Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Trådlös ljud/bild

126 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips VL1400 (Trådlös ljud- och bildöverföring) 1 7,91 (10) Inga priser
Trust 120V - Wireless DVD/Video Viewer (Trådlös ljud- och bildöverföring) 3 6,71 (6) Inga priser
Philips SLV5400 (Trådlös ljud- och bildöverföring) 1 4,33 (2) Inga priser
Thomson VS990 (Trådlös ljud- och bildöverföring) 1 7,5 (3) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 06 oktober 2006 - 10:21

gusteng
  • gusteng
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Dilog AV-S103
https://www.minhembi...m/produkt/87420

Köpte en Dilog AV-S103 igår på SIBA. Rena skiten. Öppen sikt 10 m i lägenheten och ljud/bild blev riktigt dåligt. Lämnade tillbaka skiten. Kan bero på att folk runt om i huset har WLAN. Produkten rekomenderas INTE.

#52

Postad 07 oktober 2006 - 22:14

cpt
  • cpt
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Dilog AV-S103
https://www.minhembi...m/produkt/87420

Köpte en Dilog AV-S103 igår på SIBA. Rena skiten. Öppen sikt 10 m i lägenheten och ljud/bild blev riktigt dåligt. Lämnade tillbaka skiten. Kan bero på att folk runt om i huset har WLAN. Produkten rekomenderas INTE.

<{POST_SNAPBACK}>


Köpte också nån skit för några månader sedan, från HiFi-klubben. Ljud men ingen bild, inte ens när jag tillslut testade med fri sikt och ca. 3 meters avstånd.

Hojta gärna till om du hittar nån annan som faktiskt funkar, jag har gett upp, tror helt enkelt inte att det vill fungera i min lägenhet :P (har 4 wlan inom räckhåll samt trådlös telefon)

#53

Postad 17 oktober 2006 - 14:44

Jofamannen
  • Jofamannen
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har ett litet problem hemma jag har en dator med TFT skärm och en plasma tv som hänger en bit bort.

Mitt problem är att jag vill kunna skicka bild och ljud (Gärna digitalt) trådlöst från datorn till plasman och samtidigt ha TFT:n inkopplad.

Anslutningar som finns på datorn är VGA och DVI på plasman är det vga, HDMI, Component, Composite eller Scart som gäller. Gärna Scart eller VGA då de andra är upptagna av annat.

De flesta lösningar verkar inte "lira" med datorn eller?

//Jofa

#54

Postad 24 oktober 2006 - 18:55

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Det finns en trådlös link som inte bryr sig om wlan. Den lirar på 5Ghz istället för 2,4 som är vanligt.
Thomson VS-990

//Göran

#55

Postad 26 oktober 2006 - 15:23

Jofamannen
  • Jofamannen
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Det fanns ju inte mycket information direkt.. :blink:

#56

Postad 26 oktober 2006 - 18:15

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
http://www.ev.se/index.3563.html

#57

Postad 26 oktober 2006 - 18:26

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Har uppdaterat infon något. Tyvärr har Thomson aldrig varit bra på att informera, även om de bygger bra grejer.

//Göran

#58

Postad 28 oktober 2006 - 09:54

cpt
  • cpt
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Konstigt att det ska vara så svårt att hitta en bra produkt här.
1. Jag har wlan (kan tänka mig att stänga av det när man kollar på tv)
2. Jag har trådlös telefon
3. Avståndet mellan sändare och mottagare kommer vara ungefär 4-5 meter (en betongvägg emellan)

Någon som kan tipsa mig om vilka produkter jag har att välja på och som inte kostar 3 papp?

#59

Postad 28 oktober 2006 - 13:31

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Konstigt att det ska vara så svårt att hitta en bra produkt här.
1. Jag har wlan (kan tänka mig att stänga av det när man kollar på tv)
2. Jag har trådlös telefon
3. Avståndet mellan sändare och mottagare kommer vara ungefär 4-5 meter (en betongvägg emellan)

Någon som kan tipsa mig om vilka produkter jag har att välja på och som inte kostar 3 papp?

<{POST_SNAPBACK}>


Helt seriöst - en betongborr och en ca: 5 meter lång sladd. Överlägsen bild och ljudkvalitet, ingen störning och ett oslagbart pris.

Jag har testat några trådlösa alternativ och varje gång har jag blivit besviken (dålig bild- och ljudkvalitet, dålig fjärrstyrning och ganska dyrt). Sladden är billigare och bättre!

