Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CDON.com - erfarenheter av denna butik?

1069 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 06 november 2009 - 18:18

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Verkar vara många som betalar med kort elle internetbank trots att faktura är gratis och att man då självklart endast betalar för det man fått.

#202

Postad 06 november 2009 - 18:42

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Verkar vara många som betalar med kort elle internetbank trots att faktura är gratis och att man då självklart endast betalar för det man fått.


Finns nog flera anledningar till att många betalar med kort.
1. Bekvämare
2. Du slipper få påminnelse avgift om du glömmer

Just sista punkten är nog rätt vanligt hos många, man får filmen och tänker eh jag tar det vid löning och voila fakturan blir glömd.
Neh jag föredrar kort. Vet inte hur mitt liv hade varit om butiker inte tog kort idag.

Idag gör jag ALL min handel med kort, även när jag ska köpa Aftonbladet för 10:-
Vet inte när jag senast köpte något på faktura.

#203

Postad 06 november 2009 - 19:33

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Faktura måste väl ändå vara bekvämare? Du behöver ju bara markera fakuta och sen inget mer. Man slipper lägga ut pengar i förskott innan man fått varorna och kontrollerat dom vilket jag tycker känns bra. Sen om man glömmer betala så är man nog bra dum. Hur svårt kan det vara?

Om det går så undviker jag gärna att lämna ut mitt kortnummer på internet.

Redigerat av belzebubb, 06 november 2009 - 19:35.


#204

Postad 06 november 2009 - 19:36

hazzy79
  • hazzy79
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Det är den bästa butiken, har alltid fått de när de utlovat det, även fått en del spel och saker innan de har släppts. =)
De är riktigt bra, men de tar lite mer för en del saker, men mestadels ligger de rätt bra. Kan bara rekomendera de.

#205

Postad 06 november 2009 - 19:49

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0
Helt värdelösa, skulle jag vilja säga.
Jag beställde 4st filmer, eftersom inte dessa fanns på lager hos discshop.

Orderdatum den 25/10.
En av filmerna hade lev.tid 3-6 arbetsdagar, de tre övriga filmerna hade 1-3 arbetsdagar. Jag tyckte det kändes OK så jag beställde.

I Måndags den 2/11 kom paketet, alltså 6 arbetsdagar, perfekt tänkte jag.
Tror ni att filmen som var listad till 3-6 arbetsdagar låg i paketet?
Nej, just det. De har dellevererat och idag är det den 6/11, vi är nu uppe i 10:e arbetsdagen. Och det finns fortfarande ingen mer information på "Mina sidor". Så den lär inte dyka upp på Måndag heller.

CDON, aldrig mer, era ###### nötter. Varför tar det 6 arbetsdagar att få fram filmer som listas till 1-3 arbetsdagar, det är så dåligt så man häpnar.

Tacka vet jag discshop, säger de 3-4 arbetsdagar, så är det inget annat som gäller!

#206

Postad 06 november 2009 - 20:31

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Faktura måste väl ändå vara bekvämare? Du behöver ju bara markera fakuta och sen inget mer. Man slipper lägga ut pengar i förskott innan man fått varorna och kontrollerat dom vilket jag tycker känns bra. Sen om man glömmer betala så är man nog bra dum. Hur svårt kan det vara?

Om det går så undviker jag gärna att lämna ut mitt kortnummer på internet.


Har nog mycket att göra med hur man handlar. 9 av 10 blu-ray filmer jag handlar går via utlandet och därför är det inga problem.
JAG ser faktura som old school men det är bara jag som gör det, och därför undviker jag det.
Sällan jag handlar från random siter utan det är oftast från samma butiker.

#207

Postad 06 november 2009 - 22:29

Unregisteredd0be17d5
  • Unregisteredd0be17d5
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Jag tycker verkligen om CDON.com brukar handla där väldigt mycket.
en sak jag tycker är riktigt bra med dem är att de, om man beställer ett paket på 10st skivor, skickar ut de skivor som finns i deras lager på direkten och sedan får man resterande en o en till man fått hela paketet. Oftast har ju butiker som så att dem skickar när allt finns hemma (ex. Ginza.se)

Jag tar alltid faktura när jag beställer, gör jag jämt om det inte kostar något extra. Tycker det är riktigt smidigt o bekvämt
och risken att jag glömmer en faktura är rätt minimal då jag har bra koll på mina räkningar , de hamnar på samma ställe hela tiden så det inte "försvinner", eller glöms bort.

Kan inget annat än rekommendera denna fantastiska butik.

