Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Zartok bygger Ragnarök (sponsrat av BRL Electronics)

224 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 23 september 2019 - 12:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag använde vanlig skumdämpning som avgränsning i de förra lådorna, men har inget sånt nu. Vill bara slippa den där sabla mineralullen 😅

#52

Postad 23 september 2019 - 14:01

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

Tycker det går galant bara man använder handskar och en bra kniv. Det kliar ju inte som 20 år gammal glasull heller för den delen.

Kör på det och fårull, alternativt skum. Blir kanon. :)



#53

Postad 23 september 2019 - 14:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det går inte med... Bara skum av något slag? :D

#54

Postad 23 september 2019 - 18:21

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Blir det för dyrt eller dåligt med butyl och akustilux?

http://www.dynabel.n.../dempemateriale

#55

Postad 23 september 2019 - 19:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ja, en rulle på 30 meter kostar 1000 spänn och räcker nog inte till en låda ens :(

#56

Postad 23 september 2019 - 20:42

drue
  • drue
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0
Utan att ha någon koll så ser man ju vissa som kör med typ täcken och kuddar från IKEA. Kanske kan funka?

#57

Postad 24 september 2019 - 06:30

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

I denna tråden så diskuteras Jysk madrasser. Kanske kan var något?

 

https://www.faktiskt...t=jysk#p2060580

 

och här nämns en annan jysk madrass

 

https://www.faktiskt...t=jysk#p2061692

 

MVH Christer



#58

Postad 24 september 2019 - 12:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det har varit en tanke, 23g per liter. Två såna per låda kanske?

Undrar om man kan få köpa i bulk? 😂

#59

Postad 24 september 2019 - 12:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
https://jysk.se/sovr...0x200-basic-f30

https://jysk.se/sovr...0x190-basic-f10

Det ser ut som att dessa är mest skum för pengarna iaf. Om en per bas räcker så är det värt pengarna. En lär hjälpa en hel del oavsett.

Redigerat av Zartok, 24 september 2019 - 12:35.


#60

Postad 24 september 2019 - 18:56

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Jag har byggt mina absorbenter av Jysk F30 med väldigt gott resultat helt utan mätningar ;)

#61

Postad 24 september 2019 - 20:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Du har ju öron :D

#62

Postad 26 september 2019 - 13:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Well then, just nu så håller i alla fall bafflarna på att sågas ut och fräsas till, så liten uppdatering. Det är så sjukt skönt att slippa kapa och fräsa så att det inte är sant. Jag bytte bort ett par högtalare mot den tjänsten och kunde inte vara gladare =) 



#63

Postad 27 september 2019 - 11:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Andreas från BRL har just hört av sig och skrivit att jag kommer ha elementen om ca fyra veckor. Förhoppningen är att jag kommer att ha hunnit sno ihop ett par lådor tills dess också, men det får vi se vad som hinns med med tanke på att lådorna ska sågas upp och fräsas av min träsnitsande magiker.



#64

Postad 28 september 2019 - 10:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag har löst problemet med isoleringen. Jag köpte 100 st akustikpaneler med skum.

Ok, det är en dyrare lösning än paroc, stenull, glasfiber osv men det är så mycket mycket mycket trevligare att jobba med.

Ett nytt problem jag dock uppenbarat sig strax efter att jag klickade på köp.

Jag har en Toyota Yaris.

Jag ska frakta hem 100 paneler. Tidigare har jag lyckats med typ... 30 st.

#65

Postad 01 oktober 2019 - 06:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Ragnarök går lite långsamt för närvarande. Eller, det är snarare stillastående. Naglfar har inte tillräckligt med material. 

 

Det som kommer ta mest tid är överlägset lådorna, speciellt om jag skulle ha lite fanering på dem. Jag har funderat på att låta magikern sätta träfaner på sidorna, mörkröd masurbjörk. Dock så funderar jag på hur det skulle passa bäst, jag har funderat på infräsning av faneren så att man inte behöver täcka en hel sida. 

