Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CDON.com - erfarenheter av denna butik?

1069 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 24 april 2009 - 06:42

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

CDON är seriösa!


Håller med fullständigt. Lite sega i svängarna men brukar alltid hålla vad dom lovar.
Har handlat av CDON i en massa år (hette väl t.o.m Boxman i början, eller minns jag fel?) och har aldrig råkat ut för några större problem. Och dom få problem som dykt upp har dessutom alltid löst sig.

#152

Postad 24 april 2009 - 08:16

Unregistered9549844d
  • Unregistered9549844d
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Jag har med vart kund hos CDON många år, men nu är det aldrig mer CDON
Dom lurar oss kunder!

Jag var på jakt efter en viss musikDVD och CDON lovade på deras sida att det skulle ta 3-6arbetsdagar, jag beställde och såg fram emot denna DVD. Va hände!? Efter nästan 3 veckor fick jag maila dom och fråga vart den hade tagit vägen. Ska jag behöva det? Är det seriöst?
Dom skyllde på deras leverantör, då undrade jag hur dom fortfarande kunde ha 3-6 lev.dagar och cdon bara gled undan med svaret.

Nepp, CDON var mycke bättre förr, och att luras att det tar 3-6 dagar att få en pryl och man får själv maila och fråga efter 3 veckor är inte seriöst enligt mej.

Ifall ni undrar så ändrade dom aldrig på leveranstiden, det står fortfarande 3-6 dagars lev på den dvd:en. Dom vill väl lura fler....

Aldrig mer CDON!

#153

Postad 24 april 2009 - 15:39

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Om pengarna bara är reserverade borde du kunna ta kontakt med din bank och be dem häva reservationen?

#154

Postad 25 april 2009 - 20:23

godissugen
  • godissugen
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
om man bara har mail som länk mellan kund och företag så borde svaret komma inom max 60 min (dagtid)

sedan att de tror att de kan göra som de vill mot sina kunder drabbar bara dom själva i längden! alla såna här otrvliga supportföretag tappar alltid lönsamhet i slutändan.

#155

Postad 25 april 2009 - 20:30

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
CdOn är guld.
På 217 ordrar fick jag en repig skiva och de skickade en ny direkt.

Sen en gång när filmbolaget gjort en miss på Tillbaka till framtiden boxen hänvisade de flesta
shopparna till filmbolaget. Jag mailade cdon och de svarade att det fixar vi, och ny disk på några dagar.

Sen alla frifrakter, superbilliga filmer, minneskort och alla fynd man gjort genom åren.

Sa jag att jag var nöjd med cdon?

#156

Postad 25 april 2009 - 20:42

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
jo cdon is good people

#157

Postad 26 april 2009 - 14:55

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Tycker iofs de har segat ner sig lite mot hur det var förr, vilket säkert har att göra med deras större orderingång. En förändring jag INTE gillar är att man numera bara kan utnyttja en rabattkupong åt gången. låt oss säga att jag har 3 koder värda 100 kronor styck. Nu måste jag göra 3 separata ordrar för att utnyttja min totala rabatt, istället för som jag hade velat, köpa min box för 799:- och betala 499:- istället.

#158

Postad 26 april 2009 - 18:19

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Har också bara goda erfarenheter av CDON och jag brukar beställa minst en gång i månaden av dom. Tycker nog att dom på senare tid har blivit lite snabbare.
Det är därför man beställer med faktura. Det funkar kanon!

#159

Postad 27 april 2009 - 11:05

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Kanske bara jag som haft otur med lite längre leveranstider på sistone då.

#160

Postad 28 april 2009 - 18:30

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

Om pengarna bara är reserverade borde du kunna ta kontakt med din bank och be dem häva reservationen?


Det trodde jag också innan hela Playzone-härvan, men tydligen så fungerar det inte så. Är pengarna reserverade kan banken inte göra något åt saken (dvs de dras oavsett vad..)

#161

Postad 28 april 2009 - 18:42

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

  • 791 inlägg
  • 0

Det trodde jag också innan hela Playzone-härvan, men tydligen så fungerar det inte så. Är pengarna reserverade kan banken inte göra något åt saken (dvs de dras oavsett vad..)

