Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#3001

Postad 18 maj 2020 - 19:40

Anders D
  • Anders D
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Har inte följt tråden på ett tag (då boxen faktiskt funkar hyggligt) men gjorde en sökning på ett problem jag haft sedan start och det verkar som jag är relativt ensam om att ha problem med flerkanalsljud?

Under de 1.5 år jag haft boxen har jag ALDRIG lyckats få ut 5.1, det blir bara stereo hur jag än gör, detta oavsett hur jag än ändrar i menyn mellan stereo och flerkanalsljud. Det enda som händer när jag ändrar i menyn mellan flerkanal och stereo är att min receiver växlar mellan Dolby Prologic och DTS Neo, alltså två format som jobbar med stereo. Skickar OP två "olika" steroformat? snurrigt!

 

Har boxen kopplad till en Denon hembioreceiver och oavsett vad jag kopplar till den aktuella HDMI-ingången så funkar det som tänkt. Men inte med OP-boxen! 

Det lustiga är att om jag använder appar inbyggda i OP, t ex Netflix eller Google Movies, fungerar det perfekt och jag får DD 5.1 (eller vad det än må vara). Det är alltså bara vid "TV-tittande" boxen vägrar släppa från sig flerkanalsljud.

 

Har testat alla HDMI-ingångar på förstärkaren, samma resultat överallt.

Boxen är ansluten till parabolantenn och har en stabil internetuppkoppling.

 

Några tips?



#3002

Postad 18 maj 2020 - 20:18

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Ändra ljudet till norsk el dansk imenyn ljud o undertext så blir de bra.(sant)
Har det själv på norska vilket borde fått cd att skämmas lite men icke.

#3003

Postad 18 maj 2020 - 20:46

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Hadde håpet på en kommentar angående harddisk spørsmålet mitt Niklas.

#3004

Postad 19 maj 2020 - 09:58

pebjn
  • pebjn
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Hej!

 

Jag har tidigare haft en OP som har fungerat utmärkt. Allt har fungerat som det ska.

Nu, efter senaste uppdateringen som gick ut så har boxen börjat svara dåligt på fjärrkontrollen. Får ofta trycka flera gånger innan något händer.

 

Efter att boxen väcks ur "lätt standby" så är den i princip oanvändbar de första fem minuterna, den svarar inte på några kommandon.

Det har gjort att jag alltid måste ha den igång nu.

 

Canal Digital-appen "kraschar" och startar om flera gånger per kväll när man tittar på TV utan att man gör något med boxen förutom tittar på en kanal.

Appen "kraschar" och startar om i princip varje man har gått in i något annat än direktsänd TV, t ex EPG:n eller annat.

 

Jag har rensat data i Canal Digital-appen, startat om boxen,  men det gör ingen skillnad.

 

Niklas, det känns ju inget vidare om era uppdateringar förstör fungerande boxar. 

Jag var nöjd med min OP och tyckte det var en bra box men nu känns det verkligen inte bra och jag och övriga i familjen är klart missnöjda med Canal Digital som inte levererar en box som kan användas till det den är tänkt för, titta på TV.

 

Niklas, hur löser vi detta? Jag tänker inte betala för en produkt/tjänst som inte går att använda som utlovat av er.



#3005

Postad 19 maj 2020 - 10:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej!

 

Jag har tidigare haft en OP som har fungerat utmärkt. Allt har fungerat som det ska.

Nu, efter senaste uppdateringen som gick ut så har boxen börjat svara dåligt på fjärrkontrollen. Får ofta trycka flera gånger innan något händer.

 

Efter att boxen väcks ur "lätt standby" så är den i princip oanvändbar de första fem minuterna, den svarar inte på några kommandon.

Det har gjort att jag alltid måste ha den igång nu.

 

Canal Digital-appen "kraschar" och startar om flera gånger per kväll när man tittar på TV utan att man gör något med boxen förutom tittar på en kanal.

Appen "kraschar" och startar om i princip varje man har gått in i något annat än direktsänd TV, t ex EPG:n eller annat.

