Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Switch

2358 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2017 32GB (Spelkonsoler) 9 8,42 (124) Inga priser
Nintendo Switch Lite (Bärbara spelkonsoler) 2 7,95 (19) 2 449:-
Nintendo Switch 2019 32GB (Spelkonsoler) 9 7,57 (43) 3 450:-
Nintendo Switch OLED 2021 64GB (Spelkonsoler) 9 7,9 (20) 4 065:-
3 relaterade trådar

#51

Postad 14 december 2015 - 23:05

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Såg någon patentskiss på en ny handkontroll. Verkar vara nån form av display ovanpå kontrollen med analoga joysticks som sticker upp ur skärmen. Tänk pro controller där allt på ovansidan är display utom joystickarna.


http://www.theverge....y-controller-nx

Var det den du tänkte på? Inget förvånar mig ju mig med nintendo men skulle de verkligen göra en svindyr kontroll igen tror ni? Var inte det lite av problemet förra gången när det kom till priset på Wii u?

#52

Postad 15 december 2015 - 08:32

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Kan man tycka ja... men det var det jag menade, Miyamotos rymdskepp var det mest väntade jag kunde komma på. Räknar med att NX kommer bli nått klart konstigare. :)



#53

Postad 15 december 2015 - 09:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

http://www.theverge....y-controller-nx

Var det den du tänkte på? Inget förvånar mig ju mig med nintendo men skulle de verkligen göra en svindyr kontroll igen tror ni? Var inte det lite av problemet förra gången när det kom till priset på Wii u?

Jag skulle inte räkna alla kameler innan de har hoppat över träsket. Lönlöst att spekulera i nuläget eftersom vi vet så lite.



#54

Postad 15 december 2015 - 15:14

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Lönlöst att spekulera i nuläget eftersom vi vet så lite.

Snarare att det finns hur mkt sjukt som helst att spekulera runt. :)

 

 

 

Outward facing light sensors: http://www.neogaf.co...d.php?t=1114538

Cloud computing addon: http://www.neogaf.co...d.php?t=1150086

Video achievement sharing: http://www.neogaf.co...d.php?t=1101453

Disk-less stationary console: http://www.neogaf.co...d.php?t=1099932

Scrolling shoulder buttons: http://www.neogaf.co...d.php?t=1113452

Interchangeable physical controls: http://www.neogaf.co...ad.php?t=811351


#55

Postad 15 december 2015 - 17:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja jag menar vi vet för lite konkret och officiellt, massa patent, men vad som kommer användas i konsolen/kontrollen och vad det ska användas till vet vi inte. Vi vet väl inte ens om det är en konsol eller en hybrid ännu.

 

Behöver mer konkret info innan man kan spekulera om kostnadskalkyler och eventuella misstag eller succéer.



#56

Postad 25 december 2015 - 23:55

baltimore
  • baltimore
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Har man inte skaffat Wii U än så kanske man lika gärna kan vänta till NX kommer......?



#57

Postad 26 december 2015 - 01:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Dock vet vi ännu inte om NX blir bakåtkompatibel.



#58

Postad 27 december 2015 - 15:58

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Har man inte skaffat Wii U än så kanske man lika gärna kan vänta till NX kommer......?

Nu när det finns en massa bra spel till Wii U är det väl prime time att skaffa en?

Risken finns att NX levererar torka i ett par år innan den är värd att skaffa.



#59

Postad 27 december 2015 - 16:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Risken finns att NX levererar torka i ett par år innan den är värd att skaffa.

Det ställer jag mig dock tveksam till då det skulle innebära att Nintendo inte lärt sig något av Wii U.

 

Det plus att den bör vara minst i prestandaklass med PS4 vilket innebär att den kommer att kunna få portar av tredjepart så hur som helst bör det komma spel mer kontinuerligt än på Wii U.

 

Nintendo har inte släppt mycket till Wii U på senaste och det bör ju finnas en anledning till det, den är död och Nintendo lägger utvecklingskrafterna på NX för att ha övertygande titlar till lanseringen.

 

Detta är bara önsketänkande, men vart är egentligen Metroid? Retro har ju inte gjort något efter Trpical Freeze och inget Metroid släpptes till Wii U. Perfekt lanseringstitel till NX som graphical showcase?

