Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

75 tum eller större?

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 juli 2017 - 21:38

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Finns någon bra erfarenhet av 75 till 85 tum skärmar?

#2

Postad 11 juli 2017 - 23:29

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 3

Ja.



#3

Postad 12 juli 2017 - 11:33

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 2
absolut!

#4

Postad 12 juli 2017 - 19:06

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

  • 599 inlägg
  • 0

japp LG's 77" oled



#5

Postad 12 juli 2017 - 19:34

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Helt underbart men det verkar som om två av tre inte vill dela med sig.

#6

Postad 12 juli 2017 - 19:52

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 0
Sony 75zd9 alt sony 75xe9405,kika närmare på dessa två.

#7

Postad 12 juli 2017 - 20:05

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Helt underbart men det verkar som om två av tre inte vill dela med sig.


Du får ju säga budgeten också. ;) för man måste ju vara villig att spendera en hel del för en 77" om man vill ha grym bild. Typ ZD9 eller XE94 som inlägget ovanför rekommenderade.

#8

Postad 12 juli 2017 - 21:10

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 2

Helt underbart men det verkar som om två av tre inte vill dela med sig.

Av vaddå ?

Du frågade om folk hade erfarenhet av > 74", det har vi (bevisligen), vilket du också fått svar på.

Redigerat av frollic, 13 juli 2017 - 20:42.


#9

Postad 13 juli 2017 - 09:01

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

  • 1 891 inlägg
  • 2

Som man frågar får man svar ;)



#10

Postad 13 juli 2017 - 20:45

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 2

Som man frågar får man svar ;)

 

Ja, här får man nog kosta på sig att vara rätt ärlig och säga att den initiala frågeställningen var rätt korkad faktiskt och förtjänade de svar den fick :D

 

@LarsIH

Nyckeln till att få bra svar är att ställa bra frågor. Folk här är generellt hjälpsamma men inte tankeläsare och vet inte vad som är viktigt för dig, vad det får kosta osv. om du inte skriver det.


Redigerat av improwise, 13 juli 2017 - 20:50.


#11

Postad 14 juli 2017 - 21:30

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Korkad kan du vara själv.



#12

Postad 14 juli 2017 - 21:38

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Om man på detta forum måste vara exakt för att få någon form av mera svar än ett enda ord, då har NI massiva problem.

 

Om man frågar efter en skärm i de större storlekarna, säg för exemplets skull eftersom ingen verkar klara av att tänka själv på detta forum, runt 85" så vet i alla fall jag inte om någon sådan skärm som ligger i 10.000 kronors prisnivån. Snarare närmare om inte mer än 100.000 sek. För mig, just nu, är priset helt underordnat, det är inte en faktor i den aspekten - det är därimot prestanda (och då menar jag, för att vara övertydlig då man måste vara det på detta forum, hur skärmen uppför sig vad gäller så pass normala saker som färg, ljus, dynamik, distorsion och ja upplevelsen om man vill välja ett annat ord för samma sak).

 

Hade jag därimot varit mera prisintresserad, och satsat på en 55", och den fick kosta max 5.000 sek (antagligen mycket svårt att hitta en bra för en så smal budget, om ni nu vet vad som menas med en smal budget) - ja då hade jag skrivit det.

 

Men att anta att jag måste skriva PRIS för att få ERFARENHET från FLERA användare av detta forum - jag ville inte, och vill fortfarande inte införa några sådana begränsningar. Det vore att begränsa svarsmöjligheterna eftersom de flesta INTE äger en 85" platt tv.

 

Nej besserwissers i den här klassen som uberkukune ovan är bara för mycket - inte undra på att jag orkar dela med mig av mina erfarenheter när sådana där nissar är i farten.



#13

Postad 14 juli 2017 - 21:44

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 1

https://www.youtube.com/watch?v=UNIlkrwKLbo

 



#14

Postad 14 juli 2017 - 21:50

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0

Om du ska köpa en TV större än 80" är nog Samsungs Qled q9 88" ett bra val. Fina färger och bra svärta för att vara Edge LED.


Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 14 juli 2017 - 21:50.


#15

Postad 14 juli 2017 - 22:00

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 5

Om man på detta forum måste vara exakt för att få någon form av mera svar än ett enda ord, då har NI massiva problem.

Hej Lars IH! Du verkar livserfaren? Har du någon bra erfarenhet av byxor, gärna 32 - 34 tum i midjan?



#16

Postad 14 juli 2017 - 22:11

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Det finns för närvarande 30st 75" apparater i spannet 20.490:- till 50.000~. Därefter börjar 80"+ apparaterna visa sig.

 

Som du kanske förstår blir det väldigt svårt att veta vad du är ute efter om du inte ger oss något? Det är bättre att fråga specifikt så slipper alla skriva ut info, fördelar/nackdelar på 50+ apparater.

