Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa stekpannan?

348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 13 augusti 2013 - 22:33

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 1

Vem fan kör knivarna i diskmaskinen? :P Då blir dom ju slöa direkt :D Det är ju som att ta livet av dom ;)


Jag gör det och mycket riktigt de blir slöa av att ligga och skaka mot andra bestick. Fast skärper dem emellan åt med ett bryne.
Man märker inte att de blir slöa av en maskindisk.

Skulle skära upp rå nötlever, det gick inte alls, fick skärpa kniven 5-10 drag med brynet sedan handdiska kniven (gick fortare än i diskmaskinen). Sedan gick det lätt att tärna levern.

#152

Postad 14 augusti 2013 - 07:57

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Jag gör det och mycket riktigt de blir slöa av att ligga och skaka mot andra bestick. Fast skärper dem emellan åt med ett bryne.
Man märker inte att de blir slöa av en maskindisk.

De tappar eggen pga av diskmedlet, inte av att skava primärt.
Men nu glider vi lite OT.
Gjutjärn FTW!

#153

Postad 16 augusti 2013 - 08:23

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 2
Köpte De Buyer kolstålspannor i början på sommarren. Bästa pannorna jag har haft. Stekt allt möjligt med dem, pannkakor, ägg, kött. mm. Pannkakorna släpper bättre än på teflon pannor jag haft. (Hackman Matador som höll dåligt, samt Jamie Olivers teflonpanna som också är ganska usel i hållbarhet)

Riktiga kockpannor, som är en fröjd att använda. Rekommenderas varmt

#154

Postad 16 augusti 2013 - 08:57

Unregistered242b20f0
  • Unregistered242b20f0
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0
Jag håller på min Steinbach ceramic panna..billigt var den också 12,9€ och 3år garanti :)

#155

Postad 22 september 2013 - 13:29

Unregistered242b20f0
  • Unregistered242b20f0
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0
Och nu har jag hittat och köpt en gjutjärn Steinbach panna med ceramic insida 20cm stor (passar perfekt i husbilen)till den facila priset 14,95€....

Postad bild

Redigerat av Unregistered242b20f0, 22 september 2013 - 13:40.


#156

Postad 30 september 2013 - 14:03

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 2
Kompletterade mina antika gjutjärnsmonster med en 28cm Jamie Oliver Pro, mest för att steka ägg o fisk med väldigt lite fett.

Funkade bra ett tag, men sen tror jag kidsen har kört fullt ös på induktionsspisen eller nåt. Den röda pricken är konstant mörkbrun och allt fastnar.
Teflon är ett jävla skit, och kommer nog inte att prova igen förrän ungarna flyttat hemifrån, om ens då... :)

#157

Postad 12 oktober 2013 - 12:58

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Köpte De Buyer kolstålspannor i början på sommarren. Bästa pannorna jag har haft. Stekt allt möjligt med dem, pannkakor, ägg, kött. mm. Pannkakorna släpper bättre än på teflon pannor jag haft. (Hackman Matador som höll dåligt, samt Jamie Olivers teflonpanna som också är ganska usel i hållbarhet)

Riktiga kockpannor, som är en fröjd att använda. Rekommenderas varmt


Det där låter intressant. Vad kostar såna och var köpte du dem?

#158

Postad 12 oktober 2013 - 14:11

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Det där låter intressant. Vad kostar såna och var köpte du dem?


http://shop.cordon-b.../sv/139-kolstal

#159

Postad 12 oktober 2013 - 19:23

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
Finns även hos cervera.


#160

Postad 14 oktober 2013 - 08:23

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Det där låter intressant. Vad kostar såna och var köpte du dem?


Köpte mina på Amazon.de cirka 600 kr inkl frakt för 2 stekpannor.
Till min kompis så hade de hemma på Amazon.co.uk (gratis frakt)


Jag är fortfarande oerhört nöjd med pannorna. Pannkakspannan är suverän. Den är lite tunnare än en vanliga pannan och man får ha lägre temp. Pannan har mörknat rejält, vilket den ska göra efter användning.

Jag har en grillpanna av annat slag sedan innan, men jag har numera istället använt De Buyer stekpannan istället. Blir godare i den.

Redigerat av Bulldog76, 14 oktober 2013 - 08:25.