 

Att spraymåla är ett alternativ då jag har en sån maskin idag, men frågan är om det inte blir lite för tråkigt helt enkelt. 



#66

Postad 14 oktober 2019 - 16:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Här är två hörn, har tyvärr blivit försenad pga att jag inte fått några delar ännu.

Bifogad fil(er)



#67

Postad 15 oktober 2019 - 12:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Dämpningen har kommit och de var betydligt mindre än vad jag beställt. Så det blir retur på en gång. 100 paneler men inte ens hälften av den utlovade tjockleken.

Nej. Nu blir det paroc. Punkt. Skit i hur jävligt det är att jobba med.

#68

Postad 15 oktober 2019 - 13:22

Gallo69
  • Gallo69
  • Forumräv

  • 629 inlägg
  • 0

Finns ju vit engångsoverall,gula diskhandskar och skyddsmask..kör med några varv silvertejp på armar så ska det väl inte klia. :D



#69

Postad 15 oktober 2019 - 13:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Finns ju vit engångsoverall,gula diskhandskar och skyddsmask..kör med några varv silvertejp på armar så ska det väl inte klia. :D


Kommer bli exakt det 😂

Well, jag har ju en låda hemma att limma. Så... lim on!

Bifogad fil(er)



#70

Postad 16 oktober 2019 - 11:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
En vägg om dagen. Jag är i fortsatt brist på material...
Däremot så verkar det som att en stor del av bitarna kommer att dyka upp innan helgen (hoppas jag). Då blir det snickeri!

Bifogad fil(er)


Redigerat av Zartok, 16 oktober 2019 - 13:04.


#71

Postad 17 oktober 2019 - 12:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Dagens tunga jobb. Tre minuter. Var tvungen att klämma på ett lite annat sätt idag, orsak oklar.

Troligtvis så kommer alla väggar och golv/tak nu imorgon. Kanske tom idag, så det blir lite mer jobbande då.

Har fixat slipmaskin.

Bifogad fil(er)



#72

Postad 17 oktober 2019 - 14:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Tidig leverans! Det blir att snickra i helgen! :D

Bifogad fil(er)



#73

Postad 18 oktober 2019 - 12:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ny uppdatering! Har dragit ihop grunden till lådorna, det går sakta men säkert framåt (jag är inte helt 100 just nu). Nästa steg är att göra dem i fyrkanter. Jag har en intressant stagning som jag ska testa med dessa.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Zartok, 18 oktober 2019 - 13:12.


#74

Postad 19 oktober 2019 - 16:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Lådorna ihop. Note to self: nästa gång jag bygger något, bygg ihop tre sidor och lägg sedan den fjärde på.

Bifogad fil(er)



#75

Postad 25 oktober 2019 - 12:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Basarna har anlänt! Bild kommer!

#76

Postad 26 oktober 2019 - 19:49

WOODMIST
  • WOODMIST
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

detta kommer bli kul att följa! lycka till.  :D



#77

Postad 29 oktober 2019 - 19:14

MB7726
  • MB7726
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0

Hur går det med bilderna :)

 

 

Basarna har anlänt! Bild kommer!



#78

Postad 30 oktober 2019 - 20:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ursäkta, jag har inte kunnat plocka undan så jag ville inte ta en bild. Här är en bild på en halvklar låda iaf. Några bitar kvar. Basbilden kommer

Bifogad fil(er)



#79

Postad 31 oktober 2019 - 16:14

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 1

Tänkte på ditt bygge när jag läste broschyren till en viss liten sub.

 

For some, there’s no such thing as too much bass. And nobody agrees with this more than the designers at Sunfire. Which is why they built Atmos with conveniently located master/slave connectors. With just one wire, you can easily add a second Atmos sub for enough bass to satisfy even the most ambitious thrill-seeker. Could that be you?

...

you can easily connect two Atmos subs with one single wire and go where few have dared to before.

 

:P


Redigerat av Ageve, 31 oktober 2019 - 17:22.