 

Jag har rensat data i Canal Digital-appen, startat om boxen,  men det gör ingen skillnad.

 

Niklas, det känns ju inget vidare om era uppdateringar förstör fungerande boxar. 

Jag var nöjd med min OP och tyckte det var en bra box men nu känns det verkligen inte bra och jag och övriga i familjen är klart missnöjda med Canal Digital som inte levererar en box som kan användas till det den är tänkt för, titta på TV.

 

Niklas, hur löser vi detta? Jag tänker inte betala för en produkt/tjänst som inte går att använda som utlovat av er.

Hej

 

Det som brukar ge en positiv effekt om boxen är seg är att rensa data på boxen. Dock kommer du behöva programmera om dina inspelningar om du har hårddisk. Har du möjlighet att testa rensa data och återkoppla om du upplever boxen som snabbare?

Mvh

Niklas



#3006

Postad 19 maj 2020 - 10:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hadde håpet på en kommentar angående harddisk spørsmålet mitt Niklas.

Hej

 

Med den information jag har här så är det väldigt svårt att säga om det är något problem eller om det helt enkelt är så att du har väldigt mycket inspelningar på din hårddisk. Det beror ju även på vilka kanaler och vilket kvalitet det är på innehållet du har spelat in på. Vet du när du senast formaterade hårddisken?

Mvh

Niklas



#3007

Postad 19 maj 2020 - 13:31

pebjn
  • pebjn
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Hej

 

Det som brukar ge en positiv effekt om boxen är seg är att rensa data på boxen. Dock kommer du behöva programmera om dina inspelningar om du har hårddisk. Har du möjlighet att testa rensa data och återkoppla om du upplever boxen som snabbare?

Mvh

Niklas

 

 

Hej!

 

Menar du rensa data i Canal Digital-appen så är det redan gjort. Det gjorde ingen skillnad.

Går det att rensa data på fler ställen? Det känner jag inte till och måste då få en guidning till var man gör det.

 

Jag tror dock inte att det löser problemen då de uppstod omgående efter att boxen blivit uppdaterad med nya programvaran.

 

//Björn



#3008

Postad 19 maj 2020 - 14:18

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Har sagt upp abonnemanget för jag har tröttnat på allt strul och prishöjningar.
Off topic så verkar alla operatörers boxar brottas med problem när man kollar på Trustpilot så för egen del får det duga med Apple TV

#3009

Postad 20 maj 2020 - 20:44

Krickab
  • Krickab
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Igår spelade jag in Robinson som vanligt med serie inspelning, det blev 2 inspelningar som vanligt. Fast denna gång började den spela in drygt 1,5 timme innan så det blev 2 inspelningar som blev 131 min vardera.

#3010

Postad 21 maj 2020 - 05:34

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Igår spelade jag in Robinson som vanligt med serie inspelning, det blev 2 inspelningar som vanligt. Fast denna gång började den spela in drygt 1,5 timme innan så det blev 2 inspelningar som blev 131 min vardera.

Blir det verkligen två INSPELNINGAR? eller bara EN som listas som två i listan? När du tar bort EN från listan, försvinner bägge eller bara en?

 

Jag får upp till FYRA listningar ev EN inspelning, värst på 7:an och 8:an.



#3011

Postad 21 maj 2020 - 08:51

Krickab
  • Krickab
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Det listas 2 men blir bara 1 inspelning.
Detta har tillkommit efter sista uppdateringen.

#3012

Postad 21 maj 2020 - 11:44

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Det listas 2 men blir bara 1 inspelning.
Detta har tillkommit efter sista uppdateringen.

För min del har jag haft det länge kanske sedan förra sommaren....



#3013

Postad 21 maj 2020 - 22:58

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej

Med den information jag har här så är det väldigt svårt att säga om det är något problem eller om det helt enkelt är så att du har väldigt mycket inspelningar på din hårddisk. Det beror ju även på vilka kanaler och vilket kvalitet det är på innehållet du har spelat in på. Vet du när du senast formaterade hårddisken?
Mvh
Niklas

Har rundt 100 innspillinger, bare innspillinger fra 30minutter til 1 time.
Skal prøve og være mere utfyllende, vilken info trenger du mere av?