#208

Postad 09 november 2009 - 11:07

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Här är lite svar från CDON på problemet jag haft med dem. OBS: Långt inlägg och strunta i stavningar och sånt :)

Jag har alltså valt att handla med kort och inte faktura som det står i svaren jag får och frågorna jag vill ha svar på är:
1. Varför jag inte meddelats av blockering
2. Varför annullerings mejl inte har skickats ut
3. Varför 'systemet' tillät mig att handla trotts att jag hade blockering (märktes via orderbekräftelse samt reservation av pengar på mitt konto)

Fråga 2009-11-04
Hej

Gjorde en beställning på lite varor igår och idag står det annullerat utan någon anledning. Har varken fått mejl eller liknande.
Hade jag inte loggat in idag hade jag inte sett att det varit annullerat.
Varför har detta blivit annullerat?

mvh

Svar 2009-11-04
Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

Anledningen till att din order inte levererats är att någon eller några utav dina tidigare fakturor gått vidare till inkasso.
Blockeringen ligger kvar oavsett om vi mottar betalning eller ej. Vi gör därefter en individuell bedömning och tar ställning till om kontot ska öppnas.

Vi har nu hävt blockeringen av ditt konto. Det kommer att ligga kvar en blockering mot beställningar med faktura. Observera att din senaste beställning har annullerats av systemet. Du är välkommen att lägga framtida beställningar med kort.

Fråga 2009-11-04

Hej igen

Så det betyder att jag inte kommer att få iväg det beställning jag gjort?
Det är ju konstigt att ert system inte sa detta innan utan att jag var tvungen att logga in och se detta. Hade jag inte gjort det så skulle jag ju inte märkt detta.
Varför kan man inte släppa igenom beställningarna jag gjort?
Har ju beställt med kort och pengar är draget och jag har fått orderbekräftelse i mailet på båda beställningarna.

Svar 2009-11-04
Hej

Nej, din beställning kommer inte att skickas. Ber dig vänligen att lägga din beställning på nytt.

Fråga 2009-11-04
Hej

Med tanke på att det är annullerat ska jag väl ändå få tillbaka mina pengar?

Svar 2009-11-04
Hej igen

Vi drar inga pengar från kortet förrän varorna levererats, utan gör endast en reservation. När ordern annullerats har denna hävts automatiskt. Observera att detta nästan aldrig syns i några noteringar, det är totalsumman på kontot man får kolla på.

Fråga 2009-11-04
Ok...

Jag undrar då.
1. Om jag haft en blockering på mig varför släppte då systemet in mig?
2. Varför lät systemet mig att handla?
3. Varför kom inget mejl om annulleringen till mig?

Nu börjar jag förstå varför jag inte handlat här på länge och varför folk skriver så mycket negativt om CDON, och jag förstår varför det var så längesen jag handlade av er.
Just när jag trodde att ert system hade börjat bli bättre och priserna normala kom nästa smäll.

När mitt kort blev stulen och någon försökte handla på det på utländsksite så blockerades jag, men då fick jag ett mejl också om att mitt konto VAR blockerad pga att jag handlat för mycket.
När jag gick till denna sida och försökte logga in så gick det men det stod att kontot var blockerat. Jag mejlade kundservice då och de släppte in mig. Detta har jag inte sett hos er.

Svar 2009-11-05
Hej

Jag beklagar denna soppa.

Ditt konto hos oss har tidigare varit blockerat för köp mot faktura. Denna blockering är nu hävd och du är fri att handla mot faktura och kort.

Detta är nytt för oss och därför har du fått lite olika besked, jag beklagar verkligen detta.

Du är välkommen att lägga en ny order på siten.

Vi skickar med en rabattkod med ett värde på 29 kr som kan användas när en ny order registreras på vår hemsida.
Koden är giltig i 30 dagar.

Rabattkod:

Fråga 2009-11-05
Hej igen CDON

Vad har jag för nytta av rabattkoden?
Priserna på produkterna jag skulle ha har ju ändrats och på er site har ni skrivit att det är priset i ORDERBEKRÄFTELSEN som gäller. Så en ny beställning har jag ingen nytta av.
Pratade med kompisen som håller på att fördjupar sig i konsumentköplagen och han säger att det hela är fel på många nivåer.
Jag är verkligen riktig missnöjd över hanteringen, supporten har varit bra så den är jag inte besviken på alls. Det jag är missnöjd med är att jag inte kommer få mina varor till det utlovade priset, att jag inte fått reda på blockeringen, att systemet inte sagt ifrån, att orderbekräftelse har skickats och summa har reserverats trotts blockering, att jag inte fått mejl om annulleringen.

Fråga 2009-11-05
Inga fler svar?

4h utan svar nu...

Svar 2009-11-06
Hej

Mitt namn är <censur> och jag jobbar som kundvärd på CDON.COM Kundservice. Jag har satt mig in i ditt ärende och ska försöka hjälpa dig på bästa sätt.

Vi beklagar att du fått felaktiga svar från vår kundservice. Jag kan se att min kollega har förklarat för dig hur det står till med ditt kundkonto hos oss.

Tyvärr blev det ett tekniskt fel på vår hemsida med produkter ur vår kampanj ”spel för 49 kr”. Som du kan se på vår hemsida ingår spelen i en kampanj som heter ” spel för 49 kr”. Tyvärr hade flera artiklar fått ett felaktigt pris. Istället för 49 kr var de felaktigt prissatta till 4,95 kr .