Reservationen hävs efter några dagar om inte företaget godkänner debiteringen typ

Redigerat av Unregistered8b1dd9ee, 28 april 2009 - 18:43.


#162

Postad 29 april 2009 - 17:10

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Tycker iofs de har segat ner sig lite mot hur det var förr, vilket säkert har att göra med deras större orderingång. En förändring jag INTE gillar är att man numera bara kan utnyttja en rabattkupong åt gången. låt oss säga att jag har 3 koder värda 100 kronor styck. Nu måste jag göra 3 separata ordrar för att utnyttja min totala rabatt, istället för som jag hade velat, köpa min box för 799:- och betala 499:- istället.


Jo, men anledningen att det inte går att göra så är att de helt enkelt går back.

När det gick att kombinera två koder kunde man köpa DVD filmer med två filmer
för 1krona inkl frakt, eller USB-minne för 8kr.
Funkar inte i längden.

#163

Postad 29 april 2009 - 17:52

DjDaKa
  • DjDaKa
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Jag beställde Little big planet (199) och ett par rullar i lördags och hade paketet igår...hur bra som helst :)

Dock så finns de väl tråkiga exempel med alla onlineshoppar!! :/

#164

Postad 01 maj 2009 - 07:50

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0

Jo, men anledningen att det inte går att göra så är att de helt enkelt går back.

När det gick att kombinera två koder kunde man köpa DVD filmer med två filmer
för 1krona inkl frakt, eller USB-minne för 8kr.
Funkar inte i längden.


Ser inte riktigt hur det hänger ihop. Jag har en kod som ger mig 100 kronor rabatt och en annan som ger mig 150 rabatt. Köper jag en dvdbox för 699 och drar av 100 spänn på den så känns det som om de går back redan där, och antalet koder de har ute måste ju stå i paritet med hur mycket de räknar med att tappa? Ingen hos cdon som gjort den kalkylen?

#165

Postad 01 maj 2009 - 09:09

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0
Blev via ett mail debiterad av CDON (summan oväsentlig) för någon film som jag inte har hyrt/köpt - jag är nämligen inte medlem :) Efter en stilla undran hur det kunde bli så, svarade CDON efter en dag att de hade gjort fel. Undrar vilken kvalitetssäkring de har på sitt kundregister?

#166

Postad 05 maj 2009 - 20:50

Konsumentintresse
  • Konsumentintresse
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Personligen har jag bra erfarenheter av cdon.com. Det jag kan vara lite irriterad på är spårningsfunktionen för lagda ordrar där det sällan finns någon information innan försändelsen dyker upp, vilket den brukar göra i slutet men inom ramen för utlovad tid. Tycker även att kontaktfunktionen via webbplatsen fungerar alldeles utomordentligt tack vare de snabba svaren. Här följer en utskrift av en helt färsk reklamation. Notera att jag reklamerade fredagen den 1 maj, dvs. en röd dag, och fick ändå svar samma dag:

Bifogad fil  cdon.png   37,57K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Konsumentintresse, 05 maj 2009 - 20:51.


#167

Postad 05 maj 2009 - 21:11

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Den där rabattkoden gäller returkuveret. Den går inte att använda till andra inköp

#168

Postad 06 maj 2009 - 09:38

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Den där rabattkoden gäller returkuveret. Den går inte att använda till andra inköp


Nej, det är förfrankerat.
Så snikna är dem inte.

#169

Postad 06 maj 2009 - 10:34

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Min gällde kuveret och koden gick inte att handla för, så snikna är dom

#170

Postad 06 maj 2009 - 14:31

Konsumentintresse
  • Konsumentintresse
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Den där rabattkoden gäller returkuvertet. Den går inte att använda till andra inköp

Returen skickades gratis som svarspost i det kuvert jag fick. Rabattkoden gäller 30 dagar och är en ren goodwillskapande åtgärd som företaget valt att erbjuda som kompensation, naturligtvis med förhoppningen att man återvänder som kund. Den fungerade alldeles utmärkt.

Min gällde kuveret...

Hur använder man en rabattkod från CDON för ett kuvert som ska skickas med Posten?

