Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - MediaPortal *

831 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 01 juni 2005 - 07:22

a_Warlock
  • a_Warlock
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Själv har jag lagt in O2Grabber i "schemalagda aktiviteter" med -grab vid kl. 1 på natten. Sen är det bara att trycka F3 för att uppdatera det hela.

<{POST_SNAPBACK}>



Har lagt in O2Grabber i "schemalagda aktiviteter men exakt hur gör du för att få den att göra -grab automatiskt. Jag har bara fått den till att öppna .exe filen. Utan att grabba ngt nytt..

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, först så gör du som du har gjort för att sedan gå in och editera det hela (dubbel klicka på den) så för du upp den i editerings läge.
Där det står "Kör" fyller du på med "-grab".
Hoppas det löser sig för dig, återkom annars.

#52

Postad 01 juni 2005 - 21:07

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Nope! . Får det inte att funka , om jag bara skriver -grab i fältet kör så
går det inte att starta alls...

#53

Postad 02 juni 2005 - 06:58

a_Warlock
  • a_Warlock
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Nope! . Får det inte att funka , om jag bara skriver -grab i fältet kör så
går det inte att starta alls...

<{POST_SNAPBACK}>



Inte bara -grab, det skriver du efter att du har letat upp sökvägen och efter exe.

Tex.
"c:\program\02grabber\02grabber.exe -grab"

#54

Postad 06 juni 2005 - 18:42

Unregistered524bfdda
  • Unregistered524bfdda
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
En fråga ang mediaportal och foobar:

Jag har gjort alla inställningar rätt enligt de instruktioner som finns för att få foobar att spela upp musiken i mediabiblioteket. Tyvärr så kommer det upp ett felmeddelande i foobar endast när jag försöker spela upp en cdskiva instoppad i släden. i övrigt funkar det som det ska. Är det någon som stött på detta problem förutom jag. Har inte hittat något om detta ännu någonstans..

Det känns lite tråkigt att inte kunna spela upp ljudet med bästa möjliga ljudkvalitet genom ett annars bra frontend.. eller finns det någon bot mot detta??

#55

Postad 18 juli 2005 - 18:02

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Måste säga att jag gillar detta prog. skarpt ! Rekomenderas varmt!

Nu till mina 2 frågor:

1, Hur gör jag för att uppdatera MP till senaste ver. utan att förlora alla mina settings?

2, Vilken upplösning skall jag för (tv-tittande )köra från mitt Geforce 6200 -> till Sony 32" wide-tv ?
(Har Com hem analog , s-video out) och hur löser jag detta om jag behöver annan upplösning vid dvdtittande ( genom MP)?

/ Jimmy

#56

Postad 18 juli 2005 - 20:34

MrMad
  • MrMad
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

1, Hur gör  jag för  att uppdatera MP till senaste ver. utan att förlora alla mina settings?


1. Ta kopia på mediaportal-mappen först (för säkerhets skull).
2. Avinstallera Media portal.
3. Installera nya Media portal.
4. Kör convertv2v3.cmd som ligger i MediaPortal\database\convert-mappen (kommer att uppgradera dina databaser)
5. Kör setup (du kommer tyvärr få lägga in ditt TV-kort igen, de flesta andra inställningar kommer att finnas kvar)

#57

Postad 18 juli 2005 - 21:24

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

1, Hur gör  jag för  att uppdatera MP till senaste ver. utan att förlora alla mina settings?


1. Ta kopia på mediaportal-mappen först (för säkerhets skull).
2. Avinstallera Media portal.
3. Installera nya Media portal.
4. Kör convertv2v3.cmd som ligger i MediaPortal\database\convert-mappen (kommer att uppgradera dina databaser)
5. Kör setup (du kommer tyvärr få lägga in ditt TV-kort igen, de flesta andra inställningar kommer att finnas kvar)

<{POST_SNAPBACK}>


Måste jag köra convertv2v3.cmd även om jag bara uppgraderar från
0.1.3 Prerelease -> 0.1.3 final version ?

#58

Postad 21 juli 2005 - 18:41

MrMad
  • MrMad
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Måste jag köra convertv2v3.cmd även om jag bara uppgraderar från
0.1.3 Prerelease  -> 0.1.3 final version ?


