Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 55POS9002

835 svar till detta ämne OLED 4k
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#751

Postad 22 april 2019 - 20:38

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Nu verkar röstsök-knappen funka igen. 0 buggar på listan, kan det verkligen vara möjligt 🤔

#752

Postad 23 april 2019 - 09:07

potlach
  • potlach
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Det jag irriterade mig mest på i denna uppdatering var att externa mediakällor måste vara FAT32-formaterade då NTFS inte kan läsas längre (VLC, SPMC etc fixar inte detta vilket fungerade klockrent förut).

#753

Postad 30 april 2019 - 21:52

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

Det jag irriterade mig mest på i denna uppdatering var att externa mediakällor måste vara FAT32-formaterade då NTFS inte kan läsas längre (VLC, SPMC etc fixar inte detta vilket fungerade klockrent förut).

Fan skämtar du! Det är ju värdelös går ju inte in en film på en usb sticka då ju! 4gb bara i fat32 har jag för mig ☹️
Nej jag har inte uppdaterat tv än och kommer då inte att göra det pga av detta

Redigerat av h0llowman, 30 april 2019 - 21:53.


#754

Postad 01 maj 2019 - 12:13

potlach
  • potlach
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
En ny firmware är på gång kan en misstänka starkt som heter 107.000.239.004:
https://www.avforums...2137149/page-30

Jag hoppas att denna bl a löser läsningsproblemet med NTFS-fomaterade mediakällor, annars kommer jag nog troligen backa tillbaka en firmware-version för det stödet var riktigt dåligt att de drog in 😭🤮

#755

Postad 19 maj 2019 - 09:01

potlach
  • potlach
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Då small det till med en ny firmware i morse av versionen 107.000.239.004. Alla inställningar låg kvar, inte kunna tyda någon skillnad alls.

Fortfarande endast FAT32 kan avläsas externa källor vilket suger riktigt fett, är det fler än bara jag som har detta problem?

#756

Postad 29 maj 2019 - 16:15

Bebbzor
  • Bebbzor
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tjena!

Mina inställningar på bilden försvann vid senaste uppdateringen, glömde skriva ned vad jag hade.
Någon som har tips/guide på bra inställningar?

#757

Postad 01 juni 2019 - 07:44

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Hej, har mina inställningar för Natt, Dag och HDR Film (kör enligt Avforums rek tror jag det var). Kanske svårt att tolka för andra, men tanken är att Natt-inställningarna gäller även för de andra om inget annat står. Jag är inget proffs, men är mycket nöjd med bilden.

Natt
Färg 50
Kont 36
Skärp 0
Ljusst 50
Dat av
Färgf av
Färgtemperatur pers
127 111 77 5 -7 3
Hue
0 3 -3 0 0 -2
Mätt
0000 3 0
End rgb av
Kontläge bild
HDR uppl av
Perf kont av
Videokont 100
Ljuss av
Gamma 3
Ult res av
Brus av
Mpeg av
Personlig
Pnm av
Pcm max

Dag
Kont 60
Färgtemperatur varm
Gamma -1

HDR Film
Kont 100
Färgtemperatur varm
Videokont 70
Gamma 0

#758

Postad 10 juni 2019 - 10:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Varför sänker du kontrasten för annat än film? Mindre ljusstyrka?

#759

Postad 10 juni 2019 - 13:24

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Varför sänker du kontrasten för annat än film? Mindre ljusstyrka?

Bra fråga! Det blir iofs mest tecknat som rullar, film/serier kör jag på projje (Sony X-35). Jag är i bästa fall en lekman när det gäller kalibrering, så jag följde bara de inställningar som de körde i kalibreringsreviewn. Då jag blev nöjd har jag inte reflekterat över ev justeringar, men kanske ska man testa att puncha upp kontrasten. Vad kör du för värde på kontrasten? 



#760

Postad 10 juni 2019 - 20:17

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Idag så slutade alla min HDMI ingångar att fungera... Har testat att koppla in en chromecast och ps4, men den säger ingen signal. 

Testar jag grejorna i en annan tv så fungerar det. Någon som råkat ut för något liknande och har något tips ?