Hva kan jeg forvente av timer med beste kvalitet på opptak?

Redigerat av Unregistered995dd1dc, 22 maj 2020 - 00:09.


#3014

Postad 22 maj 2020 - 06:36

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Ständigt återkommande detta "inspelningen misslyckades M024" (hur blev det med listan över felkoder Niklas....) denna gång en beställd inspelning 2020-05-21 23:10 på kanal 7. Samtidigt såg jag på en annan kanal, så nåt ens tillfälligt avbrott vet jag att det inte förekom då.



#3015

Postad 22 maj 2020 - 20:57

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Ser att tuneren nok en gang har gått vekk fra 10 minutter ekstra opptak og undertekster for hørselhemmede, hadde 2 stopp i dag hvor disse Android figurene kommer dansende over skjermen, mulig det er da tuneren går tilbake til fabrikkinnstillingene.

#3016

Postad 23 maj 2020 - 19:16

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

EPG´n blir altmer ett skämt. I kväll (lördag 23/5) att programmet 19.50-21.00 skulle vara avsnitt S3E4 The Plymoth Express. Vilket det inte var.

 

Tv4Guld skulle Sända samma 2-timmars avsnitt av Miss Marple i natt, dels 22.00-00-15 dels 02.25-05.00 knappast troligt eller hur?

 

Jag har hört så många gånger nu hur bra allt skulle bli och blev efter bytet av EPG-leverantör, i själva verket blev det tvärt om, det är så ofta fel, tider, fel program, fel avsnitt att man undrar vad det är för tomtar som sköter uppgiften??



#3017

Postad 23 maj 2020 - 19:32

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Alla tablåer jag tittat i visar Miss Marple 22:00 och en repris på det avsnittet 02:25.



#3018

Postad 24 maj 2020 - 05:45

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Alla tablåer jag tittat i visar Miss Marple 22:00 och en repris på det avsnittet 02:25.

Precis. Men OM det är medvetet, VAD är poängen? Att sända samma två-timmars film med nån timmes mellanrum?? Känns ju inte så begåvat av programplaneraren på kanalen i så fall?


Redigerat av Nisken, 24 maj 2020 - 15:46.


#3019

Postad 24 maj 2020 - 15:43

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

I dag hade jag en inspelning på morgonen som jag kollade på vid lunch. När jag tryckte <OK> för att försöka snabbspola förbi reklampausen, så stod "tidspricken" dess tid in i inspelningen och inspelningens längd som ett flipperspel, de hoppade upp och ner så att man blev yr i mössan, omöjligt att snabbspola var det med, tryckte jag "framåt" så fortsatte uppspelningen vid samma ställe som nyss, efter att ha funderat en stund och "flipperspelet" fortsatte. Har jag aldrig sett förut?

 

Tyvärr känns det som om uppdateringen av LG-plattform skapade fler problem och mer instabilitet än den löste!?


Redigerat av Nisken, 24 maj 2020 - 15:44.


#3020

Postad 26 maj 2020 - 12:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Igår spelade jag in Robinson som vanligt med serie inspelning, det blev 2 inspelningar som vanligt. Fast denna gång började den spela in drygt 1,5 timme innan så det blev 2 inspelningar som blev 131 min vardera.

Hej

 

Händer detta flera ggr eller är det första gången det händer? Du får gärna skicka kundnummer i PM för vidare felsökning.

 

Mvh

Niklas



#3021

Postad 26 maj 2020 - 12:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har rundt 100 innspillinger, bare innspillinger fra 30minutter til 1 time.
Skal prøve og være mere utfyllende, vilken info trenger du mere av?

Hva kan jeg forvente av timer med beste kvalitet på opptak?

