Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tysklands-special

259 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 27 februari 2005 - 17:07

Unregistered751bea6f
  • Unregistered751bea6f
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Tja, har inge frågor om import från Tyskland, men hade istället tänkt fråga om hur priserna är i Tyskland rent allämnt. Är så att jag antagligen ska dit om nån månad och tänkte passa på att köpa en videokamera, om priset är lägre än här vill säga. Så jag bara undrar, rent allmänt, är priserna lägre än i Sverige? De är ju lägre på Tyska internetbutiker men i en vanlig affär? Rekomenderas det att handla där istället för här? Tack på förhand. Ska även kanske till Belgien, någon som har koll på elektronik där? Tack på förhand!

#52

Postad 04 mars 2005 - 09:51

Unregisteredc1821108
  • Unregisteredc1821108
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Hej nån som har handlat här http://www.hifimaste...lich/index.html

<{POST_SNAPBACK}>


Nope. Men jag skulle gärna göra det om det kunde berätta fraktpriserna o dyl. för Sverige. ;)

EDIT: Jag bad en tysktalande kollega att ringa dem. De ville ha 45euro för att skicka 20-30Kg till Sverige. Det hade tydligen även att göra med hur många kollin de skulle skicka. De ville även ha förskottsbetalning. ==> Inte så billiga. :) . Har även mailat dem, utan svar. Men jag återkommer om de svarar.

Redigerat av Unregisteredc1821108, 04 mars 2005 - 15:37.


#53

Postad 08 mars 2005 - 11:08

Unregistereddb7f04cc
  • Unregistereddb7f04cc
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
Ang Hifi Edition (www.hifiedition.de), saxar mitt omdöme från butikslistan:

Jag fick en felaktig Sanyo Z1, fick betala frakt båda vägarna själv. Skulle sedan byta till Z2. De gav mig fel kontonr, jag försökte i en månad (varje försök kostar 160 kr) innan de gav mig rätt nr. När jag betalat in till rätt konto visar det sig att de sålt alla Z2, fast de lovat att hålla en åt mig. Otrevliga per telefon och mail och vägrar kompensera varken genom annan projektor eller ersättning för frakt och bankavgifter. Jag har haft dåliga erfarenheter av butiker förut, men inget kommer i närheten av detta. Jag beställde min proj i november, jag har fortfarande (8 mars) ingen projektor hemma och jag är runt 2000 kr fattigare.

#54

Postad 08 mars 2005 - 12:18

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Ang Hifi Edition (www.hifiedition.de), saxar mitt omdöme från butikslistan:

Jag fick en felaktig Sanyo Z1, fick betala frakt båda vägarna själv. Skulle sedan byta till Z2. De gav mig fel kontonr, jag försökte i en månad (varje försök kostar 160 kr) innan de gav mig rätt nr. När jag betalat in till rätt konto visar det sig att de sålt alla Z2, fast de lovat att hålla en åt mig. Otrevliga per telefon och mail och vägrar kompensera varken genom annan projektor eller ersättning för frakt och bankavgifter. Jag har haft dåliga erfarenheter av butiker förut, men inget kommer i närheten av detta. Jag beställde min proj i november, jag har fortfarande (8 mars) ingen projektor hemma och jag är runt 2000 kr fattigare.

<{POST_SNAPBACK}>



Tråkigt att höra, men bra att du berättar så att man kan undvika denna nätbutik.

Dock är det viktigt att man inte drar alla tyska nätbutiker över en kam, chansen att man råkar så illa ut som du gjort är ytterst liten...

Hoppas att då får din projje iaf., eller var det för mycket begärt oxå? ;)

#55

Postad 08 mars 2005 - 12:29

Unregistereddb7f04cc
  • Unregistereddb7f04cc
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
Vet inte om jag var otydlig, men nej, jag får ingen projektor, och nu finns det inga z2or kvar att köpa någonstans. Jag måste alltså gå ner till z1x som har lägre upplösning, för det är vad pengarna jag får tillbaka räcker till. Den köper jag i Sverige. Jag vet att det finns bra butiker också, och att svenska butiker kan vara precis lika dåliga, men när det gäller hifi edition, undvik. Försök inte maila dem heller, man märker att de inte läser innehållet utan skickar enbart standardsvar.