Redigerat av Konsumentintresse, 06 maj 2009 - 15:48.


#171

Postad 06 maj 2009 - 21:36

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Sen en gång när filmbolaget gjort en miss på Tillbaka till framtiden boxen hänvisade de flesta
shopparna till filmbolaget. Jag mailade cdon och de svarade att det fixar vi, och ny disk på några dagar.


råkar inte vara så att du fick en brittisk skiva eller nåt? det var nämligen så det blev för mig. första och andra var svenskt, sen var tredje brittisk eller amerikansk. lite lustigt, men det löstes väldigt snabbt och jag fick en ny box =).

cdon är ett toppenställe, men deras kompensationskoder är fan skämt om man ska vara ärlig. fri frakt koder går juh att hitta hur lätt som helst ;(. höj till 50 spänn istället :)

#172

Postad 07 maj 2009 - 10:26

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

råkar inte vara så att du fick en brittisk skiva eller nåt? det var nämligen så det blev för mig. första och andra var svenskt, sen var tredje brittisk eller amerikansk. lite lustigt, men det löstes väldigt snabbt och jag fick en ny box =).

cdon är ett toppenställe, men deras kompensationskoder är fan skämt om man ska vara ärlig. fri frakt koder går juh att hitta hur lätt som helst ;(. höj till 50 spänn istället :)


Har för mig det var tredje filmen som var fel scalad så huvuden hamnade utanför bild osv.

#173

Postad 11 maj 2009 - 12:32

U-235
  • U-235
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Det enda negativa med CDON är att man inte har kundtjänst via telefon och att man vid något enstaka tillfälle inte fick den utgåvan av filmen som man beställde. Det är bara att skicka tillbaka filmen men hur svårt kan det vara att ha rätt information på hemsidan? Annars är allt bara bra med CDON, bra priser och bra erbjudanden titt som tätt.

Redigerat av U-235, 11 maj 2009 - 12:33.


#174

Postad 14 maj 2009 - 20:30

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

Ser inte riktigt hur det hänger ihop. Jag har en kod som ger mig 100 kronor rabatt och en annan som ger mig 150 rabatt. Köper jag en dvdbox för 699 och drar av 100 spänn på den så känns det som om de går back redan där, och antalet koder de har ute måste ju stå i paritet med hur mycket de räknar med att tappa? Ingen hos cdon som gjort den kalkylen?


Från ett konsumentperspektiv har du naturligtvis rätt, men det är faktiskt inte riktigt så rabbaten funkar. För att inte sväva ut för långt jämför vi de två fallen du tar upp:

Du ska köpa din DVD-box för 699 och har två rabattkoder på låt oss säga 100 kr vardera.

2 rabattkoder, använda vid samma tillfälle
Du betalar 699-100-100 = 499 kr. Det motsvarar en rabatt på (200/699) ca 29%

2 rabattkoder, använda vid olika tillfällen
För DVD-boxen betalar du 599 och sen köper du en bunt filmer för låt oss säga samma belopp och använder den andra rabattkupongen. Totalt betald summa (2 x 599) = 1198 kr vilket ger en rabatt på (200 / 1198) ca 17%.

Låt säga att du är CDON och har en genomsnittlig marginal på 25%; i första fallet hade du gjort en direkt förlust medan i andra fallet gör du fortfarande vinst, om än väsentligt lägre än innan. Poängen med rabbaten är oftast att locka folk att köpa mer och vara lojala; man kan säga att alla köp du gör för att komma upp till rabattnivån innehåller ett påslag för den kommande rabatten. Dvs, om CDON har en vinstmål på säg 25% så kanske de tar 27% på allt de säljer för att sedan ge tillbaka lite. Alternativt går rabatten in som marknadsföringskostand. Får sluta nu, för det här kan man skriva hur mkt som helst om..

#175

Postad 15 maj 2009 - 05:42

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Ja så kan man ju säga. Men det är ju ändå upp till cdon att inte dela ut rabattkoder till höger och vänster. För har de måste ju ha någon slags policy angående rabattkoder. Det vill säga att vinsten måste ju ha grundlagts innan du fick koderna. Alltså att du har köpt för stora belopp och då så har ju cdon gjort en väldigt stor vinst innan. Alltså har du ju redan betalat för att kunna använda två rabattkoder på samma order.

