Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 05 september 2012 - 12:12

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Jag fattar Telia IPTV avtalet som man kommer kunna se det som övriga tjänster i deras digitalbox.
Sverige och Danmark har ju säkert olika avtal med kanalerna så kan tänka mig att dom kan sätta käppar i hjulen då det gäller vanlig TV kanal.

Redigerat av Leatherface, 05 september 2012 - 12:13.


#52

Postad 05 september 2012 - 12:33

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Å andra sidan har ju ingen sagt att TV-kanalen ska prioriteras framför streaming-tjänsten. Det kan ju principiellt handla om en TV-kanal, liksom många filmkanaler, där innehållet bara kör på repeat. Således kan det ju lika gärna handla om att man vill nå en bredare publik men med fokus på streaming, dvs. tvärtom vad vi är vana vid.

#53

Postad 05 september 2012 - 22:51

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 1
"Teknologiansvarlig hos HBO bekrefter at det vil komme en HBO-app som kan kjøres på Apple TV. Samarbeidet mellom de to selskapene beskrives som godt av HBO`s egen teknologisjef..."

Detta tycker jag låter perfekt! :)

http://serienytt.no/...ordic-detaljer/



#54

Postad 05 september 2012 - 23:08

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Jag förstår inte vad som är så spännande med just HBO? Jag har själv bott i USA ett par år och då hade vi HBO. Ser däremot ingen skillnad på den och de övriga filmkanalerna som redan finns i Sverige, bortsett från alla serier. Å andra sidan är jag inte 17 år och tjej. Därför är jag inte det minsta intresserad. Tacka vet jag NBC och ESPN, där visas det riktigt tv, dvs College ligan i Am football = NCAA

G

#55

Postad 06 september 2012 - 06:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 1

"Ser däremot ingen skillnad på den och de övriga filmkanalerna som redan finns i Sverige"

Det var ju märkligt eftersom HBO producerar sina egna serier och filmer vilket knappast de svenska filmkanalerna gör, då dessa är helt beroende av bra avtal med filmbolag och utländska kanaler.

#56

Postad 06 september 2012 - 06:51

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 1

Jag förstår inte vad som är så spännande med just HBO? Jag har själv bott i USA ett par år och då hade vi HBO. Ser däremot ingen skillnad på den och de övriga filmkanalerna som redan finns i Sverige, bortsett från alla serier. Å andra sidan är jag inte 17 år och tjej. Därför är jag inte det minsta intresserad. Tacka vet jag NBC och ESPN, där visas det riktigt tv, dvs College ligan i Am football = NCAA

G


HBO står för majoriteten av de serier som anses vara de bäst gjorda i världen. Det är skillnaden.

#57

Postad 06 september 2012 - 07:07

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 2

HBO står för majoriteten av de serier som anses vara de bäst gjorda i världen. Det är skillnaden.

Jo, men killen vill ju bara se sport så det lär vara lönlöst att argumentera. Varför bryr han sig ens då...

#58

Postad 06 september 2012 - 07:13

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Jo, men killen vill ju bara se sport så det lär vara lönlöst att argumentera. Varför bryr han sig ens då...

Ja vill man se sport kan man ju se på en sportkanal :)

Hbo är ju inte ens samma typ av media.

#59

Postad 06 september 2012 - 08:36

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Det var ju märkligt eftersom HBO producerar sina egna serier och filmer vilket knappast de svenska filmkanalerna gör, då dessa är helt beroende av bra avtal med filmbolag och utländska kanaler.


Canal+ producerar väll filmer också, speciellt en del franska.

//Mike

#60

Postad 06 september 2012 - 08:58

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Canal+ producerar väll filmer också, speciellt en del franska.

//Mike

Fast Canal+ är väl också just franskt och inte svenskt.

EDIT: Iallafall är det så att dom filmer som görs är av det franska Canal+, det nordiska Canal+ ägs väl av Telenor men dom gör garanterat inga filmer/serier.

Redigerat av BrittBastard, 06 september 2012 - 09:01.