Då spelen registrerades till ett felaktigt pris har vi fått annullera din order och ber dig att på nytt registrera en order på de varorna du önskade beställa om intresse för detta fortfarande finnes.

Vi hänvisar till nedanstående text under våra leverans- och köpvillkor.

” Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning.”

Fråga 2009-11-06
Hej <censur>

Jag har helt accepterat svaret som kundservice gett mig om att mitt konto varit blockerat.
Jag har accepterat att vissa har fått spelen till det priset och andra inte, jag är inte på något sätt intresserad av att försöka få er att skicka ut spelen till det priset till mig.
Jag har även accepterat att jag inte kommer få annat än fri fraktkod.

Det jag undrar är:
1. Hur systemet kunde låta mig handla trots blockeringen (dvs orderbekräftelse kommer, pengar reserveras osv)
2. Varför jag inte fått reda på blockeringen (via mejl eller när jag loggade in)
3. Varför inget mejl om annullering kommit till mig (hade jag t.ex. inte loggat in dagen efter hade jag ju aldrig sett att det varit annullerat)

Se det så här <censur> (om vi tar dig som exempel):
Du vet att din man/pojkvän/kompis fyller år och har önskat sig ”Män som hatar kvinnor”.
Du bestämmer dig för att handla det åt personen i fråga ca 1 vecka innan han/hon fyller år, och gör en beställning. Du är nöjd och går och tänker ”äntligen är presenten fixat”.
Dagarna går, födelsedagsfesten närmar sig och du vet att din beställning av ”Män som hatar kvinnor” ska ligga i brevlådan och väntar på att bli inslagen. Helt plötsligt ser du att det inte ligger något i brevlådan.
Du loggar in och ser att ”oj ordern har varit annullerad i flera dagar”.
Då tror jag även du skulle bli besviken då inget mejl skickats om detta.
Du kanske också har varit blockerad utan att veta det då inget mejl om blockering eller annullering har kommit till din inbox.

Du mejlar CDON och få som svar att bla bla varit och därför får du en fri fraktkod.
Hur skulle du känna då? (nu vet jag att du jobbar för cdon och kommer säga att du skulle acceptera det, men se det istället ur kundens ögon).

Svar 2009-11-09
Hej

Jag kan tyvärr ej svara på om ditt konto var spärrat eller ej då jag ej kan se denna information. Dina ordrar blev manuellt annullerade hos oss då vår spelavdelning hade lagt en felaktig prissättning i vårt system.

Jag kan se att du har haft en fakturaspärr som ej gjorde det möjligt för dig att handla mot faktura. Denna är dock bortplockad och vi har beklagat för vårt felaktiga svar till dig i första kontakta.

Vi skickade i torsdags eftermiddag ut ett mail till samtliga kunder som lagt en order på dessa fel prissatta spel. Där förklarade vi vad som hade hänt och beklagade det inträffade. Det låter som i ditt svar att du tyvärr inte mottagit detta mail. Vi beklagar för detta. Troligen har mailet försvunnit på väg till dig, t.ex. i ett filter eller i din skräpinkorg.

Vi beklagar ännu en gång för det inträffade.


Det känns verkligen som att jag inte fått ut det svar jag är ute efter eller är det bara jag som tycker det?

Redigerat av USiT2009, 09 november 2009 - 11:09.


#209

Postad 09 november 2009 - 15:50

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Jahopp då var det min tur då.

Handlade lite spel av dem natten till onsdag. Pengarna drogs orderbekräftelse skickades.
Kompisarna gjorde också beställningar.
Loggade in för att kolla status och ser att mina beställningar har annullerats. Frågade kompisarna och deras låg kvar.
Ok tänker jag och mejlar dem.
Som svar får jag att det legat en blockering på mitt konto.
Jaha tänker jag, tack för att jag fått mejl från CDON om detta och tack för att systemet inte sa detta när jag loggade in. Detta var första beställningen på 6-7år från dem.
Tittade i mejlboxen och där låg inget mejl om att ordarna är annullerats.
Mejlar dem igen om detta och får som svar att blockeringen är borttaget och jag är välkommen att lägga ny beställning till helt annorlunda pris än det första, och eftersom systemet annullerat ordern pga blockering så måste ny order läggas. Pengarna fortfarande reserverat.
Jag mejlar och frågar dem om följande
1. Varför har inte jag fått mejl om blockeringen
2. Varför tillät systemet mig att GÖRA en beställning, pengar reserverades och orderbekräftelse skickades ut trotts blockering
3. Varför mejl om annullering inte kommit till mig

Får som svar
” Detta är nytt för oss och därför har du fått lite olika besked, jag beklagar verkligen detta.

Du är välkommen att lägga en ny order på siten.

Vi skickar med en rabattkod med ett värde på 29 kr som kan användas när en ny order registreras på vår hemsida.
Koden är giltig i 30 dagar.”