#176

Postad 19 maj 2009 - 19:11

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

Ja så kan man ju säga. Men det är ju ändå upp till cdon att inte dela ut rabattkoder till höger och vänster. För har de måste ju ha någon slags policy angående rabattkoder. Det vill säga att vinsten måste ju ha grundlagts innan du fick koderna. Alltså att du har köpt för stora belopp och då så har ju cdon gjort en väldigt stor vinst innan. Alltså har du ju redan betalat för att kunna använda två rabattkoder på samma order.


Du har nog inte förstått mitt inlägg helt isf.. Poängen är att om du använder två rabattkoder på samma order så gör de en förlust på ordern i fråga. I och med att de förmodligen inte är ute efter att gå med förlust utan att sälja prylar så väljer de därför att begränsa sitt kundlojalitetsprogram till en rabatt per order..

#177

Postad 11 juni 2009 - 18:11

Raven
  • Raven
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Är det någon som har erfarenhet av CDONs On Demand-tjänst?

Jag köpte ett album där, men det framgick inte förrän köpet var genomfört och filerna nedladdade att alla låtar var "digitalt remastrade" (provlyssningen är ju så kort att den sällan avslöjar eventuella fel). Denna remastring har helt förstört ljudet. Man har naturligtvis kört "dynamic range compression" (upward), så ljudet är övertyrt på många ställen och dynamiken är körd i botten.

När jag reklamerade detta fick jag till svar "Downloads är en vara/tjänst som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas då det är en så kallad direktkonsumtion." . Kärnan i problemet är väl huruvida det är en vara eller en tjänst jag köpt? Efter att ha kollat Konsumentverkets hemsida verkar det som dylika "tjänster" på nätet ligger i ett lagmässigt vakum.
Från ett av Konsumentverkets remissyttranden: "Beträffande produkter som film och musik och liknande som erbjuds konsumenterna med hjälp av Internets olika webbsidor anser Konsumentverket att konsumenterna vanligtvis uppfattar detta som köpsituationer och inte som tjänster. Konsumentverket menar därför att det mest naturliga är att avtalsförhållandet i dessa fall regleras i konsumentköplagen (1990:932), som då behöver anpassas efter produkternas särskilda karaktär. "

Någon som har koll på vad som gäller? Hur kinkig får man lov att vara som konsument när det gäller ljud och bildkvalitet på media man köper oavsett om det är nedladdning eller fysiska media?

#178

Postad 06 augusti 2009 - 23:29

bookie2
  • bookie2
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
JMkbiker handlar man på ett företag så förväntar man sig snabb och bra service det är trots allt konsumenten som betalar deras löner och ser till att företaget faktist existerar om du nu verkligen driver ett företag så borde du veta att nästan slicka kunderna i röven är a och o ryktet sprider sig och du får fler kunder rätta mig om ja har fel
service och hålla leveranstider måste ju ligga högst på listan för företagen så e det i alla fall i den branch ja jobbar i annars handlar dom i en annan butik enkel mattematik.i ditt svar att du skulle förhala ett ärende för kund bara för kunden e sur över dom inte fått det på utlovad tid e trams det e ju företaget som lovar som ska hålla löftet kan tänka mig att du kommer samla på dig en lång lista hos arn som sedan kommer bli ditt företags död mer eller mindre bara ovetande om ditt kundbemötande kommer handla hos dig.

har själv beställt varor från cdon och inte fått på utlovad tid plus att ja måste fråga dom först vad som hänt med min order tycker i alla fall om dom inte hinner leverera i tid bör dom kontakta mig direkt om ny beräknad leverans tycker inte detta e för mycket begärt av dom istället för vara glad över att dom tänker på mig som kund är jag nu sur och bitter för deras tystnad och ja själv måste jaga mina varor ja har beställt av dom

#179

Postad 01 september 2009 - 21:14

Makkadam
  • Makkadam
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Jag har otroligt dåliga erfarenheter från cdon och det är en lång historia med en del förväxlingar som kostat tid och energi och pengar för mig.Det tråkiga är att den inte är över än utan cdon kan inte se vad dom gjort fel fast det egentligen är den enklaste saken att kontrollera om dom hade minsta intresse av att ordna upp saken.Som tur är är summan av vad dom är skyldiga mig inte särskilt stor men bara grejen att inte få rätt när man vet att man har det får mig att fortsätta.