#161

Postad 14 oktober 2013 - 09:04

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Finns även hos cervera.

Cervera har de dyrare Mineral B och inte Carbon Plus. Mineral B ska rosta mindre lätt och har mer normallångt skaft (kontra Carbon Plus som har extra långt vad jag förstått).

#162

Postad 14 oktober 2013 - 10:14

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Drog iväg en beställning av två mineral B-pannor från amazon nu...

#163

Postad 15 oktober 2013 - 09:53

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0
Vet vad jag vill ha i julklapp nu... :)

Tack för infon!

#164

Postad 15 oktober 2013 - 13:40

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Cervera har de dyrare Mineral B och inte Carbon Plus. Mineral B ska rosta mindre lätt och har mer normallångt skaft (kontra Carbon Plus som har extra långt vad jag förstått).

Jag har Mineral B,

#165

Postad 15 oktober 2013 - 13:48

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Köpte De Buyer kolstålspannor i början på sommarren. Bästa pannorna jag har haft. Stekt allt möjligt med dem, pannkakor, ägg, kött. mm. Pannkakorna släpper bättre än på teflon pannor jag haft. (Hackman Matador som höll dåligt, samt Jamie Olivers teflonpanna som också är ganska usel i hållbarhet)

Riktiga kockpannor, som är en fröjd att använda. Rekommenderas varmt


Kräver de speciell vård och omsorg eller hur håller man efter dem? Vilken typ av "verktyg" funkar bäst att använda till dessa pannor?

#166

Postad 15 oktober 2013 - 14:18

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Kräver de speciell vård och omsorg eller hur håller man efter dem? Vilken typ av "verktyg" funkar bäst att använda till dessa pannor?


Fetta in dem första gången, (klistrar in instruktion från Bagaren och Kocken:
Detta är en äkta fransk restaurangstekpanna helt i kolstål som blir bättre ju mer man använder den

Pannan är förbehandlad med naturligt bivax

Innan första användning ska pannan stekas in.

Gör på följande sätt:
Rengör pannan med mycket varmt vatten
Häll ca 1 cm matolja i pannan och värm i ca 5 minuter
Häll ut oljan och torka ur pannan med hushållspapper
Nu är pannan klar för användning, ju mer den används ju bättre blir den. Diska aldrig stekpannan i diskmaskinen

När pannan svalnat diskar jag den i hett vatten, ibland använder jag diskmedel. Vassa föremål mm är inga problem heller. Efter att den har diskats droppar jag i lite olja i dem om jag kommer ihåg och vispar runt med papper och in i skåpet. Använder man för mycket diskmedel och för ofta får man göra proceduren med att ovan med att hetta upp olja ibland.

#167

Postad 15 oktober 2013 - 14:35

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Och lämna den inte blöt. Ett bra sätt är att sätta den på eftervärmen på plattan efter att man diskat den.

#168

Postad 16 december 2013 - 18:50

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Årets julklapp från företaget där jag jobbar var en traktörpanna från Vinga of Sweden. 18/8-stål (rostfritt) och min första tanke är såklart - hur ska jag göra första gången? Det står ingenting i manualen som följde med...
Jag tänker då närmast på att jag hört talas om förfaranden då man ska värma med typ 1 cm olja i pannan första gången etc...vad gäller?

http://www.vingaofsw...orpanna-gourmet

Postad bild

Redigerat av MrSpokk, 16 december 2013 - 18:50.


#169

Postad 18 december 2013 - 09:38

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0
Läste nånstans att man skulle koka potatisskal i nya pannor och sen olja in.

Vad gör stärkelsen för nytta månntro?

#170

Postad 18 december 2013 - 10:05

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Läste nånstans att man skulle koka potatisskal i nya pannor och sen olja in.

Vad gör stärkelsen för nytta månntro?


Det var något nytt. Ser inte vad det skulle göra för nytta. Gammal hederlig inbränning har alltid räckt för mig.

#171

Postad 18 december 2013 - 10:37

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Vad gäller gjutjärn gäller väl än
1: Diska ur väl.
2: Torka
3: I med en, två matskedar med salt samt rikligt med en neutral olja (raps exempelvis eller annan som tål hög värme).
4: Värm till 180 grader eller lite högre. Dvs börjar det ryka ur pannan kan du ta den av värmen men det skadar inte att hålla den varm i några minuter.
5: Ställ och svalna med oljan i, torka/diska ur.

och som alltid vid het olja, ha ett lock redo ifall oljan skulle fatta eld!