#56

Postad 08 mars 2005 - 12:54

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0
Hej ;)

Jag fick en felaktig Sanyo Z1, fick betala frakt båda vägarna själv. Skulle sedan byta till Z2. De gav mig fel kontonr, jag försökte i en månad (varje försök kostar 160 kr) innan de gav mig rätt nr. När jag betalat in till rätt konto visar det sig att de sålt alla Z2, fast de lovat att hålla en åt mig. Otrevliga per telefon och mail och vägrar kompensera varken genom annan projektor eller ersättning för frakt och bankavgifter. Jag har haft dåliga erfarenheter av butiker förut, men inget kommer i närheten av detta. Jag beställde min proj i november, jag har fortfarande (8 mars) ingen projektor hemma och jag är runt 2000 kr fattigare.

Kontakta Konsument Europa (08-429 07 80) som är trevliga och hjälper till med tvister i andra EU-länder. Samma direktiv som här vad gäller konsumentköplag gäller även i Tyskland och vid reklamation av fel så måste säljaren åtgärda detta genom reparation eller omleverans helt utan kostnad för konsumenten vilket givetvis inkluderar frakten i båda riktningarna.

Klaga i rätt ordning
Nätverk för tvistlösning
Kontaktpunkter

#57

Postad 08 mars 2005 - 18:46

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Hej ;)

Jag fick en felaktig Sanyo Z1, fick betala frakt båda vägarna själv. Skulle sedan byta till Z2. De gav mig fel kontonr, jag försökte i en månad (varje försök kostar 160 kr) innan de gav mig rätt nr. När jag betalat in till rätt konto visar det sig att de sålt alla Z2, fast de lovat att hålla en åt mig. Otrevliga per telefon och mail och vägrar kompensera varken genom annan projektor eller ersättning för frakt och bankavgifter. Jag har haft dåliga erfarenheter av butiker förut, men inget kommer i närheten av detta. Jag beställde min proj i november, jag har fortfarande (8 mars) ingen projektor hemma och jag är runt 2000 kr fattigare.

Kontakta Konsument Europa (08-429 07 80) som är trevliga och hjälper till med tvister i andra EU-länder. Samma direktiv som här vad gäller konsumentköplag gäller även i Tyskland och vid reklamation av fel så måste säljaren åtgärda detta genom reparation eller omleverans helt utan kostnad för konsumenten vilket givetvis inkluderar frakten i båda riktningarna.

Klaga i rätt ordning
Nätverk för tvistlösning
Kontaktpunkter

<{POST_SNAPBACK}>




Bra tips! Man har ju tyvärr rätt dålig koll på sånt där! :unsure:

Upp till kamp "fredrikolsson", du får ju inte ge dig så lätt! :D :unsure:

#58

Postad 08 mars 2005 - 21:10

Unregistereddb7f04cc
  • Unregistereddb7f04cc
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
Tack för länken, det kan nog bli användbart. Vad jag gör nu är att jag köper en proj i Sverige, jag orkar inte vänta en dag till, har dessutom hantverkare på gång och behöver projen tills dess. De är på väg att betala tillbaka pengar, men inte på långa vägar så mycket som jag betalat in. Min sambos advokatbyrå sköter det just nu, händer inget då kollar jag med "konsument europa", tror också att polisanmälan kan bli aktuell eftersom det kan röra sig om bedrägeri samt egenmäktigt förfarande.

#59

Postad 08 mars 2005 - 22:09

Unregistered035505d1
  • Unregistered035505d1
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Tack för länken, det kan nog bli användbart. Vad jag gör nu är att jag köper en proj i Sverige, jag orkar inte vänta en dag till, har dessutom hantverkare på gång och behöver projen tills dess. De är på väg att betala tillbaka pengar, men inte på långa vägar så mycket som jag betalat in. Min sambos advokatbyrå sköter det just nu, händer inget då kollar jag med "konsument europa", tror också att polisanmälan kan bli aktuell eftersom det kan röra sig om bedrägeri samt egenmäktigt förfarande.

<{POST_SNAPBACK}>



Mitt tips är att avvakta med polisanmälan tills dess att du pratat med konsumenteuropa
samt konfronterat företaget med de nya uppgifter du från från dem. Att irretera personerna på företaget änn mer kommer inte leda till snabbare hjälp , utan snarare det motsatta.

Men om dom vägrar ge med sig även fast du klart och tydligt visat vad som gäller
så ska du givetvis anmäla dom direkt.

#60

Postad 04 maj 2005 - 15:01

Rolf Nordquist
  • Rolf Nordquist
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Finns det någon här som har erfarenhet av att handla från Softshop.de
leveranstider o dyl?

#61

Postad 05 maj 2005 - 18:54

Unregistered46a10d28
  • Unregistered46a10d28
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
finns det inga hifibutiker i närheten av där alla handla öl o grejer? minns inte vad det heter nu, puttgarden el nåt kanske... borde ju va smidigt o handla där direkt? en kompis åker nämligen en gång i veckan dit....