#61

Postad 06 september 2012 - 09:05

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
HBO lockar inte mig heller skulle ropa mer om AMC fanns i sverige tycker de gör de bättre serierna

#62

Postad 06 september 2012 - 09:05

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 1
Nordiska Canal+ finns inte längre :)
Dessutom så ägs C More numera som det heter av C More Entertainment som i sin tur till största delen ägs av TV4 Gruppen med 65% men Telenor äger resterande 35%.
Har absolut inget med franska Canal+ att göra sen lång tid tillbaka trots att den haft samma namn så kan tycka att namnet borde ha bytts ut för länge sen.

Redigerat av Leatherface, 06 september 2012 - 09:07.


#63

Postad 06 september 2012 - 09:07

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Canal+ producerar väll filmer också, speciellt en del franska.

//Mike


o canal plus har inte funnits i sverige under många år namnet har ju bara levt vidare i sverige tills nu då de bytte till cmore för att stryka canal plus en gång för alla

#64

Postad 06 september 2012 - 09:08

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Fast Canal+ är väl också just franskt och inte svenskt.

EDIT: Iallafall är det så att dom filmer som görs är av det franska Canal+, det nordiska Canal+ ägs väl av Telenor men dom gör garanterat inga filmer/serier.

Franska Canal+ (alltså Vivendi-koncernen) sålde av den skandinaviska verksamheten 2003. Sedan dess är den separerad från Canal+ i övrigt:
http://sv.wikipedia.org/wiki/C_More
C More ägs av TV4-gruppen och Telenor.

#65

Postad 06 september 2012 - 09:08

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Ang kanaler skulle jag väl vilja se kanaler som FX och SyFy i Sverige.

#66

Postad 06 september 2012 - 09:42

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

HBO lockar inte mig heller skulle ropa mer om AMC fanns i sverige tycker de gör de bättre serierna

http://www.hollywood...ame-hbos-203084
Den ena utesluter inte den andra, men någon måste ju vara först i Norden.

#67

Postad 06 september 2012 - 09:46

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 1
HBO, Showtime och AMC producerar de bästa serierna. No doubt.

#68

Postad 06 september 2012 - 14:54

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

HBO lockar inte mig heller skulle ropa mer om AMC fanns i sverige tycker de gör de bättre serierna


Den stora skillnaden är väl att serier från AMC redan finns tillgängliga genom streamingtjänster som Netflix och Hulu+ i väldigt stor utsträckning. Du kan se upp till flera säsonger av Mad Men, Hell on Wheels, Breaking Bad, The Killing, Walking Dead osv. Huruvida de kan fås i Sverige är ju mer en fråga om vilja än möjlighet. Du kan ju utan större problem eller utgifter abonnera på både Netflix och Hulu+ i Sverige.

Det stora är ju att HBO till sist släpper på tyglarna och låter oss dödliga ta del av deras arkiv. Inte enbart amerikanare som betalar skyhöga summor för kabel-tv.

Redigerat av Arcane, 06 september 2012 - 14:56.


#69

Postad 06 september 2012 - 20:13

Calby
  • Calby
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0
Perfekt om dom gör en skysst mjukvara till HTPC:n mac mini eller om dom gör en plugin till PLEX.
Då kommer jag premiera på det.

Eller om dom lägger in det LG app.

#70

Postad 06 september 2012 - 23:48

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
De filmer som HBO producerar anser jag mer vara av budgetkaraktär. Beträffande serier kanske det finns några bra. En gång i tiden fanns det en serie som hette. First and ten do it again. Det var en bra serie. Resterande tyckte jag inte var ngt vidare. Men anser vissa att HBO gör bra serier så måste det ju vara så...

Och nej, det finns flera andra kanaler som också gör bra serier och filmer. Om jag inte minns fel är exempelvis Falk filmerna producerade av tv4.

G

#71

Postad 07 september 2012 - 07:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

De filmer som HBO producerar anser jag mer vara av budgetkaraktär. Beträffande serier kanske det finns några bra. En gång i tiden fanns det en serie som hette. First and ten do it again. Det var en bra serie. Resterande tyckte jag inte var ngt vidare. Men anser vissa att HBO gör bra serier så måste det ju vara så...

Och nej, det finns flera andra kanaler som också gör bra serier och filmer. Om jag inte minns fel är exempelvis Falk filmerna producerade av tv4.