Det som kan bli problem är fjärren. Dels att överföra signalen men också att ha fler lika fjärrkontroller (man vill gärna ha samma sort). I mitt fall så har jag försökt att överföra signalen från digtalboxen i vardagsrummet till teven i sovrummet. Då vill jag ha likadana fjärrar på båda ställena. Att bära fjärren mellan rummen går bort.

Har inte testat RCE-290. Men skulle kunna tänka mig att försöka.

#60

Postad 29 oktober 2006 - 23:58

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0

Jag har en kompis som bor i villa, han vill kunna köra ljudet från stereon till sina högtalare i badrummet men också till sin bastustuga och till sin gäststuga, finns det någon här som har någon produkt de kommer på bara sådär?
Alltså helst vill han slippa ha förstärkare i alla dessa "rummen" utan bara skicka ut själva högtalarsignalen till högtalaren trådlöst.

<{POST_SNAPBACK}>

Amphony wireless amplifiers

// Lyckman

#61

Postad 05 november 2006 - 21:42

plinden
  • plinden
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tja! Jag skulle vilja koppla mina bakre sourrund-högt trådlöst för att slippa sladd över golvet, alt i taket (har ingen vägg att dra kabeln på). Vad är bäst att skaffa? Det rör sig inte om så många meter. Jag har kollat både på Classe och Netonnet som har grejer för trådlös överföring av bild & ljud. I mitt fall räcker det dock med ljud. Antar att det räcker att skaffa en sändare/mottagare trots att det är två kanaler jag skicka (sourround left och sourrond right) och sedan får man antingen klippa lite i en RCA-kabel för att få ut rätt sladd till rätt högt eller skaffa någon adapter.

Någon som har erfarenhet av mitt case?

/Peter

#62

Postad 11 november 2006 - 10:10

Unregisterede17b56d5
  • Unregisterede17b56d5
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej !

Jag har också gått i tankarna på att köpa mig en apparat som klarar av att föra över bild och ljud trådlöst. I mitt intresse är dock att föra över bild och ljud från datorn. Fungerar detta ? Jag har bara sett att ni för över bilden från dvd eller dyligt.
Det jag är intresserad av är att föra över bild typ mpg, avi och dyligt. Går detta och isf hur fungerar det, går det via ett trådlöst nätverk eller något då ?

Mvh Peter

#63

Postad 07 december 2006 - 23:17

kaki02
  • kaki02
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Jag är inne på samma spår som Peter, dvs att kunna föra över bild och ljud från en dator (kopplad till TV i v-rum) till min TV i sovrum. Jag har tittat lite löst på Philips SLV 5400 och fastnat lite på att den klarar av flera enheter, för det är bara en bonus om jag även kan få in bild/ljud från min digitala mottagare.

Är detta görbart? Släppningar på bild/ljud?

En annan sak som jag undrar över är hur man kopplar in dessa sändare? DEn måste ju onekligen kopplas in i mitten på kedjan, för bilden till min TV i v-rum måste ju fortsätta att fungera. Det jag menar att från sändaren måste det fortfarande finnas video/audio out som kopplas vidare till TV'n som står vid all utrustning, eller är jag fel ute.

Har försökt hitta kopplingsexempel på denna utrustning på nätet, men ej lyckats!

Tack för ordet!

/ PG

#64

Postad 10 december 2006 - 19:48

soulis
  • soulis
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
För att fylla på tråden lite...
Har ett behov av att kunna skicka ljudet från datorn till stereon.
Önskemålet är att kunna skicka 5.1 ljud exempelvis när jag spelar en DVD i datorn.
Skickar bilden utan problem till Projektorn men jag får inte till ljudet.
Kan tänka mig både någon lösning genom USB och direkt ut från digitalutgången.

Har någon ett förslag...

#65

Postad 25 december 2006 - 21:36

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0
tråden verkar död, men jag gör ett försök att få liv här igen. <_<

Philips SLV 5400 och digitality AV-link 3. Ngn som fått de här att funka? Jag har, precis som vissa andra här i tråden, tv och digitalbox på nedanvåningen och tv i sovrummet på ovanvåningen som jag vill kunna glo digitaltv på. Och nej, jag vill inte dra 30-40 meter kabel. :)

Jag har testat några olika varianter, men inte fått ngn bild på ovanvåningen alls. Läser man den här tråden verkar det så mellan Philips SLV 5400 och digitality AV-link 3. Men vem har fått det här att funka egentligen? Den där dyrare varianten thomson vs-990 för över 3000kr är ju knappast aktuell. Sjukt dyrt.