#62

Postad 27 maj 2005 - 23:46

Gottlieb
  • Gottlieb
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Bra inlägg! Gett mycket hjälp

Skrev i fel fönster

Redigerat av Gottlieb, 27 maj 2005 - 23:46.


#63

Postad 07 juni 2005 - 01:15

Unregistered44aa6f6b
  • Unregistered44aa6f6b
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Hirsh - Ille skeppar till Sverige....mailade till dem om köp av Sib & cub å fick följande svar......

"We do.
The shipping charge is 65,.euro.
Payable in advance. The sib and cub 2 is 777,.euro.
I will send you all informations for the transfer
after receiving your order.

best regards
Mit freundlichem Gruß

Wolfgang Scheu
Hirsch + Ille Gmbh
Tel . 0621-67004-44
Fax. 0621-67004-99
email : [email protected]"

Dessutom kan jag rekommendera http://www.csmusiksysteme.de/index.htm
Där jag köpte Pioneer VSX 2014i, inga probs å snabb lev....
Men han kräver ju förskottsbetalning :)

Mvh/
Anders

#64

Postad 19 juli 2005 - 14:19

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
http://www.net2com.de nån som känner till dessa?

De är billigast på 42 PV500 med rejäl marginal just nu och billig frakt. Dock är man inte så pigg att skicka 25000 till en okänd tysk handlare.

#65

Postad 20 juli 2005 - 12:16

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Hirsh - Ille skeppar till Sverige....mailade till dem om köp av Sib & cub å fick följande svar......

"We do.
The shipping charge is 65,.euro.
Payable in advance. The sib and cub 2 is 777,.euro.
I will send you all informations for the transfer
after receiving your order.

best regards
Mit freundlichem Gruß

Wolfgang Scheu
Hirsch + Ille Gmbh
Tel . 0621-67004-44
Fax. 0621-67004-99
email : [email protected]"

Dessutom kan jag rekommendera http://www.csmusiksysteme.de/index.htm
Där jag köpte Pioneer VSX 2014i, inga probs å snabb lev....
Men han kräver ju förskottsbetalning :D

Mvh/
Anders

<{POST_SNAPBACK}>



Om du har betställt där innan och det gick snabbt och inga problem.
VAD är då problemet med förskottsbetalning?

Förskottbetalning gäller ju pga. att det skall bli smidigare och billigare att handla, + att det finns ju säkerligen betydligt fler oärliga köpare är säljare...Klart att säljarna vill skydda sig.

Redigerat av Dr. Death, 20 juli 2005 - 12:18.


#66

Postad 22 juli 2005 - 19:36

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0
För att förenkla för många av er när det gäller handlare o priser.

använd den tyst österrikiska

http://www.geizhals.at/eu/

som er utgångsbas, där hittar ni både bästa priser såväl som utvärdering av dom olika säljarna.. tänk bara på att 1 är högsta betyg o 5 är lägsta, mao tvärt om mot i Sverige......

:)

#67

Postad 02 augusti 2005 - 22:30

Houke
  • Houke
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Hur är det med garantier, funderra på att köpa ett kit med Kef 2005.2 från http://www.mediacheckpoint.de. Skulle nåt gå sönder och vara ett garanti ärende får man då snällt skicka till Tyskland eller går det att lämna in i sverige nånstans??
:)

<{POST_SNAPBACK}>



Undrar oxå över detta ?????

#68

Postad 03 augusti 2005 - 11:39

PIPRO Sverige
  • PIPRO Sverige
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Hur är det med garantier, funderra på att köpa ett kit med Kef 2005.2 från http://www.mediacheckpoint.de. Skulle nåt gå sönder och vara ett garanti ärende får man då snällt skicka till Tyskland eller går det att lämna in i sverige nånstans??
:)

<{POST_SNAPBACK}>



Undrar oxå över detta ?????

<{POST_SNAPBACK}>


De flesta större tillverkare idag har Europagaranti och därför kan du få service i Sverige även på varor köpa i andra EU länder. Det gäller iaf för de varor vi säljer, som av naturliga skäl är det jag har bäst koll på.

Mvh Patrik Johansson
PIPRO Sverige

#69

Postad 03 augusti 2005 - 12:50

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0

Hur är det med garantier, funderra på att köpa ett kit med Kef 2005.2 från http://www.mediacheckpoint.de. Skulle nåt gå sönder och vara ett garanti ärende får man då snällt skicka till Tyskland eller går det att lämna in i sverige nånstans??
:)

<{POST_SNAPBACK}>



Undrar oxå över detta ?????