Ja, det behövde jag iallafall. Fast du slipper nog göra om TV-inställningarna.
Kolla om du har *.db3-filer i din database-mapp. Har du inte det så måste du köra skriptet (som uppgraderar dina databasfiler till version 3)

#59

Postad 24 juli 2005 - 18:24

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Enda jag saknar med mediaportal är ett webinterface så man kan starta inspelningar på jobbet B) Samt att plugin:et "My programs" blir bättre, det verktyget är hopplöst att få till bra.

Lyckas inte heller få till xvid komprimering trots att jag har de codecs som kräver.

Tillägg: Just nu kan jag inte se på tv alls samtidigt osm jag spelar in, man borde väl åtminstonde kunna se den kanalen man spelar in från? (Hauphauge pvr-150).

Redigerat av dhanjel, 24 juli 2005 - 18:26.


#60

Postad 24 juli 2005 - 21:55

MrMad
  • MrMad
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Enda jag saknar med mediaportal är ett webinterface så man kan starta inspelningar på jobbet :)


Jaha, men det finns naturligtvis ett plugin även för detta B)
Kolla på http://nolanparty.co...opic.php?t=3216

Fungerar inte ännu på senaste MediaPortal-versionen eftersom de har bytt databasversion, men det kommer säkert snart en ny version av pluginen också.

#61

Postad 24 juli 2005 - 23:54

Chimen
  • Chimen
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Kör med Twinhan DVB-T CI BDA-drivar. Fungerar utmärkt med alla kanaler.
Är det nån som vet om det går att få ut AC3 ljudet på SVT kanalerna när dom sänder AC3. Inte hunnit testa än.
Och är det nån som fått text-tv att fungera med DVB i mediaportal?
Jag fick upp nån sida på svt-text nån gång, men i allmänhet får jag inte det att funka med text-tv.

#62

Postad 25 juli 2005 - 09:43

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0

Enda jag saknar med mediaportal är ett webinterface så man kan starta inspelningar på jobbet ;)


Jaha, men det finns naturligtvis ett plugin även för detta B)
Kolla på http://nolanparty.co...opic.php?t=3216

Fungerar inte ännu på senaste MediaPortal-versionen eftersom de har bytt databasversion, men det kommer säkert snart en ny version av pluginen också.

<{POST_SNAPBACK}>


Läste om det men fattade det som att det bara var ett interface för att styra och streama media från htpcn i nätverket. Men då hade jag fel :) Får vänta på en uppdaterad version av det då.

#63

Postad 25 juli 2005 - 14:05

Unregistered0d3fd3d5
  • Unregistered0d3fd3d5
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Kör med Twinhan DVB-T CI BDA-drivar. Fungerar utmärkt med alla kanaler.

<{POST_SNAPBACK}>


Det låter perfekt. Jag är inne på att skaffa samma lösning, alternativt med DVB-C.

Hur fungerar det med textningen? Helt smärtfritt på alla kanaler eller några problem?

Fungerar textningen likadant över DVB-T (Boxer) som DVB-C (ComHem)?

#64

Postad 25 juli 2005 - 14:34

Hanspettersson
  • Hanspettersson
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Hur gör man för att få Webb radion att fungera.
Provat med att spara en länk i en mapp. (Ifrån http://www.mikesradi...com/eu_se.html)
Men det händer inget när jag klickar på den i MP.

Finns det någon officiell MP tråd....hittade ingen....

#65

Postad 25 juli 2005 - 15:32

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Hur gör man för att få Webb radion att fungera.
Provat med att spara en länk i en mapp. (Ifrån http://www.mikesradi...com/eu_se.html)
Men det händer inget när jag klickar på den i MP.

Finns det någon officiell MP tråd....hittade ingen....

<{POST_SNAPBACK}>


Gå in i setup- -> radio->stations->add och ändra till stream. Fyll i länken till den webradio kanal du vill lägga till.

Redigerat av 22mc, 25 juli 2005 - 15:37.


#66

Postad 26 juli 2005 - 11:17

MrMad
  • MrMad
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Gå in i setup- -> radio->stations->add och ändra till stream. Fyll i länken till den webradio kanal du vill lägga till.


Fungerar detta för er i 1.3.0 Final?
Mina kanaler har slutat fungera sen jag uppgraderade till final (P3 m.fl.)