 

Zelda U, ser lite väl bra ut för att vara på Wii U. Att det kommer till Wii U är bekräftat men det bör komma en bättre port till NX eller så är det ett NX-projekt och Wii U är porten. Lanseringstitel?

 

Super Mario, har inte släppts något nytt sedan 3D World. Och inget "riktigt" 3D-mario släpptes till Wii U. NX-lansering? Känns inte som att det kommer ett New Super Mario Bros med tanke på Mario Maker. Men Mario Maker känns som en titel som de skulle vilja ha över till NX för att det ska bli mer långlivat. Så "HD"-portar av både Mario Maker och Smash Bros? Om inte till lanseringen så åtminstone senare. Känns dumt att låta dem dö på Wii U.

 

Pikmin 4 vet vi att Miyamoto har hållt på med ett tag, lär också komma till NX.

 

Önsketänkande som sagt, men också logiskt. Inte allt till lanseringen förstås men inom första året kanske.

 

Sen vore det inte helt befängt om den både var en konsol och nästa 3DS, där handkontrollen är den bärbara. Så att man kan spela de bärbara spel den släpper på den också, kanske med möjlighet att skicka till TV:n. Fast då måste kontrollen vara liten, kanske PSP-storlek eller lite större.

 

Mest önsketänkande är om de gjorde Bayonetta 3 till NX. Att hon är med i Smash nu kanske tyder på att de vill fortsätta. PG vill definitivt göra det enligt dem själva.



#60

Postad 27 december 2015 - 20:09

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

I så fall skulle de vara först med en launch lineup av titlar som skulle gjort mig nöjd. Någonsin. Jag kan inte komma ihåg någon konsol som haft tillräckligt med titlar sedan jag fick bra ekonomi (2005). Innan dess hade jag ändå inte råd att köpa så mycket så då spelade det ingen roll.

 

Wii U kanske är "död", men det som finns erbjuder väldigt bra soff-multiplayer när vi har besök. Saknar dock ett fräscht Zelda och Metroid. Wii-spelen går bort p.g.a. viftkontrollen. Jag har försökt ta till mig den, men det går inte.



#61

Postad 27 december 2015 - 23:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Wii U kanske är "död", men det som finns erbjuder väldigt bra soff-multiplayer när vi har besök.

Jo det är klart, spelen som finns är fortfarande bra. Men jag menar försäljningsmässigt är det ingen idé med större projekt till den i framtiden.

 

Håller med om launchspelen, de har inte varit bra de senaste generationerna.



#62

Postad 28 januari 2016 - 22:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ryktas om att Bandai Namco gör Smash till NX launch. Antagligen en port av det senaste de gjorde till Wii U då.

 

De gör även andra spel, kan ju vara portar från PS4/XB1-spelen och kanske något nytt.



#63

Postad 31 januari 2016 - 22:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

när är realistisk reveal för NX? i sommar?



#64

Postad 01 februari 2016 - 00:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja runt E3 är ju lägligt.



#65

Postad 01 februari 2016 - 23:33

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=Jv3bUucF98I



#66

Postad 02 februari 2016 - 21:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1

förstod jag det rätt som att nintendo kommer att släppa någon slags portabel sak, typ kontroll med skärm/surfplatta-kontroll-aktigt i november och sen en stationär konsol 2017?

 

jag förstår så lite av det här. jag känner mig korkad. det låter lite som att dom släpper en egentänkande wii u-kontroll (sån med skärm och sånt) som ska bli som en semiportabel grej, och sen en stationär konsol som på något sätt samverkar med kontrollen (tar beräkningskraft och samarbetar eller något annat magiskt mörkläggande) och gör en wii U2-Bono specialare av det hela?

 

jag blir förvirrad.

nintendo, bloody nintendo!

kommer den att säljas with of without kontroll?

jag vet att I still haven't found (the information) i've been looking for.

In the name of love, varför förvirrar nintendo mig såhär?

jag hoppas att jag kommer förstå det här någon gång. den dagen jag förstår det kommer vara en beautiful day.

nintendo arbetar verkligen i mysterious ways.

jag är stuck in a moment (of confusion) I cant get out of.

hoppas att den iaf blir the sweetest thing när den kommer, det behöver nintendo efter wii u-floppen tycker jag.

