Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K OnePlace v2 satellitbox

278 svar till detta ämne CanalDigital OnePlace v2
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 31 augusti 2020 - 17:52

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Android är baserad på Linux och kan inte jämföras med Windows och det finns stöd för swap till ram genom att komprimera ner det vilket blir snabbare än från flash eller annan typ av swap åtminstone.
 

https://www.kernel.o...ckdev/zram.html

 

Kanske kräver nyare version minst lika mycket men det har också gjorts optimeringar i nyare versioner som kan hantera detta bättre och det är mest det jag syftar på. Sen är det ju så att det snabbt går åt minne med ett gäng appar igång osv och av den anledningen kan jag tycka man kunde ha tryckt in lite mer minne.

Komprimerad swap? Vad är det? Om man komprimerar lagringen måste ju segmentet packas upp innan det kan användas, vilket tar ännu längre tid.. Ett segment i RAM, läses ut, ett annat läses in från långsammare massminne (flash/HDD/något annat).

 

OM INTE nyare Android behövde mer minne,vad är i så fall meningen med att dagens nallar har 3-4 ggr mer RAM än för några år sedan? Mer funktioner kräver mer minne om man inte ska swappa, så enkelt är det. Optimeringar kan få koden att köras snabbare, men hur ska den få koden mindre menar du, när vi vet att den i stället blir större pga funktionsutökningar i varje ny version?

 

Därför är det rätt obegåvat av CD att köpa ny HW två och ett halvt år efter den förra, med nyare Android, men med samma RAM-storlek 2GB. DÄR är vi helt överens.


Redigerat av Nisken, 31 augusti 2020 - 17:59.


#52

Postad 31 augusti 2020 - 19:14

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Komprimerad swap? Vad är det? Om man komprimerar lagringen måste ju segmentet packas upp innan det kan användas, vilket tar ännu längre tid.. Ett segment i RAM, läses ut, ett annat läses in från långsammare massminne (flash/HDD/något annat).

 

OM INTE nyare Android behövde mer minne,vad är i så fall meningen med att dagens nallar har 3-4 ggr mer RAM än för några år sedan? Mer funktioner kräver mer minne om man inte ska swappa, så enkelt är det. Optimeringar kan få koden att köras snabbare, men hur ska den få koden mindre menar du, när vi vet att den i stället blir större pga funktionsutökningar i varje ny version?

 

Därför är det rätt obegåvat av CD att köpa ny HW två och ett halvt år efter den förra, med nyare Android, men med samma RAM-storlek 2GB. DÄR är vi helt överens.

Ja jag håller med om att den borde ha mer minne.
Att telefonerna har mer minne har också att göra med att folk har fler appar och apparna i sig kan använda sig av mer minne och kräva mer av övrig hårdvara. Optimeringar kan göras för att ta mindre minne med och skulle säga att Windows är ett utmärkt exempel på hur man inte ska skriva kod om man vill att det ska ta lite minne.
Vad gäller komprimerad swap/ram så är telefonerna/boxarna så pass snabba idag att det är snabbare än läsa/skriva från flashminnen eller hdd.
Flashminnen bör inte överhuvudtaget användas för swap då flashminnen har begränsat antal skrivningar så förmodligen används HDD som swap i CD's box om man nu har någon swap överhuvudtaget.
Även Android skulle jag säga inte heller varit speciellt optimalt skriven så det har helt klart funnits gott om utrymme för optimeringar.
Situationen har inte blivit bättre av att dom olika telefontillverkarna slänger in random egna saker som slukar en massa av telefonen där en custom rom till telefonen kan göra den dubbelt snabbare enbart genom det.


Redigerat av Leatherface, 01 september 2020 - 15:45.


#53

Postad 31 augusti 2020 - 21:47

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Min Nvidia Shield Pro 2019 har 3GB och är jättesnabb, nu är det dock lite snabbare CPU i den här än OnePlace... Men 4GB hade varit utmärkt i OnePlace2, den kommer ju inte ha 200 appar som min Samsung Ultra med 12GB har, vilken jag aldrig sett använda mer än 7GB...