Jag ser inte vad en ny order ska göra för nytta för mig då varorna har höjts och en rabattkod på 29 (dvs frakten) är ju något jag kan hitta via Google.

När mitt VISA kort blev stulen och någon försökte handla på den via en site jag handlar på fick jag mejl från siten om att ”Jag håller på att göra för stor order och pga det så har mitt konto blockerats.”
Inloggning på siten med blockering gav mig med stor röd text ordet ”This account have been blocked”.

Riktig missnöjd med hur CDON hanterat blockeringen och annullerings information kan jag säga. Nu vet jag varför jag slutade handla hos dem och detta gör ju inte mig så där jätte sugen på att börja använda dem igen.



Exakt de kör samma BS för dig med som de gjorde med mig att de inte kunde dra pengar från mig.

Detta är inget nytt för CDON. Är inte förvånad över att CDON fortsätter med detta!


Mvh

#210

Postad 09 november 2009 - 16:47

Joat
  • Joat
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Här är lite svar från CDON på problemet jag haft med dem. OBS: Långt inlägg och strunta i stavningar och sånt :)

Jag har alltså valt att handla med kort och inte faktura som det står i svaren jag får och frågorna jag vill ha svar på är:
1. Varför jag inte meddelats av blockering
2. Varför annullerings mejl inte har skickats ut
3. Varför 'systemet' tillät mig att handla trotts att jag hade blockering (märktes via orderbekräftelse samt reservation av pengar på mitt konto)

Det känns verkligen som att jag inte fått ut det svar jag är ute efter eller är det bara jag som tycker det?


Tycker mest att du verkar lite fjantig som förväntar dig svar på fyra timmar samt klagar på något som CDON har all rätt att göra, allt enligt deras köpvillkor.

"Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning."

Att du inte kan sköta din ekonomi så fakturor går till inkasso är inte CDONs fel.

#211

Postad 09 november 2009 - 17:03

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Tycker mest att du verkar lite fjantig som förväntar dig svar på fyra timmar samt klagar på något som CDON har all rätt att göra, allt enligt deras köpvillkor.

"Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning."

Att du inte kan sköta din ekonomi så fakturor går till inkasso är inte CDONs fel.


Kan ju nästan tro att du jobbar hos CDON med tanke på ditt svar.

Fakturan gick till inkasso för ca 6-7 år sen, och som jag sagt till CDON flera gånger, och nu säger till dig, är att jag inte bryr mig om spelen jag beställde. När jag gjorde beställningen så fatta jag ju att priset var fel.

Jag vill ha svar på, då jag antar du jobbar där, är att jag vill veta varför jag inte fått reda om blockeringen, varför jag ändå kunde handla utan att systemet reagerade och varför mejl om annullering inte kom ut. Är du med nu?


Se det så här Joat:
Du ska handla en film till någon av dina vänner som fyller år. Du köper filmen och tror allt är klart. Tittar på ditt konto och pengarna är reserverat. Då känner du "skönt nu är det fixat".
Filmen dycker inte upp efter 3 dagar, du loggar in och ser att det är annullerat. Du kollar din mejl och ingen brev om annullering har skickats till dig.
Du kontaktar deras support som säger att det legat en blockering på dig och som nu är borttaget.
Hade det varit acceptabelt för dig?
Du har kunnat logga in, du har kunnat beställa, du har fått orderbekräftelse, du har fått allt det där, men inte mejl om blockering eller/och annullering.
Tror inte att någon skulle bli glad över det.

Men det kanske är som du säger att jag är fjantig och inte ska bry mig om det som hänt och nöja mig med svar på det jag inte frågat.
Om det är så fler tycker så ber jag om ursäkt för att tagit upp eran tid med mitt inlägg och i så fall tar jag bort det jag skrivit.

Redigerat av USiT2009, 09 november 2009 - 17:09.


#212

Postad 10 november 2009 - 11:03

Joat
  • Joat
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Kan ju nästan tro att du jobbar hos CDON med tanke på ditt svar.


Nej, jag arbetar inte på CDON.

Man ska aldrig förlita sig på Internetbaserade företag när man köper presenter för det kan bli fel på både beställningen och leveransen. Vill man vara absolut säker på att mottagaren av presenten får den på bemärkelsedagen så köper man den i en fysisk butik.

Redigerat av Joat, 10 november 2009 - 11:07.


#213

Postad 10 november 2009 - 11:49

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Nu är problemet löst i alla fall

Jag har stängt mitt konto där.

#214

Postad 11 november 2009 - 21:00

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Det känns verkligen som att jag inte fått ut det svar jag är ute efter eller är det bara jag som tycker det?