Ngn som har några erfarenheter gällande vad som idag är bäst för att skicka digitaltv i ett hus?

#66

Postad 26 december 2006 - 10:38

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Jag gav upp att skicka ljud och bild trådlöst. Jag valde istället att skicka kortet trådlöst med SmartWi! :(
https://www.minhembi...showtopic=98485

Löser inte samma problem men man får en del andra trevliga saker istället. Jag är KANONNÖJD! Med mina boxar/tevapparater/dvd-recorders (alla digitala och för Boxer) så funkar det super. :D

Se upp dock för SmartWi lär fungera dåligt med vissa boxar. Men som sagt med mina så funkar det klockrent.

#67

Postad 29 december 2006 - 19:09

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0
synd jag inte kan ha det.. inget annat förslag? pleeeeeeeeeeeeeeeeeeeease.

#68

Postad 10 februari 2007 - 14:03

ljusbagaren
  • ljusbagaren
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Någon som har erfarenhet av denna av-link?

57-091 hos Kjell.com

Den lirar på 5.8Ghz för det rimliga priset 1499:-

#69

Postad 26 februari 2007 - 19:37

Unregistered6167ce3d
  • Unregistered6167ce3d
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
en ganska dum fråga.. men skulle man kunna köra en aktiv subwoofer trådlöst?! asså bara signalen ifrån stereon?!

#70

Postad 25 mars 2007 - 08:45

itkid
  • itkid
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
tråden verkar ganska inaktiv men provar ändå..

Jag tänkte också skicka ljud och bild trådlöst från dator till tv och funderar på vad jag ska köpa.

* Philips SLV 5400 verkar vara lite overkill eftersom jag bara har en enhet och dessutom lite tråkigt att ha en stor sändare bredvid datorn.

* Har hittat en annan: Thomson VS460 Den verkar bra men alla test jag hittat är från 2004 och har bara hittat en butik som säljer den. Jag vill också gärna tro att tekniken utvecklats lite på tre år.

Jag har sneglat lite på mediacenters också men det verkar lite onödigt för tillfället.

Några tips och/eller svar?

#71

Postad 25 mars 2007 - 21:20

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0
tänkte på det här med trådlöst lan, bärbar lur osv. ngn som testat denna?

https://www.prisjakt...kt.php?p=156885

eller denna?

http://www.digitaltv...odukt.php?p=530

på tal om skicka signaler från vanligt antennuttag. borde inte ngn av dessa funka?

http://www.digitaltv...odukt.php?p=875

http://www.digitaltv...odukt.php?p=990


jag har fortfarande inte hittat ngn bra lösning. nu skulle jag dessutom vilja ha bild både i sovrummet och filmrummet på ovanvåningen.. (till crt-tv och en projje).. så en sändare och två mottagare då ju.

tänk bara. sveriges fotbollsmatcher, även om det inte blir i full HD, från en vanlig digitalbox, till projektorn på ovanvåningen. och vips har man 92 tum ren fotbollsglädje.. fasen vad skoj.

förresten. finns det ingen variant som man kan köra via elnätet såsom alla dessa varianter för nätverket?

Redigerat av twebbas, 25 mars 2007 - 22:16.


#72

Postad 05 juli 2007 - 20:51

yesman
  • yesman
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Dax att sparka liv lite i denna tråd som verkar sova törnrosa sömn medans utvecklingen tagit stora kliv framåt. Så tillbaks till den ursprungliga frågan, vilken AV link rekommenderas 2007? Jag kommer behöva en till huset. Betalar hellre en 1000 lapp eller 2 mot att borra och lägga upp kablar genom 2 våningar. Vad rekommenderas? Finns det tillsammans mer IR styrning med fjärr?

#73

Postad 10 juli 2007 - 20:44

ImpreZa
  • ImpreZa
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Köpte en GigaAir 2525 med extra mottagare från Kjell & Co idag eftersom dom har utförsäljning.

500:- för huvudpaketet och 75:- för extra mottagare. Och nu när jag testat lite så märker jag varför dom säljer ut dom.

