting utifrån."

ha det trevligt med din iPad :-)



Jösses, du tog verkligen åt dig gubben.

#827

Postad 03 december 2010 - 15:14

Chupaka
  • Chupaka
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Vi är till största del överens. Jag tycker också att applehatare fokuserar mer på teknik än användning, men vill man kolla målservice på aftonbladet tex, så får man ändra vanor, och alla kanske inte vill ändra alla dessa vanor.

Håller med om att spelen på iPad kickar alla flashspel med ett fåtal undantag.




Jösses, du tog verkligen åt dig gubben.


Kanske för att jag är nyfrälst Mac-taliban ? :wub:

#828

Postad 04 december 2010 - 14:21

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0

Tycker synd om alla som läser denna tråden för att söka tips och råd inför ev köp. Det är inte så många objektiva reviews här, mest subjektiva hyllningar och övertalningsförsök.

Så är det ju förvisso alltid, att man ska ta folks åsikter med en nypa salt, men det blir alltid på något sätt lite extra religiös när det kommer till Apples prylar. Jag har skrivit en hel del i den här tråden, både positivt och negativt om min padda (som är min första Apple-pryl någonsin). Jag är nöjd med mitt köp, men det finns nackdelar. Att tex inte flash finns är en nackdel, det finns ingen i hela världen som kan säga emot det argumentet. Att man inte kan synka trådlöst med iTunes är en nackdel. Jag kan rabbla ett tag.

Det finns nästan alltid work arounds för nästan allting, men många kanske inte vill förändra sina vanor in absurdum och många gånger till det mer komplicerade. Respektera det och försök se saker och ting utifrån.

/Konsument- och moralpolisen

Att det inte finns flash är inget stort problem för mig. Jag klarar mig utmärkt utan. Även på min dator så har jag inte flash. Så att ingen i hela världen inte kan säga emot det stämmer ju inte.

#829

Postad 05 december 2010 - 01:00

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0
Alltså, den här återkommande diskussionen om flash's vara eller icke vara är ju nästan absurd. Subjektivt kan jag väl säga att jag är GLAD att flash inte stöds i iOS, eftersom jag ALDRIG behöver titta på flash-material och dessutom automatiskt slipper 50% av alla annonser på webbsidor. Och objektivt kan jag säga att jag är....GLAD (surprise!) att flash inte stöds i iOS. Varför? För flash är en enorm batteritjuv. Visa mig en enda smartphone/tablet som kör senaste Android som stöder flash och som har en rimlig batteritid. Det finns inte. Dessutom, surfar man in på en sida som delvis innehåller flash på en Android-enhet så laggar hela sidan som aldrig förr. Testade senast igår med en X10 som körde Froyo och den var helt oanvändbar. Så förutom att vara en batteritjuv är flash också en processorkraftstjuv (roligt ord.. ).

"Användarna borde får välja själva om de vill ha flash eller inte, det bör inte vara tillverkarnas beslut". Eh, jo, det bör verkligen vara tillverkarnas beslut (och kommer onekligen vara det vare sig man vill eller inte). För Apple att trycka in flash i iOS nu vore samma sak som att säga "vi har bytt filosofi, fr.o.m nu skiter vi i allt vad användarvänlighet och användarupplevelse heter. Och just det, vi skiter i våra produkters batteritid också".

Med risk för att uppfattas som en Mac-taliban (vilket jag egentligen fullständigt skiter i) vill jag faktiskt tacka Apple för att de står på sig i den här frågan. HTML5 är utan tvekan på framgång (SVT kör parallellt!), och förhoppningsvis är tekniken överlägsen om ett par år.

Samtidigt förstår jag ändå de som är frusterade över att de inte kan surfa in på svenska spels webbsida från sin iPad. Jag förstår det fullt ut, men är samtidigt övertygad om att det är en tidsfråga till Svenska Spel finns i en iOS-vänlig version (eller kanske även en app).