Shit happens och i min värld av shopping på internet så ser det ut som att CDON i efterhand har skött ärendet ganska ok. Kan förstå att de blockerar användare om de tidigare behövt driva till inkasso, även om det naturligtvis blev fel iom att du ändå kunde beställa. Tror även att det är så att företag inte behöver stå för uppenbart felaktiga priser (vilket man nog får säga att 4,95 kr är).
Om de nu anser att de bör kompensera så kunde de dock har erbjudit något annat än en "frifraktkod" då det ändå är mycket lätt att få tillgång till sådana. En sådan kompensation är värd 0 för många vilket de naturligtvis förstår.

#215

Postad 02 december 2009 - 17:34

Dfens
  • Dfens
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Jag har varit kund hos CDON i många och gjort åtskilliga inköp utan problem.

#216

Postad 18 december 2009 - 07:37

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Har bara goda erfarenheter av CDON, snabba och relativt billiga och framför allt, de har alternativet faktura! Bare det sistnämnda gör att jag nästan uteslutande handlar från CDON när jag handlar online.

Dock har jag märkt att deras statusppdateringar har blivit mindre pålitliga sedan omdesignen av sidan.

Aha. Mot faktura alltså. De får inga pengar innan de levererat. Jag missade att läsa om CDON här på forument och betalade med mitt kreditkort. Det var i tisdags och nu på fredag så "håller på att packas" fortfarande. "Handla innan den 20:e och få leverans innan jul" (som de skriver på sin hemsida) är ren lögn.

#217

Postad 18 december 2009 - 08:34

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

"Handla innan den 20:e och få leverans innan jul" (som de skriver på sin hemsida) är ren lögn.

Julen är väl inte förrän nästa torsdag så att säga att det är ren lögn känns inte riktigt korrekt. Vänta med det tills på onsdag kväll.

Mina erfarenheter av cdon är goda. Jag beställer i och för sig bara saker som finns i lager och då brukar de (9 fall av 10) levereras inom 2-3 dagar. Om jag har mer bråttom än så köper jag i en fysisk affär.

#218

Postad 18 december 2009 - 13:29

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Jag har också bara positiva erfarenheter av CDON, har handlat från dom i flera år och det har aldrig varit några problem vad jag kan minnas. Leveranstid har nästan alltid varit 2-3 arbetsdagar för mig.

#219

Postad 19 december 2009 - 23:45

Tekn0
  • Tekn0
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Jag har säkert gjort ett par hundra köp genom åren och aldrig har det varit några problem.

#220

Postad 20 december 2009 - 00:23

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0
Har även jag varit ganska "aktiv" kund hos dem som beställt alltid då och då. Allt har fungerat utmärkt. Leveranserna har kommit inom acceptabel tid (eller snarare riktigt bra tid).

Hade även problem med ett trasigt fodral och även det här löstes ganska smidigt och jag fick en rabattkod för det på 29kr... Går väl bara att skriva in en kod och jag har redan gratis frakt från CSN så den var ganska betydelselös, speciellt då den bara var giltig i 30dagar.

Nu kommer jag dock hålla mig borta från dem av den enkla anledningen att de inte meddelar om deras varor är importerade eller inte. Och sen svaret man får:
"Enligt vår spelavdelning har vi ingen skyldighet att skriva i produkttexten om varan är en importvara."
Vill jag ha importerade produkter kan jag väl lika gärna importera det själv.

#221

Postad 20 december 2009 - 02:00

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0
Köpt lite skivor nu och då, halvspontant när priserna på musik/film/grunkor legat väldigt lågt. Fått hem väldigt snabbt och har ej haft några problem med cdon, utan tycker det funkat utmärkt såhär långt. Hämtade ut senaste beställningen i fredags och den försändelsen gick på två arbetsdagar från knapptrycket till jag hade paketet i handen.

Kanske ska sägas att jag inte behövt reklamera eller skicka tillbaka något hitintills, så den sidan hos cdon jag har ingen erfarenhet av alls.

#222

Postad 20 december 2009 - 16:40

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Fick två M3 gratis. Lade en ny order och fick två nummer av PC för alla gratis. Dessutom de enda med ett kombipris på DS Lite. Har fyndat en hel del här.

Fick två M3 gratis. Lade en ny order och fick två nummer av PC för alla gratis. Dessutom de enda med ett kombipris på DS Lite. Har fyndat en hel del här.

#223

Postad 20 december 2009 - 16:47

jollan
  • jollan
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Har gjort några köp där. Bland annat Harmony adapter för PS3 som de hade bra pris på ett tag.
Tyvärr fick jag den inte att funka och var tuvngen att reklamera den. Men det gick väldigt smidigt och de skickade en ny till mig. Även den hade samma fel (trodde jag), fungerade inte med PS3 slim. Men till slut visade sig att det var fel IR-koder jag hade, och efter att det blev tillfixat av Harmony supporten så funkar det nu kanon.

Men det jag vill säga är att det var väldigt smidiga och snabba på att skicka returkuvert, ny vara och var villiga att lösa problemet smidigt! Tummen upp för det.