För det första så är regel nr 1 om du nödvändigtvis måste handla av cdon : Kom inte i konflikt med dom eller kräv någon som helst support.Det fungerar sämre än allt jag varit med om och då har jag handlat på nätet massor genom åren.Man kan nämligen inte prata med någon på cdon bara skriva men då inte få svar i realtid i en chat.Så vänta dig inga snabba kommunikationer med det bolaget.Ett svar kan ta allt ifrån 3 - 10 dagarr.Ett svar som du kanske inte är nöjd med utan du kanske måste fråga något mer.3-10 dagar till då och så kan det hålla på vecka efter vecka.

Nu till mitt specifika ärende så hade jag pengar tillgodo på cdon nu i våras som jag handlade en del för.I juli sen damp det ner 2 kravbrev från kreditor (deras indrivnigsbyrå) där dom uppmanade mig att betala mina skulder annars skulle minsann dom gå vidare med ärendet till kronofogden.Utan att kolla fakta och efter lite skriv-supportande från CDON (3-10 dagar) så sänktes mina krav till 97 kr som jag betalade mitt arma godtrogna får.Men sen satt jag mig ner och tittade på ärendet och det var ju enkelt att se att kraven var helt oskäliga.Det var i själva verket CDON som var (är fortfarande) skyldig mig pengar eftersom jag inte handlat upp allt jag hade tillgodo pengar plus dom 97 kr dom också hade drivit in.Tyvärr har jag inte tillgång till något indrivningsbolag så jag lär få svårt att få igen pengarna dom är skyldig mig eftersom dom inte vill/kan/har råd men mina rekomendationer är att hålla sig borta från cdon.Långt borta.Det ska jag när jag fåt igen mina pengar.

#180

Postad 10 september 2009 - 12:21

Carver
  • Carver
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Aldrig några problem med CDON för min del. Mycket nöjd kund sedan många år.

#181

Postad 10 september 2009 - 16:44

Unregistered1593
  • Unregistered1593
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Jag har heller aldrig haft några problem med cdon, har beställt rätt mycket av dom genom åren. De få gånger det har varit något fel på vara eller felskickat så har de ordnat det med en gång utan krångel. Många varma rekomendationer från mig.

#182

Postad 10 september 2009 - 20:19

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
CDON har fungerat kanon och priserna på cd och dvd är det knappast någon som kan slå (åtminstone inte på de jag köpt). Fraktfritt vid köp från 99 kr med Csn-kod dessutom. Kan nog ha köpt ett par hundra items under de senaste åren och såvitt jag minns har de aldrig t.ex. skickat fel produkt och som regel har man grejorna två dagar efter beställning. Retur / ersättning på trasig cd-case och icke passande öronsnäckor är de enda "avvikelserna" jag minns och de hanterade dessa mycket bra.

#183

Postad 17 september 2009 - 11:25

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Beställde 2st PS3 spel och fick hem ordern nu. Dock var ena spelet utbytt mot en CD-skiva jag inte ä'r intresserad av. Hur brukar CDOn sköta såna här ärenden när dom har skickat fel?

Mailat dom så väntar på deras svar.

#184

Postad 17 september 2009 - 13:10

Unregistered1593
  • Unregistered1593
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Till mig har de skickat den rätta produkten tillsammans med ett frankerat vadderat kuvert till returen. Har inte varit några problem.
Däremot har posten börjat krångla allt oftare den senaste tiden tycker jag. Någon annan som har upplevt det?

Redigerat av Unregistered1593, 17 september 2009 - 13:11.


#185

Postad 17 september 2009 - 13:45

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Har fungerat bra de gånger jag beställt.