G

HBO är väl inte kända för filmer utan för serier. Jag kan inte komma på någon särskild film alls. Sen att kalla tex Rome och Game of Thrones för "inget vidare" får du stå rätt ensam med som åsikt...

#72

Postad 07 september 2012 - 07:51

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Oerhört avgörande för mig iaf. Det gäller att HBO lanserar sin app eller vad dom vill kalla det på plattformer som gemene man använder sig av, inte bara via webben...

"Teknologiansvarlig hos HBO bekrefter at det vil komme en HBO-app som kan kjøres på Apple TV. Samarbeidet mellom de to selskapene beskrives som godt av HBO`s egen teknologisjef..."

Detta tycker jag låter perfekt! :)

http://serienytt.no/...ordic-detaljer/



#73

Postad 07 september 2012 - 07:57

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Budgetkaraktär?

1. Band of Brothers was the most expensive television miniseries made by HBO or any other television network at the time it was created.[9][10] This record would be superseded by Band of Brothers's sister show, The Pacific (2010).[11][12][13]
The budget for Band of Brothers was approximately $125 million, which comes to an average of $12.5 million per episode.[8] An additional $15 million were allocated towards the promotional campaign, which involved, among other things, hosting screenings for World War II veterans.[9]
2. The Pacific: Originally the project was estimated at $100 million to produce,[12] but ended up costing over $200 million, making The Pacific the most expensive television miniseries ever created by any network.[17][18][19]
According to The Malaysian Insider the series cost $270 million, with an estimated AUD $134 million of that spent in Australia,[20] The Australian newspaper Herald Sun estimates that it brought 4,000 jobs and generated AUD $180 million for the Australian economy.[21]
3. The Game of Thrones's budget has been compared to that of the TV series Rome.[13] The pilot reportedly cost HBO between US$5 and 10 million,[12] and the total budget for the first season has been estimated at US$50–60 million.[14] In the second season, the show obtained a 15% increase in budget in order to be able to stage the most important battle in the "clash of kings", the civil war that is the season's focus.[15]

4. From The Earth To The Moon: Budget $68,000,000 (estimated)

Redigerat av masse70, 07 september 2012 - 07:58.


#74

Postad 07 september 2012 - 08:21

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 1
Ytterligare en tråd med folk som inte läser varandras inlägg ordentligt... ;-) HBOs filmer är förmodligen av budgetkaraktär jämfört med stora Hollywood-produktioner. Lista över filmerna finns på http://en.wikipedia....st_of_HBO_Films . I år har man ju exempelvis fått uppmärksamhet för filmen Game Change som handlar om Sarah Palin (http://www.imdb.com/title/tt1848902/)

Kan vi återgå till att diskutera den kommande tjänsten HBO Nordic nu?

#75

Postad 07 september 2012 - 09:49

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Ytterligare en tråd med folk som inte läser varandras inlägg ordentligt... ;-) HBOs filmer är förmodligen av budgetkaraktär jämfört med stora Hollywood-produktioner. Lista över filmerna finns på http://en.wikipedia....st_of_HBO_Films . I år har man ju exempelvis fått uppmärksamhet för filmen Game Change som handlar om Sarah Palin (http://www.imdb.com/title/tt1848902/)

Kan vi återgå till att diskutera den kommande tjänsten HBO Nordic nu?

Oj, finns ju massor av filmer där som jag känner igen, men inte har tänkt på att de har producerats av HBO. Mycket bra dramafilm. Hoppas de då finns åtkomliga i biblioteket, för att återgå till tråden.
När det gäller app för tjänsten så ska väl inte det vara nödvändigt om de håller sig till standarder som funkar på alla mobila enheter via webläsare. Se tex hur SVT play funkar numera.

Finns förresten redan HBO-appar för apple och android, men de kommer troligen inte att funka mot HBO Nordic, men borde rimligen komma motsvarande.

Redigerat av agpath, 07 september 2012 - 09:51.


#76

Postad 07 september 2012 - 22:28

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Budgetkaraktär?