#67

Postad 27 juli 2005 - 07:48

Unregisteredcca7e880
  • Unregisteredcca7e880
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Jag installerade 1.3.0 final (dock från scratch och ingen uppgradering).
Webbradio funkar kanon.

Måste säga att jag ruskigt impad av MP än så länge..
Efter att ha tweakat runt med MCE2005 ett tag å fortfarande inte kommit särskilt långt mot en bra setup slängde jag in MP.

Det tog väl 2 timmar att nå längre än vad jag kom på 4-5 dagar med MCE...
Visst har lite pulande kvar men än så länge ser det grymt bra ut!

#68

Postad 27 juli 2005 - 09:24

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0

Gå in i setup- -> radio->stations->add och ändra till stream. Fyll i länken till den webradio kanal du vill lägga till.


Fungerar detta för er i 1.3.0 Final?
Mina kanaler har slutat fungera sen jag uppgraderade till final (P3 m.fl.)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag lyckas inte heller med streamade radio-kanaler (sveriges radio) i 1.3.0, men jag har en ren installation, ingen uppdatering.

#69

Postad 27 juli 2005 - 23:27

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

  • 1 754 inlägg
  • 0
Jag har provat lite med MediaPortal och gillar det bäst av de mjukvaror jag testat för min Boxer-HTPC.
Verkar finnas fina möjligheter att få till en riktigt bra bild, genommFFdshow.

Programmet har hängt sig en hel del ggr när jag hållt på annars verkar det klart ok.

#70

Postad 29 juli 2005 - 11:08

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Har fått radio att fungera med, mediaportal är kanon.

Här är lite bilder:
http://dhanjel.mine.nu

#71

Postad 29 juli 2005 - 11:47

Unregisteredcca7e880
  • Unregisteredcca7e880
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
dhanjel:

Ser att du (liksom jag) kör 32" WS CRT.

Hur har du gjort med upplösning i Windows, zoom/AR i MediaPortal osv för att få optimal bild på främst DVDer?

Jag har även lite pul med EPG, den verkar inte hitta information till kanal 1-3.
Har dock inte pulat ngt med det så löser sig förhoppningsvis strax...

#72

Postad 29 juli 2005 - 12:34

MrMad
  • MrMad
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Har fått radio att fungera med, mediaportal är kanon.


Hur fick du igång radion igen?

#73

Postad 30 juli 2005 - 13:25

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0

dhanjel:

Ser att du (liksom jag) kör 32" WS CRT.

Hur har du gjort med upplösning i Windows, zoom/AR i MediaPortal osv för att få optimal bild på främst DVDer?

Jag har även lite pul med EPG, den verkar inte hitta information till kanal 1-3.
Har dock inte pulat ngt med det så löser sig förhoppningsvis strax...

<{POST_SNAPBACK}>


Har inte hunnit konfa den för dvd än, men tänkte använda min vga->scart kabel jag byggde för det.
Min xmltv konfig hittar utan problem mina kanaler iaf, 1-4+ZTV

Har fått radio att fungera med, mediaportal är kanon.


Hur fick du igång radion igen?

<{POST_SNAPBACK}>


Tog hem senaste cvs:en från www.myshare.de , dock jobbar de mkt med codec:sen just nu, så inte säkert att allt fungerar som det ska.

#74

Postad 30 juli 2005 - 21:32

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Har problem med textfiler( .srt) till .avi filer när jag skall kolla på dem via media portal
MP byter ut ÅÄÖ mot andra tecken (har Vob sub + Ffdshow installerat). Någon som vet hur man löser det?

Om jag istället kollar på filmen via WMP så funkar det med ÅÄÖ, dock så har jag ett annat problem där, får upp texten dubbelt: dels normal placering och storlek och dels i mini format nere till vänster i det svarta fältet under bilden.
Har testat att stänga av texten i Vob sub men bara den stora / rätta texten som jag vill ha kvar försvinner då , inte den lilla!
Kan det vara Ffdshow
som stoppar dit den lilla texten nere till vänster i svarta fältet under bilden?hur stänger man av texten iFfdshow i såfall?

Någon ??

/ Jimmy

#75

Postad 31 juli 2005 - 09:55

MrMad
  • MrMad
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Har problem med textfiler( .srt) till .avi filer när jag skall kolla på dem via media portal
MP byter ut ÅÄÖ mot andra tecken (har Vob sub + Ffdshow installerat). Någon som vet hur man löser det?