#54

Postad 01 september 2020 - 01:50

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 1

Min Nvidia Shield Pro 2019 har 3GB och är jättesnabb, nu är det dock lite snabbare CPU i den här än OnePlace... Men 4GB hade varit utmärkt i OnePlace2, den kommer ju inte ha 200 appar som min Samsung Ultra med 12GB har, vilken jag aldrig sett använda mer än 7GB...

Ja den sopar verkligen banan med den nya boxen trots att även den är snabbare än nuvarande OnePlace.

https://browser.geek...seline=15615296



#55

Postad 01 september 2020 - 09:25

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Ja den sopar verkligen banan med den nya boxen trots att även den är snabbare än nuvarande OnePlace.

https://browser.geek...seline=15615296

 

Hur ser det ut med OnePlace1 jämfört med OnePlace2?



#56

Postad 01 september 2020 - 09:34

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0


Flashminnen bör inte överhuvudtaget användas för swap då flashminnen har begränsat antal skrivningar så förmodligen används HDD som swap i CD's box.
Även Android skulle jag säga inte heller varit speciellt optimalt skriven så det har helt klart funnits gott om utrymme för optimeringar.
Situationen har inte blivit bättre av att dom olika telefontillverkarna slänger in random egna saker som slukar en massa av telefonen där en custom rom till telefonen kan göra den dubbelt snabbare enbart genom det.

Mnja - OS´et lagras ju i OP-boxen i flashminnet. Och läses därfirån efter behov till RAM vid en kallstart och därefter swappas de segment som behövs in till RAM och byter ut de som inte behövs just då. Att läsa in kod/data från flash eller HDD och därefter exekvera från RAM, är alltid mycket långsammare än att exevera resident kod/data i RAM. Normalt sett kastar man det som swappas ut och skriver inte tillbaka det till flash/HDD, programkoden ändras ju troligen inte, med undantag för data som ju kan ha ändrats och OM den swappas ut från RAM måste sparas någonstans i flash OM ingen HDD finns i systemet.

 

Minimera swapping är helt centralt för att slippa flaskhalsar i exekveringen av program. Då är 2GB RAM helt enkelt för lite för ett Android-system med mellanvara och CD-app.

 

Fler appar över tiden, gäller ju dessutom inte bara mobiler, utan alla terminaler som har möjligheten att installera sådana. Även OP-boxar.



#57

Postad 01 september 2020 - 15:22

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Mnja - OS´et lagras ju i OP-boxen i flashminnet. Och läses därfirån efter behov till RAM vid en kallstart och därefter swappas de segment som behövs in till RAM och byter ut de som inte behövs just då. Att läsa in kod/data från flash eller HDD och därefter exekvera från RAM, är alltid mycket långsammare än att exevera resident kod/data i RAM. Normalt sett kastar man det som swappas ut och skriver inte tillbaka det till flash/HDD, programkoden ändras ju troligen inte, med undantag för data som ju kan ha ändrats och OM den swappas ut från RAM måste sparas någonstans i flash OM ingen HDD finns i systemet.

 

Minimera swapping är helt centralt för att slippa flaskhalsar i exekveringen av program. Då är 2GB RAM helt enkelt för lite för ett Android-system med mellanvara och CD-app.

 

Fler appar över tiden, gäller ju dessutom inte bara mobiler, utan alla terminaler som har möjligheten att installera sådana. Även OP-boxar.

Det är där som zram och även zswap som också finns kommer in i bilden.
Den komprimerar en del av minnet istället för att att swappa innehållet till hdd eller flashminne vilket är ännu långsammare.
Ett tips är att försöka läsa om detta och förstå hur det fungerar.
Om man "kastar" det som finns i ram så handlar det inte om swapping utan cache vilket är nåt helt annat.
Det mest optimala är såklart tillräckligt mycket fysiskt minne så att man inte behöver göra detta. 


Redigerat av Leatherface, 01 september 2020 - 15:45.


#58

Postad 01 september 2020 - 15:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 1

Hur ser det ut med OnePlace1 jämfört med OnePlace2?

Kollade tidigare och OP2 ser ut och vara ungefär dubbelt så snabb som OP1 så det är åtminstone en förbättring.
 


Redigerat av Leatherface, 01 september 2020 - 15:38.