Hej

 

Det är väldigt svårt att säga om det är något problem eller inte. Här hade det varit fint med en funktion i boxen så man kan se hur mycket varje avsnitt tar upp för att snabbt se om det är korrekt eller inte. Vet du när du senast formaterade din hårddisk? 

Mvh

Niklas



#3022

Postad 26 maj 2020 - 12:55

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Ständigt återkommande detta "inspelningen misslyckades M024" (hur blev det med listan över felkoder Niklas....) denna gång en beställd inspelning 2020-05-21 23:10 på kanal 7. Samtidigt såg jag på en annan kanal, så nåt ens tillfälligt avbrott vet jag att det inte förekom då.

Hej 

 

M024 betyder att det har skett en krasch i inspelningsprocessen eller att boxen har stängts av under inspelningen. Om det sker en krasch så är det fullt möjligt att live-tv fungerar utan problem. Väntar på information när vi beräknar ha en lösning på plats för problemet med M024.

 

Mvh

Niklas



#3023

Postad 27 maj 2020 - 10:22

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej 

 

M024 betyder att det har skett en krasch i inspelningsprocessen eller att boxen har stängts av under inspelningen. Om det sker en krasch så är det fullt möjligt att live-tv fungerar utan problem. Väntar på information när vi beräknar ha en lösning på plats för problemet med M024.

 

Mvh

Niklas

Att det var en krasch i inspelningen är ju tydligt. Men hur förklarar att jag samtidigt såg live-TV genom boxen av en annan kanal utan avbrott, att boxen skulle ha stängts av??

 

Som Cato skulle ha sagt - Förövrigt anser jag att den utlovade listan över "errors" borde redovisas nu.



#3024

Postad 27 maj 2020 - 10:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Att det var en krasch i inspelningen är ju tydligt. Men hur förklarar att jag samtidigt såg live-TV genom boxen av en annan kanal utan avbrott, att boxen skulle ha stängts av??

 

Som Cato skulle ha sagt - Förövrigt anser jag att den utlovade listan över "errors" borde redovisas nu.

Hej

 

Kraschen som har med M024 påverkar inte live-tv. Hade det tex varit hela CD appen som kraschat så hade du påverkats även där.

 

Ber om ursäkt att det tar tid, men det är på gång och kommer finnas tillsammans med den nya felsökningsguiden som vi lanserat på hemsidan för alla fyra länder. Tillsvidare så är det bara skriva här om ni funderar på någon felkod så ska jag se till att förklara så gott jag kan.

Länk
https://www.canaldig...kning-oneplace/

Mvh

Niklas 



#3025

Postad 27 maj 2020 - 11:04

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Som Cato skulle ha sagt -

One Place delenda est



#3026

Postad 27 maj 2020 - 14:03

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

 

Kraschen som har med M024 påverkar inte live-tv. Hade det tex varit hela CD appen som kraschat så hade du påverkats även där.

 

Ber om ursäkt att det tar tid, men det är på gång och kommer finnas tillsammans med den nya felsökningsguiden som vi lanserat på hemsidan för alla fyra länder. Tillsvidare så är det bara skriva här om ni funderar på någon felkod så ska jag se till att förklara så gott jag kan.

Länk
https://www.canaldig...kning-oneplace/

Mvh

Niklas 

Jovisst Niklas, men om det som du föreslår, var ett avbrott i boxen (nätbortfall) eller i satelliten, så borde det ju ha märkts även vid live-tittandet.... 



#3027

Postad 27 maj 2020 - 18:56

Unregistered3b234061
  • Unregistered3b234061
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Har inte följt tråden på ett tag (då boxen faktiskt funkar hyggligt) men gjorde en sökning på ett problem jag haft sedan start och det verkar som jag är relativt ensam om att ha problem med flerkanalsljud?

Under de 1.5 år jag haft boxen har jag ALDRIG lyckats få ut 5.1, det blir bara stereo hur jag än gör, detta oavsett hur jag än ändrar i menyn mellan stereo och flerkanalsljud. Det enda som händer när jag ändrar i menyn mellan flerkanal och stereo är att min receiver växlar mellan Dolby Prologic och DTS Neo, alltså två format som jobbar med stereo. Skickar OP två "olika" steroformat? snurrigt!