 

Jag har ingen erfarenhet av 75"+

 

Glada miner :)



#17

Postad 14 juli 2017 - 22:20

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Det finns många Tv-apparater som är 75 tum så det är väl klart att man behöver mer att gå på. Annars kanske man hade rekommenderat typ KS8005 som kostar 27000 men kraven kanske är högre än edge lit men hur ska vi veta det? Men köp denna https://www.hifiexpe...mpaign=prisjakt

Då blir du nöjd :)

#18

Postad 14 juli 2017 - 22:37

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Om man på detta forum måste vara exakt för att få någon form av mera svar än ett enda ord, då har NI massiva problem.

 

Om man frågar efter en skärm i de större storlekarna, säg för exemplets skull eftersom ingen verkar klara av att tänka själv på detta forum, runt 85" så vet i alla fall jag inte om någon sådan skärm som ligger i 10.000 kronors prisnivån. Snarare närmare om inte mer än 100.000 sek. För mig, just nu, är priset helt underordnat, det är inte en faktor i den aspekten - det är därimot prestanda (och då menar jag, för att vara övertydlig då man måste vara det på detta forum, hur skärmen uppför sig vad gäller så pass normala saker som färg, ljus, dynamik, distorsion och ja upplevelsen om man vill välja ett annat ord för samma sak).

 

Hade jag därimot varit mera prisintresserad, och satsat på en 55", och den fick kosta max 5.000 sek (antagligen mycket svårt att hitta en bra för en så smal budget, om ni nu vet vad som menas med en smal budget) - ja då hade jag skrivit det.

 

Men att anta att jag måste skriva PRIS för att få ERFARENHET från FLERA användare av detta forum - jag ville inte, och vill fortfarande inte införa några sådana begränsningar. Det vore att begränsa svarsmöjligheterna eftersom de flesta INTE äger en 85" platt tv.

 

Nej besserwissers i den här klassen som uberkukune ovan är bara för mycket - inte undra på att jag orkar dela med mig av mina erfarenheter när sådana där nissar är i farten.

 

Bästa bilden och designen enligt mig och för designfreaks med obegränsad budget passar alla kategorier.

 

LG OLED77W7V

https://www.prisjakt...t.php?p=4095131

 

Tycker också första posten var väldigt lite info och sedan istället för att specifiera kraven så går du i offensiv läge och retar upp folk hur ska du då kunna få hjälp ??



#19

Postad 15 juli 2017 - 00:21

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 4

Om man på detta forum måste vara exakt för att få någon form av mera svar än ett enda ord, då har NI massiva problem.

 

Nej besserwissers i den här klassen som uberkukune ovan är bara för mycket - inte undra på att jag orkar dela med mig av mina erfarenheter när sådana där nissar är i farten.

Jag misstänker ett inslag av humor i de första inläggen, men i princip så tycker jag att du är ute och cyklar och har full förståelse för hur ditt inlägg blev bemött.

Om man inte själv engagerar sej i att förklara sina förutsättningar, funderingar man har, budget m.m. VARFÖR i hela friden tror man att man kan förvänta sej massiv respons på ett forum i den här storleken där de mer rutinerade medlemmarna redan har ögnat igenom kanske tusentals trådar med fullständigt ogenomtänkta frågor?

Tycker att du ska ta din pissiga attityd och besöka någon av elektronikstormarknaderna med dina frågor. Svaren kanske inte är de bästa eller ens objektiva, men där blir du bemött med den respekt alla säljare bemöter folk med tjocka plånböcker och tomt mellan öronen...

 

Här på detta forumet hittar du extremt kunniga entusiaster som med stor entusiasm gärna diskutera teknik ner på detalj-nivå som kan få vilken chalmers doktorand generad, 
Men du kommer att få ett och annat svar skrivet med samma entusiasm som du själv uppvisar i din frågeställning...



 



#20

Postad 15 juli 2017 - 00:29

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

  • 599 inlägg
  • 1

Sluta spela idiot Lars, du ska lägga dig platt- inte göra narr utav oss

 

Du kommer aldrig få hjälp med din framtoning, tyvärr 



#21

Postad 15 juli 2017 - 08:38

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 3

För mig, just nu, är priset helt underordnat, det är inte en faktor i den aspekten - det är därimot prestanda
(och då menar jag, för att vara övertydlig då man måste vara det på detta forum, hur skärmen uppför sig vad gäller
så pass normala saker som färg, ljus, dynamik, distorsion och ja upplevelsen om man vill välja ett annat ord för samma sak).

.... och du tycker informationen ovan är helt irrelevant för den initiala frågeställningen ?

Men att anta att jag måste skriva PRIS för att få ERFARENHET från FLERA användare av detta forum -

Nu är det väl iofs ingen som har nämnt pris, och att folk har "erfarenhet" har du redan fått flera jakande svar på.

Det vore att begränsa svarsmöjligheterna eftersom de flesta INTE äger en 85" platt tv.

Å andra sidan kanske du vill ha svar från de som äger en >74" och inte de som stått framför en på Elladan ?

Nej besserwissers i den här klassen som uberkukune ovan är bara för mycket - inte undra på att jag orkar
dela med mig av mina erfarenheter när sådana där nissar är i farten.

"Don't let the door hit you on the way out"

Redigerat av frollic, 15 juli 2017 - 10:04.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.