#172

Postad 18 december 2013 - 15:03

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0
Hittade följande info om potatis-metoden, och antar att stärkelsen bidrar till en effektiv första djuprengöring.

"NEW pans come coated with a wax or lacquer to prevent them from rusting after manufacture. The boiled potato peel water removes this layer. You do not need to fry them, just bring them to light boil in the pan and then after about 15 mins, use the hot potato peel water to wash the pan surfaces. You then rinse the pan "in very hot water" and then dry the pan and start your seasoning protocol."

Monshi föreslår salt, men vad det gör för skillnad vete tusan.

Lite vatten och en sked tvättmedel används med fördel i pannor man bränt fast något rejält i. Funkar faktiskt, men är möjligtvis inte bra för teflonpannor...

#173

Postad 18 december 2013 - 15:23

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Salt för att suga ut den sista lilla mängden fukt ur pannan så att oljan kan tränga in. I teorin. Vette tusan om det gör någon skillnad i praktiken.

brukar ibland köra ett varv med grön tvättsvamp, ja ni vet rivande nylonet som repar rostfritt, när det finns något i pannan som inte ska vara där.

#174

Postad 18 december 2013 - 16:14

Supreme
  • Supreme
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 1
Jag är inte på något sätt proffs på stekpannor, MEN, jag har genom åren förbrukat ett stort antal stekpannor och blir lika förbannad varje gång teflonet går sönder, stekpannan blir skev eller att den steker ojämt. Följande märken är inte bra:
  • ICA (för tunna, skevar sig mycket lätt, steker inte jämt)
  • Tefal (dålig kvalitet på teflonet. Släpper eller repar sig snabbt)
  • IKEA (skevar sig, dålig kvalitet på teflonet)
  • Hackman (steker inte jämt, teflonet repar sig)
Till slut lackade jag ur totalt och köpte en

Grymt snygg, steker även tjocka tjocka köttbitar perfekt, full värme ända upp på kanten. Dock jobbig att rengöra iom att det inte är en teflonpanna.

Så när jag tröttnat på att behöva rengöra den för hand så köpte jag:

Utan tvekan den bästa stekpanna jag nånsin ägt. Perfekt värme ända upp på kanten, tjock botten klarar av tjocka köttbitar, tålig teflon gör att efter 4 år så är den fortfarande orepad. Att den också klarar ungsbakning är ett extra plus.

Så mitt råd till alla som letar efter en stekpanna som inte bara är bra utan även håller: Överväg Gastrolux.

Redigerat av Supreme, 18 december 2013 - 16:18.


#175

Postad 19 december 2013 - 11:52

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Någon skillnad på inbränning av gjutjärn kontra rostfritt då?

#176

Postad 19 december 2013 - 11:57

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 1
Har nyligen köpt gjutjärnspanna (lättvikt) från Ronneby bruk och en kolstålspanna från de Buyer. Bägge fungerar utmärkt. Planen är att byta ut hela teflonpanneparken hemma.

#177

Postad 19 december 2013 - 13:51

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Rostfritt är väl ett helt slutet material, dvs någon inbränning av pannan behövs inte. Däremot skulle jag tro att den mår bra av att göras ordentligt ren som första åtgärd. Kolla på tillverkarens hemsida, de borde ha råd om hur deras stekpannor ska skötas om.

Nu vet jag inte men ingen annan har ju gett något svar här så.

Bra där Buddypresley, teflon har även jag tröttnat rejält på. Har kvar dem men använder dem i princip inte längre.

#178

Postad 19 december 2013 - 13:54

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 1
Rostfria restaurangpannor av kolstål skall "patineras", dvs få en mörk yta som inte skall gnuggas bort. Då funkar de bäst.


edit: Förhastade mig och skrev om rostfria pannor...

Redigerat av Unregistered277056c3, 20 december 2013 - 09:44.