#186

Postad 17 september 2009 - 13:57

Meriksson
  • Meriksson
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Har inte haft några prolem med CDON.com som jag handlar mkt av.
Senaste beställningen var igår då jag beställde lite SUPRA kablar som dom har bra pris på nu !!

Redigerat av Meriksson, 17 september 2009 - 13:59.


#187

Postad 24 september 2009 - 21:30

Subliminal
  • Subliminal
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft några problem med CDON trots att jag har gjort flera hundra beställningar genom åren. En kanonbutik helt enkelt.

#188

Postad 30 september 2009 - 09:48

theoctopus
  • theoctopus
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Håller med om CDON dom är inte lite irriterande.
Beställde ett helt vanligt M2 minneskort 4 gb ifrån dem.
Det fanns i lagret och jag beställde i söndags och antog att de skulle skicka den måndag em.
Men icke var det skickat måndag em nejdå så jag mejlar och får svaret:

Tack för ditt mail.

Din order packas just nu och kommer att skickas från oss senare idag. Du kommer att få varan levererad direkt hem i brevlådan på onsdag.

Ok frid och fröjd det är lugnt jag kan vänta tills onsdag och de har ju en 1-3 dagars policy.
Jag loggar in onsdag fm i tron att den är på väg, det är den inte!
Så jag skickar fråga till deras kund service om när den ska skickas och varför de inte kan hålla sig till sina 1-3 dagar!?
Får se vad svaret blir postar här när jag vet.

Har beställt många gånger ifrån andra nätföretag Inwarehouse, Komplett , Misco, datorbutiken, mf och har ALLTID fått mina ordrar i tid och i 90% av fallen dagen efter har ALDRIG hänt när man beställt ifrån CDON.
Dessutom har CDON bara e-post kundtjänst vilket jag tycker är uselt och under all kritik!
Detta är sista gången jag handlar där!

Redigerat av theoctopus, 30 september 2009 - 09:49.


#189

Postad 14 oktober 2009 - 13:15

Unregistered0618ea5c
  • Unregistered0618ea5c
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Det är ju knappast någon tvekan om att CDON har stora problem med sin service, med inkorrekta lagersaldon, leveransproblem och kass emailsupport. Trots detta har tydligen CDON rätt att i sin beskrivning "Mervärde" (på prisjämförelsesidor) skriva "Hög service". Detta kan man förstå är en ren lögn när man läser de många negativa kommentarerna.



Enligt marknadsföringslagen finns det dock inget man kan göra då det måste röra sig om otvivelaktiga påståenden såsom "Bäst service av alla e-handlare". Så har de ju inte skrivit.



Min egen erfarenhet av CDON är som för många andra negativ. Tydligen måste man vända sig till CDON och be dom ändra sitt felaktiga påstående, men kommer de att göra detta?? Tror knappast det, och tvivelaktigt om ens mailet kommer fram till deras företagsledning. Det förvånar mig knappast att CDON inte har brytt sig om att ens kommentera de många negativa omdömena på Prisjakt. Tydlig arrogans, utan tvekan.

#190

Postad 14 oktober 2009 - 13:23

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Har aldrig haft några problem med cdon, snabba leveranser (ofta har man filmen hemma releasedagen eller någon dag tidigare), snabba svar vid mailkontakt. Så kan inte hålla med om att det skulle vara problem med deras service, handlar för ca: 1000-2000kr/månad och aldrig några problem.

#191

Postad 15 oktober 2009 - 04:55

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Så kan inte hålla med om att det skulle vara problem med deras service, handlar för ca: 1000-2000kr/månad och aldrig några problem.

Vi är ju tydligen flera som beställt hundra- till tusenatals items från CDON utan några större problem så det är skumt att en del tydligen råkar illa ut. Har beställt en del även från Ginza och de har varit lika säkra som CDON på att leverera rätt produkt men vid mina beställningar inte snabbare med leveranserna (inte ovanligt att det tar någon dag längre snarare). Ginza har dessutom varit generellt dyrare på det som jag varit intresserad av och det är även lättare att få fraktfritt hos cdon (med csn-koderna).