Om jag istället kollar på filmen via WMP så funkar det med ÅÄÖ, dock så har jag ett annat problem där, får upp texten dubbelt: dels normal placering och storlek och dels i mini format nere till vänster i det svarta fältet under bilden.
Har testat att stänga av texten i Vob sub men bara den stora / rätta texten som jag vill ha kvar försvinner då , inte den lilla!
Kan det vara Ffdshow
som stoppar dit den lilla texten nere till vänster i svarta fältet under bilden?hur stänger man av texten iFfdshow i såfall?

Någon ??

/ Jimmy

<{POST_SNAPBACK}>


Jag löste det genom att avinstallera vobsub och istället köra undertexter via Ffdshow, då funkar ÅÄÖ bra. Å andra sidan har jag nu ingen text när jag kör DVD:er...
Konfiguration av Ffdshow finns på vanliga Startmenyn i Windows (under Program/Ffdshow)

#76

Postad 04 augusti 2005 - 17:51

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Går det att använda Imon fjärr till MP? Hur gör man i så fall?

#77

Postad 04 augusti 2005 - 23:27

Hanspettersson
  • Hanspettersson
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Går det att använda Imon fjärr till MP? Hur gör man i så fall?

<{POST_SNAPBACK}>

Här står det lite om det....finns en fil längst ner att ladda ner..som du laddar i imon programmet....har ej hunnit test själv ännu.....
Finns säker flera varianter på setup´s........prova och sök.....

http://nolanparty.co...6&highlight=imo

Redigerat av Hanspettersson, 04 augusti 2005 - 23:34.


#78

Postad 05 augusti 2005 - 11:53

maqe
  • maqe
  • Lärjunge

  • 303 inlägg
  • 0
Jag har problem med min mediaportal installation. Den hänger sig hela tiden, kan inte ens köra setup programmet och spara för då för jag fel. Någon mer som haft det problemet?

#79

Postad 05 augusti 2005 - 11:57

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag har problem med min mediaportal installation. Den hänger sig hela tiden, kan inte ens köra setup programmet och spara för då för jag fel. Någon mer som haft det problemet?



Har haft mycket problem när jag testat Mediaportal, har provat en massa versioner o aldrig lyckats köra mer än en liten stund, Min htpc med mce funkar klanderfritt 24/7 o får jag inte Mediaplayer att funka lika bra så är det programmet rätt kört.

#80

Postad 05 augusti 2005 - 12:20

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0

Jag har problem med min mediaportal installation. Den hänger sig hela tiden, kan inte ens köra setup programmet och spara för då för jag fel. Någon mer som haft det problemet?

<{POST_SNAPBACK}>


Kolla med utvecklarna (tex _Frodo_ eller mPod) på irc, i kanalen #MediaPortal på EfNet, så får du garanterat hjälp!

#81

Postad 05 augusti 2005 - 12:39

Chimen
  • Chimen
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Goldstar: anser du inte att det är ett problem med MCE att man inte kan titta på betalkanaler med sitt digital-tv-kort som man kan göra i mediaPortal?

#82

Postad 05 augusti 2005 - 14:33

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Goldstar: anser du inte att det är ett problem med MCE att man inte kan titta på betalkanaler med sitt digital-tv-kort som man kan göra i mediaPortal?


Jo, det är därför jag försöker få mp att funka, men om det inte är stabilt så fortsätter jag att köra vdr i min server o starta tv via den i mce, lite knepigt o omständigt bara.

#83

Postad 06 augusti 2005 - 00:07

Chimen
  • Chimen
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Ok.
För mig funkar MP väldigt stabilt. Det är inte dock inte helt buggfritt.
Det som inte funkar för mig just nu är TEXT-tv funktionen. Jag har bara lyckats visa nån sida ibland.
Att titta på betalkanalerna och använda timeshift funkar utmärkt för mig. Det går inte jättesnabbt att zappa, men det tycket jag inte att det gör med något program. (hyffsat fort i MCE dock, när man byter mellan kanaler på samma frekvens)
Men om man använder sig av tv-guiden tycker jag inte att man har nått behov av att zappa.
Det verkar av forumet att döma vara lite buggigt att använda 2 st kort än så länge. Annars har jag tänkt införskaffa mig ett till twinhankort i höst. Går det teoretiskt för 2 st digitaltvkort att dela på samma boxerkort? Funkar inte det i VDR?
I så fall borde det gå att fixa i mediaportal.
Hursomhelst, anledningen till att jag böt till mediaportal från MCE är att man kan använda betalkanaler samt att programmet hela tiden utvecklas och blir bättre och stabilare.