#80

Postad 02 november 2019 - 06:47

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

Zartok,

 

haha, fasen vad kul. Gällande din approach så jag abdikera. Klockrent.  :wub:  Men vad fasen, du skulle ju tvärt flytta utomlands vad jag minns. Vad håller dig kvar idag efter utbildningen?

 

Gällande bra eller referenskvalitet på basinformation på låg volym håller jag bara med dig. Det är en sjuk skön känsla att sitta och mysa med relativt låg volym och höra allt som spelas upp. Jag har en skön koncert med Guy Clark där killen med hängbjörken(ståbas) verkligen spelar melodiskt. Det var först med SVS 16SB som dessa subnivåsignaler fick den kropp och frihet de förtjänar.  :wub:  :wub:  :wub:



#81

Postad 03 november 2019 - 19:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Haha, ja, jag är en riktig sunfireaddict 😅

PML: jag tvingades köpa lägenhet för att få mitt leg. Just nu söker jag nytt jobb och om jag inte hittar något så kan Narvik vara ett alternativ.

Här är nya bilder. Katastrofalt kapat tyvärr. Vissa lådor har blivit lite warpade för att jag trodde att det var rakt kapat, men jag ska vrida till det när inre baffeln kommer.

Det är under en cm tilt, men det påverkar ju det med.

Bifogad fil(er)



#82

Postad 03 november 2019 - 21:07

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Här är nya bilder. Katastrofalt kapat tyvärr. Vissa lådor har blivit lite warpade för att jag trodde att det var rakt kapat, men jag ska vrida till det när inre baffeln kommer.

 

Förlåt, men vad missar jag? Det där går väl inte att "vrida till" på något sätt?



#83

Postad 03 november 2019 - 22:16

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Roligt bygge! Jag fattar inte riktigt det här med hur din stagning är? På en bild så har du en jäkligt vackert inre stagning och på några andra kuber så är det ingen stagning alls? Det är säkert bara jag som inte fattar hur du tänker eller att jag missar något. Finns någon ritningar på hur du tänkt?

Redigerat av Johan_i_burken, 03 november 2019 - 22:17.


#84

Postad 04 november 2019 - 09:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Förlåt, men vad missar jag? Det där går väl inte att "vrida till" på något sätt?

En av mina träkunniga personer menar att det går att vrida till lådan lite, svårt att förklara, men lådan har blivit något rombaktig (mindre än en cm), detta ska tydligen gå att vrida till genom att lätt böja till lådan och sätta in den inre baffeln, utan att slipa till den för lådan. Blev det typ en förklaring? :D 

 

Johan: det är två olika lådkonstruktioner. Stagen i mina sex lådor kommer att likna Rudolphias stagkostruktion mer. Det blir kors och tvärliggande pinnar som bildar plus i lådan typ.



#85

Postad 04 november 2019 - 18:07

MB7726
  • MB7726
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0

En av mina träkunniga personer menar att det går att vrida till lådan lite, svårt att förklara, men lådan har blivit något rombaktig (mindre än en cm), detta ska tydligen gå att vrida till genom att lätt böja till lådan och sätta in den inre baffeln, utan att slipa till den för lådan. Blev det typ en förklaring? :D

 

Johan: det är två olika lådkonstruktioner. Stagen i mina sex lådor kommer att likna Rudolphias stagkostruktion mer. Det blir kors och tvärliggande pinnar som bildar plus i lådan typ.

 

Så du bygger 2 olika lådtyper med samma  utvändiga mått men med olika typer av intern stagning?



#86

Postad 04 november 2019 - 18:19

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Det där hade inte jag accepterat. Han får väl fixa det, killen som kapat?