Har boxen kopplad till en Denon hembioreceiver och oavsett vad jag kopplar till den aktuella HDMI-ingången så funkar det som tänkt. Men inte med OP-boxen!
Det lustiga är att om jag använder appar inbyggda i OP, t ex Netflix eller Google Movies, fungerar det perfekt och jag får DD 5.1 (eller vad det än må vara). Det är alltså bara vid "TV-tittande" boxen vägrar släppa från sig flerkanalsljud.

Har testat alla HDMI-ingångar på förstärkaren, samma resultat överallt.
Boxen är ansluten till parabolantenn och har en stabil internetuppkoppling.

Några tips?


Jag trodde inte OnePlace stöttar surround i appar, är du säker att det funkar där?

Kolla att boxen inte står på antenninställning ingen och tar in tv via internet. Det är bara över parabol du får dolby digital.

Se sen på https://www.satellit...hannel_List.htm vilka kanaler som har ac3, det är bara de som har dd-ljud tillgängligt.

Har du optisk kabel ska boxen gå över till dd-ljud automatiskt på kanalerna som stöttar det, på andra kanaler byter den tillbaks till stereo.

#3028

Postad 29 maj 2020 - 19:13

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Återigen desinformation från den kassa EPG´n!

Fredag 29/5 anser EPG´n att det skulle visas Poirot S3E5 The wasps nest, på 7:an. Men det var förra veckan. Nu visades i stället S3E6 The tradegy at Marston Manor.

 

NÄR är nog nog?? EPG´n har väldigt ofta fel om start och sluttider, om vilket avsnitt som ska visas och vad det har för titel. Dessutom är det ofta fel på metadata som gör att man INTE kan beställa serieinspelningar och slutligen så visas fortfarande EN inspelning ofta som två, tre eller t.o.m. fyra i listan över inspelade program (vilket troligen är ett programfel INTE EPG´n). HUR svårt kan det vara att ha ett kontrakt som bötfäller EPG-leverantören för felaktigheter, så att denne inte fullständigvt struntar i kvalitén på sin leverans?

 

HUR mycket tålamod räknar CD´s räknenissar med att deras kunder ska ha?


Redigerat av Nisken, 30 maj 2020 - 07:20.


#3029

Postad 30 maj 2020 - 07:23

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Två omstarter av CD-appen igår, bara så där alldeles av sig själv, mitt i tittandet. Det börjar bli allt tydligare att boxens stabilitet försämrats sedan uppdateringen av LG-plattformen.

 

Vad jag, som gammal programmerar/systemerar-räv tänker är att det är lätt att tappa inducerade buggar i interaktionen mellan olika programlager Android-LGplattform-LGmellanvara-CDappen. När ingen sammanhållande och övergripande funktion finns. En ändring i ett lager, t.ex. LG-plattformen (som var det lager som uppdaterades nyligen) kan trigga programmeringsfel som inte haft någon betydelse tidigare.

 

Ännu värre blir det när Android sköts av en (Google), LG sköts av en annan (LG) och CD-appen av en tredje, de uppenbarligen inkompetenta och rätt ointresserade tyskarna. Sammanhållet av en inte alltför kompetent projektledare från CD, som dessutom hålls tillbaka finansiellt av CD´s räknenissar OCH byts ut med jämna mellanrum (inte så kul att vara ansvarig utan tillräckligt stöd). Upplagt för att kvalitén blir så här dålig då. Och att buggfixar ofta ställer till med nya helt oväntade problem/buggar.

 

Blir alltmer uppenbart att CD inte kommer att klara ut det här och att drömmen om en Android-uppdatering, borde stanna vid just en dröm. Trots Googles kontrakt om flera uppdatetringar som krav för att få använda Android.

 

Sammanslagningen med Viasat blir nog spiken i kistan för PO-boxen, då  nog bägge organisationerna vill ha med sig åtminstone delar av "sitt". Ny box finns säkert på ritningsbordet redan nu....