#830

Postad 05 december 2010 - 01:15

Unregisteredac424f4f
  • Unregisteredac424f4f
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Alltså, den här återkommande diskussionen om flash's vara eller icke vara är ju nästan absurd. Subjektivt kan jag väl säga att jag är GLAD att flash inte stöds i iOS, eftersom jag ALDRIG behöver titta på flash-material och dessutom automatiskt slipper 50% av alla annonser på webbsidor. Och objektivt kan jag säga att jag är....GLAD (surprise!) att flash inte stöds i iOS. Varför? För flash är en enorm batteritjuv. Visa mig en enda smartphone/tablet som kör senaste Android som stöder flash och som har en rimlig batteritid. Det finns inte. Dessutom, surfar man in på en sida som delvis innehåller flash på en Android-enhet så laggar hela sidan som aldrig förr. Testade senast igår med en X10 som körde Froyo och den var helt oanvändbar. Så förutom att vara en batteritjuv är flash också en processorkraftstjuv (roligt ord.. ).

"Användarna borde får välja själva om de vill ha flash eller inte, det bör inte vara tillverkarnas beslut". Eh, jo, det bör verkligen vara tillverkarnas beslut (och kommer onekligen vara det vare sig man vill eller inte). För Apple att trycka in flash i iOS nu vore samma sak som att säga "vi har bytt filosofi, fr.o.m nu skiter vi i allt vad användarvänlighet och användarupplevelse heter. Och just det, vi skiter i våra produkters batteritid också".

Med risk för att uppfattas som en Mac-taliban (vilket jag egentligen fullständigt skiter i) vill jag faktiskt tacka Apple för att de står på sig i den här frågan. HTML5 är utan tvekan på framgång (SVT kör parallellt!), och förhoppningsvis är tekniken överlägsen om ett par år.

Samtidigt förstår jag ändå de som är frusterade över att de inte kan surfa in på svenska spels webbsida från sin iPad. Jag förstår det fullt ut, men är samtidigt övertygad om att det är en tidsfråga till Svenska Spel finns i en iOS-vänlig version (eller kanske även en app).

Senast jag kollade så fanns Svenska spel i iOS-vänlig version. Den har dock inte alla funktioner än men det är nog på väg.

#831

Postad 05 december 2010 - 15:29

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0
Jag är hittils nöjd med min iPad, har varit perfekt reskamrat ! :)

Dock så är det svårt att välja bland alla appar som finns ute vilka som är värda att köpa

#832

Postad 05 december 2010 - 15:43

Linkanman
  • Linkanman
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Alltså, den här återkommande diskussionen om flash's vara eller icke vara är ju nästan absurd. Subjektivt kan jag väl säga att jag är GLAD att flash inte stöds i iOS, eftersom jag ALDRIG behöver titta på flash-material och dessutom automatiskt slipper 50% av alla annonser på webbsidor. Och objektivt kan jag säga att jag är....GLAD (surprise!) att flash inte stöds i iOS. Varför? För flash är en enorm batteritjuv. Visa mig en enda smartphone/tablet som kör senaste Android som stöder flash och som har en rimlig batteritid. Det finns inte. Dessutom, surfar man in på en sida som delvis innehåller flash på en Android-enhet så laggar hela sidan som aldrig förr. Testade senast igår med en X10 som körde Froyo och den var helt oanvändbar. Så förutom att vara en batteritjuv är flash också en processorkraftstjuv (roligt ord.. ).

"Användarna borde får välja själva om de vill ha flash eller inte, det bör inte vara tillverkarnas beslut". Eh, jo, det bör verkligen vara tillverkarnas beslut (och kommer onekligen vara det vare sig man vill eller inte). För Apple att trycka in flash i iOS nu vore samma sak som att säga "vi har bytt filosofi, fr.o.m nu skiter vi i allt vad användarvänlighet och användarupplevelse heter. Och just det, vi skiter i våra produkters batteritid också".

Med risk för att uppfattas som en Mac-taliban (vilket jag egentligen fullständigt skiter i) vill jag faktiskt tacka Apple för att de står på sig i den här frågan. HTML5 är utan tvekan på framgång (SVT kör parallellt!), och förhoppningsvis är tekniken överlägsen om ett par år.

Samtidigt förstår jag ändå de som är frusterade över att de inte kan surfa in på svenska spels webbsida från sin iPad. Jag förstår det fullt ut, men är samtidigt övertygad om att det är en tidsfråga till Svenska Spel finns i en iOS-vänlig version (eller kanske även en app).


Finns Froyo till X10???