#87

Postad 04 november 2019 - 18:28

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 1

En av mina träkunniga personer menar att det går att vrida till lådan lite, svårt att förklara, men lådan har blivit något rombaktig (mindre än en cm), detta ska tydligen gå att vrida till genom att lätt böja till lådan och sätta in den inre baffeln, utan att slipa till den för lådan. Blev det typ en förklaring? :D

 

Är jag trög, eller menar du att du ska ha skeva lådor för att slippa såga om bitarna? Jag säger som erikjonathan, gör om :)



#88

Postad 04 november 2019 - 19:10

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

När jag höll på med formning av trä så använde jag ånga. Då kan man faktiskt få träet att bli som en nudel för att så sätta det i en form, och vid torkning så behåller det sin ursprungliga spänst osv, sålänge man inte formar så hårt att det börjar splintra sig så har jag inte upplevt försämring av egenskaper. Nu var inte detta til ljud och högtalare, men ändå. Varmt vatten fungerar inte utan det måste vara het ånga så såvida man inte har en bastu kan det nog bli lite svårt med så stora lådor att använda den metoden.

Dessutom är inte detta helträ som är det jag har erfarenhet av.

 

Personligen hade inte jag heller aksepterat så dåligt sågade bitar. I tilägg skulle jag också använda lite mer presiscion när delar av prosjektet är sponsrat. Men så har jag inte så bra erfarenhet av hur mycket en sådan sak påverkar det slutliga ljudet, men det går helt fint att böjja trä, vrida det rätt och så limma, så som jag förstår det så skal det vridas och så hållas på plats av intern stagning så resultatet kommer bli som tänkt ändå och mindre än 1cm ska intevara några problem tycker jag. Det känns inte bra i själen, men frågan är hur mycket skillnad det blir?


Redigerat av Demon Slayer, 04 november 2019 - 19:13.


#89

Postad 05 november 2019 - 06:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Så du bygger 2 olika lådtyper med samma  utvändiga mått men med olika typer av intern stagning?

Yes. 



#90

Postad 05 november 2019 - 07:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Det jag gjort är att jag tog sex av bitarna med korrekta mått, resterande som inte höll måttet har fått göras om till stagning, där måtten är mindre (så omkapning typ). Det är inte ett alternativ att bygga om sex lådor kan jag tillägga, det kan dock vara möjligt att göra om en av lådorna (den som diffar mest), men det beror helt på hur mycket den diffar. Jag tror att det rör sig om ca 5mm, vilket inte är väldigt mycket. De andra har rörelse på mellan 1 och 2mm, vilket är svårt att märka av alls. 

 

Då det är en sluten konstruktion så påverkas inte ljudet över huvudtaget så länge träet inte knäcks (vilket det inte gjort). Det viktiga är den inre volymen i slutna konstruktioner, samt att det är tätt. Jag har extralimmat fogarna från insidan för att det ska vara helt tätt, och alla bitar har verkligen passat ihop när det kommer till kloss i eller vad jag nu ska säga. Så det kommer att vara tätt. 

Utsidan kommer jag att ta lite spackel till så att de blir helt raka. Blir lite jobb med den som diffar runt 5mm (totalt, båda sidor inräknade), men jag tänker att jag gott kan prioritera sånt arbete. Alternativet, att göra en ny låda kommer att ta betydligt mer tid. I slutändan så kommer de såklart att bli raka visuellt, men som sagt så kommer det kosta lite tid att göra det rätt. De stag som kommer att sitta längre in kommer att behöva slipas ytterligare en mm eller så. Det går snabbt med maskinen iaf. Stagningen som jag ska göra är extremt noga med att de blir exakta mått, så de kommer ändå att handslipas, varenda en. Ni som undrar varför jag väljer att staga på det sätt jag gör så har jag ett bra svar. Det är kul att göra något annorlunda =) Det kommer bli mer stagning också, istället för ett flaggstag så kommer jag att ha två # med ramar runtom samt att botten kommer att få extraförstärkning och ligga fast mot första # (som i sin tur kommer fästas i andra #). Helt onödigt att ha så mycket förstärkning med tanke på att dessa koner aldrig kommer att röra på sig (spelar inte över typ 80dB), men det är mycket feelgood i det tänker jag. 

 

Skulle det vara så att jag kommer att göra om en av lådorna så kommer jag invänta att byggmax flyttar till stan (till våren) eller gå till XLBYGG och höra om de kan kapa. Killen som skulle sköta min kapning lejde bort kapningen och det har jag fått sota för. Ska man få något rätt så ska man göra det själv helt enkelt. Men men, de ojämna bitarna ligger nu som en hög pinnar (typ 40 stycken) så det var i alla fall inte bara att kasta bort dem.