#59

Postad 01 september 2020 - 18:19

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Kollade tidigare och OP2 ser ut och vara ungefär dubbelt så snabb som OP1 så det är åtminstone en förbättring.
 

så från 30s mellan kanalbyten till 15s ?  :P

 

Det lär ju inte bli någon förbättring på befintliga one place heller (inte för att jag någon gång haft tro på det ändå) när "2:an" lanseras.

Man kan ju bara hoppas för deras egna skull att den funkar ok.



#60

Postad 01 september 2020 - 18:59

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Ja den sopar verkligen banan med den nya boxen trots att även den är snabbare än nuvarande OnePlace.

https://browser.geek...seline=15615296

Hur ser det ut gentemot exempelvis Teilas standard Arris-boxar?
Prestanda är inte allt, hur man använder det som finns är minst lika viktigt.
4302 är nog den jag har, 6kDMIPS (?) processor, 1GB minne, 128 MB flash, ej 4k stöd (och det är den bästa boxen jag har haft, liten, snygg, snabb, bra bild, Sista box, för mig,  hos canal digital var deras eminenta ADB-box.)
5305 som de nu säljer med 14700 DMIPS(?) processor, 2GB minne, 512 MB flash och 4k stöd

Man behöver inte den snabbaste processorn, man behöver en som klarar det den ska även om extra prestanda inte skadar. Av vad jag läst i nuvarande boxens tråd är det väl mjukvaran som brister i sig och inte hårdvaran. Eller kanske för höga önskemål på mjukvaran mot boxens hårdvara.
 



#61

Postad 01 september 2020 - 21:07

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 1

Hur ser det ut gentemot exempelvis Teilas standard Arris-boxar?
Prestanda är inte allt, hur man använder det som finns är minst lika viktigt.
4302 är nog den jag har, 6kDMIPS (?) processor, 1GB minne, 128 MB flash, ej 4k stöd (och det är den bästa boxen jag har haft, liten, snygg, snabb, bra bild, Sista box, för mig,  hos canal digital var deras eminenta ADB-box.)
5305 som de nu säljer med 14700 DMIPS(?) processor, 2GB minne, 512 MB flash och 4k stöd

Man behöver inte den snabbaste processorn, man behöver en som klarar det den ska även om extra prestanda inte skadar. Av vad jag läst i nuvarande boxens tråd är det väl mjukvaran som brister i sig och inte hårdvaran. Eller kanske för höga önskemål på mjukvaran mot boxens hårdvara.
 

Ja självklart så kan det vara så men den har heller inte AndroidOS och en massa appar i grunden.
Tycker inte man kan jämföra boxarna av den anledningen.


Redigerat av Leatherface, 01 september 2020 - 21:08.


#62

Postad 01 september 2020 - 21:43

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 1

Ja självklart så kan det vara så men den har heller inte AndroidOS och en massa appar i grunden.
Tycker inte man kan jämföra boxarna av den anledningen.

Som att jämföra äpplen och päron, ska medge det.



#63

Postad 20 september 2020 - 20:50

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Inga nyheter Niklas? OnePlace2 behövs...



#64

Postad 21 september 2020 - 07:26

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 1

Inga nyheter Niklas? OnePlace2 behövs...

 

 

Håller med. Drar mig i håret varje dag och överväger annan leverantör men försöker hålla mig till OP2. Förhoppning är att vi kan få riktigt bra deal. 



#65

Postad 21 september 2020 - 07:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 1

Inga nyheter Niklas? OnePlace2 behövs...

Hej

 

Har tyvärr ingen mer info just nu eftersom det fortfarande är tidigt i processen. 

 

Mvh

Niklas



#66

Postad 26 september 2020 - 11:07

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 1

Hej

 

Har tyvärr ingen mer info just nu eftersom det fortfarande är tidigt i processen. 

 

Mvh

Niklas

 

Hårdvaran tror jag i princip är klar, det är inget svårt för Kaon att göra en box! Jag tror det är CD-appen som behöver nya programmerare...



#67

Postad 26 september 2020 - 14:21

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

Hårdvaran tror jag i princip är klar, det är inget svårt för Kaon att göra en box! Jag tror det är CD-appen som behöver nya programmerare...