Redigerat av Nisken, 31 maj 2020 - 08:38.


#3030

Postad 01 juni 2020 - 20:23

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
En bagatell dock lite skoj,klockan är 1 timme fel
Detta är 4e gången jag sett detta.
Det är inte lätt me de elektriska.

#3031

Postad 02 juni 2020 - 08:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Återigen desinformation från den kassa EPG´n!

Fredag 29/5 anser EPG´n att det skulle visas Poirot S3E5 The wasps nest, på 7:an. Men det var förra veckan. Nu visades i stället S3E6 The tradegy at Marston Manor.

 

NÄR är nog nog?? EPG´n har väldigt ofta fel om start och sluttider, om vilket avsnitt som ska visas och vad det har för titel. Dessutom är det ofta fel på metadata som gör att man INTE kan beställa serieinspelningar och slutligen så visas fortfarande EN inspelning ofta som två, tre eller t.o.m. fyra i listan över inspelade program (vilket troligen är ett programfel INTE EPG´n). HUR svårt kan det vara att ha ett kontrakt som bötfäller EPG-leverantören för felaktigheter, så att denne inte fullständigvt struntar i kvalitén på sin leverans?

 

HUR mycket tålamod räknar CD´s räknenissar med att deras kunder ska ha?

Hej

När jag tex tittar på tv.nu och på tablån på TV4 så så visades Poirot S0305 på Sjuan klockan 19:55 29/5. Ser du om inspelningen är gjord 29 eller 30 maj? Ser att S03E06 sändes 30 maj.

Ang att inspelningar kan visas som två, tre och fyra har jag rapporterat vidare. Tar gärna en bild på hur det ser ut i boxen och gärna program, kanal och tid om problemet uppstår igen.

Mvh

Niklas



#3032

Postad 02 juni 2020 - 09:20

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

När jag tex tittar på tv.nu och på tablån på TV4 så så visades Poirot S0305 på Sjuan klockan 19:55 29/5. Ser du om inspelningen är gjord 29 eller 30 maj? Ser att S03E06 sändes 30 maj.

Ang att inspelningar kan visas som två, tre och fyra har jag rapporterat vidare. Tar gärna en bild på hur det ser ut i boxen och gärna program, kanal och tid om problemet uppstår igen.

Mvh

Niklas

Nej jag har inte kvar inspelningarna. 

 

Tagit bilder och postat dem här och i andra felanmälningar många gånger utan resultat. Du har tom påstått att buggfix skulle inkluderas i flera av de uppdateringar som kommit det senaste året. Så vad är meningen med att skicka fler bilder?



#3033

Postad 02 juni 2020 - 12:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej

Med start idag fram till och med fredag så kommer vi börja skicka ut en ny mjukvara till OnePlace

Version (LG-Plattformsversion)

v1.107.91
 

Mjukvaran innehåller

 

- Nytt utseende för hur inspelningar presenteras under "Inspelningar"
- Köpfilm fungerar nu på OnePlace

 

Mvh

Niklas


 

 

 



#3034

Postad 02 juni 2020 - 13:27

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Med start idag fram till och med fredag så kommer vi börja skicka ut en ny mjukvara till OnePlace

Version (LG-Plattformsversion)

v1.107.91
 

Mjukvaran innehåller

 

- Nytt utseende för hur inspelningar presenteras under "Inspelningar"
- Köpfilm fungerar nu på OnePlace

 

Mvh

Niklas

 

Installationen gick fint! Återkommer vartefter nya och gamla buggar visar sig.



#3035

Postad 02 juni 2020 - 14:39

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

löste den även svart bild kanal byte fryst bild med resultat omstart med android med hoppande boll och rubbet



#3036

Postad 02 juni 2020 - 15:44

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

”Inspelningar” ser ju bra ut, hoppas det fungerar också.



#3037

Postad 02 juni 2020 - 15:55

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Det tog 20 minuter innan svart ruta 7sekunder.
Tack.

#3038

Postad 02 juni 2020 - 18:28

clc
  • clc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Niklas.