Har högts 5m till köket där jag har ena mottagaren och den andra står i sovrummet och där är bara en vägg imellan, alltså ca 20 cm ifrån sändaren. Inte ens den i sovrummet fungerar helt störningsfitt och då har jag ändå stängt ner w-lan.

Är alla av-link som ligger på 2,4 hz så är känsliga mot störningar eller dessa är bara av dålig kvalité?

Vet inte riktigt om jag ska lämna tillbaka dom då det trots allt är ett bra pris och dom kan komma till nytta någongång i framtiden.

#74

Postad 13 juli 2007 - 23:01

CrazyFin
  • CrazyFin
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Bästa A/V-länken jag prövat!! Thomson VS-990 Kolla på http://www.digitaltv...odukt.php?p=530

Vilken kanonprodukt!! Har länge haft problem med olika typer av A/V-länkar... Antingen har mitt trådlösa nätverk stört, mina Squeezeboxar stört, trådlösa telefoner eller som för de flesta andra att mikrovågsugnen stört helt enormt... Dessutom har jag haft problem med att få fjärren till min Topfield TF5100PVRc Masterpiece att funka bra..

Med Thomson VS-990 så är ALLA dom problemen borta! Trots sitt dyra pris jämfört med 2.4GHz A/V-länkar så är VS-990 som kör på 5GHz värd varenda krona!! Kan inte ens få mikron att störa det lilla minsta! Fjärren funkar kanon och bilden är hur stabil som helst!

Produkten hade fått full pott om priset hade varit lägre och om manualen hade haft bättre info om alla specifikationer. Nu framgår det t ex inte om det lönar sig att mata in S-video i sändaren och ta emot S-video i mottagaren istället för att mata in komposit i sändaren.

Konstigt att RGB-scart inte finns men det kanske beror på det ovan att själva länken har inte bättre upplösning än komposit?

Kanonprodukt för den som behöver en RIKTIGT driftsäker och störningsfri A/V-länk!

Rekommenderas varmt!

#75

Postad 01 september 2007 - 22:15

frav
  • frav
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
>>DIZZA

Låter som en intressant produkt den där VS990. Dock är det mycket dåligt med information om produktens tekniska specar.
Inte ens på Thomsons sida blir man speciellt klok http://www.thomsonli.../VS990-524.html

Vill du delge oss vad det finns för in & utgångar samt inställningsmöjligheter på denna manick?


Här finns den till lite lägre pris
http://www.pixmania....ndare-vs99.html

#76

Postad 02 september 2007 - 06:53

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 894 inlägg
  • 0
-Som jag förstår det hela så är det S-video samt monoljud som gäller, och S-video blir faktiskt nära dvd-kvalité.

/Lennart

#77

Postad 03 september 2007 - 14:25

sbeos
  • sbeos
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Här verkar diskuteras det mesta :-)

Jag har köpt den beryktade trådlösa länken från Philips för 1500:-

Den fungerar jättebra, om man själv eller grannen inte kör micro eller WLAN eller pratar i den trådlösa telefonen. Eller om någon går ivägen mellan sändare och mottagare. (12m fri sikt)

Det är klart, jag har ju varit tvungen att flytta sändaren då från tv hyllan en bit ut för att inte högtalarna ska skärma.

Skämt och sido, jag blir tokig och slänger snart dyngan! Funktionen är perfekt om det bara var en koax länk istället för 2.4GHz. Thomson (5GHz) för 3000:- känns dyr. (och den kanske stör på 2.4 ändå...)

Jag vill kunna titta på DVD i köket och köra fjärrkontrollerna i båda rummen. På så sätt är Philips funktionen perfekt. Grabben kan se film i vardagsrummet medans jag ser nyheter i köket.

Vad ska jag köpa?

#78

Postad 13 september 2007 - 13:55

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Hej. Någon som vet vad en såndär "SmartWi" kostar, och om den fungerar den till Comhems box (Samsung).

/Niklas

#79

Postad 11 oktober 2007 - 11:01

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Finns det verkligen inget prisvärt alternativ att få in digital-tv i ett annat rum än att dra en ful kabel? Om man nu inte vill lägga 3000 på thomson-sändaren.

Tycker marknaden för detta borde vara större.

#80

Postad 11 oktober 2007 - 19:16

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Hej. Någon som vet vad en såndär "SmartWi" kostar, och om den fungerar den till Comhems box (Samsung).