även fast jag är konservativ och gärna har kontroll och konsol i en enhet. one.

 

GÖTEBORG!!! :D



#67

Postad 02 februari 2016 - 21:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

förstod jag det rätt som att nintendo kommer att släppa någon slags portabel sak, typ kontroll med skärm/surfplatta-kontroll-aktigt i november och sen en stationär konsol 2017?

Ne, det är ingen förutom Nintendo som vet, alla spekulerar bara.



#68

Postad 02 februari 2016 - 23:33

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0
Förhoppningsvis får vi veta mer om både NX och Zelda U på E3 under sommaren.

#69

Postad 03 februari 2016 - 09:14

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 1
Som också kommer att bli bästa e3 någonsin. Garanterat

#70

Postad 03 februari 2016 - 09:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Blir svårt att slå förra, åtminstone i chockande spelutannonseringar =P

 

Men man är ju inte lite sugen på att se vad NX är för något nu. Undrar hur mycket jag får in av detta. Under NX första år dvs.



#71

Postad 03 februari 2016 - 10:30

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

förstod jag det rätt som att nintendo kommer att släppa någon slags portabel sak, typ kontroll med skärm/surfplatta-kontroll-aktigt i november och sen en stationär konsol 2017?

 

jag förstår så lite av det här. jag känner mig korkad. det låter lite som att dom släpper en egentänkande wii u-kontroll (sån med skärm och sånt) som ska bli som en semiportabel grej, och sen en stationär konsol som på något sätt samverkar med kontrollen (tar beräkningskraft och samarbetar eller något annat magiskt mörkläggande) och gör en wii U2-Bono specialare av det hela?

 

jag blir förvirrad.

nintendo, bloody nintendo!

kommer den att säljas with of without kontroll?

jag vet att I still haven't found (the information) i've been looking for.

In the name of love, varför förvirrar nintendo mig såhär?

jag hoppas att jag kommer förstå det här någon gång. den dagen jag förstår det kommer vara en beautiful day.

nintendo arbetar verkligen i mysterious ways.

jag är stuck in a moment (of confusion) I cant get out of.

hoppas att den iaf blir the sweetest thing när den kommer, det behöver nintendo efter wii u-floppen tycker jag.

även fast jag är konservativ och gärna har kontroll och konsol i en enhet. one.

 

GÖTEBORG!!! :D

 

Haha

Vem vet kanske får Reggie och miyamoto sällskap av U2 på E3.

U2 är såklart med på länk från en spelning någonstans i världen.

Demo blir Wii Sports NX UHD.  Magisk dubeltennis    Reggie, miyamoto vs Edge, Bono.



#72

Postad 03 februari 2016 - 11:38

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Blir svårt att slå förra, åtminstone i chockande spelutannonseringar =P

Tror jag inte, räknar med att Nintendo först visar sin konsol med dubbla ps4a prestandan för 199 dollar, sedan går över till att visa upp lite väntade uppföljare som zelda, sedan chockar lite och kommer med en remake av crono trigger och avslutar med half life 3 Nintendoexklusivt.

Redigerat av Johan_i_burken, 03 februari 2016 - 11:38.


#73

Postad 03 februari 2016 - 11:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

förvånansvärt få som är från göteborg här =)

 

ska bli intressant att se vad det är för nytt som nintendo kokat ihop. jag är faktiskt förvånad över att det har gått att hålla så tyst som det ändå har. det måste ju finnas ett intresse för det.

 

tror ni nya zelda kommer att komma till wii u OCH till nx, ungefär som twilight princess kom till två konsoler?



#74

Postad 03 februari 2016 - 11:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

tror ni nya zelda kommer att komma till wii u OCH till nx, ungefär som twilight princess kom till två konsoler?

Ja det är det sannolika, det vore dumt att göra på annat sätt nu. Det känns som att bakåtkompatibilitet är ganska givet på NX och att det ska vara lätt att porta från Wii U så att de inte slänger bort det spelbiblioteket.
 

Tror jag inte, räknar med att Nintendo först visar sin konsol med dubbla ps4a prestandan för 199 dollar, sedan går över till att visa upp lite väntade uppföljare som zelda, sedan chockar lite och kommer med en remake av crono trigger och avslutar med half life 3 Nintendoexklusivt.