<{POST_SNAPBACK}>


När det gäller KEF så kommer inte varor köpta i tyskland servas i sverige. Det blir till att skicka det till stället du handlade av som i sin tur får skicka det till kefverkstaden. Kolla kef:s hemsida vilka som är auktoriserade kefhandlare. Handlar man av någon som inte är auktoriserad kan man få problem med garantier överhuvudtaget eftersom det då är upp till den enskilda handlaren att ta hand om ärendet.
I det här fallet så skiljde det inte mycket i pris heller.
Ni var ju två så ni kanske ska slå ihop er och fråga någon svensk handlare snällt om lite rabatt.. :)

Redigerat av BioBanditen, 03 augusti 2005 - 12:54.


#70

Postad 12 augusti 2005 - 23:45

adaoja-7
  • adaoja-7
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej alla glada

Jag har beställt en större televisions-apparat från PrimusOnline och ska betala Nachnahme/COD/Postförskott ... (kärt barn)... Är det någon som vet hur det är med kortbetalning vid den typen av leverans? Jag har mejlat och frågat men inte fått svar ännu. Antar att det beror på speditören men det vore likväl bra att veta om det finns några dylika erfarenheter i denna tråden.

Köpeskillingen ligger en bra bit under 1kEUR. Undertecknad känner sig föga manad att uppsöka bank för växling till utländsk valuta.

Med vänliga hälsningar

Slut med ord********* :blink:

// DG

#71

Postad 13 augusti 2005 - 08:29

Agrik
  • Agrik
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Hej alla glada

Jag har beställt en större televisions-apparat från PrimusOnline och ska betala Nachnahme/COD/Postförskott ... (kärt barn)... Är det någon som vet hur det är med kortbetalning vid den typen av leverans? Jag har mejlat och frågat men inte fått svar ännu. Antar att det beror på speditören men det vore likväl bra att veta om det finns några dylika erfarenheter i denna tråden.

Köpeskillingen ligger en bra bit under 1kEUR. Undertecknad känner sig föga manad att uppsöka bank för växling till utländsk valuta.

Med vänliga hälsningar

Slut med ord*********  :blink:

// DG

<{POST_SNAPBACK}>


Jag skulle nog inte vågat betala i förskott (läs:VISA) till primus, att dom inte svarar på email tycker jag tyder på att det kan bli strul! Men du kanske undrar om man kan betala med visa till speditören - det förutsätter jag att man kan!

Vad beställde du?

Annan tråd ang primusonline/primustronix

Redigerat av Agrik, 13 augusti 2005 - 08:32.


#72

Postad 13 augusti 2005 - 09:45

adaoja-7
  • adaoja-7
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej alla glada

Jag har beställt en större televisions-apparat från PrimusOnline och ska betala Nachnahme/COD/Postförskott ... (kärt barn)... Är det någon som vet hur det är med kortbetalning vid den typen av leverans? Jag har mejlat och frågat men inte fått svar ännu. Antar att det beror på speditören men det vore likväl bra att veta om det finns några dylika erfarenheter i denna tråden.

Köpeskillingen ligger en bra bit under 1kEUR. Undertecknad känner sig föga manad att uppsöka bank för växling till utländsk valuta.

Med vänliga hälsningar

Slut med ord*********  biggrin.gif

// DG


Jag skulle nog inte vågat betala i förskott (läs:VISA) till primus, att dom inte svarar på email tycker jag tyder på att det kan bli strul! Men du kanske undrar om man kan betala med visa till speditören - det förutsätter jag att man kan!

Vad beställde du?

Annan tråd ang primusonline/primustronix


Tack för svaret och länken Agrik.

Nja, jag tror att jag skrev att jag beställde via postförskott, alltså är det knappast så att jag förlorar några pengar eftersom jag inte betalar förrän jag ser grejorna.
Följdaktligen stämmer

Men du kanske undrar om man kan betala med visa till speditören


Är det någon som kan verifiera den uppgiften? Att de inte svarat på mejl beror på att jag skickade beställningen en fredagkväll och lade in frågan i Prisjakt två timmar senare... Jag orkade helt enkelt inte vänta på svaret :unsure:
Jag beställde Panasonics stora CRT som verkar vara löjligt billig nu. Risken finns dock att jag får vänta... :blink:

Jag ser i den andra tråden att du vill avbeställa från PrimusOnline. Jag tycker inte att du ska vara så nervös. Deras AGB verkar i överrensstämmelse med sedvanlig europeisk konsumentköplag. Men det är som sagt upp till var och en att avgöra. Personligen vill jag köpa där jag får det till ett vettigt pris. Anledningen till att svenska nätsajter är (mycket) dyrare än tyska beror till största delen på påtvingad oro för det okända (läs tvprogrammet Plus). Inget blir billigare om inte konsumenten väljer det billigare.