#761

Postad 22 augusti 2019 - 20:01

Downhill
  • Downhill
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Jag blir fullkomligt vansinnig och håller på att tappa fattningen av att skärmsläckaren går in titt som tätt! Hur är det för er andra?

Ikväll har jag använt TVn i 2-3 timmar och nu när jag kollar på TV går skärmsläckaren in med ca 10 minuters mellanrum. Det finns ingenstans man kan stänga av detta, och tidigare när jag haft kontakt med Philips-supporten säger de att det är en feature för att skydda mot inbränning. Men alltså herregud, man måste ju kunna använda den! Om det nu är så att det ska skydda mot inbränning så bör ju skärmsläckaren låsas också, så man inte kan återgå!!

Betalade fullpris för TVn när den kom och har haft flertalet problem som även dokumenterats i denna tråden och i supportärenden, men det här tar priset och är inte acceptabelt.

Philips gör inget åt det
Återförsäljaren gör inget åt det
Dags att kontakta allmäna reklamationsnämnden? Någon med erfarenhet som kan ge tips?

Redigerat av Downhill, 22 augusti 2019 - 20:30.


#762

Postad 22 augusti 2019 - 20:49

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Jag blir fullkomligt vansinnig och håller på att tappa fattningen av att skärmsläckaren går in titt som tätt! Hur är det för er andra?
Ikväll har jag använt TVn i 2-3 timmar och nu när jag kollar på TV går skärmsläckaren in med ca 10 minuters mellanrum. Det finns ingenstans man kan stänga av detta, och tidigare när jag haft kontakt med Philips-supporten säger de att det är en feature för att skydda mot inbränning. Men alltså herregud, man måste ju kunna använda den! Om det nu är så att det ska skydda mot inbränning så bör ju skärmsläckaren låsas också, så man inte kan återgå!!

Min har inga problem med skärmsläckaren. Den kickar in vid statisk bild efter ca 10min, men aldrig när bilden är rörlig. Kanske bör du testa att återställa TVn och hoppas att det löser problemet...

#763

Postad 22 augusti 2019 - 22:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Aldrig haft problem med det. Dock finns de verkligen inget sätt blocka 2h timern?

#764

Postad 24 augusti 2019 - 18:45

Downhill
  • Downhill
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

Tack för svar oqvist och biggis, jag har precis rensat skärminställningar, samt installerat om TVn för att se om det blir någon skillnad.

 

Edit: Problemet kvarstår efter nollställning.


Redigerat av Downhill, 08 september 2019 - 12:01.


#765

Postad 25 november 2019 - 22:17

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Nån som fått problem med Netflix-appen senaste dagarna? För mig strular den. När jag startar nåt buffrar den segt till 24% sen säger den ”något gick fel”. När jag testar nätverket i appen blir det gröna bockar på allt och typ 95 Mbps. Kör normal trådat, har testat trådlöst men det blir samma skit. Har testat att nollställa appen men det hjälpte inte. Har inte nollställt TVn ännu, och undviker helst det pga pillet att mata in alla inställningar igen... Svtplay funkar bra.

#766

Postad 26 november 2019 - 08:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Har inte testat på år och dar. Smarttv är en usel ide skulle inte förvåna mig om philips redan skiter i att uppdatera android och bara fixar nyare modeller de fortfarande säljer.

#767

Postad 26 november 2019 - 18:05

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Det enda jag nyttjar smart tv till är just Netflix och SVTPlay. Dessa har funkat kanon sen inköp (1 år sen). Har du lust att testa Netflix-appen och se om den lirar?

#768

Postad 26 november 2019 - 19:09

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Netflix och andra appar funkar utmärkt här.

Nån som fått problem med Netflix-appen senaste dagarna? För mig strular den. När jag startar nåt buffrar den segt till 24% sen säger den ”något gick fel”. När jag testar nätverket i appen blir det gröna bockar på allt och typ 95 Mbps. Kör normal trådat, har testat trådlöst men det blir samma skit. Har testat att nollställa appen men det hjälpte inte. Har inte nollställt TVn ännu, och undviker helst det pga pillet att mata in alla inställningar igen... Svtplay funkar bra.