 

Nästa Tomb Raider exklusivt över holiday 2016 också så är det perfekt :D


Redigerat av Zoiler, 03 februari 2016 - 11:55.


#75

Postad 03 februari 2016 - 12:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

just ja, nu när nx ändå är två (eller blir det tre år?) efter dom nuvarande bäst säljande konsolerna (xbone och ps4), går det att spekulera i prestandan? likvärdig xbone borde väl i alla fall vara rimligt? eller blir det mellan xbone och ps4? eller uppe i ps4's klass?

 

själv så vill jag tro att nintendo inte vill göra en flaskhals i hårdvaran (som wii u blivit för vissa speltillverkare) och därmed också bygger en konsol som är likvärdig med nuvarande marknadsledarna. det skulle innebära att spel som släpps till ps4 också kan släppas till nx, vilket låter som en rätt bra ide på rak arm. men det är mina tankar kring det hela, och det kanske finns andra planer än så för nx. det har ju bland annat sagts att det inte är en uppföljare till wii u heller. det förvirrar mig bara mer =)



#76

Postad 03 februari 2016 - 12:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

just ja, nu när nx ändå är två (eller blir det tre år?) efter dom nuvarande bäst säljande konsolerna (xbone och ps4), går det att spekulera i prestandan? likvärdig xbone borde väl i alla fall vara rimligt? eller blir det mellan xbone och ps4? eller uppe i ps4's klass?

De borde göra likvärdigt med eller helst bättre än PS4 för att det ska få någon ordentligt effekt tycker jag. Men det är svårt att spekulera ens eftersom vi inte vet vad deras speciella sås så att säga är, deras säljkort. Det har gått några år sedan PS4 och komponenter blir ju billigare med tiden.

 

Definitivt i samma bollpark som de två iaf eftersom de annars inte får något tredjepartsstöd igen och det är väl en av de stora anledningarna till att de släpper sin nästa så här tidigt. De kan inte göra allt själva som de gjorde med Wii U.



#77

Postad 03 februari 2016 - 14:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Bra att jag har samma tankegångar som någon som är insatt iaf, då kan jag inte vara ute och cykla helt :)

#78

Postad 03 februari 2016 - 16:05

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Prestandan är ju inte allt dock, även arkitektur/devmiljö är viktigt för 3epartstöd. De vinner nog en del på att likna de existerande plattformarna mer, skippa PowerPC för x86 osv. 



#79

Postad 03 februari 2016 - 19:41

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Men är det pga hårdvara som Wii-U säljer dåligt?

 

Jag läste att i Japan så var det viktigt att konsoler drog lite ström så detta var viktigare än allt annat vid design av Wii-u pga att lyckas i Japan är make or break? Har detta ändrats, säljer Ps4 bäst i Japan?



#80

Postad 03 februari 2016 - 19:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

hårdvaran är ju begränsande för tredjepartstillverkarna. det var ju ex tänkt att project cars skulle komma till wii u, men det blev tillslut inställt pga hårdvaran. det är bara ett spel i mängden som inte kommit pga att wii u är för svag.

 

ser man på alla stora spel förra året, hur många kom till wii u? witcher? fallout? MGS? destiny? väldigt många multiplattformsspel som inte kommit och det är jag övertygad om är pga hårdvaran.



#81

Postad 04 februari 2016 - 07:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Men är det pga hårdvara som Wii-U säljer dåligt?

Ja bland annat, som Zartok säger. De vill inte lägga tid och pengar på att göra en anpassad version till Wii U som sedan inte säljer något ändå eftersom folk hellre köper den klart bättre versionen på PS4/XB1/PC.

 

Sen motsvarade priset inte hårdvaran heller på grund av att deras gamepad lade på en tusenlapp ungefär. Gamepaden i sig verkade avskräckande för många och var utdaterad när den kom eftersom ipads och mobiltelefoner gjorde det mycket bättre ändå, vilket Nintendo inte hade räknat med. Marknadsföringen var katastrofal, många trodde att det var ett tillbehör till Wii. Sen fanns massa mindre orsaker till, som dåligt kontosystem och avsaknad av ethernetuttag med mera, men hårdvaran och priset var de stora problemen.