Övertygad om att tyskarna inte får förnyat förtroende. Frågan är om specarna på CD-appen är mer rimliga nu? Precis som i nuvarande OP-box är man ju begränsad till 2GB RAM.... Och det är ju några nya absolut nödvändiga funktioner som måste till, som INTE Android-systemet kan göra eftersom CD partitionen är krypterad, som städfunktioner av HDD och RAM, samt ordentliga felgafflar för att slippa de flesta krascherna och omformatteringar av HDD och tömning av CD-appens cachar och data.



#68

Postad 09 oktober 2020 - 20:56

sonomats
  • sonomats
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Egentligen borde ju inte varken hårdvara eller mjukvara vara ett ämne för diskussion för oss konsumenter. Det är ganska galet att den här tråden är fylld av besvikna, frustrerade och irriterade kunder till CD.
Ja, det är absolut ett i-landsproblem! Men problemet tillhör Canal Digital. Inte oss kunder. Vi betalar varje månad och gör rätt för oss. Men vad gör Canal Digital?
Min box tar fortfarande mellan 5-15 sekunder på sig att byta kanal. I sina BÄSTA stunder. Däremellan uppträder den extremt seg, hackig och oberäknelig.

Vi borde verkligen inte behöva ta det här, som konsumenter. Vad måste vi göra för att få ett slut på skiten? Idéer?

#69

Postad 10 oktober 2020 - 07:24

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Egentligen borde ju inte varken hårdvara eller mjukvara vara ett ämne för diskussion för oss konsumenter. Det är ganska galet att den här tråden är fylld av besvikna, frustrerade och irriterade kunder till CD.
Ja, det är absolut ett i-landsproblem! Men problemet tillhör Canal Digital. Inte oss kunder. Vi betalar varje månad och gör rätt för oss. Men vad gör Canal Digital?
Min box tar fortfarande mellan 5-15 sekunder på sig att byta kanal. I sina BÄSTA stunder. Däremellan uppträder den extremt seg, hackig och oberäknelig.

Vi borde verkligen inte behöva ta det här, som konsumenter. Vad måste vi göra för att få ett slut på skiten? Idéer?

 

 

Canal Digital håller på att ta fram en ny box som ev kommer att släppas i slutet av detta år (OnePlace v2). Den här tråden du skrev i handlar om den nya boxen.



#70

Postad 12 oktober 2020 - 18:21

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Mer intressanta nyheter till boxen från KAON:

 

https://www.digitalt...graded-service/


Och vad det innebär: 

 

https://www.youtube....eature=youtu.be 



#71

Postad 13 oktober 2020 - 22:18

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Eller kanske inte så bra, 3SS verkar ha varit dom som fixat appen till OnePlace v1, och då skrev CD om 3SS så här på hemsidan om det:

 

“The user experience is crucially important, and we are very happy for the support from 3SS to overcome these challenges and get it right.”

 

 

Tone Krohn Clausen (Chief Product & Digital Officer, Canal Digital)


Och boxen har blivit segare med allt det som 3SS fixat med version 1 av boxen... Hoppas all seghet kom från hårdvaran... 



#72

Postad 16 oktober 2020 - 09:58

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Eller kanske inte så bra, 3SS verkar ha varit dom som fixat appen till OnePlace v1, och då skrev CD om 3SS så här på hemsidan om det:

 

“The user experience is crucially important, and we are very happy for the support from 3SS to overcome these challenges and get it right.”

 

 

Tone Krohn Clausen (Chief Product & Digital Officer, Canal Digital)


Och boxen har blivit segare med allt det som 3SS fixat med version 1 av boxen... Hoppas all seghet kom från hårdvaran... 

Hårdvaran är ju densamma i OP-1 boxen hela tiden, att boxen blir allt mer instabil och långsam, kan ju då bara tillskrivas mjukvaran och när det är CD-appen som krånglar mest är det naturligtvis DEN som har ansvaret för alla problem. Hur CD ens kan fundera på att ge 3SS förnyat förtroende är för mig en gåta? Möjligen har pappersvändarna på CD så överdrivet självförtroende att de tror att de ska kunna "tvinga" 3SS att göra ett bättre jobb än de gjort med OP-1 boxen. F´n trot sa Relling....


Redigerat av Nisken, 16 oktober 2020 - 09:59.