#769

Postad 26 november 2019 - 19:28

Bebbzor
  • Bebbzor
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Min Netflix app har börjat bråka lite på senaste tiden (1-2 månader) men har lyckats lösa det genom att gå in på Netflix > Settings > Reload Netflix (eller om det står restart)

 

Helt nöjd med min TV som jag haft i ett år nu i nov.. men har ett litet smått "problem" som jag inte lyckats lista ut på egen hand som kanske någon utav er har koll på.. när jag startar TVn för första gången på dagen så hoppar den igång på källa HDMI 1 / MHL men skulle vilja att den hoppar igång på hemskärmen, går det att ordna?



#770

Postad 26 november 2019 - 20:37

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Jag har inga problem med Netflix-appen eller andra appar i min TV.



#771

Postad 26 november 2019 - 22:21

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Tack för svar!

Jag har testat att ”ladda om appen”, men det hjälper inte.

Får nog testa att återställa TVn ändå, den känns allmänt seg plötsligt och jag märkte att det var problem att casta också.

#772

Postad 26 november 2019 - 23:39

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
En återställning gjorde susen! :)

#773

Postad 14 december 2019 - 21:23

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Nu firmware finns tillgänglig, gör en sökning.

#774

Postad 15 december 2019 - 12:19

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Mina problem löstes med en återställning, men tar ner nya uppdateringen nu :) Har du märkt några skillnader?

#775

Postad 15 december 2019 - 21:12

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Lista med ändringar:
Fix for DTS TruVolume output level drops after standby
Fix for audio settings lost after standby
Fix for different volume for stereo and dolby audio channel
Fix for HBBTV is not working after teletext launch
Improvements for WiFi connection issue
Fix for wrong picture in EPG Improvement EPG speed for DVB-C
Fix for starting up to recovery mode after restricted profile is activated
Improvements for web-browser built-in video player stability
Fix for No Sound after standby
Improvements for RC upgrade issue and pairing not working

#776

Postad 17 januari 2020 - 18:32

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Har också haft lite strul med Netflix appen men det har löst sig av sig självt eller med en omstart. Ibland har det varit nätuppkopplingen som krävde en omstart av Tvn.

Har inte vågat uppdatera än. Nästan allt funkar ju nu.

Bara problem med att appar på den externa disken inte alltid tycker upp vilket kräver omstart och att hårddisken fylls trots att jag flyttat alla hämtade appar till den externa disken.
Lite störande också att skärmsläckaren inte går att få bort med spelkontrollen.

Någon som märkt någon skillnad efter uppdateringen eller har tips på diskfyllnadsproblematiken?

#777

Postad 18 januari 2020 - 12:55

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Idag hade 1gb till försvunnit och disken var nästan helt full så jag tog hem uppdateringen med förhoppning om att den skulle lösa det.
Efter den och avinstallation av ett spel på externa disken fick jag tillbaka 3gb!

Ca 3,3 gb ledigt nu och 7 gb taget av appar. Låter det rimligt? Stämmer fortfarande inte om man summerar storleken på alla appar...

#778

Postad 19 januari 2020 - 08:34

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Jag märkte inga (pos el neg) skillnader efter uppgraderingen.

 

Har aldrig kört med en extern disk (nåt USB-minne nångång bara) och har inte många appar på den interna disken. Vad kör du för appar? :)



#779

Postad 19 januari 2020 - 22:37

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
De appar som tar plats är mest spel. Bla Real racing 3, Buggy racing, Minion rush, Unkilled.

Hur mycket utrymme har du ledigt utan onödiga appar? 😉

#780

Postad 19 januari 2020 - 23:22

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

De appar som tar plats är mest spel. Bla Real racing 3, Buggy racing, Minion rush, Unkilled.

Hur mycket utrymme har du ledigt utan onödiga appar?

Vem spelar på en TV? jag har 3 spel funderar på att avinstallera inte ens barnen spelar på TV där går spelkonsolerna varma istället 



#781

Postad 20 januari 2020 - 22:02

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Gratis och funkar helt ok med en XBOX one handkontroll.

Är mest barnen som spelar. Vettigare än att spela på plattor tycker jag. När det blir dags för konsol försvinner behovet säkert fort!