 

att lyckas i Japan är make or break? Har detta ändrats, säljer Ps4 bäst i Japan?

 

Japan är inte så stor marknad som de var förut. EU och USA är klart viktigare för Sony och MS. Nintendo säljer förhållandevis okej i Japan fortfarande men knappast så att de står och faller med om de lyckas där, snarare måste man lyckas i USA och EU också. MS säljer 100 boxar i veckan i Japan och säljer ändå likvärdigt med eller bättre än Wii U tack vare USA främst.



#82

Postad 04 februari 2016 - 07:42

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Ska bli riktigt intressant och se vad de har kokat ihop som sagt och vad de kommer att visa upp.

 

Håller med att de måste ha minst samma prestanda eller bättre som ps4 för att det skall verka vettigt.

 

Skall det vara sämre så måste de verkligen ha en extremt "magisk sås" som ingen tänkt på än och som gör att den kommer sälja som smör och alla utvecklare står på kö för att trycka ut spel på konsolen.

 

Men rimligtvis så borde hårdvaran motsvara ps4/xbone tycker man juh.



#83

Postad 04 februari 2016 - 07:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Skall det vara sämre så måste de verkligen ha en extremt "magisk sås" som ingen tänkt på än och som gör att den kommer sälja som smör och alla utvecklare står på kö för att trycka ut spel på konsolen.

Jag läste en grej från gårdagens finansrapport:

 

I do not plan on revealing any information today regarding NX, the dedicated game system with a brand new concept which is currently under development.

 

 

Det är detta som är frågan vad det är för något. Det lutar åt att det är en kombination av bärbar och stationär så att man kan spela t.ex. spel som normalt kommer till 3DS även på NX, men vem vet. Det är säkert gjort för att de ska kunna typ fördubbla sitt spelutbud på båda enheterna eller nåt.

 

Sen återstår frågan om VR också. Jag tror att VR kommer gå rätt bra även nu i första ronden, jag menar ser man på hur bra Wii sålde med rörelsesensorer enbart så lär VR ligga bra till och som det är nu så är det bara Sony som erbjuder det på konsol. Hoppar Nintendo på det tåget? Ser inte så ut just nu.


Redigerat av Zoiler, 04 februari 2016 - 07:53.


#84

Postad 04 februari 2016 - 11:48

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Jag läste en grej från gårdagens finansrapport:

 

 

Det är detta som är frågan vad det är för något. Det lutar åt att det är en kombination av bärbar och stationär så att man kan spela t.ex. spel som normalt kommer till 3DS även på NX, men vem vet. Det är säkert gjort för att de ska kunna typ fördubbla sitt spelutbud på båda enheterna eller nåt.

 

Sen återstår frågan om VR också. Jag tror att VR kommer gå rätt bra även nu i första ronden, jag menar ser man på hur bra Wii sålde med rörelsesensorer enbart så lär VR ligga bra till och som det är nu så är det bara Sony som erbjuder det på konsol. Hoppar Nintendo på det tåget? Ser inte så ut just nu.

Blir juh väldigt intressant vad det "nya konceptet" är för något, riktigt nyfiken.  :D

 

VR kan juh också bli stort om det gör på rätt sätt. Blir det någon flaskhals som skapar problem så lär det bara bli en grej som till sist dör ut och försvinner. Personligen så skulle jag absolut se mig själv lira mycket VR om det blir så pass bra som alla vill att det skall vara och att det funkar.



#85

Postad 04 februari 2016 - 12:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Blir det någon flaskhals som skapar problem så lär det bara bli en grej som till sist dör ut och försvinner.

Det kommer definitivt inte att försvinna, det kommer att bli något som utvecklas och blir bättre och sprids till mycket, mycket mer än spel. De flesta vet bara inte om det ännu.

 

Men det är bra nog redan nu för att få genomslag på en acceptabel nivå.



#86

Postad 04 februari 2016 - 19:12

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

http://gonintendo.co...-plans-detailed

 

https://www.reddit.c...o_launching_in/

 

Det verkar som att My Nintendo även kommer till Sverige, och några andra grymma nyheter kring eget personligt konto som inte är bunden till konsolen längre och att man nu kan ladda ner köpta spel igen fast till andra maskiner. Påminner lite om Xbox Live :)



#87

Postad 05 februari 2016 - 12:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

vr körde Nintendo för rätt länge sen. gick sådär :D fast nu känns det ju som att tekniken är redo för det. till skillnad från wii's kontroll så tror ju jag att det blir riktigt fint med vr dessutom. jag hade väldigt svårt för viftandet i wii, kontrollen var helt för okänslig och det fanns ingen feedback.