#73

Postad 19 oktober 2020 - 03:29

riiichard
  • riiichard
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag har nu haft den första Oneplace och den har bara bråkat hela tiden oftast när jag ska titta på inspelade program. I dag så så frös boxen ett flertal gånger och startade om så att till och med Android loggan kom upp. Det ser jag som ett tecken på att boxen gjorde en fullständig omstart. Detta skedde 4-5 gånger. Så nu vill jag bara ha den nya boxen och den ska vara gratis eftersom den aldrig har fungerat som den ska. När kommer det en 4K kanal?

#74

Postad 19 oktober 2020 - 07:15

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Frågan är om man kommer att kunna flytta över hårddisken från OP1 till OP2? Så man slipper köpa en ny. 



#75

Postad 19 oktober 2020 - 10:51

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Frågan är om man kommer att kunna flytta över hårddisken från OP1 till OP2? Så man slipper köpa en ny. 

Det var inget särskilt med HDD´n i OP-1 boxen? Troligen inget särskilt med en HDD i den kommande OP-2 boxen heller. Däremot är det ju inte säkert att den CD-krypterade partitionen på HDD´n är lika dan på dessa boxar och däremd inte säkert att du kan flytta över den utan att formattera om den och därmed förlora alla inspelningar.



#76

Postad 19 oktober 2020 - 11:28

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Det var inget särskilt med HDD´n i OP-1 boxen? Troligen inget särskilt med en HDD i den kommande OP-2 boxen heller. Däremot är det ju inte säkert att den CD-krypterade partitionen på HDD´n är lika dan på dessa boxar och däremd inte säkert att du kan flytta över den utan att formattera om den och därmed förlora alla inspelningar.

 

Alla inspelningar kommer gå förlorade



#77

Postad 30 oktober 2020 - 13:38

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

"Allente’s new hybrid Kaon DVR STB will be deployed this year in a phased rollout." - Hoppas det bli så, jag behöver 2an


https://www.ibc.org/...em/6886.article  



#78

Postad 30 oktober 2020 - 13:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

"Allente’s new hybrid Kaon DVR STB will be deployed this year in a phased rollout." - Hoppas det bli så, jag behöver 2an


https://www.ibc.org/...em/6886.article  

Hej

 

Det finns inget spikat datum just nu tyvärr, jag kommer hålla er uppdaterade så fort jag har mer information men just nu är det i ett väldigt tidigt stadie. Men det kommer inte komma någon ny box under 2020. 

 

Mvh

Niklas



#79

Postad 30 oktober 2020 - 14:16

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
The move builds on Allente’s successful 3SS-enabled OnePlace satellite and OTT service which Canal Digital launched in 2018, which is based on the Android TV Operator Tier.

Skämtar dom eller trollar dom...

-”Successful” , nja inte ordet jag skulle använda precis !!

#80

Postad 30 oktober 2020 - 14:42

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

The move builds on Allente’s successful 3SS-enabled OnePlace satellite and OTT service which Canal Digital launched in 2018, which is based on the Android TV Operator Tier.

Skämtar dom eller trollar dom...

-”Successful” , nja inte ordet jag skulle använda precis !!

 

Nä, fast dom kanske bara menar i "sålda" enheter... Boxen är snart 3 år och den har fått nya finesser fast buggarna har blivit fler. 


Hej

 

Det finns inget spikat datum just nu tyvärr, jag kommer hålla er uppdaterade så fort jag har mer information men just nu är det i ett väldigt tidigt stadie. Men det kommer inte komma någon ny box under 2020. 

 

Mvh

Niklas

 

Nä ni måste väl hinna byta namn och så med, tror inte den nya boxen ska ha CanalDigital präglat på sig... Jag hoppas den nya boxen kan byta kanal snabbare, så låg har min kravlista blivit.



#81

Postad 11 november 2020 - 21:25

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
"Det rycktas om att den nya boxen (OP V.2) skall lanseras nu inför Black friday tillsammans med riktigt grymma rabatter. Problemet är ju att dessa rabatter oftast riktar sig enbart på nykunder. Vilket såklart går att kringgå om man vill ta del av det." - Från Facebook

#82

Postad 11 november 2020 - 21:36

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Personligen så kan dom kasta sina erbjudanden som inkluderar en befintlig eller ny oprövad mottagare i sjön.