#782

Postad 20 januari 2020 - 23:11

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Har 8,8GB ledigt :D

#783

Postad 01 februari 2020 - 12:57

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Hallå!
Imorse fick jag ett sms (jobbar) från sambon att bildresnings programmet(inbrännings programmet) kört igång helt av sig själv?
En ruta i mitten på tv där det står "rensa bild" sen en massa att tv kommer att vara avstängd under prossesen m.m
Har nu gått hela dagen och slår hon på tvn så är den inte klar?
Vad gör man?
Ska tillägga att jag aldrig kört programmet själv så länge jag haft den och har inga problem med inbränningar.
Mvh peter

Redigerat av h0llowman, 01 februari 2020 - 12:58.


#784

Postad 01 februari 2020 - 18:26

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Liten uppdatering!
Nu när jag slog på tv stog det " att den var färdig med att ta bort rest bilden" 😀. Knepigt
Har då inte sett någon inbränning.
Med det som är mest konstigt att den startade den djupa rensningen (som man bara ska kunna starta manuellt) automatiskt när sambon slog på i morse efter att den varit avstängd hela natten!

Redigerat av h0llowman, 01 februari 2020 - 21:56.


#785

Postad 03 februari 2020 - 16:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Har ni tittat på godmorgonsolen?

Önskar det skulle komma en uppdatering som slutar tvinga en att jaga fjärr varannan timme. Varför inte röststyrning för nedsläckningen.

#786

Postad 16 april 2020 - 11:21

gotomas
  • gotomas
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Hej,

 

Hur ser era inställningar ut för film.

Har ni ändrat på något sedan senaste (och sista?) uppdateringen?

 

/



#787

Postad 16 april 2020 - 12:48

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har inte ändrat nåt, varken nu eller efter nån annan uppdatering (om inte uppdateringen nollställt alla inställningar :)). Se mina inställningar ovan i tråden. Menar du att en uppdatering skulle "kräva" att man justerade inställningarna? Känns lite överdrivet tycker jag :)



#788

Postad 27 april 2020 - 18:05

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
En ny feature dök upp idag. Helt plötsligt aktiverades talk back och TVn började, till barnens förskräckelse, att prata!
Dessutom blev den väldigt buggig, kunde tex inte justera volymen förrän Google tanten pratat klart...
Fipplade med Philips inställningarna ett tag innan jag insåg att det låg i Android-delen. Nu är hon tyst igen och allt flyter på :-D

#789

Postad 12 maj 2020 - 21:24

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Nu tror jag att jag rett ut varför jag får utrymmesbrist.
1. kodis temp-mapp hade vuxit till 3gb.
2. När man flyttar appar till den externa disken verkar endast grundprogrammet påverkas. All extra data som hämtas av appen hamnar lokalt. För tex Real racing 3 blir det en hel del.

Hoppas det hjälper någon med samma huvudvärk ????

#790

Postad 10 juli 2020 - 07:51

Unregistered5f4a6721
  • Unregistered5f4a6721
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

En varning !

Har också en Philips 55pos9202 som jag köpte i september 2018 och som fick inbränning i nedre delen av skärmen och nedre vänster hörnet. 

Kontaktade Philips support men fick ingen hjälp av dem , för att dem menar att jag har tittat förmycke på tvn. Garanti gällerinte!! :(

 Det här är sista svaret jag fick av dem. Tror inte att jag kommer att köpa en Philips produkt igen.

 

 

Hej!
 
 
 
 
 
Tack för att du kontaktat oss.
 
Jag har gått igenom de bilder och ärendet och det är tyvärr så att jag måste meddela dig att din Tv har förbrukats för länge vardagligen och att det därför skett en inbränning som tyvärr inte täcks i detta fall av garantin vilket jag ber om ursäkt för.  Detta är något som du själv kan se om du vill bekosta och reparera. 
 
 
Att ge kvalitetsprodukter och tjänster är vår kärnambition. Dessvärre, trots vår yttersta ansträngning, kan ibland behovet av en reparation utanför garantiperioden inte undvikas. I den situationen ber vi dig att vända dig till vår servicepartner InfoCare för att se om du vill ombesörja reparationen själv.
 
 
Obs: Senaste webbläsarversionen krävs
 
 
 
Om du har några andra frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss.
 
 
 
Ditt ärendenummer är: 01512173
 
 
 
Jag önskar dig en trevlig fortsättning på dagen.
 