#179

Postad 19 december 2013 - 14:06

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0
Vi hade en Jamie Oliver Tefalpanna som beläggningen började att släppa på efter ett års användning. Jag gick till butiken och visade upp den. Utan att ens titta på kvittot så fick jag erbjudande av försäljaren på en ny panna eller pengarna tillbaks. Jag valde pengarna.

#180

Postad 19 december 2013 - 19:41

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Lågprisbeläggningar tar stryk för eller senare, oavsett vilken teflon eller ceramic/Sol-gel som används.
De flesta stekpannor kan däremot ombeläggas för ett par hundringar.

#181

Postad 20 december 2013 - 07:55

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Rostfria "restaurangpannor" skall "patineras", dvs få en mörk yta som inte skall gnuggas bort. Då funkar de bäst.


Ok. Den jag har är en http://www.vingaofsw...orpanna-gourmet - så denna ska alltså "patineras" också? Hur?
Nu blir det ju lite mörkt, lite halvt om halvt inbränt direkt efter användning men skinande rent efter diskning...

#182

Postad 20 december 2013 - 08:05

stormagen
  • stormagen
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Tips till alla som funderar på hur man skall "bränna" in sin gjutjärns panna. http://sherylcanter....ning-cast-iron/
Lite omständigt kanske men verkar som resultatet blir bra.

#183

Postad 20 december 2013 - 08:33

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Tips till alla som funderar på hur man skall "bränna" in sin gjutjärns panna. http://sherylcanter....ning-cast-iron/
Lite omständigt kanske men verkar som resultatet blir bra.

Min nyinköpta gjutjärnare från Ronneby bruk är förbehandlad med vegetabilisk olja. Det räcker med diska den en gång med vatten och smörja in den på nytt, så är den redo för att användas. Enkelt och det funkar, tycker jag.

#184

Postad 20 december 2013 - 08:59

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Tips till alla som funderar på hur man skall "bränna" in sin gjutjärns panna. http://sherylcanter....ning-cast-iron/
Lite omständigt kanske men verkar som resultatet blir bra.

Ha, okej, men mina pannor mår bra efter rapsolja så jag nöjer mig med det. Rå linolja är inte omöjligt att få tag på men man får leta lite.

Redigerat av Monshi, 20 december 2013 - 09:02.


#185

Postad 20 december 2013 - 09:04

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
http://www.cervera.s...stekpanna-28-cm

Kanske inte bästa stekpannan då jag inte testat någon annan, men den här funkar riktigt bra till allt jag slängt på den hittils :) Lätt att diska och behöver inte så mycket fett(om jag inte vill).

#186

Postad 20 december 2013 - 09:46

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Ok. Den jag har är en http://www.vingaofsw...orpanna-gourmet - så denna ska alltså "patineras" också? Hur?
Nu blir det ju lite mörkt, lite halvt om halvt inbränt direkt efter användning men skinande rent efter diskning...


Ber om ursäkt, jag menade stålpannor och inte rostfria.
De senare vet jag inte hur man bäst skall behandla, men "skinande rent" är förmodligen helt rätt för rostfritt.

#187

Postad 20 december 2013 - 21:39

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Ok!

#188

Postad 29 december 2013 - 12:17

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Har hittat en ny stekpanna som verkar väldigt lovande, en 28 cm panna från Swiss Diamond. Ska tåla värme betydligt bättre än Teflon och betydligt svårare att bränna sönder på en induktionshäll. Stekegenskaperna är också överlägsna alla teflonpannor jag testat, bra värmeöverföring till matvarorna. Inte riktigt lika bra som gjutjärn men nära på.

Non Stick-egenskaperna är ypperliga.



#189

Postad 03 januari 2014 - 17:23

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0
Fick minsann en De Buyer 32cm av tomten.

Tung som ett as och jävulskt bra. Helnöjd!

#190

Postad 09 januari 2014 - 08:16

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Vi köpte för snart ett halvår sedan en GreenPan Stockholm 24 cm och trots en mycket flitig användning så är vi fortfarande mycket nöjda. Klart överraskad över alla negativa omdömen då vår panna nästan ser ut som ny även idag. Dock steker vi alltid med lite matfett så jag antar att det skulle kunna sett annorlunda ut om man kör helt utan (trodde inte man skulle göra det :rolleyes: ). Den har tom klarat grabbens omeletter och övriga stekningar vilket nog är en bra måttstock med tanke på hur han hanterar grejor.