Vad har man förresten att förlora? Det är ju Postförskott!

// DG

#73

Postad 13 augusti 2005 - 11:52

Agrik
  • Agrik
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Vad har man förresten att förlora? Det är ju Postförskott!

<{POST_SNAPBACK}>



Jag är utan tv, sen min fd sambo köpte min gamla tv, så jag vill ju ha den så snabbt som möjligt, eller i alla fall ett besked om när den kommer!
Kan ju inte bara gå ut o handla en annan tv nu när jag har beställt en från primus!

#74

Postad 21 augusti 2005 - 13:43

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

  • 806 inlägg
  • 0
Tja!

Är det nån som har erfarenhet av www.tec24-7.com eller www.hai-end.com?

Tänkte köpa en Samsung LE-32R51 därifrån, de är klart billigast.

Redigerat av Grillen, 21 augusti 2005 - 13:44.


#75

Postad 26 augusti 2005 - 18:25

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Tja!

Är det nån som har erfarenhet av www.tec24-7.com eller www.hai-end.com?

Tänkte köpa en Samsung LE-32R51 därifrån, de är klart billigast.

<{POST_SNAPBACK}>


Undrar också om någon har erfarenheter www.tec24-7.com!

#76

Postad 02 september 2005 - 10:22

J.N
  • J.N
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

http://www.net2com.de  nån som känner till dessa?

De är billigast på 42 PV500 med rejäl marginal just nu och billig frakt. Dock är man inte så pigg att skicka 25000 till en okänd tysk handlare.

<{POST_SNAPBACK}>



Passa dig för den shopen !
Jag beställde en PA 50 15/6.
De kunde ej leverera ! vantade till 22/ 8 sen gav jag upp !
Jag har hävt köpet nu och har fortfarande idag ej fått tillbaka pengarna ! :lol:

#77

Postad 02 september 2005 - 10:52

d96ez
  • d96ez
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Ville bara tala om att jag har beställt från Hifinesse två gånger och är hur nöjd som helst. Visserligen fick jag vänta en månad på mina högtalare men det kan jag leva med. Det berodde på att de inte har så mycket i lager generellt men också på att det just då (jultider) var en brist på dem högtalare jag ville ha (JMLab) även hos generalagenten! Min andra beställning, en Sony DVD-recorder, kom på en vecka.

Bli inte avskräckta av den usla siten, maila gärna och fråga efter priser då jag av erfarenhet vet att de ibland ligger under vad som står på deras hemsida. Jag fick tex min Sony 40€ billigare!

#78

Postad 11 september 2005 - 10:14

J.N
  • J.N
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Ville bara tala om att nu äntligen har jag fått tillbaka pengarna från http://www.net2com.de .
Det efter att man påtalat om anmälan till konsument europa och polis !
puuuh ! ....... aldrig mer den shopen !!!!

#79

Postad 12 september 2005 - 17:31

Niwa
  • Niwa
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Någon som har handlat ifrån eller yagma.com eller majdic.de?
funderar på att köpa Pioneer VSX 915 K. :)

Redigerat av Niwa, 12 september 2005 - 17:33.


#80

Postad 18 september 2005 - 10:26

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Hur har det gått ang Primusonline.de? Fick du prylarna i gott skick? Kunde du betala med kort? Hur lång tid tog leveransen?

#81

Postad 19 september 2005 - 19:22

Allon
  • Allon
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Tja!

Är det nån som har erfarenhet av www.tec24-7.com eller www.hai-end.com?

Tänkte köpa en Samsung LE-32R51 därifrån, de är klart billigast.

<{POST_SNAPBACK}>


Undrar också om någon har erfarenheter www.tec24-7.com!

<{POST_SNAPBACK}>


Undrar också också om någon känner till denna sida. de säljer Samsung PS-42S5H snorbilligt. Det är en ännu vassare version av Samsung PS-42S5HX http://www.tec24-7.c...icle/22111.htmlps-42S5H
Samsungs europagaranti ska gälla enligt Lennart på samsungs support. enda problemet är då modellen inte finns i sverige då man kan få vänta länge på attservicen ska bli klar.