 

Fortfarande glada färger på tv skärmen efter att boxen är avstängd. Är inte problemet löst i sista uppdateringen,

och i så fall vad är skälet ? Hörde av kundtjänst att era tekniker fått fram samma fel. Dags att få ordning på ettorna och nollorna i programmeringen.



#3039

Postad 02 juni 2020 - 20:30

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Svart bild vid kanalbyte är kvar fortfarande, och att man inte kan byta kanal utan att hamna fel.



#3040

Postad 02 juni 2020 - 20:40

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Niklas.

 

Fortfarande glada färger på tv skärmen efter att boxen är avstängd. Är inte problemet löst i sista uppdateringen,

och i så fall vad är skälet ? Hörde av kundtjänst att era tekniker fått fram samma fel. Dags att få ordning på ettorna och nollorna i programmeringen.

 

Det felet har jag med, ser helt mysko ut. Typ gulblå CanalDigital logga när boxen är avstängd...



#3041

Postad 02 juni 2020 - 20:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Det felet har jag med, ser helt mysko ut. Typ gulblå CanalDigital logga när boxen är avstängd...

Hej

Det problemet har jag rapporterat vidare tidigare så det är något som vi jobbar med att lösa. 

Mvh
Niklas



#3042

Postad 02 juni 2020 - 21:24

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 1
Detta måste vara en av de mest sönderspammade trådarna. Varför inte skapa en särskild tråd där alla kan skriva om sina ”svarta rutor” ”missade inspelningar” och dylikt.
Nu får man väl på huvudet...

#3043

Postad 02 juni 2020 - 22:17

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Detta måste vara en av de mest sönderspammade trådarna. Varför inte skapa en särskild tråd där alla kan skriva om sina ”svarta rutor” ”missade inspelningar” och dylikt.
Nu får man väl på huvudet...

Helt okej att tycka det, men rätt många har allvarliga problem med boxen. Och tråden heter ju OnePlace... Jag skriver inte om alla dåliga saker som händer med boxen längre, inget är fixat i det stora hela, boxen är snart 2 och halvt år... Är bra på pappret, seg och otillförlitlig i det verkliga livet...



#3044

Postad 03 juni 2020 - 12:07

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Min första rapport efter gårdagens uppdatering av LG-platform.

 

Problemet med att EN inspelning visas multipla gånger i listan över inspelningar verkar ha åtgärdats, åtminstone har de försvunnit för mig.

Däremot är de kvar vad gäller beställda/planerade inspelningar (se bifogad bild).

 

Bifogad fil  20200603_125435.jpg   103K   5 Antal nerladdningar


Redigerat av Nisken, 03 juni 2020 - 12:07.


#3045

Postad 03 juni 2020 - 21:15

Unregistered29903ce5
  • Unregistered29903ce5
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Er det ikke på tide å gi ut en ny og feilfri boks gratis til kunder som betaler for alle feilene Canaldigital gjør?

Jeg har oppdatert til siste firmware og til nå er det fire nye feil som ikke var før.

1. Menyer og kanalskift henger seg opp. Må ta restart

2. Svarte skjermer

3. Ikke oppdatering av epg. epg  låser seg

4. Når jeg velger opptak på sesonger blir det ikke registrert på opptakslisten.

 

Nå som Canaldigital og Viasat slår seg sammen kan vi vel regne med dobbelt så mange problemer.

Er lei av å betale flere tusenlapper for denne elendige Søppelkassen!



#3046

Postad 04 juni 2020 - 07:32

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Er det ikke på tide å gi ut en ny og feilfri boks gratis til kunder som betaler for alle feilene Canaldigital gjør?

Jeg har oppdatert til siste firmware og til nå er det fire nye feil som ikke var før.

1. Menyer og kanalskift henger seg opp. Må ta restart

2. Svarte skjermer

3. Ikke oppdatering av epg. epg  låser seg

4. Når jeg velger opptak på sesonger blir det ikke registrert på opptakslisten.

 

Nå som Canaldigital og Viasat slår seg sammen kan vi vel regne med dobbelt så mange problemer.