1. Band of Brothers was the most expensive television miniseries made by HBO or any other television network at the time it was created.[9][10] This record would be superseded by Band of Brothers's sister show, The Pacific (2010).[11][12][13]
The budget for Band of Brothers was approximately $125 million, which comes to an average of $12.5 million per episode.[8] An additional $15 million were allocated towards the promotional campaign, which involved, among other things, hosting screenings for World War II veterans.[9]
2. The Pacific: Originally the project was estimated at $100 million to produce,[12] but ended up costing over $200 million, making The Pacific the most expensive television miniseries ever created by any network.[17][18][19]
According to The Malaysian Insider the series cost $270 million, with an estimated AUD $134 million of that spent in Australia,[20] The Australian newspaper Herald Sun estimates that it brought 4,000 jobs and generated AUD $180 million for the Australian economy.[21]
3. The Game of Thrones's budget has been compared to that of the TV series Rome.[13] The pilot reportedly cost HBO between US$5 and 10 million,[12] and the total budget for the first season has been estimated at US$50–60 million.[14] In the second season, the show obtained a 15% increase in budget in order to be able to stage the most important battle in the "clash of kings", the civil war that is the season's focus.[15]

4. From The Earth To The Moon: Budget $68,000,000 (estimated)


Precis, läs innan du rabblar upp ngt som inte ens har diskuterats. FILM inte serier...
Det är ingen som har påtalat att exempelvis Band Of B... är en budgetserie.
Kolla däremot igenom filmlistan vilken ngn länkade till senast...

Åter till HBO Nordic...

G

#77

Postad 09 september 2012 - 09:25

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Det viktigaste för mig är att det går att spela med Mediaportalen.
Att se via datorn med mus/tagentbord är inget för mig.

Man vill ju sitta i sin fotölj och njuta av det man tittar på

Sedan är ju kvaliten och priset viktigt men kan man inte enkelt komma åt sina filmer/serie så tröttnar man ett tag på den tjänsten.

#78

Postad 09 september 2012 - 11:20

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Det viktigaste för mig är att det går att spela med Mediaportalen.
Att se via datorn med mus/tagentbord är inget för mig.

Man vill ju sitta i sin fotölj och njuta av det man tittar på

Sedan är ju kvaliten och priset viktigt men kan man inte enkelt komma åt sina filmer/serie så tröttnar man ett tag på den tjänsten.


de kommer inte funka högst osannolikt det skulle behövas att de släpper ett plugin men de kommer de inte göra

#79

Postad 09 september 2012 - 16:00

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 1

de kommer inte funka högst osannolikt det skulle behövas att de släpper ett plugin men de kommer de inte göra


mm men kanske ett bra API bibliotek som någon kan bygga en sådan plugin.

#80

Postad 09 september 2012 - 16:26

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
hur stor chans är det att det kommer appar till Boxee, PS3 eller 360 för HBO och Netflix?

kommer man kunna se streamingtjänsten via Boxees eller PS3ans webbläsare annars?

vill inte se genom dator då det är för högljutt och nåt tv-abbonemang vill jag inte ha, skulle väl kunna köra airplay från ipad och iphone men det blir nog för dålig kvalitet (lagg, inget 5.1, artefakter) med det

#81

Postad 09 september 2012 - 16:30

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

hur stor chans är det att det kommer appar till Boxee, PS3 eller 360 för HBO och Netflix?

kommer man kunna se streamingtjänsten via Boxees eller PS3ans webbläsare annars?

vill inte se genom dator då det är för högljutt och nåt tv-abbonemang vill jag inte ha, skulle väl kunna köra airplay från ipad och iphone men det blir nog för dålig kvalitet (lagg, inget 5.1, artefakter) med det


På netflix hemsida så står det att man kan kolla via sin ps3 iaf.

#82

Postad 09 september 2012 - 16:30

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
ps3 kommer ! det har de skrivit själva om

#83

Postad 09 september 2012 - 16:42

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Vet jag vet så ska det finnas Netflix plugin för bland annat Mediaportalen.
Tror även det finns för boxee men är inte säker

#84

Postad 09 september 2012 - 16:44

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

ps3 kommer ! det har de skrivit själva om


vilka?
HBO Nordic eller Nordisk Film/SCEE?