 

hoppas verkligen att det blir kompatibelt med 3ds. och därmed med ds. då skulle jag kunna spela theme park på tv igen! det är det enda spelet jag spelat till 3ds, och då är det inte 3d, utan till vanliga ds. vet att jag missat hur många bra spel som helst till 3ds, så det skulle ju vara värt att få den möjligheten. håller tummarna på att Nintendo har en fett bra hemlig supersås att överraska med. även om jag inte ägt en wii u så har jag växt upp med Nintendo och tycker att dom är en viktig aktör på marknaden.



#88

Postad 06 februari 2016 - 09:03

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Det kommer definitivt inte att försvinna, det kommer att bli något som utvecklas och blir bättre och sprids till mycket, mycket mer än spel. De flesta vet bara inte om det ännu.

Men det är bra nog redan nu för att få genomslag på en acceptabel nivå.

Jag hoppas att det blir så också, att det utvecklas och bara blir bättre. Finns juh som du säger väldigt mycket användningsområden som man inte kommit på än också. Jag håller tummarna för att det kommer slå igenom då det definitiv tar spelandet till en ny nivå.

Något som man dock kommit på och kan/kommer bli stort är juh porrindustrin. Haha

#89

Postad 06 februari 2016 - 10:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag hoppas att det blir så också, att det utvecklas och bara blir bättre. Finns juh som du säger väldigt mycket användningsområden som man inte kommit på än också. Jag håller tummarna för att det kommer slå igenom då det definitiv tar spelandet till en ny nivå.

Något som man dock kommit på och kan/kommer bli stort är juh porrindustrin. Haha

http://www.neogaf.co...d.php?t=1179401

 

Mycket som tas till en ny nivå!



#90

Postad 06 februari 2016 - 15:44

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

http://www.neogaf.co...d.php?t=1179401

Mycket som tas till en ny nivå!


Yes så är det. 😄

Men för att lämna offtopic nu och gå in på NX igen så ska det bli kul att se lineupen. Tror de skall se till att ha en bra startlina för att få igång en snabb försäljning av det hela.

Hur som haver så är man juh pepp. 😃

#91

Postad 06 februari 2016 - 15:56

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Måste fn vara den ultimata data nerd tingesten...tänka att kunna sitta med senast Intel processorn, blekfet, otränad och med trockbottnar och ha hemningslös sex med en playboy modell...



#92

Postad 07 februari 2016 - 13:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

jag har märkligt nog blivit så pass intresserad av den här NX så att jag börjat läsa allehanda rykten.

 

det verkar i alla fall som att kontrollen kommer att ha en skärm som är tryckkänslig, det finns det ett patent på. lite åt wii u, men den verkar bli betydligt mer portabel än den som wii u har.

sen så ryktas det om 4k-streaming, vilket jag får för mig indikerar en stark konsol. however, det står också att spelen ska spelas i 900/60, vilket inte är jätteimponerande.

 

vad har det funnits för fler rykten som inte är dementerade ännu? mjo, nintendo kommer eventuellt att överge optisk media och åter igen satsa på kort av något slag. det kan eventuellt ha att göra med att minne på kort har blivit så väldigt fasligt billigt nu. vet ni vad jag köpte mitt 128gb minneskort till mobilen för? 500 spänn! :o

 

ang release så finns det färska rykten om att enheten skulle släppas tidigt i år, men det vill jag nästan själv dementera, den är inte ens revealed ännu, så det är noll chans för det (http://www.knowyourm...cs-release-date). det står i samma länk att enheten har påbörjat sin produktion och självfallet så har utvecklade fått tillgång till devkits. det är för övrigt från dessa devkits som information börjar läcka.

 

rätt ospännande, kommer eventuellt att komma med en sensor bar.