/Niklas

<{POST_SNAPBACK}>


Vissa Samsung-boxar har problem med SmartWi. Det som brukar vara problemet är att vissa Samsung-boxar inte "tål" den extra tid som SmarWi kräver. Ett vanligt kort "svarar" ganska snabbt men SmartWi ger lite längre svarstider (speciellt om man har flera boxar och tittar på olika kanaler).

SmartWi kostar ca: 1.400 - 1.600 för ett paket med en master och tre slavar.
Läs mer om kompatibilitet på http://www.smartwi.net/ (i forumet finns det mesta).

Några leverantörer (tror att jag köpte min via Nettosat, men kommer ärligt inte ihåg - det var ju ett tag sen...)
http://www.nettosat....sgaranti-1.html
http://www.satvision...CFQnUlAodfVhUwA
http://www.tbh.se/in...8&prod_id=29839

ComHem lär fungera (har inte själv provat). Men se upp vilka boxar/CA-moduler du kopplar in. Läs på i forumen innan du köper.

Till slut: det här är den bästa produkten jag köpt. Rekomenderar STARKT. Funkar kanon. Men som sagt kolla upp att din(a) box(ar) fungerar med SmartWi innan köp.

#81

Postad 11 oktober 2007 - 20:04

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Jag kör SmartWi med två samsungboxar (Samsung DCB-9401Z), 2 FireDTV och comhem.
När jag har datorn igång så kan jag ibland få meddelanden "åtkomst nekad" från en box då den får timeout men det återhämtar sig snabbt, detta problem uppträder bara vid kanalbyten.
Oftast är det dock inga problem, det som strular är mina FireDTV och jag har ingen aning om varför, det är nog mest för att jag kör med Digiality Conax v. 5 CAM:ar, det sägs att andra CAM:ar skall fungera bättre. Det funkade ypperligt med ett FireDTV och en sådan CAM men det stödet blev nyss implementerat så det kan fortfarande vara mjukvaruproblem.

Jag har inte gjort så många tester då jag varit sjuk sista veckan men jag skall göra det så snart jag orkar. :rolleyes:

#82

Postad 16 oktober 2007 - 17:38

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1 095 inlägg
  • 0
Räckvidd 15m på SmartWi, är det tillräckligt för er? Vad har ni för material i era väggar? Är själv tveksam till att det klarar gå igenom betongväggarna i vår lägenhet.

#83

Postad 16 oktober 2007 - 19:58

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Räckvidd 15m på SmartWi, är det tillräckligt för er? Vad har ni för material i era väggar? Är själv tveksam till att det klarar gå igenom betongväggarna i vår lägenhet.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har 3 mottagare inom en radie på 15 cm (inte så lyckat) och de är ca 30 cm från sändaren (50 mm trä emellan). Den 4:e och sista mottagaren är i ett angränsande rum och emellan sändaren och mottagaren är det en gipsvägg med metallreglar (cc 40?) och en queen size säng. ;)

Så jag är inget bra exempel på räckvidd direkt. ;)

#84

Postad 16 oktober 2007 - 20:14

Unregistered7e2d5695
  • Unregistered7e2d5695
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tjenare tänkte höra om de är nån som vet nånting om den här prylen,, bra - dålig??.. funkar denna mellan tv o dator Thomson VS990???

Tacksam för svar

mvh Buken

Eller nån annan som kan rekommendera nåt,, som de inte blir då mycket störningar av!!!

#85

Postad 05 januari 2008 - 00:25

xotoy
  • xotoy
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hur står sig den billigare varianten VS480 gentemot VS990? Någon som har några erfarenheter?

Det jag vill är att slippa mina kablar för ljud och bild från min PC till TV:n.

Redigerat av xotoy, 05 januari 2008 - 00:28.


#86

Postad 26 januari 2008 - 22:39

SectorMan
  • SectorMan
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har precis installerat/monterat in min Philips SBC-VL1200 och är väl halvnöjd med resultatet.

Utrustning som jag använder hemma är:
Samsung DCB P850Z från ComHem

Ev störningskällor som står mellan sändaren och mottagaren är:
Netgear FP114 (trådlös router)
Siemens (bärbar telefon)

Varför?
Måste sändare och mottagare vara riktade mot varandra?
Just nu är dom riktade mot varandra med ett avsvstånd på ca 5 m (fri sikt) ställer jag mig mittemellan sändaren och mottagaren blir det märkbart sämre bild på tv:n :-(
Går det att göra något åt det?