#85

Postad 09 september 2012 - 16:59

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
HBO Nordic

#86

Postad 09 september 2012 - 17:00

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

HBO Nordic


källa?

artikeln på IDG duger inte då det lika gärna kan ha varit journalisten som skrev utifrån hur tjänsten är tillgänglig i USA

#87

Postad 09 september 2012 - 17:06

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
måste vi ha så mycket fakta då låt de visa sig då de släpper det om de stämmer eller ej

#88

Postad 09 september 2012 - 17:42

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Precis, läs innan du rabblar upp ngt som inte ens har diskuterats. FILM inte serier...
Åter till HBO Nordic..

För det första är HBO mestadels kända för deras påkostade serier och inte deras filmer, iaf här i Sverige.

För det andra känns det lite lustigt att du kallar min koppling till deras serier för OT när du själv rabblar om sport på NBC och ESPN.

#89

Postad 09 september 2012 - 19:01

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0

hur stor chans är det att det kommer appar till Boxee, PS3 eller 360 för HBO och Netflix?


Till Boxee Box finns Netflix. Funkade fint i fredags när jag prova. Dock efter många om och men.

Fanns tydligen en HBO-app också men den togs bort för den var riktigt dålig. Inget jag själv har
provat så kan ha missuppfattat det.

#90

Postad 10 september 2012 - 01:49

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Den stora skillnaden är väl att serier från AMC redan finns tillgängliga genom streamingtjänster som Netflix och Hulu+ i väldigt stor utsträckning. Du kan se upp till flera säsonger av Mad Men, Hell on Wheels, Breaking Bad, The Killing, Walking Dead osv. Huruvida de kan fås i Sverige är ju mer en fråga om vilja än möjlighet. Du kan ju utan större problem eller utgifter abonnera på både Netflix och Hulu+ i Sverige.


NetFlix, absolut, gör det själv, men Hulu+ är väl svårare iom att dom vad jag vet kräver amerikanskt kreditkort. Walking dead släpade ju länge efter med säsong 2 (efter att ha sett den kan jag förstå varför) med precis som du säger finns ju Breaking Bad osv.

#91

Postad 10 september 2012 - 06:29

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

NetFlix, absolut, gör det själv, men Hulu+ är väl svårare iom att dom vad jag vet kräver amerikanskt kreditkort. Walking dead släpade ju länge efter med säsong 2 (efter att ha sett den kan jag förstå varför) med precis som du säger finns ju Breaking Bad osv.


Hulu är inga problem längre. Du kan antingen köpa Gift Cards för X antal månader och uppstart eller du kan använda ett amerikanskt iTunes-konto för att betala.

#92

Postad 10 september 2012 - 09:17

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Kollade inte HBO-appen på xbox men netflix dito är redo och klar för den Svenska lanseringen.

#93

Postad 10 september 2012 - 10:49

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0
C More har förlängt avtalet med HBO med tre år och nu kommer även dom att sända avsnitten dagen efter dom sänts i USA. Börjar redan nästa måndag den 17/9 med säsong 3 av Boardwalk Empire.

http://press.cmore.s...ease/show/62622

#94

Postad 10 september 2012 - 11:34

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Hulu är inga problem längre. Du kan antingen köpa Gift Cards för X antal månader och uppstart eller du kan använda ett amerikanskt iTunes-konto för att betala.


OK, intressant. Är det fortfarande reklam även på Hulu+?

(Jo, vet att det är OT men frågan var ju liksom redan uppe)

#95

Postad 10 september 2012 - 15:31

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

För det första är HBO mestadels kända för deras påkostade serier och inte deras filmer, iaf här i Sverige.

För det andra känns det lite lustigt att du kallar min koppling till deras serier för OT när du själv rabblar om sport på NBC och ESPN.


Det är mkt möjligt att HBO blivit mer kända pga serier de senaste fem åren. Innnan dess är jag tämligen säker på att de flesta som förknippade HBO med just lågbudgetfilm, i alla fall om man har film som huvudintresse. Vet inte hur många ggr man kikat på filmfodral och sett på baksidan att det står HBO Production, vilket är lika med budgetfilm.

Anledningen till att ESPN kom upp var att jag ville förklara mina intressen och vilka kanaler som sänder det jag är intresserad av, inget annat. Men mina intressen hör givetvis inte hit.
Däremot, att läsa innan man kommenterar är inte ett dumt råd i synnerhet inte när man ägnar sig är några minuters efterforskning med tillhörandes kommentarer och seriehänvisningar. Känns som att ngn kunde spara några minuters värdefull tid innan....