Just det, en uppdatering kring placeringen har jag också. Just nu så verkar det som att jag kanske får lägga basarna längs med väggen. Detta eftersom jag inte har hittat en lämplig tv-möbel så att jag kan koppla in all hifi samt tv'n. Då kommer det bli så att tv'n ska ställas på något som sen ställs på subbarna, med elektroniken bredvid. Men inget är hugget i sten här, det kan sluta med att jag hittar en annan lösning inom kort (letar febrilt). 

 

något slog mig just. Det kan finnas ett annat sätt att fixa det här på som är mindre tidskrävande än spacklet faktiskt... Ta bort botten, sätta fast botten i ena sidan, använda en tving för att justera lådan till bottens 90 grader och därefter dra ihop det igen. Det skulle innebära att lådan från början blir dragen helt rak. Och jag skulle slippa spackel. Värt att fundera på, för det skulle inte ta så länge. 

 

NY UPPDATERING: jag ska lossa bottnarna med värmepistol och sätta en tving så att lådorna blir exakt raka med mina sex bra bottnar. Det blir en dags extra arbete, men jag TROR att det kommer spara mig arbete längre fram då spackling måste torka och sånt och därmed kostar det mer tid totalt sett.


Redigerat av Zartok, 05 november 2019 - 09:21.


#91

Postad 09 november 2019 - 13:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Inga genvägar den här gången.
Det jag och min trämästare gjorde var att jag kom till honom med lådorna och vi kapade bort botten. Därefter så knivade jag bort ramen och satte tvingar som forcerade lådan i linje med bottenplattan.

Jag försökte värma bort det med värmepistol först, men det var bara att glömma.

Bifogad fil(er)



#92

Postad 09 november 2019 - 13:48

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Anlita ett snickeri om/när du ska göra fler byggen. Tänkte just för kapning av bitarna. Har de bra grejer så kapar de inom någon hundradel av en millimeter, löjligt bra precision.

De saker jag skickat iväg ritningar på och fått kapat, Har inte ens behövt slipas med sandpapper i skarvar osv.

#93

Postad 09 november 2019 - 14:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Kommer jag definitivt att göra om det blir något sågande igen. Men i Umeå så var mina kapningar alltid perfekta. Här på Beijer har de verkligen butchat det hela.

Tur att polaren har såg iaf så att det löste sig. Illa att jag inte tänkte att detta gick att göra före bara.

Skyller på stress från jobbet

FAST nu ska det inte bli fler byggen. Famous last words! Nu när dessa är raka så försvann den tveksamheter.

Redigerat av Zartok, 09 november 2019 - 14:51.


#94

Postad 10 november 2019 - 20:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ena köpeslådan är färdiglimmad, av de egna har fem ax sex "ny" botten. En kollapsade igår efter att den blev sågad så den har jag dragit ihop idag.

Nu är alla otroligt raka. Det jag förlorat nu i tid måste jag få igen på spacklet. Det har jag bestämt nu :)

Bifogad fil(er)



#95

Postad 11 november 2019 - 18:34

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Hur stor effektiv volym är det?

Ser ohemult små ut.



#96

Postad 11 november 2019 - 19:21

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Zartok bygger Smurfbas.



#97

Postad 11 november 2019 - 22:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Hur stor effektiv volym är det?
Ser ohemult små ut.


Strax under 100 liter per låda. Små och praktiska 😅

#98

Postad 12 november 2019 - 19:44

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Är det nåt simulerat? 100 liter är lite även för en 18" utan extrem slaglängd.



#99

Postad 12 november 2019 - 19:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Är det nåt simulerat? 100 liter är lite även för en 18" utan extrem slaglängd.

Det är taget från parts express som skriver Q.644.

#100

Postad 12 november 2019 - 21:33

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0

haha jag har 120 liter till mina UM15 och vill gå på 250 liter till dem för att få bättre djupbas utan äta slaglängd.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.