Har för en vecka sedan beställt en bok som jag fick svar att de inte skulle få in igen pga leverantören hade slut i lager, fick som plåster på såren då en värdecheck på 29kr.
Så de vill ju gärna kompensera kunder vilket är väldigt positivt tycker jag ;)

#224

Postad 20 december 2009 - 16:48

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0
Beställde en skiva och tycker att det var alldeles för lång leveranstid

#225

Postad 26 december 2009 - 14:44

Anjin-san
  • Anjin-san
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Jag var fram till denna beställningen en nöjd kund hos CDON sedan många år. Beställde en massa julklappar, bl.a. skivor, filmer, en mediaspelare och en laptop. Fick dock inte hem det jag beställt utan fick hem en annan persons beställning i form av en CD-skiva samt personens faktura. Namnet på pappkartongen som skivan skickades i var dock rätt adresserat till mig.

Visst kan det bli fel men när man bara är villig att kompensera mig med en "fri-fraktkod", som för övrigt går att hitta på nätet varje vecka, så kan man ju börja fundera på om man verkligen bryr sig om mig som långvarig och trogen kund?

Nä, blir nog inte att man handlar mer hos CDON.

#226

Postad 31 december 2009 - 22:11

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0
Beställde en ps 3a och spelet Ratchet and Clank 2.

Ps3:an inget fel på ,men spelet R and C var utan info en "importerad" utgåva ,dvs EJ nordisk så tal å text fanns inte på svenska .
Det kan man ju tycka man borde informeras om innan .
Blev till å handla ett ex till ute i handeln :(

#227

Postad 21 april 2010 - 14:29

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Beställde en skiva och ett spel från CDON måndag 5 april. Tisdag 6 april fick jag besked om att det var skickat, med kollinummer och allt. Skulle ta 1-2 arbetsdagar.

När inget hade kommit i slutet av förra veckan skickade jag en fråga till dem, med svar att jag skulle kolla på utlämningsstället (vilket jag redan hade gjort, men gjorde igen) och med Posten.

Idag har fortfarande inget kommit. Jag ringde och pratade med Postens kundtjänst. De har fått elektronisk avisering, men inget till sig rent fysiskt.

Skitföretag som ljuger om att de skickat varorna. Jag kommer inte att beställa någonting mer från CDON, alldeles oavsett vad som kommer ut av det här ärendet.

#228

Postad 21 april 2010 - 14:31

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0
Jag har köpt ofantligt mycket skivor av cdon och jag har alltid varit toknöjd.

#229

Postad 02 maj 2010 - 20:59

Crooked Teeth
  • Crooked Teeth
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Närmar mig 100 köp från CDON och det har aldrig vart några problem. Två tummar upp!

Redigerat av Crooked Teeth, 02 maj 2010 - 21:00.


#230

Postad 07 juni 2010 - 13:21

Unregisterede8908aae
  • Unregisterede8908aae
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har de senaste åren troget köpt den mesta av filmerna jag har genom cdon.se. handlar om tusentals kronor. Förbeställde en Blu-ray film för x antal månader sedan. den släpptes 2010-06-02. Har tidigare förbokat en hel del filmer hos CDON. Nu den 2 juni så väntade jag som vanligt att filmen skall ligga innanför dörren på release dagen. eller dagen efter. detta är processen som brukar ske. Skickade ett meddelande till CDON'S kundservice den 2 juni för att kolla om det var några problem med leveransen. Fick svar kort efter att de beklagar att jag inte fått den men att filmen nu är skickad till packning och att jag bör ha den hemma inom kort. idag måndag den 7 juni kontaktar jag återigen CDON'S kundservice. får till svar att de försökt dra pengar från mitt kort men nekats av banken. mitt saldo på kortet har den senaste 3 månaderna varigt fyrsiffrigt. De kommer inte att skicka filmen. Kunde de inte kläckt ur sig det lite tidigare. Hade flertalet kompisar hembjudna i Lördags den 5 juni för att se den specifika filmen. tänkte de skulle inte vara några problem då filmen släpptes Onsdagen den 2 så bör det inte vara några problem om den är 1 dag sen. Kvällen löste sig fint ändå men alla ville verkligen se filmen. Tycker det är skit av CDON att behandla sina kunder så respektlöst. Kommer fortsättningen att använda mig av en annan leverantör.

#231

Postad 21 november 2010 - 18:03

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Länge sedan denna tråd var aktiv! Jag undrar om det är fler som får ett mail om att varan levereras från deras lager och att den ska anlända 1-2 vardagar senare fast det snarare tar 6-7 vardagar innan leveransen kommer! Man kan undra om det beror på försämrade postgångar eller om deras lager ligger i en annan världsdel :)

#232

Postad 21 november 2010 - 18:55

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
De har ju börjat skicka brev med något som heter Varubrev och de skickar med modellen Klimatekonomisk. De tar 1-3 dagar att levereras istället för 1 dag som vanligt brev tar. Så jag har helt slutat beställa saker från CDON som man vill ha snabb leverans på. Dvs. sånt man förbokar och liknande.