Kommer ta väldigt lång tid att reparera ryktet från OP soppan, om det ens är möjligt.



#83

Postad 11 november 2020 - 23:37

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Regner med att jeg får 2 stk tunere sent i posten, så kan jeg være betatester på nytt, pien ser ikke ut til og ha løst noen ting.

#84

Postad 12 november 2020 - 07:43

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 1

Kan tänka mig den nya boxen om priset är rätt och att man tar den gamla i inbyte. För mig vore priset att skriva på för 24 månader och då börjar man närma sig taket. 



#85

Postad 20 januari 2021 - 21:27

lillknurra
  • lillknurra
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Hur ser lanseringen av den nya boxen ut? Blir det något, eller är de den gamla som fortsatt gäller?



#86

Postad 31 januari 2021 - 23:47

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Hur ser lanseringen av den nya boxen ut? Blir det något, eller är de den gamla som fortsatt gäller?

 

Jag hoppas på en ny box i mars, den har liksom varit färdig länge. Tror dom väntar på namnbyte och administrativa saker. 



#87

Postad 05 februari 2021 - 22:52

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

I mars kommer ingen box, för egen del hoppas jag på maj. Jag hoppas och tror denna box blir jäkligt mycket bättre än OnePlace.



#88

Postad 06 februari 2021 - 15:34

gundj
  • gundj
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Jag förutsätter att vi som lidigt med OP-boxen version 1 får byta in den utam motkrav.
Annars är det nog det som får mig att lämna CD.

#89

Postad 18 februari 2021 - 23:05

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Jag förutsätter att vi som lidigt med OP-boxen version 1 får byta in den utam motkrav.
Annars är det nog det som får mig att lämna CD.

 

Ja man kan ju alltid hoppas att vi som orkat med OnePlace i många år kan få en väldigt bra deal på den när den kommer.



#90

Postad 16 mars 2021 - 16:06

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

https://sites.google...v/oem/kaonmedia

 

Bild på boxen



#91

Postad 16 mars 2021 - 16:12

Unregistered3b234061
  • Unregistered3b234061
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 1

https://sites.google...v/oem/kaonmedia

 

Snygg ju!



#92

Postad 16 mars 2021 - 16:14

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

 

Jag hoppas den kommer se ut så, längtar efter OnePlace2, vilket den inte kommer heta.



#93

Postad 12 augusti 2021 - 14:50

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Vad jag ser kommer boxen heta "Allente 1", den som lever får se...



#94

Postad 12 augusti 2021 - 16:42

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Verkar som att den kommer vara "gammal" innan den ens lanseras hos Allente.



#95

Postad 12 augusti 2021 - 16:57

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

https://www.allente.se/boxar/prime680/ ?

https://www.allente....prime-ultra-hd/



#96

Postad 12 augusti 2021 - 17:01

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Verkar som att den kommer vara "gammal" innan den ens lanseras hos Allente.


Verkligen, det fanns testboxar för den för 14 månader sedan... Och den verkar inte kunna börja serietillverkas före årsskiftet...

#97

Postad 12 augusti 2021 - 20:38

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

 

  • En 10 gånger snabbare box än en standard HD-box
  • Minnet är minst 4 gånger snabbare än hos en standard HD-box
  • En box anpassad för större tv-apparater    

 

:lol: :ph34r:

 

Vem fasen har gjort den texten?

Man kan inte annat än att klappa sig själv på axeln för att man håller sig långt undan operatörernas val av mottagare.



#98

Postad 12 augusti 2021 - 21:36

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Är det verkligen parabolboxar de där?



#99

Postad 13 augusti 2021 - 06:35

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Det är ultra hd-boxen som viasat lanserade 2016 som används för iptv kunder.



#100

Postad 24 augusti 2021 - 12:19

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 1

Det publicerades idag på BroadbandtvNews

 

The hybrid Kaon BCM72180 PVR STBs will be available to Allente’s over 1 million subscribers, with Nagra Media CAS, Broadcom 72180 SoC and based on 3SS UX technology, in Q3 2021.

 

https://www.broadban...broadcast-stack

 

Så det blir Nagra på dessa nya enheter och inte Conax.. 


Redigerat av angelsevov, 24 augusti 2021 - 12:22.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.