#84

Postad 06 augusti 2005 - 22:13

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Det verkar av forumet att döma vara lite buggigt att använda 2 st kort än så länge. Annars har jag tänkt införskaffa mig ett till twinhankort i höst. Går det teoretiskt för 2 st digitaltvkort att dela på samma boxerkort? Funkar inte det i VDR?


Jo det funkar utmärkt i vdr, har 3 kort nu i min vdr maskin o ett boxer tvilling kort som dom delar på, kräver dock extremt med hårddisk när alla tre spelar in ofta ;)

#85

Postad 06 augusti 2005 - 22:18

Chimen
  • Chimen
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Ok, kanske ska ta och slänga iväg en request för detta i mediaportals forum då.
De där VDR snubbarna verkar kunna sina grejjer. Jag gjorde ett försök med linux och VDR förut, men jag orkar bara inte hålla på.

#86

Postad 07 augusti 2005 - 21:35

raptorjr
  • raptorjr
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Så du kan alltså spela in digitalt på x antal kanaler med ett boxerkort? Där x är antalet tvkort du har i burken?
Skitsmidigt isåfall. Visst borde allt som funkar i VDR funka i MythTV också? Jag kör ju med det, och skaffar man då en liten frontend vid varje tv så kan man ju se alla kanaler på alla tv apparater med bara ett programkort.

#87

Postad 07 augusti 2005 - 22:56

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Så du kan alltså spela in digitalt på x antal kanaler med ett boxerkort? Där x är antalet tvkort du har i burken?
Skitsmidigt isåfall. Visst borde allt som funkar i VDR funka i MythTV också? Jag kör ju med det, och skaffar man då en liten frontend vid varje tv så kan man ju se alla kanaler på alla tv apparater med bara ett programkort.


Helt riktigt, finessen kallas cardsharing o finns även till windows, har för mej att bla progdvb ska kunna klara detta det funkade iaf innan boxer bytte system, har inte testat sen dess, progdvb har dock en del buggar o annat strul när man kör dvbt, tror även att myTheatre ska kunna klara detta, men är ej helt säker.

#88

Postad 08 augusti 2005 - 01:46

Chimen
  • Chimen
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Jag postade en tråd om detta på mediaportals forum.
Men sen efter några timmar hade den raderats.
Att låta 2 kort dela på ett programkort är tydligen inget dom vill veta av.

#89

Postad 08 augusti 2005 - 07:44

raptorjr
  • raptorjr
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Jag postade en tråd om detta på mediaportals forum.
Men sen efter några timmar hade den raderats.
Att låta 2 kort dela på ett programkort är tydligen inget dom vill veta av.

<{POST_SNAPBACK}>


Kanske berodde på hur frågan formulerades? Det är väl helt självklart att man ska kunna skaffa ett programkort och spela in på fler kanaler samtidigt i sin egna dator. Att behöva skaffa flera kort i samma hushåll är ju bara löjligt.

Men däremot så öppnar väl cardsharing även för möjligheten att dela kortet över internet med andra? Och det gillar dom nog inte.

Fast jag vet ju inte exakt hur du ställde frågan.

#90

Postad 08 augusti 2005 - 11:37

maqe
  • maqe
  • Lärjunge

  • 303 inlägg
  • 0
Någon som kan skicka tv databasen till mig om ni använder dvb-t kort i sverige?
Eller kan hjälpa mig med att manuellt skriva in freqvens etc för jag fattar inte hur jag ska göra.

Email: [email protected]

#91

Postad 08 augusti 2005 - 12:10

Chimen
  • Chimen
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Så här ser den ut för mig, jag bor i Uppsala.
Bara ändra frekvenserna till din stad.
Information finns på terracoms hemsida.

<country name="Sweden - All Regions" offset="0">
<carrier frequency="474000" bandwidth="8" />
<carrier frequency="570000" bandwidth="8" />
<carrier frequency="626000" bandwidth="8" />
<carrier frequency="650000" bandwidth="8" />
<carrier frequency="770000" bandwidth="8" />
</country>

#92

Postad 08 augusti 2005 - 13:31

maqe
  • maqe
  • Lärjunge

  • 303 inlägg
  • 0
Nu verkar en del kanaler fungera.
Passar på att fråga lite mer ... Ska EPG fungera automatiskt eller måste jag använda typ xmlt eller ograbber?