Köpte iPad i helgen. Grymt rolig leksak :)

#833

Postad 06 december 2010 - 10:16

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Någon här som har problem med VLC appen?
Kanske har tagits upp här innan men, jag gör ett försök.

Lade in en video som jag spelat in med min iPhone 4 (HD) och döm av min förvåning när paddan säger att den kanske inte klarar av att spela upp formatet pga prestandan!
Den är ju för fasen inspelad med en iPhone!

Provade även att lägga in en vanlig avi-fil på en sissodär 300mb, då klarade den att spela upp filen men inget ljud...
Tyckte att det var smidigt att slippa och konvertera HELA tiden, vill ju bara kunna drag and drop, typ.
Tips på andra program som faktiskt fungerar?


En Iphone-video kan du föra över till Ipad:en och spela upp den med Ipad:ens inbyggda spelare. Antingen genom att kopiera filen/filerna till Itunes videobibliotek och sedan synka över dem. Du kan även välja att "Hantera musik och video manuellt" under Ipad:en i Itunes och sedan drag-n-drop:a filerna direkt till Ipad:ens videobibibliotek i Itunes.

Glöm VLC på Ipad, det är nog den överlägset mest överskattade appen, den är än så länge kraftigt handikappad då den inte verkar ha stöd för hårdvaruavkodning. En Iphone 4-video hackar/fryser direkt i VLC men spelar utan problem i den inbyggda spelaren.

Får man problem med ljudet beror det oftast på att det är 5.1-ljud i filen, så då måste den hur som helst konverteras till stereoljud och då är AirVideo överlägsen och i stort sett lika enkel som "drag-n-drop". Streama med direktkonvertering (kräver kraftfull dator) eller lägg i konvteringskö och låt datorn konvertera hela ditt bibliotek så startar filmerna snabbare vid streaming eller så kan du föra över filen/filerna till Ipaden.

Redigerat av Tomas L, 06 december 2010 - 10:19.


#834

Postad 07 december 2010 - 08:26

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Lite OT men ändå, rykte:

iPad 2 begins shipping from Foxconn in February for April launch?

The source is DigiTimes so take this rumor for what you will. Nevertheless, the Taiwanese tattle house is citing sources at local component makers claiming that Foxconn has been notified that it must ship Apple's "iPad 2" within the next 100 days or as early as the end of February. DigiTimes says that Apple's plan to start mass production in January had to be pushed because of ongoing firmware testing. Note that this doesn't mean that the second generation iPad will ship to consumers in February since Apple would be stockpiling units ahead of a global launch in April, according to DigiTimes. The original iPad was announced in January and began US shipments in April before starting its relentless global march in May.



#835

Postad 07 december 2010 - 09:02

PEH61
  • PEH61
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Har sökt men inte hittat någon svar. Är itunes ett krav att ha för att Ipad ska fungera eller finns det andra lösningar?
Om det är ett krav så avstår jag denna padda

#836

Postad 07 december 2010 - 09:44

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Har sökt men inte hittat någon svar. Är itunes ett krav att ha för att Ipad ska fungera eller finns det andra lösningar?
Om det är ett krav så avstår jag denna padda


Svar JA. Jag har dock använt iTunes tre gånger totalt på fyra månader. Första vid registrering, andra vid uppdatering av mjukvaran och tredje vid överföring av en film.

Filer delar jag via Dropbox. Men ska du föra över massa film/musik behöver du ju iTunes. Om du jailbreakar den kan du väl använda den som ett externt minne och slippa iTunes.

Redigerat av Adebisi_6, 07 december 2010 - 09:45.


#837

Postad 07 december 2010 - 11:46

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

I Sverige kostar grundversionen av Ipad med 16 gigabyte minne 4 695 kronor men i Thailand kostar den bara 3 695 kronor. För dig som just nu befinner dig i det asiatiska landet eller kanske är på väg att åka dit finns det med andra ord en god möjlighet att göra ett klipp. För många varor som tas in i Sverige måste du betala tull och skatt, men det gäller inte för prylar som kostar under 4 300 kronor om du själv reser med varan. Även om du köper din Ipad i Thailand så har du för övrigt rätt till garanti i Sverige.