 

reveal kommer i juni i år, inte så mycket extra spännande att höra om där inte. det tror nog redan många av oss här. frågan är snarare hur nära reveal som en konsol går att släppa? kan man släppa konsolen fyra månader efter reveal, eller vill man ha ett halvårs uppbyggd förväntan?

 

jag blir själv lite konfunderad över det här med att konsolen ska ha börjat produceras (komponenter antagligen). om enheter skulle börja produceras redan nu, borde det inte ha läckt en jädrans massa information? jag tänker mig att det borde finnas läckor om specifika komponenter som nintendo har beställt. det som finns ute nu handlar mest om kontrollen och LCD-paneler. det känns ju lagomt spännande måste jag säga. det är som givet, vi vet väl mer eller mindre att det blir en pekskärm på kontrollen. igen. tror jag.

Nej, jag vill ha lite mer info. mer konkret tack. och gärna nu :D



#93

Postad 07 februari 2016 - 13:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

sen så ryktas det om 4k-streaming, vilket jag får för mig indikerar en stark konsol. however, det står också att spelen ska spelas i 900/60, vilket inte är jätteimponerande

Det där var bara någon BS-undersökning. Man kan inte säga att spel ska spelas konstant i 900/60, t o m Wii U klarar 1080/60. Det är som de som säger att 60 fps kommer bli standard nästa generation. Nej det blir det inte, för utvecklarna kommer bara kräma på med mer effekter så att vissa spel blir 30 ändå. Om utvecklarna får ett högre glas så häller de bara i mer saft. 



#94

Postad 22 februari 2016 - 16:39

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 198 inlägg
  • 0
http://www.gamereact...ill julhandeln/

Rykten är rykten är rykten...

Men man kan ju alltid hoppas!

#95

Postad 22 februari 2016 - 16:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja annat vore konstigt. De vill ha julhandeln och de vill nog inte vänta ett helt år till med inga spel till Wii U. Zelda som släppspel är inte heller någon högoddsare.



#96

Postad 24 februari 2016 - 02:17

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Ja annat vore konstigt. De vill ha julhandeln och de vill nog inte vänta ett helt år till med inga spel till Wii U. Zelda som släppspel är inte heller någon högoddsare.

Tursamt nog ryktas det om ett nytt Super Smash Bros som lanseringstitel för NX samt andra titlar så som Donkey Kong och Super Mario, men många tror att SSB bara blir ett port. Det är som du säger, troligast att konsolen kommer ut i år, även fast de är ett år tidig jämfört med deras andra generationer av konsoler där det alltid varit ungefär 5 år i mellan, men eftersom Nintendo verkar ha blivit klara med Wii U och dess spel, finns det inget annat sätt och dessutom är detta en perfekt möjlighet för Nintendo att presentera NX på E3, och sedan lansera konsolen inför julen samma år.



#97

Postad 24 februari 2016 - 12:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

SSB kommer portas, precis som Mario Maker och kanske Splatoon. Verkar ju som att den blir bakåtkompatibel med Wii U och då är det den typen av långvariga spel de vill ha på NX.



#98

Postad 24 februari 2016 - 12:10

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Skulle vara kanon om den blir bakåtkompatibel då jag inte har någon Wii U, kanske man får spela Xenoblade Chronicles X



#99

Postad 24 februari 2016 - 12:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja det är ju också en grej de skulle tjäna på för det lär finnas många som du som inte köpt en Wii U men hade velat spela vissa spel på den. Så det vore dumt om de inte gjorde den bakåtkompatibel då den har bra spel, men liten kundbas. Bara att se på The Last of Us-remastern som sålde bra eftersom det fanns många 360-ägare som inte hade en PS3.

 

Sen beror det ju på hur många som köper NX förstås ;)


Redigerat av Zoiler, 24 februari 2016 - 12:53.


#100

Postad 24 februari 2016 - 14:10

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

SSB kommer portas, precis som Mario Maker och kanske Splatoon. Verkar ju som att den blir bakåtkompatibel med Wii U och då är det den typen av långvariga spel de vill ha på NX.


Enligt någon källa skulle NX inte få bakåtkompabilitet med Wii U, som jag läste för ett tag sen, har för mig att Nintendo själva sa det. Men jag kan ha fel, vore konstigt om den inte hade stöd för Wii U spel, men det är kanske också därför de ska porta många spel.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.