Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Ljudproblem bilradio

4 svar till detta Àmne bilradio ljud problem
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 februari 2017 - 17:30

stickans
  • stickans
  • Amatör

  • 73 inlĂ€gg
  • 0

Bilradion i min Peugeot, Clarion,  gav nĂ€ra nog inget ljud, bara brus. Samtidigt Ă€r ljudet frĂ„n CD-spelaren Ă€r hur bra som helst. Köpte dĂ€rför pĂ„ Peugeot-verkstaden, en ny antenn och antennsockel (den del som sitter pĂ„ takets insida för anslutning av antennkabeln och fastsĂ€ttning av takantennen). Skrapade före monteringen rent sĂ„ gott jag kunde och hade pĂ„ elektronikspray. Inget hjĂ€lpte, har fortfarande bara ett knappt hörbart ljud frĂ„n bilradion. Det lilla ljud jag kan fĂ„ ut, fĂ„r jag för övrigt enbart om jag med ljudinstĂ€llningarna stĂ€ller in sĂ„ att enbart vĂ€nster högtalare fram ger ljud.
NÄgon av er som har nÄgon fundering pÄ var felet kan ligga eller tips pÄ vad jag borde kolla mer?



#2

Postad 22 februari 2017 - 20:09

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2 085 inlĂ€gg
  • 0

Du köpte ny antenn, dvs spröt, och sockel, men hur blev det med kabeln fram till stereon? 



#3

Postad 22 februari 2017 - 21:52

stickans
  • stickans
  • Amatör

  • 73 inlĂ€gg
  • 0

Du köpte ny antenn, dvs spröt, och sockel, men hur blev det med kabeln fram till stereon? 

Tack tvett för ditt svar! Köpte ingen kabel, eftersom det kÀndes hopplöst för mig att byta den. Den monteras ju vid hoppsÀttningen av bilen (ja det gör ju antennen ocksÄ, men mer öppet) och nÄgon sa att den först gick ner till hjulhuset och dÀrifrÄn till stereon.
Försökte dra i kabeln, men det kÀndes helt stumt. :( Men det kanske ska gÄ att byta den? Har du nÄgon erfarenhet av som sÀger att det nog borde gÄ? Samtidigt, eftersom antennsockeln samtidigt var rÀtt oxiderad, sÄ trodde jag ocksÄ mer pÄ att felet borde ligga dÀr.
Om kabeln inte gÄr att byta, sÄ sa en kompis att det ska finnas radioantenn att fÀsta högst upp pÄ vindrutan. Men Àven en sÄdan ska ju ha kontakt med stereon ...


Redigerat av stickans, 22 februari 2017 - 21:53.


#4

Postad 23 februari 2017 - 17:55

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2 085 inlĂ€gg
  • 0

SÄ du har inte haft loss stereon i panelen och kollat att kontakten sitter pÄ plats?



#5

Postad 23 februari 2017 - 19:01

stickans
  • stickans
  • Amatör

  • 73 inlĂ€gg
  • 0

SÄ du har inte haft loss stereon i panelen och kollat att kontakten sitter pÄ plats?

Jag har haft loss den. Försökte dÄ samtidigt att med smÀrgelduk fÄ bort ev oxid i kontakten och sprayade sedan med elektronikspray. Kollade dÄ Àven pÄ den sÀkring som sitter dÀr. Det jag dessutom funderat över Àr jordfel, men hÀr vet jag inte var jag i sÄ fall ska kolla. Som jag nÀmnt tidigare, slipade jag pÄ de ytor jag kom Ät, i samband med monteringen av den nya antennen. Skumt ...






Även taggad med bilradio, ljud, problem

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.