Källa: PC för Alla



#838

Postad 07 december 2010 - 12:07

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
Ja, det är lite tråkigt att Apple i Sverige verkar ha ett "kronpåslag" istället för ett procentpåslag. Det gör att de billigaste Ipad är rätt dyra i Sverige, medan de dyraste inte känns fullt lika dyra.

IPAD, Apple store USA: $499-$829
IPAD, Apple store Sverige: 4695-7595 kr

Redigerat av Tomas L, 07 december 2010 - 12:07.


#839

Postad 07 december 2010 - 12:47

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
Glöm inte att lägga på moms på det amerikanska priset. Visserligen en smal sak att komma undan om man köper via nätet men köper du i butik så får du betala den. Dessutom brukar garantier skilja sig åt en del mellan USA och europa.

#840

Postad 07 december 2010 - 12:54

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Ja, det är lite tråkigt att Apple i Sverige verkar ha ett "kronpåslag" istället för ett procentpåslag. Det gör att de billigaste Ipad är rätt dyra i Sverige, medan de dyraste inte känns fullt lika dyra.

IPAD, Apple store USA: $499-$829
IPAD, Apple store Sverige: 4695-7595 kr



Glöm inte att lägga på moms på det amerikanska priset. Visserligen en smal sak att komma undan om man köper via nätet men köper du i butik så får du betala den. Dessutom brukar garantier skilja sig åt en del mellan USA och europa.


Sen ska vi inte glömma att det betalas mer skatt i Sverige på sålda prylar. Detta för att vi har fri sjukvård m.m. Men detta behöver vi inte diskutera här kanske :)

#841

Postad 07 december 2010 - 13:01

Fireant
  • Fireant
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Köpte min när jag var i USA. En kul leksak, inget mer. Använder den sällan. Kommer sälja den och köpa en MacBook Air istället som komplement till min MacBook Pro och iMac.

#842

Postad 07 december 2010 - 13:42

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Köpte min när jag var i USA. En kul leksak, inget mer. Använder den sällan. Kommer sälja den och köpa en MacBook Air istället som komplement till min MacBook Pro och iMac.


En notebook som komplement till din notebook? :)
De som tycker att Ipad bara är en "leksak" har nog inte behov av en ipad och det en Ipad är väldigt bra på: mobilitet.

#843

Postad 07 december 2010 - 14:17

Fireant
  • Fireant
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

En notebook som komplement till din notebook? :)
De som tycker att Ipad bara är en "leksak" har nog inte behov av en ipad och det en Ipad är väldigt bra på: mobilitet.


Ja, eftersom jag endast använder min 13" MacBook Pro inomhus som komplement till min 27" iMac så behöver jag något jag kan ta med mig ut. Trodde iPad var detta "något" men det var den inte, alldeles för begränsad, känns som sagt var som en leksak. Därför kommer jag sälja den och köpa en 11" MacBook Air.

#844

Postad 07 december 2010 - 14:39

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

...alldeles för begränsad, känns som sagt var som en leksak.


Nu blir jag nyfiken, hur menar du då?

#845

Postad 07 december 2010 - 18:35

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Ja, eftersom jag endast använder min 13" MacBook Pro inomhus som komplement till min 27" iMac så behöver jag något jag kan ta med mig ut. Trodde iPad var detta "något" men det var den inte, alldeles för begränsad, känns som sagt var som en leksak. Därför kommer jag sälja den och köpa en 11" MacBook Air.


Haha, du måste ha för mycket pengar :) Ha en 13" MBP som mobil inomhusdator för att komplettera din 27" iMac? Bor du i en hundrarummare med torn och tinnar eller? :) Och att sedan ha en MBA för mobilitetens skulle, ja inte duger en MBP...den är ju absoluuuut inte "mobil :lol:

Jag fick nu iaf en ny syn på vilka resonemang som kan skapas när man har en skattkista som bågnar ;)

Btw, missförstå mig rätt...mitt inlägg handlar inte på något sätt om avundsjuka (har själv en MBP och en iPad) men jag tyckte bara ditt resonemang var så humoristiskt :(

Redigerat av zinned78, 07 december 2010 - 18:40.