 
 
Bästa Hälsningar
 
 
 
Victoria
 
 
 
Philips TV Teknisk Support
 
Tlf: 08-5792 9096
 
Mån-Fre: 09.00-18.00


#791

Postad 10 juli 2020 - 08:16

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

Reklamera och vänd dig till ARN

 

Jag har samma TV och har inte märkt någonting. Köpte den ungefär samtidigt som dig. Vår TV står i princip på 8h om dagen.........


Man kan även undra hur mycket man får använda sin TV? Står det någonstans? Om inte så blir det svårt för dem att hävda detta



#792

Postad 10 juli 2020 - 08:25

rasmus849
  • rasmus849
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Dåligt av Philips tycker jag.. Har haft min TV sedan December -19. Inte märkt något heller.

Någon gång har den varnat för att den varit igång för länge, men inte haft något problem. 



#793

Postad 10 juli 2020 - 08:52

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Reklamera och vänd dig till ARN

 

Jag har samma TV och har inte märkt någonting. Köpte den ungefär samtidigt som dig. Vår TV står i princip på 8h om dagen.........


Man kan även undra hur mycket man får använda sin TV? Står det någonstans? Om inte så blir det svårt för dem att hävda detta

Brukar stå väldigt dolt någonstans. lcd paneler som tål att stå på 24/7 brukar man få betala extra för. Men de riktar sig närmast enbart mot företag. Tanken är att inga konsumenter har på sina 24/7.

Tokdåligt av Philips men man är ju lite varnad av deras obefintliga pixelgaranti så det förvånar ju inte om man säger så. Inga problem med min 9002 men hoppas jag har råd med annat än Phillips nästa sväng



#794

Postad 10 juli 2020 - 09:24

Unregistered5f4a6721
  • Unregistered5f4a6721
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Vet inte om jag ska anmäla till ARN, är väldigt dålig på att klaga.
Och långt ifrån att jag hade den på dygnet runt!! :)

#795

Postad 10 juli 2020 - 09:33

Unregistered5f4a6721
  • Unregistered5f4a6721
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Eller...?? :)

Bifogad fil(er)



#796

Postad 10 juli 2020 - 11:17

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

typ 8 h om dagen i 2 år :P



#797

Postad 10 juli 2020 - 16:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Åh jösses. Min stänger av sig själv varannan timme så det är ju inte helt lätt idla fram den tiden :D

#798

Postad 11 juli 2020 - 14:47

Ibymafayhas
  • Ibymafayhas
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Vet inte om jag ska anmäla till ARN, är väldigt dålig på att klaga.
Och långt ifrån att jag hade den på dygnet runt!! :)

 

Dags att lära dig då, TV:n kostade väl en del kan jag tänka.

 

Vad du behöver be om från den kära supporten är när informationen om dagliga timmar som TV:n får användas finns, bör ha kommit upp när du startar TV:n första gången eller i manual. Kan de inte svara på detta så har du redan vunnit skulle jag säga.

 

Samtidigt skulle jag felanmäla hos stället som du köpt TV:n ifrån då det är dem du skall reklamera till, Philips är butikens kund så du och Philips har ingen affärsrelation varför jag på sätt och vis förstår deras svar. Sedan verkar LG sköta sig exceptionellt bra men det är en annan sak.

 

Går inget av detta ta kontakt med konsumentvägledare i kommunen och be om hjälp med anmälan, tar upp till 6 månader innan tvisten tas upp men har svårt att se att du skall förlora då det skulle kräva att Philips lägger in automatiskt avstängning när maxtid hade uppnåtts per dag, kan ge viss dålig reklam.



#799

Postad 11 juli 2020 - 15:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Fast detta lär va svårt att vinna. Tvn har ju hållit ut över garantitiden. Det är inget ursprungligt fel på den så reklamationsrätten i tre år blir svårt att hävda? 

Sugen på kolla vad min gått hur kommer man in i fabriksmenyn utan att återställa något :)
 



#800

Postad 12 juli 2020 - 10:46

Unregistered5f4a6721
  • Unregistered5f4a6721
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Garantin går ut i september.
Om du vill komma in i servicemenyn så trycker du på 123654 OK.

Redigerat av Unregistered5f4a6721, 12 juli 2020 - 10:46.





Även taggad med OLED, 4k

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.