Efter att jag haft MP igång ett tag t.ex. när jag tittar på en film eller tv så verkar det som att den slår av tv out eller något liknande? Jag får i alla fall bara svart skärm på min tv tills jag trycker på någon knapp på fjärren. Någon som vet vad det kan bero på?

Går det att spela in samtidigt som man tittar på kanalen? Inspelningen verkar inte fungera som det är tänkt men den funktionen kanske inte är färdig?

#93

Postad 08 augusti 2005 - 13:39

Chimen
  • Chimen
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Tror att EPG ska fungera automatiskt.
Men personligen tycker jag det är bättre att använda XMLTV, då kan man ju ha programdata för 2 veckor framåt. Tips: använd o2grabber.


Ja det går att spela in samtidigt. Allt fungerar mycket bättre om du aktiverar timeshifting. Då började inspelning fungera perfekt för mig.

#94

Postad 08 augusti 2005 - 19:22

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Efter att jag haft MP igång ett tag t.ex. när jag tittar på en film eller tv så verkar det som att den slår av tv out eller något liknande? Jag får i alla fall bara svart skärm på min tv tills jag trycker på någon knapp på fjärren. Någon som vet vad det kan bero på?

<{POST_SNAPBACK}>


Hade samma problem som du. Löste detta genom att ställa upp tiden på skärmsläckaren i windows och sparade, gick sen in en gång till och avaktiverade skärmsläckaren , sen funkade det...

#95

Postad 08 augusti 2005 - 19:45

maqe
  • maqe
  • Lärjunge

  • 303 inlägg
  • 0
Okay, får prova det.

Hur gör ni med tv guiden? EPG fungerar ju automatiskt med MediaPortal men hur är det med tv guiden? Måste man köra ograbber eller något sånt för att det skall fungera?

#96

Postad 08 augusti 2005 - 20:18

maqe
  • maqe
  • Lärjunge

  • 303 inlägg
  • 0

Efter att jag haft MP igång ett tag t.ex. när jag tittar på en film eller tv så verkar det som att den slår av tv out eller något liknande? Jag får i alla fall bara svart skärm på min tv tills jag trycker på någon knapp på fjärren. Någon som vet vad det kan bero på?

<{POST_SNAPBACK}>


Hade samma problem som du. Löste detta genom att ställa upp tiden på skärmsläckaren i windows och sparade, gick sen in en gång till och avaktiverade skärmsläckaren , sen funkade det...

<{POST_SNAPBACK}>

Fungerade inte för mig endå. Tvn bara dör typ som att den inte får någon signal efter ett tag.

#97

Postad 09 augusti 2005 - 18:27

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa mig att få rätt bilder på vädret i MP?

Har ställt in att jag bor i Uppsala, Sweden men får en satellitbild över norra Tyskland / Polen. Finns det några bättre externa länkar med väderinfo en den inbyggda (weatherchannel) ?

#98

Postad 11 augusti 2005 - 15:34

hakuna
  • hakuna
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Någon som kan hjälpa mig att få rätt bilder på vädret i MP?

Har ställt in att jag bor i Uppsala, Sweden men får en satellitbild över norra Tyskland / Polen. Finns det några bättre externa länkar med väderinfo en den inbyggda (weatherchannel) ?

<{POST_SNAPBACK}>


Ta edit på din location och byt bild till den här:
http://www.svt.se/va...sat/satmax0.jpg
Hittade jag i denna tråden
http://nolanparty.co...opic.php?t=1115

#99

Postad 13 augusti 2005 - 00:00

MGK
  • MGK
  • Beroende

  • 1 015 inlägg
  • 0
Radioproblem:

Får in Sverigesradio som streamkanal hur lätt som hellst. Men när jag lägger till tex NRJ som streamkanal då händer det inget i MediaPortal. Vad göra ?

#100

Postad 14 augusti 2005 - 10:54

MGK
  • MGK
  • Beroende

  • 1 015 inlägg
  • 0
Hur i he**ike får man igång Twinhan DVB-t CI med betalkanaler.... ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.