Övrigt:
Än så länge har jag inte märkt av några störningar pga av trådlöst nät eller telefonen.

#87

Postad 26 januari 2008 - 23:21

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
På tal om Smartwi och dess räckvidd.
Vi har nämligen denna cardsplitter här hemma i villan.
Kan inte säga att jag är riktigt nöjd med den, vet inte om det är räckvidden genom väggen (vilket det inte borde vara då det bara är en gipsad vägg emellan sändaren och mottagaren. Eller om det är accesstiden hos kortet som gör att bilden hackar och det kommer upp en ruta som säger "läser programkort" då och då på min Dilog DT-355.

#88

Postad 17 februari 2008 - 12:28

thrawn
  • thrawn
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
jag skulle behöva ha en sändare som skickar direkt från antennuttaget till tv:n, har ni något förslag på en sådan. Gärna lite billigare, det är tjejen som vill ha tv-signaler och hon ser inte skillnad på sdtv och 1080p så bildkvalitén är inte så viktig... Det är analogt det gäller... (om det bara finns digitalt funkar det också, men helst analogt)

#89

Postad 12 april 2008 - 13:23

mikke_x
  • mikke_x
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej på er! Denna tråd verkar ha levt länge, och jag tänkte jag skulle se om det gick att ruska liv i den igen..?

Jag skulle vilja ha en trådlös lösning för ljud och bild mellan min dator och min tv. Dock så bor jag i lägenhet, 5 trådlösa nätverk i närheten, portabla telefoner, microvågsugnar, mm.. Det är inte fri sikt mellan dator och tv, men ganska så nära.

Är jag rökt? När jag läser denna tråd så verkar det så, men vi lever ju i en modern tid! Detta låter ju som en skitsak för någon som är ganska så oinsatt..

Är det någon mening med att testa några sändare och mottagare? Går det bättre om man köper en som jobbar på 5,8 GHz? Denna t.ex: http://www.netonnet.....asp?iid=103827

Vill gärna höra lite erfarenheter från folk som lyckats/misslyckats med detta under senaste året.

MVH
Mikael

#90

Postad 14 oktober 2008 - 13:28

Unregistereda97aa2a5
  • Unregistereda97aa2a5
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Är oxå intresserad av trådlös överföring av bild/ljud. Någon som har några nya erfarenheter att dela med sig av? Några rekommendationer på produkter som verkar fungera bra?

#91

Postad 17 december 2008 - 21:28

Unregistered7234a376
  • Unregistered7234a376
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Tråden är död för att den är så gammal eller? Moderatorer, kan ni ordna en ny klistrad tråd där vi kan diskuttera dagens teknik för att skicka bild/ljud trådlöst? Det måste ju ha hänt en hel del sen 2004?

Nu till min fråga: Jag har sattelitmottagaren och skulle vilja ha upp signalen till övervåningen. Har haft dålig erfarenhet av detta sedan tidigare (för flera år sedan) då jag prövade olika lösningar. De blev tokstörda av alla trådlösa nätverk, och framförallt av microvågsugnen. Om man dessutom inte hade hyffsad öppen planlösning så blev det riktiga problem.

Hur gör jag med hjälp av dagens teknik att leverera upp signalen till övervåningen, bild/ljud och fjärr? Helst av allt med bibehållen kvalitet och möjlighet till HDMI och HD sändningar. Utan att behöva dra en ny kabel från parabolen och skaffa ytterligare ett microhuvud och box?

Tacksam för ideer och eventuellt en ny tråd ;)

#92

Postad 17 december 2008 - 21:42

plinden
  • plinden
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Tråden är död för att den är så gammal eller? Moderatorer, kan ni ordna en ny klistrad tråd där vi kan diskuttera dagens teknik för att skicka bild/ljud trådlöst? Det måste ju ha hänt en hel del sen 2004?

Nu till min fråga: Jag har sattelitmottagaren och skulle vilja ha upp signalen till övervåningen. Har haft dålig erfarenhet av detta sedan tidigare (för flera år sedan) då jag prövade olika lösningar. De blev tokstörda av alla trådlösa nätverk, och framförallt av microvågsugnen. Om man dessutom inte hade hyffsad öppen planlösning så blev det riktiga problem.