#192

Postad 15 oktober 2009 - 22:02

LCF
  • LCF
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag köper film och musik från CDON flera gånger varje månad och har så gjort under många år utan problem.

#193

Postad 26 oktober 2009 - 13:42

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0
Beställde idag CSI box från cdon ! Närm an skall betala så kan man välja 3 alternativ ! Faktura / Delbetalning / Kredit o betalkort .

På något idiotisk sätt så är alltid Delbetlaning tydligen standart alternativ , brukara alltid ändra det men nu , glömde jag det o insåg det när jag tryckt på Köpknappen. Men det gick tydligen inte att ändra till Faktura utan det blir avbetlning! Så har mailet deras kundservice o bett dom avboka orderna! Tänker ju inte betala 295 extra för boxen

#194

Postad 29 oktober 2009 - 03:23

Manikin
  • Manikin
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft problem med CDON och då har jag varit kund i många år och gjort många beställningar.

#195

Postad 29 oktober 2009 - 22:03

WOODMIST
  • WOODMIST
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Sälv är jag väldigt nöjd med dem...aldrig krånglat för mig ivarjefall. :)

#196

Postad 29 oktober 2009 - 22:07

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Helnöjd med CDON. Har aldrig varit några som helst problem med dom. Snabb kundservice om ngt mot all förmodan skulle gå snett. En butik att lita på!!

G

#197

Postad 30 oktober 2009 - 20:16

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

På något idiotisk sätt så är alltid Delbetlaning tydligen standart alternativ.

Konstigt... För mig är faktura standard.

#198

Postad 05 november 2009 - 11:13

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Jahopp då var det min tur då.

Handlade lite spel av dem natten till onsdag. Pengarna drogs orderbekräftelse skickades.
Kompisarna gjorde också beställningar.
Loggade in för att kolla status och ser att mina beställningar har annullerats. Frågade kompisarna och deras låg kvar.
Ok tänker jag och mejlar dem.
Som svar får jag att det legat en blockering på mitt konto.
Jaha tänker jag, tack för att jag fått mejl från CDON om detta och tack för att systemet inte sa detta när jag loggade in. Detta var första beställningen på 6-7år från dem.
Tittade i mejlboxen och där låg inget mejl om att ordarna är annullerats.
Mejlar dem igen om detta och får som svar att blockeringen är borttaget och jag är välkommen att lägga ny beställning till helt annorlunda pris än det första, och eftersom systemet annullerat ordern pga blockering så måste ny order läggas. Pengarna fortfarande reserverat.
Jag mejlar och frågar dem om följande
1. Varför har inte jag fått mejl om blockeringen
2. Varför tillät systemet mig att GÖRA en beställning, pengar reserverades och orderbekräftelse skickades ut trotts blockering
3. Varför mejl om annullering inte kommit till mig

Får som svar
” Detta är nytt för oss och därför har du fått lite olika besked, jag beklagar verkligen detta.

Du är välkommen att lägga en ny order på siten.

Vi skickar med en rabattkod med ett värde på 29 kr som kan användas när en ny order registreras på vår hemsida.
Koden är giltig i 30 dagar.”

Jag ser inte vad en ny order ska göra för nytta för mig då varorna har höjts och en rabattkod på 29 (dvs frakten) är ju något jag kan hitta via Google.

När mitt VISA kort blev stulen och någon försökte handla på den via en site jag handlar på fick jag mejl från siten om att ”Jag håller på att göra för stor order och pga det så har mitt konto blockerats.”
Inloggning på siten med blockering gav mig med stor röd text ordet ”This account have been blocked”.

Riktig missnöjd med hur CDON hanterat blockeringen och annullerings information kan jag säga. Nu vet jag varför jag slutade handla hos dem och detta gör ju inte mig så där jätte sugen på att börja använda dem igen.

#199

Postad 05 november 2009 - 11:26

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Har aldrig haft bekymmer med CDON. Har fungerat mycket bra under de åren jag handlat där.

#200

Postad 05 november 2009 - 11:32

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0
Jag har hyrt flera filmer från cdon via deras on-demand. Det har mestadels fungerat perfekt, bara när tjänsten var ny som det stog stilla. Fick rabattkoder som ersättning.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.