#82

Postad 04 oktober 2005 - 10:58

IceMan777
  • IceMan777
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Håller på att starta en onlineshop där vi ska sälja märkesvaror från kända företag som t ex Sony, Philips, Panasonic, Samsung osv...

Det kommer vara allt ifrån Plasma, LCD TV, Hemmabio anläggningar till allt smått och gott....

Letar därför efter en riktigt bra och stor leverantör i Tyskland som kan erbjuda låga priser. Kom då till det här forumet där jag har läst väldigt mycket nu och ser att det finns mycket duktiga medlemmar här som vet mycket om butiker/leverantörer i Tyskland.

Kort sagt så är min fråga, känner någon till någon bra, billig, stor leverantör/distributör inom hemelektronik i Tyskland (gärna den största).

Eller kanske någon stor butik som säljer hemelektronik till bra priser, som t ex Sverige som har OnOff, Elgiganten och Siba....

Fast letar helst efter en leverantör/distributör i Tyskland!!

Tacksam för bra svar! ;)

PS. Väldigt bra forum förresten ;)

#83

Postad 04 oktober 2005 - 22:24

IceMan777
  • IceMan777
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Ingen som kan svara på min fråga?!? :lol:
Trodde jag skulle få flera svar! ;)

Frågan kanske ligger under fel kategori...
Om någon Moderator läser detta... Är det okej ifall jag lägger in en ny fråga under Butiker & Import?

Gjorde det förrut men då blev den tråden stängd, så jag frågar nu istället.... ;)

#84

Postad 13 oktober 2005 - 14:37

kato
  • kato
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Hej!
Undrar om någon vet något eller har erfarenheter av www.focusline.de upptæckte sidan nyligen och det verkar som det ær en relativt ny sida... dock så var de mkt billiga på Samsung LE32R51 som jag planerar att køpa om man kan lita på butiken... så vad vet ni??

Tackar
/Magnus

#85

Postad 21 oktober 2005 - 21:04

Unregistered569494e8
  • Unregistered569494e8
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Har precis beställt dipoler från Hirsch + Ille i Tyskland....inga problem....ännu.........

#86

Postad 07 november 2005 - 07:20

Unregistered569494e8
  • Unregistered569494e8
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Japp, då var de hemma...mina dipoler.....betalade i början på vecka 1....de skickades i slutet av samma vecka...de kom per post på onsdagen vecka 2. Betalade 320 (3000 :-)euro inkl frakt för fyra stycken Magnat Vector Needle Dipol. I Sverige kostar de 2795:- som billigast, för två (enligt pricerunner)

Känns bra.......förrutom att det i nuläget går att köpa dem ännu billigare på Hirsch+Illes ebay-sida. 98 euro/par + frakt..... men men.......

#87

Postad 22 november 2005 - 19:15

drhawk
  • drhawk
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Har hittills mycket god erfarenhet av Hickmann-hifi.de
Jag beställde en reciever där för en vecka sedan, en yamaha 657 och högtalare canton cd101.
Totalpriset inklusive frakt 688 Euro (frakt 59 Euro).
Hickmann accepterar betalning med Paypal. Tyvärr fick jag problem hos paypal, de spärrade min betalning, påstod att de upptäckt ett förmodat intrång på mitt konto (det var jag själv som försökte komma ihåg mitt eget lösenord lite för många gånger, även solen har fläckar :o )
Hickmann fick därför inte betalningen förrän idag.
Jag har fått raska svar på engelska från Alex hos Hickmann, han har också hjälpt mig med uppgifter för att häva spärren hos paypal.
Återstår nu att se hur snabbt jag får grejerna, skickas imorgonbitti.
Återkommer om detta.

#88

Postad 30 november 2005 - 09:27

wallin
  • wallin
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Någon som vet hur Sony resonerar angående garantier på produkter köpta i europa. Är det något problem att få dem lagade här om problem uppstår ? (Funderar på att beställa en Sony 40" LCD TV (KDL-V40A11E))

#89

Postad 01 december 2005 - 12:01

drhawk
  • drhawk
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Jag fick mina saker från hickmann-hifi.de igår väl paketerat, levererades med DPD och svenska posten. Allt fungerar perfekt (yamaha rx-v657 samt canton movie cd 101.) Betalning med Paypal. 688 Euro inkl frakt.
OT:
Frun tycker att subwofern är "söt" och har förbjudit mig att kalla den för subban, kallas därför suggan hemma hos oss :ph34r: Kan SAF vara högre?

#90

Postad 05 januari 2006 - 22:55

pazzo
  • pazzo
  • Användare

  • 210 inlägg
  • 0

Appropå momsen...