G

#96

Postad 11 september 2012 - 06:55

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 2

Det är mkt möjligt att HBO blivit mer kända pga serier de senaste fem åren. Innnan dess är jag tämligen säker på att de flesta som förknippade HBO med just lågbudgetfilm, i alla fall om man har film som huvudintresse. Vet inte hur många ggr man kikat på filmfodral och sett på baksidan att det står HBO Production, vilket är lika med budgetfilm.


Det var betydligt tidigare än så.

HBO har ju de senaste decenniet förknippats med riktigt bra serier som dessutom innehåller fult språk då de sänds på kabel-tv i USA.

1997 kom Oz.
1999 kom Sopranos
2001 kom Band Of Brothers
2002 kom The Wire
osv osv

Att säga att HBO främst är förknippad med lågbudgetfilm är ju ungefär som att säga "Oj, har de gjort en bok om Sagan om Ringen". Antingen är man ung eller så har man helt enkelt inte hängt med.

På deras kanaler i USA så har de diverse avtal med de större filmbolagen och HBO är oftast först med att sända storfilmer på tv.

#97

Postad 11 september 2012 - 07:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det var betydligt tidigare än så.

HBO har ju de senaste decenniet förknippats med riktigt bra serier som dessutom innehåller fult språk då de sänds på kabel-tv i USA.

1997 kom Oz.
1999 kom Sopranos
2001 kom Band Of Brothers
2002 kom The Wire
osv osv

Att säga att HBO främst är förknippad med lågbudgetfilm är ju ungefär som att säga "Oj, har de gjort en bok om Sagan om Ringen". Antingen är man ung eller så har man helt enkelt inte hängt med.

På deras kanaler i USA så har de diverse avtal med de större filmbolagen och HBO är oftast först med att sända storfilmer på tv.

The full story:
http://en.wikipedia.org/wiki/HBO
Inte så svårt att läsa på lite, faktiskt. ;)

#98

Postad 11 september 2012 - 21:34

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 1

Det var betydligt tidigare än så.

HBO har ju de senaste decenniet förknippats med riktigt bra serier som dessutom innehåller fult språk då de sänds på kabel-tv i USA.

1997 kom Oz.
1999 kom Sopranos
2001 kom Band Of Brothers
2002 kom The Wire
osv osv

Att säga att HBO främst är förknippad med lågbudgetfilm är ju ungefär som att säga "Oj, har de gjort en bok om Sagan om Ringen". Antingen är man ung eller så har man helt enkelt inte hängt med.

På deras kanaler i USA så har de diverse avtal med de större filmbolagen och HBO är oftast först med att sända storfilmer på tv.


Nu syftar jag främst på år långt innan 1997 vilka var de åren jag själv bodde i USA och såg mängder med HBO film..
Å andra sidan, vissa här inne kanske knappt ens var födda då vilket legitimerar vissa påståenden...

G

#99

Postad 12 september 2012 - 10:01

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 2

Nu syftar jag främst på år långt innan 1997 vilka var de åren jag själv bodde i USA och såg mängder med HBO film..
Å andra sidan, vissa här inne kanske knappt ens var födda då vilket legitimerar vissa påståenden...

G


Å andra sidan verkar du ju bygga din åsikt om huruvida HBO är en bra kanal att ha eller inte på något som är historia :) ?
Vad spelar det för roll vad HBO var förr om det är nu du ska titta på kanalen eller inte :P ?

#100

Postad 12 september 2012 - 10:59

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 1

Å andra sidan verkar du ju bygga din åsikt om huruvida HBO är en bra kanal att ha eller inte på något som är historia :) ?
Vad spelar det för roll vad HBO var förr om det är nu du ska titta på kanalen eller inte :P ?

Klokt påpekande.
Jag tror faktiskt att jag ska sluta följa den här tråden tills det kommer konkret info om vad det är som HBO erbjuder nu i oktober i form av möjlighet att se deras produktioner på tv, dator och ev andra plattformar.
Jag är redan övertygad om vad HBO är för något idag så jag behöver inte säljas in på kanalen.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.