#233

Postad 22 november 2010 - 22:33

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

De har ju börjat skicka brev med något som heter Varubrev och de skickar med modellen Klimatekonomisk. De tar 1-3 dagar att levereras istället för 1 dag som vanligt brev tar. Så jag har helt slutat beställa saker från CDON som man vill ha snabb leverans på. Dvs. sånt man förbokar och liknande.

Dom som förbokade Gran Turismo 5 från Cdon fick spelet redan i förra veckan. Trots att det släpps nu på Onsdag den 24:e.

Redigerat av belzebubb, 22 november 2010 - 22:34.


#234

Postad 24 november 2010 - 15:22

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Länge sedan denna tråd var aktiv! Jag undrar om det är fler som får ett mail om att varan levereras från deras lager och att den ska anlända 1-2 vardagar senare fast det snarare tar 6-7 vardagar innan leveransen kommer! Man kan undra om det beror på försämrade postgångar eller om deras lager ligger i en annan världsdel :rolleyes:

Fick ett leveransmail idag så vi får väl se... Hittills så har det nästan alltid legat i brevlådan dagen efter en sådan avisering (enstaka gånger två dagar). Handlar det om vissa "svarta fläckar" på postens sverigekarta snarare än cdons fel?

Tacka vet jag "Homeenter" som säger 4-6 dagar och sedan inte förklarar eller ursäktar sig (trots frågor) om det tar 10 dagar... ;)

Edit: Nu kom det även ett sms om att paketet ligger på posten. För mig tycks cdons leveranser funka lika bra som vanligt.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 24 november 2010 - 18:33.


#235

Postad 27 november 2010 - 00:41

MoonSire
  • MoonSire
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har alltid varit nöjd med cdon.com, varit flera köp från denna butik. Men denna gång har de annullerat min order men ändå dragit pengar (ej reserverat) från mitt konto...Får hoppas jag får ett vettigt svar från dem snart annars blir det definitivt KO.. och jag ger mig inte i första taget,,,

#236

Postad 27 november 2010 - 01:24

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Har alltid varit nöjd med cdon.com, varit flera köp från denna butik. Men denna gång har de annullerat min order men ändå dragit pengar (ej reserverat) från mitt konto...Får hoppas jag får ett vettigt svar från dem snart annars blir det definitivt KO.. och jag ger mig inte i första taget,,,

Naturligtvis kommer du få tillbaka dina pengar. Vad tror du egentligen? Varför skulle dom blåsa en kund och riskera hela företaget för en liten struntsumma.. Kan ju dock hända att dom inte uppmärksammar det hela av någon anledning och då får du ju naturligtvis kontakta dom. Även om det såklart är dåligt av dom att inte kontakta dig.

Redigerat av belzebubb, 27 november 2010 - 01:32.


#237

Postad 30 november 2010 - 10:46

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

  • 1 253 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft något problem med CDON. Snabba leveranser, bra svar då man kontaktat, vid problem löst på bra sätt.

Ex beställde restad dvd i förrgår och den skickades igår direkt :)

#238

Postad 03 december 2010 - 19:57

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Jag har aldrig haft något problem med CDON. Snabba leveranser, bra svar då man kontaktat, vid problem löst på bra sätt.

Ex beställde restad dvd i förrgår och den skickades igår direkt ;)

Samma här med. Om något varit trasigt eller skadat så har det löst sig snabbt via deras kundtjänst.

#239

Postad 04 december 2010 - 13:18

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Tycker CDON blivit snabbare när det gäller leveranser, mina senaste beställningar har levererats på antingen 1 eller 2 dagar. Helt perfekt ;)

#240

Postad 04 december 2010 - 13:25

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Haft bra köp från Cdon. Beställde senast igår 5 blu rays och en bok ;) Alla blu rays under 99 kr stycket :D

#241

Postad 06 december 2010 - 10:34

Fireant
  • Fireant
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Efter 102 stycken beställningar utan minsta problem så kan jag säga att min erfarenhet av CDON är utmärkt.

#242

Postad 06 december 2010 - 10:46

WOODMIST
  • WOODMIST
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
alltid funkat bra för mig.
har beställt en hel del där. servicen är bra och de är trevliga när man mailat.

#243

Postad 07 december 2010 - 21:32

Grizzly
  • Grizzly
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Har någon en aktuell rabattkod för fri frakt? Kan inte hitta en som funkar och vill gärna köpa Toy Story 3 för 149:- idag.