Hoppas ingen från rsv läser detta... ehum...

Men jag har i allafall handlat genom mitt egna företag genom att uppge VAT no, när jag handlat från EU-land. På detta vis läggs ingen moms på (varken EU-land eller Svensk).

Naturligtvis är jag sedan redovisningsskyldig att ta upp momsen (den svenska) på mitt företag, men det är ju en annan historia... :(

Menar du F-skatt? Eller måste jag ha något tyskt/EU nummer ?

Det stämmer att om vi får ett VAT nummer av en kund så drar vi av den tyska momsen på 16% från priset. Ditt VAT nummer är i princip ditt org. nummer med SE framför och 01 efter (kan ev vara andra siffror i andra län än stockholm, tror inte det men vet inte helt säkert).

Mvh Patrik Johansson
PIPRO

<{POST_SNAPBACK}>


Kan de då leverera till en annan adress än den som företaget är registrerat på? tex. om jag vill ha grejerna direkt till min hemadress istället för till verkstan?

#91

Postad 16 januari 2006 - 16:36

Unregistered6e4a5113
  • Unregistered6e4a5113
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Angående Hickmann-Hifi.de
Efter mycket vånda bestämde jag mig för att köpa en Onkyo SR803E från Hickman-hifi.de. Jag kunde inte motstå 46% lägre pris inklusive frakt jämfört med Sverige.

Jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter.
Jag gjorde min beställning den 5:e januari. Problemet med det var att Alex Grill ([email protected]) var ledig under dagarna fram till trettondagen och därför tog det några dagar att få ordern bekräftad. Alex är den som brukar få ta alla orders där man måste mejla eller tala Engelska (men han är inte den enda som talar engelska hos dem). Man behöver få ordern bekräftad eftersom deras webbaserade beställningssystem inte klarar att beräkna fraktkostnaden till Sverige, som i mitt fall var €35, utan den måste man få från Alex.

När ordern bekräftats av systemet får man ett bekräftelse mejl från deras server. Sista delen av det mejlet ser ut så här:
…/
Zahlungsweise
------------------------------------------------------
Vorkasse
Zahlbar an:
Hickmann GmbH
Im Vogelsang
56290 Beltheim-Frankweiler
Tel. 06762-5044
KSK-Rhein-Hunsrück
Konto-Nr. 12171666
Bankleitzahl:56051790
Geben Sie als Verwendungszweck einfach Ihren Namen an
Nach Eingang des Geldes auf unserem Konto geht die Ware sofort mit DPD an Sie raus
/…

Enligt min bank, dvs SEBs internetbank ska man efter den 3 januari 06 vid transaktioner i Europa betala till mottagarens IBAN konto (IBAN ~ internationellt bank nummer) mha hans banks Swiftadress/BIC samt Kunden. Varken IBAN-numret eller BIC-adressen framgår dock av det automatiska mejlet.

Jag ringde deras bank, dvs KSK-Rhein-Hunsrück. Första träffen på Google. De är dåliga på engelska men helt klart bättre än vad jag är på tyska.
Från dem fick jag Hickmanns IBAN-nummer och BIC-Adress:
IBAN: DE53560517900012171666
BIC: MALADE51SIM
(Alex var alltså ledig inför trettonhelgen, han bekräfta IBAN och BIC efter helgen)

Därmed kändes betalningen lite tryggare. Denna betalningsform kallas Europabetalning (och kostar dessutom mindre än vanliga internationella överföringar)

Nu visade det sig att SEB överför pengarna via KSK-Rhein-Hunsrücks huvudbank och där fastnade pengarna i tre dagar. Detta ledde till lite stressig efterforskning från mig, min bank och Alex Grill. Men efter tre dagar kom pengarna fram och efter 1(!) timme hade Hickmann skicka recivern med DPD. En observation man kan göra är att det är ett förhållandevis säkert betalningssätt, SEB visste hela tiden var pengarna var men det var irriterande att de fastnade.

Jag fick ett Mejl från Alex med ett kollinummer och efter tre dygn kunde jag hämta ut receivern på mitt lokala postserviceställe den 13/1, dvs 8 dagar efter att jag lade ordern inklusive trettondagsafton och att den tyska banket tjyvhöll pengarna i tre dagar.

När jag väl fick tag i Alex eller Herr Hickmann själv, måste jag säga att de var väldigt tillmötesgående och bra. Jag rekommenderar dem starkt
Dessutom är det djävligt fett ljud i receivern!