Handdisk som gäller och den mest lättdiskade panna vi ägt. Har nu även köpte en GreenPan Kyoto som ser ut att ha samma beläggning men annat tråkigare plasthandtag. Får se hur den klarar sig framöver då....

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 09 januari 2014 - 08:17.


#191

Postad 10 januari 2014 - 10:47

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Ok. Den jag har är en http://www.vingaofsw...orpanna-gourmet - så denna ska alltså "patineras" också? Hur?
Nu blir det ju lite mörkt, lite halvt om halvt inbränt direkt efter användning men skinande rent efter diskning...


Om du sköter den som man ska så kommer den bli mörk, d v s bättre och bättre "non stick", med tiden.
Det tar lite tid så inget man kan göra innan första användning. Man får vara lite försiktigt under en tid helt enkelt.

Fick minsann en De Buyer 32cm av tomten.

Tung som ett as och jävulskt bra. Helnöjd!

Samma här!

#192

Postad 13 januari 2014 - 19:34

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 2
Jag tycker att gjutjärn är oslagbart vid stekning och i ugn. Har haft ett antal teflonpannor tidigare men med tiden har jag bytt ut allt mot gjutjärn. Visst är de tyngre men de blir bara bättre och bättre med tiden och om man sköter dem ordentligt. De är även lätta att diska ur. Lite varm vatten bara och några drag med diskborsten så lossnar allt. Så jag slår ett slag för gjutjärn! :)

#193

Postad 14 januari 2014 - 08:24

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 1
Ja, teflon är ju värdelöst. Dom blir ju bara sämre och sämre med tiden jämfört med rena stålpannor och gjutjärn som bara blir bättre och bättre.

#194

Postad 14 januari 2014 - 10:34

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Finns ju dessutom "lätta" gjutjärnspannor numera.
http://www.ronnebybr...tsgjutj%C3%A4rn

Postad bild

Dock ej testat själv.

#195

Postad 14 januari 2014 - 12:54

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0
Undrar vad det är som gör dem lätta. Förhoppningsvis inte tunn botten?

#196

Postad 14 januari 2014 - 12:58

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Vill minnas det var någon i den här tråden som köpte en lätt gjutjärnspanna förra året... har tyvärr inte sett någon recension vad jag kan minnas.

#197

Postad 14 januari 2014 - 13:35

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Undrar vad det är som gör dem lätta. Förhoppningsvis inte tunn botten?

Tunnare gods rakt över är min gissning...d v s inte alls lika bra som "tungt" gjutgjärn.
Haha! Vadå "lätt" gjutjärn?

#198

Postad 14 januari 2014 - 13:45

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Tunnare gods rakt över är min gissning...d v s inte alls lika bra som "tungt" gjutgjärn.
Haha! Vadå "lätt" gjutjärn?

Jag har en sån "lätt" gjutjärnare på 30 cm. Den fungerar alldeles utmärkt. Kan hålla den med en hand och vinkla den fram och tillbaka med handleden utan problem. Godset i den är naturligtvis tunnare än en traditionell gjutjärnare.

#199

Postad 14 januari 2014 - 14:59

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Jag har en sån "lätt" gjutjärnare på 30 cm. Den fungerar alldeles utmärkt. Kan hålla den med en hand och vinkla den fram och tillbaka med handleden utan problem. Godset i den är naturligtvis tunnare än en traditionell gjutjärnare.

Då så, det är ju jättebra i sånt fall. Är man bara försiktigt i början så funkar den säkert precis lika bra.

#200

Postad 14 januari 2014 - 15:15

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Min Ica panna den vita med non-stick fastnar det saker på hela tiden, grejen är att jag glömde den på högsta läget i typ 15 sekunder på min induktionshäll, varvid det blev ett litet brännmärke i mitten, alltså efter bara 15 sekunder.

Skulle inte rekommendera denna pannan för induktion, en bekant kör med samma panna på en vanlig häll och där fungerar den bra ännu.

Vad tror ni om TV shops pannor med cerafit ??
Den där guldfärgade.
Verkar ju väldigt bra om man ska tro TV reklamen.
Verkar tåla hög värme och man behöver endas lite fett.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.