#244

Postad 13 december 2010 - 09:04

janaydin
  • janaydin
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Jag beställde ett spel från dem den 2:a december och väntar fortfarande på att det ska komma fram.
Att kontakta kundservice gjorde inte mycket gott, de bad mig tala med mitt uthämtningsställe och om det inte fanns där så skulle jag vänta minst 16 dagar efter att spelet skickades innan jag kontaktar dem igen, taskigt om lillebrorsan inte får sin julklapp och om jag inte får tillbaka mina pengar :)

#245

Postad 30 december 2010 - 12:24

KingX
  • KingX
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
CDON har gått o blivit så sjukt dåliga så det är inte klokt!
Sedan blir det inte bättre av att deras företags policy verkar gå ut på att behandla kunder samt anställda med så mkt skit det bara går.
Har hört rena rama skräck exemplen på hur man behandlar de som packar saker som beställs.

Undvik denna shop så mkt det bara går, finns fler nätbutiker med samma priser.

#246

Postad 30 december 2010 - 15:46

KingX
  • KingX
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
CDON ska man verkligen akta sig för o köpa ifrån nu mer om en vill ha saker inom en rimlig tid.
Fick erbjudande om 50 kr rabatt som jag ändå tänkte utnyttja och beställde två filmer i söndag, på måndagen stod det att varorna packades och den 28e fick jag mail om att de postat iväg grejjerna, detta har inte dykt upp än. brev-id't som de skickade med finns inte ens reggat hos posten (detta är inte första gången det sker från det här företaget)
Hade jag vetat de behöver över en vecka på sig att få fram saker de har i lager hade jag aldrig brytt mig om att nyttja den där 50 lappen.
en nu är det definitivt sluthandlat från detta fiasko företag.
De behandlar sina kunder som skit och jag har hört många hemska historier om hur de behandlar sin personal också!

Jag rekommenderar att handla från discshop när det gäller film istället och webhallen om det gäller spel.
Från dessa företag får man sakerna i tid och om det ändå uppstår ngt problem (det kan hända alla) så försöker iaf dessa företag göra ngt åt saken.
CDON har gått från att vara riktigt bra till rena rama clown företaget.

#247

Postad 30 december 2010 - 16:45

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 124 inlägg
  • 0
Fick min dvd-box leverarad av dem på två dagar nu i mellandagarna.

#248

Postad 30 december 2010 - 18:24

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

CDON ska man verkligen akta sig för o köpa ifrån nu mer om en vill ha saker inom en rimlig tid.
Fick erbjudande om 50 kr rabatt som jag ändå tänkte utnyttja och beställde två filmer i söndag, på måndagen stod det att varorna packades och den 28e fick jag mail om att de postat iväg grejjerna, detta har inte dykt upp än. brev-id't som de skickade med finns inte ens reggat hos posten (detta är inte första gången det sker från det här företaget)
Hade jag vetat de behöver över en vecka på sig att få fram saker de har i lager hade jag aldrig brytt mig om att nyttja den där 50 lappen.
en nu är det definitivt sluthandlat från detta fiasko företag.
De behandlar sina kunder som skit och jag har hört många hemska historier om hur de behandlar sin personal också!

Jag rekommenderar att handla från discshop när det gäller film istället och webhallen om det gäller spel.
Från dessa företag får man sakerna i tid och om det ändå uppstår ngt problem (det kan hända alla) så försöker iaf dessa företag göra ngt åt saken.
CDON har gått från att vara riktigt bra till rena rama clown företaget.


Om posten slarvat bort beställningen är det cdons fel menar du?
Brevförsändelser registreras inte vare sig hos discshop eller webhallen.
Du får väl kontakta cdon innan du idiotförklarar dem.

Redigerat av Unregistered1d36b31d, 30 december 2010 - 18:24.


#249

Postad 30 december 2010 - 20:45

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

De behandlar sina kunder som skit och jag har hört många hemska historier om hur de behandlar sin personal också!

Kan du styrka detta med t.ex. länkar, artiklar eller liknande?

CDON har gått från att vara riktigt bra till rena rama clown företaget

.
Tycker ju att jag skulle märka detta iom alla köp jag gjort men de envisas hela tiden med att hålla mig nöjd. Köpte en mobil för ett par veckor sedan men ångrade sedan köpet p.g.a. felval gällande abonnemang. Snabbt fixat utan problem. Beställde ett par hörlurar i förrgår kväll, låg i brevlådan idag.

#250

Postad 30 december 2010 - 22:05

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

De behandlar sina kunder som skit och jag har hört många hemska historier om hur de behandlar sin personal också!

Jag rekommenderar att handla från discshop när det gäller film istället och webhallen om det gäller spel.
Från dessa företag får man sakerna i tid och om det ändå uppstår ngt problem (det kan hända alla) så försöker iaf dessa företag göra ngt åt saken.
CDON har gått från att vara riktigt bra till rena rama clown företaget.


Skit säger du? Lite märkligt för de flesta i denna tråden verkar ju väldigt nöjda med dom. Jag har beställt mycket från dom genom åren och aldrig haft nåt strul vare sig med beställning eller kundtjänst.

Sen får du gärna ange en källa på ditt påstående om att dom behandlar sin personal som skit, ett rykte som du "hört" säger ju faktiskt ingenting om hur det egentligen är.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.