MB

#92

Postad 16 februari 2006 - 17:32

XeCutor
  • XeCutor
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Sent omsider ska jag tillägga till mitt förra inlägg, att jag trots allt köpte en ny reciever från hickmann för några månader sedan. Det blev en Denon 3805 och till den köpte jag ett par Canton LE190. Kommer inte ihåg exakt vad jag betalade men det slutade med att jag betalade ca. 1500kr extra för högtalarna + förstärkare gentemot hifiklubbens dåvarande pris på enbart förstärkare. Förutom att posten hade skrivit fel på den manuella avi'n jag fick och kollinummret på förstärkaren inte stämde så jag inte kunde hämta ut den förän jag insett detta och påtalat det, gick allt hur smidigt som helst och grejjerna som skickats med DPD var hemma på några dagar. Min rekommendation av dem står fast.

#93

Postad 17 februari 2006 - 13:21

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Vad ligger frakten på från Hickmann, hittar bara priserna till Tyskland?

#94

Postad 18 februari 2006 - 00:26

AquaStealth
  • AquaStealth
  • Forumräv

  • 580 inlägg
  • 0
Har precis beställt datordelar till min HTPC från cyberport.de
Verkar ha bra priser och utbud, skriver in hur det går när/om jag får varorna.

edit: Tog några dagar att föra över pengar via bank men nu
är paketet skickat så det är bara att vänta.
I övrigt snabba och trevliga svar via mail.

edit2:
Fick hem paketet allt var i sin ordning och väl packat
Tog väl ca 3-4dagar från att de skickat paketet.
Kan klart rekommendera cyberport.de efter detta köp :huh:

Redigerat av AquaStealth, 02 mars 2006 - 12:25.


#95

Postad 12 mars 2006 - 00:51

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Vissa sidor står ju inte om priset gäller styck eller per par, ska man anta att det är styckpris då?
Tänkte på denna t.ex. http://www.hificompo...DB-CCBBD9DD1A24

#96

Postad 27 mars 2006 - 13:14

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
"Die Boxen sind nur paarweise erhältlich. Die angegebenen Preise verstehen sich als als Stückpreise."

Alltså styckpris.

#97

Postad 29 mars 2006 - 18:13

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Right, såg inte.

#98

Postad 12 maj 2006 - 20:39

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

  • 399 inlägg
  • 0
@ rabalder, tack för en bra länk http://www.geizhals.at/eu/ :wub:

Sitter med fingret på avtryckarknappen, vill beställa en LG 50PX4R
plasma från Mediaran som enligt din länk har fått mest god kritik.

Är dock fortfarande lite tveksam trots allt jag läst.

En del säjer garanti/service i Sverige medan andra hävdar att produkten
ska skickas till Tyskland för att åtgärdas, ibland verkar folk dessutom få betala frakt.

Jobbigt värre men priset kan man inte klaga på 2474 €.

Om det är nån som har erfarenheter från Mediran lr Tysklandsköp så svara gärna.

Vi hörs :(

Ps. Har mejlat ang frakt & garanti, frå se va dom svarar :( Ds.

#99

Postad 07 juni 2006 - 14:33

OXYD
  • OXYD
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Har bara bra erfarenheter av Tysklandsimport.

Köpte min Viewpia 32 genom ebay från ett företag som heter Ontime-media.
Kan bara rekomendera dem varmt. Allt har gått mkt bra.

Köpte den i Höstas. En uppgradering kom ett par månader efter. Slapp skicka iväg tv:n för att de skulle fixa det utan kunde göra det själv. Suveränt att de litar på sina kunder.

Tyvärr så gick min tv isönder för ett par veckor sedan. Trodde då jag skulle få problem eftersom den var köpt i Tyskland. Men jag kontaktade dem fick svar direkt att jag skulle säga till när den var packad och klar.
Mailade dem på söndagen att den var förpackad fick svar samma kväll. på tisdag morgon hämtade de tv:n. Sen var det en röd dag och helg samma vecka. Fick mail från Ontime att de fått tv:n på tisdagen. På tordagen samma vecka att den var klar. Sen kom den i måndags till dhl. Fick den levererad idag onsdag. Det är service

#100

Postad 20 juli 2006 - 12:42

shelter
  • shelter
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Hmm... prisjakt borde ha priserna med MOMS som gäller för sverige.
Skulle beställa från www.alternate.de och när jag väl fått beställnigsbekräftelsen så hade de lagt på 25% moms. Fick reda på att de hade en sida för sverige där de lagt på 25% moms, något som prisjakt INTE hade koll på. :unsure:

Redigerat av shelter, 20 juli 2006 - 12:43.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.