#846

Postad 08 december 2010 - 13:03

Fireant
  • Fireant
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Haha, du måste ha för mycket pengar :rolleyes: Ha en 13" MBP som mobil inomhusdator för att komplettera din 27" iMac? Bor du i en hundrarummare med torn och tinnar eller? :lol: Och att sedan ha en MBA för mobilitetens skulle, ja inte duger en MBP...den är ju absoluuuut inte "mobil :)

Jag fick nu iaf en ny syn på vilka resonemang som kan skapas när man har en skattkista som bågnar :)

Btw, missförstå mig rätt...mitt inlägg handlar inte på något sätt om avundsjuka (har själv en MBP och en iPad) men jag tyckte bara ditt resonemang var så humoristiskt :)


Jantelagen i ett nötskal.

#847

Postad 09 december 2010 - 22:55

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0
Skall försöka mig på att ge en subjektiv bedömning. Så först lite vad jag kommer ifrån.

Är sedan 1.5 år sedan en Applefantast. Har varit i IT-branchen i 20 år och arbetat med Unix, Dos, OS2, Windows, Linux. Sedan jag för 1.5 år sedan fick en iPod Touch av min fru blev jag paff över användarvänligheten och funderade om övriga produkter var lika bra. Idag har jag en iPhone 3GS, en 21.5" iMac och sedan en vecka tillbaka en 13.3" MacBook Air. Utöver detta har jag nyligen fått i uppdrag att utvärdera iPaden åt mitt företag.

Börjar med de positiva bitarna:
iPaden är en underbar surfplatta. Batteriet håller länge och den är enormt enkel och tillgänglig. Har även provat att läsa böcker på den och där är den som klippt och skuren. Än så länge saknas en hel del svenska appar. Men det är nog bara en tidsfråga innan svenska företag och organisationer börjar släppa sina iPhoneappar i iPadvarianter.

Den kan till i viss mån ersätta en bärbar dator för mail, kontakter och kalender för den extremt mobile arbetaren. Ser även en användning som demoverktyg på mässor och konferenser.

Tack vare möjligheterna att stänga av och låsa in funktioner som installation/borttagande av appar så kan bygga upp den till ett generellt verktyg som används av flera olika personer.


Sen de lite mer negativa:
Hade som plan att skriva min utvärdering på iPaden. Men insåg snart att ett touchtangentbord inte är något man skriver längre uppsatser på. För att överhuvudtaget kunna skriva med två händer får man använda sig av pekfingervalsen. Annars så kommer man bara åt massa andra knappar hela tiden.

I mitt personliga fall som har all den info jag behöver (mail,kontakter,kalender,anteckningar o.s.v.) i min iPhone och med mer datorrelaterade aktiviteter via min MacBook Air så känns iPaden överflödig. Hittar inget direkt behov att fylla. Privat hemma används den mest för slösurfning i soffan samt att ungarna spelar spel på den.

Så om man nu av någon anledning har en stationär dator och behöver en extremt portabel dator så fyller nog iPaden ett visst glapp där den också är relativt billig i jämförelse med att köpa en laptop. Men skulle rekommendera att istället skrota den stationära datorn och bara köra med en lätt laptop med bra batteri och inbyggt 3G modem!

Jag tänker sannolikt inte köpa en iPad privat (men man ska ju aldrig säga aldrig ;) )

#848

Postad 13 december 2010 - 16:07

endumen
  • endumen
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0

Jag ansluter till firmans FTP och hämtar/lämnar filer.


Vad är det för filer och hur gör du det mer ingående? :)

#849

Postad 16 december 2010 - 15:07

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Vad är det för filer och hur gör du det mer ingående? ;)


Jag använder mig av GoodReaders FTP-funktion och det flera olika typer av filer, men mest pdf:er och bilder.

#850

Postad 17 december 2010 - 18:19

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0

Så om man nu av någon anledning har en stationär dator och behöver en extremt portabel dator så fyller nog iPaden ett visst glapp där den också är relativt billig i jämförelse med att köpa en laptop. Men skulle rekommendera att istället skrota den stationära datorn och bara köra med en lätt laptop med bra batteri och inbyggt 3G modem!

Jag tänker sannolikt inte köpa en iPad privat (men man ska ju aldrig säga aldrig :) )

Håller med till 100%

Köpte en i måndags men jag tänker lämna tillbaka den, bökig att surfa effektivt på , netbooken är bättre.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.