Hur gör jag med hjälp av dagens teknik att leverera upp signalen till övervåningen, bild/ljud och fjärr? Helst av allt med bibehållen kvalitet och möjlighet till HDMI och HD sändningar. Utan att behöva dra en ny kabel från parabolen och skaffa ytterligare ett microhuvud och box?

Tacksam för ideer och eventuellt en ny tråd ;)


När det gäller trådlös överföring av bild och ljud gäller det att välja rätt teknik. De flesta trådlösa överföringarna sker på 2,4 GHz-bandet men satsa istället lite mer pengar och köp sändare/mottagare som sänder på 5,8 Ghz-bandet istället. Kjell & Co har en sändare/mottagare som iof kostar hela 1499 kr men den är riktigt bra och jag har testat den på långa avstånd med bibehållen ljud- och bildkvalitet och den är inte lika känslig för störningar från andra sändare. Här är länken: http://www.kjell.com...00000,536000000

#93

Postad 17 december 2008 - 21:53

Unregistered7234a376
  • Unregistered7234a376
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

När det gäller trådlös överföring av bild och ljud gäller det att välja rätt teknik. De flesta trådlösa överföringarna sker på 2,4 GHz-bandet men satsa istället lite mer pengar och köp sändare/mottagare som sänder på 5,8 Ghz-bandet istället. Kjell & Co har en sändare/mottagare som iof kostar hela 1499 kr men den är riktigt bra och jag har testat den på långa avstånd med bibehållen ljud- och bildkvalitet och den är inte lika känslig för störningar från andra sändare. Här är länken: http://www.kjell.com...00000,536000000


Tackar för tipset.. Får väl köpa ett sånt paket på öppet köp och hoppas på att det funkar! Nackdelen med detta är väl att det inte skickar HDMI och jag går miste om HD-kanalerna, men man kanske inte kan begära för mycket.

Jag tycker det borde gå på något sätt att skicka signalen via nån WiFi-baserad lösning, nästan som streaming, men det blir väl för dyra komponenter till det kanske.

#94

Postad 11 januari 2009 - 20:16

r0lf
  • r0lf
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har du köpt och testat den än?
Tänkte köpa en sån men vill gärna höra hur den funkar från nån som har en.

Mvh D

#95

Postad 13 februari 2009 - 18:58

snok
  • snok
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Jag köpte en Konig electronics på Mediamarkt för 995kr. Den använder 5,8ghz bandet. Funkar perfekt.Hade en philips SLV5400 innan och den har det börjat bli problem med. Den använder det gamla 2,4 ghz bandet och där är det tydligen fullt med annat nu, bilden hoppar o rullar på alla kanaler. Blir väl arkivet med den nu.

#96

Postad 26 februari 2009 - 13:31

cna
  • cna
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Vad tror ni om den här?

http://www.digitaltv...dukt.php?p=1719

#97

Postad 05 mars 2009 - 22:24

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Ville bara meddela att Trådlös HDMI nu är verklighet. Visst, den kostar en slant, men det kostar att ligga på topp.
Trådlös HDMI

/Göran

#98

Postad 20 mars 2009 - 23:23

Hörnbjörn
  • Hörnbjörn
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Hej

Nu är biobygget så gott som klart. Problem som kvarstår är ju det här med hur jag ska få tv:ns bild/och ljud ut i salongen.Om jag gör en snabb huvudräkning och tar i lite så är det ca 30meter som signalen ska.

Jag har comhems digitalbox vid tvn och en video inne i maskinrummet.

Min tanke var ju att köpa nåt billigt skit som skickar signalen trådlöst. Pratade precis med en kompis som tyckte jag skulle köpa en lång ###### antennsladd å dra den genom huset, men rätta mig om jag har fel: inte går det med bara vanlig antennsladd mellan digitalboxen och videon för att kunna titta på ex. canalplus eller liknande? Måste inte det gå genom scart,komponent eller composit eller nåt?

Råd hur jag ska göra tack. billigt å bra ska det va ;)

Mvh
stefan

#99

Postad 21 mars 2009 - 12:51

Hörnbjörn
  • Hörnbjörn
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
ingen?

#100

Postad 17 april 2009 - 11:12

sirn
  • sirn
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Någon som har erfarenhet av HAV-TRANS20 Trådlös Audiosändare/mottagare?

http://www.kjell.com...00000,536000000

Sänder endast stereoljud men det är precis det jag behöver. Men fungerar den som utlovat? Avstånd? Ljudkvalitet?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.