Er lei av å betale flere tusenlapper for denne elendige Søppelkassen!

Problemet är väl dels kostnaden, "räknenissarna" på CD bär ju delvis skulden genom för låg budget, dels att det inte finns någon "felfri box" att erbjuda.

 

Men andra typer av ersättning brukar gå att tjata sig till med CD´s kundtjänst, som återbetalning av det man betalat för boxen.



#3047

Postad 04 juni 2020 - 16:41

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Gaaaah hjääälp.
För ett tag sedan rekommenderades det att formatera hdd efter nån uppdatering. Men jag hade så mycke på den så jag skippade detta. Men har nu kommit ikapp med allt och tänkte efter dagens uppdatering formatera disken. Men det blir misslyckat och hamnar hit.
Bifogad fil  20200604_173337.jpg   80,11K   1 Antal nerladdningar

Det går inte trycka på hårddiskinställningar eller avbryt. Startar jag om allt och går till hårddisk, så säger den att hårddisken måste formateras innan den går att använda igen.

Så vad gör man nu? Niclas?

EDIT: Löste sig på nåt vänster. Efter ett antal omstarter och svordomar och slitna hår och en kopp kaffe så formaterade den tillslut. Måste varit kaffet som gjorde susen.

Redigerat av Turbo-Danne, 04 juni 2020 - 16:54.


#3048

Postad 04 juni 2020 - 16:57

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Dra strömmen,ta ut hdd.Starta o kör utan.
Stoppa in den igen o kanske kanske.

#3049

Postad 05 juni 2020 - 14:49

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Min första rapport efter gårdagens uppdatering av LG-platform.

 

Problemet med att EN inspelning visas multipla gånger i listan över inspelningar verkar ha åtgärdats, åtminstone har de försvunnit för mig.

Däremot är de kvar vad gäller beställda/planerade inspelningar (se bifogad bild).

 

attachicon.gif20200603_125435.jpg

Hej

Tack för bild Nisken, har tagit det vidare.

Mvh
Niklas



#3050

Postad 05 juni 2020 - 14:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Gaaaah hjääälp.
För ett tag sedan rekommenderades det att formatera hdd efter nån uppdatering. Men jag hade så mycke på den så jag skippade detta. Men har nu kommit ikapp med allt och tänkte efter dagens uppdatering formatera disken. Men det blir misslyckat och hamnar hit.
attachicon.gif20200604_173337.jpg

Det går inte trycka på hårddiskinställningar eller avbryt. Startar jag om allt och går till hårddisk, så säger den att hårddisken måste formateras innan den går att använda igen.

Så vad gör man nu? Niclas?

EDIT: Löste sig på nåt vänster. Efter ett antal omstarter och svordomar och slitna hår och en kopp kaffe så formaterade den tillslut. Måste varit kaffet som gjorde susen.

Hej

Bra att det löste sig! 

Vissa kunder hade problem med att hårddisken blev full trots få inspelningar och det kom en lösning för det problemet i mjukvaran som lanserades i december. Men för att det ska bli helt löst så var man också tvungen att formatera hårddisken. 

Mvh
Niklas


Er det ikke på tide å gi ut en ny og feilfri boks gratis til kunder som betaler for alle feilene Canaldigital gjør?

Jeg har oppdatert til siste firmware og til nå er det fire nye feil som ikke var før.

1. Menyer og kanalskift henger seg opp. Må ta restart

2. Svarte skjermer

3. Ikke oppdatering av epg. epg  låser seg

4. Når jeg velger opptak på sesonger blir det ikke registrert på opptakslisten.

 

Nå som Canaldigital og Viasat slår seg sammen kan vi vel regne med dobbelt så mange problemer.

Er lei av å betale flere tusenlapper for denne elendige Søppelkassen!

Hej

Har du testat att rensa data på boxen? Du får gärna skicka PM med kundnummer så kan vi ringa dig.

Mvh

Niklas





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.